.......:
پيام نوروزى مقام معظم رهبرى به مناسبت آغاز سال ۱۳۷۶
پيام نوروزي مقام معظم رهبري به مناسبت آغاز سال ۱۳۷۶ بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم يا مقلّب القلوب والابصار. يا مدبّرالّليل والنّهار. يا محوّل الحول والاحوال. حوّل حالنا الي احسن الحال (۱) عيد نوروز امسال، با يك عيد بزرگ و گرامي ديگر مصادف است كه عبارت از ولادت با سعادت حضرت ثامن الائمّه عليه الصلّاة والسّلام است. مردم شريف ايران به خاطر قرب جوار، نسبت به اين بزرگوار تعلّق خاطر مخصوصي دارند و شيعيان همه عالم، بلكه همه مسلمين عالم، از اين جهت بر مردم ايران غبطه ميبرند و ايران - بخصوص مشهد مقدّس - را قبله آمال خود قرار ميدهند. هر دو عيد بزرگ را - هم عيد نوروز كه عيد تازگي و طراوت و شادي زمين و زمان است وهم اين ولادت بزرگ كه عيد مذهبي و ديني و اخلاقي و معنوي و عيد تاريخي است - به همه ملت شريف و عزيزمان و
به ايرانياني كه در خارج از كشور زندگي ميكنند؛ مخصوصاً به خانوادههاي معظّم شهيدان عاليقدر و به جانبازان عزيز و آزادگان و مفقودان و خانوادههاي آنها - كه اميدواريم ان شاءاللَّه. از مفقودان عزيز ما هم هر چه زودتر خبري به خانوادههاي آنها برسد تبريك عرض ميكنم. همچنين عيد نوروز را به ملتهاي ديگري كه براي اين عيد و آغاز بهار، اهميتي قائل هستند و آن را عيد ميشمارند - مثل كشورهاي آسياي ميانه و بعضي كشورهاي ديگر - تبريك عرض ميكنم. اميدوارم اين سال جديد كه با چنين روزي آغاز ميشود، براي ملت ما سال مبارك و به معناي حقيقي كلمه سال نيكي باشد. البته مباركي يك سال براي يك ملت، فقط به جنبههاي مادّي آن سال نيست؛ گاهي جنبههاي معنوي اهميت
بيشتري دارند. اگر ملتي بتواند يك تحوّل اخلاقي در خود به وجود آورد؛ اگر بتواند رذايل اخلاقي را از درون خود پاكسازي كند و خود را به فضايل اخلاقي آراسته سازد، حقيقتاً براي آن ملت عيد است. شايد اساساً قرار دادن اعياد - چه اعياد ملي و چه اعياد ديني و مذهبي - براي ايجاد چنين تحوّلاتي در درون انسانهاست. خوشبختانه در اين سالهاي اخير، ملت ما از لحاظ معنوي، پيشرفتهاي زيادي كرده اند. اقبال به معنويّات، اقبال به دين و عبادت، توجّه به ذكر و حضور و خشوع و به نماز و روزه و به طاعت حق و تقرّب به پروردگار در بين ملت ما؛ بخصوص جوانانمان رايج و شايع شده است؛ ولي تحوّل اخلاقي، فقط اين نيست. شايد بشود گفت كه تحوّل اخلاقي براي ملت، دشوارتر هم هست و به همين
جهت، در باب تحوّل اخلاقي هم مخاطب اوّل و مسؤول اوّل جوانان هستند كه براي آنها همه كارها آسانتر و راحت تر است. دلهاي جوانان، نوراني است و فطرتهاي آنان، سالم و دست نخورده است. آلودگي آنان به زخارف و آلودگيهاي دنيا؛ به بندهاي گراني كه پولدوستي و مالدوستي و جاه طلبي و قدرت طلبي و اين چيزها بر پاي انسان ميزند، خيلي كمتر است؛ لذا تحوّل اخلاقي در جوانان آسانتر است. البته ميانسالها، بلكه كمسالها هم نبايد از امكان تحوّل اخلاقي در خودشان مأيوس باشند. تحوّل اخلاقي، يعني اين كه انسان هر رذيلت اخلاقي را - هر اخلاق زشت، هر روحيه بد و ناپسندي كه موجب آزار ديگران يا عقب ماندگي خود انسان است - كنار بگذارد و خويشتن را به فضايل و زيباييهاي اخلاقي، آراسته كند. در جامعه اي كه حقد و بددلي و كينه نباشد، اگر كساني صاحب فكرند، آن فكر را در راه توطئه براي ديگران و تقلّب با ديگران و خدعه در كار ديگران به كار نبرند؛ اگر كساني داراي سواد و معلوماتند، آن را
در راه ضرر زدن به مردم و كمك كردن به دشمنان مردم به كار نبرند؛ بلكه همه افراد انسان در يك جامعه، نسبت به يكديگر خيرخواه باشند، به هم كينه نورزند، به هم حقد و حسد نداشته باشند، به بهاي نابودي ديگران، زندگي خود را سروسامان ندهند و دست يافتن به همه چيز را نخواهند. اين تحوّلِ اخلاقي است و حدّاقل قضيه است. در جامعه اي كه بد عمل كردن نسبت به محرومان با بي اعتنا بودن نسبت به آنان همراه نباشد؛ مال مردم خوردن وجود نداشته باشد؛ اگر خُلقيّات اسلامي - همان چيزهايي
كه در اسلام براي يك انسان فضيلت است، همان چيزهايي كه به تعبير روايات، جنود عقل است (۲) - رواج پيدا كند؛ مردم اهل صبر و استقامت باشند؛ اهل توكّل و تواضع و حلم باشند، نسبت به يكديگر بدبين نباشند؛ نسبت به احوال يكديگر بي تفاوت نباشند؛ نسبت به سرنوشت جامعه قناعت وجود داشته باشد؛ زياده روي و اسراف و ريخت و پاش و اين چيزها نباشد و نشاني از حرص و افزون طلبي در امور مادّي نباشد، اين جامعه به بهشت و گلستان تبديل ميشود. گرفتاريِ امروز مردم دنيا، حتّي كشورهاي ثروتمند و پيشرفته، اين چيزهاست. تهيدستي از اخلاقيّات است كه انسانيّت را امروز در دنيا پريشان كرده است. ملت ما به بركت اسلام، به بركت سنن كهن خود و به بركت فضايل اخلاقي كه در او وجود دارد، بحمداللَّه مقداري از اين پريشاني جهاني بر كنار مانده است و غالب ملتهاي مسلمان نيز به بركت اسلام، امتيا
زاتي را دارند. البته اين به معناي آن نيست كه ما كمال اخلاقي داريم؛ نه. نقصهاي زيادي در ما هست، كمبودهاي زيادي در ما وجود دارد كه بايد اين كمبودها را جبران و برطرف كنيم. تنبلي، نوميدي، بي حوصلگي، بهانه جويي نسبت به
انسانهاي ديگر و همان خصال ناپسندي را كه قبلاً اشاره كردم، هر كدام در ما هست، بايد دور بريزيم. اين، يك مبارزه و مجاهدت است. جوان، به طور طبيعي اصلِ هماورد طلبي است. بسيار خوب؛ هماورد مورد علاقه ما كه ميخواهيم جوانان با آن دست و پنجه نرم كنند، نفس امّاره است كه انسان را به پستيها و زشتيها دعوت ميكند و او را از عروج و تكامل باز
مي دارد. جوانان بايد در مقابل شهوات و هوسهايشان و در مقابل همه انگيزههايي كه آنان را به چنين رذايلي فرا ميخواند، مقاومت كنند. جوانان در درجه اوّل قرار دارند و غير جوانان نيز همين طورند. بر همه واجب است، بر امثال من هم واجب است؛ بلكه بيش از ديگران واجب است كساني كه مسؤولند؛ كساني كه مأموريت بزرگي را بر عهده گرفته اند و كساني كه تصميم و اقدام و حركت و رفتار آنان، فقط رفتار يك شخص نيست؛ بلكه رفتار يك مجموعه است، رفتار يك جامعه است و گاهي در چشم ديگران، رفتار يك كشور است، بايد خيلي مراقبت كنند. آنان بيش از ديگران مخاطب به خطاب الهي اند و موظّف به اين هستند كه دعاي شريف «حوّل حالنا الي احسن
الحال» را در خودشان تحقّق بخشند.
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۴-۳-۴-۱- تجاوز به حقوق زن و تنزل دادن ارزش او به واسطه ی صهیونیستها و دستگاههای استعماری شما ادب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۷-۳-۴-۱- ظلم به زن از طریق ترویج آزادی جنسی
الان هم با جدّیت عرض میکنم که در قضیّه ی زن، آن که باید جواب بدهد، آن که گریبانش گیر هست، غرب است، نه اسلام، نه جمهوری اسلامی. آنهایی که مرزهای دو جنس را بکلّی از بین بردند، آزادی جنسی را در عمل، در زبان، در تبلیغات، حتّی در فلسفه ترویج کردند، باید پاسخ بدهند. نتیجه این شد که با توجّه به خوی تجاوزگری طبیعی و قوّت طبیعی ای که مرد نسبت به زن دارد، زن مظلوم واقع بشود و نسبت به زن حق کشی انجام بگیرد. [۳]
----------
[۳]: . بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاههای استان یزد ۱۳-۱۰-۱۳۸۶.
۱۸-۳-۴-۱- ابتلاء به همجنس گرایی به سبب نگاه ابزاری به زن و ادبیّات پرده درانه در مسائل جنسی
الان مسأله ی همجنس گرایی در دنیای غرب یکی از ابتلائات است. البته به رو نمی آورند؛ امّا حقیقت قضیّه این است که امروز برای اندیشمندان و آنها یکی از دردهای بزرگ و غیرقابل علاج شده است؛ چاره ای هم ندارند. آنطور حرکت کردن، آنطور ادبیاتِ پرده درانه و عریان در زمینه ی مسائل جنسی و ارتباط زن
و مرد را به میان آوردن، آنطور جنس زن را - یعنی همان بخش زیبا و لطیف و مستور و در پرده ی وجود بشر را - برای شغل، برای تبلیغات، برای کار، به میدان کشاندن؛ از لبخند او، از زیبائیهای او، از جسم او، از چهره ی او برای ترویج فلان جنس بی ارزش و پست، برای به دست آوردن پول استفاده کردن، این چیزها را هم دنبال خودش دارد؛ طبیعی است. این کارها را دنیای غرب کرده، این کارها را سیاستهای غربی کرده اند؛ مربوط به ادیان هم نیست، مربوط به مسیحیت و یهودیت هم نیست؛ مربوط به سیاستهای جدیدی است که از حدود صد و پنجاه سال پیش - حالا دقیق نمی توانم عرض کنم - در دنیا رایج شده. [۱]
۱۹-۳-۴-۱- اجباری کردن بی حجابی در جهت پرده دری و بی احترامی به زن
این هوچیگریهای آنها در مورد زن است؛ آن وقت راجع به زن بحث میکنند: شما حجاب را اجباری کردید. خود آنها بی حجابی را اجباری میکنند، دختر دانشجو را به دانشگاه راه نمی دهند، به خاطر این که روسری دارد، آن وقت به ما میگویند چرا شما حجاب را اجباری کردید! این در جهت کرامت زن است، آن در جهت پرده دری و بی احترامی به زن است. و از این قبیل مواردی هست که اینها هوچیگریهای غرب است. [۲]
۲۰-۳-۴-۱- دعوت زنان به آرایش به اسم آزادی، برای آزادی مرد است نه زن
تربیت غلط غربی موجب شد که در دوران حکومت طاغوت در این کشور، زنان به آرایش، تجمّلات، زینتهای بی خودی، تبرّج و خودنمایی تمایل پیدا کنند، که این هم از نشانههای مردسالاری است. یکی از نشانههای مردسالاریِ غربیها همین است که زن را برای مرد میخواهند؛ لذا میگویند زن آرایش کند، تا مرد التذاذ ببرد! این مردسالاری است، این آزادی زن نیست؛ این در حقیقت آزادی مرد است. حتّی برای التذاذ بصری؛ لذا زن را به کشف حجاب و آرایش و تبرّج در
مقابل مرد تشویق میکنند! [۱]
بساط آن چیزی که امروز به عنوان «آزادی زن» در دنیا و از سوی فرهنگ منحط غربی پهن شده است، بر پایه ی این است که زن را در معرض دید مرد قرار دهند تا از او تمتّعات جنسی ببرند. مردان از آنها لذت ببرند و زنها وسیله ی التذاذ مردان شوند. این، آزادی زن است؟ کسانی که در دنیای جاهل و غافل و گمراه تمدّن غربی ادعا میکنند طرفدار حقوق بشرند، در حقیقت ستمگران به زن هستند... ظلمی که در فرهنگ غربی به زن شده است و برداشت غلطی که از زن در آثار فرهنگ و ادبیّات غرب وجود دارد، در تمام دوران تاریخ بی سابقه است. در گذشته هم در همه جا به زن ظلم شده است، امّا این ظلم عمومی و فراگیر و همه جانبه، مخصوص دوران اخیر و ناشی از تمدّن غرب است. زن را به عنوان
----------
[۱]: . بیانات در دیدار گروه کثیری از بانوان نخبه در آستانه ی سالروز میلاد حضرت زهرا (س) ۱۳-۰۴-۱۳۸۶.
[۲]: . بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاههای استان یزد ۱۳-۱۰-۱۳۸۶.
[۱]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶.
وسیله ی التذاذ مردان معرفی کردند و اسمش را «آزادی زن» گذاشتند! در حالی که به واقع آزادی مردان هرزه برای تمتّع از زن و نه آزادی زن بود. نه فقط در عرصه ی کار و فعّالیت صنعتی و امثال آن، بلکه در عرصه ی هنر و ادبیّات هم به زن ظلم کردند. شما امروز، در داستان ها، در رمان ها، در نقاشی ها، در انواع کارهای هنری نگاه کنید، ببینید با چه دیدی به زن نگریسته میشود؟ [۲]
----------
[۲]: . بیانات در دیدار گروهی از بانوان به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ۲۵-۹-۱۳۷۱.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
10.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 کمکی که برخی افراد مذهبی به طور ناخواسته به مخالفان و دشمنان خود میکنند
⭕️ « شهید مطهری»
الإنفطار
يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ
ﺍی ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ، ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻳﻦﻫﻤﻪ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭیِ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺣﻘﺘﺎﻥ، ﭼﻪ ﭼﻴﺰی ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮﺵ ﮔﺴﺘﺎﺧﻲ ﻛﻨﻴﺪ؟!*(٦)
https://eitaa.com/zandahlm1357
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
القارئ الشيخ عبد الناصر حرك
محاوله محاكة الشيخ عبد الباسط عبد الصمد
قارئ عملاق
تلاوة من ماليزيا
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فريضه حج متن حديث الحجّ ۱- الطوسى بإسناده عن ابن بنت إلياس عن الرضا عليه السلام قال: إنّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا