eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: موقعيت و شخصيت امام اين موضوع از مسائل بسيار بديهى براى همگان است. تيره گى روابط بين امين و مامون به امام اين فرصت را داد تا به وظايف رسالت خود عمل كند و به كوشش و فعاليت خويش بيفزايد. شيعيانش نيز اين فرصت را يافتند كه مرتب با او در تماس بوده از راهنماييهايش بهره ببرند. پس در نتيجه، امام رضا از مزاياى منحصر به فردى سود مى جست و توانست راهى را بپيمايد كه به تحكيم موقعيت و گسترش نفوذش در قسمتهاى مختلف حكومت اسلامى بيانجامد حتى روزى امام به مامون كه سخن از ولايتعهدى مى راند، گفت: « ... اين امر هرگز نعمتى برايم نيفزوده است. من در مدينه كه بودم دستخطم در شرق و غرب اجرا مى شد. در آن موقع، استر خود را سوار مى شدم و آرام كوچه هاى مدينه را مى پيمودم و اين از همه چيز برايم مطلوبتر مى نمود... » (۳). در نامه اى كه مامون از امام تقاضا مى كند كه اصول و فروع دين را برايش توضيح دهد، او را چنين خطاب مى كند: « اى حجت خدا بر خلق، معدن علم و كسى كه پيروى از او واجب مى باشد... » (۴). مامون او را « برادرم » و « اى آقاى من » خطاب مى كرد. در توصيف امام، مامون براى عباسيان چنين نگاشته بود: «... اما اينكه براى على بن موسى بيعت مى خواهم، پس از احراز شايستگى او براى اين امر و گزينش وى از سوى خودم است... اما اينكه پرسيده ايد آيا مامون در زمينه اين بيعت بينش كافى داشته، بدانيد كه من هرگز با او بيعت نكرده مگر با داشتن بينايى كامل و علم به اينكه كسى در زمين باقى نمانده كه به لحاظ فضيلت و پاكدامنى از او وضع روشنترى داشته و يا به لحاظ پارسايى، زهد در دنيا و آزادگى بر او فزونى گرفته باشد. كسى از او بهتر جلب خشنودى خاص و عام را نمى كند و نه در برابر خدا از وى استوارتر كسى ديگر يافت مى شود... » (۵). از يادآورى اين مطالب به وضوح به خصوصيات امام، موقعيت و منش وى پى مى بريم، مگر نگفته اند كه: « فضيلت آن است كه دشمنان بر آن گواهى دهند »؟ باز از چيزهايى كه دلالت بر بزرگى و شوكت امام دارد، روايتى است كه گزارش كننده چنين نقل مى كند: « من در معيت امام بر مامون وارد شدم. مجلس مملو از جمعيت بود، محمد بن جعفر را گروهى از طالبيان و هاشميان احاطه كرده بودند و فرماندهان نيز حضور داشتند. به مجرد ورود ما، مامون از جا برخاست، محمد بن جعفر و تمام افراد بنى هاشم نيز بر پا شدند. آنگاه امام و مامون در كنار هم نشستند، ولى ديگران همچنان ايستاده بودند تا امام همه را اذن جلوس داد. آنگاه ساعتى بگذشت و مامون همچنان غرق توجه به امام بود... » (۶). (۱) بحار / ۴۹ / ص ۹۵ - عيون اخبار الرضا / ۲ / ص ۱۸۳ و ساير كتابها. (۲) مروج الذهب / ۳ / ص ۴۴۱ - الكامل، ابن اثير / ۵ / ص ۱۸۳ - الاداب السلطانية / ص ۲۱۷ - طبرى / ۱۱ / ص ۱۰۱۳ (چاپ لندن) - مختصر تاريخ الدول / ص ۱۳۴ - تجارب الامم / ۶ / ص ۴۳۶. (۳) بحار / ۴۹ / ص ۱۵۵، ۱۴۴ - الكافى / ۸ / ص ۱۵۱ - عيون اخبار الرضا / ۲ / ص ۱۶۷. (۴) نظرية الامامة / ص ۳۸۸. (۵) متن عربى اين نامه در پايان اصل كتاب آمده است. (۶) مسند الامام الرضا / ۲ / ص ۷۶ - بحار / ۴۹ / ص ۱۷۵ - عيون اخبار الرضا / ۲ / ص ۱۵۶ امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: لباسی برای خلق، لباسی برای حق! "سفیان ثوری" که مردی پشمینه پوش بود و به آن افتخار می‌کرد، در جلسه ای کنار امام رضا علیه السلام نشست، نگاهی به لباس امام علیه السلام انداخت؛ لباس آن حضرت از جنس خز بود، قیافه ای حق به جانب گرفت و گفت: «کاش لباسی ارزان تر از این می‌پوشیدید!!! » امام با مهربانی دست سفیان را گرفتند و آن را داخل آستین لباس کردند، دست سفیان زمختی لباس پشمینه را در زیر لباس خز احساس کرد. سفیان متحیر ماند و امام علیه السلام فرمودند: «سفیان! لباس خز برای خلق است و لباس پشمی، برای حق! » [۱] ---------- [۱]: . عیون اخبار الرّضا علیه السلام، ج ۲، ص ۱۷۸ در تاریخ اسلام به گروهی بر می‌خوریم که به نام"ملامتیه" یا "خاکساریه" مشهورند؛ از نظر آنان ژنده پوشی و ناخوشایند جلوه کردن در نظر مردم، یکی از اصول سلوک و معرفت بود و برخی از آنان در این راه به شدت افراط می‌کردند. یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
44.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 بررسی تحریفات و تقطیعات جریانات انحرافی مهدویت در عقائد دینی 🔹 بررسی دقیق و کارشناسی دو روایتی که مدعیان دروغین در بحث خواب انبیا و ائمه را دیدن ،از آن سوء استفاده می کنند. 🔉حجة الاسلام استاد شهبازیان
16.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| دعای عهد، منشور منتظران(2) 🎤حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hafez 20.mp3
3.78M
اگر دشنام فرمایی و گر نفرین، دعا گویم
پند در مجلس سی و هفت از امالی ابن بابویه آمده است: هارون الرشید به امام کاظم علیه السلام نوشت: مرا موعظه ای کوتاه کن. امام فرمود: چیزی در عالم نمی بینی که موعظه نباشد. تصوف از ابوسعید در باره تصوف پرسیده شد، گفت: انسان وقت خود را به چیزی که شایسته تر است بکار برد. همچنین به نظر برخی تصوف عبارت است از: کندن از وابستگی‌ها و منقطع شدن از همه چیز به سوی پروردگار موجودات. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
تاریخ انقلاب 25.MP3
8.65M
🔰 سلسله جلسات و با موضوع 25 🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت روشنگری سیاسی 🎬 جلسه 5️⃣2️⃣ ✳️ ، ( جلسه 16) سیاست فرهنگی دولت 🎤 از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب ⬅️⬅️ جهت و درست علیه جریان غیرانقلابی برای و روی کار آمدن ، حتما این فایلها را نشر دهید ، حتی با لینک خودتان ➡️➡️
🔵 رضاخان و چوب حراج به نفت ایران 🔰 جرج کرزن وزیر خارجه و رئیس مجلس اعیان این کشور در مورد قرار داد نفتی 1933 که میان و انگلیس بسته شد، مینویسد:واگذاری کلیه منابع نفتی یک مملکت به دست خارجی حقیقتا عجیب و غریب به نظر می آید و حرارت انگلیسی دوستی در تهران در هیچ تاریخی به این درجه بالا نرفته. 📚 منبع:کتاب تاریخ بیست ساله ایران/ نوشته حسین مکی (نماینده مجلس در زمان پهلوی) /جلد5/صفحه306
🔵 وابستگی کامل شاه به آمریکا 🔰 علی دشتی( سفیر ایران در کشورهای مصر و لبنان و نماینده مجلس شورای ملی و مجلس سنا در زمان رضاخان و محمدرضاشاه) در مورد وابستگی به آمریکا مینویسد:روزی حضور شاه شرفیاب شدم و ایشان را بسیار نگران یافتم! ناگهان بدون مقدمه گفت:دشتی، کمکهای هم مثل باران، وقتی به مرزهای ایران میرسد، متوقف میشود. تمام کشورهای خاورمیانه از کمکهای بی دریغ آمریکا استفاده می کنند و با اینکه ایران همچنان طرفدار غرب باقیمانده و مجری سیاست آنهاست، کمکی دریافت نمیکند، شاه در اینجا بقدری عصبانی شده بود که گفت :من از سلطنت استعفا میدهم و تو به امینی که با آمریکائیها روابط حسنه دارد، بگو که پادرمیانی کند بلکه چیزی بشود. 📚 منبع:کتاب عوامل سقوط محمدرضا پهلوی/نوشته علی دشتی(نماینده مجلس و سفیر ایران در زمان دو پهلوی)/گردآورنده: دکتر مهدی ماحوزی/صفحه121
🔸در میان قبایلی که مرتد شناخته شدند کسانی بودند که ابوبکر را قبول نداشتند و خواستار حکومت "اهل بیت"✨ پیغمبر بودند. آنان می گفتند: ابوبکر هیچ "عهدی" با آنان نداشته و اطاعت او بر آنان واجب نیست. باور آنان این بود که مهاجرین و انصار به دلیل حسادت مانع از روی کار آمدن اهل بیت شده اند. 📚به گزارش واقدی و ابن اعثم، یکی از طوایفی که به عنوان مرتد شناخته شدند طایفه ای از کنده ساکن در حضرموت بودند. کسانی از این قبیله موافق پرداخت زکات بوده و کسانی راضی به پرداخت زکات به دولت مدینه نبودند و این را نوعی ذلت برای خود می دانستند. از اخبار دیگری🗞 که ابن اعثم درباره ادامه درگیری میان کندیان و ابوبکر آورده روشن می شود که مساله عمده، مخالفت با ابوبکر بوده است. این نوع برخورد در نگاه خلیفه به عنوان ارتداد شناخته شد، چنانکه بعدها مورخان نیز درگیری با آنان را به عنوان "جنگهای رده"⚔ مطرح کردند. ممکن است بتوان جنگ با آنان را به دلیل بغی بر حکومت توجیه کرد، اما اثبات ارتداد آنان کار دشواری است. در این زمینه که بسیاری از قبایل به اصطلاح مرتد در اصل منکر پرداخت زکات بوده اند شواهد متعددی وجود دارد. ☝️افزون بر مساله عدم به رسمیت شناختن حکومت ابوبکر، مشکل دیگر قبایل آن بود که آنان با شنیدن خبر رحلت رسول خدا (ص)، ارتباط خود را با مدینه قطع کردند. آنان بر این باور بودند که تنها می بایست از لحاظ دینی با مدینه ارتباط می داشتند و اکنون که رسول خدا (ص) درگذشته لازم نیست تا آنان سلطه شخص دیگری را بپذیرند. بنابراین در برابر درخواست زکات از طرف مدینه آنان پاسخ رد دادند و همین امر سبب شد تا آنان به عنوان مرتد شناخته شوند. 🔰اقدام ابوبکر برای وادار کردن همه قبایل به پرداخت زکات، مهمترین اقدام در جهت استواری پایه های دولت مرکزی مدینه به شمار می آید. او گفت: اگر صدقه یک سال (عقال) که به رسول خدا (ص) می‌ پرداخته اند💰 به من ندهند با آنان به جنگ خواهم پرداخت. به هر روی این قابل انکار نیست که بسیاری از صحابه با رویه وی در جنگ با این افراد موافقت نداشته اند. 👈در جای دیگری نقل شده است که ابوبکر بر آن بود تا خود به جنگ با مرتدان برود، در این حال امام به او فرمود، چنین نکند بلکه کسان دیگری را بفرستد و خود در مدینه بماند. روشن است که گروههایی از کسانی که خلیفه به جنگ با آنان پرداخت، مرتد حقیقی بودند. 👈در نقل دیگری از مدائنی آمده است که پس از مخالفت امام با ابوبکر، عثمان به آن حضرت گفت: تا وقتی تو بیعت نکنی کسی به جنگ با مرتدان نخواهد رفت. همین اصرار عثمان سبب شد تا امام با ابوبکر بیعت کند. 👥در برابر کسانی در مدینه بودند که محتملا آرزوی موفقیت مرتدان را داشتند تا بار دیگر بتوانند عقاید شرک آلود جاهلی خود را حفظ کنند. عایشه نیز از نفاق گسترده در مدینه در اولین روزهای خلافت پدرش یاد می کند. مکه نیز پس از رحلت رسول خدا (ص) چندان فاصله ای با ارتداد کامل نداشت. ✅به هر روی نباید این نکته را از نظر دور داشت که مقاومت مدینه در برابر ارتداد سبب شد تا دولت مدینه پایدار مانده و پس از این دوره خطیر بتواند مناطق دیگری را نیز تحت سلطه خود درآورد. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج2، ص34-44"، رسول جعفریان. ۷۲
.......: 🔯🔯🔯 ✍ در ادامه مباحث محوری کانال و در دنباله عرایض گذشته در مورد مبانی عقیدتی صهیونیزم و عرفان کاذب یهودیت باید گفت کابالا زهری بود که وارد شد در رگ و پی و وجود یهود . از ابتدای کتاب مقدس یهود یعنی تورات در سفر پیدایش ( هر یک از اسفار خمسه تورات را به عبری تنخ میگویند و سفر پیدایش یا تکوین را برشیت میگویند ) آمده که شیطان خیرخواه آدم ع و همسرش بود و برای همین آنها را به درخت دانش سوق داد و به خوردن میوه درخت دانش تحریک و تشویق کرد . و پس از فریب حوا ع ، او هم آدم ع را به خوردن میوه درخت دانش تشویق کرد و فریفت . البته اینها اراجیف تحریفاتی هستند ولی یهود دچار ثنویت و دوگانه پرستی هستش آشکارا . بدین ترتیب یهود جنبه عداوت و عناد ابلیس رو به رسمیت نمیشناسد و او را خیرخواه بشر معرفی کرده . چون آدم ع و همسرش پس از خوردن سیب دانش افزا ، به ناگهان عارف نیک و بد شدند چنانچه تورات فعلی گفته ، در حالی که تا قبل آن با حیوان برابری میکردند نعوذ بالله . ازاین جهت وقتی خداوند در جنت آوازه خوان راه میرفت و به این دو نفر رسید و دید آنها خود را پوشانده اند پس متوجه شد عارف نیک و بد شده اند و نتیجتا مشخص شد که از میوه درخت دانش خورده اند. نعوذ بالله از تحریف و تهمت و دروغ های یهود . پس خداوند متوجه شد که در خلقت رقیبی پیدا کرده . برای همین قرآن کریم میفرماید که یهود گفتند دست های خدا بسته است . شما هم حتما فیلم هایی رو با این مضمون دیده اید که شخصی موجودی رو خلق میکنه و بعد از کنترلش خارج میشود ؟؟؟ نمونه بارز این داستان ها ، فرانکنشتاین اثر مری شلی هستش . ربات های طغیانگر گاهی قهرمانان این فیلم ها هستند مثل فیلم : من یک ربات هستم . برای همین خداوند متوجه شد که کار از کار گذشته و بشر به دانشی رسیده و خواهد رسید که همچون خود خداوند خواهد شد نعوذ بالله . برای همین در ماجرای دست یابی انسان ها به درخت جاودانگی در تورات ، خداوند به ملائکه فرمود که همه رو با شلاق صاعقه از درخت جاودانگی و حیات دور کنند و برای حفاظت از اون هم کروبیان رو گماشت . یعنی موجوداتی غیر ارگانیک و لطیف . بطور خلاصه منظور یهود همان اجنه اند . مبنای کابالا همین هستش که با اجنه مرتبط بشوند و بهر ترتیب به رموز جاودانگی دست پیدا کنند . البته جهت امور دیگری هم از اجنه استفاده کردند و میکنند . از جمله در پیشگویی ها . یهود بجای تمسک و توسل به خداوند ، به شیاطین جنی متمسک و متوسل میشوند . این یک تعریف خیلی خلاصه و مفید از کابالا بود . اما این تفکر منحرف مبنای بسیاری از تصمیم گیری های اربابان دنیا قرار گرفته . بطور مثال در مورد امور آپوکالیپتیک یا آخرالزمانی . همچنین بسیاری از مکاتب سکولار و بی دین و کفر آمیز ، از کابالا نشأت گرفته اند . بنابراین جادو و کهانت و جنگیری یهود تنها یک عقیده و عمل خرافی نیست بلکه بر بسیاری از امور جهان مستولی و جاری و اثرگذار بوده و هست . ادامه دارد ان شاءالله https://eitaa.com/zandahlm1357 ╚═ 🌺⚘════ 💝🌼 ═╝
آیا میدانید؟ .......: @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
200 سال پیش از میلاد، سلسله هان در چين اولين كسانى در جهان بودند كه برای دسترسی به گاز طبیعی زمین را حفاری کردند، گاز آن را وارد لوله ها و مخزنها کردند و در اجاق ها سوزاندند! https://eitaa.com/zandahlm1357
ایرنا سندلر در جنگ جهانی دوم در اردوگاه اسرای یهودی لهستان به عنوان لوله کش کار میکرد ، او موفق شد بیش از ۲۵۰۰ کودک را به صورت پنهانی داخل جعبه ابزارش از این اردوگاه مرگ نجات دهد https://eitaa.com/zandahlm1357
سیستم لوله کشی مربوط به روم باستان! https://eitaa.com/zandahlm1357