eitaa logo
💕زندگی مهدوی💕
184 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.4هزار ویدیو
68 فایل
سربازان مهدی به پاخیزید.دوره دوره ی آخرالزمان است. و سربازی برای او حکم جهاد در راه خدا رادارد. سربازی فقط به نام نیست بلکه به اراده ی شما باز میگردد.به پا خیزید وحماسه ای بیافرینید که در تاریخ بی نظیر باشد. 🚩شروع‌کانال⇜ 1399/4/31 🚩پایان‌کانال⇜ظهورمهدی
مشاهده در ایتا
دانلود
پيامبر اكرم(صلی الله علیه و اله)؛ اصحابش را به شكلى تربيت کرده بود؛ كه اگر یکی از آنها سواره بود و تازیانه‌اش بر زمين مى‌افتاد، از رفيق پياده‌اش تقاضا نمیكرد كه تازيانه را به او بدهد؛ بلكه خود پياده میشد، و آن را برمیداشت! ؛ بهترین آرامش؛ بی‌توقعی‌ از‌مردم‌ است. _صادق‌آل‌محمد‌
. ❣ 🔹 فاسق‌ترین انسانها، کسانی هستند که عهد شکن و بی وفا هستند! خصوصا نسبت به عهد و پیمان بندگی با خداوند! 🔹 و نیز کسانی که قطع میکنند رشته اتصال دلها را با ترک صله ارحام و سایر ارزشهایی که خدا دستور به اتصالشان داده است (مانند ولایت، علما، مؤمنان، همسایگان و....) 👈 عهد شکنی و قطع ارتباط با مؤمنان، عاقبتش، خسارت و زیان خود انسان است! 🌴 سوره بقره 🌴 🕋 الَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِيثاقِهِ وَ يَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ‌ «27» ⚡️ترجمه: فاسقان كسانى هستند كه پيمان خدا را پس از آنكه محكم بستند مى‌شكنند، و پيوندهايى را كه خدا دستور داده برقرار سازند قطع مى‌نمايند، و در زمين فساد مى‌كنند، قطعاً آنان زيان‌كارانند. ☀️
💠 *بیان عیوب* ✅ *ادب دیگر این است‌ که در حضور معصوم به عیوب خود بپردازیم و آنها را مطرح کنیم تا امام به رفع آن اقدام کند.* 🍃🔶 این ادب را از «جون» غلام سیاه امام‌حسین علیه‌السلام یاد می‌گیریم. وقتی غلام سیاه از اباعبدالله اجازه میدان رفتن می‌گیرد، روی سیاهش را نشان می‌دهد، سخن از بوی ناخوشایندش می‌گوید. ✳️ *امام حسین علیه السلام غلام سیاه را سفید کرد، بوی نامناسبش را به بوی خوش تبدیل کرد.* 🔹 غلام سیاه گفت: اقا من بی‌نام و نشانم، بی‌حسب و نسب‌ام. 🍃 حضرت دعا کرد: «خدایا در قیامت با ما محشورش کن!»  🟥 *ما اجازه نداریم عیب‌هایمان را نزد دیگران بگوییم چون مؤمن عزت دارد؛* اما اگر در خلوت خود عیب‌هایمان را با حضرت اباعبدالله بگوییم، به نفع ماست و اصلاحات صورت می‌گی سنگ دلی را بگوییم، عقب ماندگی را بگوییم، تاریکی را بگوییم…. ⁉️ بگوییم: بدی ما به میزانی است که کسی با ما رفاقت نمی‌کند، آقا شما با ما دوست می‌شوید؟ بوی بد رذائل اخلاقی و عملی و اعتقادی از ما به مشام می‌رسد، از خودمان بدمان می‌آید. وضع چه کسی از ما بدتراست؟ حال چه کسی از ما خراب‌تر است؟ چه کسی از ما عقب مانده‌تر است؟ ما برای خود اعتبار قائل نیستیم. ✅ *در واقع یکی ز آداب این است که در خلوت خود و در محضر اباعبدالله بیچارگی، تنگ‌دستی، تنگ‌دلی، دون‌همتی خود را نشان دهیم تا با عنایت معصوم مرتفع شود.* 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4 عمل بدتر از گناه رسول‌خدا(صلی الله علیه و آله و سلّم) می‌فرماید: «أَرْبَعَةٌ فِي الذَّنْبِ شَرٌّ مِنَ الذَّنْبِ الِاسْتِحْقَارُ وَ الِافْتِخَارُ وَ الِاسْتِبْشَارُ وَ الْإِصْرَارُ؛ چهار عمل در گناه، بدتر از خود گناه است: کوچک شمردن گناه، افتخار کردن به گناه، شادمانی ‌کردن به گناه و اصرار بر گناه» مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏۱۱، ص: ۳۴۹
💢شناخت ارزش‏ها 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:‌ ‌‌ 🍃 ارزش هر كس به اندازه همت اوست... 🔹 قدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ... ✍️ منظور از همت تصمیماتى است که انسان براى انجام کارهاى مهم مى گیرد و به دنبال آن تلاش مى کند. هر اندازه این تصمیمات والاتر و این تلاش ها گسترده باشد همت انسان بلندتر است. ☀️ 🔸️ 🔹️ 📚 ☀️
انسان با تمام اعضایی که خداوند به او بخشیده در همه حال میتواند در حال صدقه دادن و کار نیک و احسان به دیگران باشد. مثلا: احسان با ذهن و فکر: ✅در غیاب یک نفر، در مراسم دعا و حال خوش معنوی به یاد او باشیم. ✅به فکر حل مسائل مردم باشیم.. احسان با چشم: ✅نگاه با محبت به دیگران احسان با گوش: ✅شنیدن حرفهای دیگران احسان با زبان: ✅دائماً تشکر کردن از دیگران و زبان خوش داشتن. احسان با دست و پا: کمک به دیگران، مثلا در اسباب کشی، کمک کنیم، عیادت بیمار رفتن 🪴در هر حال و هر مکان مبلغ و مروج خوبی ها باشیم. 🪴کار نیک از مرگ بد جلو می‌گیرد و هر کار نیکی، صدقه است و نیکوکاران در دنیا، نیکان اخرتند. حضرت امام باقر علیه السلام💫 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 (رحمة الله تعالی علیه) ۴۰ روز ثواب اعمالت رفت، چون غیبت کردی❗️❗️ ❌تلنگر، حواست باشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️اگر همدیگر را دوست ندارید به جایی نمی رسید! آیت الله حائری شیرازی : اگر کسی، مومنی را به عنوان در آغوش بگیرد یا با او دیدار کند، مثل این است که خدا را در عرش زیارت کرده است. چه حرف عجیبی است درباره ی انسان!! این معنای است: «من زار أخاه المومن کمن زار الله فی عرشه»؛ این تعریف انسان است. یعنی انسان موجودی است که می تواند دیدن او به معنای دیدن خدا باشد. اگر همدیگر را دوست ندارید به جایی نمی رسید. وقتی که دوست نداری از او جدایی، وقتی از او جدایی تو را تنها گیر می آورد. وقتی تنها گیرت بیاورد می خوردتت، قورتت می دهد. شیطان گرگ است دنبال زمانی می گردد که تو از رفقایت جدا شده ای، توصیه می کنم که همدیگر را دوست بدارید و این را به عنوان یک برای خودتان قرار دهید. جدی بگیرید. ═══✼🍃💖🍃✼══
💢 دوراندیشی و تفکر، راه پیروزی 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:‌ ‌‌ 🍃 پيروزى در گرو دورانديشى، و  دورانديشى در گرو به كار گرفتن فكر است. 🔹 الظَّفَرُ بِالْحَزْمِ، وَ الْحَزْمُ بِإِجَالَةِ الرَّأْيِ. ☀️ 🔸️ 🔹️ 📚 ☀️
💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:‌ ‌‌ ❇️همنشينى با نيكان، نيكى مى آورد، مثل باد كه چون بر بوى خوش بگذرد، با خود، بوى خوش مى آورد صُحبَةُ الأَخيارِ تَكسِبُ الخَيرَ كَالرّيحِ إذا مَرَّت بِالطّيبِ حَمَلَت طيبا ☀️ 📚 📚 ☀️
💠 *اثر ذکرفضائل امیرالمؤمنین بر محو معاصی* 🍃 پیامبر اکرم می‌فرماید: 🔆 «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ لِأَخِی عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع فَضَائِلَ لَا یحْصِی عَدَدَهَا غَیرُهُ فَمَنْ ذَكَرَ فَضِیلَةً مِنْ فَضَائِلِهِ مُقِرّاً بِهَا، غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ لَوْ وَافَى الْقِیامَةَ بِذُنُوبِ الثَّقَلَینِ» 🔆 «خداوند در برادرم علی‌بن ابیطالب امتیازاتی قرار داده است که قابل شمارش نیست. اگر این فضایل، با اعتقاد و ایمان قلبی ذکر شود موجب بخشایش معاصی گذشته و آیندۀ ذاکر می‌شود هر چند گناهانش، معادل گناهان جن و انس باشد.» 📘 بحارالانوار، ج ۲۶، ص ۲۲۹ 🟩 طبق فرمایش رسول اکرم، نورانیت ذکر امیرالمؤمنین از زشتی گناهان هر یک از ما پرده‌برداری می‌کند و ظلمت معاصی را از بین می‌برد. 💢 *بسیاری از گناهان در دید عموم مردم معصیت محسوب نمی‌شود؛ اما در محضر معصومین امری ناپسند به‌شمار می‌آید.* 🌀 به‌طور مثال در طی شبانه‌روز ساعاتی از عمرمان صرف اموری می‌شود که موجب از بین رفتن فرصت‌های محدود زندگی است، در نگاهی ابتدایی این امر بسیار رایج است؛ اما با تابش نور ولایت می‌آموزیم: 🟥 *اکثر ناله‌های جهنمیان، از«سَوفَ سَوفَ» گفتن است:* 🔆 «اَکثَرُ الصیاحِ اَهلِ النارِ مِن التَسویف» ✍🏼 «سَوفَ» بیانگر تأخیر است. به عبارتی دیگر *به کاری گفته می‌شود که پشت گوش می‌اندازیم و امروز و فردا می‌کنیم.* ⏪️ روایت گویای آن است که بیشترین نالۀ اهل آتش بدلیل از دست دادن فرصت‌هاست، اهل آتش همیشه وظایف‌شان را به تأخیر می‌اندازند و از فرصت‌های فعلی و زمان حال استفاده نمی‌کنند؛ 💢 بنابراین *از دست دادن فرصت‌ها* که موجب عقوبت الهی می‌شود معصیتی است که از منظر متدینین در معرض غفلت قرار گرفته است و *تنها با تابش نور ولایت به قبح آن پی می‌بریم.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر شب همه با هم بخونیم.... الهی عظم البلاء...
🌻پروردگارا از تو می خواهیم که هدایتگرمان باشی و راهی را به ما بنمایانی که با قدم نهادن در آن راه، مسیر بندگی تو پیموده و در راه خوشنودی نجات بخش بشریت، قدمهایی برداریم و سبک زندگی امان اصلاح، شاید بتوانیم زمینه ساز ظهور و ایجاد تمدن عظیم نوین اسلامی گردیم. 🌻عناوین برنامه فعالیت مجازی سه شنبه های مهدوی در قالب گروه های « زندگی مهدوی »🌻🌻🌻🌻 «کاری از گروه فعالان پویش مهدوی» 🔹شـــــنبه:ســـــــــلامت 🔹یکشـــــنبه: سبک زندگی 🔹دوشــــنبه: احکام و مبانی عقیدتی 🔹سه شــــــنبه: خانواده و تربیت فرزند 🔹چهارشـــنبه: اقتصاد در خانواده 🔹پنج شـــــــنبه: بصیرت افزایی سیاسی 🔹جمــــــــعه: عمومی و متفرقه 🍃🌻🍃🌻🍃🌻🍃🌻🍃 @zendeghi_mahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 🔅السَّلاَمُ عَلَى الدِّينِ الْمَأْثُورِ وَ الْكِتَابِ الْمَسْطُورِ... 🌱سلام بر مولایی که تنها نشانِ باقیمانده از دین و حجّت های خداست. 🌱سلام بر او که گنجینه علم الهی است. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت پنجم حضرت بقیة الله
🔷معرفت مهدوی🔷 🌹ٌ ﻭَ ﻻ‌ ﻳَﻄْﻤَﻊُ ﻓِﻲ ﺇِﺩْﺭَﺍﻛِﻪِ ﻃَﺎﻣِﻊٌ ﺣَﺘَّﻰ ﻻ‌ ﻳَﺒْﻘَﻰ ﻣَﻠَﻚٌ ﻣُﻘَﺮَّﺏٌ ﻭَ ﻻ‌ ﻧَﺒِﻲٌّ ﻣُﺮْﺳَﻞٌ ﻭَ ﻻ‌ ﺻِﺪِّﻳﻖٌ ﻭَ ﻻ‌ ﺷَﻬِﻴﺪٌ ﻭَ ﻻ‌ ﻋَﺎﻟِﻢٌ ﻭَ ﻻ‌ ﺟَﺎﻫِﻞ🌹ٌ 🔹زیارت جامعه کبیره🔹 ❓❓ﺁﯾﺎ ﻓﻘﻂ ﻣﻠﮏ ﻣﻘﺮﺏ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﻨﺎﺱ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻼ‌ﺋﮏ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺳﻨﺪ ﻭ ﺁﯾﺎ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻨﺎﺳﻨﺪ ﻭ ﻓﻘﻂ ۳۱۳ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻣﺮﺳﻞ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﻨﺪ؟ ✅ﺩﺭ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﻼ‌ﺋﮏ ﻧﺎﻡ ﻣﻠﮏ ﻣﻘﺮﺏ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺍﻻ‌ﻣﺎﻡ ﺷﺎﻣﻞ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻼ‌ﺋﮏ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻠﮑﻪ ﭼﻮﻥ ﻣﻠﮏ ﻣﻘﺮﺏ ﺍﺯ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻧﺎﻡ ﺑﻪ ﻣﯿﺎﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﺎ ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺳﻠﯿﻦ ﺫﮐﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﺳﻠﯿﻦ ﺑﺮ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻓﻀﯿﻠﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ✅ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻣﺮﺳﻠﯿﻦ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻓﻘﻂ ﻣﺮﺳﻠﯿﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ‌ﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﺩﺭ ﻋﺒﺎﺭﺍﺕ ﺩﯾﮕﺮ(ﺻﺪﯾﻖ ، ﺷﻬﯿﺪ، ﻣﻮﻣﻦ ﺻﺎﺩﻕ) ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﯾﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ✅ﺧﺪﺍ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻼ‌ﺋﮏ ﺑﺎﻻ‌ﺧﺺ ﻣﻠﮏ ﻣﻘﺮﺏ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﺑﺎﻻ‌ﺧﺺ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻣﺮﺳﻞ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﺎﻻ‌ﺗﺮ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻣﻌﺮﻓﺘﺘﺎﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ✅"ﻭَ ﻟَﺎ ﺻِﺪِّﻳﻖٌ": ﺻﺪﯾﻖ ﻫﺮﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﻌﻞ ﺍﻭ ﻣﺼﺪّﻕ ﻗﻮﻝ ﺍﻭﺳﺖ،ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻤﻪ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﻭﺗﺎﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﺑﺪﺍﻝ ﻗﻮﻝ ﻭ ﻓﻌﻠﺸﺎﻥ ﻫﯿﭻ ﺗﺰﺍﺣﻤﯽ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺻﺪﯾﻖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ✅"ﻭَ ﻟَﺎ ﺷَﻬِﻴﺪٌ": ﭼﻨﺪ ﻣﻌﻨﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻬﯿﺪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ: ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺷﺎﻫﺪ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺫﺍﺗﯽ ﻭ ﺻﻔﺎﺗﯽ ﻭ ﺍﻓﻌﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺷﻬﯿﺪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺷﻬﻮﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﺍﻭ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﺍﺩﺭﺍﮎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ✅"ﻭَ ﻟَﺎ ﻋَﺎﻟِﻢٌ ﻭَ ﻟَﺎ ﺟَﺎﻫِﻞٌ": ﺧﺪﺍ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﻭ ﺟﺎﻫﻞ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻋﺎﻟﻢ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﻮﻡ  ﺩﯾﻨﯽ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺟﺎﻫﻞ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺎﻫﻞ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺩﯾﻨﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﺴﯽ ﺟﺎﻫﻞ ﺑﻪ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻭ ﺍﺧﻼ‌ﻕ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﺟﺎﻫﻞ ﺑﻪ ﻭﻻ‌ﯾﺖ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﻬّﺎﻝ ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻬّﺎﻝ ﻫﻢ ﻧﮑﺮﻩ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ✅ﺷﺎﯾﺪ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﯾﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ‌ﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻗﺪﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﻭ ﺷﺎﯾﺪ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﻨﯿﻢ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺧﺪﺍﯼ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ‌ﺍﯾﻢ ﻭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﻨﺪ ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﻭ ﺍﻭﻻ‌ﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﻨﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﻬﺎﻟﺘﻢ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﺧﺪﺍﯼ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﻭ ﺍﻭﻻ‌ﺩ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪ ﺍﻡ. ✍استاد شجاعی
‌🌷امام مهدی شناسی ۴۲۹🌷 🌹ﺯَﺍﺋِﺮٌ ﻟَﻜُﻢ🌹 🔹زیارت جامعه کبیره🔹 🔶ﻣﺎ ﺑﺎ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﻋﻨﺎﻭﻳﻦ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ را که می خوانیم،با ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻗﺎﺑﻠﻴﺘﻬﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ عطا ﻛﺮﺩﻩ ﺁﺷﻨﺎ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻳﻢ،ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺍﻛﺮﺍﻡ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻛﻢ ﻛﺎﺭﻱ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻳﻢ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﻣﻬﻤﻞ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ‌ﺍﻳﻢ. 🔶ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻟﻐﻮﻱ ﺯﻳﺎﺭﺕ :‌ «ﺣﻀﻮﺭ ﺍﻟﻤﺰﻭﺭ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﺰﺍﺋﺮ » ﺣﻀﻮﺭ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺷﺪﻩ ﻧﺰﺩ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﻛﻨﻨﺪﻩ.ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﺍﺩﺭﺍﻙ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﻲ ﻇﺎﻫﺮﺍً ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ. ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﻣﺸﺎﻫﺪ ﻣﺸﺮﻓﻪ ﻫﻢ ﻧﺒﺎﺷﻴﻢ ﻣﺜﻼ‌ً ﺁﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﺑﮕﻮﻳﺪ: « ﺯَﺍﺋِﺮٌ ﻟَﻜُﻢ» ﻭ ﺣﻀﻮﺭ ﺁﻥ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺍﺩﺭﺍﻙ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﺎﺷﺪ ﺁﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﺭﺍ ﺍﺩﺭﺍﻙ ﻧﻜﻨد. ﭼﻮﻥ ﺣﻘﻴﻘﺘﺎً‌ ﺯﺍﺋﺮ ﻧﻴﺴﺖ. 🔶ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻧﺰﺩ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﻭﻳﻢ ﻭ ﺣﺎﺟﺖ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ ﺑﻠﻜﻪ «ﻗﺼﺪ ﺍﻟﻤﺰﻭﺭ ﺗﻌﻈﻴﻤﺎ » ﺍﺳﺖ ﻳﻌﻨﻲ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺰﺭﮔﺪﺍﺷﺖ ﺍﻭ ﻗﺼﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ. ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﺧﻀﻮﻉ ﻭ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻋﻈﻤﺖ ایشان ﺣﻀﻮﺭ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻴﻢ. 🔶ﻭﻗﺘﻲ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﻳﻢ. ﻗﺼﺪﻣﺎﻥ ﺗﺼﺤﻴﺢ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻭ  ﺍﺻﻼ‌ﺡ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻭ ﭘﻴﺮﺍﻳﺶ ﺭﺫﺍﻳﻞ ﻭ ﺍﺗﺼﺎﻑ ﺑﻪ ﻓﻀﺎﻳﻞ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺣﺮﻳﻢ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﺩ. 🔶ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ‌ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻓﻴﺾ ﺍﺳﺖ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻧﺴﺎﻧﻴﺖ ﻧﺼﻴﺐ ﺍﻭ ﺷﻮﺩ ﺍﻳﻦ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻣﻘﺪﻭﺭ ﻧﻴﺴﺖ. 🍃یکی از معانی "ﺯَﺍﺋِﺮٌ ﻟَﻜُﻢ" ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﻭ ﻳﺎ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﻭﻻ‌ً ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻞ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻗﺒﻮﻝ ﻛﻨﻴﻢ، ﺳﭙﺲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﻛﻨﻴﻢ، ﺳﭙﺲ ﻣﻌﺮﻓﺘﻲ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﻛﺴﺐ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﻭﺳﺎﻃﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺁﻟﻮﺩﮔﻴﻬﺎﻱ ﻣﺎ ﻣﺘﺮﻓﻊ ﻭ ﻓﻀﺎﻳﻞ ﻣﺎ ﺍﻓﺰﻭﻥ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻗﺮﺏ ﻭ ﻭﺻﻞ ﺩﺍﺋﻢ ﻧﺼﻴﺐ ﻣﺎ ﺷﻮﺩ. 🍃"ﺯَﺍﺋِﺮٌ ﻟَﻜُﻢ" ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺒّﺮﻱ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺯﻳﺎﺭﺕ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﺑﺪﻭﻥ ﺑﺮﺍﺋﺖ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﻳشان ﻣﻴﺴﺮ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻧﺼﻴﺐ ﻣﺎ ﺑﺸﻮﺩ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺍﻋﺪﺍﺀ ﺩﻳﻦ ﺑﺮﺍﺋﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ. 🍃ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻲ ﻗﺼﺪ ﺍﺳﺖ. ﻗﺼﺪ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﻣَﺰﻭﺭ(زیارت شونده) ﺁﻳﺔ‌ ﺍﻟﻠﻪ ﻛﺮﺑﻼ‌ﻳﻲ ﺍﺯ ﺷﺎﺭﺣﻴﻦ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﺪ: ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻋﻤﻠﻲ ﻗﺼﺪ ﻭﺻﺎﻝ ﺑﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻳﻢ. "ﻣَﻦْ ﺃَﺭَﺍﺩَ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﺑَﺪَﺃَ ﺑِﻜُﻢ" ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺳﻴﺪﻥ به خدا و زیارت قلبی او ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ امامم ﺑﺮﺳﻢ. مهدی_شناسی
‌💠یکی از کسانی که توفیق ملاقات با امام عصر ارواحنا فداه را پیدا کرده و آن حضرت را در حالی ملاقات نموده است که بسیار ناراحت بوده و گریه می کرده اند؛می گوید: از آن حضرت سوال کردم : آقاجان ! ای سرورم!چرا این قدر گریه می کنید؟ 💠حضرت در جواب فرمودند: " شیعیان مرا نمی خواهند!" 💠باز پرسیدم : آقاجان!قربانتان بروم. اکثر مردم شما را می خواهند و همیشه برای فرج دعا می کنند. 💠حضرت فرمودند: « از صد نفر یکی از آنها از ته قلب برای فرج من دعا می کند. اگر فقط شیعیان ایران، یک بار،با هم مرا می خواستند،خداوند ظهور و فرج مرا می رساند. 📚در اوج تنهایی ص ۳۴
Majid-Bani-Fatemeh-Zeynab-320.mp3
5.1M
🏴با روضه‌های‌ کربلا‌ قد کشیده‌ایم... 💔این‌افتخار را همه‌ مدیونِ‌ زینبیم... 🎙سیدمجید بنی‌فاطمه (س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا