eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
CQACAgQAAxkDAAFy5iVi16UxJ3pjr1W_KiiZ4zdGZrb_gwACmAcAAoYQiFGaI7-SgoNn2ykE.mp3
2.94M
🌸 (ع) 💐چه عالمی است عالم باب الحوائجی 💐با توست نور اعظم باب الحوائجی 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم والحمدللَّه رّب العالمين والصّلاة والسّلام علي خيرخلقه محمدالمصطفي و اله الطاهرين «و أذّن في النّاس بالحجّ ياتوك رجالا و علي كلّ ضامر يأتين من كلّ فجّ عميق» (۱) چون بهار طبيعت كه همواره در ميعاد هميشگي خود، لبريز از نشاط زندگي فرا مي‌رسد، موسم حج، نوبهار جان و دل، و فصل رويش و پيدايش روح زندگي توحيدي در دل هر مسلماني كه خود را به ميقات رسانده باشد، همه ساله در موعد خدايي و هميشگي باز مي‌گردد تاچون چشمه سار مباركي رشحات حيات طيّبه ي اسلامي را بر سراسر جهان اسلام بپاشد وكساني راكه توفيق يافته اند كه تن به اين سرچشمه ي مبارك بزنند، از غبار و كدورت گناه و شرك و ماده گرايي و ميل به پستي و بدكرداري، پاك كند و در آنان اگر اهل توجّه وتذكر باشند، مايه ي صلاح وفلاح يك عمر راذخيره سازد. اكنون بيش ازچهارده قرن است كه نداي ابراهيم خليل ازحلقوم محمّدمصطفي (صلّي اللَّه عليه واله وسلّم)، همه ساله ميهمانان بيت را در اين موسم به پايگاه معنويت و وحدت مي‌كشاند تا گرد مركز توحيد، همراه با آن جريان ابدي عروج، طواف كنند، و در پشت مقام ابراهيم به سمت كعبه ي محمدي (صلّي اللَّه عليه واله وسلّم)، نماز گزارند، و ميان صفا و مروه، سعي ابدي مؤمن از منشاء صفا را مجسّم سازند. و معرفت به حقارت خويش و عظمت و عزت حق تعالي را در عرفات، و زمزمه ي ذكر و انس و عشق به حضرت احديت و درك نور تابان آن بي همتارا در صحراي ظلماني وجود خود در مشعر بياموزند، و در مني شيطان بزرگ و شيطانهاي ديگر را هدف رمي خود سازند، و به نشانه ي قرباني كردن هواها و تمايلات منحرف ساز، ذبيحه يي قرباني كنند - و اين همه را در حال احرام كه حريم جان و دل حاجي در برابر ميوه‌هاي ممنوع اين بهشت است و در كنار ديگر مسلمانان از هرجا و هر نژاد و باهر رتبه ي مادي يا معنوي و داراي هر زبان و فرهنگ به جاي آورند و آنگاه به نشان زدودن همه ي چركها و پليدي‌هايي كه در فضاي آلوده ي زندگي مادّي برجان و دل آنان نشسته است، حلق وتقصير كنند وسپس بار ديگر با طراوتي كه از زدودن گناه و تجلّي معرفت و محبت خداوند، در جان و دل آنان پديد آمده است، به خانه ي خدا برگردند وطواف ونماز و سعي را اينبار در آفاقي برتر از پيش به جاي آورند و با ذخيره يي سرشار از توحيد ومعنويت و صفا، و عزمي راسخ در مبارزه با شيطانها، و قدرتي فائق بر نفس خويشتن، آماده ي برگشتن به ديار خود و پراكندن عطر حج در اقطار گيتي باشند. حكمت بديع اسلام، اين آزمايش شگفت آور و پر از رمز و راز را چنان ترتيب داده است كه همين يك واجب بتواند در همه ي قرون و اعصار، و با هراندازه گسترشي كه دامنه ي اسلام در شرق و غرب گيتي به دست آورده است، يكپارچگي و اتصال اجزاء اين پيكر عظيم را تامين كند... همه در يكجا و هميشه در يك فصل،... چه آن هنگام كه سفر كعبه ي مشتاقان بيت از برخي نقاط عالم يكسال به طول مي‌انجاميد و چه امروز كه دشمنان امت اسلامي براي پوشش تبليغات زهرآگين خود به سراسر كره ي زمين به بيش از يكساعت نيازندارند، هميشه اجزاء اين پيكر عظيم و پراكنده، به اين مركز وحدت و قدرت كه براي آنان كانون صفا و برادري و معنويت و توحيد و معرفت واطلاع است نياز داشته اند.. و اسلام اگر از حج خالي مي‌بود ركني اصلي و جزيي جوهري را فاقد بود. حج در جوهر و ذات خود داراي دو عنصر اصلي است: تقرب به خدا در انديشه و عمل، و اجتناب از طاغوت و شيطان با جسم و جان.. همه ي اعمال و تروك حج، براي ايندو و در جهت آن و تامين ابزارها و مقدمات آن است، و اين در حقيقت خلاصه يي از اسلام و همه ي دعوتهاي الهي نيز هست كه: «ولقد بعثنافي كلّ امّةٍ رّسولاً ان اعبدوااللَّه واجتنبواالطاغوت.. » (۲) در آيات حج تعبيرات: «حنفاءللَّه غيرمشركين به.. » (۳)، يا «.. فإلَهكم إلَه واحد فَلَه أسلموا.. (۴)، يا: فَاذَا قَضَيتم مّنا سَكَكم فاذ كرواللَّه كذكركم ءاباءكم أوأشدّ ذكرا» (۵) وامثال آن ناظر به همين دو عنصر اصلي است. .... مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: بخش اول: کلیّات مباحث زن و خانواده اشاره بخش اول کلیّات مباحث زن و خانواده فصل اوّل: ضرورت پرداختن به موضوع زن ۱-۱-۱- مسأله ی زن از اساسی ترین مسائل هر جامعه مسأله ی زن - که امروز در دنیا باید به عنوان «بحران زن» آن را نامید - یکی از اساسی ترین مسائل هر تمدنی، هر جامعه ای و هر کشوری است. در این مورد، شما توانسته اید به ریزه کاری هائی، به دقّت هایی، به سرفصل‌های مهمّی دست پیدا کنید و درباره ی این مسأله بیندیشید. [۱] ۱-۱-۲- مسأله ی زن، مسأله ای مهم و قابل توسّع در اندیشه ورزی مسأله ی زن و خانواده، با همه ی کاری که شده است - شما کرده اید، دیگران کرده اند - هم چنان یک مسأله ی مهم و قابل بحث و قابل توسّع در اندیشه ورزی است. [۲] ۱-۱-۳- اهمیّت فوق العاده مسأله ی زن و خسارت قطعی به واسطه ی کم توجّهی به آن به نظر من، نقش زن هرچه برجسته شود، خیلی بهتر است. زن‌های ما مظلومند. من راجع به زن حرف‌های زیاد و بحث‌های فراوانی دارم. مسأله ی زن واقعاً مسأله ی مهمّی است. یک عده توجّه نمی کنند و به عنوان یک مسأله ی نمایشی که حالا مد روز است، حرف می‌زنند. خوب؛ گرایش‌های فمینیستی و گرایش خاص غربی در مورد زن هم که به جای خود محفوظ است؛ امّا اصل نقش زن در خانواده، در اجتماع، ارزش و اهمیّت زن و اموری از این قبیل، چیز‌هایی است که ما حقیقتاً به آن‌ها کم پرداخته ایم و از این کم پرداختن خسارت هم می‌بینیم. [۱] ۱-۱-۴- عدم امکان بازسازی به معنای حقیقی و در سطح وسیع با وجود بینش غلط نسبت به زن یک کشور اگر می‌خواهد به معنای واقعی بازسازی کند، باید بیشترین تکیه، و بیش ترین نگاه و توجّهش به انسان و نیروی انسانی باشد. وقتی که صحبت از نیروی انسانی است، باید توجّه کنیم که نصف جمعیت کشور و نیمی از نیروی انسانی، بانوان کشورند. اگر بینش غلطی در مورد زن وجود داشته باشد، بازسازی به معنای حقیقی و در سطح وسیع آن، شدنی نیست. هم خودِ بانوان کشور باید نسبت به موضوع زن از نظر اسلام، دارای آگاهی کافی و لازم باشند، تا بتوانند با اتّکا به نظر والای دین مقدس اسلام، از حقوق خود به طور کامل دفاع کنند، و هم همه ی افراد جامعه و مردان در کشور اسلامی باید بدانند که نظر اسلام در مورد زن، حضور زن در عرصه‌های زندگی، فعّالیت زنان، تحصیل زنان، کار و تلاش اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و علمی زنان، نقش زن در خانواده و نقش زن در بیرون از خانواده چیست. [۲] ---------- [۱]: . بیانات در دیدار با بانوان نخبه ۱-۳-۱۳۹۰. [۲]: . همان. [۱]: . بیانات در دیدار مدیران صدا و سیما۱۵-۱۱-۱۳۸۱. [۲]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
💢 داستانی درباره گذشت پیامبر(ص) حتی از «قاتل بالقوه» خود و میزان اتکال حضرت بر خداوند 🔹نوشته‌اند كه در يكى از جنگ‌ها رسول اكرم(ص) از لشكر كناره گرفت و در روى تپه‌اى در حدود اردوگاه خودش استراحت كرد و به خواب رفت. اتفاقاً يكى از افراد شجاع دشمن در حالى كه گردش مى‌كرد نگاهش به رسول اللَّه(ص) افتاد و او را شناخت. بسيار خوشحال شد از اينكه او را تنها يافته و الآن او را خواهد كشت. 🔸در حالى كه رسول اللَّه(ص) خوابيده بود وى بالاى سرش فرياد كشيد: محمّد تو هستى؟ حضرت نگاهى كرد و فرمود: آرى من هستم. گفت: چه كسى مى‌تواند تو را از دست من نجات دهد؟ رسول اللَّه(ص) بدون درنگ فرمود: خدا. 🔹آن مرد كه چنين انتظارى نداشت گفت: الآن به تو نشان خواهم داد. يك قدم عقب رفت تا ضربت خود را قوى‌تر بزند. ناگهان پايش به سنگى اصابت کرد و محكم به زمين خورد. حضرت به سرعت از جاى خود برخاست و بالاى سرش ايستاد و فرمود: چه كسى تو را از دست من مى‌تواند نجات بدهد؟ اينجا بود كه آن مرد از روى فطانت پاسخ داد: كرم تو! رسول اللَّه(ص) او را عفو فرمود. 📝استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج2، ص46
⚜هرگز چشمانت را به چیزهایی که، به گروه‌هایی از آنان داده‌ایم، مدوز! اینها شکوفه‌های زندگی دنیاست تا ایشان را در آن بیازماییم... 📚سوره - 131
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 قاری استاد محمد نقشبندی 📖 تلاوت مجلسی سوره مبارکه فرقان
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: ليل متن حديث سورة الليل (۹۲) الحميرى عن البزنطى، قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: فى تفسير (و الليل إذا يغشي) قال: إنّ رجلاً من الأنصار كان لرجل فى حائطه نخلة و كان يضرّ به، فشكي ذلك إلي رسول الله صلّي الله عليه و آله، فدعاه فقال: أعطنى نخلتك بنخلة فى الجنّة فأبي، فبلغ ذلك رجلاً من الأنصار يكنّي أبا الدحداح فجاء إلي صاحب النخلة، فقال: بِعنى نخلتك بحائطى فباعه، فجاء إلي رسول الله صلّي الله عليه و آله، فقال: يا رسول الله قد اشتريت نخلة فلان، بحائطى. قال: فقال له رسول الله صلّي الله عليه و آله: فلك بدلها نخلة فى الجنة، فأنزل الله تبارك و تعالي علي نبيّه صلّي الله عليه و آله (و ما خلق الذّكر و الاُنثي*إنّ سعيكم لشتّي*فأمّا من أعطي) يعنى النخلة (و اتّقي*و صدّق بالحسني) بوعد رسول الله صلّي الله عليه و آله (فسنيسّره لليسري*و أمّا من بخل و استغني*و كذّب بالحسني*فسنيسّره للعِسري*و ما يغنى عنه ماله إذا تردّي*إنّ علينا للهدي) فقلت له: قول الله (إنّ علينا للهدي) قال: إنّ الله يهدى من يشاء و يضلّ من يشاء، فقلت له: أصلحك الله إنّ قوماً من أصحابنا يزعمون أنّ المعرفة مكتسبة، و إنّهم إذا نظروا من وجه النظر أدركوا، فأنكر ذلك، و قال: ما لهؤلاء القوم لايكتسبون الخير لأنفسهم؟ ليس أحد من النّاس إلّا و هو يحبّ أن يكون خيراً ممّن هو خير منه، هؤلاء بنو هاشم، موضعهم موضعهم، و قرابتهم قرابتهم، و هم أحقّ بهذا الأمر منكم، أفترون أنّهم لاينظرون لأنفسهم، و قدعرفتم و لم يعرفوا؟ قال أبوجعفر عليه السلام: لواستطاع الناس لأحبّونا. سوره ليل (۹۲) حميري از بزنطي روايت كرده است كه گفت: شنيدم حضرت رضا (ع) در تفسير (قسم به شب هنگامي كه فرو پوشاند) مي‌فرمايد: مردي در بستان يكي از انصار درخت خرمايي داشت و (بر اثر رفت و آمد به آن جا) براي آن مرد انصاري ايجاد مزاحمت مي‌كرد. انصاري از اين موضوع به رسول خدا (ص) شكايت كرد. پيامبر آن مرد را خواند و فرمود: درخت خرمايت را در ازاي درخت خرمايي در بهشت به من بفروش، اما آن مرد نپذيرفت. اين خبر به گوش مردي از انصار به نام ابودحداح رسيد، نزد صاحب نخل آمد و گفت: درخت خرمايت را به بستان من بفروش، آن مرد فروخت. ابودحداح خدمت رسول خدا (ص) آمد و عرض كرد: يا رسول اللّه! نخل فلاني را در مقابل بستانم خريدم. رسول خدا (ص) فرمود: حالا به جاي آن بستانت نخلي در بهشت از آن توست. در اين هنگام خداوند تبارك و تعالي اين آيات را بر پيامبرش نازل فرمود ( (و سوگند به آن كه نر و ماده را آفريده كه حاصل كوششهاي شما متفاوت است. اما كسي كه بخشيد) يعني درخت خرما را (و پرهيزگاري كرد. و آن بهترين را تصديق نمود) يعني وعده رسول خدا (ص) را (پس براي بهشت آماده اش مي‌كنيم. امّا آن كس كه بخل و بي نيازي ورزيد. و آن بهترين را تكذيب كرد. او را براي دوزخ آماده مي‌سازيم. و چون هلاكش در رسد دارايي اش به حالش سودي نبخشد. و آنچه بر ماست راهنمايي است). (بزنطي گويد: ) به ايشان عرض كردم: خداوند مي‌فرمايد (آنچه برماست راهنمايي است) حضرت فرمود: (يعني) خداوند هر كه را بخواهد راهنمايي مي‌كند و هر كه را بخواهد گمراه مي‌سازد. عرض كردم: خداوند شما را به سلامت دارد. گروهي از دوستان ما معتقدند كه معرفت اكتسابي است، و اگر نيك بينديشند به اين معرفت دست مي‌يابند. حضرت آن را ردّ كرد و فرمود: پس چرا اين عده براي خود خوبي كسب نمي كنند. هيچ كس نيست مگر آن كه دوست دارد از آنچه هست بهتر باشد. مثلاً همين بني هاشم، با آن جايگاه و خويشي كه دارند و از شما به اين امر (ولايت ما) سزاوارترند، آيا خيال مي‌كنيد كه به فكر خودشان نيستند، در حالي كه شما معرفت پيدا كرديد و آنها نكردند؟ ابوجعفر (ع) فرموده است: اگر مردم مي‌توانستند (و شناخت به استطاعت بود) بي گمان همه آنها را دوست مي‌داشتند۱. منبع حديث ۱- قرب الاسناد ۳۵۵- ۳۵۶، و آيات در سوره ليل / ۱- ۱۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت بسیار جذاب تشرف به دین اسلام🔸خانم یاسمیناگارسینامارگونی ۲۶ساله مسیحی ساکن برزیل که در حرم امام رضا(ع) شیعه شدند و نام خودرابه تغیردادند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چرا آقامون امام زمان(عج) هفته ای دوبار نامه اعمال مارو نگاه میکنه?? 🎙 استاد پناهیان
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا هنگام شنیدن نام قائم، واجب است قیام کنیم و علت این امر چیست؟ و علت اینکه هنگام شنیدن نام امام دست بر سر می گذاریم چیست؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸قبلا راجع به این زمینه صحبت کردیم، استاد خدامراد سلیمیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت اصلا راجع به این مقاله ای نوشتند که این آقایان استناد می کنند امام رضا (ع) که اسم قائم را شنید بلند شد.. اما سند اصلی این روایت را شما بروید نگاه بکنید کتاب کمال الدین شیخ صدوق هست، جلد دوم، باب احادیث امام رضا، 👈🏻در آنجا اصل روایت این است که دعبل شعری راجع به امام زمان می خواند، امام رضا (ع) گریه می کند «ثُمَّ رَفَعَ رَأسه» سپس سرش را امام بلند می کند، یعنی سر امام پایین است سرش را بلند می کند. اصلا شعر هم قائم نوشته نیست اسم امام زمان (عج) است (متنش را حفظ بودم یادم رفت، کسی که خواهد آمد و ظهور می کند و بدی ها را از بین می برد و خلاصه از این چیزها) امام رضا (ع) گریه می کند و سپس سرش را بالا می کند و با دعبل حرف می زند. ❌هیچ جا لفظ قائم و اینکه امام بلند بشود و دست روی سر بگذارد اصلا در اصل روایت نیست! به مرور زمان یک عده روایت را بد ترجمه کردند و این ترجمه بد در جامعه ما آمد و الا هیچ جا نوشته نیست شما اسم قائم را شنیدید بلند بشوید. یک چیز عرفی است واجب شرعی هم نیست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا