eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
له گذشت؟ نه قايقي، نه بلمي و نه... مقداري عصباني شد. گفت: پس اين همه آموزش شنا رو براي چي ديدين، مگه غير از اين روزها لازم مي‌شه؟ تعدادي از بسيجي‌ها كه ناراحتي آقا مهدي را تاب نياوردند، گفتند: باشه مي‌ريم. گفت: بزنين به آب و عبور كنين. از نيروهايي كه يادم مي‌آيد يكي راشد خاكپاكي بود و دو سه نفر هم بودند. خودشان را انداختند به آب و مقداري رفتند. منتهي سرعت آب زياد بود و بچه‌ها را با خود مي‌برد. آقا مهدي انگار متقاعد شد كه عبور از دجله بدون قايق امكان پذير نيست. صدا زد كه برگردين. بچه‌ها برگشتند و آقا مهدي رفت پي قايق. آقا مهدي را در روزهاي بدر بيشتر در كنار دجله مي‌ديديم در انتهاي پل نفررو كه بر روي دجله زده شده بود. با آقاجمشيد مي‌آمديم و آقا جمشيد كارها را با آقا مهدي هماهنگ مي‌كرد و برمي گشتيم كيسه اي. شبي كه قرار بود اتوبان را تصرف كنيم و پل هم منفجر شود. آقا مهدي رو به آقا جمشيد گفت: شب حركت كنين طرف اتوبان، به محض رسيدن به پل بي سيم بزن، تخريبچي هارو بفرستم بيان منفجرش كنن. آقا جمشيد گفت: آقا مهدي اجازه بده تخريبچي‌ها با ما بيان. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حمد واصل به اعلی علیّین قوله علیه السلام: حَمْداً یَرْتَفِعُ مِنَّا إِلَی أَعْلَی عِلِّیِّینَ فِی کِتَابٍ مَرْقُومٍ یَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ. [۱] یعنی: باز حمد و تمجید و تحمید و توحید می‌نمائیم تو را حمدی که مرتفع باشد ما را به رفعت معنویه به سوی مرتبه اعلی علیین در درجات قرب، کما قال تعالی فی حقّ عیسی علیه السلام: « یَا عِیسَی إِنِّی مُتَوَفِّیکَ وَ رَافِعُکَ [۲] »، یعنی: من از دون وساطت ملک قابضه بذاته، قبض می‌نمایم روح تو را از کالبد دنیویه، و بعد از قبض « وَ رَافِعُکَ إِلَیَّ [۳] » یعنی: رفعت می‌دهم روح تو را از مرتبه بعد اسفل السافلین به سوی خودم در اعلی علیّین، « وَ مُطَهِّرُکَ [۴] » أی منزّهک و مُبعدک من الذین کفروا، أعنی از معاشرت و مجاورت اهالی دار طبیعت که دار کافرین یعنی محجوبین و مستورین از مبدأ و متعبّدین از مقام قرب اند ؛ چه مراتب ایجاد که از او به « ایّام سته » تعبیر شده است کما قال تعالی: «خلق اللّه السموات و الأرض فی ستّة أیّام» [۵]، أی فی مراتب متوالیة فی التقدم و التأخر، المعبّر عنها بعوالم الطولیة، و ---------- [۱]: ۴ - اقتباس از سوره مطففین، آیه ۲۰ و ۲۱. [۲]: ۵ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۵۵. [۳]: ۶ - همان. [۴]: ۷ - همان. [۵]: ۸ - اقتباس از سوره مبارکه اعراف، آیه ۵۴. 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: دعای پیامبر پدرم با خط خودش نوشته است: عطا از معنای روایت پیامبر خدا که فرموده است: خیرالدعاء دعائی و دعاء الانبیاء من قبلی، پرسش نمود که مراد کدام دعا است، پاسخ داد، این است لا اله الا الله وحده وحده وحده لا شریک له، له الملک، و له الحمد، یحیی و یمیت و هوحی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی ء قدیر و این دعا نیست بلکه تقدیس خداست. توبه حجاج در احیاءالعلوم آمده است: حجاج بن یوسف هنگام مرگ می‌گفت: خدایا مرا ببخش، اینان می‌گویند مرا نمی بخشی. عمربن عبدالعزیز از این جمله در تعجب بود و غبطه می‌خورد. حسن بصری وقتی شنید اول پرسید آیا واقعاً او این جمله را گفته است. گفتند آری، گفت: این امید است. شاید چنین شود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام در گروه ختم قران و صلوات شرکت کردم دوتا سوال دارم 1-ببخشیدبرای ختم دعا یا جز قران حتما باید خودمون بخونیم یا صوتی هم گوش بدیم اشکال نداره؟ 2-ذکر صلوات حتما باید لبها تکان بخورد و مشخص شه یا در دل گفته بشه میتونیم شمارش کنیم ؟ نمیدونم منظورم خوب رسوندم یا نه ؟ پیشاپیش از پاسخگویی تون ممنون پاسخ👇 سلام علیکم 1. گوش دادن به صوت قرائت محسوب نمی شود، لذا باید توسط خود انسان قرائت شود. 2. در دل گفتن ذکر گفتن صادق نیست و باید بر زبان جاری شود.
سؤال👇 سلام علیکم من یک وام خونگی داشتم هر برج 500000 تومان میدادم و 3 ماه مانده بود که یک سال بشه برنده شدم و مبلغ وامم 15 ملیون بود گرفتم 5 ملیونشو جایی سرمایه گذاری کردم که کار کنن و سودشو بگیرم ایا اون 5 ملیون که دادم برای سرمایه گذاری خمس داره ؟ پاسخ👇 سلام علیکم هرآنچه قبلا پراخت می کردید تا قرعه به شما بیافتد، اگر از سال خمسی شما رسیده باشد، متعلق خمس است.
سؤال👇 سلام علیکم لطفا در مورد زمان خواندن نوافل که قبل یا بعداز اذان هست توضیح بفرمایید در ضمن مرجع تقلید بنده آیت الله سیستانی هستند. باتشکر پاسخ👇 سلام علیکم نافله صبح، ظهر و عصر قبل از نماز باید خوانده شود. نافله صبح و ظهر از آغاز اذان می توان خواند و اگر نزدیک به اذان هم باشد، اشکالی ندارد. نافله مغرب و عشاء پس ا زنماز می باشد.
سؤال👇 سلام علیکم آیا از پولی که هدیه به شخصی دادن میشود ردمظالم داد ؟؟ وبا رد مظلمه اون حق الناس وظلم پاک میشود واون دنیا راضی میشودصاحب حق ؟؟؟رهیری پاسخ👇 سلام علیکم رد مظالم را می توان از هر پولی که متعلق به انسان است ، پرداخت کرد. البته در نظر داشته باشید رد مظالم در امور مالی است که انسان صاحب حق را نمی شناسد یا از پیدا کردن وی ناامید است، می باشد.
سؤال👇 سلام وقت بخیر من زانوم مشکل داره دکتر گفته نماز نشسته بخون گفتم ایا من نمازمامو نشسته میخونم اشکالی داره البته پامو کامل دراز میکنم پاسخ👇 سلام علیکم اگر وظیفه شما نشسته نماز خواندن است، اشکالی ندارد و نماز صحیح است. البته هر مقدار از نماز را می توانید باید ایستاده بخوانید سپس بنشینی مثلا اگر می توانید تکبیر را ایستاده بگوئید باید اینگونه عمل شود.
