eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
بچه محل امام رضا: ۶-۲-۳-۳- احترام قلبی زن و شوهر به یکدیگر از طریق حرمت قائل شدن و پرهیز از ظلم، اهانت و تحمیل زن و شوهر باید به یکدیگر احترام بگذارند، البته نه احترام ظاهری و تشریفاتی، بلکه احترامی واقعی. [۱] احترام به این معنا نیست که مثلاً همدیگر را با القاب و آداب صدا کنند. بلکه قلباً مرد نسبت به زن خود و زن نسبت به مرد خود، باید احساس احترام داشته باشند. احترام را در قلب خود نگه دارید و برای هم حرمت قائل باشید. این در اداره ی زندگی مهم است. بین زن و شوهر، اهانت و تحقیر و تذلیل نباشد. [۲] زن به مرد تحمیل نکند و زور نگوید؛ مرد هم به زن زور نگوید و افزون طلبی نکند؛ مثل دو رفیق و مثل دو شریک، با هم صمیمی باشند، تا این کانون خانواده حفظ بشود. [۳] ظلم، تبعیض و اهانت، در هر حالی غلط است. اگر شما عالی ترین مرد دنیا باشید و زن شما مثلاً از لحاظ سواد و معلومات و... یک خانم کم سوادی باشد، یا از یک خانواده ی پایینی باشد، شما حقّ کم ترین ظلم و اهانتی را به او ندارید، زن همان زن است تا ابد. حقّ کم ترین اهانتی را به او ندارید. این البته فقط مخصوص ما نیست. این اروپایی‌های اُدکلن زده ی اتو کشیده، گاهی خیلی بدتر از جوامع ما به این موجودات ظلم می‌کنند. مرد حق ندارد ولو بالاتر از زن باشد به زنش جفا کند. زن هم همین طور. گاهی زن، یک خانم با سواد تحصیل کرده است که مثلاً حالا با یک مردِ کارگری ازدواج کرده است. او هم حق ندارد مرد را تحقیر کند. مرد، باز هم برای او نقطه ی اتّکایی است. باید به او تکیه کند. باید او را از لحاظ روحی چنان حفظ کند، که بشود به او تکیه ---------- [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲-۱-۱۳۸۰. [۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۹-۹-۱۳۷۱. [۳]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲۰-۴-۱۳۷۰. کرد. این، خانواده ی سالم است. اگر خانواده را این طوری تشکیل دادید، بدانید که یک رکن اساسی سعادتِ خودتان را تأمین کرده اید. [۴] ---------- [۴]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲۲-۱۲-۱۳۷۸. ۷-۲-۳-۳- رعایت کفاف و عفاف در زندگی و دوری از تقیّدات و تجمّلات زائد زندگی تشریفاتی، زندگی تجمّلاتی، زندگی اشراف منشی، زندگی پرخرج و زندگی مصرفی، انسان‌ها را بدبخت می‌کند. این خوب نیست. زندگی باید با کفاف و راحت بگذرد نه پُر خرج و مُسرفانه. این دو تا را بعضی‌ها چرا با هم اشتباه می‌کنند؟ با کفاف یعنی محتاج کسی نباشند و بتوانند زندگی شان را اداره کنند، بدون احتیاج به هیچ کس. دلخوشی هم باید داشته باشند و الّا زندگی با درآمدِ زیاد و مخارج زیاد و تشریفات که خوب نیست. این‌ها اصلاً راحتی نمی آورد، دلخوشی نمی آورد. [۱] یکی از موجبات سعادت خانواده‌ها و اشخاص، این است که تقیّدات زاید و تجمّلات زیادی و پرداختن بیش از اندازه ی لازم به امور مادی، از زندگی‌ها دور شود. لااقل بخش اصلیِ زندگی محسوب نشود؛ یک چیز حاشیه ای، یک کنار باشد. زندگی را از اوّل باید ساده برداشت و محیط زندگی را باید محیط قابل تحمّلی کرد. [۲] توقّعات مادّیِ زیاد و بالا، موجب تنگی معیشت و موجب ناراحتی خود انسان می‌شود. اگر انسان توقع خودش را از زندگی توقع کمی قرار دهد، این مایه سعادت خواهد بود. نه فقط برای آخرت انسان خوب است، که برای دنیای انسان هم خوب است. [۳] اسیر تجمّلات و تشریفات و چشم و هم چشمی‌ها نشوید. خودتان را در دام مسابقه ی مادّی در امر زندگی نیندازید. هیچ کس در این مسابقه، خوشبخت و کامیاب نمی شود. این ظواهرِ زرق و برق دارِ زندگی شخصی، این‌ها هیچ کدام انسان را نه خوشبخت می‌کند، نه دلشاد و راضی می‌کند. اصلاً انسان هرچه گیرش می‌آید، ---------- [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲-۱-۱۳۷۸. [۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۸-۳-۱۳۷۲. [۳]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲۱-۱۲-۱۳۷۹. باز چیز بیش تری را می‌خواهد. در حسرت یک چیز بهتری است. در شرع مقدس هست: العفاف و الکفاف؛ به همان زندگی که بشود گذراند و انسان محتاج کسی نباشد و در عُسرت نباشد. این جور پیش ببرید. [۱] ---------- [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲۰-۷-۱۳۷۷. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
الأنعام لَّا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﭼﺸﻢ‌ﻫﺎ ﻧﻤﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ؛ ﻭﻟﻲ ﺍﻭ ﻧﮕﺎﻩ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺯﻳﺮ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﭼﻮﻥ ﺍﻭ ﻧﻜﺘﻪ‌ﺳﻨﺞ ﻭ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ.* (١٠٣) https://eitaa.com/zandahlm1357
14.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هَذِهِ بِضَاعَتُنَا.. 👈مقطعی دلنشین وزیبا بانوای ملکوتی استاد انور
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: متن حديث برّ الوالدين ۱- الكلينى عن محمّد بن يحيي عن أحمد بن محمّد بن عيسي عن معمّر بن خلّاد، قال: قلت لأبى الحسن الرضا عليه السلام: أدعو لوالدَى إذا كانا لايعرفان الحقّ؟ قال: ادع لهما و تصدّق عنهما، و إن كانا حيّين لايعرفان الحقّ فدارهما، فانّ رسول الله صلّي الله عليه و آله قال: إنّ الله بعثنى بالرحمه لا بالعُقوق. ۲- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن علىّ ماجيلويه رضى الله عنه قال: حدّثنى أبى عن أحمد بن أبى عبدالله البرقى عن السيّارى عن الحارث بن الدلهاث عن أبيه عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: إنّ الله عزّوجلّ أمر بثلاثة مقرون بها ثلاثة اُخري، أمر بالصلوة و الزكاة، فمن صلّي و لم يزك لم يقبل منه صلاته، و أمر بالشكر له و للوالدين فمن لم يشكر والديه لم يشكر الله، و أمر باتّقاء الله و صلة الرحم، فمن لم يصل رحمه لم يتّق الله عزّوجلّ. ۳- الصدوق قال: حدّثنا علىّ بن أحمد قال: حدّثنا محمّد بن أبى عبدالله عن محمّد بن إسماعيل عن علىّ بن العباس قال: حدّثنا القاسم بن الربيع الصحّاف عن محمّد بن سنان أنّ الرضا عليه السلام كتب إليه [ فيما كتب من جواب مسائله ]: حرّم الله عقوق الوالدين لما فيه من الخروج من التوفيق لطاعة الله عزّوجلّ و التوقير للوالدين، و تجنّب كفر النعمة و إبطال الشكر و ما يدعو من ذلك إلي قلّة النسل و انقطاعه، لما فى العقوق من قلّة توقير الوالدين و العرفان بحقّهما و قطع الأرحام و الزهد من الوالدين فى الولد و ترك التربية لعلّة ترك الولد برّهما. نيكي به پدر و مادر ۱- كليني از محمد بن يحيي، از احمد بن محمد بن عيسي، از معمّر بن خلّاد نقل كند كه گفت: به ابوالحسن الرضا (ع) عرضه داشتم: مي‌توانم براي پدر و مادرم كه حق را نمي شناسند (شيعه نيستند) دعا كنم؟ فرمود: برايشان دعا كن و براي ايشان صدقه بده، و اگر آن دو زنده اند و حقّ را نمي شناسند، با ايشان مدارا كن كه رسول خدا (ص) فرمود: خداوند مرا به رحمت (و مهرباني) انگيخته است، نه آزار و نافرماني (از والدين) ۱. ۲- صدوق گويد: محمد بن علي ماجيلويه (رض بنسنان نقل نمودكه امام رضا(ع)به اوضمن پ اسخ به سؤالاتش نوشت:خداوندآزردن و ناف رماني ازپدرومادرراحرام نموده چون درآن خ روج ازتوفيق اطاعت خداوندعزّوجلّ است،بي احترامي به پدرومادر ياكفران نعمت،وازبين رفتن سپاسگزاري وقدرداني است،واينهاخو دباعث كاهش يافتن وسرانجام ازبين رفتن نسل مي‌شود،زيرادرآزردن ونافرماني ازوالدين احت رامي براي آنان باقي نمي ماند،حق آندو شناخته نمي شود، پيوندهاي خويشاوندي قطع مي‌گردد، والدين به فرزند رغبتي پيدا نخواهند كرد و چون فرزند نيكي به آنها را ترك كرده پدر و مادر در تربيت او كوششي نخواهند كرد۳. منبع حديث ۱- اصول كافى ۲/ ۱۵۹. ۲- عيون اخبار الرضا ۱/ ۲۵۸. ۳- علل الشرايع ۴۷۹. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۴. حضرت رضا و امیرالمؤمنین (علیه السلام) اشاره انبوه روایات رسیده از امام رضا (علیه السلام) حکایت از آن دارد که آن حضرت در موارد گوناگون تلاش می‌کرد تا امیرالمؤمنین (علیه السلام) و فضایل ایشان را برای مردم معرفی نماید که به برخی از این روایات اشاره می‌کنیم: چهل حدیث از حضرت رضا (علیه السلام) در فضیلت امیرالمؤمنین (علیه السلام) ۱. حضرت از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت کرد که فرمود: یا علی، تو قسمت کننده بهشت و جهنم هستی، در بهشت را می‌زنی و بی حساب وارد بهشت می‌شوی. [۱] ۲. از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت کرد که فرمود: مَثَل خاندان من میان شما مَثَل کشتی نوح است، هرکه سوار شد، نجات یابد و هرکه جا ماند، به آتش انداخته شود. [۲] ---------- [۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۲۶. [۲]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۲۶، ح ۱۰. ۳. از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نمود که فرمود: خشم خدا و خشم رسول او شدید است بر کسی که خون من را بریزد و مرا در مورد عترت من بیازارد. [۳] ۴. از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نمود که فرمود: نزدیک است که دعوت حق را پاسخ گویم، من در میان شما دو چیز گرانبها می‌گذارم یکی بزرگ تر از دیگری است؛ کتاب خدا که ریسمانِ کشیده از آسمان به زمین است؛ عترت و اهل بیت من، بنگرید که پس از من با آن دو چه می‌کنید؟ [۴] ۵. از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نمود که فرمود: حسن و حسین دو سرور جوانان بهشت هستند و پدر آن ها، از آن‌ها بهتر است. [۵] ---------- [۳]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۲۶، ح ۱۱. [۴]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۳۰، ح ۴۰. [۵]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۳۲، ح ۵۶. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357