eitaa logo
زندگی بدون ♨گناه♨
48 دنبال‌کننده
277 عکس
157 ویدیو
3 فایل
💖 بسم الله الرحمن الرحیم.💖 با حضور جمعی از اساتید حوزوی 👌 کانالی متفاوت برای ترک #گناه 👌 آشنایی با گناهان و عواقب آنها👍 https://harfeto.timefriend.net/347700964 قدم قدم به سوی خدا با زندگی بدون #گناه. #کپی هر مطلب با ذکر منبع #بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 ❔در مورد آیه الکرسی مشکل داشتم که نظریات روحانیون در آن مختلف بود که آیا آیه الکرسی تا هم فیها خالدون است یا تا هو العلی العظیم ❗️ 💠💠 👌در اهميت و فضيلت آیه الکرسی همين بس كه از پيامبر گرامى اسلام نقل شده است كه از ابى بن كعب سؤال كرد و فرمود: كدام آيه برترين آيه كتاب اللَّه است؟ عرض كرد: اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ، پيامبر ص دست بر سينه او زد و فرمود: دانش بر تو گوارا باد، سوگند به كسى كه جان محمد ص در دست او است اين آيه داراى دو زبان و دو لب است كه در پايه الهى تسبيح و تقديس خدا مى گويد. ❕در حديث ديگرى از على ع از پيامبر ص مى خوانيم كه فرمود ؛ « برگزيده قرآن سوره بقره و برگزيده ، آية الكرسى است، در آن پنجاه كلمه است و در هر كلمه اى پنجاه بركت است » 👌و در حديث ديگرى از امام باقر علیه السلام آمده است ؛ « هر كس آية الكرسى را يك بار بخواند، خداوند هزار امر ناخوش آيند از امور ناخوش آيند دنيا، و هزار امر ناخوش آيند از آخرت را از او بر طرف مى كند كه ناخوش آيند دنيا، فقر، و آسانترين ناخوش آيند آخرت، عذاب قبر است » 📚مجمع البیان ج 1 و 2 ص 360 ❔حال پرسش اینجاست که آیا آية الكرسى فقط يك آيه است كه از اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ شروع مى شود، و به وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ختم مى گردد، يا اينكه دو آيه بعد نيز جزء آن است، بنا بر اين اگر در جايى مثل ليلة الدفن دستور داده شده آية الكرسى بخوانند، بايد هر سه آيه خوانده شود. 💠قرائنى در دست است كه نشان مى دهد، همان آيه است ؛ 1⃣تمام رواياتى كه در فضيلت آن وارد شده و از آن تعبير به آية الكرسى كرده همه نشان مى دهد كه يك آيه بيش نيست. 2⃣تعبير به فقط در همان آيه اول است و نامگذارى به آية الكرسى نيز مربوط به همين آيه است. 3⃣ در بعضى از احاديث به همين معنى تصريح شده مانند حديثى كه در امالى شيخ از امير مؤمنان على نقل شده است كه ضمن بيان آية الكرسى از اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ شروع فرمود تا وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ. 4⃣در مستدرك سفينة البحار، از مجمع نقل مى كند ؛ « آية الكرسى معروف است و آن تا وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ است » 📚مستدرک سفینه البحار ج 9 ص 97 5⃣در حديثى از امام على بن الحسين مى خوانيم كه پيامبر اكرم فرمود ؛ «كسى كه چهار آيه از اول سوره بقره و آية الكرسى و دو آيه بعد از آن و سه آيه از آخر بقره را بخواند، هرگز ناخوشايندى در و مالش نمى بيند و شيطان به او نزديك نمى شود، و قرآن را فراموش نمى كند » 📚بحار الانوار، جلد 89 صفحه 265. 👌از اين تعبير نيز استفاده مى شود كه آية الكرسى يك آيه است. 6⃣در بعضى از روايات وارد شده كه آية الكرسى كلمه است و در هر كلمه اى پنجاه بركت است . 📚مجمع البیان ج 1 و 2 ص 361 👌 شمارش كلمات آيه نيز نشان مى دهد كه تا وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ پنجاه كلمه است. ❕آرى در بعضى از روايات دستور داده شده است كه تا هُمْ فِيها خالِدُونَ بخواند، بى آنكه عنوان آية الكرسى، مطرح باشد.به هر حال آنچه از بالا استفاده مى شود اين است كه آية الكرسى يك آيه بيشتر نيست. 📚تفسیر نمونه ج 2 ص 276 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔چرا خداوند ابراهیم را مامور به سر فرزند کرد ❕آیا چنین امری ظالمانه نبود که پدری را مامور به سر بریدن فرزند بیگناه کند ❕آیا این عمل با عدالت خداوند منافات ندارد ❕❕ 💠💠 👌یکی از شاخه های توحید خداوند ، توحید در است .خداوند مالک حقیقی همه موجودات است و می تواند در جان و مال تمام انسان ها تصرف کند ،زیرا وقتی خالق همه اشیاء او است طبعا مالک همه اشیاء نیز ذات مقدس او است. 📚تفسیر نمونه ج27 ص449 🔶خداوند در آیات به این حقیقت اشاره کرده است و می فرماید: « هر چه در آسمانها و زمین است از اوست» 🔷بقره116-255-284- ال عمران 109- 129- نسائ126- ❗️« آسمانها و زمین و آنچه میان آن دو است از آن خداست» 🔶مائده 17- انعام 12- توبه116 ❕بر پایه همین مالکیت است که خداوند در هر روز جان هزاران انسان را بر اساس نزد خود می گیرد و کسی هم حق اعتراض به او را ندارد چرا که در مملوک خود تصرف می کند . ❕خداوند بر اساس همین مالکیت و بر اساس مصالح و حکمت هایی ابرهیم را مامور به کشتن فرزند میکند و چون این فرمان ، فرمانی از ناحیه مالک انسانها بوده است ، ابراهیم نیز از اطاعت کردن بود اگر چه امری که به ابراهیم شد یک امر امتحانی بود و در اوامر امتحانی اراده به اصل عمل تعلق نگرفته است بلکه هدف آن است که روشن شود شخص مورد آزمایش تا چه اندازه آمادگی اطاعت فرمان را دارد و این در جایی است که شخص مورد آزمایش از اسرار پرده آگاه نباشد . 📚تفسیر نمونه ج19 ص 121 👌یکى از اسرار قربانی کردن در روز عید قربان نیز زنده کردن خاطره بزرگ مرد الهى و قهرمان توحید، حضرت ابراهیم خلیل مى باشد 🗯جریان فداکارى ابراهیم خلیل در این بود که خداوند براى تکمیل روح و و اثبات لیاقت و پایه فدا کارى وى به او دستور داد تا فرزند فوق العاده عزیز خود را در سرزمین «منا» در راه خدا قربانى نماید البتّه این فرمان جنبه آزمایشى داشت و براى اثبات شایستگى آن مرد الهى بود و لذا، هنگامى که وى آماده اطاعت گردید، دستور آمد که به جاى فرزند خویش، را ذبح نماید. 🔶آمادگى و مهیّا گشتن وى براى اطاعت دستور خداوند ثابت کرد که روح اخلاص و اطاعت، روح جانبازى و فداکارى، در او آن چنان قوى و نیرومند است که مى تواند در پرتو ایمان، بر هر چیز حتّى بر عواطف و احساسات عمیق و ریشه دار پدرانه پیروز آید و براى یک هدف عالى و معنوى، از فرزند خویش بگذرد; اگر چه سرانجام فقط ذبح کرد. 🗯زائران خانه خدا با کشتن گوسفندى در سرزمین «منى» و دیگران با قربانی کردن خاطره اخلاص و قدرت ایمان و پایه فداکارى او را در دل ها زنده مى سازند و از این رهگذر به یکدیگر درس فداکارى و جانبازى مى آموزند و گویا عملا چنین مى گویند که مرد خدا کسى است که در راه خدا از همه چیز بگذرد - چنان که آن مرد بزرگ گذشت - این گوشه اى از اسرار قربانى روز «منى» است . 📚پاسخ به پرسشهای مذهبی ، ص334 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گریه رهبر معظم انقلاب در هنگام اقامه نماز بر پیکرهای مطهر شهدای جبهه مقاومت •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 ❔مجازات یک برابر است یا دو برابر؟ 🔻یک برابر 🔻 ➖مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَى إِلَّا مِثْلَهَا وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ ﴿۱۶۰، انعام﴾ هر كس كار نيكى بياورد ده برابر آن [پاداش] خواهد داشت و هر كس كار بدى بياورد جز مانند آن جزا نيابد و بر آنان ستم نرود (۱۶۰) 🔻دو برابر است🔻 ➖قَالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ فِي النَّارِ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَهَا حَتَّى إِذَا ادَّارَكُوا فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لِأُولَاهُمْ رَبَّنَا هَؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِنَ النَّارِ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَكِنْ لَا تَعْلَمُونَ ﴿۳۸، اعراف﴾ ترجمه: گفت در ميان امتهايى از جن و انس كه پيش از شما بودهاند داخل آتش شويد هر بار كه امتى [در آتش] درآيد همكيشان خود را لعنت كند تا وقتى كه همگى در آن به هم پيوندند [آنگاه] پيروانشان در باره پيشوايانشان میگويند پروردگارا اينان ما را گمراه كردند پس دو برابر عذاب آتش به آنان بده [خدا] میفرمايد براى هر كدام [عذاب] 👈دو چندان👉 است ولى شما نمىدانيد(38) ➖الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ كَافِرُونَ ﴿۱۹﴾أُولَئِكَ لَمْ يَكُونُوا مُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ وَمَا كَانَ لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ يُضَاعَفُ لَهُمُ الْعَذَابُ مَا كَانُوا يَسْتَطِيعُونَ السَّمْعَ وَمَا كَانُوا يُبْصِرُونَ﴿۲۰، هود﴾ ترجمه: همانان كه [مردم را] از راه خدا باز میدارند و آن را كج میشمارند و خود آخرت را باور ندارند(19)، آنان در زمين درماندهكنندگان [خدا]نيستند و جز خدا دوستانى براى آنان نيست عذاب براى آنان 👈دو چندان 👉میشود آنان توان شنيدن [حق را] نداشتند و [حق را]نمىديدند(20) 💠💠 👌چنان که در آیات فوق آمده است ، مجازات هر گناه تنها اندازه همان جرمی است که صورت گرفته است نه بیشتر ، اما گاهی دوجرم یا بیشتر از فرد عاصی صادر می شود ، طبیعتا به ازای افزایش جزم ، مجازات نیز می یابد و در برابر هر جرم ، قرار می گیرد . ❕در آیات فوق که از مضاعف شدن مجازات گناهکاران سخن به میان آورده است ناظر به همین نکته است . 💠گنهکارانی که هم موجب خود شدند و هم دیگران ، گرفتار مجازات مضاعف و دو برابر می شوند چرا كه هم خود گمراه و گناهكار و تبهكار بودند، و هم ديگران را به اين مى كشاندند، به همين دليل هم بار گناه خويش را بر دوش مى كشند و هم بار گناه ديگران را (بى آنكه از گناه ديگران چيزى كاسته شود). ❕شاهد اين سخن آنكه در آيات ديگر مى خوانيم « وَ لَيَحْمِلُنَّ أَثْقالَهُمْ وَ أَثْقالًا مَعَ أَثْقالِهِمْ » آنها در روز قيامت سنگينى گناه خويش، و گناهان ديگرى را با آن، بر دوش خود حمل مى كنند" (عنكبوت- 13). 👌و نيز اخبار فراوانى داريم كه هر كس سنت بدى بگذارد ، وزرو گناه تمام كسانى كه به آن سنت بد عمل مى كنند، براى او نوشته مى شود، همچنين هر كس سنت نيكى بگذارد معادل پاداش كسانى كه به آن مى كنند براى او ثبت مى گردد. 📚بحار الانوار ج 2 ص 24 👌در آیات فوق شده است که پیروان گمراه گران نیز عقابی مضاعف دارند ، زيرا هيچگاه پيشوايان ظلم و ستم و سركردگان انحراف و گمراهى به تنهايى نمى توانند برنامه هاى خود را پياده كنند و اين پيروان سرسخت و لجوج هستند كه به آنها در رسيدن به اين هدف قدرت و توان مى بخشند و به اصطلاح تنور آنها را داغ كرده و پاى پرچمشان سينه مى زنند، بنا بر اين، اين نيز بايد كيفر مضاعف داشته باشد، كيفرى به خاطر گمراهى خود و كيفرى به خاطر حمايت از ظالم و ستمگر و پيشوايان گمراه. ❕به همين دليل در حديث كه از امام كاظم علیه السلام درباره يكى از دوستانش بنام" صفوان" نقل شده مى خوانيم كه به هنگام نهى او از همكارى با دستگاه هارون الرشيد ستمگر فرمود ؛ « اگر مردم دستگاه آنها را گرم نكنند و به حمايتشان نشتابند چگونه مى توانند حق پيشوايان عادل را غصب كنند » 📚تفسیر نمونه ج 6 ص 168 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ 🍃 بعضی وقت ها كه نماز می خوانم به قول معروف دلچسب نيست،😒 آيا می توانم دوباره خواند؟🧐 ⚡️ ما وظيفه داريم كه همه اعمال عبادی را به خاطر خدا انجام دهيم نه بخاطر دل و هوای نفس و معمولاً اين شيطان است که وسوسه می کند و می گويد: «اين وضو یا غسل یا نماز دلچسب نشد» ❌ لذا بايد با او مخالفت نمود ✅ 💎 و الا ممکن است به وسواس که دام شيطان است مبتلا شویم😱 که نجات از ان خیلی مشکل است. 😢 بنابراين اگر نمازی که خوانده ايد مطابق آنچه در رساله مراجع تقليد آمده بود، تکرار لازم نيست ❌ ❄️ و اگر دلچسب نبودن به جهت کمی حضور قلب بوده است😊 به جای تكرار نماز، تعقیبات نماز ـ بخصوص سجده شکر ـ را طولانی تر کنید و نمازهای مستحبی مثل نافله های روزانه را بخوانید تا طبق روایات کمی حضور قلب در نماز را جبران کند.✅ •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔توصیه اسلام برای ارتباط با کودکان بعد از ۶ سالگی چیست؟ یعنی پدر یا مادر تا چه سنی می توانند کودکان جنس مخالف خود را در آغوش بگیرند؟ و ببوسند ❗️معاندین حرف های عجیبی میزنند ❕❕ 💠💠 👌مرحوم امام ( ره ) در کتاب « تحریر الوسیله » خود می آورد ؛ « براى مرد جايز است كه به دختر بچه مادامى‏ كه بالغ نشده نگاه كند، در صورتى كه در آن تلذذ و شهوت نباشد؛ البته احتياط و اولى‏ اين است كه به جاهايى كه عادت بر پوشاندن آن‏ها با لباس‏هاى متعارف، جارى نمى ‏باشد اكتفا نمايد مانند صورت و دست‏ها تا مچ و موى سر و دو ذراع و دو پا، نه مثل ران و كپل و كمر و سينه و پستان و سزاوار نيست كه احتياط در آن‏ها ترك شود. و احتياط (واجب) آن است كه در صورتى كه به شش سال رسيده باشد او را نبوسد و در دامن خود قرار ندهد. ❕ براى زن، نگاه كردن به پسر بچه مميّز مادامى‏ كه بالغ نشده جايز است. و بر زن واجب نيست كه خود را از او بپوشاند مادامى‏ كه به جايى نرسد كه نگاه كردن از ناحيه او و نگاه كردن به او موجب برانگيخته شدن شهوت شود؛ بنابر اقوى در برانگيخته شدن شهوت بالفعل و بنابر احتياط (واجب) در غير آن (يعنى در صورتى كه برانگيخته شدن بالقوه باشد). 