.......:
۱۴. نام چند سوره از قرآن شش حرفي است؟
نام ۱۳ سوره در قرآن شش حرفي است.
۱۵. نام چند سوره از قرآن هفت حرفي است؟
نام ۴ سوره در قرآن هفت حرفي است.
۱۶. سورههايي که نامشان هفت حرفي است، کدامند؟
سورههايي که نامشان هفت حرفي است؛ عبارتند از: سورههاي آلعمران، ابراهيم، منافقون، مطفّفين
۱۷. کدام سوره است که يک آيه آن ۳۱ بار تکرار شده است؟
سوره اي که يک آيه آن۳۱ بار تکرار شده است؛ الرحمن است.
۱۸. نام سوره اي که خودش چهار حرف است اما سه آيه دارد؛ چيست؟
نام سوره اي که خودش چهار حرف است اما سه آيه دارد؛ سوره کوثر است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
⚠️⚠️⚠️⚠️😳😳😳😳 14 قرن پیش، قرآن فرموده شیطان پیروانش را امر به #تغییر_آفرینش ميکند↯
و لاضلنهم و لامنینهم و لامرنهم فلیبتکن اذان الانعام و لامرنهم فلیغیرن خلق الله (نساء/119)
📑(شیطان)و حتماً آنان را گمراه مىكنم و قطعاً به آرزوها سرگرمشان مىسازم و دستورشان مىدهم كه گوش چهارپايان را بشكافند و (((به آنان فرمان مىدهم كه #آفرينش_خدا را تغییر بدهند!))) و هركس بجاى خدا، شيطان را دوست و سرپرست خود بگيرد، بىگمان زيان كرده است زیاني آشکار
==========
اگر مىدانیم که در قرآنکریم «اخبار غیبى بسیارى» بوده، در ←قرآن عصر خود نیز مى بینیم که بسیارى از آیات آن بطور صریح و یا تلویح از ←حوادث آینده جهان خبر مىدهد.
📓المیزان ج:12 ص:152
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
#الله_اکبر #سبحان_الله
آیه متن ویدئو : سورۀ غافر آیۀ ۶۵ - ۶۲
⚠️حواسمان باشد 14 قرن پیش بدون ابزار علمی به عجائب آفرینش در دریاها اشاره شده .
👈: ای کسی که در دریاها آثار شگفت انگیز او نهان است!
از دعای جوشن کبیر امام سجاد(ع ) ۱۴۰۰ سال قبل!
‼️ این سخن در زمانی گفته شده که انسان توانائی دیدن عجائب اعماق دریاها را نداشته اما امروزه با پیشرفت علم، به اذعان زیست شناسان عجیب ترین موجودات در اعماق آبها است.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بچه محل امام رضا: از همه جالبتر اين كه همين داستان مرحوم جدّ بزرگوار را در ۱۶ شماره قبل نقل كرده و ص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اطّلاعات سرشار (؟ )
جالب توجّه اين كه اين آقا كه به اصطلاح مى خواهد درباره نوشته هاى فلاسفه بزرگ و يا مسائل اسلامى نظر دهد، اطّلاعاتش در مسائل فلسفى و اسلامى بسيار ضعيف
ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۶
است؛ او تصوّر مى كند با يادگرفتن نام چند كتاب و تكرار كلمه «اسپريت» و جار و جنجال و رجزخوانى مى تواند به جنگ فلاسفه بزرگ برود.
اكنون با كمال معذرت، گوشه اى از اطّلاعات اين نويسنده را منعكس
مى كنيم، ببينيم كسى كه همه فلاسفه شرق را لجن مال كرده، اطّلاعات او در چه پايه است. او ميان «جوهر» و «عَرَض» فرق نمى گذارد و مى گويد فلاسفه ما، در «جوهر يا عَرَض بودن صورت» اختلاف كرده اند (شماره ۱۴۹۷) در حالى كه هر كس از فلسفه مختصر اطّلاعى داشته باشد مى داند صورت (به اصطلاح فلسفى) از اقسام جوهر است و ربطى به عرض ندارد.
مى گويد: «قرائت اقلًّا يك سوره از قرآن در نماز واجب است» (در شماره ۱۴۹۵) در حالى كه اگر يك رساله عمليّه ساده را مطالعه فرمايند، مى دانند در هر نماز لااقل (اقلًّا كه ايشان با تنوين ذكر كرده غلط است) چهار سوره بعقيده شيعه واجب است و بعقيده اهل تسنّن دو سوره از قرآن (دومرتبه سوره حمد و مقدارى از آيات).
۳- در ايرادى كه به گمان خود در مسئله زمان به ابن سينا
ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۷
كرده، مى گويد: «بى آغاز يعنى چه؟ آيا اين تعريف غير از قديم بودن است» (شماره ۱۴۹۹) اين سخن او گواهى مى دهد كه ايشان فرق ميان «قديم زمانى» و «قديم ذاتى» را نمى داند، در حالى كه هر كس به الفباى فلسفه آشنا باشد، فرق ميان اين دو را مى داند.
۴- در جاى ديگر مى گويد: «فلاسفه ۹۰۰ سال در اين كه در زمان بُعد مفطور است يا مقطور نزاع كرده اند و هنوز معلوم نشده با" قاف" است يا با" ف"! »
آقاى عزيز! بحث زمان يكى از مهمترين مباحث فلسفى است و صفحات زيادى از تمام كتب فلسفه ما را اشغال مى كند و فلاسفه ما پيش از «اينشتاين» ارتباط آن را با مسئله «حركت» كشف نمودند. بگوئيد چه كسى ۹۰۰ سال در اين كلمه
دعوا كرده (اصولًا بعد مقطور مربوط به مكان است نه زمان) ؛ لااقل به مباحث زمان و مكان در شرح منظومه، اسفار و اشارات يك نگاه بكنيد!
تازه كسى در مسئله «ف» و «ق» دعوا نكرده است؛ درست «داستان خسن و خسين» است!
۵- اطّلاعات تفسيرى او بقدرى زياد (؟ ) است كه از ترجمه
ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۸
يك آيه عاجز است؛ مثلًا، آيه «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍخَيْراًيَرَهُ... » را اين طور معنى مى كند: «هركس ذرّه ومثقال كار خير كند، آن را مى بيند و هر كس يك ذرّه و يا يك مثقال! كار بد كند آن را خواهد ديد. » (شماره ۱۳۹۱)
اين آقا خيال كرده «مثقال» در آيه و در لغت عرب، مانند همان كلمه مثقال دكّان عطّارى است كه در فارسى امروز به كار مى بريم، در حالى كه چنين نيست؛ مثقال به معنى وزن است؛ يعنى به اندازه سنگينى يك ذرّه؛ و ذرّه هم در اصل، به معنى مورچه است كه به اشياء ريز هم اطلاق مى شود.
(رجوع شود به قاموس اللّغة)
ولى اين علّامه بحرالعلوم (؟ ) مثقال را به همان معنى رايج فارسى و دكّان عطّارى تفسير فرموده!
مطمئن باشيد اگر كسى اطّلاعات كافى داشته باشد، به علماء و نوابغ بزرگ خود بد نمى گويد؛ هميشه دانشمند و عالم، قدر عالم را مى داند؛ قدر زر زرگر شناسد...
۶- مى گويد آنچه من درباره عود ارواح مى گويم تناسخ نيست بلكه نسخ است! اينك عين عبارت او: «ما اسپريتها تناسخ را باطل و پوچ مى دانيم و با تناسخىها كاملًا مخالفيم؛
ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۹
تناسخىها نيز مخالف ما هستند؛ يعنى، عود ارواح را به صورتى كه ما معتقديم مردود مى دانند ولى نسخ تا حدّى با عقيده
ما در عود ارواح نزديك است... »
آقاى نويسنده! آنچه شما مى گوئيد، عين تناسخ است و تناسخ و نسخ هردو از يك مادّه مشتق شده و فرقى ميان اينها نيست. كلمه عود ارواح نيز با آنها يك معنى دارد؛ تنها گاهى تناسخ را بر معنى وسيع آن اطلاق مى كنند كه هم شامل بازگشت روح انسان به انسان ديگر مى شود و هم شامل بازگشت روح انسان به حيوان.
#کتاب ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎙 مستند صوتی شنود، قسمت ۸ (تجربه نزدیک به مرگ یک مسئول امنیتی در بیمارستان بقیه الله تهران) 🔺 تجربه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مستند صوتی شنود - 09.mp3
16.73M
🎙 مستند صوتی شنود، قسمت ۹
(تجربه نزدیک به مرگ یک مسئول امنیتی در بیمارستان بقیه الله تهران)
🔺 تجربهگر #کتاب_شنود در پی حذف برخی قسمتها توسط ارشاد، تصمیم به روایت صوتی تجربه خود گرفته است و استاد امینیخواه مستندات روایی مرتبط با تجربه را بیان میدارد.
مروری بر نکات جلسه نهم:
🔻 تا به چیزی توجه می کردم، به آن اشراف داشتم
🔻 شیطان پرخاشگری را به او القا می کرد
🔻 عصبانیت، زمینه فعالیت شیطان
🔻 نجاست، مورد علاقه شیطان
🔻 خانهای که سگ در آن تردد دارد ،جایگاه شیطان است
🔻 تاثیر نیت مورد رضایت خداوند در زندگی
🔻 تنها راه به دست آوردن اخلاص
🔻 شیطان از ناحیه تعلقات، انسان را می زند
🔻 لباسی که حصن است.
🔻 چه می شود که انسان با وجود حالات معنوی، سقوط می کند.
🔻 گناهی که هستی انسان را بر باد میدهد
🔻 تبعات گناه مسئولین
🔻 وای به حال کسانی که به اسم اسلام، خیانت کردند.
🔻 طهارت، عامل اتصال به خدا
🔻 شیطان، مجهز به تمام علوم و شگردها
🔻 راه ورود شیطان برای هر فرد
🔻 بلاهایی که در دفع آن خدا به دادم رسید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وصف اتش جهنم از امام صادق علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 یک تجربه مشترک
روایت خلبان دفاع مقدس از تجربه مرگ موقت میان خلبانان سراسر دنیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 جنسیت و خاطرات روح
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: رنگِ پريده ( (ابن عباس) ) فرمود: يكروز در خدمت ( (حضرت اميرالمؤ منين (ع) بودم. شخصى در ح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرض صداع
( (ربيع الابرار) ) نقل مى كند:
( (مامون) ) در طوس به مرض صداع گرفتار شد و به هيچ وجه علاج نمى شد.
قيصر روم، كلاهى براى او فرستاد و در نامه اى براى او نوشت، شنيدهام به مرض صداع (سردرد) مبتلا شده اى، اين كلاه را برايت فرستادم كه بر سرت بگذارى تا دردت ساكت
شود.
( (مامون) ) ترسيد كه در آن زهرى پنهان كرده باشد، دستور داد تا اول بر سر حاملش بگذارند، ديد كه به او ضررى نرسيد، بعد امر كرد به سر كس ديگرى كه صداع داشت بگذارند.
وقتى كه گذاشتند، دردش ساكت شد.
آن وقت آن كلاه را بر سر خودش گذاشت، دردش ساكت
شد.
تعجب كرد كه اين كلاه چه سِرى دارد، آن كلاه را شكافت، ديد كه نوشته اى در آن است، آن نوشته را باز كرد، ديد كه نوشته:
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ كَمْ مِنْ نِعْمَةِ لِلّهِ فِى عِرْقٍ ساكِنٍ حَّم عَّسق لا يُصَدَّعُونَ عَنْها وَ لايُنْزِفُونَ مِنْ كَلامِ الرَّحْمنِ خَمَدَتِ النِّيرانُ وَ لاحَوْلَ وَ لاقُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ وَ جالَ نَفْعُ الدَّواَّءِ فيكَ كَما يَجُولُ ماءُ الرَّبيعِ فِى الْغُصْنِ. (۲۴)
https://eitaa.com/zandahlm1357
✨صـلــواتـــ شـــبـــ جـمـعـہ✨
🌹 مرحوم مجلسی دوم ( پسر ) گفته اند ؛
شب جمعه ای مشغول مطالعه بودم که به این دعا رسیدم -
🕊 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحمَّــــــــدٍ وآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ، اَلْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها وَ مِنَ الآخِرَةِ اِلی بَقائِها
اَلْحَمْدُ للهِ عَلی کُلِّ نِعْمَةٍ ، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ و اتوبُ الَیهِ وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ 🕊
👆 بعد یک هفته مجدد خواستم آنرا بخوانم که در حالت مکاشفه ندایی شنیدم از ملائکه " که ما هنوز از نوشتن ثواب قرائت قبلی فارغ نشده ایم ...! "
📚 قصص العلما
💎 دعای معروف شب جمعه _ ۱۰ مرتبه ؛
یا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِيَّةِ ، يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ ، يَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِيَّةِ ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَيْرِ الْوَرَى سَجِيَّةً وَ اغْفِرْ لَنَا يَا ذَا الْعُلَى فِي هَذِهِ الْعَشِيَّةِ .
💝 جـهــتــ تــعـجــیـل در فــرجــ حـضـرتـــ ولـــے عــصـــرمان (عـجـل الـلـه تـعـالـے فـرجـہ الشـریــفـــ) صـــلــواتــــ💝
👆 #راه_رهایی
در بیان #عالم_ربانی آیت الله بهجت رحمه الله 🌹
🕊 دعا کردن در #خلوت برای امام زمان علیه السلام 🕊
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شرک در اسباب یکی از اقسام این شرک شرک در اسباب است چنانچه غالب مردم چشم امید و خوف باسباب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شیعه از هیچ راهی مشرک نیست
با این مختصر مقدّمه که مطلب واضح شد و اصول شرک و معانی و آثار او را بیان نمودیم اینک اجازه بفرمائید از بیانات خود نتیجه بگیریم. که آیا شما از کدامیک از طرق شرک جلی و خفی که بیان نمودیم شیعیان را مشرک میدانید.
آیا در کجا و از کدام شیعه عارف یا عامی شنیده اید که در ذات و صفات و افعال حضرت باری جلت عظمته شریکی قائل باشند.
یا در عبادت پروردگار معبود دیگری را در نظر داشته باشند.
یا در کتب اخبار و احادیث شیعه دیده اید که در باب اصول و فروع و عقاید دستوری از بزرگان دین و ائمه و پیشوایان شیعه راجع بآثار طرق شرکی که عرض نمودم رسیده باشد.
اما راجع بشرک خفی و اقسام طرق آن از قبیل عمل ریائی که برای خوش آیند و جلب نظر مردم عملی را بنمایند یا علاقه و امید باسباب پیدا نمودن اختصاص به شیعیان تنها ندارد.
بلکه شیعه و سنّی همگی در عالم اجسام گرفتارند که بواسطه عدم معرفت و دانش و تزکیۀ نفس و توجه کامل گاهی فریب وساوس شیطانی خورده عمل ریائی میکنند یا سراپا غرق در اسباب میشوند و از اطاعت حقّ بیرون رفته و در اطاعت شیطان وارد میگردند.
اگر چه در معنی شرک بحق آورده بنابر آنچه عرض شد ولی از نوع شرک مغفور است
و البته قابل عفو و اغماض میباشد بمختصر توجّهی روحیّۀ آنها عوض میشود.
پس از چه راه شما شیعیان را مشرک میدانید و امر را بر عوام مشتبه مینمائید چنانچه الحال اشاره فرمودید.
حافظ- تمام فرمایشات شما صحیح است ولی عرض کردم خود شما هم اگر دقت فرمائید تصدیق خواهید فرمود که حاجت از امامان خواستن و توسّل بآنها نمودن خود شرک است چون ما احتیاجی بواسطه بشری نداریم هر زمان که توجهی بحق نمائیم نتیجه حاصل میگردد.
داعی- خیلی محلّ تعجب است که مثل شما عالم منصف فکور چرا باید تحت تأثیر عادات اسلاف بدون تحقیق قرار گرفته و چنین بیانی بفرمائید.
گویا جناب عالی خواب بودید و یا توجهی بعرایض داعی نداشتید که بعد از ذکر این مقدمات و گفتار که تشریح مطالب نمودم باز میفرمائید حاجت از امامان خواستن شرک است.
عزیزم مگر مطلق حاجت خواستن از خلق شرک است اگر چنین باشد پس تمام خلایق مشرکند و ابدا موحّدی یافت نگردد. اگر حاجت طلبیدن از خلق و تقاضای کمک نمودن از آنها شرک باشد-پس انبیاء چرا از خلایق کمک میطلبیدند-خوب است آقایان قدری در آیات قرآن مجید دقت فرمائید تا کشف حقیقت بر شما بشود.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۳۶ #استاد_شجاعی #آیتالله_ضیاء_آبادی | قرآن میفرماید؛ ما بعد از وفات منتقل میشیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۳۷.mp3
11.72M
#انسان_شناسی ۱۳۷
#استاد_شجاعی
▪️منظور از انرژی، و قُوای عالَم چیست؟
- نیروهای ادارهکننده عالم را چگونه میتوان شناخت؟
- این نیروها چگونه رابطهی بین عالم ماده، با عوالم بالاتر را تنظیم میکنند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا ابا عبدالله
شب جمعه و زیارت عشق
☘❤️عشق منی تنها تو....
✅
┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📸آیت الله شوشتری: نزد هر استادی رفتید اگر بر دریا راه می رفت اگر پرواز می کرد و اگر از غیب می گفت ام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید یک آلودگی چطور می تواند انسان را زمین بزند!!
🎙حجت الاسلام عالی
♦️♦️♦️♦️♦️
۱۸۹. فریاد «هل من ناصر» حسینی و مهدوی همواره به گوش میرسد، باید این فریاد را پاسخ گفت. عاشورا و انتظار
۱۹۰. مهدی (عجّل اللَّه فرجه الشریف)، ادامه حسین علیه السلام است و انتظار، ادامه عاشورا و برآمده از آن. عاشورا و انتظار
https://eitaa.com/zandahlm1357