eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈جواني که بر اثر اسید پاشی به صورتش نابینا شده بود و توی حرم امام رضا (ع)شفا پیدا کرد... 👌پیشنهاد دانلود •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد همه میدونیم که زمان ظهور برکت به حدی فراوان میشه که کوه ها و همه جا پر از غلات رزق و روزی میشه حال بنده برام سواله کی انجام میشه هنگام آمدن امام هست یا بعد تشکیل حکومتش؟ و اونچه که برام مهمتره این فراوانی و برکات به خاطر چی هست بخاطر امام؟ امام که الانم هم حی و حاضر هست؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠اینها پس از تشکیل حکومت امام عصر (عج) هست و این برکات هم به خاطر این است که -اولا مدیران لایق و خوب روی کار می آیند -و ثانیا امام با افزایش علم و افزایش تکنولوژی قدرت بهره وری از طبیعت را بالاتر می برند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
شهرنشینی و قید و بندها مدتی است که به خاطر شرایط زندگی مجبور شده ای از گردان تسویه حساب بگیری و در شهر باقی بمانی. مشکلات زندگی تمامی ندارد. هر روز یک مسأله جدید. اساس زندگی در شهر توأم با گرفتاری است. شهرنشینی مجموعه ای از قید و بندهای مصنوعی است که روند زندگی را بی محتوا می‌کند. البته خواص شهرنشینی و امتیاز این تمدن غیر قابل انکار است و فرهنگ جامعه‌ها معمولا مترقی است. ولی گاهی اوقات این گونه زندگی، انسان را اسیر می‌کند و هدف از آفرینش در نوسانهای زندگی فراموش می‌شود. انسانها فقط به دنبال خورد و خوراک می‌روند و خالق را از یاد می‌برند. می‌خورند تا زنده بمانند و زنده می‌مانند تا بخورند. دور تسلسلی از مادیات و فارغ از هر گونه معنا و حقیقت. حضور در شهر نیز کم خطر نیست. خط خود فراموشی و افتادن در تسلسل مادیات. کار، مسکن، آزادی، نان، دام و... همه ی ذهن انسان را مشغول می‌کند تا آنجا که عده ای برای به دست آوردن آن، حزب و دسته و گروه تشکیل می‌دهند و در هیاهوی شهر گم می‌شوند. بسیجیان نیز ناگزیر از این حضورند. آنها هم باید در شهر زندگی کنند. آنها هم [صفحه ۱۷۳] به جامعه تعلق دارند. تو هم باید در شهر زندگی کنی. فرار از شهر درست نیست. گوشه ی عزلت گزیدن، نوعی بیماری است. باید شرایط را پذیرفت و به آن خط داد، و نه آنکه از آن خط گرفت. مشکلات زیاد است ولی باید با آنها ساخت و با تک تک آنها دست و پنجه نرم کرد. همه ی خانواده‌ها مشغول بر طرف کردن گرفتاریهایشان هستند و هر یک به شکلی راه را برای ادامه زندگی هموار می‌سازند. امروز تو نیز به عنوان جزئی از یک خانواده باید در حل مشکلات زندگی تلاش کنی و به اندازه ی توانایی به پدر و مادر کمک کنی. با وجودی که چند ماه است در شهری، ولی هنوز برخی حرکتها و حرفها برای تو غیر قابل تحمل است و روح تو را آزار می‌دهد. معلوم نیست چرا وقتی کسی غیبت می‌کند، دیگران صلوات نمی فرستند تا جلوی غیبت او را بگیرند؟ معلوم نیست چرا نماز واجب، اول وقت و یا به جماعت خوانده نمی شود؟ معلوم نیست چرا وقتی مشکلی پیش می‌آید، دیگران خود را کنار می‌کشند و شانه خالی می‌کنند؟ معلوم نیست چرا مردم برای تنپوش خود شکلهای عجیب و غریب انتخاب می‌کنند و خود را به زحمت می‌اندازند؟ معلوم نیست چرا صله ی رحم و میهمانیها این قدر تشریفاتی و سنگین برگزار می‌شود؟ معلوم نیست چرا بعضی‌ها برای کاخها و خانه‌های بزرگ دست به هر کاری می‌زنند؟ معلوم نیست... تو جواب تمام این پرسشها را می‌دانی. تو نفس را می‌شناسی، نقش شهوت را می‌دانی، غرور را دیده ای، ولی پاکی و خلوص را هم یافته ای. تو می‌دانی که می‌شود، پاک بود. تو می‌دانی که می‌توان بسیجی بود. تو می‌دانی که دنیا محل گذر است. تو می‌دانی که خدا مالک همه چیز است. دیگران هم می‌دانند ولی غافل شده اند. می‌ریزند و می‌پاشند و می‌خورند. بندگی خدا را فراموش کرده اند و دل به این دنیای فانی بسته اند. البته عده ای هم هنوز متوجه اند و زمینه‌های یک زندگی خوب را فراهم کرده اند. ولی تعدادشان اندک است. عده ای هم از فقر، فرصت یافتن حقایق را نیافته اند و بیشتر از هر چیز [صفحه ۱۷۴] فقر فکری دارند. تحمل این شرایط مشکل است و کم کم تو هم دوباره آلوده می‌شوی. گویی از بهشت رانده شده ای. در هر فرصت از آن دیار قدسیان تعریف می‌کنی و خاطرات جنگ را گرامی می‌داری. مستعدین را دعوت به جبهه می‌کنی و آینده ی درخشان را برای آنها ترسیم می‌کنی. برای رفتن و یا بازگشتن به جبهه دنبال فرصت می‌گردی و متوجه می‌شوی که روزهایی را که توفیق حضور در جبهه را نداشتی در خسران بوده ای. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تجرید تجرید، سرعت بازگشت به وطن اصلی و اتصال به عالم عقلی است، و این همان فرمایش حضرت علیه السلام که: حب الوطن من الایمان [۱] و به همین اشاره می‌کند خدای متعال که: یٰا أَیَّتُهَا اَلنَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ اِرْجِعِی إِلیٰ رَبِّکِ رٰاضِیَةً مَرْضِیَّةً. [۲] البته مبادا خیال کنی مراد از وطن دمشق و بغداد و امثال اینهاست که اینها هم دنیاست. سید کل در کل یعنی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: عشق به دنیا سرچشمه هر گناهی است. پس از این دهی که ساکنانش ظالم هستند خارج شو، و قلب تو این آیه را حس کند که هرکه از خانه اش بسوی خدا و رسول هجرت کند و بمیرد، پاداش او با خداست و خدا غفور رحیم است. ---------- [۱]: ۱) - قائل روایت نه، در کشکول و نه در کتب روائی چون سفینةالبحار که گویا مصدر اولیه روایت است، روشن نیست. [۲]: ۲) - فجر، ۲۷ و ۲۸. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: لطف و محبت خود را نمي شمرد: مَن عَدَّدَ نِعَمَهُ مَحَقَ كَرَمَهُ! در برابر رفتار جاهلانه نادان بردباري نشان مي‌دهد: أن يَحلُمَ عَمَّن جَهِلَ عَلَيهِ! از كسي كه به او ستم كرده است در مي‌گذرد: يَتَجاوَزَ عَمَّن ظَلَمَهُ! در برابر فرودست فروتن است: يَتَواضَعَ لِمَن هُوَ دونَهُ! از فرادست خود در طلب نيكي پيشي مي‌گيرد: يُسابِقَ مَن فَوقَهُ في طَلَبِ البِرِّ! با احتياط عمل مي‌كند: عمل بالحزم! وسواس ندارد: الإمامُ الصّادقُ (ع) لَمّا ذَكَرَ عَبدُ اللَّهِ بنُ سنان رجُلاً مُبتَليً بالوُضوءِ و الصَّلاةِ و ادَّعي أنّهُ رجُلٌ عاقِلٌ: و أيُّ عَقلٍ لَهُ و هُو يُطيعُ الشَّيطانَ؟! [قالَ: ] فقلتُ لَهُ: و كيفَ يُطيعُ الشَّيطانَ؟ فقالَ: سَلهُ هذا الّذي يَأتِيهِ مِن أيِّ شَي ءٍ هُو؟! فإنّهُ يَقولُ لَكُ: مِن عَمَلِ الشَّيطانِ! آينده نگر است: نَظَرَ فِي يَوْمِهِ لِغَدِهِ! عاقبت انديش است: أنظَرُهم في العَواقِبِ! به خردمندان گوش مي‌سپارد: مَن تَرَكَ الاستِماعَ مِن ذَوي العُقولِ ماتَ عَقلُهُ! خود را از انديشه انديشمندان و دانش حكيمان بي نياز نمي داند: يضيف إلي رأيه رأي العقلاء و يَضُمُّ إلي علمه علومَ الحكماء! خود را از مشاوره بي نياز نمي داند: لا يستغني العاقل عن المشاورة! با نادان مشورت نمي كند: احذر رأيَ صديقِكَ الجاهل! اگر دشمنش با او مشورت كند خيرخواهي مي‌كند: اِستَشِر عدوكَ العاقلَ! با نادان هم نشيني نمي كند: مَن صَحِبَ جاهِلاً نَقَصَ مِن عَقلِهِ! وقتي خطايي از او سر مي‌زند بخشيدن او برايش دردناك تر از تنبيه بدني است: العَفوِ أشَدُّ مِنَ الضَّربِ لِمَن كانَ لَهُ عَقلٌ! همين كه لغزشش را غير مستقيم به رُخش بكشند براي او كافي و دردآور است: تلويح زَلَّةِ العاقلِ له من أمضِّ عتابِهِ! به كاري كه بترسد در آن درماند اقدام نمي كند: لا يَتَقَدَّمُ عَلي ما يَخافُ العَجزَ عَنهُ! وعده اي كه از توانش بيرون است نمي دهد: لا يَعِدُ ما لا يَقدِرُ عَلَيهِ! به آن چه كه در اميدواريش سرزنش شود اميد نمي بندد: لا يَرجو ما يُعَنَّفُ بِرَجائهِ! از كسي كه احتمال دهد پاسخي دريافت نكند درخواست و پرسش نمي كند: لا يَسألُ مَن يَخافُ مَنعَهُ! خوش معامله است: سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ:... و المُعامَلَةُ! مدير خوبي است: سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ:... و الوِلايَةُ! وقتي از پُست و مقامي بركنار شد ناآرامي و بدرفتاري نمي كند: سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ:... و العَزلُ! بي نيازي و ثروت او را مغرور نمي كند: سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ:... و الغِني! فقر و ناداري صبر و شكيبايي او را نمي برد: سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ:... و الفَقرُ! زياده خواه و فزون طلب نيست: إذا قَلَّتِ العُقولُ كَثُرَ الفُضولُ! خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
018.mp3
1.37M
✅ صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده "بخش هجدهم" 🔺فهرستی از عوامل محرک خودتون رو تهیه کنید. 💥 دکتر حمید
1400-03-12(tarashion).mp3
12.79M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت نوزدهم
🔴 من و همسرم هردو مقید و پایبند به مسائل دینی و اخلاقی هستیم با همسرم مشکل نداشتم و هردوهم به هم محبت میکردیم. ازاونجا که ایشون خیلی باایمان هستن با افراد مقید و مذهبی هم معاشرت داشتن. یکی از این دوستاشون خیلی خیلی محبوبشون بودوبعضا درموردش تو خونه برام صحبت میکرد. منم که اهل نماز شب ،دائم الوضو واکثرا ذکرمیگفتم هیچوقت فکر نمی‌کردم که یه روزی با نامحرمی بتونم به راحتی صحبت کنم.دوست همسرم که دیگه از لحاظ اعتقاد قابل مقایسه هیچ کسی نبود،و حتی تصور نمی‌کردم که با یه مشاوره کوچیک فریب بخوره. متاسفانه بااینکه اون آقا یه بچه و منم یه بچه داشتم ولی قید همه چیزو زدیم و خداو حیا همسر رو فراموش کردیم. من که قصدم گرفتن راهنمایی ازش بود یه دفعه متوجه شدم که ای دل غافل شدم محرم اسرار اون آقا.طوری که از مشکلات زندگیش برام می‌گفت و می‌گفت همسرش بهش محبت نمیکنه.و علی رغم این همه سختی و بی عاطفگی که دیده بود ولی تونسته بودیه عمر پاک زندگی کنه. نزدیک به دوسال باهاش رفت و آمد داشتم و چون بازنش مشکل داشت وقتایی که تنها بود میرفتم خونش و براش غذادرست میکردم و محبت میکردم. هربارم که باهاش بودم مدام بغض میکردم و وجدانم منو سرزنش میکردکه چرا تو؟تو که همسرت برات کم نذاشته،توکه مملو از محبت و عشقی،تو که یه بچه داری چرا خیانت میکنی. کارم شده بود دروغ گفتن به همسرم که به بهانه روضه رفتن و پیاده روی میرفتم خونش. هروقت که برمیگشتم شبا تو خواب گریه میکردم،توخواب ناخن می‌خوردم وشیون میکردم... بخاطر ترس از رسوایی بالاخره یه روز تصمیم گرفتم که تمومش کنم.ولی تا یک سال نتونستم تاجایی که یه بار سم خوردم و خودکشی کردم.منی که هیچوقت نمازو روزه و روضه و ذکروزیارام ترک نمیشد،شده بودم کسی که دست به گناه کبیره زده بود و خودکشی.روسیاه عالم و آخرت شدم. بااینکه همسرم نمیدونه من چه غلطی کردم ولی دیگه روم نمیشه مثل قبل به همسرم نگاه کنم. کم کم متوسل شدم به اهل بیت و خداروشکر الان۳ساله که توبه کردم. خواستم بگم که من این راهو رفتم تهش پوچی و دلزدگی از زندگیه.تورو خدا ازتون می‌خوام که این تجربه رو براهرکسی که میدونید به دنبال رابطه با نامحرمه تعریف کنید که مثل ما نشن. Ⓜ️ انسان باید با مبارزه کند ، نتیجه دلم میخواهد هایی که با خواست خدا در تضاد هست انسان را به پوچی میکشاند و شیطانی که با پنبه سر میبرد یک انسان مقید و مذهبی را تا خودکشی و خسرالدنیا و الاخرة شدن پیش میبرد . Ⓜ️ نکته بسیار بسیار مهم : 👇👇 در جنگ ها ،برخی مناطق هستند که نیروهای نظامی از آن مناطق مطمئن هستند که دشمن از آنجا حمله نمیکند لذا نیروهای نظامی کمتری را درآنجا مستقر میکنند ولی دقیقا دشمن از همانجا حمله میکند اگر مثلا مطمئن شدیم که ما متدین هستیم و هیچ گاه از طریق نامحرم خطایی نمیکنیم ، شیطان و نفس روی همان نقطه کار میکند و از همان راه وارد میشود با صبر زیاد ... میبینی یک آجر الان گذاشت و آجر بعدی را دوسال بعد و بعداز ۵ سال ، آن فرد متدین سقوط کرد .عبرت نامه فوق ، از این نمونه هاست . خداوند متعال عاقبت همه مارا ختم بخیر گرداند . ✦✧✦✧✦✧