eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
گزارشی جالب از حکیم رحمه الله علیه از بی شرفی و وطن فروشی 🚮 موبدان (روحانیون ) در طول تاریخ در پی چپاول و تاراج مال و جان و ناموس ایرانی بودند. آنها که سالیان سال زالو وار خون مردم را مکیده بودند، ذره ای شرافت و غیرت به کشور نداشتند. دو موبد در زمان حمله دشمن این سرزمین یعنی تصمیم گرفتند این سوم را کنند و سرش را تقدیم کنند و در حکومت وی پست حکومتی بگیرند! این حادثه را جناب در اثر ماندگار خویش چنین بیان میکنند: دو دستور (موبد بزرگ،دستور یعنی موبدی که فتوا دینی میدهد)بودش گرامی دو مرد که با او بدندی به دشت نبرد یکی موبدی نام او ماهیار دگر مرد را نام جانوشیار چو دیدند کان کار بی‌سود گشت بلند اختر و نام دارا گذشت یکی با دگر گفت کین شوربخت ازو دور شد افسر و تاج و تخت بباید زدن دشنه‌ای بر برش وگر تیغ هندی یکی بر سرش سکندر سپارد به ما کشوری بدین پادشاهی شویم افسری https://ganjoor.net/ferdousi/shahname/dara/sh8/ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ بی سوادی و در ایران باستان ‼️ 👤 : منابع که داریم،اطلاعی در باب تعالیم دختران بدست نمیدهد. حدس(!) میزند که تعلیم دختران بیشتر مربوط به اصول خانه داری بوده است! 📖 کریستین سن، ایران در زمان ساسانیان،ترجمه مرحوم رشید یاسمی، صفحه ۵۴۸ goo.gl/hq7wHm 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍
.......: در فصل هفتم چرايي ناكامي وي در اين راه آمده است. اين ناكامي، مردم ايران را تشويق كرد تلاش كنند خود را از استبدادي كه به تازگي پا گرفته بود، برهانند. همانند اكتبر ۱۹۲۲، باز هم با دخالت ارتش، رضا بر مسند خود باقي ماند. اما در ژوئن ۱۹۲۴، مخالفت با ادامه حكمراني او افزايش يافت و حملات روزنامه‌ها روز به روز جسورانه تر شد. در جولاي ۱۹۲۴ آشكار بود كه رضا وضعيت خوبي ندارد. من گزارشي مستند از قتل معاون كنسول آمريكا در تهران در تاريخ ۱۸ جولاي ۱۹۲۴، تهيه كرده ام. [۱] اين جنايت دستاويز خوبي براي رضا بود تا با اعلان حكومت نظامي مخالفين خود را دستگير و قدرت خود را حفظ كند. ماجراي شيخ محمره و «آزادسازي» عربستان (خوزستان) در فصل هشتم مورد بررسي قرار گرفته است. بلافاصله پس از ماجراي «جمهوري» و قضيه ايمبري* [۲] معلوم شد كه تمام اين قضايا صرفاً نمايشي به كارگرداني انگليسي‌ها بوده تا موقعيت متزلزل رضا تثبيت شود. در نوامبر ۱۹۲۴، رضا ارتش خود را به سمت خوزستان گسيل داشت. جايي كه شيخ محمره (شيخ خزعل) سر به شورش برداشته و دولت ايران را به مبارزه طلبيده بود. شيخ خزعل سال‌ها تحت الحمايه انگليسي‌ها بود. پس از رد و بدل شدن «تلگراف‌هاي بسيار»، شيخ «تسليم شد» و «درخواست عفو» كرد و «بخشيده» شد. در آوريل ۱۹۲۵ شيخ خزعل بي دفاع كه متقاعد شده بود از بصره بازگردد، دستگير و به تهران منتقل شد. تنها گذاشتن شيخ محمره، بخشي از سياست جديد انگلستان بود. در اين سياست، «رهبران جزء» به نفع حكومت مركزي رضا، بايد قرباني مي‌شدند. فصل هشتم به سوء تدبير نظامي در جنوب ايران و قتل كاكس* [۱] مي‌پردازد. قتل كاكس كه بلافاصله پس از كشته شدن ايمبري رخ داد و واكنش انگلستان به اين حوادث، «اطلاعات جالبي» را در مورد ديپلماسي انگلستان در اختيار مي‌گذارد. رضا بلافاصله پس از بازگشت از جنوب، بار ديگر سعي كرد كه شاه غايب را خلع و خود را جانشين او كند. «شكست نهضت نايب السلطنه» در فوريه ۱۹۲۵، كه در فصل نهم توضيح داده شده، رضاخان را به حدي تضعيف كرد كه موري** [۲] فكر مي‌كرد كه كار رضاخان «به پايان» رسيده است. البته مشخص بود پيش بيني سقوط قريب الوقوع رضاخان، اغراق آميز است. اما پس از ترميم مختصري كه در ماه‌هاي آوريل تا ژوئن ۱۹۲۵ صورت گرفت، در آگوست ۱۹۲۵، بار ديگر رضا در موقعيت وخيمي قرار گرفت و مجبور شد در تلگرافي از شاه خواهش كند به كشور بازگردد. اعلان بازگشت شاه، پاسخ مرسوم انگليسي‌ها را در پي داشت؛ يعني خلق يك «بحران» با به راه انداختن شورش‌هاي شهري. اما «بلواي نان» در سپتامبر ۱۹۲۵ بيش از پيش موقعيت ضعيف رضا؛ و ضرورت انجام اقدامي مؤثر براي ابقاي وي بر مسند قدرت را آشكار ساخت. خيزش او به سمت تخت پادشاهي، حركتي تدافعي براي ابقاي وي بر مسند قدرت بود. همان طور كه در فصل دهم به تفصيل آمده است، علي رغم تأمين امنيت موقعيت رضا، روشن بود كه ابقاي او بر مسند قدرت، روز به روز دشوارتر مي‌شود. پس از اين بود كه «جنبش ملي»، سلسله قاجار را خلع كرد و رضا پهلوي را به عنوان شاه «برگزيد». اين سومين باري بود كه تلاش مي‌شد رضا به رياست مملكت برسد، به همين دليل تجارب به دست آمده از «جنبش جمهوري» و قضيه نايب السلطنه به خوبي مورد استفاده قرار گرفت. در اين فصل، شاهد نمونه اي از گزارش‌هاي ديپلماتيك آمريكا خواهيم بود كه نقش انگليس را در به سلطنت رساندن رضا پهلوي مدنظر قرار داده اند. ---------- [۱]: همان، ۳۲۰-۲۳۹ [۲]: Imbrie [۱]: Cox. [۲]: Murray پس از اينكه انگلستان توانست شخص موردنظر خود را بر تخت پادشاهي بنشاند، فرانسه نيز نارضايتي خود را آشكار ساخت. فصل دهم با توصيف جشن تاج گذاري شاه جديد به پايان مي‌رسد. 📚از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما ببینید 💠❌ رضاشاه عاشق خاک ایران بود 🔻یک ایرانی اصیل آریایی که به خاک ایران عشق می ورزید❗️ 🔻 نگاهی به زندگی متفاوت‌ترین شاه ایران 🔻نشانه‌های کمتر بررسی شده از علاقه رضاشاه به نژاد آریایی و خاک ایران
1_438392472.MP3
4.82M
💠 سلسله جلسات 16 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 6⃣1⃣
آیا میدانید؟ @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
قارچ سبز نئونی که در جنگل های برزیل و ژاپن میروید، شبها میدرخشد و تصاویر زیبایی بوجود می آورد.
هنگام حرکت، سیاهگوش با پاهای عقب خود بر روی نقش های جلو قدم می گذارد. علاوه بر این، او بدون دست زدن به زمین حرکت می کند. پنجه های بزرگ و پشمالو شبیه کفش های برفی هستند و پشتیبانی کمی دارند. به لطف این ویژگی و اندام های بلند به راحتی روی برف شل حرکت می کنند.
گاومیش کوهان دار آمریکایی، پوست این حیوان خصوصاً در نواحی گردن و بالاتنه پوشیده از پشمی پرپشت و قهوه‌ای رنگ است، که در فصل سرما انبوه تر و همچنین تیره تر هست
لاماها یکدیگر را برای موقعیت در گله به چالش می کشند و تف کردن راهی برای نشان دادن تحقیر یا برتری است. آنها همچنین برای نشان دادن امتناع از خواستگار ناخواسته و برای دفاع از خود تف می کنند. اگر زیردستان در دانخوری تمیز نشوند، افراد غالب تف می کنند.
هیچ موجودی تو مازندران به اندازی این خوشگله که میبینید ، مرغ و اردک قتل عام نمیکنه. تو مازندران بهش میگن : "عروسک"
صفحه طنز😂😂😂 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
.......: آدم بی شرّ و شور آبادان بودیم! محمدرضا داخل سنگر شد. دور تا دور سنگر رو نگاه کرد و گفت: «آخرش نفهمیدم کجا بخوابم؟! هر جا می‌‌‌خوابم مشکلی برام پیش میاد. یکی لگدم می‌‌‌کنه. یکی رُوم می‌‌‌افته. یکی...» از آخر سنگر داد زدم: « بیا این جا. این گوشه سنگر. یه طرفِت من و یه طرفتم دیوارِ سنگر. کسی کاری به کارِت نداره. منم که آزارم به کسی نمی رسه». کمی نگاهم کرد و گفت:« عجب گفتی!. گوشه‌ای امن و امان. تو هم که آدم آروم و بی‌شرّ و شوری هستی» و بعد پتوهاشو آورد، انداخت آخرِ سنگر. خوابید و چفیه‌اش رو کشید رو سرش. منم خوابیدم و خوابم برد. خواب دیدم با یه عراقی دعوام شده. عراقی زد تو صورتم. منم عصبانی شدم. دستمو بردم بالا و داد زدم: یا ابوالفضلِ علی! و بعد با مشت، محکم کوبیدم تو شکمش. همین که مشتو زدم، کسی داد زد: یا حسین! از صداش پریدم بالا. محمدرضا بود. هاج و واج وگیج و منگ، دورِ سنگر رو نگاه می‌‌‌کرد و می‌‌‌گفت: «کی بود؟! چی شد؟!» مجید و صالح که از خنده ریسه رفته بودند، گفتند: «نترس؛ کسی نبود؛ فقط این آقای آروم و بی شر و شور، با مشت کوبید تو شکمت». آدم بی شرّ و شور مجموعه اکبرکاراته https://eitaa.com/zandahlm1357
خاطرات دهه شصت جوانها جاهایی که میخواستن خودی نشون بدن 😎😂
49.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم داستان زندگی (هانیکو) نوستالژی دهه شصت قسمت42 پارت اول
.......: در جواب خبری که ابو بکر و عمر دو سید پیران اهل بهشتند درایت و رجال خودتان آن را از موضوعات می‌دانند ظاهر عبارت آن می‌رساند که این عبارت از رسول خدا نمی باشد چه آنکه از مسلّمات است که بهشت مرکز شیوخ و پیران نمی باشد و در آنجا مانند دنیا سیر تکاملی وجود ندارد که آدمی از جوانی بسن پیری برسد تا بکمال سیادت نائل آید. و در روایات ما و شما اخبار بسیاری مصدّق این معنی است که از جمله قضیه اشجعیّه است که زن پیری بود آمد خدمت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم حضرت در ضمن صحبت فرمود ان الجنة لا تدخلها العجائز یعنی عجایز و پیران داخل بهشت نمی شوند آن زن متأثر شد ناله کنان عرض کرد یا رسول اللّه پس من وارد بهشت نمی شوم این را گفت و از خدمت حضرت بیرون رفت حضرت فرمودند اخبروها انها لیست یومئذ بعجوز یعنی خبر دهید او را که در آن روز پیر نخواهد بود-بلکه همۀ پیران را خلعت جوانی بپوشند و داخل بهشت نمایند آنگاه آیه ۳۶ سوره ۵۶ (واقعه) را قرائت فرمود که خداوند فرماید إِنّٰا أَنْشَأْنٰاهُنَّ إِنْشٰاءً فَجَعَلْنٰاهُنَّ أَبْکٰاراً عُرُباً أَتْرٰاباً لِأَصْحٰابِ الْیَمِینِ [۲] و در حدیث از طرق ما و شما وارد است که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود یدخل اهل الجنة الجنة جردا مردا بیضا جعادا مکحّلین ابناء ثلاث و ثلثین [۱] شیخ- این بیانات شما بجای خود صحیح است و لکن این حدیث مخصصی است برای اهل بهشت. داعی- معنای این فرمایش جنابعالی را نفهمیدم این حدیث مخصّص چه چیز است یعنی خداوند جمعی را پیر وارد بهشت می‌نماید تا ابی بکر و عمر را سید آنها قرار دهد! و حال آنکه اگر بنا شود ابی بکر و عمر داخل بهشت گردند خداوند آنها را هم جوان خواهد نمود نه آنکه دیگران را پیر نماید تا سیادت آنها ثابت شود. علاوه عرض کردم اکابر علماء خودتان این حدیث را از موضوعات بشمار آوردند و رسول اکرم برای راهنمائی ما اصلی معین فرموده تا خیال ما راحت گردد چنانچه قبلا عرض کردم هر حدیثی که مطابقه با قرآن مجید ننماید مردود است فلذا علماء رجال ما و اهل درایت هم بسیاری از اخبار را که بنام رسول و أئمۀ طاهرین صلوات اللّه علیهم اجمعین از طریق خودمان رسیده بدستور خودشان که فرمودند اذا روی لکم عنی حدیث فاعرضوه علی کتاب الله فان وافقه فاقبلوه و الا فردوه [۲] رد می‌نمایند و مورد قبول قرار نمی دهند. و قبلا عرض کردم که بسیاری از اکابر علماء ارباب جرح و تعدیل خودتان هم کتب مبسوطه تألیف و تصنیف نموده اند در ردّ احادیث موضوعه مانند شیخ مجد الدین محمد بن یعقوب فیروزآبادی (صاحب قاموس در ص ۱۴۲ کتاب سفر السعادة و جلال الدین سیوطی در کتاب اللآلی و ابن جوزی در موضوعات و مقدسی در تذکره الموضوعات و شیخ محمّد بن درویش مشهور به حوت بیروتی در ص ۱۲۳ کتاب اسنی المطالب آورده اند که در سند حدیث ابو بکر و عمر سیدا کهول اهل الجنة یحیی بن عنبسه می‌باشد و ذهبی گوید یحیی از جمله ضعفا است و ابن جان دجال گفته یحیی وضع حدیث می‌نموده. پس علاوه بر دلائلی که ما ذکر نمودیم ببیان نقّادین علماء خودتان هم که ارباب جرح و تعدیل اند این حدیث از موضوعات است. واقعا احتمال قوی می‌رود که از مجعولات بکریون یا بنی امیه باشد چه آنکه برای ردّ و تضعیف بنی هاشم و عترت طاهره و اهل بیت رسول اللّه در مقابل هر حدیثی از احادیث ثابتۀ عند الفریقین در مدح و عظمت خاندان رسالت حدیثی جعل می‌نمودند و مردمانی مانند ابو هریره و أمثال آنها هم برای قرب دستگاه فاسد بنی امیه پیوسته در این کار جدّیت می‌نمودند. زیرا از کینه و عداوتی که با آل محمّد داشتند در مقابل حدیث شریف ثابتی که علاوه بر اجماع علماء شیعه اکابر علماء شما نیز نقل نموده اند این حدیث را جعل نمودند. نوّاب- آن حدیث مسلّم کدام است که در مقابلش جعل حدیث نمودند. ---------- [۲]: ۲) انشاء بر صیغه ماضی بجهة تحقق وقوع است یعنی بیافریده ایم زنان بهشتی را (در کمال حسن و زیبائی) و همیشه آنان را باکره و دوشیزه گردانیده ایم دوستان و عاشقان شوهران خود با غنج و ناز و شیرین سخن جوان همسالان هم مخصوص اصحاب یمین. [۱]: ۱) اهل بهشت که در بهشت آیند همه جرد و مرد و بی مو و سفیداندام مجعد موی چشمهای سرمه کشیده و در سن سی و سه سالگی باشند. [۲]: ۲) زمانی که حدیثی از من برای شما روایت نمایند آن را بقرآن مجید عرض نمائید اگر موافق با قرآن بود قبول نمائید و الا او را رد نمائید. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا