eitaa logo
استاد زارعی سبزواری
423 دنبال‌کننده
61 عکس
2 ویدیو
14 فایل
دروس استاد زارعی سبزواری . . . جهت ارتباط با ادمین @Saeidzarei7 سایت: https://www.zareisabzevari.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 آیت الله زارعی سبزواری 💠 ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) 📆 تاریخ: ۱۴۰۳/۸/۲۳ 🌙 ۱۱ جمادی‌الأول ۱۴۴۶ 🕌 مرکز مدیریت حوزه قم شعبه جمکران(مسجد) 🎚 سال تحصیلی ۱۴۰۴ 🆔 @zareiesabzevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📄خلاصه متن سخنرانی استاد زارعی سبزواری ◾️ فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 🔸مرکز مدیریت حوزه های علمیه 🔹24/08/1403 انواع متولیان دین: یکی از بهترین راه های معرفی یک دین، آئین و مذهب و این است که متولیان آن دین و مذهب را درست و دقیق معرفی کنیم. متولیان چند گونه‌اند: 1.    متولی انشائی(خداوند) 2.    متولی ابلاغی(پیامبر) 3.    متولی تبیینی(معصومین) 4.    متولی تبلیغی(فقهاء) معرِّف باید اجلی از معرَّف باشد. خود خداوند متعال رسولش را با تعابیر «رسول الله و خاتم النبیین» معرفی می‌کند. رسول مکرم اسلام  ص هم اهلبیت علیهم السلام رو معرفی فرمودند. در مورد امیرالمومنین ع فرمودند: «علی مع الحق والحق مع علی» در مورد امام حسن و امام حسین علیهما السلام فرمودند: «الحسن والحسین سیدا شباب اهل الجنه» در مورد امام حسین ع تعبیر «زین السموات والارض»، «ان الحسین سفینه النجاه و مصباحُ هدی» و «حسین منی و انا من حسین» را بکار برده‌اند. یکی از اسناد معرفی درست حضرت زهرا(س)، «حدیث غضب» است که پیامبر(ص) در دو جمله کوتاه، جایگاه فاطمه را تبیین می‌فرمایند: «ان الله لیغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها» رسول مکرم اسلام ص، تعابیر بلندی را در مورد حضرت زهرا بکار برده‌اند؛ از جمله: -        ان فاطمه بضعه منی -        انما فاطمه مضغه منی -        انما فاطمه شجنه منی   لازم است این روایات هم از جهت سند و هم از جهت دلالت مورد بررسی قرار گیرند. سند روایت با تعبیر «بضعه» و «مضغه» حتی در منابع اهل سنت، از احادیث مشهور و بلکه متواتر و معتبر است که از طرق مختلف وارد شده است. دلالت حدیث هم مهم است. «بضعه» به معنای پاره تن ترجمه شده است؛ در حالی که تن جسم است و نیازی به بیان ندارد. اینجا «مِنّی» شخصی نیست و «مِنّی» شخصیتی مورد نظر است. منظور پیامبر ص این است که فاطمه قطعه‌ای از شخصیت وجودی من رسول الله است و رسالت من بوسیله فاطمه (و اولادش) تکمیل می‌شود. و در ادامه فرمود «من آذاها فقد آذانی و من آذانی فقد آذی الله». این معناست که می‌تواند کج فهمی‌ها را از بین برده و فقط به جنبه جسمی و شخصی اکتفا نکند؛ بلکه در ترجمه و معنی و مفهوم دقیق، به معنای جزئیت شخصیت و وجود رسول الله می‌باشد. به تعبیر دیگر فاطمه قطعه‌ای اساسی از رسول الله است که اگر این قطعه نباشد، موتور اسلام از حرکت باز می‌ایستد. اما تعبیر شجنه، به معنای عروق و مویرگ های درون اجزاء یک درخت است که آب و املاح حیاتی را به تمام قسمت ها می رساند. یعنی رگه‌های حیاتی دین در دست فاطمه و اولاد او است و اگر نباشند، شجره طیبه اسلام خشک می‌شود. متاسفانه قسمت عمده‌ای از درخت تنومند اسلام از این شریان های حیاتی جدا و خشک شده‌اند و تنها قسمت زنده و دارای حیات شجره اسلام، تشیع است. برادران، واقع مطلب این است که در معرفی متولیان اصلی مذهب و دین به مردم کوتاهی کرده‌ایم. این حدیث، بیدارگری دارد. بیهقی و الشاشی از علمای بزرگ اهل سنت با استناد به این حدیث می‌گویند: اگر کسی فاطمه را سب کند، کافر شده است. از ابی بکربن داود سوال شد آیا عایشه افضل است یا خدیجه؟ جواب داد: عایشه کسی است که رسول الله از جبرئیل حدیث را می گرفت و به او می‌رساند؛ اما خدیجه کسی است که رسول الله ص سلام خدا می‌گرفت و به او می‌رساند فهی افضل. سائل در ادامه پرسید اخدیجه افضل ام فاطمه؟ پاسخ داد: ان رسول الله قال: «ان فاطمه بضعه منی فلا اعدل ببضعه رسول الله احد» «اللهم صل علی فاطمه و امها و ابیها و بعلها و بنیها و السّر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک»
۱۴۰۳۰۸۲۸ اصول - استاد زارعی سبزواری.mp3
9.01M
📒درس خارج اصول 🗓روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۲۸ استاد زارعی سبزواری قم مدرسه گلپایگانی مدرس ۱۱ ساعت ۸ الی ۹ صبح
۱۴۰۳۰۸۲۸ فقه - استاد زارعی سبزواری.mp3
6.89M
📒درس خارج فقه 🗓روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۲۸ استاد زارعی سبزواری قم مدرسه فیضیه مدرس ساحلی ساعت ۹ الی ۱۰ صبح
به اطلاع فضلاء و اساتید می‌رسانیم: به فضل الهی با انتشار جلد ۱۹ و ۲۰ کتاب " القواعد الفقهية فی فقه الامامیه " اثر حضرت آیت الله زارعی سبزواری، این موسوعه بزرگ فقهی کامل شد . دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
استاد زارعی سبزواری
به اطلاع فضلاء و اساتید می‌رسانیم: به فضل الهی با انتشار جلد ۱۹ و ۲۰ کتاب " القواعد الفقهية فی فقه ا
تم بحمد الله تبارك وتعالى الجزء التاسع عشر من هذه الموسوعة الفقهية التي منّ الله تعالى عليّ ووفّقفى لختمها في يوم السبت أوّل شهر رجب سنة ١٤٤٥ هـ وهو يوم ميلاد الإمام الباقر لها، كما كان البدأ في تأليفها يوم السابع من شهر ذي الحجّة سنة ١٤١٨هـ الذي كان يوم شهادة الإمام الباقر، ونحن نتبرك بهذا الختام وذاك البدأ، ونهدي هذه البضاعة إلى ساحته وساحة أمّه الصديقة الشهيدة وآبائه وأولاده المعصومين . ورجائي من الله تعالى أن يجعله خالصاً لوجهه حسناتي وأن يلحقني بالصالحين وأن يحشرني الكريم وأن يكتبه في مع ا الأئمة الطاهرين (ع). وحيث كان ختام هذه الموسوعة بعد مضي شهرين من يوم ارتحال والدي المعظم الذي كان له حقٌّ عظيمٌ عليّ فنسئل الله تعال أن يغفره ويحشره مع الأئمة الطاهرين صلوات الله وسلامه عليهم أجمعين.
۱۴۰۳۰۸۲۹ اصول - استاد زارعی سبزواری.mp3
5.14M
📒درس خارج اصول 🗓روز سه‌شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۲۹ استاد زارعی سبزواری قم مدرسه گلپایگانی مدرس ۱۱ ساعت ۸ الی ۹ صبح
۱۴۰۳۰۸۲۹ فقه - استاد زارعی سبزواری.mp3
6.56M
📒درس خارج فقه 🗓روز سه‌شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۲۹ استاد زارعی سبزواری قم مدرسه فیضیه مدرس ساحلی ساعت ۹ الی ۱۰ صبح
۱۴۰۳۰۸۳۰ اصول - استاد زارعی سبزواری.mp3
4.8M
📒درس خارج اصول 🗓روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۳۰ استاد زارعی سبزواری قم مدرسه گلپایگانی مدرس ۱۱ ساعت ۸ الی ۹ صبح
۱۴۰۳۰۸۳۰ فقه رمز ارز - استاد زارعی سبزواری.mp3
5.68M
📒درس خارج فقه رمز ارز 🗓روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۳۰ استاد زارعی سبزواری قم مدرسه فیضیه مدرس ساحلی ساعت ۹ الی ۱۰ صبح
شروع دروس دوباره استاد زارعی سبزواری بعد ایام فاطمیه روز یکشنبه ۱۴۰۳/۰۹/۱۸ است تا یکشنبه هفته بعد دروس استاد زارعی سبزواری تعطیل است