فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانوادههای شهدای شاهچراغ
#سلامتی فرمانده صلوات
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واقعیتی عجیب از زندگی حضرت آقا در کانتینر در سه چهار سال اول رهبری
#لبیک_یا_خامنه_ای
#سلامتی فرمانده صلوات
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تقاضا نمودن پیغمبر علی را برای وزارت خود داعی- ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب و جلال الدین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جلسه پنجم لیله سه شنبه ۲۷ رجب ۱۳۴۵
اشاره
(اول شب آقایان با جماعت بیشتر تشریف آوردند بعد از تعارفات مرسومه) (و صرف چای جناب حافظ افتتاح کلام نمودند).
حافظ- امروز مدتی در اطراف بیانات دیشب شما فکر مینمودم بالاخره باین نتیجه رسیدم که شما ما شاء اللّه بسیار طلیق اللّسان هستید علاوه بر آنکه سحر بیان دارید میخواهید با حسن بیان و شاخ و برگهای زیاد برسانید که مراد پیغمبر بزرگوار از بیان مبارک در این حدیث منزلة اثبات خلافت بلافصل علی کرم اللّه وجهه بوده است و حال آنکه این حدیث جنبۀ خصوصی داشته و در سفر غزوه تبوک گفته شده و دلیلی بر عمومیت آن نمی باشد.
:
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۸۰ #استاد_شجاعی #استاد_پناهیان مسیر "من" تا "الله" تنها مسیر حق در زندگی هر انسانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاه درست.mp3
8.88M
#تلنگری
➖ نگاه شما به آنان که بیحجابی و سنت گریزی را ترجیح دادهاند، چگونه است؟
➖ چه شد که این اتفاق در بعضیها افتاده؟
➖ من با این اتفاقِ اجتماعی باید چگونه برخورد کنم؟
#رهبری
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
@shervamusiqiirani - به یاد صبا.mp3
6.91M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
ای صبا با توچه گفتند که خاموش شدی
چه شرابی به تو دادند که مدهوش شدی
تو که آتشکده عشق و محبت بودی
چه بلا رفت که خاکستر خاموش شدی
به چه دستی زدی آن ساز شبانگاهی را
که خود از رقت آن بیخود و بی هوش شدی
تو به صد نغمه زبان بودی و دلها همه گوش
چه شنفتی که زبان بستی و خود گوش شدی
خلق را گر چه وفا نیست و لیکن گل من
نه گمان دار که رفتی و فراموش شدی
تا ابد خاطر ما خونی و رنگین از تست
تو هم آمیخته با خون سیاوش شدی
ناز می کرد به پیراهن نازک تن تو
نازنینا چه خبر شد که کفن پوش شدی
چنگی معبد گردون شوی ای رشگ ملک
که به ناهید فلک همسر و همدوش شدی
شمع شبهای سیه بودی و لبخند زنان
با نسیم دم اسحار هم آغوش شدی
شب مگر حور بهشتیت به بالین آمد
که تواش شیفته زلف و بناگوش شدی
باز در خواب شب دوش ترا می دیدم
وای بر من که توام خواب شب دوش شدی
ای مزاری که صبا خفته به زیر سنگت
به چه گنجینه اسرار که سرپوش شدی
ای سرشگ اینهمه لبریز شدن آن تو نیت
آتشی بود در این سینه که در جوش شدی
شهریارا به جگر نیش زند تشنگیم
که چرا دور از آن چشمه پرنوش شدی
#شهریار
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تا حالا چیزی راجع به قانون جذب در مهدویت شنیدید⁉️
🔸 چگونه نگاه حضرت صاحب الزمان عجل الله را به خودمان جذب کنیم!؟
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
✅ استاد دانشمند
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
♦️♦️♦️♦️♦️♦️
۲۷۸. انتظار، ذکر مهدی به لب آوردن نیست، که به جان، محبت و اطاعت و تلاش و دوری از رنجاندن آن عزیر است.
مجله امان
۲۷۹. اگر دوری از امام علیه السلام کسی را گرفتار کرد، انتظار فرج برای او معنادار میشود. مجله سپیده امید
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
ا؎ اُمیــــدِ ما پستُـــۅڪۍ مۍآیۍ..!؟
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به كنگره بزرگداشت آيت اللَّه حججى پيام به كنگره بزرگداشت آيت اللَّه حججي بسم اللَّه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام تشكر به مناسبت برگزارى انتخابات رياست جمهورى
پيام تشكر به مناسبت برگزاري انتخابات رياست جمهوري بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم ملت عزيز ايران حماسه ي حضور پرشور شما در انتخابات، صفحه ي تابناك ديگري بر افتخارات بزرگ انقلاب افزود. يكبار ديگر آگاهانه و بهنگام، دفاع جانانه ي خود از نظام اسلامي را به همه نشان داديد و ياوههاي دشمنان اين مرز و بوم را باطل ساختيد. يكبار ديگر بر وفاداري خود به قانون اساسي كه انتخاب رئيس جمهور را حق و تكليف شما دانسته است پاي فشرديد. يكبار ديگر بر سرپيچي خود از اراده ي مراكز استبكاري و مداخله جو اصرار ورزيديد و وسوسه ي شيطاني آنان را كه ميكوشيدند ملت را از حضور دركنار صندوقهاي رأي دلسرد كنند، نقش برآب كرديد. و بالأخره يكبار ديگر به اثبات رسانديد كه ايران اسلامي ميتواند باتكيه بر عزم ملت خود، راه استقلال و آزادي از چنبره ي سلطه ي بيگانگان را كه درس بزرگ اسلام است تا نقطه ي مطلوب بپيمايد. اكنون رئيس جمهور كه مدير اجرائي كشور و مسئول پيشرفت مادي و معنوي است، با رأي و تشخيص شما انتخاب شده و نمونه ي اشكار مردمسالاري ديني در برابر چشم ملتهائي كه تشنه ي نظام اسلامي و مردمي اند، آشكار گشته است. اينجانب جبهه خشوع در برابر خداوند متعال بر خاك سائيده، اين توفيق بزرگ ملي را شكرگزاري ميكنم، و سپاس و تحسين خود را به پيشگاه ملت عظيم الشأن ايران تقديم مينمايم. به رئيس جمهور محترم، توفيق
دوباره ي خدمتگزاري به مردم و كشور عزيز را تبريم ميگويم و ايشان را به وظيفه ي شكر الهي و قدرداني از ملت و اهتمام به وظائفي كه قانون اساسي بر عهده ي ايشان نهاده است و تلاش بي وقفه در راه رفع مشكلات كشور متذكر ميگردم. از ديگر نامزدهاي محترم رياست جمهوري كه با حضور در صحنه و طرح مباحث اساسي، ذهنهاي جوينده به ويژه جوانان را به راهِ انديشيدن و تصميم گرفتن كشاندند و زمينه ي حضور حماسي مردم را فراهم ساختند تشكر ميكنم. لازم ميدانم از مراجع معظّم تقليد و علماي اعلام و شخصيتهاي سياسي و فرهنگي و برجستگان حوزه و دانشگاه كه در تشويق مردم به شركت در انتخابات، نقش بزرگي ايفاء كردند و نيز از صدا و سيما كه با ابتكار و برنامه ريزي هوشمندانه ي خود انگيزه و شور و شوق را در مردم زمينه سازي كردند، صميمانه تشكر كنم. همچنين قدرداني و تشكر خود را از شوراي محترم نگهبان و وزارت كشور و مجريان و ناظران كه در راه اين وظيفه ي بزرگ كوششي خستگي ناپذير نشان دادند، و نيز از نيروي انتظامي و ديگر كساني كه به نحوي به اين امر كمك كردند، ابراز ميدارم و همكاري و همدلي آنان را در انجام دادن وظائفي كه قانون بر عهده ي آنان نهاده است انتظار ميبرم. از طرفداران انتخاباتي همه ي نامزدهاي محترم و نيز از دست اندركاران امور سياسي در همه جاي كشور ميخواهم كه قدر اين نعمت الهي را بدانند و با متانت و رفتار خردمندانه، از بروز هر آنچه خدا و خلق را ناخشنود ميسازد، جلوگيري كنند. در تجربه ي افتخارآميز انتخابات مردمي همه ي ملت بَرنده اند. با طرح مسئله
برنده و بازنده خواسته ي بدخواهان را كه به جز به شكستن وحدت ملّي نمي انديشند برآورده نكنيد و فضاي زندگي مردم را با غوغاهاي تحميلي آلوده نسازيد. در پايان با اعتماد به فضل و رحمت الهي و اميد به توجّهات حضرت بقيةاللَّه روحي فداه توفيق مسئولان را در عمل به آنچه موجب رضاي او و صلاح ملت است، و توانائي و عزم آنان را در تأمين عدالت اجتماعي و نزديك شدن به رفتار علوي، از خداوند عزوجل مسئلت مينمايم. والسلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيدعلي خامنه اي - ۱۹/۰۳/۱۳۸۰
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۲- در دیدار جمعی از جوانان به مناسبت هفته ی جوان و پاسخ به پرسشهای آنان: ۱۳۷۷/۰۲/۰۷ ۱- احس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۳- تعریف شخصیت و خصوصیات جوان مسلمان
تعریف شما از یک جوان مسلمان و خصوصیّات او چیست؟ چگونه یک جوان میتواند مسیر زندگی را طی کند و به اهدافش برسد؟
البتّه به راحتی نمی شود طی کرد. این شرطی که شما گذاشتید، کار مرا در پاسخ دادن خیلی مشکل میکند. هیچ راه جدّیِ مهم را واقعاً نمی شود به راحتی طی کرد. بالاخره اگر انسان میخواهد به چیز باارزشی دست پیدا کند، باید مقداری زحمت و تلاش را با خودش همراه کند - این ناگزیر است - منتها ببینید؛ من اساساً در بین این خصوصیّات مهمّی که جوانان دارند، سه خصوصیّت را خیلی بارز میبینم، که اگر آنها مشخّص گردد، و اگر آنها به سمت درستی هدایت شود، به نظر میآید که میشود به این سؤال شما پاسخ داد. آن سه خصوصیّت عبارت است از: انرژی، امید، ابتکار. اینها سه خصوصیّت برجسته در جوان است. اگر واقعاً رسانهها در کمکهای فرهنگی که به ما میکنند - چه گویندگان مذهبی، چه گویندگان مسائل فکری و فرهنگی، چه صدا و سیما و چه مدرسهها - بتوانند این سه خصوصیّت عمده را درست هدایت کنند، من خیال میکنم که خیلی راحت میشود یک جوان راه اسلامی را پیدا کند؛ چون اسلام هم چیزی که از ما
می خواهد این است که ما استعدادهای خودمان را به فعلیّت برسانیم.
البتّه در قرآن یک نکته ی بسیار اساسی هست - بد نیست من این را به شما جوانان عزیز بگویم - و آن توجّه دادن به تقواست. وقتی که افراد میخواهند پیش خودشان تصویری از تقوا درست کنند، به ذهنشان نماز و روزه و عبادت و ذکر و دعا میآید. ممکن است همه ی اینها در تقوا باشد، امّا هیچکدام از آنها معنای تقوا نیست. تقوا، یعنی مراقب خود بودن. تقوا، یعنی یک انسان بداند که چه کار میکند و هر حرکت خودش را با اراده و فکر و تصمیم انتخاب کند؛ مثل انسانی که سوار بر یک اسب رهوار نشسته، دهانه ی اسب در دستش است و میداند کجا میخواهد برود. تقوا، این است. آدمی که تقوا ندارد، حرکات و تصمیمها و آینده اش در اختیار خودش نیست. به تعبیر خطبه ی نهج البلاغه [۱]: کسی است که او را روی اسب سرکشی انداخته اند؛ نه این که او سوار شده است. اگر هم سوار شده، اسب سواری بلد نیست. دهانه در دستش است، امّا نمی داند چگونه باید سوار اسب شود. نمی داند کجا خواهد رفت. هرجا که اسب او را کشید، او هم مجبور است برود و قطعاً نجاتی در انتظار او نیست. این اسب هم سرکش است.
اگر ما تقوا را با همین معنا در نظر بگیریم، به نظر من راحت میشود راه را طی کرد. البتّه باز هم نه آن طور که خیلی راحت باشد. به هرحال، میشود، ممکن است و واقعاً عملی است که یک جوان راه اسلامی زندگی کردن را پیدا کند. اگر متدیّن است، ببینید چه کار میکند. این اقدام، این حرف، این رفاقت، این درس و این فعل و درک، آیا درست است یا درست نیست. همین که او فکر میکند درست است یا درست نیست، این همان تقواست. اگر متدیّن نیست، چنانچه همین حالت را داشته باشد، این حالت او را به دین راهنمایی خواهد کرد. قرآن کریم میگوید: هدیً للمتّقین [۲] ؛ نمی گوید
هدیً للمؤمنین. هدیً للمتّقین؛ یعنی اگر یک نفر باشد که دین هم نداشته باشد، امّا تقوا داشته باشد - ممکن است کسی دین نداشته باشد، امّا به همین معنایی که گفتم، تقوا داشته باشد - او بلاشک از قرآن هدایت خواهد گرفت و مؤمن خواهد شد. امّا اگر مؤمن تقوا نداشته باشد، احتمالاً در ایمان هم پایدار نیست. بستگی به شانسش دارد: اگر در فضای خوبی قرار گرفت، در ایمان باقی میماند؛ اگر در فضای خوبی قرار نگرفت، در ایمان باقی نمی ماند.
بنابراین، اگر بتوانیم از آن سه خصوصیّت با تقوا کار بکشیم و درست هدایت شود، به نظرم خیلی خوب میشود جوانان در شکلی که اسلام میپسندد، زندگی کنند؛ بخصوص که خوشبختانه امروز کشور ما کشوری اسلامی است. این، امر خیلی مهمّی است. حکومت - یعنی اقتدار ملّی در اختیار اسلام است. کسانی که زمامهای امور در دستشان است، عمیقاً به اسلام معتقدند. مردم هم که ایمان در عمق جانشان جا دارد. لذا زمینه برای مسلمان شدن و مسلمان زیستن خیلی زیاد است.
من یک مثال کوتاه هم بزنم و پاسخ سؤال شما را به پایان ببرم. در دوره ی جنگ که شما متأسّفانه اعتلای آن دوره را درک نکردید - البتّه جنگ را درک نکردید و این تأسّف ندارد؛ امّا آن خصوصیات بی نظیر را شما درک نکردید و آدم افسوس میخورد - جوانان هجده و بیست ساله ای که در سنین شما بودند، از لحاظ لطافت و صفای معنوی، گاهی به حدّ عارفی که چهل سال در راه خدا سلوک کرده بود، میرسیدند! آدم این را در وجود آنها احساس میکرد. کم هم نبودند؛ فراوان بودند. من همان وقتها در مقابل چنین جوانانی که قرار میگرفتم، احساس خضوع حقیقی میکردم؛ نه این که بخواهم تواضع کنم. دیده اید انسان در مقابل بزرگی که قرار میگیرد و کمالات او را که میبیند، ضعف خودش را میفهمد! من همان احساس را در مقابل یک جوان بسیجی و یک جوان رزمنده در خودم میدیدم و مییافتم. آ
ن فضا، چنان فضایی بود که میتوانست یک جوان معمولی را
این گونه متحوّل کند.
شما میدانید که جوانان در دنیا چگونه اند؛ گروههای «رپ» و فلان و هزار نوع بلیّه ی اخلاقی و فکری. جوانان دنیا واقعاً به هزار نوع ابتلائات مبتلا هستند. گروههای «رپ» و این چیزهایی که حالا هست، زمان ما هم البتّه بود. زمان ما «بیتل»هایی معروف بودند که حالا شنیدهام پیرمرد شده اند. چند وقت پیش دیدم که در یک مجلّه ی خارجی شرح حالشان را نوشته اند که هر کدام کجا هستند و چه کار میکنند. آن گرفتاریهای روحی، آن عقدههای روانی، آنها را به این وادیها میکشاند. حالا کسانی که در کشورهای عقب افتاده و دوردست از آنها تقلید میکنند، نمی فهمند که آن بیچارهها دچار چه بیماری ای هستند! خیال میکنند پیشرفتی است؛ در حالی که این یک انحطاط و سقوط است. در حالی که دنیا گرفتار چنین وضعی بود، جوانان ما آن طور وضعی داشتند. در ایران، جوان، سرشار، مستغنی، سربلند، با احساس شادی عمیق در قلب خود، احساس انجام وظیفه، احساس روشن بودن هدف - که چه کار میکند و برای که کار میکند - و بحمدالله فائز و برخوردار به اعتلای حقیقی و معنوی بود که خدای متعال به او داده بود.
----------
[۱]: . نهج البلاغه، خطبه ی ۱۶.
[۲]: . سور
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357