فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در این روزهای سخت و تاریک بیشتر برای ظهور دعا کنیم...
#لبیک_یا_مهدی
🌸سلامتی وتعجیل درفرج مولاصاحب الزمان عج صلوات 🌸
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
34.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ جلسات #شرح_معرفتی_زیارت_آل_یس 1
🎤 #استاد_احسان_عبادی
💠 جلسه اول / با میزبانی دانشگاه شاهد تهران
#مهدویت
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب #داستان_مریم زندگینامه و خاطرات شهیده مریم فرهانیان (خاطراتی از اوائل جنگ و هجوم ارتش بعثی ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5996577169092903347.pdf
981.7K
📗کتاب
« #عملیات_رمضان »
✅کاری از مرکز مطالعات و تحقیقات سپاه
۱۰۶ صفحه
✅ بمناسبت ایام عملیات رمضان در سال ۱۳۶۱ ، جبهه جنوب
🇮🇷کانال کتاب فیلم دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
12.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥یه سرود زیبای دیگه با دهه هشتادی ها؛ این بار برای حاج قاسم
#حاج_قاسم #جان_فدا
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حمد موجب شهادت « و نصیر به فی نظم الشهداء »، یعنی: حمدی که رجوع نمائیم به واسطه آن حمد در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تفسیر ولیّ
قوله علیه السلام: إِنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیدٌ.
الولایة: الحکومة، والسلطنة، و التمکّن فی التصرّف. و من أسمائه تعالی: الولی، هو المالک للأشیاء المتولّی أمرها، المتصرّف فیها بالتدبیر، والقائم بها الولایة الربوبیة والمختاریة.
قال تعالی: « هُنَالِکَ الْوَلایَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَیْرٌ ثَوَابًا وَ خَیْرٌ عُقْبًا [۷] » یعنی:
ربوبیت و حکومت و سلطنت حقه دون مجاز خاصّ حق است.
« هو خیر » یعنی: او است مختار مطلق از حیث ثواب و اجر نیک دادن، و او است مختار در عقوبت کردن به مقتضی استحقاق. و چون ولایت امارت و سلطنت است لهذا این معنی را مجازاً در عباد استعمال فرموده، حیث قال: « وَ کَذَلِکَ نُوَلِّی بَعْضَ الظَّالِمِینَ بَعْضًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۱] »، یعنی: ما حکومت داده و مسلّط مینمائیم بعضی از ظلمه را بر بعضی دیگر به قتل نفوس و غارت اموال و هلاکت زرع و نسل آنها، بر حسب مجازات و اقتضای اعمال مکتسبه شان، چنان که در موضع دیگر از احکام مجید عین همین مطلب را به طور دیگر خبر میدهد: « أَ نَّآ أَرْسَلْنَا الشَّیَاطِینَ عَلَی الْکَافِرِینَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا [۲] »، مقصود از شیاطین جهال از
متمرّدین اِنس اند.
یعنی ما فرستاده و مسلّط نموده ایم متمرّدین از ظلمه و شیاطین انس، اعوان و جنود شیاطین باطنیه مطیع نفس اماره و تابع هوی را به قهر و غلبه بر کافرین و جاحدین اوامر و نواهی الهیه، که « تَؤُزُّهُمْ أَزّاً »: أی تهیّجوهم، تضطربوهم اضطراباً بأنواع العقوبات و الصدمات، لذا قیل: «من منع عن ماله حقوق اللّه من الزکاة و حقوق الفقراء من الصدقات یبعث اللّه علیه سلطاناً أو شیطاناً، فیأخذ ما یجب علیه عنفاً فی غیر طاعة اللّه »، کما قیل: « چه سائل از او به زاری طلب کند چیزی بده، وگرنه ستمگر به زور بستاند ».
و « ولیٌّ حمید » در فقره دعا که از اسماء اللّه است، فعیل به معنای مفعول است، أی أ نّه تعالی محبوب فی قلوب أولیائه، و فی حکومته [۳]، و ولایته محمود علی کلّ حال. یا آن که « ولی » در فقره دعا، فعیل به معنای فاعل است، أی إنّه الذی یکون
أولی بالغیر و أحقّ بتدبیره.
و نیز «ولی» به معنای محبّ و متبوع مطاع است، کما قال تعالی: « اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ [۱] » أی إنّه یحبّ الذین آمنوا و معینهم فی قبول الهدایة، و مکمّل قلوبهم بکمال العرفان، المعبّر عنه بالإیمان بأن یخرجهم من الظلمات الخلقة الی نور الهدایة، از باب آن که هر فردی از افراد ناس به حسب اصل طینت و اوّل خلقت از ظلماتند از قبیل جسمانیت و طبیعت و حیوانیت، که اوّلاً بر آنها مستولی است.
و مقتضای ذات آن مرتبه بروز و ظهور افعالی است که موجب طرد و بُعد انسان است از رحمت، و مهجوری او است از جنّت، و هبوط او است در ظلمت اسفل السافلین عالم طبیعت به غلبه ظلمات اوصاف نفسانیه، چون شهوت و غضب و وهم که: « ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ [۲] »، و درکات بعضها تحت بعض، قبل از آن که مسخّر نماید آن اخلاق و اوصاف را قلب به آن که استعمال نماید آنها را « فیما
خلقت لأجله ».
و اگر نبود اثر محبّت و تدبیر خدا بر انسان به تنویر قلوبشان و تربیته لهم بالنصر و المعونة لَما آمنوا و کانوا من الکافرین.
----------
[۷]: ۵ - سوره مبارکه کهف، آیه ۴۴.
[۱]: ۶ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۲۹.
[۲]: ۷ - سوره مبارکه مریم، آیه ۸۳.
[۳]: ۱ - اصل: حکومة.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۰.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عارف و ثروتمند عارفی به ثروتمندی گفت: طلب دنیای تو چگونه است، ثروتمند گفت: بسیار. عارف پر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا