eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: تاریخ فتوحات، بدن نیشابوری در تفسیر آیه سَنُرِیهِمْ آیٰاتِنٰا فِی الْآفٰاقِ وَ فِی أَنْفُسِهِمْ... [۱]، که در سوره حم سجده آمده است، برخی از فتوحات اسلامی از زمان معاویه تا آلب الارسلان و خاصه جنگ آلب الارسلان با قیصر روم را بحث کرده است و سپس وارد بحث از بدن انسان شده و آن را چون شهر آبادی دانسته که هر مایحتاجی در آن پیدا شود. فقر همچنین نیشابوری در ذیل آیه وَ لَوْ لاٰ أَنْ یَکُونَ النّٰاسُ أُمَّةً وٰاحِدَةً... [۲]، حکایتهایی از تجملات خلفای عباسی و نیز زندگی فقیرانه برخی عابدان را مطرح کرده است. سپس می‌گوید: این آیه اعتذار خدا نسبت به اولیاء خود است. یعنی که اگر دنیا را به آنان نداده برای بی اعتباری دنیا بوده است ولی نعمتهای آخرت را که جاویدان است به آنان عطا کرده است. ---------- [۱]: ۱) - فصلت، ۵۳. [۲]: ۲) - زخرف، ۳۳. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام و خسته نباشید مرجع رهبری یکسری خوراکی خیرات دادم به مسجد به نیت خیرات، یادم رفت بگم بابت خیرات، آیا اشکالی داره، حتما باید قید میکردم بابت خیرات دادم پاسخ👇 سلام علیکم مشکلی نیست.
سؤال👇 مردی در زمان حیاتش زمین کشاورزی را وقف کرده که روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم بگیرن و ناهار بدن حالا چند ساله که فوت کرده و متولی آن پسر بزرگتر شده، در این حال اگه فرزندان مرحوم بخواهند مقداری پول بدهند و شریک مراسم باشن و در حالیکه عاید محصولات برای برگزاری مراسم وجود دارد!!!!!! دوم اینکه اگه یکسالی درآمد نداشت آیا فرزندان میتونن پول بزارن و مجلس را بگیرن یا خیر؟؟؟؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم ۱. شریک شدن در امر خیر ثواب دارد و مشکلی نیست. البته نباید نسبت به وقف کم گذاشته شود. ۲. مشکلی نیست.
سؤال👇 سلام ببخشید فرشی که بچه نجس کرده شستنش به چ شکل باشه؟ وسط فرش هست پاسخ👇 سلام علیکم پس از برطرف کردن عین نجاست: اگر آب کر باشد، همین که آب به آن محل برسد پاک می شود. اگر آب قلیل باشد یک مرتبه آب ریخته شود و جمع شود(این آب ها نجس است)، برای بار دوم که آب ریخته شود پاک می شود.
سؤال👇 سلام علیکم وقت بخیر غرض ازمزاحمت اگر یه تسبیح مسجد پاره شده چند تا دانه بیشتر ازاین دانه ها بیشتر باقی نمانده آیا کسی می تواند بردارد و به تسبیح خودش اضافه کند یانه؟ ممنون پاسخ👇 سلام علیکم اگر این تبیسح ها وقف مسجد نباشد، اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم خداقوت پدرم سال ۹۲ به رحمت خدا رفتن، و بنده الان که میخوام ازدواج کنم میگن مادر نمیتونه بهم جهیزیه بده چون ورثه راضی نیستن ایا درسته؟؟ البته ورثه خیلی وقته قهر هستن و حتی به مادر سر نمیزنن (پس در این شرایط اصلا نمیشه رفت و ازشون اجازه گرفت بابت این موضوع) پدر بنده در وصیتی که داشتن فرموده بودن که بعد ازمن خانه برای همسرم است و بعد از اون بین ورثه تقسیم بشه حالا طبق این وصیت آیا مادر میتونه از وسایل خونه که دست دوم است به بنده جهاز بده چون پول نداره که نو بخره لطفا راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم مرجع، رهبری پاسخ👇 سلام علیکم اگر پدر پیرامون جهیزیه وصیتی نداشته باشد، بدون رضایت ورثه نمی توان جهزیه تهیه کرد مگر از سهم خودتان. در مورد خانه نیز اگر پدر این خانه را به مادر بخشیده باشند، مادر می توانند استفاده کنند اما اگر وصیت باشد وصیت در ثلث اموال جایز است و استفاده با رضایت ورثه مشکلی نیست. درباره وسائل خانه نیز اگر متعلق به مادر باشد، اشکاای ندارد و الا جایز نیست.
سؤال👇 باسلام سوال بنده این هست که اگر در مسجد امام جماعت برای نماز ایستاده و خانم هاهم فک میکردن مامومین آقا پشت پرده هستن درحالیکه آنها ۴متر جلوتر ایستاده بودند بعد از نماز خانم ها متوجه این فاصله زیاد شدن آیا نمازشان صحیح است؟ پاسخ👇 سلام علیکم نماز صحیح است و نیازی به اعاده ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم شخصی بعد از محاسبه خمس، دفتر مرجع تقلیدش مقداری پول به او بخشیدن و گفتن به هر فقیری میخای بده، آیا میتواند به فقیر سید بده؟؟؟ ممنون پاسخ👇 سلام علیکم در صورت اجازه، اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام و خسته نباشید کسی که خودش نماز قضا دارد آیا میتوند برای پدر و مادرش نماز قضا بخواند. وسوال دوم اجاز داریم از پیام و حدیث های که میگذارید در گروه دیگر بزاریم؟ پاسخ👇 سلام علیکم کسی که نماز قضا دارد می تواند نماز مستحبی بخواند و برای دیگران نیز نماز قضا بخواند. در مورد سؤال دوم، نیز اشکالی ندارد.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
✅ آیت الله حائری شیرازی 🔴 اگر گفتی «حوصلۀ نهی‌ از‌ منکر و سر و کله زدن‌ با مردم را ندارم»، حالات معنوی‌ ات هم گرفته می‌شود! 💢 درختی را که شما شاخه و تنه‌اش را قطع کنید و فقط ریشه‌اش را باقی بگذارید، ریشه‌اش هم بعداً . 💢 ریشۀ انسان، او است و شاخۀ انسان، او. برای حیات معنوی انسان، هم درون گرایی لازم است و هم برون گرایی. هم و نجوا و اخلاصی که هیچ کس خبردار نشود لازم است، و هم بر سر راه خدا، دعوا کردن که همه هم ممکن است به او بزنند که این می‌خواهد [دینی] بکند، می‌خواهد تظاهر به دینداری بکند، می‌خواهد تظاهر به خوبی و پاکی بکند. 💢 اگر کسی مناجات با خدا را داشت، حال عبادیِ خوبی داشت، حضور قلب خوبی داشت، اما توی میدان امر به معروف و نهی از منکر نیامد و گفت با مردم برای من سخت است، نمی‌خواهم با مردم سرشاخ بشوم. نمی‌خواهم با مردم درگیر بشوم؛ این فرد بعد از مدتی همان مناجاتش را هم از دست می‌دهد، آن حالش را هم از دست می‌دهد. 🍀 🌺🍀 💠💠💠💠
: 🇮🇷بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند دیگر حرم‌ها می‌ماند، اگر دشمن این حرم را از بین برد، دیگر حرمی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم🌸 🚩 هدف قیـام امـام حسیـن علیـہ السـلام، چیـزے جـز امـر بہ معـروف و نهـی از منڪر نبود.. رسیـدن این پیـام به دسـت شمـا اتفاقـی نیسـت! 《آمـوزش مجـازی و کاربـردۍ امـر‌‌ بہ‌ معـروف‌ و‌ نہۍ‌ از‌ منڪر》 مدرّس
.......: فصل چهارم شرايط قصاص ماده ۲۱۹ كسي كه محكوم به قصاص است بايد با اذن ولي دم او را كشت پس اگر كسي بدون اذن ولي دم او را بكشد مرتكب قتلي شده كه موجب قصاص است ماده ۲۲۰ پدر يا جد پدري كه فرزندخود را بكشد قصاص نمي شود و به پرداخت ديه قتل به ورثه مقتول و تعزير محكوم خواهد شد. ماده ۲۲۱ هرگاه ديوانه يا نابالغي عمدا كسي را بكشد خطا محسوب و قصاص نمي شود بلكه بايد عاقله آنها ديه قتل خطا را به ورثه مقتول بدهند. تبصره در جرايم قتل نفس يا نقص عضو اگر جرم ارتكابي عمدي باشد و مرتكب صغير يا مجنون باشد و پس از بلوغ يا افاقه مرتكب، مجني عليه در اثر سرايت فوت شود مستوجب قصاص نمي باشد. ماده ۲۲۲ هرگاه عاقل ديوانه اي را بكشد قصاص نمي شود بلكه بايد ديه قتل را به ورثه مقتول بدهد و در صورتي كه اقدام وي موجب اخلال در نظم جامعه يا خوف شده و يا بيم تجري مرتكب و يا ديگران گردد موجب حبس تعزيري از ۳ تا ۱۰ سال خواهد بود. ماده ۲۲۳ هرگاه بالغ نابالغي را بكشد قصاص مي‌شود. ماده ۲۲۴ قتل در حال مستي موجب قصاص است مگر اينكه ثابت شود كه در اثر مستي به كلي مسلوب الاختيار بوده و قصد از او سلب شده است و قبلا براي چنين عملي خود را مست نكرده باشد و در صورتي كه اقدام وي موجب اخلال در نظم جامعه و يا خوف شده و يا بيم تجري مرتكب و يا ديگران گردد موجب حبس تعزيري از ۳ تا ۱۰ سال خواهد بود. ماده ۲۲۵ هرگاه كسي درحال خواب يا بي هوشي شخصي را بكشد قصاص نمي شود فقط به ديه قتل به ورثه مقتول محكوم خواهد شد. ماده ۲۲۶ قتل نفس در صورتي موجب قصاص است كه مقتول شرعا مستحق كشتن نباشد و اگر مستحق قتل باشد قاتل بايد استحقاق قتل او را طبق موازين در دادگاه اثبات كند. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
وکیل خود باشید: @vekalats       .. ◾تکلیف هدایا در صورت                         بهم خوردن نامزدی ▫واضح است که آن چه مبادله شده تلويحاً مشروط به ازدواج آن ها بوده و وقتی ديگر چنين قراری نباشد دليلی برای تعلق هدايا نيز وجود نخواهد داشت از اين جهت است که در قانون مدنی و در ماده ی 1037 آن مجوز استرداد هدايا به طرفين داده شده است @vekalats        در مورد استرداد هدايا بايد دو مورد را مد نظر قرار داد 1-▫هدايايی که جزو اجناس و اشياء مصرفی و خراب شدنی مثل شيرينی، گل وساير خوراکی ها هستند مثل کفش، لباس و کيف در اين مورد بنابر تصريح موجود در قانون اگر اين هدايا موجود نباشند مصرف شده باشند مطالبه و استرداد نبوده و در اين مورد هديه د هنده نميتواند قيمت آن را مطالعه کند @vekalats       .. 2-▫هدايايی که عرفاً و اصولاً نگهداری شده حلقه نامزدی، طلا و جواهراتی که هر يک به طرف مقابل داده و ساير هدايای از اين دست است عين هدايا با درخواست هديه دهنده مسترد شود و فرقی ندارد که ازدواج با دليل موجه بهم خورده غير موجه در موردی هم که هدايا فروخته شده به ديگری واگذار شده عمداً از بين رفته باشد کننده ی آن هديه موظف است که قيمت آن را پرداخت کند @vekalats             اين که اثبات شود در از بين رفتن هديه تقصيری نداشته است به عنوان مثال هدايا مورد سرقت قرار گرفته بر اثر آتش سوزی از بين رفته باشد ◾در صورتی که انحلال نامزدی ناشی از فوت يکی از نامزد ها باشد اگر هدايا موجود باشد حکم ان تفاوتی نداشته و باز هم هدايا را مسترد کرد چنانچه مال موجود نباشد      به صورت عمدی غير عمد درخواست استرداد قيمت هدايا توجيه قانونی نداشته و عمل نخواهد شد ▫با تشکر: حسن زارع ◾منظور از اتهام               افساد فی الارض چیست؟ یکی از عناوین مجرمانه در ایران با مجازات حدی مرگ است ماده 288 قانون مجازات اسلامی  ▫مفسد فی‌ الارض کسی است که در ارتکاب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرایم علیه امنیتی داخلی خارجی کشور، نشر اکاذیب، احراق و تخریب،  دایر کردن مراکز فسا و فحش معاونت در آنها به شکل مشارکت داشته باشد @vekalats           این قانون برای تحقق جرم افساد فی ‌الارض در ارتکاب این جرایم سبب ایجاد اخلال شدید در نظم عمومی، ناامنی ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد اموال عمومی و خصوصی اشاعه فساد فحشا به طور وسیع شود ✋
.......: شرکت ابو هریره با بسر بن ارطاة در ظلم و کشتار مسلمین از جمله دلائل آنکه اکابر مورخین خودتان چون طبری و ابن أثیر و ابن أبی الحدید و علاّمۀ سمهودی و ابن خلدون و ابن خلّکان و دیگران نوشته اند موقعی که معاویة بن ابی سفیان بسر بن ارطاة سفّاک خونخوار قسیّ القلب شقیّ النفس را برای سرکوبی اهل یمن و شیعیان مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام با چهار هزار مرد جنگی شامی از طریق مدینه روانه نمود در مدینه و مکه و طائف و تباله (که شهری است در تهامه) و نجران و قبیلۀ ارحب (که از قبایل همدان بود) و صنعا و حضرموت و اطراف آنها منتها درجۀ اهانت و سفّاکی و قتل عام و ظلم و تعدی را اعمال نمودند به پیر و جوان بنی هاشم و شیعیان امیر المؤمنین ابقاء ننمودند حتّی دو طفل صغیر از عبید اللّه بن عباس ابن عم اکرم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را که والی یمن بود از طرف امیر المؤمنین علیه السّلام سر برید تا آنجا که شماره کشته شدگان بامر آن ملعون را در آن سفر زیاده از سی هزار نفر آورده اند؟! از آنها تعجّبی نیست چه آنکه از امویها و اتباع آنها بیش از اینها دیده شده ولی عجب از آقای ابو هریره مطلوب شما است که در این مسافرت بمعیّت و معاونت بسر سفّاک خونخوار حاضر و ناظر عملیات فجیع او بود. مخصوصا در ظلم و ستمی که باهل مدینه منوره وارد آوردند و آن مردم بی گناه بلادفاع مانند جابر بن عبد اللّه انصاری و ابو ایوب انصاری و دیگران همگی ترسان و لرزان بعضی فراری و برخی در خانه‌ها پنهان و خانه‌های آنها را مانند خانه ابو ایوب انصاری که از صحابه خاص رسول اللّه بود آتش زد أبو هریره می‌دید و حرفی نمی زد بلکه معاون و کمک یار او بود. مخصوصا بعد از حرکت آن لشکر نکبت اثر بسمت مکّه معظّمه أبو هریره بهمان عنوان نیابت در آنجا ماند و بعد هم از طرف معاویه بجبران این خدمتگزاری و مساعدت با بسر بن ارطاة والی مدینه گردید. شما را بخدا انصاف دهید آیا این مرد دنیاپرست که در مدت سه سال [۱] که مشرف بزیارت و مصاحبت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوده و زیاده از پنج هزار حدیث از آن حضرت نقل نموده؟ آیا احادیث معروف را که تمام علمای فریقین از قبیل علامه سمهودی در تاریخ المدینه و احمد حنبل در مسند و سبط ابن جوزی در ص ۱۶۳ تذکره و دیگران با سلسله اسناد از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده اند نشنیده بود که مکرر می‌فرمود من اخاف اهل المدینه ظلما اخافه اللّه و علیه لعنة اللّه و الملئکة و الناس اجمعین لا یقبل اللّه منه یوم القیمة صرفا و لا عدلا-لعن اللّه من اخاف مدینتی-لا یرید اهل المدینة احد بسوء الاّ اذابه اللّه فی النار ذوب الرصاص [۲] . پس در این صورت چگونه شرکت نمود در لشکری که آن همه ظلم و تعدّی و ایجاد خوف و ترس در اهل مدینه نمودند بعلاوه مخالفت با خلیفۀ حق و وصی رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و عترت طاهره آن حضرت بجعل احادیث و وادار نمودن مردم را بسبّ کسی که پیغمبر سبّ او را سبّ بر خود قرار داده شما را بخدا انصاف دهید چنین کسی که از قول رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوضع و جعل احادیث مشغول بوده مردود خدا و رسول نمی باشد. شیخ- بی لطفی می‌فرمائید که موثق ترین اصحاب پیغمبر صلّی اللّه علیه و سلّم را بی دین و وضّاع و جعّال می‌خوانید. ---------- [۱]: ۱) در طبقات ابن سعد و اصابه ابن حجر و سایر کتب معتبره اکابر علمای اهل تسنن وارد است که ابو هریره در فتح خیبر مسلمان شد و بروایت بخاری در باب علامات النبوة فی الاسلام بیش از سه سال موفق بملاقات رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله نبوده و بروایت ابن حجر در اصابه و حاکم در مستدرک و ابن عبد البر در استیعاب و دیگران در سن هفتاد و هشت سالگی و در سال ۵۷ قمری در وادی عقیق مرد جنازه اش را بمدینه حمل نموده و در بقیع دفن نمودند. [۲]: ۲) هر کس اهل مدینه را بترساند از روی ظلم خداوند او را بترساند و بر او باد لعنت خدا و ملائکه و تمام مردم و قبول نمی نماید خداوند از او روز قیامت هیچ چیزی را. لعنت خدا بر کسی که بترساند اهل مدینه مرا-احدی ارادۀ بدی باهل مدینه نمی نماید مگر آنکه خداوند او را مانند سرب در آتش آب خواهد نمود. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دل انگيزان-استاد شجريان - كانال شعر و موسيقي اصيل ايراني.mp3
3.03M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 سخن عشق تو بی آن که برآید به زبانم رنگ رخساره خبر می‌دهد از حال نهانم گاه گویم که بنالم ز پریشانی حالم بازگویم که عیانست چه حاجت به بیانم گر چنانست که روی من مسکین گدا را به در غیر ببینی ز در خویش برانم من در اندیشه آنم که روان بر تو فشانم نه در اندیشه که خود را ز کمندت برهانم گر تو شیرین زمانی نظری نیز به من کن که به دیوانگی از عشق تو فرهاد زمانم نه مرا طاقت غربت نه تو را خاطر قربت دل نهادم به صبوری که جز این چاره ندانم من همان روز بگفتم که طریق تو گرفتم که به جانان نرسم تا نرسد کار به جانم سخن از نیمه بریدم که نگه کردم و دیدم که به پایان رسدم عمر و به پایان نرسانم 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