هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مجروحان و شهدا به مرور به عقب انتقال مییابند. سایر ارتفاعاتی که زیر دست و در همین سلسله ار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اگر یادتان باشد قبل از عملیات و وقتی با دوربین منطقه را میدیدیم، فکر میکردیم این قله راه تدارکاتی ندارد، در حالی که عراق مسیر جاده اش را طوری انتخاب کرده که قابل دید نبوده. عراق با استفاده از مهندسی قوی، جاده خوب هم در این بالا زده...
-... حاجی، این یال نعل اسبی، از اون طرف، / اشاره دست / دور میزنه و به همین قله میره. پس ممکنه عراقیها از کنار این یال خودشونو به زیر ارتفاع برسونن. باید مواظب بود.
- نه نمی تونن، چون ما روی اون جاده / اشاره دست / مستقریم و اول باید با
[صفحه ۶۲]
اونجا درگیر بشه. اون وقت بالای ارتفاع متوجه حرکت عراقیها میشه و از همین بالا روی آنها اجرای آتش میکنه...
-... حاجی، اگه بتونیم چند تا تانک بیاریم این بالا، خیلی خوب میشه. بعد جادههای تدارکاتی دشمن رو میتونیم از همین جا بزنیم.
- من هماهنگ میکنم که برو بچههای توپخانه با گذاشتن چند دیده بان در این نقطه تمام مناطق مورد دید خصوصا جادهها رو زیر آتیش بگیرن. برادرای ارتشی منتظرن تا امکانات زرهی به این بالا بیاورن و از خط دفاع کنن.
-
البته تا اومدن ارتش باید خودمون منطقه را خوب تثبیت کنیم که بعدا اشکالی به وجود نیاد!!
با وجودی که چند گلوله خمپاره در همین نزدیکیها به زمین میخورد ولی مسئولان و فرماندهان همچنان امور عملیات را بررسی میکنند.
[صفحه ۶۳]
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم عجیبی که شهید مدافع حرم مهدی بختیاری قبل از شهادتش برای برنامه ملازمان حرم ضبط کرد:
ما رو هم توی ملازمان حرم نشون بدید بعد این که رفتیم...خانم مجری ارادت داریم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مرد تمام مرد تمام آنکه نگفت و بکرد وانکه بگوید بکند نیم مرد وانکه بگوید نکند زن بود نیم زنست آنک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قبور قم
از سادات رضوی، نخستین کسی که وارد قم شد ابوجعفر محمد بن موسی بن محمد بن علی بن موسی الرضا علیه السلام بود. وی در سال ۲۵۶ از کوفه عازم قم گردید. خواهرانش پس از او راهی قم شدند زینب وام محمد و میمونه، سه دختر موسی بن جعفر علیه السلام بودند. ابوجعفر در سال ۲۹۶ از دنیا رفت و در قم مدفون شد. پس از وی نیز خواهرش میمونه و در مقبره بابلان که متصل به قبه حضرت معصومه علیها السلام است دفن گردید.ام محمد نیز در همان مقبره دفن شد. در آن قبهام اسحق، کنیز محمد بن موسی نیز مدفون است به همین جهت در قبه مقدسه سه قبر وجود دارد. قبر حضرت معصومه علیها السلام، مرقدام محمد، مرقدام اسحق.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
CQACAgQAAx0CVu8VSgACA9xijzYMFv3PDzCN2fJbOOh-yidpYAACWwkAAlpX6VE65TM0NmKCoSQE.mp3
4.35M
🔳 #شهادت_امام_جعفر_صادق(ع)
🌴دین از تو پدیدار شده حضرت صادق
🌴شیعه ز تو بیدار شده حضرت صادق
🎤 #حسین_طاهری
⏯ #واحد
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.011.mp3
3.71M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.012.mp3
3.86M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.013-014.mp3
3.39M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جواب پنجم به شبهه نهم(روش پاسخ به شبهات) 👌👌شاید یکی از مهمترین جوابها این باشد که شان نزول آیه را ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
✅شبهه دهم
اگر قرآن می فرماید لا اکراه فی الدین پس چرا مرتد حکمش اعدام است❓ پس چرا جهاد انجام میدهد❓
جواب اول
✅👌آیه الله جوادی آملی حفظه الله❤️ ارتداد زمانی مصداق دارد که شخصی با یقین معرفتی اسلام را پذیرفته و با وجود چنین یقینی از اسلام خارج شود. بنابراین کسی که یقین معرفت شناختی ندارد اگر به تحقیق بپردازد حتی اگر منجر به پذیرش دین دیگری شود اصلا مرتد نیست تا حکم مرتد بر او جاری شود.
بسیاری از دیگر فقیهان نیز مانند آیه الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و ... برآنند که ارتداد مستند به شبهه ، محکوم به حکم ارتداد نیست یعنی اگر کسی در روند تحقیق گرفتار شبهه شد و از اسلام خارج گشت، نمی توان حکم اعدام را بر او جاری ساخت.
#قرآن_شناسی
♨️شبهه دهم
اگر قرآن می فرماید لا اکراه فی الدین پس چرا مرتد حکمش اعدام است❓ پس چرا جهاد انجام میدهد❓
جواب دوم
✅جهاد ابتدایی برای کشور گشایی و اجبار افراد به اسلام نبوده بلکه برای واژگون کردن نظامات غلط و ظالمانه و اجازه یافتن مردم برای مطالعه آزاد درباره مذهب و شیوه های زندگی اجتماعی است واگر هم جزیه گرفته میشود بخاطر تامین امنیت و هزینه نیروهای حافظ امنیت است و جان و ناموس آنها در پناه اسلام محفوظ است و اجازه دارند مراسمات خودشان را برگذار بکنند.
👈نکته اول اسلام با آیین جهاد(مبارزه) نمیکند بلکه با خرافه مبارزه میکند لذا با بت پرستی مبارزه میکند و حذف میکند چون بت پرستی آیین نیست بلکه انحراف فکری و استثمار فکری است.(اگر در صدر اسلام با یهودیت مبارزه کرد چون آنها شروع به جنگ و دسیسه کردند که این نوع جهاد، جهاد دفاعی است که عقلا امر مرسومی است و کسی در آن اشکال نمیکند اشکالشان روی جهاد ابتدایی است نه دفاعی)
👈(در گوگل فرق جهاد ابتدایی و دفاعی را جستجو بفرمائید)
👈نکته دوم: همه انسان در انتخاب مذهب آزاد هستند، ولی هر مذهبی را انتخاب کردند باید به رفتارهای دینی آن هم پایبند باشد.
#قرآن_شناسی
.......:
♨️شبهه دهم⚠️⚠️⚠️⚠️
⚠️اگر قرآن می فرماید لا اکراه فی الدین پس چرا جهاد با کفار انجام میدهد آیا آیات جهاد آیه لا اکراه فی الدین را نسخ نکرده است(یعنی ما یک زمانی لا اکراه فی الدین داشتیم یعنی هر کسی هر مذهبی دوست داشت میتوانست انتخاب بکند ولی بعد از اینکه آیات جهاد آمد دیگر همه باید مسلمان بشوند یا صلاح یا به جهاد)❓
جواب👇👇
اصولا اسلام در سه مورد به قدرت نظامى توسل میجُسته است:
👌1- در مورد محو آثار شرك و بت پرستى، زيرا از نظر اسلام بت پرستى دين و آيين نيست بلكه انحراف، بيمارى و خرافه است و هرگز نبايد اجازه داد جمعى در يك مسير صد در صد غلط و خرافى پيش روند و به سقوط كشانده شوند، لذا اسلام بت پرستان را از راه تبليغ به سوى توحيد دعوت كرد و آنجا كه مقاومت كردند متوسل به زور شد بتخانه ها را در هم كوبيد و از هر گونه تظاهرى به نام بت و بت پرستى جلوگيرى كرد تا اين بيمارى روحى و فكرى به كلى ريشه كن گردد، و آيات قتال با مشركين مانند آيه 193 سوره بقره و قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ:" به كارزار با مشركين ادامه دهيد تا آنكه شرك از روى زمين برافتد." نظر به همين موضوع دارد و بنا بر اين هيچگونه تباين و تضادى بين آيه مورد بحث و اين آيات نيست تا سخن از نسخ پيش آيد.
👌2- در برابر كسانى كه نقشه نابودى و حمله به مسلمانان را می كشند دستور" جهاد دفاعى" و توسل به قدرت نظامى داده شده است و شايد بيشتر جنگهاى اسلامى در زمان پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم از همين قبيل باشد به عنوان نمونه جنگ احد- احزاب- حنين- موته- و تبوك را می توان نام برد.
👌3- براى كسب آزادى در تبليغ، زيرا هر آيينى حق دارد به طور آزاد به صورت منطقى خود را معرفى كند و اگر كسانى مانع از اين كار شوند می تواند با توسل به زور اين حق را به دست آورد.
👌👌👌چرا اسلام جهاد دارد چون اسلام میفرماید لااکراه فی الدین یعنی نباید حکام ظلم و جور مردم را از دیدن معارف اسلام محروم بکند باید بذارد اسلام هم به گوش آنها برسد وقتی که رسید مردم آزاد هستند هر مذهبی که میخواهند بپذیرند.
#قرآن_شناسی
جواب دوم به شبهه دهم
👌👌👌✅✅چرا قرآن میفرماید لااکراه فی الدین❓چون آنقدر از خودش و معارفش مطمئن است که اگر حاکمان مانع نشوند حتما طرف مسلمان خواهد شد لذا ما باید در موضع حمله به غربی ها بگوییم لا اکراه فی الدین یعنی چرا نمیگذارید مردمتان با اسلام آشنا بشود چرا شما این همه اسلام را تخریب و تحریف شده نشان مردمتان میدهید چرا شما کسانی را که اسلام انتخاب کردند تحریم و ترور میکنید وهزاران چرا دیگر ما باید از آنها بپرسیم نه اینکه ما در مقام دفاع بیاییم جواب بدهیم چرا موی سر دختر باید بیررون نباشه و...که اگر شما این همه تبلیغات سوء و...انجام ندهید و به مفاد لااکراه فی الدین (آزادی بیان و آزادی اندیشه)عمل بکنید یقینا این مسئله هم حل خواهد شد.
👌نکته خییییییلی مهم
👌👌👌اینکه پیامبر با یهودیان پیمان میبست که اگر حمله نکنندو کار شکنی نکنن ما هم به آنها حمله نخواهیم کرد بخاطر لا اکراه فی الدین بود یعنی طرف آزاد است هر دینی را انتخاب بکند ولی اگر کار شکنی و توطئه بکنند به آنها حمله خواهد کرد(جهاد ابتدایی) دیگر این هیچ منافاتی با آزادی اعتقادات ندارد هرچند بعد از حمله پیامبر هیچ یک از آنها را وادار به اسلام آوردن نکرد بله از این به بعد باید بابت امنیتی که در سایه حکومت اسلامی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) دارند پول(جزیه) پرداخت بکنند هرچند آزاد هستند برای خودشان طبق آیین خودشان مراسماتشان را به جا بیاورند.
#قرآن_شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ فیلم بسیار زیبا و تأثیرگذار از
مراحل خلقت انسان !
💠 باصوت ملکوتی وبهشتی
استاد
#عبدالباسط_عبدالصمد
🔵بسیار زیباست ٬
بشنوید و لذت ببرید
⭕️قسم خوردن خداوند به #زیتون و نظر علم امروز به فواید زیتون !!!
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: در اين اثنا مجدّداً ميز به حركت آمد. معلوم شد روح تازه اى با ما ارتباط برقرار ساخته. هنگامى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
سرانجام جلسه ارتباط با ارواح
در بحث گذشته به اينجا رسيديم كه:
مديوم (واسطه ارتباط با روح) در حضور ما، به اظهار خودش، با روح مرحوم آيةاللّه بروجردى ارتباط گرفت و پيامى از ايشان براى ما نقل كرد.
ما براى اين كه اطمينان پيدا
كنيم كه راستى ارتباطى برقرار شده، و ارتباط هم با كسى جز روح آيةاللّه بروجردى نبوده است نشانه اى خواستيم ولى متأسّفانه به علّت نامعلومى، ارتباط قطع شد!
مجدّداً كوششى شد كه ارتباط برقرار گردد ولى ارواح ديگرى در وسط آمدند و ارتباط با روح مورد نظر برقرار نشد.
ارتباط با ارواح، ص: ۹۰
ما اصرار داشتيم كه حتماً بايد با روح مرحوم آيةاللّه بروجردى ارتباط برقرار گردد و نشانه گرفته شود، ولى مثل اين كه روح هم اصرار داشت كه ارتباط نگيرد، و اين اصرار روح، آن هم در موقعى كه مطلب به «بزنگاه» رسيده بود، آدم را به «شك» مى انداخت. اكنون به دنباله جريان توجّه كنيد:
در اين هنگام ديديم ميز مجدّداً به حركت درآمد (به همان صورت كه در بحث گذشته شرح داده شد) و حركات هم شديد بود.
معلوم شد با روح سرگردانى ارتباط برقرار شده است، و به همان ترتيب سابق از روح سؤال شد، و بزودى جواب داد:
م ى س و ز م (مى سوزم! )
پرسيده شد: تو كى هستى؟
جواب داد: ج ى ن ك (جينك! )
اهل كجا؟!
جواب داد: ا ه ل ت ب ت (اهل تبّت) در اين جا از حضّار خواستند كه طلب آمرزشى براى او كنند و براى نجات او دعا نمايند.
ارتباط با ارواح، ص: ۹۱
اين قسمت هم گذشت، امّا من همچنان اصرار داشتم با روح مرحوم آيةاللّه بروجردى رابطه برقرار شود و نشانه بگيرند، و بعداً تصريح كردم كه اين نشانه مى تواند به يكى از سه صورت باشد:
۱- ايشان يكى از مسائل خصوصى كه ما و ايشان از آن مطّلع بوده ايم، يادآورى فرمايند.
۲- ما يك سؤالى كلّى از خدمت ايشان مى كنيم ايشان پاسخ آن
را به عربى بگويند، زيرا تسلّط ايشان بر ادبيّات عرب مخصوصاً آشكار بود، بعلاوه، مديوم (همان واسطه ارتباط) معتقد بود روح به هر زبانى مى تواند جواب دهد؛ بنابراين، ما حق داشتيم پاسخى به زبان عربى از روح مرحوم آيةاللّه بروجردى بخواهيم.
۳- من مطلب معيّنى را در ذهن مى گيرم و ايشان ذهن مرا بخوانند (زيرا آنها مى گفتند ارواح مى توانند ذهن افراد را بخوانند).
و منظور از همه اينها اين بود كه بدون تحقيق مطلبى را نپذيريم، زيرا نه عقل اجازه مى داد- چشم و گوش بسته- تسليم شويم، و نه خدا راضى بود!
ارتباط با ارواح، ص: ۹۲
در اين هنگام صحنه ديگرى پيش آمد و چون من قول دادهام همه چيز را براى شما بنويسم (چه خوب باشد چه بد)، جريان را عيناً در اين جا مى آورم:
ميز تكان به اصطلاح سختى خورد، پيدا بود روح ديگرى رابطه برقرار ساخته، امّا روح چه كسى، معلوم نبود. بزودى معلوم شد اين روح ناشناس پيام مفصّلى دارد كه مى خواهد بطريق القا ادا كند نه به طريق حركت ميز (طريقه القا را در بحث گذشته شرح داديم).....
#کتاب ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت 🔹روز ازل چه اتفاق افتاد؟ (۳) (قرآن،انسان، خلقت،خلافت،هبوط) استاد #رحیم_پور ازغدی #طرحی_برای_ف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا