13.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فاطمیه
🎥 نام های حضرت زهرا (س)...
🎤🎤حجت الاسلام قرائتی
↶【به ما بپیوندید 】↷
🎙#پرسمان_اعتقادی
•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈•
💕 @YaAlaah👈
💕 @YaAlaah👈
اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتي تُحْرِمُنِیَ الْحُسَیْنْ
خدایا گناهانی را که مرا
از "حسین" محروم میکند ببخش... 😔
↶【به ما بپیوندید 】↷
🎙#پرسمان_اعتقادی
•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈•
💕 @YaAlaah👈
💕 @YaAlaah👈
🌺🌿🌺
⬅️ بهترین مدل مدیریت بحرانهای زندگی اتصال با خداست. امام حسین علیه السلام در بحران کربلا و عاشورا، با اتصال با خدا چنان احساس آرامش کردند که فرمودند: «إِلَهِی رِضاً بِقَضَائِکَ صَبْراً عَلَی بَلَائِکَ تَسْلِیماً لِأَمْرِکَ لَامَعْبُودَ سِوَاکَ یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ».
⬅️ اگر اتصال با خدا در شرایط بحرانی آرامشبخش است در شرایط عادی به طریق اولی آرامشبخش زندگی است.
⬅️ اتصال با خدا یعنی:
🔸اتصال با ذکر الله؛ نماز؛
🔸اتصال با کلام الله؛ قرآن؛
🔸اتصال با بیت الله؛ مسجد؛
🔸اتصال با ولیّ الله؛ اهلبیت علیهم السلام؛
🔸اتصال با أمر الله؛ انجام واجبات و ترک محرمات.
↶【به ما بپیوندید 】↷
🎙#پرسمان_اعتقادی
•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈•
💕 @YaAlaah👈
💕 @YaAlaah👈
#خواص_انار
🤔#پرسش
❔امام صادق دوست نداره کسی باهاش انار بخوره
علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن حماد بن عثمان، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: ما من شئ أشارك فيه أبغض إلي من الرمان وما من رمانة إلا وفيها حبة من الجنة فإذا أكلها الكافر بعث الله عز وجل إليه ملكا فانتزعها منه
#ترجمه_فارسی امام صادق علیه السلام میفرماید نزد من، شریک شدن در هیچ چیز بدتر از شراکت در انار نیست. و هیچ اناری نیست مگر اینکه در آن دانهای بهشتی وجود دارد. و چون کافر آن را بخورد خدا فرشتهای میفرستد تا آن دانه بهشتی را شکمش در بیارید
📓کتاب : الكافي نویسنده : الكليني ج : 6 ص : 353
⭕️نکته: در این حدیث هم چنین ثابت شده که کافران از خوردن انار نیز تحریم شده اند و چون کافر آن را بخورد خدا فرشتهای میفرستد تا آن دانه بهشتی را ازشکمش در بیارید
💠#پاسخ💠
👌در روایات ما به خوردن انار #توصیه شده است از دو جهت ؛
1⃣دارای خواص و اثرات مثبتی بر سلامتی بدن است .
2⃣چون انار میوه بهشتی است ، بر روی مومنین اثرات معنوی هم می گذارد و موجب رقیق شدن قلوب و دوری شیطان از آنان می گردد .
❕پيامبر گرامی فرمود ؛
« انار، مِهتر همه ميوه هاست و هر كس يك انار بخورد، چهل پگاه، شيطان خويش را به خشم مى آورد. »
📚المحاسن ج 2 ص 359
❕و فرمود ؛
« هر كس انارى را كامل بخورد، خداوندْ قلب او را چهل شب، نورانى مى دارد. »
📚بحار الانوار ج 66 ص 165
👌و فرمود ؛
« انار بخوريد؛ زيرا هيچ دانه اى از آن در معده جاى نمى گيرد، مگر اين كه چهل روز، قلب را نورانى مى سازد و شيطان را برون مى راند. »
📚عیون الاخبار ، ج 2 ص 35
❕امام صادق عليه السلام فرمود ؛
« بر شما باد انار شيرين. آن را بخوريد؛ چرا كه هيچ دانه اى از آن به معده مؤمنى در نمى آيد، مگر اين كه بيمارى اى از آن ريشه كن مى كند و شيطانِ وسوسه را از او دور مى سازد. »
📚الکافی ج 6 ص 354
👌و فرمود ؛
« خوردن انار شيرين، آب مرد را افزون مى كند و فرزند را نكو مى سازد. »
📚الکافی ج 6 ص 355
❕امام عسكرى عليه السلام فرمود ؛
« پس از حجامت، انار بخور، انارى شيرين؛ چرا كه خون را فرو مى نشاند و خون را در درون، تصفيه مى كند. »
📚بحار الانوار ج 62 ص 123
👌امامان گرامی ما هم تاکید داشتند ، جهت بهره مندی از خواص انار ، کسی در خوردن یک انار شریک دیگری نشود ؛
📚وسائل الشیعه ج 24 ص 411 باب 99 کراهه الاشتراک فی اکل الرمانه الواحده
❕منظور از کراهت اشتراک ، که در خوردن انار بیان شده است ، اشتراک در یک انار است ، یعنی انسان ، فرد دیگری را در یک انار که سهم خودش است ، شریک نکند و برای دیگری ، انار دیگری مهیا کند ، نه آنکه انسان مثلا در برابر دیگری انار بخورد و دیگران تنها نظاره کننده باشد ، چرا که پیامبر گرامی فرمود ؛
« هر کس چیزی بخورد در حالی که فرد دیگری به او نگاه می کند اما او را شریک در خوردن نسازد خداوند او را مبتلا به دردی می کند که درمانی ندارد»
📚مجموعه ورام ج1 ص47
❕ لذا می بینیم يزيد بن عبد الملك نوفلى می گوید ؛
« بر امام صادق عليه السلام وارد شدم، در حالى كه انارى در دست داشت. فرمود: «اى مُعَتِّب! يك انار هم به اين مرد بده؛ چرا كه در [خوردن] هيچ چيز، كسى با من شريك نشده است كه برايم ناخوشايندتر از شريك شدن در [خوردن] انار باشد».
📚الکافی ج 6 ص 353
👌چون انار میوه بهشتی است ، و دانه بهشتی در آن است ، طبیعتا اثرات و خواص معنوی که برای انار برشمردیم ، شامل کافر نمی شود ، و این که در روایت مورد استناد وهابی ، آمده است که فرشته ای دانه بهشتی انار را از شکم کافر بیرون می آورد ، این تعبیر کنایه از آن است که کافر از خواص معنوی انار بی بهره است .
↶【به ما بپیوندید 】↷
🎙#پرسمان_اعتقادی
•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈•
💕 @YaAlaah👈
💕 @YaAlaah👈
18.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#منتظرانه🍃
نمی دونیم چی نداریم...
غضب الهی میدونی یعنی چی؟🤔
چه موقع حجت بازخواهد گشت؟!
#رائفی_پور
#پیشنهاد_دانلود👌
#اللهمعجللولیکالفرج✨
#حدیث_نفس 🌱
↶【به ما بپیوندید 】↷
🎙#پرسمان_اعتقادی
•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈•
💕 @YaAlaah👈
💕 @YaAlaah👈
🌺🍃🐝🍃🌺
#آرامبخش
✨❣️🍃"ﺍﻟﻬﯽ "
ﺑـﻮﯼ ِﻧﺎﺏ " ﺑﻬﺸـﺖ "ﻣﯿﺪﻫﺪ ﻫﻤـﮥ " ﻧﺎﻣﻬﺎﯼ "ﻗﺸـﻨﮓ ِ " ﺗــﻮ "
ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﻣﺸﺎﻥ ﺭﻭﯼ ِﺯﺧﻤﻬﺎﯼ "ﺩﻟﻢ "
ﮔﻔـﺘﻪ ﺑـﻮﺩﯼ "ﺍَﻟﺠَّﺒﺎﺭ "
ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐـﻪ " ﺟُـﺒﺮﺍﻥ ﻣــﯿﮑﻨﺪ " ﻫﻤـﮥ ﺷﮑﺴﺘﮕـﯿﻬﺎﯼِ " ﺩﻟﺖ " ﺭﺍ
✨❣️🍃ﮔﻔــﺘﻪ ﺑﻮﺩﯼ " ﺍَﻟﻤُﺼَـﻮِّﺭ "
ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐــﻪ ﺍﺯ ُ"ﻧﻮﻣـﯿﺴـﺎﺯﺩ "
ﻫﻤﮥ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ "ﻭﯾـﺮﺍﻥ " ﺷـﺪﻩ ﺍﺳـﺖ ﺩﺭﻭﻥ ِ" ﺩﻟﺖ "
✨❣️🍃ﮔﻔــﺘﻪ ﺑـﻮﺩﯼ " ﺍﻟﺸّـﺎﻓـﯽ "
ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐـــﻪ " ﺷِﻔﺎ " ﻣـﯿﺪﻫﺪ ﺗﻤﺎﻡِ
" ﺯﺧﻤﻬـﺎﯼِ ﻋﻤﯿﻖ " ﻭ " ﻧﺎﻋـﻼﺝ " ﺭﺍ
✨❣️🍃ﻫـﻮﺍﯼ ِ "ﺩﻟﻢ " ﺳﺒﮏ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺑــﺎﺯﻣﺰﻣﻪ ﻧﺎﻣﻬﺎﯼِ ﺯﯾﺒﺎﯾﺖ
ﻧَﻔـﺲ ﻣﯿﮑﺸــﻢ ﺩﺭﻫﻮﺍﯼِ "ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯿﻬـﺎﯼِ ﻧﺎﺑﺖ "
✨❣️🍃"ﺍﻟﻬﯽ "
ﺳﭙﺎﺱ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯽ وخدایی میکنی....
↶【به ما بپیوندید 】↷
🎙#پرسمان_اعتقادی
•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈•
💕 @YaAlaah👈
💕 @YaAlaah👈
#خلود_در_بهشت
#پرسش
❔در یک آیه قرآن هست که میگوید کسانی که وارد بهشت میشوند جاودنند مگر اینکه خدا بخواهد کسی را از #بهشت بیرون کند . از طرفی قرآن میگوید بهشتی ها در بهشت جاودنند آیا میان این دو مطلب تنافی نیست ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌در این شکی نیست که بهشت برای بهشتیان ابدی و دوزخ نیز برای معاندین و ملحدان ابدی می باشد و از آن #خروجی نیست .
❕البته توجه به این نکته لازم است که خلود که در آیات قرآن آمده است در اصل لغت به معنى بقاى #طولانى و هم به معنى ابديت آمده است، بنا بر اين كلمه خلود به تنهايى دليل بر ابديت نيست، زيرا هر نوع بقاء طولانى را شامل مى شود.
👌ولى در بسيارى از آيات قرآن با #قيودى ذكر شده است كه از آن به وضوح مفهوم ابديت فهميده مى شود، مثلا در آيات 100 توبه 11 طلاق و 9 تغابن در مورد بهشتيان تعبير به «خالِدِينَ فِيها أَبَداً »مى كند، كه اين تعبير مفهومش ابديت بهشت براى اين گروهها است، و در آيات ديگرى مانند 169 نساء و 23 جن در باره گروهى از دوزخيان همين تعبير « خالِدِينَ فِيها أَبَداً » ديده مى شود كه دليل بر جاودانگى عذاب آنها است.
❕تعبيرات ديگرى مانند « ماكثين فيها ابدا » در آيه 3 كهف « لا يَبْغُونَ عَنْها حِوَلًا» (كهف- 108) و مانند اينها نشان مى دهد كه بطور #قطع گروهى از بهشتيان و دوزخيان جاودانه در نعمت يا در عذاب خواهند ماند.
📚تفسیر نمونه ج 9 ص 239
❕حال آنچه مورد #پرسش قرار گرفته است این آیه است که می فرماید ؛
« وَ أَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خالِدِينَ فِيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاَّ ما شاءَ رَبُّكَ عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ » « اما آنها كه سعادتمند شدند در بهشت جاودانه خواهند بود، ما دام كه آسمانها و زمين بر پاست مگر آنچه پروردگارت بخواهد، بخششى است قطع نشدنى » ( هود 108)
❔پرسش اینجاست که ظاهر استثناى جمله «الَّا مَاشَا رَبُّكَ؛ مگر اين كه خداى تو بخواهد» مى رساند كه ممكن است روزى #خدا بخواهد كه آنان را از اين مركز نعمت بيرون كند، در صورتى كه باقى آيات گواه بر اين است كه هرگز آنها از بهشت خارج نخواهند شد، با اين وضع معناى اين آيه چيست؟
👌برای پاسخ #گفتنی است که درست است كه خداوند جهان به افراد سعادتمند در بسيارى از آيات، بهشت دائم وعده كرده است و از اين وعده هرگز تخلّف نخواهد فرمود و خود او مى فرمايد «وَعْدَ اللَّهِ لا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ؛ اين وعده ای است كه خدا كرده و خداوند هرگز از وعده اش تخلّف نمى كند!».( روم 6) ولى ممكن است افرادى تصوّر كنند كه با اين وعده قطعى ديگر زمام كار از دست خدا بيرون مى رود و او حتّى توانايى نخواهد داشت كه آنان را از بهشت خارج سازد و نعمت را از آنها سلب كند و به اصطلاح علمى و كلامى، اين قضاى حتمى قدرت خدا را محدود نموده و از #وسعت توانايى او خواهد كاست .
🔹لذا خداوند با جمله «الَّا مَاشَا رَبُّك» اين حقيقت را تأكيد مى كند كه با وجود اين كه خدا بهشت دائم را وعده نموده و او هرگز از وعده خود تخلّف نخواهد كرد، مع الوصف اين مطلب، از قدرت او چيزى كم نمى كند و باز اختيار تمام موجودات به دست قدرت اوست ، هرچه بخواهد مى تواند انجام بدهد و قدرت او نسبت به تمام اشيا محفوظ و #ثابت است.
👌عين اين جمله «الَّا مَاشَا رَبُّكَ» در آيه بعد كه درباره دوزخيان است و به آنها وعده عذاب دائمى داده، نيز وارد شده است و علّت آن همان است كه در آيه پيش ذكر گرديد.
❕از قراين روشنى كه تفسير فوق را تأييد مى كند جمله «عَطَاً غَيْرَ مَجْذُوذٍ» كه در آخر آيه آمده است مى باشد. اين جمله مى گويد اين عطيّه #الهى ثابت و پايدار و مستمرّ است و هرگز جدا شدنى نيست.
👌این سخن در #روایاتی نیز مورد اشاره قرار گرفته است ؛
📚تفسیر العیاشی ج 2 ص 160
❕در تفسیر #نمونه نیز چنین آمده است ؛
« هدف از بيان اين استثناء اين است كه تصور نشود خلود و مجازات افراد بى ايمان و پاداش مؤمنان راستين چنان است كه بدون خواست و مشيت الهى باشد و قدرت و توانايى و اراده او را محدود كند و صورت جبر و الزام به خود بگيرد، بلكه در عين جاودانى بودن اين دو، قدرت و اراده او بر همه چيز #حاكم است هر چند به مقتضاى حكمتش پاداش و عذاب را بر اين دو گروه جاودانه مى دارد.
❕شاهد اين سخن آنكه در جمله دوم در باره سعادتمندان بعد از ذكر اين استثناء مى فرمايد « عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ » « اين عطا و #پاداشى است كه هرگز از آنها قطع نمى شود.» و اين نشان مى دهد كه جمله استثنائيه فقط براى بيان قدرت بوده است.
📚تفسیر نمونه ج 9 ص 247
↶【به ما بپیوندید 】↷
🎙#پرسمان_اعتقادی
•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈•
💕 @YaAlaah👈
💕 @YaAlaah👈