سؤال👇 سلام دانش آموزانی که از روستا میان تو شهر خوابگاه دارن آخر هفته میرن مرجعشون آقای مکارم نمازشون درس می خونن اگر جمعه برا مهمونی بیان نماز درسته یا تابستون که مدرسه تعطیل هست میان خونه اقوام حکم نماز چیه؟ میگن نظر آقای مکارم اینه که در زمان تحصیل نماز درسته حتی اگر برا مهمونی بیان؟ پاسخ👇 سلام علیکم 1- چنانچه سفر به محلّ تحصیل یا تدریس براى مدّت قابل ملاحظه اى، مثلا یک سال یا بیشتر ادامه پیدا کند در حکم وطن است و نماز و روزه در آن تمام مى باشد، ماندن ده روز پى در پى در آن شرط نیست. 2ـ کسانى که از وطن خود هفته اى سه روز یا بیشتر به محلّ تحصیل مى روند و این کار براى مدّت قابل ملاحظه اى ( مثلا یک سال یا بیشتر ) ادامه دارد، آن محلّ نیز به حکم وطن آنها است. 3ـ کسانى که یک یا دو روز براى تحصیل به محلّى مى روند و باز مى گردند، نماز و روزه آنها شکسته است. 4ـ هرگاه در ایّام تعطیلى براى انجام کارهاى دیگرى غیر از تحصیل، به محلّ تحصیل برود، همان احکام بالا درباره او جارى مى شود. 5ـ کسانى که همه روزه یا حدّاقل سه روز در هفته به محلّ تحصیل یا تدریس مى روند، یعنى صبح به محلّ تحصیل یا تدریس مى روند و عصر باز مى گردند و این کار مدّتى ادامه مى یابد، کثیرالسفر محسوب مى شوند و نماز و روزه آنها در آن محل و به هنگام رفت و برگشت تمام است. 6ـ کسانى که به مدّت یک ماه یا بیشتر همه روزه به جایى به اندازه مسافت شرعیّه مى روند و باز مى گردند، حکم کثیرالسّفر را دارند. 7ـ دانشجویان یا معلّمان مشمول بند یک و دو، در صورتى که بخواهند روزه آن روزى که به محلّ تحصیل یا تدریس سفر مى کنند درست باشد، یا باید طورى بروند که قبل از ظهر به محلّ تحصیل یا تدریس برسند، و نیّت روزه کنند، یا بعد از ظهر از وطن خود حرکت کنند، تا روزه آنها مشکلى پیدا نکند. 8 ـ بعد از فراغت از تحصیل یا تدریس و کارهاى مربوط به امتحان و پایان نامه و امثال آن، در صورتى که به آن محلّ بروند، دیگر حکم وطن آنها را ندارد، مگر این که قصد داشته باشند در آن جا اقامت مستمر کنند.
سؤال👇 سلام ببخشید خواهر زاده ام دختری رو میخواد و رفته پیش یه دعا نویس که سید هم هست سر کتاب براش باز کرده و گفته ازدواج با این دختر باعث پشیمانی میشه .آیا اکتفا به این دعا مهم هست ؟ پاسخ👇 سلام علیکم در امر ازدواج لازم است انسان تحقیق کندو با عقل امور را بسنجد و تصمیم بگیرد و با این امور نمی توان تصمیم گیری کرد.
سؤال👇 فاطمه: سلام وقت بخیر جرمی که از پوست کردن انار وبادمجون روی دست سیاهی باقی میمونه ایا برای نماز وغسل مشکل ایجاد میکنه؟ رهبری پاسخ👇 سلام علیکم این امور جرم نیست بکه رنگ است و اشکالی ندارد اما اگر حقیقتا جرمی از این امور باقی باشد، لازم است قبل از وضو و غسل برطرف شود.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔴 اگر ما خودمان صالح نباشیم، چطور میتوانیم دیگران را ارشاد کنیم⁉️ برای دریافت جواب، کلیپ رو باز کنید. 🍀 🌺🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لزوم پوشش خانم ها از دیدگاه علم ژنتیک🎙دکتر حسن اکبری دانشیارو متخصص آسیب شناسی سلولی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص طب سنتی ✅ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چنـد نفــر توۍ ایـن جمــع احتمــال میــدن جزء اصحــاب حضــرت باشنــد⁉️ 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده...
.......: باب ششم حد مسكر فصل اول موجبات حد مسكر ماده ۱۶۵ خوردن مسكر موجب حد است اعم از آنكه كم باشد يا زياد، مست كند يا نكند، خالص يا مخلوط باشد به حدي كه آن را از مسكر بودن خارج نكند. تبصره ۱ آب جو در حكم شراب است گرچه مست كننده نباشد و خوردن آن موجب حد است تبصره ۲ خوردن آب انگوري كه خود به جوش آمده يا بوسيله آتش يا آفتاب و مانند آن جوشانيده شده است حرام است اما موجب حد نمي باشد. فصل دوم شرايط حد مسكر ماده ۱۶۶ حد مسكر بر كسي ثابت مي‌شود كه بالغ و عاقل و مختار و آگاه به مسكر بودن و حرام بودن آن باشد. تبصره ۱ در صورتي كه شراب خورده مدعي جهل به حكم يا موضوع باشد و صحت دعواي وي محتمل باشد محكوم به حد نخواهد شد. تبصره ۲ هرگاه كسي بداند كه خوردن شراب حرام است و آن را بخورد محكوم به حد خواهد شد گرچه نداند كه خوردن آن موجب حد مي‌شود. ماده ۱۶۷ هرگاه كسي مضطر شود كه براي نجات از مرگ يا جهت درمان بيماري سخت به مقدار ضرورت شراب بخورد محكوم به حد نخواهد شد. ماده ۱۶۸ هرگاه كسي دو بار اقرار كند كه شراب خورده است محكوم به حد مي‌شود. ماده ۱۶۹ اقرار در صورتي نافذ است كه اقراركننده بالغ عاقل مختار و داراي قصد باشد. ماده ۱۷۰ در صورتي كه طريق اثبات شرب خمر شهادت باشد، فقط با شهادت دو مرد عادل ثابت مي‌شود. ماده ۱۷۱ هرگاه يكي از دو مرد عادل شهادت دهد كه شخصي شراب خورده و ديگري شهادت دهد كه او شراب قي كرده است حدثابت مي‌شود. ماده ۱۷۲ در شهادت به شرب مسكر لازم است از لحاظ زمان يا مكان و مانند آن اختلافي نباشد ولي در صورتي كه يكي به شرب اصل مسكر و ديگري به شرب نوعي خاص از آن شهادت دهد حد ثابت مي‌شود. ماده ۱۷۳ اقرار يا شهادت در صورتي موجب حد مي‌شود كه احتمال عقلايي بر معذور بودن خورنده مسكر در بين نباشد. ماده ۱۷۴ حد شرب مسكر براي مرد و يا زن هشتاد تازيانه است تبصره غير مسلمان فقط در صورت تظاهر به شرب مسكر به هشتاد تازيانه محكوم مي‌شود. ماده ۱۷۵ هر كس به ساختن تهيه خريد، فروش حمل و عرضه مشروبات الكلي مبادرت كند به ۶ ماه تا ۲ سال حبس محكوم مي‌شود و يا در اثر ترغيب يا تطميع و نيرنگ وسايل استفاده از آن را فراهم نمايد در حكم معاون در شرب مسكرات محسوب مي‌گردد و به تازيانه تا ۷۴ ضربه محكوم مي‌شود. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@vekalats .. تلف کردن و از بین بردن اموال دیگران ▫هرکس مال غیر را تلف کند آن است و مثل قیمت آن را بدهد اعم از این که از روی عمد تلف کرده باشد بدون عمد و اعم از این که عین باشد منفعت و اگر آن را ناقص معیوب کند ضامن نقص قیمت آن مال است @vekalats .. ◾اگر کسی خانه بنای کسی را خراب کند آن را به مثل صورت اول بنا نماید و اگر ممکن نباشد از عهده‌ ی قیمت برآید @vekalats .. ▫اگر کسی حیوان متعلق به غیر را اذن صاحب آن بکشد تفاوت قیمت زنده و کشته‌ ی آن را بدهد و اگر کشته ‌ی آن قیمت نداشته باشد تمام قیمت حیوان را بدهد و لیکن اگر برای دفاع از نفس بکشد ناقص کند @vekalats .. @vekalats ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا