eitaa logo
برداشت‌ها
566 دنبال‌کننده
60 عکس
22 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نبودند! "خوارج" از خارج از حوزه اسلام نیامدند. بلکه در بستر "طبقه قاریان قرآن" روییدند و به تدریج با تبلیغات سطحی و "پوسته‌گرا" به جایی رسیدند که‌جلد قرآن را بر پیام آن برتری دادند. "خوارج"در داخلی‌ترین و تندترین‌حلقه‌های مدعی تولید می‌شوند. اساساً یک جریان فکری، یک شبه "اختراع" نمی‌شود ولی یک شبه می‌تواند به شکل یک نیروی شورشی درآید و اهرمی رایگان در دست سیاست بازان قرار گیرد. خوارج کسانی بودند که "دیر می‌فهمیدند، زود قضاوت می‌کردند و زودتر از آن دست به کار می‌شدند" آنها "به آسانی شک می‌کردند و آسان تر از آن به یقین می‌رسیدند" به راحتی تقدیس می‌کردند از آن راحت تر تکفیر! هر نظری را به زودی، به "عقیده" تبدیل می کردند و از کوچک‌ترین تفاوت‌ها، بزرگترین دوگانه (حق /باطل) می‌ساختند و مانند آب‌خوردن، خون به پا می‌کردند و مثل "راه رفتن" جنگ راه می‌انداختند و حرف آخر را اول می زدند در "اول وقت" شمشیر می‌کشیدند! آری تنها با "عقیده‌" می‌توان هوادارانی خودمختار ساخت که به راحتی بتوانند شکم زن حامله‌ای پاره کنند و سر جنین را کنار مادر بی‌جانش جدا کنند و گلوی شوهر بی‌خبرش را نیز بدرند و بدین درندگی به درگاه خدا تقرب جویند! ۱۴۰۰/۲/۱۱ سید زین‌العابدین صفوی @zeinoddin43 اینستاگرام: seyed_zeinolabedin_safav
علی(ع) و "قدرت‌پذیری" در سخنرانی، معاویه‌ها نیز می‌توانند "علی‌وار" سخن بگویند ولی در "قدرت خواهی" برای یک دستمال، قیصریه‌ را به آتش بکشند. "علی‌گونه" بودن را نه در سخن، نه در "ژنده پوشی" و "ساده‌خوری"، بلکه در "قدرت پذیری" می‌توان شناخت. علی(ع) برای به‌چنگ آوردن قدرت، هرگز خود را به آب و آتش نزد‌. در پذیرفتن خلافت نیز، بارها شرط‌ گذاشت و‌‌ نشان داد که "قدرت" برای مومن نه آشی دهان سوز است و نه آتشی جهان‌سوز! آیا اکنون کسی برای سوار شدن به شتر ریاست، اندکی "درنگ" می‌کند؟ انتخاب شونده‌‌ها شرط می‌گذارند یا ملتمسانه وعده می‌دهند؟! ۱۴۰۰/۲/۱۴ سید زین‌العابدین صفوی @zeinoddin43 اینستاگرام: seyed_zeinolabedin_safavi
فلسطین‌ پیروز است تا امروز میزان تزریق واکسن کرونا در فلسطین ۲/۶۲برابر ایران است. مطمئن باشید فلسطین پیروز است. ۱۴۰۰/۲/۱۸ سید زین‌العابدین صفوی @zeinoddin43
"دین اگر این است بی‌دینان ز ما مؤمن ترند" از بس که از سوگ‌های تاریخی، به خود پیچیده‌ایم، نسبت به درد‌های معاصر بی‌حس شده‌ایم و تکانی نمی‌خوریم‌. دخترکُشی‌های جاهلی در قبیله "کِنده" هنوز‌ پس از شانزده قرن عاطفه‌های ما را می‌خراشد اما آیا برای دخترکان کابل نیز که چندروز پیش قطعه قطعه شدند، کسی افغان می‌کند؟ آیا کسی پرسید که آن نوجوان‌ها، فدای کدام کینه تاریخی و کشمکش جغرافیایی شدند؟ وقتی هر اختلاف تاریخی، به "عقیده" تبدیل شود و عقیده‌ها به اسارت عُقده‌ها در‌آید، چه فرقی است میان فرقه‌ها؟ سیاستی که از روی جسم سوخته این معصومان به قدرت برسد، جز جنایت هیچ نیست. لائیک باشد یا متقدس؟ دیانتی‌که جان انسان را این‌سان سبک شمارد، بد تر از هر کفری است. چه تفاوت که نام کدام مذهب را بر پیشانی خود بچسباند؟ "ما کتاب کهنه‌ای هستیم سرتا پا غلط خواندنی‌ها را سراسر خوانده‌ایم امّا غلط سال ها تدریس می کردم خطا را با خطا سال ها تصحیح می‌کردم غلط را با غلط بی خبر بودم دریغا از اصول الدین عشق خط غلط، انشا غلط، دانش غلط، تقوی غلط دین اگر این است بی‌دینان ز ما مؤمن ترند این مسلمانی ست آخر؟ لا غلط، الّا غلط گفتنی ها را یکایک هر چه باد و هر چه بود شیخنا فرمود، امّا یا خطا شد یا غلط" (علیزضا قزوه) سید زین‌العابدین صفوی ۱۴۰۰/۲/۲۱ @zeinoddin43 اینستاگرام: seyed_zeinolabedin_safavi
شورای امنیت اسرائیل! رفتار شورای امنیت سازمان‌ملل در باره غزه چنان است که گویی سازمان ملل تنها و تنها برای نگهبانی از رژیم سوگلی اسراییل تشکیل شده است! وقتی داور، هوادار یکی از رقبا باشد، متخلف‌ها هوشمندانه انتخاب می‌شوند. مبادا رفیق زیر تیغ بیاید و تخلف رقیب نادیده شود! آیا تنها شورای امنیت سازمان ملل این‌گونه است؟ ما چگونه‌ایم؟ ۱۴۰۰/۲/۲۷ سید زین‌العابدین صفوی @zeinoddin43 اینستاگرام: seyed_zeinolabedin_safavi
«یک بام و دو هوای شورای امنیت در مورد اسرائیل» رضا نصری در مواردی که مانند مورد فلسطین نقض حقوق بشر، نقض حقوق بشردوستانه (حقوق جنگ)، پاکسازی قومی و نقض حق خودمختاری برقرار بوده، شورای امنیت سازمان ملل معمولاً مطابق وظیفه‌اش وارد عمل شده، این تخطی‌ها را صراحتاً مصداق «تهدید علیه امنیت و صلح بین‌المللی» خوانده، برای بازگرداندن وضعیت صلح و حاکمیت قانون قطعنامه‌‌های الزام‌آور صادر نموده و قطعنامه‌های خود را نیز به صورت قاطعانه‌ای به اجرا درآورده است. ✅در این میان، تقریباً تنها موردِ جنایات بین‌المللی رژیم اسرائيل استثنا بوده است. به واقع، در راستای مقابله با جنایات مشابه جنایاتی که اسرائيل سال‌هاست در غزه و کرانه باختری مرتکب می‌شود، شورای امنیت تا بحال ده‌ها رژیم تحریمی در پنج قاره جهان به اجرا گذاشته است، کمیسیون‌های تحقیقاتی، سازوکارهای بازرسی و ماموریت‌های حقیقت‌یاب بسیاری دایر کرده، «مناطق امن» (safe area) در مراکز نزاع تاسیس نموده، نیروهای حافظ صلح در ده‌ها منطقه بحرانی اعزام داشته، حتی به سازمان‌های نظامی منطقه‌ای و کشورهای مستقل اجازه توسل به زور داده، مناطق پرواز ممنوع اعلام کرده و هر آنچه اهرم و ابزار در اختیار داشته برای برقراری وضعیت عادی بکار بسته است. ایضاً در راستای مبارزه با جنایات جنگی و نسل‌کشی و پاکسازی قومی (که مصادیق همه آنها در غزه امروز مشاهده می‌شود)، شورای امنیت تا آنجا پیش رفته که با یک تفسیر بسیار موسع از منشور سازمان ملل و اختیارات خود، حتی دادگاه‌های بین‌المللی کیفری (مثلاً در یوگوسلاوی سابق و رواندا) دایر کرده، برخی کشورها (مانند سیرالئون) را با ابزار مذاکره ترغیب به تشکیل دادگاه‌های ویژه کیفری نموده و از این طریق برای آمرین وعاملین این دست جنایات «مسئولیت شخصی» قائل شده است. شورای امنیت در برخی موارد از حق ویژه خود مطابق اساسنامه رُم بهره برده است و در برخی موارد نیز - مثلاً برای پیگیری یک قتل سیاسی - حتی در امور داخلی و نظام حقوق جزایی برخی کشورها مانند لبنان نیز مستقیماً مداخله کرده تا در آنجا «دادگاه ویژه» تشکیل دهد! شورای امنیت، در موارد دیگر (مثلاً قطعنامه ۶۶۲) ، علیه مرزگشایی‌های غیرقانونی و اکتساب زوری سرزمینی (که مصادیق عینی آن نیز سالهاست در مناطق اشغالی فلسطین آشکار است) به صراحت موضع گرفته و همه دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را نیز به «عدم به رسمیت شناختن» مرزهای جدید ملزم ساخته است. فراتر از اینها، شورای امنیت حتی در موارد دیگر (مثلاً در قطعنامه ۸۲۰ مربوط به وضعیت بوسنی هرزگووین) تمام اظهارات و تعهداتی را که تحت شرایط زور و فشار در زمان جنگ و اشغال بدست آمده - به ویژه اظهارات و تعهدات مرتبط با املاک و زمین‌ها - را باطل و ناپایدار اعلام کرده است. در مورد مسئله «پناهندگان» و آوارگان جنگی نیز - که همواره از دغدغه‌های اصلی فلسطینیان بوده است - شورای امنیت در بسیاری از مواقع به این موضوع اهمیتی ویژه‌ بخشیده و نه تنها طی قطعنامه‌های الزام‌آور خواستار بازگشت پناهندگان به منازل خود شده بلکه در برخی موارد حتی کشورهای خاطی را به پرداخت خسارت‌های سنگین به متضرران جنگ نیز ملزم نموده است. به عنوان مثال، کمیسیون‌ خسارت سازمان ملل - که پیرو قطعنامه ۶۸۷ شورای امنیت در سال ۱۹۹۱ تشکیل شد - عراق را به پرداخت ۵۳ میلیارد دلار خسارت به کویت محکوم ساخت که از این مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد دلار به جنگ‌زدگانی اختصاص یافت که در پی حمله عراق و اشغال کویت زیان مالی دیده بودند. و اما البته در مورد فلسطین، شورای امنیت در واکنش به تخطی‌های بیشمار و بسیار جدی رژیم اسرائيل عملکردی کاملاً نامتعادل و نامتعارف داشته است. به واقع، شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با جنایات اسرائيل، نه تنها علیرغم وظایف و اختیارات قانونی‌اش داوطلب و مبتکرعمل نشده، بلکه اقدامات بالفعل و بالقوه سایر نهاد‌های بین‌المللی - از جمله دیوان بین‌المللی دادگستری، شورای حقوق بشر، دادگاه کیفری بین‌المللی و کمیسیون‌های تحقیقاتی و ماموریت‌های حقیقت‌یابی (مانند کمیسیون گُلدستون) - را نیز در نطفه خنثی کرده است. در عصر کنونی، از منظر اکثریت قاطع اعضای جامعه جهانی، کشورهای جنبش عدم تعهد و افکار عمومی جهان، این تناقض در رفتار شورای امنیت، که با روح منشور سازمان ملل متحد و اصل برابری دولت‌ها هیچ‌‌ تناسبی ندارد، دیگر توجیه‌پذیر نیست. امروز، در پرتو فجایع غزه - که تصاویر دلخراش آن هر لحظه بر صفحات تلویزیون و مانیتور‌های میلیاردها انسان قابل مشاهده است - تداوم این بی عملی و بی تفاوتی شورای امنیت بسیار بیش از پیش سئوال‌برانگیز شده است. امروز اعتبار و آینده سازوکارهای سازمان ملل در گرو برخورد صحیح با فجایع غزه است.
(!) خرمشهر آزاد شد ولی آباد نشد.شهری که آباد نباشد آزاد‌ نیز نخواهد ماند. شهری که اسیر فقر باشد چگونه آزاد است؟!‌ خرمشهر شاید تنها بندری باشد که جوانانش این قدر بیکارند! تنها شهری است که در تقاطع کارون و اروند، مشکل "آب" دارد! آری! خرمشهر آزاد شد ولی خرم نشد! خرمشهر نماد مقاومتِ بعضی‌ها ، و نماد مدیریت‌ بعضی دیگر است!!! ۱۴۰۰/۳/۳ سید زین‌العابدین صفوی @
واقعاً "لا اله الا‌الله" (!) آقای صادق آملی لاریجانی دیروز گفت: "در تمام این مدت، از شورای نگهبان دفاع کرده‌ام، اما هیچ گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیر قابل دفاع نیافته‌ام" گویند شخصی در تشییع جنازه پدرش به مردم تشر می‌زد که چرا ذکر "لااله‌الا‌الله" را این‌ قدر بی‌احساس می‌گویید؟ این دفعه باید بگویید: "واقعاً لا اله الا الله" (!) ۱۴۰۰/۳/۵ سید زین‌العابدین صفوی @zeinoddin43 اینستاگرام: seyed_zeinolabedin_safavi
ظلمِ بی‌ظالم(!) در مناظرات ریاست جمهوری " فرصت رسانه" را چه دقیق، میان نامزدها تقسیم می‌کنند! و چه طبیعی در پیش‌چشم‌مخاطب قرعه می‌کشند تا کمترین شبهه‌ای برای تبعیض باقی نماند. بسیار خوب. اما ای‌کاش که این برابری، برای همیشه و برای همگان جاری بود! و‌ گرنه این‌ مساوات‌های مقطعی، کسی را "عادل" نمی‌کند همان‌گونه که با برخی از ظلم ‌ها و جفاها" هیچ‌کس ظالم نشد(!) ۱۴۰۰/۳/۱۶ سید زین‌العابدین صفوی @zeinoddin43 اینستاگرام: seyed_zeinolabedin_safav
یادداشت چهار سال‌پیش: ! آدم‌های‌کوچکی چون من، هرگاه بخواهند از آدم‌های بزرگی چون‌ شما یک انتقاد کوچکی بکنند، بعضی‌ها فوری این هشدار تکراری را لقلقه می‌کنند که: " بچه‌ها مواظب باشید که دشمن سوء استفاده نکند!" از نظر اینان، تنها کوچک‌تر‌ها بهانه به دست دشمن می‌دهند! پس همیشه باید خیلی مواظب باشند! و بزرگان نیز فقط باید خیلی مواظب بچه‌ها باشند! بیچاره بچه‌ها، هم باید مواظب سوء استفاده دشمن باشند و هم باید مواظب خودشان باشند! گویا این دشمن غدار فقط بلد است از خطای کوچکِ ما کوچکتر‌ها سوء‌ استفاده کند! نه از خطاهای بزرگ شما بزرگتر‌ها !   گویا فقط "بچه‌ها"  باید سر‌‌‌وصدا نکنند و مواظب باشند بزرگان را بدخواب  و ناراحت نکنند! یعنی بیچاره بچه ها کلا باید "مواظب" باشند! البته بعضی وقت‌ها بچه‌ها  در میان دو راهی می‌مانند و نمی‌دانند که الآن باید ساکت بمانند یا حرف بزنند؟ از صدایشان "جناب دشمن" سوء استفاده می کند! واز سکوتشان "جناب دوست"! ۱۴۰۰/۳/۱۸ سید زین‌العابدین صفوی @zeinoddin43 اینستاگرام: seyed_zeinolabedin_safavi
نامزد من تا کنون هیچوقت ندیده بودم که مخالفان اکثریت، با مخالفان اقلیت، این‌قدر "انتخابات" را بد بدانند و به صندوق‌های نیمه خالی دل‌خوش دارند! تا زمانی که "انتخابات" فاصله خود را از "انتصابات" حفظ کرده باشد، احترام دارد.این احترام دقیقاً به اندازه همان "فاصله‌" است.من به همین فاصله چشم دوخته‌ام و تا آن اندک فاصله را ببینم رای‌خواهم داد اما نه به حساب دیگران! نامزد من خودِ "انتخابات" است. تا زمانی که صددرصد به "انتصابات" تبدیل نشده‌باشد. رای می‌دهم تا شاید چراغ "انتخابگری" از سوسو نیفتد."انتخابات" خودش، بخشی از نتیجه است و هنوز تنها نشانگری است که می‌تواند اراده مردم را نشان دهد. ۱۴۰۰/۳/۲۶ سید زین‌العابدین صفوی @zeinoddin43 اینستاگرام: seyed_zeinolabedin_safavi
! بعضی‌ها که همواره میزان رفاه‌‌ ایران را با یَمن‌ و سومالی مقایسه می‌کردند و میزان امنیت ما را با سوریه، اکنون میزان‌مشارکت در انتخابات ایران را با فرانسه و سوئیس مقایسه‌ می‌کنند! آیا به راستی، نوع خاموشان انتخابات‌ ما با اروپا، قابل مقایسه‌است؟ آیا مسئولان اروپایی انتخابات کشورشان را صحنه جنگ مسیح و شیطان! می‌دانستند؟ آنها نه انتخابات خود را رفراندوم دین و نظامشان می‌دانند.نه‌سکوتشان را حرام شرعی. اما در جامعه‌ ما که جز مردم، سرمایه‌ دیگری ندارد، و برایش "هزار‌دوست کم است و یک دشمن بسیار"، در جامعه‌ما که "ملتِ‌همیشه در‌صحنه‌" به آسانی کنار نمی‌کشد مگر آن‌که کنارشان بزنند.در جامعه‌ ما که"خانه‌نشینان" را "لشگر دشمن‌"می‌دانند. در جامعه‌‌ ما که "در صحنه بودن" آن‌چنان مقدس است که می‌گویند:"اگر امروز در صحنه نباشی فرقی نمی‌کند که یک عمر به نماز ایستاده باشی یا به شراب نشسته باشی"(!) رای ندادن هرگز مانند سوئیس نیست.سکوت در این جامعه تفسیر دیگری دارد.سکوت در این میدان، سرشار از سخن است. اما آیا کسی سخن‌خاموشان را‌ می‌شنود؟ کسانی‌که رای ندادن را حرام شرعی و موجب کفر خواندند و "سکوت هر مسلمان را خیانت به قرآن" دانستند، چگونه پس از انتخابات، از کنار نیمه خاموش ایران خاموش و بی‌اعتنا می‌گذرند؟ و چگونه سکوت نیمی از ملت و دوسوم پایتخت را به هیچ نمی‌گیرند و به همین‌سادگی آن را به حساب "اروپایی شدن" می‌گذارند؟! ۱۴۰۰/۴/۳ سید زین‌العابدین صفوی @zeinoddin43 اینستاگرام: seyed_zeinolabedin_safavi