eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺درخواست پتو و بالش از خادم موکب 🔸آنِي تَعْبان 🔹من خسته ام 🔸اَرِيد اَنام 🔹میخوام بخوابم 🔸بِلا زَحْمَة اَرِيد مُخَدَّه و بَطّانِيَّه 🔹بی زحمت پتو و بالشت میخوام
.......: پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم الحمدللَّه ربّ العالمين والصّلاة والسّلام علي البشير النذير والسّراج المنير سيّدنا ابي القاسم المصطفي محمّد و علي اله الأطيبين الطاهرين و علي الخيرة من اصحابه المنتجبين موسم حج با مژده ي بزرگترين ديدار ساليانه ي مسلمانان، از راه رسيده است، و بجاست اگر صدها هزار دل مشتاق كه در اين موسم، مجال بهره مندي از فيض لقاء خواهند داشت، پيوسته در جوش و شور و هيجان آماده سازي خويش باشند، و ميليونها مسلمان آرزومند كه امسال در فهرست بهره مندان نهاده نشده اند، به ياد لحظه لحظه ي ايّام سعادتمندان و دعا براي خود و آنان، دل و ذهن خويش را رنگين و معطر سازند، و همه ي مسلمانان صاحبدل به گونه يي در ايام حج، با حج و شعائر و آيات جلال و جمال آن سپري كنند. مراسم حج در هر سال، يك حادثه ي بزرگ است كه رواست اگر در آن ايام معلومات، مركز اصليِ فكر و توجه و انديشه و احساس مردم در سراسر جهان اسلام باشد؛ و هركس بسته به جايگاه روحي و فكري و سياسيش، به نوعي بدان بينديشد و با آن بسر برد. و بديهي است كه بهره مندان از فيض حج، در مركز اين تكليف و توقعند؛ و چون جسم و جان و انديشه و تلاش آنان آميخته به حج و بركات و آثار آن است، شايسته است كه بيشترين بهره ي معنوي و روحي و فردي و اجتماعي را از آن به دست آورند، و ان شاءاللَّه چنين خواهد بود. اگرچه بركات حج، همه ي جنبه‌هاي حيات بشري را فرا مي‌گيرد و اين باران رحمت بي دريغ، از خلوت دل و انديشه ي آدمي تا عرصه ي سياست و اجتماع و قدرت ملّي مسلمانان و تعاون ميان ملتهاي مسلمان را، بارور و سرزنده و برخوردار از شور زندگي مي‌سازد، ليكن شايد بتوان گفت كه كليد اين همه، «معرفت» است؛ و نخستين هديه ي حج به كسي كه مايل است چشم خود را به حقايق بگشايد و از نيروي خداداده ي «فهم پديده ها» بهره بگيرد، همان معرفت و شناخت منحصر بفردي است كه عادتاً جز در حج، در اختيار خيل عظيم مسلمانان قرار نمي گيرد، و هيچ پديده ي ديني ديگري نمي تواند مجموعه ي شناختهايي را كه در مراسم حج، قابل وصول است، يكجا در اختيار امت اسلامي قرار دهد. اين معرفت، عبارت است از مجموعه يي از شناختها كه از جمله ي آنهاست: شناخت خود به عنوان يك فرد، شناخت خود به عنوان جزيي از مجموعه ي عظيم امت اسلامي، شناختِ نمونه و نمايي از آن امت واحدة، شناخت عظمت و رحمت خدا، و شناخت دشمن. شناخت خود به عنوان يك فرد، به معني تأمل در وجود خويش و شناخت ضعفها و تواناييهاي آن است. آن جا كه تعيّنات مادي و تشخصّ به مال و مقام و نژاد و عنوان و زيور و لباس، رنگ مي‌بازد و آدمي جدا از آن مايه‌هاي تمايز، در كنار صدها هزار انسان ديگر به طواف و سعي و نماز و افاضه و وقوف مي‌رود، و فقير و غني، و حاكم و محكوم، و تحصيلكرده و امّي، و سياه و سفيد، همه با يك لباس و در يك جايگاه، رو به سوي خدا مي‌كنند و دست نياز به سوي او مي‌گشايند و خود را در برابر مركز جمال و عظمت و قدرت و رحمت مي‌يابند، هر انسان با تدبّري مي‌تواند ضعف و تهيدستي خود را در برابر خدا، و علوّ و اقتدار و عزت خود را در اتصال به خدا، بخوبي بشناسد، توهّم باطل و غرورانگيز درباره ي هستي ضعيف خود را به دور افكند، و شيشه ي كبر و خودپسندي را كه مايه ي زشت ترين خُلقيات و رفتارهاي او است، به خاك بكوبد، و از سوي ديگر حلاوت ارتباط با معدن عظمت و به او پيوستن و از بتهاي دروني خويش گسستن را بيازمايد و بچشد. اين شناخت اساسي كه جوهر همه ي عبادات و مضمون همه ي مناجاتها و راز و نيازهاي اولياي خداست، آدمي را صيقل و صفا مي‌بخشد و او را براي ديگر شناختها، مستعد و بر پيمودن همه ي راههاي كمال، توانا مي‌سازد. در زندگي عادي، گرفتاريهاي دنيوي و سرگرمي افراطي به تكاپوي مادّي و درگيريها و جدالهاي تمام نشدني در زندگي روزمرّه ي انسانها، دل را غافل و مشغول مي‌سازد و او را از اين معرفت روشن بازداشته، دچار تار عنكبوت توهّم و گمانهاي باطل مي‌سازد و دل را به تكدّر و تيرگي مي‌كشاند؛ و حج علاج قاطع اين گرفتاري است. شناخت خود به عنوان جزيي از مجموعه ي امت اسلامي، به معني نگرش به مجموعه ي حاجيان و به همه ي ملتها و سرزمينهايي است كه مردم خود را به طواف خانه ي خدا فرستاده اند. نگرش به كلّ حجاج و در آئينه ي اين جمع متراكم، نگرش به امت بزرگ اسلامي است كه امروزه از دهها ملت و صدها ميليون انسان در سراسر جهان تشكيل شده، و از مهمترين امكانات مادي و معنوي براي حيات و رفاه اجتماعي برخوردار است و همه ي بشريت و تمدن صنعتي با همه ي حجم مادّيش، به آن و منابع عظيم آن و بازارهاي رايج آن و ميراث فرهنگي و علمي آن، محتاج و از آن بهره مندند. شناخت خود به مثابه ي جزيي از اين واقعيت عظيم، حجگزار را با پيوندي عاطفي و واقعي با برادران و خويشاوندانش متصل مي‌كند؛ و افسون جدايي را كه سالهاست دستهاي استعمار ديرو
ز و استكبار امروز، به نام نژاد و زبان و مذهب و ملي گرايي مي‌دمند، باطل مي‌سازد. سردمداران جهانِ طبقاتي، يعني سياستمداراني كه همّت گماشته اند جهان را هميشه در دو قطب قوي و ضعيف، يا مستكبر و مستضعف نگهدارند، و مركز قدرت را به زيان ملتهاي مستضعف، ميان خود تقسيم كنند، از دو قرن پيش تا امروز، از وحدت امت اسلامي بيمناك بوده و بر سر راه آن مانع تراشيده اند! همان كساني كه در دهه ي حاضر، با قتل عام مسلمانان بالكان، يا تبعيض و بي عدالتي نسبت به اقليتهاي مسلمان اروپا، يا
.......: بي تفاوت ماندن در برابر اينها، عزم مسيحي كردن يكسره ي اروپا را آشكار ساختند، از يكپارچه شدن دنياي اسلام با عنوانهاي اهانت آميز ياد كردند و در تبليغ و عمل، از آن جلوگيري نمودند. تقويت اين احساس در فرد، كه وي عضوي از پيكر بزرگ امت است و هدايت درست آن، بايد بتواند بر همه ي آن ترفندهاي تفرقه ساز، غلبه كند؛ و ضمن اين كه هويت ملّي و فرقه يي را در بخشهاي گوناگون امت اسلامي پاس مي‌دارد، از فوايدي كه در يكدلي و اتحاد است، همه ي اين مجموعه ي بزرگ را بهره مند سازد و عزّت و اقتدار و خير كثيري را كه در يكپارچگي امت اسلامي نهفته است، شامل همه ي اجزا و اعضاي آن كند. طواف و سعي و نمازهاي جماعت و همه ي حركات و سكنات دستجمعي در حج، اين درس را به حجگزار مي‌رساند و آن را در اعماق وجود او نفوذ مي‌دهد. شناخت نمونه و نمايي از آن امّت واحدة، به معني گامي عملي در راه تحقق آن آرزوي بزرگ - يعني اتحاد اسلامي - و در نهايت سر بركشيدن قدرت واحده ي اسلامي در ميدان سياست جهاني است. ديدن توده‌هاي عظيم حجگزار از نقاط گوناگون عالم، و با زبانها و رنگها و نژادهاي گوناگون، افق ديد مسلمان را گسترش مي‌دهد و از مرزهاي شخصي و قومي و ملّي فراتر مي‌برد، و وظيفه ي اسلاميِ رفتار برادرانه، وي را با آنان به تعارف و همزباني و همدلي مي‌كشاند، خبرهاي اختصاصي ملتها را به سراسر جهان اسلام مي‌بَرَد و توطئه ي تبليغاتي دشمن را كه هميشه، و امروز بيش از هر زمان، دست اندركار قلب حقيقت و دروغ سازي و شايعه پراكني است، خنثي مي‌كند و فاصله‌هاي مكاني و زباني و پنداري را از ميان برمي دارد. با تبيين موفقيت يك ملت، در دل ملتهاي ديگر، اميد مي‌دمد و با تشريح تجربه ي يك كشور، كشوري ديگر را مجرّب مي‌سازد. احساس انزوا و تنهايي را از افراد و ملتها مي‌زدايد و ابّهت دشمن را در چشم آنان مي‌شكند، مصيبتهاي بزرگ يك كشور را براي ديگران شرح مي‌دهد و آنان را به فكر علاج آن مي‌افكند. توقف حجگزاران در موسم حج در يك نقطه، و بخصوص وقوف در عرفات و مشعر و مَبيت در مني همگي، زمينه‌هاي مستعد اين شناختِ كارساز و كارآمدند. شناخت عظمت و رحمت خداوند در حج، به معني تأمل در پايه گذاري اين خانه است كه درعين حال، هم خانه ي خداست و هم خانه ي مردم؛ إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَ هُدًي لِّلْعَلَمِينَ. (۱) هم جايي است كه انسان نيازمند، بدان روي مي‌كند و هم نقطه يي است كه عظمت آيين الهي در آن جلوه گر مي‌شود. آميزه يي از شكوه و عظمت و صفا و سادگي، يادگاري از نخستين نداي توحيد، و جايگاهي براي تحقق وحدت كلمه. هم نشاندار جاي پاي مجاهدان صدر اسلام، كه غريبانه در آن مبارزه كردند و مظلومانه از آن هجرت نمودند و فاتحانه و مقتدرانه بدان بازگشتند و آن را از نشانه‌هاي جاهليت عرب پيراستند؛ و هم معطّر به نَفَس نيايشگران و جاي سجده ي متعبدان و دست نياز ثناگويان. هم مَطلَع خورشيد اسلام در آغاز و هم مشرق طلوع مهدي موعود در انجام. هم پناهگاه دلهاي رميده و هم اميد بخش جانهاي به ستوه آمده! تشريع فريضه ي حج و ترتيب مناسك آن، هم نشانه ي عظمت است و هم آيت رحمت. با اين شناخت است كه دلها به مشاهده ي كعبه ي شريف در مسجدالحرام منقلب مي‌شود و بيراهه‌ها به صراط مستقيم مي‌پيوندد و انسانها دگرگونه مي‌شوند. شناخت دشمن، محصول همه ي آن شناختها و متمم و مكمّل آنهاست. بدون آن، دل و ذهن مسلمان، مخزني بي حصار است كه از دستبرد راهزن و خائن و غارتگر، مصون نيست. در خودِ اعمال حج، رَمي جمرات، نماد دشمن شناسي و دشمن ستيزي است؛ و پيامبر مكرّم اسلام (صلّي اللَّه عليه واله)، اذان برائت را در حج سر داد و آيات برائت را از حنجره ي امير مؤمنان (عليه السّلام) در مراسم حج تلاوت فرمود. اگر جهان اسلام و امت اسلامي، روزي از وجود دشمنان جرّار فارغ گردد و چنين چيزي ممكن شود، برائت نيز بي فلسفه خواهد بود. ولي با وجود دشمنها و ستيزه گريهاي كنوني، غفلت از دشمن و بي مبالاتي به برائت، خطايي بزرگ و پُرخسارت است. اگر آن شناختهاي پيشين به دست آيد، دشمن جهان اسلام نيز شناخته مي‌شود. هر پديده، يا شخص، يا حكومتي و نظامي كه مسلمانان را از هويت اسلاميشان بيگانه كند، يا به تفرّق و پراكندگي بكشاند، يا به كسب عزت و عظمت اسلامي بي اعتنا، يا از آن مأيوس سازد، كاري دشمنانه مي‌كند؛ و اگر خود، دشمن نيست، سرانگشت دشمن است! شيطان درقرآن، تعبيري ازنيروهاي شرآفرين و فساد آفرين و انحطاطآفرين است كه در صف مقابل انبيا قرار مي‌گيرد؛ وَكَذلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطِينَ الاِْنسِ وَالْجِنِّ. (۲) و در سراسر قرآن، ياد و نشان شيطان تكرار شده و در تمام طول مدت نزول وحي، از آن نام برده شده است. اين بدان معناست كه ياد و نشان دشمن، هرگز نبايد مورد غفلت جوامع مسلمان قرار گيرد. امروز بيشترين تلاش شيطان كه همان جبهه ي سياسي استكبار است، مصروف آن مي‌
شود كه مسلمانان را از آينده ي خود، نوميد و به ذخيره ي گرانبهاي فرهنگ و دانش خود، بي اعتنا سازد. هر پديده يي كه به مسلمانان جهان، اميد ببخشد و آنان را به فكر بناي آينده بر پايه ي اسلام بيفكند، در چشم استكبار، بشدت منفور و مبغوض است. دشمني شيطان بزرگ با ايران اسلامي، از آن است كه تشكيل جمهوري اسلامي و اداره ي كشوري پهناور، با جمعيتي انبوه و با ثروت مادي و معنوي بي پايان، به مسلمانان، نويد عزت و عظمت اسلامي مي‌دهد و فروغ اميد را در دلهاي آنان زنده مي‌كند. در نوزده سالي كه از تشكيل جمهوري اسلامي در ايران گذشته است، همه ي جهان، نشانه‌هاي اميد را در رفتار ملتهاي مسلمان ديده اند و مي‌بينند و هرچه گردونه ي زمان، به پيش رفته و تدابير دنياي استكبار در برابر اين موج بلند و دنباله دار، بيشتر شكست خورده، اين اميد بيشتر شده است. بيداري فلسطينيان و آغاز مجاهدتهاي آزادي طلبانه ي آنان با شعارهاي اسلامي در برابر صهيونيستهاي غاصب، بيداري ملتهاي مسلمان در اروپا و تشكيل كشور مسلمان بوسني - با وجود فاجعه ي خونباري كه به دست، يا با سكوت رضايت آميز اروپاييان براي آنان پيش آمد - به حكومت رسيدن معتقدانِ به حاكميت اسلام در تركيه و الجزاير، از راههاي معمول دموكراسي غربي - كه البته در هر دو مورد، با كودتا و دخالت قدرتهاي نامشروع و خصومت دشمنان جهانيِ قدرت اسلام، موفقيت آنان نيمه كاره ماند - تشكيل حكومت بر پايه ي مباني اسلامي در سودان - كه با وجود كارشكنيهاي خارجي، بحمداللَّه همچنان در راه اقتدار اسلامي به پيش مي‌رود - زنده شدن شعارهاي اسلامي در بسياري از كشورهاي مسلمان - كه سالهاي متمادي اين شعارها در آن فراموش شده بود - و مثالهاي متعدد ديگر، همه و همه، نشانه‌هاي تأثير عميق و روزافزون ولادت جمهوري اسلامي در ايران، بر سراسر جهان اسلام و امت اسلامي است. دشمني استكبار، به همين نسبت با ايران اسلامي، روزبه روز سخت تر و بغض آلودتر شده است! پس از شكست توطئه‌هاي پياپي نظامي و اقتصادي و سياسي و تبليغاتي، استكبار، جبهه ي تازه يي گشوده كه تاكنون نيز بر ضدّ ايران اسلامي فعال است. اين جبهه، يك جبهه ي جنگ تبليغاتي است؛ و هدف آن، متهم كردن ملت و دولت ايران و بر اثر آن، خاموش كردن فروغ اميد در دل ملتهاي مسلمان است! در اين جنگ تبليغاتي، اين طور وانمود مي‌شود كه ملت ايران، از حركت عظيم انقلاب و شعارهاي آن و از حاكميت اسلام و قرآن، پشيمان شده و مسؤولان كشور، به اسلام و انقلاب پشت كرده اند! و به عنوان شاهد و نمونه، ادعا مي‌شود كه دولت ايران، در صدد ايجاد روابط دوستانه با دولت امريكا است! انكار مكرر اين ادعا از سوي مسؤولان كشور و تأكيد هميشگي آنان بر عشق و پايبندي به اسلام و انقلاب و خط امام راحل (رضوان اللَّه عليه) مانع از آن نيست كه دستگاههاي تبليغاتي و حتي مسؤولان سياسي استكبار و بخصوص رژيم مستكبر امريكا، ادعاي خود را با زبانها و شيوه‌هاي گوناگون، تكرار كنند و آن را در تفسيرها و خبرها و گزارشهاي جهاني، مخصوصاً در سطح جهان اسلام، بيش از پيش، تكرار نمايند! شناخت دشمن در حج، به معني شناخت اين روشها و انگيزه‌هاي آن، و برائت در حج، به معني افشاي توطئه ي دشمن و اِعلام بيزاري از آن است. ملت و دولت ايران، با انقلاب عظيم خود كه به رهبري امام خميني عظيم الشأن (رحمةاللَّه عليه) و ادامه ي خطّ و راه او، پرچم عظمت اسلام و ايران را برافراشت، عزت و استقلال ملّي خود و حيات دوباره ي تاريخي خود را بازيافته است. به بركت انقلاب اسلامي، ملت ايران از فساد روزافزون و انحطاط علمي و اخلاقي و استبداد سياسي و وابستگي به امريكا نجات يافت و نشاط زندگي و سازندگي را دوباره به دست آورد. از حاكميت مهره‌هاي نوكر مآب و بي كفايت و غيرامين و فاسق و بدكار و مستبد و ظالم، خلاص شد و حكومتي مردمي و مديراني دلسوز و كاردان و مؤمن و امين يافت. سرنوشت كشور و منابع ملّي و ثروتهاي خداداده اش را كه به وسيله ي بيگانگان غارت مي‌شد، خود به دست گرفت. ..... مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۳-۲-۵-۱-۲- پرورش دهنده نبی ای الهی موضوع آن دو زن دیگر (حضرت آسیه (س) و حضرت مریم (س) ) هم مربوط به خانواده است؛ اوّلی که زن فرعون است، ارزش و اهمیّت او این است که یک پیغمبر اولوالعزم را، یک موسای کلیم الله را در آغوش خود پرورش می‌دهد و به او ایمان می‌آورد و به او کمک می‌کند؛ لذا فرعون از او انتقام می‌گیرد. مسئله، مسئله ی درون خانواده است با این تأثیر و شعاع عظیم کاری که او کرده است، که یک موسایی را تربیت کرده. [۱] «باز خدای متعال دو زن را به عنوان نمونه ی مؤمنان ذکر می‌کند: «وَ ضَرَبَ الله مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَةَ فِرْعَوْنَ»؛ یکی زن فرعون را به عنوان نمونه ی کامل ایمان مثال می‌آورد، یکی هم حضرت مریم کبری؛ «و مریم ابنت عمران». در قرآن کریم، زن فرعون نمونه ی ایمان شناخته شده است، برای مرد و زن در طول زمان تا آخر دنیا. آن وقت مقایسه کنید زن فرعون را که به موسی ایمان آورده بود و دلبسته ی آن هدایتی شده بود که موسی عرضه می‌کرد، وقتی در زیر فشار شکنجه ی فرعونی قرار گرفت، که با همان شکنجه هم - طبق نقل تواریخ و روایات - از دنیا رفت، شکنجه ی جسمانی او، او را به فغان آورد: «إذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی عِنْدَکَ بَیْتًا فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنی مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِه» [۲] ؛ از خدای متعال درخواست کرد که پروردگارا! برای من در بهشت خانه ای بنا کن. در واقع، طلب مرگ می‌کرد؛ می‌خواست که از دنیا برود. «و نجنی من فرعون و عمله»؛ من را از دست فرعون و عمل گمراه کننده ی فرعون نجات بده. [۳] ---------- [۱]: . بیانات در دیدار با بانوان نخبه درتاریخ ۱-۳-۱۳۹۰. [۲]: . سوره ی تحریم، آیه ی ۱۱. [۳]: . بیانات در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۹-۱۱-۱۳۸۸. ۴-۲-۵-۱-۲- ایمان به پیامبر زمانه و یاری او موضوع آن دو زن دیگر هم مربوط به خانواده است؛ اوّلی که زن فرعون است، ارزش و اهمیّت او این است که یک پیغمبر اولوالعزم را، یک موسای کلیم الله را در آغوش خود پرورش می‌دهد و به او ایمان می‌آورد و به او کمک می‌کند؛ لذا فرعون از او انتقام می‌گیرد. مسئله، مسئله ی درون خانواده است با این تأثیر و شعاع عظیم کاری که او کرده است، که یک موسایی را تربیت کرده. [۴] ---------- [۴]: . بیانات مقام معظم رهبری با بانوان نخبه درتاریخ ۱-۳-۱۳۹۰. فصل دوم: الگوهای منحط و ویژگی‌های آن ها ۱-۲-۲- شناخت الگوهای منحط در قرآن قرآن چهار زن را اسم آورده که این چهار زن الگویند؛ دو الگوی نیکان عالم، دو الگوی بَدان عالم. «ضَرَبَ الله مَثَلًا لِلَّذینَ کَفَرُوا امْرَأَةَ نُوحٍ وَ امْرَأَةَ لُوطٍ» [۱] ؛ زن نوح و زن لوط. [۲] باز برای این که خدای متعال بدترین انسان‌ها را مثال بزند، می‌فرماید: «ضَرَبَ الله مَثَلًا لِلَّذینَ کَفَرُوا امْرَأَةَ نُوحٍ وَ امْرَأَةَ لُوطٍ». باز هم دو زن را مثال می‌زند که بدترین انسان‌ها بودند. زمان نوح و زمان لوط، این همه کفار بودند، بدها بودند، امّا قرآن آن‌ها را مثال نمی زند؛ زن نوح و زن لوط را مثال می‌زند. [۳] شما ملاحظه کنید؛ در قرآن کریم, به عنوان نمونه ی کفر هم دو زن را مثال می‌زند. «ضَرَبَ الله مَثَلًا لِلَّذینَ کَفَرُوا امْرَأَةَ نُوحٍ وَ امْرَأَةَ لُوطٍ کانَتا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبادِنا»؛ که این دو مثال، مربوط است به زنانی که نمونه ی کفرند. یعنی به عنوان نمونه، از مردان مثال نمی آورد؛ از زنان مثال می‌آورد؛ هم در باب کفر، هم در باب ایمان. [۱] ۲-۲-۲- ویژگی‌های الگوهای منحط ۱-۲-۲-۲- کج رفتاری و حرکت در جهت غلط خدای متعال در قرآن کریم، آن وقتی که راجع به نمونه ی انسان‌های خوب و نمونه ی انسان‌های بد مثال می‌زند، مثال را در هر دو مورد از زن انتخاب می‌کند. یک مورد زن فرعون و در مورد دیگر، همسر نوح و لوط را مثال می‌زند: «وَ ضَرَبَ الله مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَةَ فِرْعَوْنَ» [۲] در مقابل هم در مورد انسان بد و نگون سار و کج رفتار و انسانی که در جهت غلط حرکت می‌کند، به زن نوح و لوط مثال می‌زند. [۳] ۲-۲-۲-۲- کفران نعمت‌های خداوند و خیانت اعتقادی وقتی خدای متعال در قرآن می‌خواهد کفّار - نمونه ی وجود کفرآمیز و کفران کننده ی نعمت خدا - را معرفی کند، به جای فرعون و نمرود و افراد دیگر، دو زن را مثال می‌زند؛ زن نوح و زن لوط، که درهای رحمت الهی به روی این‌ها باز و همه ی امکانات برای عروج و رفعت این‌ها آماده بود و دو پیغمبر، آن هم پیغمبری مثل نوح و لوط، شوهران این‌ها بودند که در خانه ی آن‌ها زندگی می‌کردند و حجت بر آن‌ها تمام بود؛ امّا این دو زن قدر این نعمت‌ها را ندانستند و «فخانتاهما»؛ به شوهرهای شان خیانت کردند. این خیانت، لزوما خیانت جنسی نیست؛ خیانت اعتقادی است؛ خیانت مَسلکی است؛ راه را کج کردند. [۴] ۳-۲-۲-۲- خیانت به همسر در مورد آن دو زن بد - «امرأة نوح و امرأة لوط» - می‌فرماید: «کانتا تحت عبد
ین ---------- [۱]: . سوره ی تحریم، آیه ی ۱۰. [۲]: . بیانات در دیدار مدّاحان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) ۱۷-۰۵-۱۳۸۳. [۳]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگره ی حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰. [۱]: . بیانات در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۹-۱۱-۱۳۸۸. [۲]: . سوره ی تحریم، آیه ی ۱۰. [۳]: . بیانات در دیدار با گروهی از بانوان پزشک سراسر کشور ۲۶-۱۰-۱۳۶۸. [۴]: . بیانات در دیدار مدّاحان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) ۱۷-۰۵-۱۳۸۳. من عبادنا صالحین فخانتاهما»؛ این دو زن به همسرانشان - که دو پیغمبر عالی شأن و عالی مقام بودند - خیانت کردند. [۱] ---------- [۱]: . بیانات در دیدار با بانوان نخبه درتاریخ ۱-۳-۱۳۹۰. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
التوبة وَعَلَى الثَّلَاثَةِ الَّذِينَ خُلِّفُوا حَتَّىٰ إِذَا ضَاقَتْ عَلَيْهِمُ الْأَرْضُ بِمَا رَحُبَتْ وَضَاقَتْ عَلَيْهِمْ أَنفُسُهُمْ وَظَنُّوا أَن لَّا مَلْجَأَ مِنَ اللَّهِ إِلَّا إِلَيْهِ ثُمَّ تَابَ عَلَيْهِمْ لِيَتُوبُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ، ﻟﻄﻔﺶ ﺷﺎﻣﻞ ﺣﺎﻝِ ﺁﻥ ﺳﻪ ﻧﻔﺮی* ﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺑﺎﺯﻣﺎﻧﺪﻧﺪ: ﻭﻗﺘﻲ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻃﺮﺩﺷﺎﻥ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺻﻪ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺗﻨﮓ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﻢ ﻛﻠﺎﻓﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺁﺧﺮﺵ ﻓﻬﻤﻴﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﭘﺸﺖ‌‌ﻭﭘﻨﺎﻫﻲ ﺟﺰ ﺧﻮﺩﺵ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺧﺪﺍ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﺗﻮﺑﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺗﻮﺑﻪ ﻛﻨﻨﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﺑﻪ‌ﭘﺬﻳﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ. (١١٨) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لَبَّیكَ الّلهُمَّ لَبَّیكَ لَبَّیكَ لاشَریكَ لَكَ لَبَّیكَ إنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَكَ وَالْمُلكَ لاشَریكَ لَكَ لَبَّیك 💛 تلبیه الحج زیبا و دلنشین با صدای مشاری العفاسی
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: برآوردن نياز مردم متن حديث قضاء حوائج الناس الصدوق قال: حدّثنا الحاكم أبوعلىّ الحسين بن أحمد البيهقى قال: حدّثنا محمّد بن يحيي الصولى قال: حدّثنا جبلة بن محمّد الكوفى، قال: حدّثنا عيسي بن حماد بن عيسي، عن أبيه عن الرضا عليه السلام عن أبيه أنّ جعفر بن محمّد عليه السلام كان يقول: إنّ الرجل لَيسألنى الحاجة، فأبادر بقضائها مخافَة أن يستغنى عنها، فلايجد لها موقعاً إذا جاءته. برآوردن نياز مردم صدوق گويد: حاكم ابوعلي حسين بن احمد بيهقي ما را حديث كرد كه محمد بن يحيي صولي گفت: جبله بن محمد كوفي ما را چنين حديث نمود كه عيسي بن حماد بن عيسي از پدرش، از حضرت رضا (ع)، از پدرش (ع) روايت كرده است كه جعفر بن محمد (ع) پيوسته مي‌فرمود: چه بسا كه شخصي، نياز خود از من خواهد و من به سرعت به برآوردن آن مبادرت ورزم از ترس آن كه مبادا از آن بي نياز شود و من از عهده آن بر نيامده باشم۱. منبع حديث ۱- عيون اخبار الرضا ۲/ ۱۷۹. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: سیره ی اجتماعی و آداب معاشرت حضرت با مردم اشاره ۱. وقتی نزد مردم می‌آمد خود را برای ایشان مرتب می‌کرد. ۲. هرگز با زبان کسی را نیازرد. ۳. هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد. ۴. هرگز حاجت آن را که می‌توانست، ردّ نکرد. ۵. در مقابل همنشین خود، پای را دراز نمی کرد و مقابل وی تکیه نمی داد. ۶. دیده نشد که قهقهه بزند، بلکه خنده ی حضرت تبسّم بود. ۷. به معطر کردن خویش به ویژه هنگام حضور در جمع مردم علاقه داشت. ۸. بسیار به دیگران خدمت می‌کرد و صدقه می‌داد و این کار را بیشتر در شب‌های تاریک انجام می‌داد. ۹. بسیار متواضع بود؛ آورده اند روزی در حمام، مردی که امام را نمی شناخت، به ایشان گفت: مرا کیسه بکش، حضرت شروع کرد به کیسه کشیدن او، وقتی مردم، حضرت را به او معرفی کردند بسیار عذر خواست ولی حضرت ضمن دلداری به او به کیسه کشیدن ادامه داد. ۱۰. به میهمان بسیار احترام می‌گذاشت، روزی میهمانی نزد حضرت آمد و تا شب نزد حضرت ماند، در این هنگام، چراغ منزل دگرگون شد آن مرد خواست چراغ را درست کند، ولی حضرت مانع شد و خود آن را اصلاح نمود و فرمود: ما میهمان خود را به کار نمی گیریم. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
اربعین مقدمه پیوسته به ظهور.pdf
1.57M
🔰 مقدمه پیوسته به ظهور ▫️به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، نسخه الکترونیکی (PDF) کتابچه "اربعین مقدمه پیوسته به ظهور" اثر استاد یزدان‌پناه بازنشر می‌شود. 👌 استاد یزدان پناه از شاگردان مستقیم علامه حسن زاده آملی می باشند و در حال حاضر از قوی ترین و متخصص ترین اساتید فلسفه و عرفان هستند ، قدر دان این استاد باشید و این کتاب را بخوانید و لذت ببرید واقعا نگاه جدید به و داشته اند. واقعا اگر انسان از اساتید درستی مثل علامه حسن زاده ، درس عرفان بیاموزد، چقدر می تواند در فهم او از دین ، موثر باشد. ▫️
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه ۱۴۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا