.......:
فتاوای علماء اهل سنت بقتل و غارت شیعیان و حملات عبد الله خان ازبک بخراسان
و نیز در زمانی که عبد اللّه خان ازبک شهر خراسان را محاصره نموده بود علمای خراسان شرح مفصلی بعبد اللّه خان نوشتند و اعتراضات بعملیات آنها نمودند که چرا در مقام قتل و غارت و هتک حرمت گویندگان لا اله الا الله محمد رسول الله و پیروان قرآن و عترت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم برآمده اید در حالتی که این نوع عملیات شما را اسلام اجازه نداده حتی بکفار هم وارد آورید.
عبد اللّه خان نامه علماء و اهالی مشهد را داد بعلماء و قضات سنی که همراه او بودند تا جواب بدهند آنها جواب مفصّلی دادند و علماء مشهد هم جواب آن جواب را از مشهد دادند و آنها را مجاب نمودند (شرح آن نامهها که در ناسخ التواریخ ثبت است بسیار مفصل میباشد) شاهد مطلب آنست که علمای سنی ازبک ضمن نامه نوشتند چون شیعیان رافضی و کافرند خون و مال و حرمت آنها بر مسلمین مباح است.
رفتار امراء افاغنه با شیعیان افغانستان
و اگر بخواهیم فقط شرح عملیات افاغنه اهل تسنن را در ادوار ماضیه مخصوصا در دورۀ زمام داری و ریاست امیر دوست محمّد خان و کهندل خان و شاه شجاع الملک و عبد المؤمن خان و امیر عبد الرّحمن خان و امیر حبیب اللّه خان را با جماعت شیعیان در کابل و قندهار و هرات و اطراف آنها و کشتارهائی که از خواص و عوام حتی اطفال
بی گناه آنها نمودند ذکر نمایم خجالت آور و از حوصلۀ مجلس خارج است گمان میکنم خود آقایان در طول تاریخ بهترین ناظر فجایع اعمال آنها بوده اید و آقایان محترم قزلباشهای با شهامت در هندوستان مخصوصا در پنجاب نمونه بارزی از آثار ظلم افاغنه اند که ناچار جلای وطن اختیار نموده و در پنجاب هند متواری و سکونت اختیار نمودند.
ارباب تواریخ تمام این وقایع را ثبت نموده و برای قضاوت بدست نژاد آتیه داده اند.
که از جملۀ آن وقایع دلسوز واقعه سال ۱۲۶۷ هجری قمری است که در روز جمعۀ عاشورای آن سال شیعیان قندهار در امام بارهها (حسینیه ها) جمع و سرگرم عزاداری برای عترت طاهره و ذراری پاک پیغمبر و سبط اعظم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بودند.
دفعة بی خبر سنّیهای متعصب با انواع اسلحه ریختند در امام باره و جمع کثیری از شیعیان بی دفاع حتی اطفال آنها را بفجیع ترین وضعی بقتل رسانیدند و اموالشان را بتاراج بردند.
سالها گذشت که شیعیان با ذلت و حقارت زندگی مینمودند و آزادی عمل نداشتند حتی روزهای عاشورا دو سه نفری در ته سردابها برای ریحانۀ رسول اللّه و مقتولین و مظلومین وقعه کربلا عزاداری مینمودند.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۵۱ #استاد_شجاعی #استاد_صفایی_حائری ـ قیمت من چقدره؟ ـ چجوری ارزش خودم رو بفهمم؟ ـ چ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۵۲.mp3
11.83M
#انسان_شناسی ۱۵۲
#استاد_الهی_قمشهای
#استاد_شجاعی
▪️شاید بارها کلمهی "هرزه دلی" را شنیده باشید!
و برای آن تعابیر، معانی، و مصادیقی را در ذهن داشته باشید.
اما متأسفانه،
با احتمال بسیار بالا، آنچه در ذهن ماست، با معنای حقیقی آن بسیار متفاوت است.
❓راستی ؛ معنای واقعی "هرزه دلی" چیست؟
@shervamosigiirani-6 - 06.mp3
841.4K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
اي دل شده مبتلاي عشقت
تا چند كشم بلاي عشقت
بيگانه شود ز خويش چون من
هر كو شود آشناي عشقت
اسرار حقيقت آشكارست
از جام جهان نماي عشقت
بلبل صفت از هزار دستان
هر لحظه زند نواي عشقت
چون صبح ز مهر مي زند دم
تا يافت دلم صفاي عشقت
#ابن_عماد
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥گفته می شود اگر 313 یار برای #امام_زمان عج عج پیدا شود حضرت ظهور می کنند؟ چطور می شود بین این همه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جنگ بین امام زمان( عج) وشیطان ملعون آغازشده
📣بــازی اصلی شروع شده.. خیلی گناه علنی زیاد شده؟ آیا ما مأیوس بشویم یا امیدوار؟
✅هرچقدر گناه زیاد می شود ماباید امیدوارتربشویم به شرطی که ماهم یارکشی کنیم برای #امام_زمان عج...🎙 استاد تقوی
♦️♦️♦️♦️♦️
۲۲۰. کسانی که در طول تاریخ از بندگی خدا برخوردار بودند و به معنای واقعی عبد بودند نه عابد، هیچ گونه مشکلی برای پذیرش ولی خدا نداشتند. فصلنامه انتظار
۲۲۱. عظیم ترین فایده وجودی امام، که همان وظیفه اصلی اوست، مسئله هدایت میباشد و لازمه انجام آن نیز، شناخت چهره امام و ارتباط مستقیم با او نبوده است. فصلنامه انتظار
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به مناسبت بزرگداشت مرحوم آقا حسين خوانسارى و فرزند بزرگوار ايشان، مرحوم آقا جمال خوانس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام به مناسبت دهه ى بزرگداشت يكصدمين سال ميلاد مبارك امام خمينى
پيام به مناسبت دهه ي بزرگداشت يكصدمين سال ميلاد مبارك
امام خميني ملت عزيز ايران: در هر يك از كشورهاي جهان و در هر زمان، هر گاه انساني با دانش و خردمندي و انديشه ي بلند، يا با پرهيزگاري و پارسائي و ايمان استوار، يا با شهامت و دليري و همّت والا، يا با زيركي و تيزبيني و پختگي سياسي، قدم در ميدان كاري بزرگ بگذارد و پايدار و صبور، هدف مقدّسي را دنبال كند، بي ترديد كشور و ملّت خود و گاه بشريت را به افتخارات بزرگ و پيشرفتهاي ماندگار خواهد رسانيد. همه ي كساني كه نامشان در فهرست نام آوران تاريخ قرار گرفته است به برخي از اين ويژگيها آراسته بوده اند. امّا نام آور بزرگ دوران معاصر يعني امام روح اللَّه خميني همه ي اين ويژگيها را با هم، آنهم در نصابي معمولاً دست نيافتني و كم نظير داشت. او دانشمندي پارسا، و خردمندي پرهيزگار، و حكيمي سياستمدار، و مؤمني نوانديش، و عارفي شجاع و هوشمند، و فرمانروائي عادل، و مجاهدي فداكار بود. او فقيه، و اصولي، و فيلسوف، و عارف، و معلّم اخلاق، و اديب، و شاعر بود، برترين كرسي تدريس و فشرده ترين و گرمترين مجمع علمي حوزه در طول ساليان دراز به او تعلق داشت. در او، خصلتهاي برجسته ي خداداد، در آميخته با آنچه او خود از معارف قرآني آموخته و دل و جانش را به آن زيور داده بود، شخصيت عظيم و جذّاب و تأثيرگذاري پديد آورده بود كه هر يك از چهرههاي برجسته ي يكقرن اخير جهان - كه قرن رجال بزرگ و مصلحان نام آور ديني و سياسي و اجتماعي است - در برابر آن كم جاذبه و يك بعدي و كوچك به نظر ميآمدند.
كاري كه او بدان همت گماشت و با ايمان و توكّل و تدبير و صبر خود بدان دست يافت، نيز به همان اندازه بزرگ و باورنكردني و اعجاب انگيز بود. شخصيت ممتاز و درخشان او در همه ي دورههاي حيات سياسي اش خيره كننده و منحصر به فرد بود، هم در آنروزي كه از جايگاه مرجعيت ديني در قم، رژيم وابسته و فاسد پهلوي و حاميان مداخله گر آمريكائي آن را با نهيب پيامبرانه ي خود به مبارزه طلبيد و ظلم و استبداد و زراندوزي و دين ستيزي شاه و دستيارانش را دستخوش طوفان خشم ملت ساخت، و هم در آن هنگام كه پس از مبارزه ي فشرده و پر محنتِ پانزده ساله، توانست با جهاد عظيم ملت ايران، نظام اسلامي را بر سر كار آورد و رژيم خائن و فاسد و بي كفايت را ريشه كن سازد. در همه حال، او همين قلّه ي ايمان و شجاعت و فداكاري را در كنار ژرفاي حكمت و تدبير و خردمندي، در وجود گرانبهاي خود به نمايش نهاد. او ايران را بدرستي ميشناخت: از سوئي موقعيت حساس و تعيين كننده ي جغرافيائي و جفرافياي سياسي آن، استعداد انباشته ي طبيعي و انساني آن، دلبستگيها و هدفها و آرزوهاي بزرگ آن، و از سوئي تاريخ محنتبار صدو پنجاه سال اخير آن، سلطه ي بيگانگان و غارتگران بر آن، خيانت و فساد و خودكامگي خاندان پهلوي و هزار فاميل وابسته به آن، فقر و عقب ماندگي علمي و صنعتي و اخلاقي تحميل شده بر آن.. و برتر از همه، ملت بزرگ و ريشه دار و رشيد و با ايمان آن. با وضع جهان و ملّتهاي استعمار
شده و دولتهاي مستكبر و نسل جوان حيرتزده و تشنه ي حقيقت، بويژه وضع اسفبار كشورهاي مسلمان و امت اسلامي نيز آشنا و بخاطر آن دردمند بود و مسئله ي غمبار فلسطين روح با عظمت او را ميآزرد. احساس وظيفه ي ديني، او را وارد ميدان مبارزه ئي بزرگ و تاريخي كرد كه هرگز بجز مردان استثنائي تاريخ در آن قدم ننهاده و بجز معدودي از آن پيروز بيرون نيامده اند. او به نجات ايران از چنگال رژيم فاسدي كه عقب ماندگي و انحطاط و فقر اقتصادي و اخلاقي و علمي را بر آن تحميل كرده بود ميانديشيد و راه يگانه ي آن را بازگشت به اسلام، و ايجاد نظام سياسي اسلام در كشور، و حكومت ارزشهاي الهي تشخيص داد. با گشودن اين راه، الگوئي زنده در برابر امت اسلامي نهاد، و جريان تازه ئي در دنياي اسلام پديد آورد كه احياء دوباره ي هويّت اسلامي در ميان مسلمانان، اولين محصول مبارك آن بود. مبارزه ي خود را از قدم اوّل به كمك قشرهاي وسيع مردم با نام خدا آغاز كرد، با آنان سخن گفت و ايمان و عقل و همت آنان را به ياري طلبيد. هرگز به سراغ احزاب و گروههاي مدّعي نرفت و غالباً به انگيزههاي آنان با چشم ترديد نگريست و از بند و بستها و بده بستانهاي سياسي آنان روي گردانيد. با مردم هميشه صادقانه و دلسوزانه سخن گفت و چون معلّمي بصير و راهنمائي بَلَد، در مسير طولاني مبارزه، عقل و حكمت و معرفت خود را در اختيار راهروان نهاد. هنگاميكه مبارزه ي ملت ايران در ميان ناباوري جهانيان به پيروزي رسيد و ملت ايران يكپارچه رهبري و
زمامداري او را به جان پذيرفت او با رفتار و منش خود، بزرگترين تحوّل را در تاريخ سياسي اين كشور پديد آورد: يعني سلطنت را كه حكومت مستبدانه ي ستمگران و دنياخواران بود به امامت كه نهاد حكومت خدائي و مردميِ بندگان خدا است تبديل كرد. اقتدار