#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه ۱۴۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ربانی به این مهربانان غافل مشو. خود را به بستگان شهیدان منتسب کن و نام آنها را با احترام ببر و خود ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
در صف مجاهدان
نمی توانی در شهر بمانی. هر چه خود را به بازیهای دنیوی مشغول میکنی، فایده ندارد. تو جبهه را میخواهی، درد جسمی هم باز دارنده ی اشتیاق تو نیست. عاشق شده ای. وصل را میطلبی. هجران تو را میکشد. بهانه میگیری. شبها خواب جبهه را میبینی. روزها در اشتیاق جبهه، مجنون وار میگردی.
شبها مثل جبهه بدون رختخواب گرم و نرم میخوابی. کم غذا میخوری. ساده لباس میپوشی. کم حرف میزنی. به دنیا دل نمی بندی و جز به انجام تکلیف فکر نمی کنی. ولی فایده ندارد. باید به جبهه رفت. خودت را
اذیت نکن. از ملامت ملامتگران نترس. با نزدیکان به مدارا رفتار کن و برای آنها توضیح بده و در راه راست استقامت داشته باش.
باز هم اعزام، حتی با ناراحتیهای بدن، اما برای صعود روح. جبهه منتظر تو است، خط مقدم، چادرهای اردوگاه، ساختمانهای پادگان. تو راه را میشناسی و مسیر را میدانی.
مادر به این امید که تو نمی توانی در خط مقدم حاضر شوی، ساک و توشه ات را مثل دفعههای قبل آماده میکند. از زیر قرآن عبور میدهد. روی تو را میبوسد. هفت قل هو الله برایت میخواند. چادر از غصه در میان دندانهایش
[صفحه ۳۰۴]
سوراخ میشود. تو را به خدا میسپارند. چشم از تو پوشیده اند. تو را شهید میدانند. این دفعه نیز به امید نگهداری خداوند تبارک و تعالی، اذن میدان میدهند. البته شاید از سعادت و شهادت تو نیز چندان ناراضی نباشند.
حضور یک مجروح در بین سایر رزمندگان یعنی یک میلیون کالری انرژی، هنوز مصرف کننده ی دارو و آمپول. دردناک از زخمهای پیشین. وقتی یک نفر که در عملیات قبل به شدت مجروح شده به صف رزمندگان میپیوندد، یعنی سرمشق استقامت، یعنی پایداری در راه حق.
تو به صف مجاهدان فی سبیل الله میپیوندی. در گردان جا میگیری. لباس رزم میپوشی، هوای جبهه را تنفس میکنی، گرد و خاک بر صورتت مینشیند و باز هم در نماز جماعت عشق شرکت میکنی. خودت هم باورت نیست. ولی اتفاق افتاده. خدا باز هم اجازه داد به جبهه بیایی. تو عملیات را دوست داری. حمله شبانه را میپرستی. پاتک دشمن را عزیز میداری. با خون آشنا هستی. سنگر را میشناسی. رزمندگان اسلام را محترم میداری و از دشمن نمی ترسی.
ای
عشق تو شاهد باش. تو تنها سوژه ی پیوند دختران و پسران نیستی. تو را بازیچه ی کلمات بی محتوا کرده اند. از تو بازار مکاره ساخته اند. تو را فریب داده اند. از تو فریب ساخته اند. عشق نمایش پیوند دو قلب گوشتی نیست. عشق شروع یک حماسه است. عاشقان، حماسه سازند.
عشق تفسیر نیاز است و بیان راز. نیازی مقدس به معبود. هر چیز که پایدار است، مقدس است. عشق نیز پایدار است. از ابتدا تا انتها، شور و مستی است. جسم را جلوی گلوله ی تانک میبرد. تکه تکه شدن را آسان میگرداند. عشق یعنی ان مع العسر، یسرا. سختیها را راحت و تلخیها را شیرین میکند. عشق به خدا یعنی عروج. یعنی کنده شدن از زمین. یعنی یورش به سوی خصم.
حالا تو عاشق هستی. همه ی رزمندگان عاشق هستند. حاضر نیستی لذت دنیا را با سختی جبهه عوض کنی. هر چه معبود بخواهد تو نیز میخواهی. هر چه معشوق بخواهد تو نیز میخواهی. فاصله ای بین مخلوق و خالق نیست.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل۹.mp3
12.13M
💠 کــتاب صـوتـی-
«خــدای خـوب ابــراهیــــــم»
🔴 حــاوی صدوهفتـــادو هشـــت خــاطــره دربــاره ویــژه گـــیهای قـــرآنــی شـــهیـــد ابـــراهـــیــم هـــادی
قـــسمـــت : 9
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نکاتی درباره شرح صحیفه سبزواری ۱- این شرح آخرین نگاشته موجود، وثوق الحکماء است، و از این رو در بردا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه محل امام رضا:
چگونگی تحقیق
در تحقیق اثر حاضر از تنها نسخه موجود از آن که در زمان مؤلّف، که پنج سال پس از تحریر اصل آن یعنی، سال ۱۳۴۷ ه. ق به زیور چاپ آراسته شده، بهره جستیم، و متأسّفانه تا حال تحریر از فرجام نسخه دست نوشت مؤلّف و یا دست نوشت دیگری از آن اطلاع نداریم. از این رو پس از تنظیم متن بر اساس نسخه چاپ سنگی، به استخراج مصادر قرآنی، روایی [۱] و شعری آن همت گمارده شد و جهت تسهیل در قراءت آن، عناوینی در بین دو کمان - [ ] - بر آن اضافه گردید.
علی رغم دقّت کاتب چاپ سنگی این اثر، در برخی موارد عبارات نااستوار،
و یا حتی به ظاهر افتادگی [۱] در آن دیده میشود، از این رو در حواشی صفحات از این موارد با تعبیر «کذا» یاد شده، و از مواردی که محتمل است به نوع نگارش
مؤلّف برگردد و یا به گونه ای متن توجیه گردد به «هکذا» تعبیر شده است.
همچنان که پیش از این گذشت، از آن رو که متن کتاب آمیزه ای از نثر فارسی و عربی در موارد گوناگونی است، شاید به افراط از علائم سجاوندی استفاده گردیده تا باشد که فهم این متن هموارتر گردد. و من اللّه التوفیق و علیه التکلان.
در پایان بر خود لازم میدانم از دوستان دانشمند و فرزانه آقایان مصطفی صادقی و حجّة الاسلام والمسلمین نریمانی که همّتشان بدرقه راه این تحقیق و به فرجام رسیدن آن بود، کمال قدردانی و سپاس را داشته باشم؛ وللّه درّههما.
شب عید غدیر مطابق با
۱۷ ذی الحجة ۱۴۳۲ق
----------
[۱]: ۱ - در مواضع گوناگونی که مصادر ما با ضبط مؤلّف علاّمه هماهنگ نبود، در ارجاع خود از واژه «بسنجید» استفاده کردیم.
[۱]: ۲- بنگرید به ذیل شرح فقره «والسفرة الکرام البررة».
۲۳ مرداد ۱۳۹۰ش
اصفهان - حامد ناجی اصفهانی
📚✍شرح بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: روزی از اشعار امام حسین علیه السلام است که: بی نیاز باش از مخلوق با وجود خالق، و بی نیاز ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه محل امام رضا:
محبت قلبی
سخنی عربی که مانند مَثَل شده است این است: قلب خود را به من بده، هرکجا خواستی مرا بنداز، با این مَثَل میخواهند بگویند: دوستی با محبت خالص محقق میشود نه با دیدار زیاد.
مکر خدا
کسی از مرحوم ابن جنید پرسید: چگونه مکر از خدا نیک است و از دیگران قبیح؟ گفت:
نمی دانم چه میگویی ولی کسی از طبرانی برای من سروده است که: فدای تو شوم که در طینت من محبت به خود قرار دادی تا نفس من غیر تو را نخواهد. تمام وجود من محبت به
توست هرچند عشق به تو حرکت را از من بگیرد. کارهای دیگران نزد من زشت است ولی کاری که تو میکنی نزد من نیک است.
فدیتک قد جبلت علی هواکا
فنفسی لا تطالبنی سواکا
احبک لا ببعضی بل بکلی
و ان لم یبق حبک لی حراکا
و یقبح من سواک الفعل عندی
و تفعله فیحسن منک ذاکا
آن مرد به ابن جنید گفت: تو را از آیه ای در قرآن میپرسم، و تو از شعر طبرانی پاسخم میدهی؟ ابن جنید گفت: وای بر تو، تو را پاسخ گفتم اگر دقت کنی.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: نظریه آلپورت آلپورت (Allport W. G. ) از روانشناساني است كه به ويژگيهاي شخصيت سالم يا بالغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
آثار ازدواج با زنان كم خِرَد چيست؟
از ازدواج با زن احمق و كم خرد بپرهيزيد ؛ چرا كه همنشيني با او تباهي است و فرزندانش چونان كفتار هستند:
إيّاكُم و تَزَوُّجَ الحَمْقاءِ، فإنَّ صُحبَتَها ضَياعٌ و وُلْدَها ضِباعٌ!
زندگي با او با اعمال شاقّه است! فرزنداني كه به وجود ميآورد وجودي اَنگلي و مصرف كننده براي خانواده و اجتماع خواهند بود! تجربه نيز گواهي روشن بر راستي و درستي اين سخن پيامبر اكرم (ص) است. فرزندان زنان كم خِرَد به جاي آن كه لوكوموتيو باشند دوست دارند واگن باشند، و هميشه در ناكاميها فرافكني ميكنند و علل عدم موفقيت خود را به ديگران و به طور كلي به بيرون از وجود خويش نسبت ميدهند، و به اصطلاح روانشناسان برون فكني ميكنند، در حالي كه انسان
هاي شايسته و داراي شخصيت سالم علل ناكامي خود را در درون خويش ميجويند و به اصطلاح درون فكني ميكنند!
نقش اصالت خانوادگي در ازدواج چيست؟
آيا همين كه عاشق دختري شدم ميتوانم با او ازدواج كنم؟ آيا عشق كافي است؟
عشق زودگذر است و تاريخ مصرف دارد! ستاره ي عشق با وصال و ازدواج رو به افول ميگذارد! آن گاه با همسري رو به رو هستيم كه اگر از اصالت خانوادگي و شايستگي برخوردار نباشد فرزنداني از خود به جا ميگذارد كه مطلوب ما نخواهند بود!
با خانوادههاي اصيل، ريشه دار و شايسته وصلت كنيم ؛ چرا كه از آثار وراثت و ژنتيك نمي توان دور ماند:
تَزَوَّجُوا في الحِجْزِ الصالِحِ، فإنّ العِرْقَ دَسّاسٌ!
پسران جوان! براي نطفههاي خود جايگاه خوبي را گزينش كنيد، زيرا خانمها بچههايي همانند برادران و خواهران خود به دنيا ميآورند:
تَخَيَّرُوا لِنُطَفِكُم فإنَّ النساءَ يَلِدْنَ أشباهَ إخوانِهِنَّ و أخَواتِهِنَّ!
زن نكوروي ولي بي ريشه كه در خانواده اي بد رشد كرده است چونان گياه سبزي است كه در خرابه اي روييده باشد:
إيّاكُم و خَضْراءَ الدِّمَنِ! قيلَ: يا رسولَ اللَّهِ! و ما خَضراءُ الدِّمَنِ؟! قالَ: المَرأةُ الحَسناءُ في مَنبِتِ السُّوءِ!
#دانستنیهای خانواده سبز
✍مهدی واعظ موسوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔶 صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده "بخش بیست و پنجم" 🌹 اهمیت جرات و جسار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
026.mp3
2.01M
🔶 صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده
"بخش بیست و ششم"
💢 چطور به فرزندانمون جرات و جسارت بدیم؟🤔
💥 دکتر حمید #حبشی
1400-04-30(tarashion).mp3
13.24M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا
👤 #حجت_الاسلام_تراشیون
📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن
( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده )
🔹 قسمت بیست و ششم
37.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دوره رایگان امید در خانواده
از سلسله بحث های دانش افزایی
🔻 جلسه سوم
⁉️با کسایی که به خاطر ترس از طلاق، ازدواج نمیکنن چکار کنیم؟ 🤔
💯 اگه دلیل رشد آمار طلاق برامون مشخص بشه و راه رهایی از اونم معلوم شه، میشه بر ترس از طلاق غلبه کرد. برا همین به دو دلیل اصلی از دلائل افزایش طلاق توی جامعه اشاره میکنیم:👇
1⃣ انتخاب نادرست
✅ تعداد زیادی از طلاق ها، ریشه توی انتخاب غلط داره. جوونا باید با مهارتای انتخاب همسر آشنا بشن تا بتونن پیش از ازدواج، به اختلافات و اشتراکات اعتقادی و اخلاقی خودشون با طرف مقابل پی ببرن.👌
2⃣ ناآشنایی با قواعد زندگی مشترک
❎ روند تربیتی تو جامعۀ ما به طوریه است ک سوادها به همراه سنها بالا میره، ولی رشد فهم از زندگی مشترک و تعاملات اجتماعی و همچنین اخلاق زندگی، به هیچ وجه با رشد سواد و سن تناسب نداره. ❌
❇️ ما اگه فقط سنّ ازدواج رو پایین بیاریم، بدون این که جوونا آمادۀ زندگی مشترک باشن، خدمت چندانی به جامعه نکردیم. با توجه به این دو نکته باید گفت:👇
♨️ اگه کسی مهارتای انتخاب همسر رو یاد نگرفته و با قواعد زندگی مشترک هم آشنا نیست، ترس اون از ازدواج عقلانی، ولی ازدواج نکردن، راه مناسبی برا غلبه بر این ترس نیست. باید مهارتای انتخاب همسر رو آموخت و با قواعد زندگی مشترک هم آشنا شد.☝️
#نیمه_دیگرم
#انتخاب_همسر
#محسن_عباسی_ولدی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#خانواده_آسمانی ۴۴ 💢 انسانهای دیندار دو دسته اند؛ ↓ ⚡️ که یکی راه رسیدن به قرب خداوند را سریعتر ط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6043955610465078337.mp3
12.42M
#خانواده_آسمانی ۴۵
#یقین و #تردید دو نقطهی مقابل یکدیگر هستند که اگر رشد داده شوند؛
اولی انسان را به بلندای مقام امام میرساند
و دیگری، به قعر گودال ذلّت.
⚡️اما اکسیر بسیار قدرتمندی در وجود انسان قرار داده شده، که اگر نحوه استفاده از آن را یاد بگیریم؛ هیچ تردیدی، گریبانمان را نخواهد گرفت.
و آن اکسیر....؟
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_پناهیان