📚ترجمه تحریر الوسیله ج 2 ص 262 👌على‏ رغم اين‏كه در اسلام به محبّت كردن، نوازش كردن و بوسيدن بچّه‏ ها سفارش شده، امّا اين رفتار، پس از سن معيّن، از سوى افراد نامحرم منع مى‏ شود. با اين‏كه در هيچ روايتى نديده ‏ايم كه دختربچّه‏ ها پيش از سن بلوغ، به حجاب و پوشش مخصوص وادار شده باشند، يا روايتى كه حضور دختربچّه ‏ها را در برابر مردان يا پسران، منع كرده باشد، امّا روابطى مثل: بوسيدن و در آغوش گرفتن آنها از سوى نامحرمان، منع شده است. ❕امير المؤمنين عليه السّلام مى ‏فرمايد ؛ « هنگامى كه دختر به شش سالگى رسيد، جايز نيست كه او را مرد نامحرمى ببوسد و يا او را فشار دهد.» 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 231 ❕و در حديث ديگرى نيز نقل شده كه فردى از امام سؤال مى ‏كند: دختربچّه نامحرمى، خود را در آغوش من مى ‏اندازد و من او را بلند مى‏ كنم و مى‏بوسم، حكمش چيست؟ امام پاسخ داد ؛ « اگر دختر، شش ساله شد، او را روى پاى خود ننشان. 📚الکافی ج 5 ص 533 ❕پيامبر گرامی فرمود ؛ « چون دختر شش ساله شد، او را مبوس و پسر نيز چون از هفت سالگى گذشت، زن را نبوسد. » 📚الفقیه ج 3 ص 437 ❕ امام صادق عليه السلام فرمود ؛ «وقتى دختر به شش سالگى رسيد، براى تو شايسته نيست كه او را ببوسى.» 📚الکافی ج 5 ص 533_ تهذیب ج 7 ص 481 ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « امام كاظم عليه السلام نزد محمّد بن ابراهيم، فرماندار مكّه و همسر فاطمه دختر امام صادق عليه السلام بود. محمّد بن ابراهيم، دخترى داشت كه لباس [زيبا] بر او مى‏ پوشاندند و نزد مردان مى‏ آمد و مردان، او را گرفته، به آغوش مى‏ كشيدند. 🔸 هنگامى كه به امام كاظم عليه السلام رسيد، ايشان، در حالى كه دستان خود را كشيده بود، او را [از اين كه به آغوشش درآيد] نگه داشت و فرمود ؛ «وقتى دختر به شش سالگى رسيد، جايز نيست مردى كه مَحرم او نيست، او را ببوسد و در آغوش بكشد». 📚تهذیب الاحکام ج 7 ص 461 ❕باتوجّه به زودتر بودن سن بلوغ جنسى دختران، پيامبر گرامی سن دختران را يك سال، پيش از پسران ذكر كرده است؛ زيرا دختران، پيش از پسران، به اين مسائل آگاه مى‏ شوند و شايد هم خاطره اين عمل، بيشتر در ذهن آنها باقى بماند. 🔸 از طرف ديگر، پيامبر گرامی با چنين دستورهايى، راه را براى سوء استفاده افراد بيمار جنسى مى‏ بندد كه به بهانه محبّت و نوازش كودكان، به ارضاى اميال بيمارگونه خود نپردازند. ❕در ضمن، از آن‏جا كه بوسه بر لب براى غيركودك خردسال، غالبا باعث تحريك مى‏ شود، امام صادق عليه السّلام مى‏ فرمايد ؛ « بوسه بر لب، جز بر لب همسر و فرزند خردسال، جايز نيست.» 📚الکافی ج 2 ص 186 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @YaAlaah👈 💕 @YaAlaah👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا