#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ولي هر اقدامي در راه توسعه ي اقتصادي و آباد سازي كشور در صورتي با توفيق همراه خواهد بود كه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام به كنگره ى بزرگداشت مقدس اردبيلى
پيام به كنگره ي بزرگداشت مقدس اردبيلي بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم برگزاري اين مجمع علمي - تحقيقي، يكي ديگر از ابتكارهاي حوزه ي علميه ي قم در بازخواني تفصيلي تاريخ قطور فقاهت شيعه و تكيه بر نقاط برجسته ي اين تاريخ غني و پر مضمون است. اين كار به اهل فن كمك ميكند تا ذخائر گرانبهايي را كه عادتاً در نگاه اجمالي آنان به مجموعه ي ميراث سلف، چنانكه بايد به چشم نمي آيد، با ريزبيني و ژرف نگري بيشتري مشاهده كنند و از متاع ارجمند هر يك از بزرگان و برجستگان، بهره ي مناسب آن را ببرند. بي شك فقيه محقق متبحر عظيم الشأن، مرحوم ملا احمد مقدس اردبيلي (قدس اللَّه نفسه) يكي از نقاط برجسته در آن تاريخ مشعشع است و در عين حال از جمله ي كساني است كه در حوزههاي فقاهت چنان كه شأن او است مطرح نگشته و آراء فقهي و شيوه ي استنباط او در معرض نقد صاحب نظران و استفاده ي فقيهان در نيامده است. اين
بزرگوار كه عمر مبارك و نورانيش بخش اعظم قرن دهم هجري را فرا گرفته، اگر در ميان سه شخصيت بزرگ فقهي اين قرن، نفر اول شمرده نشود، ميتوان گفت كه در برخي از جهات علمي از آن دو بزرگمرد ديگر يعني محقق كركي و شهيد ثاني (رحمهمااللَّه) - كه بي شك وي از هر دو نفر آنان بالواسطه استفاده برده است - برجسته تر است. دقت نظر او در تطبيق مدارك با مدعاي فقهي در هر مسأله، و قوت تحقيق او كه بحق، عنوان محقق را در كلمات بزرگان براي او تثبيت كرده است، همراه با نوآوري و شجاعت علمي، از جمله ي خصوصياتي است كه وي را شايسته ي عنوان شيخ الطائفه و حِبر محقق در كلمات مرحومين مجلسي و وحيد بهبهاني، و كتاب مجمع الفائده ي او را - بنا بر معرفي بهبهاني (رحمةاللَّه عليه) - نوشته يي بي نظير در ميان كتب متقدمين و متأخيرين و موجب شگفتي و حيرت خردمندان و انديشه وران قرار داده است. رتبه ي مثال زدني و منحصر به فرد او در تقوا و ورع چنان است كه محشّي جليل القدر مجمع الفائده، او را از جمله ي كساني ميشمرد كه فرشتگان كمر به خدمت آنان بسته اند و بزرگاني چون صاحب جواهر كه آراء فقهي او را مورد خدشه قرار داده اند، بدان اعتراف كرده اند. حوزه ي مباركه نجف تجديد حيات علمي خود را مديون اوست و
سلسله ي بي انتهاي فقهاي شيعه ي ايراني تبار پس از دورههاي نخستين فقاهت شيعه، آغاز گشته با شخصيت ممتاز و والاي اوست. انتظار ميرود كه معرفي اين بزرگمرد و تحليل شيوه ي علمي و آراء فقهي او، براي حوزههاي علمي و حلقههاي درس روزگار ما، افقهايي تازه
در روش فقاهت بگشايد و فقه اين روزگار را كه به استحكام و شمول و سهولت نيازمند است، هر چه غني تر سازد. اين جانب از علما و فضلاي محترم حوزه ي علميه ي قم و نيز بزرگان و دانشوران شهر كهن اردبيل - كه صدف اين گوهر تابناك بوده است - به خاطر اقدام به اين مهم، سپاسگزاري ميكنم و اميدوارم كار بزرگ آنان با برگزاري اين مجمع علمي - تحقيقي پايان نيابد و بركات آن در محيط علمي - فقهي ما ماندگار باشد. از خداوند متعال دوام توفيقات شما عزيزان و از حضرت بقيةاللَّه اعظم (روحي فداه) توجهات ويژه اش را به همگان مسألت مينمايم. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيّد علي خامنه اي - ۲۱/۰۶/۱۳۷۵
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دارد. اگر تجربه ای در جایی باشد، مورد قبول است؛ امّا تقلید نه. استفاده ی خردمندانه از تجربیّات دیگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تقلید
برای ما، روش را احکام اسلام معیّن میکند. هر روش خردمندانه ی عقلایی را هم اسلام میپسندد و قبول دارد. اگر تجربه ای در جایی باشد، مورد قبول است؛ امّا تقلید نه. استفاده ی خردمندانه از تجربیّات دیگران درست؛ امّا تقلید، غلط. لذا امروز کسانی که برای حقوق زن و برای رشد و شکوفایی استعدادهای زنان در کشور ما تلاش میکنند - که البتّه هم باید این تلاش انجام بگیرد - باید بدانند چه هدفی را دنبال میکنند و چه شعارهایی را باید مطرح نمایند. [۳]
----------
[۳]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶.
۱۳-۴-۳-۱- مسئولیت در قبال اصلاح رفتار زن و مرد و پوشش زنان در ادارات؛ با روش اسلامی
من به خصوص تأکید میکنم، نسبت به رفتار زن و مرد و پوشش زنان در داخل ادارات. با اصلاح این زنانی که در ادارات مشغول کارند، بخش عمده ای از این موضوع، اصلاح میشود. این بانوان مسلمانی که در اداراتند، باید رفتارشان، لباس شان، زیّ شان و منش شان مسلمانی باشد؛ و شما در این زمینه تکلیف و مسؤولیت دارید. البته با روش اسلامی؛ با همان شیوه ای که نهی از منکر اسلامی دارد و نه با روشهای غیراسلامی و خشونتهای نادرست. [۱]
۱۴-۴-۳-۱- پرهیز از مصرف گرایی و اسرافِ تحمیل شده ی توسط غرب
من به خانمهای مسلمان، به خانمهای جوان و به خانمهای خانه دار عرض میکنم: سراغ این مصرف گرایی که غرب مثل خوره به جان جوامع دنیا و از جمله جوامع کشورهای در حال توسعه و کشورهای رو به پیشرفت و از جمله کشور ما انداخته است، نروید. مصرف باید در حدّ لازم باشد، نه در حدّ اسراف. [۲]
فصل چهارم: زن در غرب و تمدّن مادّی
۱-۴-۱- منزلت و جایگاه زن
۱-۱-۴-۱- موجودی درجه ی دوم
فرهنگ غربی را از این شعارها نمی شود فهمید. فرهنگ غربی را باید در ادبیّات غربی جستجو کرد. کسانی که با ادبیّات اروپایی، با شعر اروپایی، با رمان و داستان و نمایشنامههای اروپایی آشنا هستند، میدانند که در چشم فرهنگ اروپایی، از دوران قرون وسطی و بعد از آن تا اواسط قرن فعلی، زن موجود درجه ی دوم بوده است! هر چه بر خلاف این ادّعا کنند، خلاف میگویند. [۱]
----------
[۱]: . بیانات در دیدار اعضای انجمنهای اسلامی ادارات، کارخانهها و بیمارستانهای سراسر کشور ۴-۶-۱۳۷۱.
[۲]: . بیانات در دیدار گروهی از بانوان به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ۲۵-۹-۱۳۷۱.
[۱]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶.
۲-۱-۴-۱- هویّت تبعی زنان و سروَری مردان بر آنها در فرهنگ غربی
امروز هم وقتی زنی با مردی ازدواج میکند و به خانه ی شوهر میرود، حتّی نام خانوادگی او عوض میشود و نام خانوادگی مرد را بر خود میگذارد. زن تا وقتی نام خانوادگی خود را دارد که شوهر نکرده است؛ وقتی شوهر کرد، نام خانوادگی زن به نام خانوادگی مرد تبدیل میشود. این رسم غربی هاست؛ در کشور ما این طور نبوده، هنوز هم نیست. زن هویّت خانوادگی خودش را با خودش حفظ میکند؛ ولو بعد
از ازدواج. آن، نشانه ی همان فرهنگ قدیمی غربی است که مرد سروَر زن است. [۱]
در فرهنگ اروپایی، وقتی زن با همه ی موجودی و املاک خود ازدواج میکرد و به خانه شوهر میرفت، نه فقط جسم او در اختیار شوهر قرار میگرفت، بلکه تمام اموال و املاک و داراییهای او هم که از پدر و خانواده اش به او رسیده بود، متعلّق به شوهر میشد! این حقیقتی است که غربیها نمی توانند آن را انکار کنند. [۲]
----------
[۱]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶.
[۲]: . همان.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 تقیه فقط از مخالفان نیست؛ از دوستان جاهل هم باید تقیه کرد
🔸در سالهای اقامتم در حوزه علمیه قم که افتخار شرکت در محضر درس پرفیض مرحوم آیتالله آقای بروجردی (اعلی الله مقامه) را داشتم، یک روز در ضمن درس فقه حدیثی به میان آمد به این مضمون که از حضرت صادق(ع) سؤالی کردهاند و ایشان جوابی دادهاند. شخصی به آن حضرت میگوید: قبلا همین مسئله از پدر شما امام باقر(ع) سؤال شده، ایشان طور دیگر جواب دادهاند، کدامیک درست است؟
🔹حضرت صادق(ع) در جواب فرمود: آنچه پدرم گفته درست است. بعد اضافه کردند شیعیان، آن وقت که سراغ پدرم میآمدند با خلوص نیت میآمدند و قصدشان این بود که ببینند حقیقت چیست و بروند عمل کنند، او هم عین حقیقت را به آنها میگفت. ولی اینها که میآیند از من سؤال میکنند قصدشان هدایت یافتن و عمل نیست، میخواهند ببینند از من چه میشنوند و بسا هست که هرچه از من میشنوند به این طرف و آن طرف بازگو میکنند و فتنه به پا میکنند. من ناچارم که با تقیه به آنها جواب بدهم.
🔸چون این حدیث متضمن تقیه از خود شیعه بود نه از مخالفین شیعه، فرصتی به دست آن مرحوم داد که درد دل خودشان را بگویند. گفتند: «تعجب ندارد، تقیه از خودمانی مهمتر و بالاتر است. من خودم در اول مرجعیت عامّه گمان میکردم از من استنباط است و از مردم عمل، هرچه من فتوا بدهم مردم عمل میکنند. ولی در جریان بعضی فتواها که برخلاف ذوق و سلیقه عوام بود، دیدم مطلب این طور نیست».
📝 استاد مطهری، ده گفتار، ص۳۰۵-۳۰۴
#شهید_مطهری
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
الحديد
هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَمَا يَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا يَنزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَمَا يَعْرُجُ فِيهَا وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ
ﺍﻭﺳﺖ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻥﻫﺎﺳﺖ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺷﺶ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺁﻓﺮﻳﺪ. ﺁﻥﻭﻗﺖ، ﺑﺮ ﻣﻘﺎم ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲِ ﺟﻬﺎﻥ ﺗﻜﻴﻪ ﺯﺩ. ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﻣﻲﺩﺍﻧﺪ: ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺮﻭ ﻣﻲﺭﻭﺩ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺯﻣﻴﻦ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻓﺮﻭ ﻣﻲﺁﻳﺪ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎﻟﺎ ﻣﻲﺭﻭﺩ. ﻫﺮ ﺟﺎ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﺑﺎ ﺷﻤﺎﺳﺖ. ﺑﻠﻪ، ﺧﺪﺍ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻲﺑﻴﻨﺪ. (٤)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#💛استاد عبدالصمد محمد عبدالباسط
📽تصویری
💥💢صوت من السماء💥💢
مَنْ أَعْرَضَ عَنْهُ فَإِنَّهُ يَحْمِلُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وِزْرًا ﴿١٠٠﴾✨💔
کسانی که از آن روی برگردانند، مسلماً روز قیامت وزر و وبال سنگینی بر دوش خواهند کشید. (۱۰۰)✨💔 🕊
┄┅═✼✿✵✿✵✿✼═┅┄✨
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ازدواج و طلاق متن حديث النكاح و الطلاق ۱- الطوسى بإسناده عن علىّ بن الحسن عن الحسن بن على
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جهاد
متن حديث
الجهاد ۱- الصدوق بإسناده عن الرضا عليه السلام عن أبيه عن آبائه عليهم السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: إنّ الله عزّوجلّ يبغض رجلاً يدخل عليه فى بيته و لايقاتل. ۲- الكلينى عن محمّد بن يحيي عن أحمد بن محمّد عن محمّد بن خالد عن سعد بن سعد عن أبى الحسن الرضا قال: سألته عن قول أميرالمؤمنين صلوات الله عليه: والله لألف ضربة بالسيف أهون من موت علي فراش قال: فى سبيل الله.
جهاد ۱- صدوق به اسنادش از حضرت رضا (ع)، از پدرش، از پدران بزرگوارش روايت كرده است كه رسول خدا (ص) فرمود: خداوند عزّوجلّ از مردي كه به خانه اش تجاوز شود و او نجنگد نفرت دارد۱. ۲- كليني از محمد بن يحيي، از احمد بن محمد، از محمد بن خالد، از سعد بن سعد روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) درباره اين سخن اميرالمومنين صلوات الله عليه سؤال كردم كه فرموده است: به خدا قسم تحمل هزار ضربت شمشير برايم آسانتر از مردن
در بستر است، حضرت رضا (ع) فرمود: مقصود آن بزرگوار شمشير خوردن در راه خداست ۲.
منبع حديث
۱- عيون اخبار الرضا ۲ / ۲۸. ۲- فروع كافى ۵ / ۵۳.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای عنایت امام رضا به پیرمرد سلمانی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰چند نکته مهم درباره #دعای_سلامتی امام زمان عج 💠 دو مورد از آداب شروع این دعا طبق روایت چیست؟ ✅ نک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرنوشت شیطان بعد ظهور.mp3
5.29M
💠 پاسخ به #شبهات #مهدویت
🔰 آیا بعد #ظهور ، #ابلیس و دیگر شیاطین از بین می روند؟
🔰 آیا بعد ظهور ، میزان گناهان به صفر می رسد ؟
🔰وقتی ظهور می شود و خود امام بر جامعه حکومت می کند، قطعا گناهان کمتر می شود و دین داری آسان تر ، ولی الان هم گناه نکردن سخت تر هست و هم دین داری، این چطور با عدالت خدا سازگار است ؟ خدا چطور بین مردم قبل ظهور و بعد ظهور قضاوت میکند؟
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر و مدرس علوم حدیث و تاریخ
👌در نشر معارف مهدوی کوشا باشیم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ط مقدم هم نقش دارد. نقاشیها و نوشتهها و... به عنوان امور تبلیغی جایگاه خاصی در جبههها دارند. پلاک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
هر تیپ و لشکر دارای واحد تبلیغات است که کارهای به خصوصی را در سطح لشکر انجام میدهند. برگزاری مراسم به عهده ی آن واحد است و وظایفش از پادگان تا اردوگاه و حتی تا خط مقدم جبهه ادامه مییابد. یک تابلو نوشته ی «لبخند بزن برادر» به عنوان یک امر تبلیغی، باعث تقویت روحیه رزمنده میشود.
خطاطها مینویسند، شاعران میسرایند، مداحان، میخوانند. عکاسان، عکس میگیرند. نویسندگان، مینویسند. سخنرانان، میگویند... همه فعالیت میکنند. هیچ کدام از اینها بی تأثیر نیست. ان شاء الله تمام اینها در راه تقویت روحیه و سازندگی باشد چون هر کدام از این راهها میتواند، باعث تخریب افکار بسیجیها نیز شود. پس باید مسئولان امور هوشیار باشند و تبلیغات را هدایت کنند. این دارو میتواند زهر باشد. این راه میتواند بیراهه باشد. ای خدا خودت کمک کن. جنگ خیلی مشکل شده. امکان انحراف زیاد شده.
امتحان تو سخت تر شده. باز هم به تو پناه میبریم و قبل از هر چیز از تو کمک میخواهیم.
تبلیغات برای ارشاد و تشویق جوانان برای حضور در جبهه مناسب است و باید به صورت مناسب به کار گرفته شود. باید بین بیان واقعیتها با تبلیغات مسموم متفاوت باشد تا خدای نکرده سوء برداشت نشود. در این صورت ممکن است، اغیار از آب گل آلود، ماهی بگیرند.
[صفحه ۲۲۵]
ایران در حال پیکار با کشوری است که با تجاوز به خاک جمهوری اسلامی، قصد براندازی حکومت اسلامی را داشته است.
ایران در حال جنگ با مردمانی است که افکارشان را به دست دیکتاتور دیوانه ای داده اند.
ایران به طور ناخواسته وارد جنگی شده که طی آن خونهای بسیاری بر زمین ریخته شده.
ایران متحمل جنگی شده که به وسیله ی آن میتواند در صدور انقلاب خود از آن بهره برداری کند.
جنگ برای ما نعمت است. ما خود را در جنگ باور کردیم. جبهه به جوانان ما اصالت داده. بسیاری از واژهها معنی یافتند. نطقها باز شد. خلاقیتها شکوفا گردید. سفره ی شهادت گسترده تر شد. جانباز مصداق یافت. مصیبت اسارت عینیت یافت و...
همه ی جنگها بد است ولی نبرد بین حق و باطل رحمت است. فضل خدا به نمایش گذاشته میشود و بندگان صالح خدا در راه خدا قیام میکنند و پیمان روز الست را محکم تر میکنند. خدا هم پیکار با دشمنان را دوست دارد. امام سجاد هم برای مرزداران دعا میکند. دفاع از ناموس و حیثیت و اسلام و قرآن و کشور و... مقدس است. غیرت، صفت حمیده و
پسندیده ای میباشد. دفاع از ارزشها یعنی جهاد در راه خدا. جهاد در راه خدا یعنی عشقبازی با
معبود. پس میجنگیم تا بنده ی مطیع او باشیم. میجنگیم تا انتقام سیلی و اسیری و سربریدنها را بگیریم، میجنگیم برای اینکه هستیم. هستیم، پس میجنگیم. آن که حق است، خدا هم با اوست. خدا با هر که باشد پیروز است. پیروزی تنها فتح نیست، ادای تکلیف است. ما آمده ایم تا ادای تکلیف کنیم. تکلیف ما را سیدالشهداء معلوم کرده است. او هم به تکلیف و وظیفه اش عمل کرد. همه مشکلات را هم به جان خرید. «ما رایت الا جمیلا» هر چه هست زیباست. حتی تکه تکه شدن عزیزان، اسارت دوستان و نرسیدن به اهداف معین در عملیات.
[صفحه ۲۲۶]
ما منتظر عملیات هستیم. برای حمله به دشمن روزشماری میکنیم. منتظر فرمان حمله. ما میخواهیم دشمنان دین خدا را نابود کنیم. ولی اگر تکلیف، انتظار است، منتظر میمانیم. ما جنگ را میشناسیم. با او بزرگ شده ایم. شرایط را درک میکنیم. مقدمات عملیات ضروری است. تکلیف هر چه باشد عمل خواهیم کرد. برای صدور انقلاب به افراد متعهد نیاز است و قرار نیست تو همیشه در جنگ باقی بمانی. مدت زیادی است که در جبهه ای و در عملیات زیادی شرکت کرده ای، حالا وقت استراحت و تحصیل علم و مال است، دیگران هستند. آنها میجنگند و ان شاء الله جنگ تمام میشود.
هوا خیلی سرد است و تو گرمای ۵۰ درجه را هم تحمل کردی. حالا وقت آن رسیده که تسویه کنی و بروی...
شیطان از همه امیدوارتر است. در همه جا وسوسه میکند. حتی در خط مقدم. حتی در جبهه. حتی هنگام نماز. حرفهای شیرین زیاد دارد و سعی در انحراف انگیزههای خدایی دارد. ولی باید با خدا معامله کرد. باید
به او پناه برد. شیطان فقط وسوسه میکند و قدرت یدی و اجرایی ندارد. یعنی نمی تواند دست تو را بگیرد و به سوی خطا و گناه بکشاند. فقط وسوسه میکند. با روح تو کار دارد. وقتی روح تو را تصرف کرد، آنگاه جسم تو ناخودآگاه به سوی بدی میرود.
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم...
امان از دین فروشی. پناه به خدا از اجتهاد شخصی. عده ای در همه چیز مجتهدند و برای هر چیز فتوا میدهند. برای جنگ هم فتوا دارند. حکم میکنند. عملیات را بررسی و برای فرماندهان حکم میدهند. برای دیگران تعیین تکلیف میکنند و در راه راست خدا هم شیطنت میکنند. باید مواظب بود. به راحتی جنگ را زیر سؤال میبرند و شک و دو دلی ایجاد میکنند. انجام فلان عملیات را غیر ضروری و بیهوده مینامند و اگر اجازه یابند در مسند رهبری جامعه
[
صفحه ۲۲۷]
اسلامی مینشینند. اما تو باید مواظب باشی. بسیجی باقی بمانی. اولین خصلت بسیجی یعنی تعصب در ولایت. استقامت در سختیها و شناخت شیطان.
بهتر است حرفهای بچگانه و دنیوی در جبهه نباشد. اینجا فرودگاه مردان بزرگ است. بزرگمردان شانزده، هفده ساله. سرداران جوان. انتخاب شدگان. محرومان آزاده. غیرتمندان با حیا. رها شدگان مطیع. بندگان صالح خدا. بسیجیان ناشناخته و مظلوم. رزمندگان دلاور و شجاع. هم از سپاه هم از ارتش.
هر عملیات حامل تجربههای زیادی برای رزمندگان اسلام است. نقاط ضعف و قوت شناخته میشود و برای عملیات بعدی، راههای مناسب در نظر گرفته میشود. همه ی عملیات شامل حمله و پاتک و خمپاره و شهید و مجروح و کشته و اسیر و انفجار و سنگر و بمباران و عقب نشینی و اضطراب
و پیام و پدافند و... است. اصول عملیات، مشخص است ولی فروع آن متفاوت. جنگ در ارتفاع یک شکل دارد و در دشت شکل دیگر.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهداشیشهعطرندبگوییدبهسنگ
#سردارهمدانۍ♥️
•┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حرکت کاروان اسرا به سمت کوفه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا