eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: سخنان معصومان (ع) درباره امام على بن موسى الرضا (ع) رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم: « ستدفن بضعه منى بخراسان ما زارها مكروب الا نفس الله كربته ولا مذنب الا غفر الله ذنوبه. » (۱) پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هيچ گرفتار و گنه كارى اورا زيارت نكند جز اين كه خداوند گرفتارى او را برطرف سازد وگناهانش را ببخشايد. امام رضا عليه السلام: « ان لكل امام عهدا فى عنق اوليائه و شيعته و ان من تمام الوفاء بالعهد و حسن الاداء زيارة قبورهم. » (۲) هر امام و رهبرى، عهد و ميثاقى بر پيروان و دوستدارانش داردو همانا يكى از اعمالى كه نمايانگر وفادارى و اداى ميثاق است، زيارت آرامگاه آنان است. امام رضا عليه السلام: « اللهم انك تعلم انى مكره مضطر فلا تؤاخذنى كما لم تؤاخذ عبدك و نبيك يوسف حين وقع الى ولاية مصر. » (۳) بار خدايا تو مى دانى كه من بر پذيرفتن ولايتعهدى مامون مجبورو ناچارم پس مرا مؤاخذه مكن همان گونه كه بنده و پيامبرت يوسف را به هنگام پذيرفتن حكومت مصر مؤاخذه نكردى. امام رضا عليه السلام: « قد علم الله كراهتى لذلك، فلما خيرت بين قبول ذلك و بين القتل اخترت القبول على القتل. » (۴) ريان گويد: به حضرت رضا عليه السلام عرض كردم مردم مى گويند شمابا اين كه اظهار بى رغبتى به دنيا مى كنيد ولايتعهدى راپذيرفته ايد؟ امام فرمود: خداوند خود مى داند كه من اين امر راناپسند مى داشتم ولى چون بين پذيرش آن و مرگ مخير شدم، قبول آن را بر مرگ ترجيح دادم. امام رضا عليه السلام: « من زارنى على بعد دارى و مزارى اتيته يوم القيامه فى ثلاثة مواطن حتى اخلصه من اهوالها اذا تطايرت الكتب يمينا و شمالا وعند الصراط و عند الميزان. » (۵) كسى كه با دورى راه سرا و مزارم را زيارت كند، روز قيامت درسه جا [براى دستگيرى] نزد او خواهم آمد و او را از بيم وگرفتارى آن موقفها رهايى خواهم بخشيد: هنگامى كه نامه‌ها [ى اعمال] به راست و چپ پراكنده شود، نزد صراط و نزد ميزان [هنگام سنجش اعمال]. امام رضا عليه السلام: « من زارنى و هو يعرف ما اوجب الله تعالى من حقى و طاعتى فاناو آبائى شفعائه يوم القيامة و من كنا شفعائه نجى. » (۶) هر كه مرا زيارت كند در حالى كه حق و طاعت مرا كه خدا بر اوواجب كرده بشناسد، من و پدرانم در روز قيامت شفيع او هستيم وهر كه ما شفيع وى باشيم نجات يابد. امام رضا عليه السلام: « انى ساقتل بالسم مظلوما فمن زارنى عارفا بحقى. غفر الله ما تقدم من ذنبه و ما تاخر. » (۷) من به زودى مظلومانه با سم به قتل خواهم رسيد. پس هر كه باشناخت حق من زيارتم كند خداوند گناهان گذشته و آينده او راببخشايد. امام رضا عليه السلام: «. و هذه البقعة روضة من رياض الجنة و مختلف الملائكة لا يزال فوج ينزل من السماء و فوج يصعد الى ان ينفخ فى الصور. » (۸) اين بارگاه بوستانى از بوستان هاى بهشت است، و محل آمد و شدفرشتگان آسمان، و همواره گروهى از ملائكه فرود مى آيند و گروهى بالا مى روند تا وقتى كه در صور دميده شود. امام رضا عليه السلام: « و قد اكرهت و اضطررت كما اضطر يوسف و دانيال عليهما السلام اذقبل كل واحد منهما الولاية من طاغية زمانه، اللهم لا عهد الاعهدك و لا ولاية الا من قبلك فوفقنى لاقامة دينك و احياء سنة نبيك.. » (۹) من [به اين كار] واداشته شدم و ناچار گشتم، چنان كه يوسف ودانيال عليهما السلام مجبور شدند چه هر يك از آن دو، ولايت رااز خودكامه زمان خويش پذيرفتند، خدايا پيمانى نيست مگر پيمان تو و ولايتى نيست مگر از سوى تو، پس مرا در برپا داشتن دينت وزنده كردن سنت پيامبرت توفيق رسان. امام رضا عليه السلام: « قد نهانى الله عز و جل ان القى بيدى الى التهلكة فان كان الامرعلى هذا. اقبل ذلك على انى لا اولى احدا و لا اعزل احدا و لاانقض رسما و لا سنة. » (۱۰) خداوند مرا بازداشته از اين كه خويش را با دست خود به نابودى افكنم، پس اگر قرار چنين است آن را مى پذيرم به شرط آن كه نه كسى را به كار گمارم و نه كسى را از كار كنار گذارم و نه رسم و سنتى را نقض كنم. ۱- عيون اخبار الرضا، ج ۲، ص ۲۵۷. ۲- بحار، ج ۱۰۰، ص ۱۱۶. ۳- بحار، ج ۴۹، ص ۱۳۰. ۴-عيون اخبار الرضا، ج ۲، ص ۱۳۹. ۵- وسائل، ج ۱۰، ص ۴۳۳. ۶- همان، ج ۵، ص ۴۳۶. ۷-همان، ج ۱۰، ص ۴۳۸. ۸- بحار، ج ۱۰۲، ص ۴۴. ۹- عيون اخبار الرضا، ج ۱، ص ۱۹. ۱۰- علل الشرايع، ج ۱، ص ۲۲۶. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گنجایش دست‌های بینوا بینوایی نزد امام رضا علیه السلام آمد و گفت: «به اندازه ی آقایی تان به من کمک کنید! » امام علیه السلام فرمودند: «امکان ندارد! » فقیر متوجه اشتباهش شد و گفت: «به اندازه ی مروّت من به من کمک کنید! » لبخندی نمکین در چهره ی امام نقش بست، آن گاه فرمودند: «این امکان دارد! » دست‌های بینوا گنجایش بیش از دویست دینار طلایی را که امام به او بخشیده بود، نداشت. [۱] ---------- [۱]: . المناقب، ج ۴، ص ۳۶۱ یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد اینکه خمینی ره فرمودن؛ حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو جان امام عصر باشه اهمیتش بیشتره! یعنی چی ؟؟ الان این حکومت حال حاضر با این همه فساد و فحشا و فقر و بیکاری و بی بندباری آیا لیاقت اونو داره که امام زمان (عج) نعوذبالله جانش و فدای این حکومت کنه؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔹این را من قبلا توضیح دادم، امام نگفت جمهوری اسلامی گفت حکومت اسلامی، منظورش حکومت اسلامی بود نه این جمهوری اسلامی که ما الان داریم! ⁉️اصلا انبیاء آمدند ائمه آمدند برای چی؟ هدف چی بود؟ تشکیل حکومت اسلامی دیگه. هدف وقتی تشکیل حکومت اسلامی است پس همه چیز در مقابل آن باید فدا بشود تا به حکومت اسلامی برسیم همانطور که امام حسین (ع) خودش را برای حکومت اسلامی فدا کرد، از این منظر است، نه جمهوری اسلامی ایران! این جمله را بعضی ها بد متوجه شدند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ قهرمانی از دنیای درون، آغاز می‌شود! ؛ اول از "مَنِ" خویش رد می‌شود و بعد از تمام سیم خاردارهای دنیا... همان وقت است که دستش به حریم قلبهای بیدار می‌رسد و در آنها جاودانه می‌شود! همان وقت است که دستانش حرم می‌شود، و دیگران در امنیّت این حرم، آرام می‌گیرند! و درست همان وقت است که؛ اجازه میدهند همان کسی باشد؛ که موانع ظهورِ تنها "امنیت گسترِ عالم" را از میان بردارد!
hafez 02.mp3
3.72M
به بویِ نافه‌ای کآخر صبا زان طُرّه بگشاید
بچه محل امام رضا: احتیاط گوسفندان غارت شده با گوسفندان اهل کوفه مخلوط شدند، برخی پارسایان از خوردن گوشت پرهیز می‌کردند. عابدی پرسید گوسفند چند سال عمر می‌کند، گفتند هفت سال. وی هفت سال گوشت گوسفند نخورد. طهارت دهان سلیمان علیه السلام به بنی اسرائیل فرمود: در درون خود جز پاکیزه وارد نسازید و از دهان خود جز پسندیده خارج ننمائید. لقمه حلال عابدی گوید: اگر قرص نانی حلال بدست آورم، آن را می‌سوزانم و می‌کوبم و به صورت دارویی برای معالجه بیماران استفاده می‌کنم شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام‌علیکم ببخشید‌من‌خودم‌غیبت‌نمی‌کنم اما‌اطرافیانم‌غیبت‌میکنن من‌بهشون‌صدبارگفتم‌که‌غیبت‌نکنیدو... ولی‌گوش‌نمیدن خونه‌ماهم‌طوری‌نیست‌که‌بشه‌رفت‌جایی‌که‌حرفاشونو‌نشنید بااین‌حال‌بازم‌گناهه‌گوش‌دادن‌من؟ پاسخ👇 سلام علیکم اگر می توانید از فرد غیبت شونده دفاع کنید و در صورتی که نمی توانید خود را مشغول به کاری کنید و صحبت آنها را نشنوید. نشنیدن با به گوش خوردن متفاوت است یعنی ممکن است کلام آنها به گوش شما می رسد اما چون توجهی ندارید و مشغول کار خودتان هستید متوجه اینکه چه می گویند نمی شوید.
سؤال👇 سلام علیکم خداقوت ببخشید یه سوال؟ بنده مدیر چند گروه مذهبی هستم که مطالبی که در گروهها قرار میدم از گروهها یا کانالهای دیگه پیدا میکنم گاهی پیش میاد که مطلبی که زیرش لینک داره برمیدارم و لینک رو پاک میکنم و در گروهم قرار میدم آیا این کار اشکال داره؟ چون واقعا نمیشه با لینک گذاشت همه پیامها میشه لینک گروههای مختلف پاسخ👇 سلام علیکم اگر رضایت داشته باشند مشکلی ندارد و در غیر این صورت جایز نمی باشد.
سؤال👇 من سه تا بچه دارم که خیلی اذیت میکنن وقتی خیلی اعصابم خورد میشه دیگه دست خودم نیست یک دفعه نفرینشون میکنم بعد هم زود پشیمون میشم وبراشون دعای خیر میکنم میگم حالا نفرینی که کردم ولی از ته دلم نبوده توی زندگیمون تاثیر داره همین طور همسرم اگه باهم دعوامون بشه نفرینش میکنم ولی اصلا ازته دلم نیست پاسخ👇 سلام علیکم در مرتبه اول لازم است تمرین کنید در ناراحتی ها عکس العمل منفی از خود نشان ندهید. در مرتبه بعد اینگونه نفرین ها اثر ندارد به هرحال استغفار کنید.
سؤال👇 سلام خدا قوت بنده از خیابون 50 هزار پول پیدا کردم چن نفری که دور اطراف بودن پرسیدم ببینم صاحب پول اونا هستن متاسفانه پیدا نکردم چیکارش کنم پاسخ👇 سلام علیکم به نیت صاحبش به فقیر غیرسید صدقه بدهید البته بر ذمه شما است اگر صاحبش پیدا شد و به صدقه راضی نبود این مبلغ را به وی پرداخت کرده و صدقه به نیت خودتان محسوب می شود.
سؤال👇 سلام خسته نباشید کفاره تاخیر روزه قضای ماه رمضان را چگونه باید پرداخت کرد فقط سال اول را باید پرداخت کنیم یا سال های بعد هم باید بپردازیم‌.؟ تعدادش دقیق یادمون نباشه .اگر تعداد ۷ تا ماکارونی ۷۵۰ گرم به فقیر داد درسته؟ یا اینکه حتما گندم باشه اگه پول بخوایم پرداخت کنیم چه مقدار باید باشه باید به دفتر مرجع داد؟ مرجع رهبری پاسخ👇 سلام علیکم کفاره یک مرتبه واجب می شود و هر زمانی که قرار است پرداخت شود می بایست قیمت زمان پرداخت محاسبه شود. درباره تعداد مقداری فکر کنید و کمترین مقداری که احتمال می دهید انجام دهید. پرداخت آن به اهل سنتی که مستضعف هستند اگر ناصبی نباشد، جایز است گرچه احتیاط مستحب آن است که به فقیر مؤمن داده شود.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
سلیمی جرونی شاعر سدهٔ نهم هجری و معاصر شاعران نامداری چون نورالدین عبدالرحمان جامی، مکتبی شیرازی، شمس‌الدین محمد لاهیجی و شاه داعی شیرازی گویا از ساکنان بندر جرون یا گمبرون (بندرعباس کنونی) است که از زندگی وی اطلاعات زیادی در دست نیست و تنها اثر باقیمانده از او مثنوی «شیرین و فرهاد» اوست که به تقلید از نظامی سروده شده است. وی در آغاز میل به سرودن غزل داشته ولی پس از دیدار مولا همام‌الدین کرمانی خلیفهٔ طریقتی شاه قاسم انوار با عرفان آشنا شده و با تشویق او به سرودن مثنوی روی آورد و هوای خمسه‌سرایی در سر می‌پرورد. سرودهٔ دیگر سلیمی «منبع‌الاطوار» بوده که به تقلید از مخزن‌الاسرار نظامی سروده است ولی متأسفانه امروز از این منظومه نسخه‌ای در دست نیست. سلیمی علاوه بر مثنوی، غزل، قطعه و شعرهای دیگری نیز سروده است که هیچ‌کدام از آثار او به جز همین مثنوی که تنها نسخه آن در شهر ژنو در مجموعه خصوصی بنیاد مارتین بودمر نگهداری می‌شود، در جایی یافت نشده است. مثنوی شیرین و فرهاد در سال ۸۲ توسط مرکز پژوهشی میراث مکتوب با تصحیح و مقدمه عالمانه دکتر نجف جوکار منتشر شده است. شیرین و فرهاد https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: چو بختم یار و دولت همنشین شد سعادت با من از هر در قرین شد ز بعد منبع الاطوار جان بخش به میدان سخن راندم دگر رخش به نظم دلکش و الفاظ رنگین بگفتم قصه فرهاد و شیرین چو شد کارم چو زر کردم نگاهش بر آن سکه زدم از نام شاهش جهان عدل سلغرشاه دوران که دوران فلک بادش به فرمان شه با معدلت سلطان با داد که تا باشد فلک دوران او باد سلیمان دوم در کامرانی به ملک عدل، نوشروان ثانی به شاهی مفخر شاهان عالم مسلسل شاهیش تاصلب آدم شهی کز چتر عالی پایه او بود خورشید اندر سایه او جرون امروز از عدلش چنانست که در خوبی نمودار جنانست شها آنی تو کز فر همایون غلام حشمتت آمد فریدون تو را زیبد به عالم حشمت و فر که در حکم تو هم بحرست و هم بر همیشه بخت بر کام تو بادا بود تا دهر ایام تو بادا به فرمان تو باد این چرخ و ارکان که نامد چون تو در ایام و دوران به مهرت باد در گردش مه و هور همیشه دوست شاد و دشمنت کور همه سال و مهت بادا خجسته مبادا خاطرت هرگز شکسته درین عالم زمستان و بهاران بمانی یادگار تاجداران تو آن شاهی که از فر الهی بود در حکمت از مه تا به ماهی به دولت هر نفس می گویدت بخت که یارب برخوری از تاج و از تخت شدت تخت جرون زان جای بخشش که کان جودی و دریای بخشش ندارد یاد دوران چون تو شاهی جهان فرماندهی عالم پناهی جهان پیر را بختت جوان کرد تو را شاهنشه آخر زمان کرد فریدون گر شد از دوران و جمشید تو باقی مان و دولتهای جاوید اگر تخت سلیمان رفت بر باد وگرگنج فریدونی برافتاد نخواهد بود عالم را از آن رنج که تو هم صاحب تختی  نشان حشمت و گنج تو بذلست دلیل دولت و عمر تو عدلست بحمدالله که در دورتوای شاه که بادی تا ابد در ظل الله نباشد باد را بر پشه زوری ندارد هیچ کس آزار موری به دوران تو ای شاه گزیده که شد ملک جرون زو آرمیده بنتواند کس از حد پاکشیدن نیارد گرگ سوی میش دیدن چنین کز دولت و اقبال فیروز بود هر روزت ای شه بهتر از روز امیدم هست کز تایید معبود سعادت در ترقی خواهدت بود سزدگر خوانمت سلطان آفاق که چون ابروی خود در عالمی طاق بجز در آینه کامد فقیرت نمی بینم دگر جایی نظیرت تو آن شاهی که از دریای عمان برای دسته تیغت به فرمان نهنگ شیر دل چندان که خواهی به دندان آورد دندان ماهی الهی تا فلک را هست دوران زمین را هم بود افتادگی شان سر خصمت بود افتاده در پا مظفر باد شمشیرت بر اعدا بحمدالله که از فر همایت خداوندیست هر یک ناخدایت چنان بخت تو بر دولت سوارست که هر یک حاجت صد شهریارست ز بهر مهر بر روی زمینت فلک شد حلقه انگشترینت زحل کو هندوی راه تو آمد ز چاووشان در گاه تو آمد تو آن شاهی که در ایوان جاهت بود برجیس صدر بارگاهت ز ترس قهر تو بهرام خونریز نیارد دید در دوران به کس تیز به دربانیت هم خورشید انور غلامی رومی است استاده بر در بود یک مطرب از بزم تو ناهید که بختت یار و دولت باد جاوید عطاردگر چو دولت چاکر توست دبیری از دبیران در توست مه از بدر و هلالی در دیارت گهی پیکست و گه آیینه دارت نگویم همتت دریا و کانست که تو بیشی و همت بیش از آنست تو بحرجودی و بر خوان جودت جهانی سر به سر مهمان جودت به بخشش خرمنت را خوشه چینست اگر خاقان اگر فغفور چینست نه تنها اند اهل چین غلامت که هم چین اند  نه تنها اند اهل چین غلامت که هم چین اند هندستان تمامت به درگاهت خداوندا کمینه که سوی بحر آورد این سفینه چنین دارد به درگاه تو امید که از ظل ظلیلت تا به جاوید زبیتم عالمی معمور گردد چو نامت در جهان مشهور گردد   بخش ۶ - گفتار در سبب نظم کتاب: در آن روزیکه بد روز جوانی » « بخش ۴ - گفتار در نعت سید المرسلین صلی الله علیه و سلم :ندارم وصف و تحمیدی که نیکوست https://eitaa.com/zandahlm1357