eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: آب دادن به اسیر زمانی که تصمیم گرفته شد به جبهه اعزام شویم من به عنوان مسؤول امداد انتخاب شدم و سرپرستی حدود ۲۰۰ نفر از رزمندگان امدادگر را بر عهده گرفتم. خاطرم هست که در ثامن الائمه با فرماندهانی چون شهید صیادشیرازی، شهید همت و حسن باقری همرزم بودیم. روز عملیات در شرق رود کارون به همراه دو نفر از زنان امدادگر و یکی از برادران همرزم مستقر شده بودیم. در همان زمان متوجه شدیم تعدادی از نیروهای تکاور عراقی در کانال پناه گرفته اند. من که مانتو بلندی پوشیده و چفیه دور گردنم بسته بودم و کلاه بر سر داشتم به سمت عراقی‌ها رفتم، آنان در ابتدا با دیدن من تصور کردند از برادران رزمنده هستم روی این حساب بلافاصله بلوزهایشان را برای اینکه درجه هایشان مشخص نشود از تن درآورده و شروع به بوسیدن عکس امام خمینی (ره) که به همراه داشتند، کردند. به کمک همرزمانم آنان را دستگیر کردیم. و سه مجروحی که میانشان بود را به بیمارستان پتروشیمی منتقل کردیم. بعد از انتقال مجروحان به بیمارستان، یکی از اسرا با گریه به سمت من آمد و به زبان عربی گفت که یکی از آن مجروحین برادرم است و بعد از من طلب آب کرد و من وقتی به او آب دادم گریه کرد و گفت: باورم نمی شود تا همین چند ساعت قبل من به روی شما اسلحه می‌کشیدم و شما در جواب آب خنک به من می‌دهید.. [۱] ---------- [۱]: راوی: آمنه وهاب زاده – جانباز ۷۰ درصد 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حقّ حمد الهی ولی باید دانست که آن حمدی که این همه اهتمام دارد نه فقط همان است که انسان در نعمت و رفاهیت عادةً به زبان بگوید: « الْحَمْدُلِلّهِ [۱] »، بلکه مقصود اثبات توحید است که انسان در تمام احوال در شدت و رخاء، یُسر و عُسر، مرض و صحّت، قلب و لسان و سایر جوارح خود را انکساراً و تذلّلاً مشغول به ذکر خدا نموده، و عموم واردات خود را مقتضای حکمت و مصلحت خود دانسته و به مفاد: « وَ مَا کَانَ لَنَآ أَن نُّشْرِکَ بِاللَّهِ مِن شَیْ ءٍ [۲] » هیچ چیز را از ذی روح و غیر ذی روح مؤثّر در امور خود نداند ؛ بلکه به مقتضای « مَنْ ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ [۳] » و لاینفع الشفاعة إلاّ من بعد إذنه، تمام را آلات و معدّات و جنود مأموره در وصول و ایصال انتفاعات و دفع ملمّات خود تصور نموده، و در نعمت ظهور و آثار منعم را مشاهده نماید. این شکر و اعتراف به منعم است که موجب فوز دارَیْن و باعث نجات از عقوبات است، کما قال اللّه تعالی: « مَا یَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِکُمْ إِن شَکَرْتُمْ وَ آمَنتُمْ [۴] »، ولی واصلین و واقفین در این درجه قصوی به غایت قلیل اند، کما قال تعالی: « اعْمَلُوآا آلَ دَاوُدَ شُکْرًا وَ قَلِیلٌ مِّنْ عِبَادِیَ الشَّکُورُ ». [۱] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه فاتحه، آیه ۲. [۲]: ۲ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۳۸. [۳]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۵. [۴]: ۴ - سوره مبارکه نساء، آیه ۱۴۷. [۱]: ۵ - سوره مبارکه سبأ، آیه ۱۳. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: نگاه ناروا نگاه ناروا، زنای چشم است. صدقه و صله صدقه با خویشان هم صدقه است و هم صله رحم. شکر و صبر ایمان بر دو بخش است، بخشی شکر نعمت است و قسمی صبر. صدف وار باید زبان در کشیدن که وقتی که حاجت بود در چکانی عطار اصمعی می‌رفت در راهی سوار دید کناسی شده مشغول کار نفس را می‌گفت ای نفس نفیس کردمت آزاد از کاری خسیس هم ترا دائم گرامی داشتم هم برای نیکنامی داشتم اصمعی گفتش که باری این مگو این سخن با وی تو ای مسکین مگو چون تو هستی در نجاست کارگر هین چه باشد در جهان زین خوارتر گفت آنکو خلق را خدمت کند کار من صد ره ازو بهتر بود شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام فروش بنزین که از کارت سوخت خودمان هست حلال است یا حرام؟ بنده دو بار نذر کردم که گوسفند بکشم، میشه هر دو نذر رو، یک گوسفند بکشم؟ رهبری؟ پاسخ👇 سلام علیکم ۱. این گونه امور تابع قوانین و مقررات مربوطه می باشد و تخلف از آن جایز نیست. ۲. اگر نذر شرعی نبوده است یعنی صیغه نذر نداشته، اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام من نماز چهار رکعتی می خواندم زنگ درا زدند عجله داشتند نماز خود را به دورکعتی تبدیل کردم آیا معصیت کردم ؟ پاسخ👇 سلام علیکم برگرداندن نیت نماز دارای شرایطی است که از ظاهر سؤال فهمیده می شود بدون رعایت آن شرایط نیت هم برگردانده نشده و نماز را به اتمام رسانده اند، لذا به دلیل بر هم زدن نمازی که با شرایط صحیح برگزار شده بوده، استغفار کنند.
سؤال👇 سلام علیکم صبح بخیر اگر یه خانومی که ازدواج کرده بعد همسرش مخارج خانوم نپردازه وقتی هم بخواد ازش پولی چیزی بگیره بهش ناسزا بگه این خانومه زمانی از خونه میره بیرون حق داره از همسرش اجازه بگیره یا تو مسائل دیگه؟ پاسخ👇 سلام علیکم اذن همسر برای خروج ا زمنزل لازم است مگر در موارد واجب. امور مطرح شده در سؤال مجوز برای اجازه نگرفتن نمی باشد.
سؤال👇 سلام خانمی سنشون بالاست بیمار نمی تواند روزه بگیره میگه کفاره روزه رو میدم آیا بعد مرگم واجب پسرم روزه هامو بگیره یا خدا میبخشه و این که آیا لازمه وصیت کنم برام بگیرن آیا بعد مرگ جیزی از اموال به گرفتن روزه میت تعلق میگیره تکلیف روزه نگرفتم چی میشه رهبر پاسخ👇 سلام علیکم کسی که از یک رمضان تا رمضان بعد بیمار بوده و روزه نگرفته است دیگر قضا ندارد و فقط باید به ازای هر روز یک مد طعام به فقیر پرداخت کند و بعدا هم این روزه بر عهده ورثه نمی باشد و لازم هم نیست وصیت کند تا برای او این روزه ها را قضا کنند.
سؤال👇 سلام اگه از روی موبایل سوره جمعه را برا نماز واجب بخونیم اشکال نداره که موبایل را بالا وپایین کنیم مثلا همین طور که ایستاده ایم با پامون موبایل را حرکت بدیم؟ در نافله شب که هشت رکعت هست میشه نمازهای قضای مغرب وعشا بخونیم؟ پاسخ👇 سلام علیکم 1- از رو خواندن سوره ها در نماز اشکالی ندارد اما مثالی که زده اید یعنی پا حرکت کند، در حال قرائت باید بدن آرام باشد. 2- نماز قضا جای نافله را نمی گیرد.
سؤال👇 سلام ایا درس خواندن از روی جزوه اشکال شرعی داره؟؟ مثلا ما برای درس خوندنمون و قبولی در ازمون ازجزوه استفاده کنیم،، مثلا درکانال ها میبینیم ک نوشتن برای خرید جزوات دانشگاهی با قیمت مناسب ب ما مراجع کنید ما هم جزوه هایی رو ک خودشون از کتاب ها جمع بندی و خلاصه نویسی کردن ازشون بخریم یا اینکه اگه مثلا ب صورت رایگان هست ،، برای درس خوندن ازش استفاده کنیم پاسخ👇 سلام علیکم صرف درس خواندن از جزوه اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام وقت بخیر مقداری پول برای خرید طلا پس انداز کردم و نیت من فقط خرید طلا با این پول هس، متاسفانه قیمت طلا زیاد شده و منتظرم کمتر بشه حالا سال خمسی ام فرارسیده و بخاطر نوسان قیمت نمیتونم الان طلا بگیرم. بنظر شما خمس این پولاهارو باید بدم؟ پاسخ👇 سلام علیکم خمس دارد.
سؤال👇 سلام استفاده از فایل کتاب ها جایز است یا خیر؟ مقلد رهبری پاسخ👇 سلام علیکم اگر رضایت ناشر یا نویسنده وجود نداشته باشد، اشکال دارد.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
💥 امــر به معــروف و نهــی از منڪر 1⃣ 👈🏼 یعنی ناراحتی از گناه در قلب ما شکل بگیرد و ما اون ناراحتی رو ابراز کنیم (با اشاره، اخم و...) 📖 امیرمؤمنان علی‌(ع) فرمودند : 《کمترین برخورد آن است که با چهره عبوس با گناهکاران رویاروی شود》 2⃣ 👈🏼 با زبان تذکر بدهیم. ✅مراحل 1⃣ و 2⃣ بر همه مکلفین واجب است و وظیفه شرعی هست و به هیچ عنوان ساقط نمیشود. 3⃣ 👈🏼 زوری، که در اختیار حکومت هست و مردم حق ندارند اقدام به زور کنند و وارد این مرحله بشوند. 🍀 🌺🍀
45.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ✴️ رحمة الله علیه : امـر به معـروف و نهی از منڪـر از امـوری است ڪه بر همہ ڪس واجب است، چیزے نیست ڪه بر یڪی واجب بوده، بر دیگری نباشد! همه ما همانطـور ڪه مکلّفیم خودمان را حفظ ڪنیم و خارج ڪنیم از ظلمت به نور، مڪلّف هستیم دیگران را دعوت ڪنیم. (صحیفه نور، جلد۱۱، صفحه۸۴ و جلد ۸، صفحه ۴۷) 🍀 🌺🍀
.......: ۳- كتاب سوم قصاص باب اول قصاص نفس فصل اول قتل عمد ماده ۲۰۴ قتل نفس بر سه نوع است عمد، شبه عمد، خطاء. ماده ۲۰۵ قتل عمد برابر مواد اين فصل موجب قصاص است و اولياي دم مي‌توانند با اذن ولي امر قاتل را با رعايت شرايط مذكور درفصول آتيه قصاص نمايند و ولي امر مي‌تواند اين امر را به رييس قوه قضاييه يا ديگري تفويض نمايد. ماده ۲۰۶ قتل در موارد زير قتل عمدي است الف مواردي كه قاتل با انجام كاري قصد كشتن شخص معين يا فرد يا افرادي غير معين از يك جمع را دارد خواه آن كار نوعا كشنده باشدخواه نباشد ولي در عمل سبب قتل شود. ب مواردي كه قاتل عمدا كاري را انجام دهد كه نوعا كشنده باشد هر چند قصد كشتن شخص را نداشته باشد. ج مواردي كه قاتل قصد كشتن را ندارد و كاري را كه انجام مي‌دهد نوعا كشنده نيست ولي نسبت به طرف بر اثر بيماري و يا پيري يا ناتواني يا كودكي و امثال آنها نوعا كشنده باشد و قاتل نيز به آن آگاه باشد. ماده ۲۰۷ هرگاه مسلماني كشته شود قاتل قصاص مي‌شود و معاون در قتل عمد به سه سال تا ۱۵ سال حبس محكوم مي‌شود. ماده ۲۰۸ هر كس مرتكب قتل عمد شود و شاكي نداشته يا شاكي داشته ولي از قصاص گذشت كرده باشد و اقدام وي موجب اخلال در نظم جامعه يا خوف شده و يا بيم تجري مرتكب يا ديگران گردد موجب حبس تعزيري از ۳ تا ۱۰ سال خواهد بود. تبصره در اين مورد معاونت در قتل عمد موجب حبس از يك تا پنج سال مي‌باشد. ماده ۲۰۹ هرگاه مرد مسلماني عمدا زن مسلماني را بكشد محكوم به قصاص است ليكن بايد ولي زن قبل از قصاص قاتل نصف ديه مرد را به او بپردازد. ماده ۲۱۰ هرگاه كافر ذمي عمدا كافر ذمي ديگر را بكشد قصاص مي‌شود اگرچه پيرو دو دين مختلف باشند و اگر مقتول زن ذمي باشد بايد ولي او قبل از قصاص نصف ديه مرد ذمي را به قاتل بپردازد. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357