eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
411 دنبال‌کننده
266 عکس
171 ویدیو
12 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان: چهارشنبه ۱۱ بهمن 🕰ساعت ۱۶ 🔻مکان :سرای هنر و اندیشه 🎥لینک ورود آنلاین به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏠 | رهبر انقلاب: کاری کنید 🇮🇷 باشد ⚙ تاکید شنیدنی صبح امروز رهبر انقلاب به یک گروه از فعالان حوزه حفاری ✍توجهی که رهبری به مساله در بازدید از نمایشگاه داشتند. راهی که باید امروز در مسیر علم ودانش و صنعت مفید برای ایران پیموده شود ،همان نگاه به افق دانش بنیان می باشد. پرسش وپاسخی که در ساحت علم و تکنیک ، بدون زحمت و فقط از سر ضرورت یا تقلید به دست آید ، یقینا جدا از تاریخ ماست و راهگشای امروز و آینده نیست. نگاه دانش بنیان در جست وجوی علمی است که براثر طرح یک پرسش به دست می آید ، پرسشی که زنده است ؛ متعلق به این مرزو بوم ؛ این پرسش طلب را پدید می آورد . با این پرسش و طلب ، تحقق عالَم علم نیز ممکن خواهد شد. 💻 Farsi.Khamenei.ir@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 حدیث نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی. ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ 🔹️امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام: اَلشَّرَفُ بِالْهِمَمِ الْعالِيَة. «غرر الحکم» 🔸شرف و بلندی مرتبه به همتهای بلند است. ✍حقیقتا جهان امروز را که با ابزار تکنیک سرگرم شده، اگر دستگیری نکند، از این آشوب ها رهایی ندارد. و سوال این جاست: همت چیست؟ و کجاست؟ و برسر و جهان جدید چه آمده است؟ 📍در طلب همت.... 💻 Farsi.Khamenei.ir ✅@ ziafat_andishe
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۶۸۴۴ 💠بهاری که نه بهارِ دیروزین است ⁉️سلام استاد از اینکه مصدع اوقات شما بزرگوار می شوم عذر می خواهم مدتی است که می خواهم برایتان بنویسم ولی نه روی نوشتن داشتم و نه کلمه ای که بتوانم به زبان جاری کنم، ولی اکنون ناامید و دل شکسته تر از هر لحظه ای به شما پناه آوردم تا مرحمی برایم باشید... چند سالی است که چادری شده ام در شب قدر همه چیز رها کردم و رو به سوی خدا آوردم از همه دست کشیدم و عادت ها را کنار گذاشتم تنها دختر چادری در خانواده بودم تمام حرف ها و خنده ها به جان خریدم و محکم تر ایستادم چه لحظه های نابی با خدای خودم داشتم چنان عاشقی می کردم که هیچ چیز مانع رسیدن من نبود هر چه بود فقط برایم او بود... ولی عمر این لحظاتم کوتاه بود بعد از ازدواجم هجوم سنت ها و رسم ها عقایدی که باید حتما قبولشان می کردم تمام بال پروازم را از من گرفت سال ها فقط در پی این بودم که از من راضی باشن و هر کاری برای خشنودی اطرافیان انجام دادم در برابر حرف ها و تحقیرها سکوت کردم و گذشتم بارها با مطالب کتاب جلو رفتم و خودم را سرپا نگه داشتم راه های پر پیچ و خمی را گذراندم ولی باز به بن بست خوردم و باز در پی اطرافیان دویدم...بدون اینکه بدانم چرا ، چنان آبرویی از من برده شده که بعد آن توانی برایم نمانده است...نه دل ماندن دارم و نه پای رفتن ایستاده ام در میانه ای که زمان در حال گذر است و همه در تکاپو ولی توان حرکتم نیست، به اهل بیت و شهدا متوسل می شوم ولی چیزی دریافت نمیکنم انگار این دل منجمد شده باشد. با خدای خودم راز و نیاز میکنم ولی ساعتی بعد همه چیز فراموش می شود. میدانم اشتباه رفتم نباید معشوق را میانه راه رها می کردم و در پی رضای بنده ها و... میرفتم همین ها وجدانم را به قدری به درد می آورد که فقط آه حسرت می کشم و پشیمانی و پشیمانی... تمامم شده یاس و ناامیدی عباداتم رنگی ندارد و هیچ ارتباطی نمی توانم بگیرم مانده ام سرگردان ساعاتی با ذکر آرامم و ساعاتی وجودم پر از خشم و نفرت و حسرت می شود. حس می کنم به بن بست رسیده ام استاد شما بگویید این دل را چطور آرام کنم؟ دلم برای آن روزها تنگ است... با وجود این همه راه اشتباه و زخم های برجا مانده از دیگران چطور باید ادامه داد ، ندید و رفت و دل کند ؟ آیا آغوش خدا مثل سال‌های قبل به رویم باز است؟ چرا هیچ نور و نشانه ای برایم نیست... تمام امیدم ماه رجب بود ولی ماه از نیمه گذشته و حال دل همچنان در گذشته دست و پا می‌زند... می ترسم رجب تمام شود و همچنان این بمانم استاد میدانم حق شاگردی ادا نکرده ام ولی به حق صاحب این ماه، این بنده روسیاه خطاکار راهنمایی کنید ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: این‌که می‌فرمایید بیشتر قصه حضوری است که باید با عبور در دل سنگلاخی پیش آید و آن‌چه حکایت می‌کنید قصه زمستانی است برای بهاری دیگر که بهاری است غیر از بهار گذشته، نوعی به خودآمدن است و تجربه‌ای برای مقابله با طوفان. آن‌جا است که باید به حضوری نظر کرد که در اکنونِ خود بسی بیکرانه و جاودانه است، امری که در کتاب سوره مرسلات و شرح صوتی آن می‌توان به سراغ آن رفتhttps://lobolmizan.ir/book/1095?mark=%D9%85%D8%B1%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AA و https://lobolmizan.ir/book/1095?mark=%D9%85%D8%B1%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AA. موفق باشید  🌐http://lobolmizan.ir/quest/36844 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️انقلاب، تجدید عهد با سرآغاز: 🔹️امام خمینی: ما شاه را با همین‌ها "خانم‌ها" بیرون کردیم... 🔹️استاد طاهر زاده: ✍حقیقتاً سخن آن شهید بزرگوار یعنی شهید مطهری در مورد نسبت انقلاب با حضور زنان، دقیق‌ترین سخنی است که ما باید مدّ نظر قرار دهیم. ملاحظه کنید چه اندازه حضرت امام«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» حکیمانه متوجه حضور در این تاریخ و در ما شده‌اند. آیا وقت آن نیست که بصیرت تاریخیِ خود را در نسبت با زنان، بیش از پیش به صحنه آوریم و در میدانِ انسانی‌مان همدیگر را درک کنیم؟ @ziafat_andishe
✍برای اولین بار در تاریخ صید و صیادی هرمزگان و به همت سازمان شیلات ایران و با حمایت استانداری هرمزگان، به بانوان جزیره هنگام اعطا شد. اکنون میتوان زن را هم راه ازادگی او دید؛ آن گاه که او دریک شغل اجتماعی ظاهرا مردانه ،که ماهیگیری و راندن قایق کوچک و دریا رفتن است، رسما می تواند حاضر شود( همانند مادر و مادر بزرگش)و شغلش فراتر از جنسیتش به رسمیت شناخته می شود( چرا که در عرف رایج جزیره، صید زن امری جاافتاده و در جهت کمک به اقتصاد خانواده است) و برای تامین معاش خانواده بدون هیچ‌محدودیتی و صرفا براساس های ریشه دار تاریخی خود، مجوز لازم را می گیرد. این همان در عرصه جامعه نیست؟ و ایا ازادی و ازادگی زن را می توان انکار کرد؟ @ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ 💎تفکر امام ، حضور در آینده( ۱): 🎙جوان لبنانی: ما را به خمینی منتسب کنید چرا که ما به او افتخار می کنیم.... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🎙یک خصوصیت از خصوصیات امام هست که بنده امروز درباره آن بیشتر می‌خواهم صحبت کنم و آن خصوصیت است. مقاومت، ایستادگی. آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب یک ، یک تفکر، یک راه مطرح کرد برای زمان خود و در تاریخ ، بیشتر این خصوصیت بود .امام مسیر مقاومت را انتخاب کرده است. پشتوانه انتخاب مقاومت از سوی امام بزرگوار یک پشتوانه منطقی است. مقاومت هر ملت آزاده و با شرف در مقابل تحمیل و زورگوییست و موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود. هرجا ما ایستادگی کردیم و مقاومت کردیم توانستیم پیش برویم. هرجا تسلیم شدیم ،ضربه خوردیم. البته مقاومت هزینه دارد ،اما هزینه تسلیم در مقابل دشمن بیشتر است از هزینه مقاومت و قرآن در بیان وعده الهی می‌فرماید: ولینصرن الله من ینصره . آیات فراوان قرآن همه همین عاقبت را نوید می‌دهند به آن کسانی که در راه مقاومتند. 🔰بیانات رهبری۱۳۹۸/۳/۱۴ ✅@ziafat_andishe
_امام(۲): 💎 خمینی و عبادات پس فردایی : 🔹️اگر طلوع، همواره در تاریک‌ترین زمان و نقطه آغاز می‌شود ، امیدوار بودن به حضوری توحیدی در این ظلمات آخرالزمانی پروراندن همان است که امکان تحقق آینده آرمانی ما را فراهم می‌کند‌ و در این راستا به اموری برخورد می‌کنیم که آشکارا خبر از برگشت به خانه توحید می‌دهند..... با توجه به امکان حضور در این آینده توحیدی ؛ ما در عبادات خود می دانیم در کجا می‌توانیم قرار گیریم. آیا راز عبادات حضرت روح الله در چنین موقعیتی نبود ؟زیرا او انسان دیروز نبود که مانند دیروز عبادت کند انسان فردا هم نبود که تنها به عبادات دیروز کافر شود _پس_فردا بود که می‌دانست با عبادات خود بذر حضور در آینده آرمانی‌اش را می‌افشاند. ✍استاد طاهرزاده 📚در راستای بنیان های حکمت حضور انقلاب اسلامی ✍وآیا فرزندان جبهه همان بذرهایی نیستند که حضرت روح الله رضوان الله تعالی علیه افشاند تا روایتگر حضور توحیدی انسان‌آخرالزمانی باشند ؟ باید از تفکر امام بگوییم، تفکری که با آن به استقبال آینده ای در آغوش خدا می رویم ، آینده ای که از جنس دیروز وامروز و فردا هم‌نیست، اینده ای برای پس فردای بشریت. ✅@ziafat_andishe
❓پرسشی از یک این تاریخ، 🎙پاسخ از زاده: 🔻موضوع :تنگناهای حضور در عرصه تعلیم‌و تزکیه رسمی رایج به عنوان یک سلوک اجتماعی . 🔻هدف : تحکیم ولایت خانواده و نه مدرسه در ساحت تعلیم و تزکیه.: 👇👇👇👇👇👇👇 ✅@ziafat_andishe
❓پرسشی از یک این تاریخ، 🎙پاسخ از : 🔻موضوع :تنگناهای حضور در عرصه تعلیم‌و تزکیه رسمی و رایج به عنوان یک سلوک‌اجتماعی 🔻هدف : تحکیم ولایت خانواده و نه مدرسه در ساحت تعلیم و تزکیه.: 👇👇👇👇👇👇👇 متن پرسش: سلام استاد خوبم دو دغدغه مهم دارم و امیدوارم خداوند از طریق شما ابهامات قلبم را روشن کند. دغدغه اول: از وقتی پسر یازده ساله ام به سن مدرسه رفتن رسید و دنبال پیدا کردن مدرسه خوب بودم با کلیدواژه ای آشنا شدم که تا قبل از آن نشنیده بودم.کلیدواژه ی «» .بزرگانی مطرح در امور تربیت، مدرسه و کلاس و مجموعه ای را مناسب رشد و تربیت بچه ها نامیدند که یک رکن آن خانواده محوری باشد.یعنی خانواده وسط میدان تربیت باشد نه فرزندانش را به مدرسه بسپارد.این کلیدواژه به جان ما نشست.سالهای سال به دنبال همین واژه پیش رفتیم و سعی کردیم در امور مختلف مربوط به فرزندان دنبال فراهم کردن همین بستر باشیم.اما استاد الان که حدود شش سال از مدرسه ای شدن پسرم میگذرد حس میکنم سالها و ماهها ذره ذره خودم را خرج کرده ام.حس میکنم از نشاطی که لازمه ی مادری ام بود و از حضوری که می‌توانست گرما بخش خانواده ام باشد زده ام به این بهانه که در آن مدرسه و این مجموعه خانواده محور در میدان باشم.گاهی به عنوان ریزترین عضو و گاهی در راس اما همیشه نظر بدهم،پیگیر باشم،طرح بنویسم. در این سالها گاهی وسط میدان خانواده محوری عذاب وجدان نبودن در میدان خانواده را چشیده ام و گاهی به عکس ،وسط میدان خانواده عذاب وجدان نبودن در طرح ریزی ها و آماده سازی های برنامه های فرزندانم در مجموعه های خانواده محور را. گاهی با خدا نجوا کرده ام که خدایا راهی را میروم که تو میپسندی ،خودت کم و کسری ها را برای خانواده جبران کن و گاهی خودم را توبیخ میکنم که مطمئنی رهی که میروی به مقصد برسد؟! روزی ام شد دغدغه ام را با شما در میان بگذارم و نظر شما را بدانم. هر چند که در هر مسیری افراط و تفریط تلاطم ایجاد میکند اما استاد نسبت به اصل مسیر با این توضیحات آیا این تلاطم ها نشانه بیراهه رفتن است یا باید مصمم ادامه دهیم؟ نظر شما نسبت به این خانواده محوری چیست؟ دغدغه دوم استاد مهربانم میگویند ما بانوان باید هم در عرصه خانواده فعال باشیم و هم در جامعه هم عبودیت فردی داشته باشیم و هم زندگی جمعی. اما استاد شاخص و اندازه هامان را چطور تشخیص دهیم؟ امروز وقتی وسط یکی از همین جمع های خانواده محور برای برنامه ریزی برنامه‌های بچه ها بودیم.مادران (اکثرا سه فرزند داشتند)خودشان را اینطور معرفی می‌کردند : خانه دار هستیم اما خانه نشین نه! علامت سوال شد برای من که این فعالیت‌هایی که تک تک ما را از زن شرقی خانه نشین جدا میکند(عمدتا فعالیتهای فرهنگی) آیا همان فعالیتی هست که از ما انتظار میرود؟اگر هست چرا خیلی از ما نشاطی که باید را نداریم؟ چرا گاهی از سمت مرد خانه و گاهی بچه ها و گاهی خود جامعه توبیخ میشویم؟ چرا همیشه در ایجاد تعادل بین خانواده و اجتماع لنگ میزنیم؟ راه شناخت این اندازه ها چیست؟ ممنون میشم راهنمایی مون بفرمایید. (این دغدغه های مادری هست که بعد از توفیق سه بار و نصفی مادری و بعد از توفیق شوطها گشتن دور خانه ی خدا و بعد از بارها طلب دعای حضرت مادر س که إلهی إستعملنی لما خلقتنی له در شرف رسیدن به چهل سالگی و در آخرین نفس های ماه رجب که فرمود« لِكُلِّ مَسْأَلَهٍ مِنْكَ سَمْعٌ حَاضِرٌ وَ جَوَابٌ عَتِيدٌ »اینطور مضطر شده...) @ziafat_andishe
سلام علیکم بحمدلله همین نحوه تفکردرعین دغدغه‌مندی نوعی تفکر اصیل است و اساساًجنس تفکرچنین می‌باشد از آن جهت که گمان نکنیم باید در یک مسیر از مسیرهایی که در مقابل خود داریم، متوقف شویم و با نوعی تحجّر،بقیه راه‌ها رانادیده بگیریم. به نظر بنده اصلِ قضیه «خانواده محوریِ مدرسه» کاری درست و لازم است.مهم آن است که اولیای مدرسه،درنقش اصلی خودباشند ودر جاهایی که نیازبه حضورخانوداه می‌باشد؛ خانوداه‌هاواردشوند و نظر بدهند. ولی درهرحال ما در نظام آموزشیِ خودمشکلاتی داریم که امیدوارهستیم آرام‌آرام آن مشکلات رفع شودکه بحث آن مفصل است و نباید امثال جنابعالی گمان کننداگر کارها به خوبی جلو نمی رود و نتیجه نمی دهد؛به جهت کوتاهی‌های شماها است! این‌که بعضاً مردِ خانه و یا فرزندان متوجه جایگاه این حضور نمی‌شوند، اگر شما در مرز تعادل عمل کرده باشید، مشکل خودشان است و متوجه حساسیت مسئله نیستند که چه اندازه موضوع، حساس و مهم است. و این‌که به گفته شماعموماً ما بین تعادل نسبت به خانواده و اجتماع لنگ می‌زنیم؛ در حال حاضرامری است بدیهی، از آن جهت که شرایط تاریخی ما هنوزبه این مرحله از بلوغ نرسیده که حضور اجتماعی ما نیز بتواند امرِ سلوکی باشد،همان‌طور که مادری نیزمی‌تواند امری اجتماعی در راستای رسالت تاریخی معنا شود به همان معنایی که آن مادران محترم فرموده بودند: «خانه‌دار هستیم، ولی خانه‌نشین نه». عرایضی درکانال «بشنو از زن چون حکایت می‌کند» پیش آمد که خوب است به آن نیز توجه شود https://eitaa.com/ziafat_andishe/394 . به هر حال نبایدخسته شدوباید امیدواربه راهی باشیم که خداوندبیش از پیش مقابلمان می گشاید
🔴 تجلیل و قدردانی رهبر انقلاب از همسرشان «ازباب حق‌گزاری هم که شده،بایدبه نقش همسرم درزندگی‌ام اشاره کنم.ایشان قبل از هرچیز ازطمأنینه و آرامش و روحیه‌ای قوی برخوردار است.من بارها دربرابر او بازداشت شدم، بارها مورد ضرب و جرح واقع شدم وعلی‌رغم همه این‌ها هیچگاه ترس و ضعف وملالتی در او مشاهده نکردم.بایدبه صبرو شکیبایی فراوانش در تحمل سختی و مشقت زندگی پیش ازانقلاب و اصراراو بر ساده‌زیستی دردوران انقلاب اشاره کنم.بحمدالله خانه ما همواره تا کنون از زوائدزندگی و زرق وبرق‌های دنیوی به دور مانده است و همسرم در این امر بالاترین نقش را داشته است. این بانوی صالحه، هرگز از من درخواست خرید لباس نکرده، هیچوقت برای خود زیورآلات نخرید و مقداری زیورآلات از هدیه بستگان داشت که برای خرید زغال جهت کمک به سرمای فقرا در زمستان مشهد آن‌هارا فروخت..» 📚خون دلی که لعل شد ص159 و 160 ✍ایا می توان این عبارت آسمانی حضرت روح الله که در وصف بزرگی حقیقت زن سروده شده را پیاپی نوشید و نوشانید: 💎از دامن زن،مردبه معراج می رود. وچگونه می توان از زن نگفت ،آنگاه که او همان جهادگر هرتاریخ است اما در بطن زمان خویش ؛ جهادگری که نرم و لطیف سنگرداری می کند ؛ چینی نازک احساس او دروقت ضرب وشتم همسرش توسط ساواک،ترک بر نمیدارد. قوت اوبرای طی راه،وقت بازداشت مرد خانه اش،سست نمی شود. و تو به فروختن زیورآلات برای تامین زغال کرسی نیازمند،چه می گویی؟ ایثار؛ نه! کم است. واژه ای نمی یابم؛ قوت وقدرت رهبر را درخوب سنگرداری تو "می بینم"بانوی بزرگ. و مگر هر"دیدنی"به چشم می آید؟؟؟ همین پیدا و ناپیدایی است. ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙می‌خواستم درباره زندگی حرف بزنم. انسیه شاه حسینی کارگردان گفت: من سال‌ها با خاطرات زنان خوزستان و جنوب زندگی کردم و می‌خواستم از زوایای پنهان زندگی آنها حرف بزنم. شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفتند «لعنت به کسی که جنگ را دیده و حس کرده و واقعیت را دیده و تریبونی به او برسد و در مورد آن حرف نزد» من هم می‌خواستم درباره زندگی این زنان در جنگ حرف بزنم. کارگردان «دست ناپیدا» در ادامه اظهار داشت: درباره عاشورا خیلی فیلم ساخته شده است، اما وقتی کسی روی منبر می‌رود، تاثیرگذارتر است. در برخی مواقع کلام پیش می‌رود و تصویر عقب‌تر می‌ایستد. ما حتی استخوان‌هایی که دست این زنان را می‌برید، نشان ندادیم زیرا می‌خواستیم حرمت شهدا را نگه داریم. بعضی چیزها را نمی‌شد گفت و نشان داد مانند عشق و ایمان که نمی‌توان با هیچ نمادی آن را نشان داد. 🎥 موضوع دست ناپیدا و 📚 کتاب  مشترک است ولی آدرس و زاویه دید و برداشت داستان بسیار متفاوت است. ✅@ ziafat_andishe
🎙جلسه گفت و گو؛ 🔹️در محضر : 🔹️راز جان‌های یگانه 🔹️نامه‌ای به زوج‌هایی که در ابتدای پرواز خود هستند. 📚برگرفته از کتاب: زن آن‌گونه که باید باشد 🔰گداختن، آب شدن، صاف شدن و سر به راه نهادن، مانند جویباری که نغمه خود را در تنهایی شب، ساز می کند، معنای پیوند جدید دو نفری است که دیگر دو نفر نیستند، یک نفر هم نیستند، اصلا دیگر از نفر بودن در آمده‌اند. آیا می‌توان به نوری که در تولّد صبحگاهان خورشید، متولّد می‌شود و در پهن دشت زمین متجلّی می‌گردد، صفت یک نفر و یا دو نفر داد؟ راهی بلندتر از یکی‌ها و دوتاها، راهی ماوراء تعدد و تکثر، راهی از کثرت به وحدت. 🗓زمان: سه شنبه ۱۷ بهمن 🕰ساعت ۱۶:۱۵ 🌍خیابان مسجد سید، خیابان ظهیرالاسلام کوچه حیرت، سرای هنر و اندیشه 🎥لینک پخش زنده جلسه: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom@ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان: چهارشنبه ۱۸ بهمن 🕰ساعت ۱۶ 🔻مکان :سرای هنر و اندیشه 🎥لینک ورود آنلاین به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
بدون گریم 3.MP3
39.51M
🎧 (۱۴۰۲/۱۱/۱۱) ‌💎با حضور 🔹️حقیقت چیست؟ 🔹️اصالت استعاره و یا اصالت حقیقت ؟ 🔹️نگاهی دیگر به نقش ها‌و قصّه هایمان 💢میز گفت وگوی جوانان ✅@ziafat_andishe
ایا می توان درسالروز تولد اسلام با هم بیندیشیم: خموشی ۲۰ ساله حضرت محمد (صلی الله علیه واله )در غارحراء، القاء نوعی از خموشی بود برای شروع شریعت اسلام،که باید حضرت محمد (صلی الله علیه واله) آن را تغذیه می کردند و در راستای همین نوع خموشی، مسلمانان می توانند به آن اسلام‌نزدیک شوند. 📚گوش دادن به ندای بی صدای اندیشه. ✍اگر خموشی محمد(ص) در غار حراء، وانتظارشان برای چیزی که محیّر بودند، اورا به مقام شنیدن ایات الهی و تولّد قرآن و آغاز اسلام رساند؛ می توان گفت که مادری نیز شاگردی در مکتب همین پیامبر است؟ اگر پیامبر در پاسخ به سوال اصحاب در انتظار وحی می ماندو بی قرار شنیدن اِقرَا ها؛ مادر نیز همواره در مقام دانم در انتظار یک است. اری،قرآن مادر نیز خواندنی است آن گاه که او در انتظار است ومی داند که در پناه دانایی و حساب وکتاب، امنیتی ندارد . و صبرو خموشی مادر نیز گویی اداب استقرار مادر برای این شنیدن؛ و غار حرای مادر مگر جز خانه ای است که او برای برپاکردن‌و مراقبتش همواره سخت می کوشد؛چراکه تقوایش را دراستقرار این مراقبت یافته است؛ انگونه که پناه همه باشد. یقینا در این حصن و پناهگاه اَمن،کلمات او متولد می شوند،همان گونه که قرآن، پس کلمات مادر ازسَرِجوشش است و نه کوشش،اهل این بیت همواره در سرآغازند،چرا که مادر همواره درفصل سرد زندگی نیزدر انتظار دورانی است که خود باید آغازگرش باشد. و چه سخت است ؛ و چگونه می توان به انسان تکنیک زده امروزفهماندکه فراتراز مُدالیته های شخصیتی و تکنیک های آرامشگری است؟ @ziafat_andishe
⭐ رهبر انقلاب: بشریت همیشه مخاطب بعثت پیغمبر است/ اول باید خود و جامعه خودمان را اصلاح کنیم و نمونه اصلاح شده اسلام را به بشریت نشان بدهیم. 🔹️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید مبعث: ✏️ امروز ما مخاطب بعثتیم. بعثت در میان ما هم هست. یعنی همین حالا نبی مکرم اسلام در حال تعلیم و تزکیه‌ی ما است. همین حالا ما مخاطبیم، مخاطب بعثتیم. در طول تاریخ ابدی بشریت این وجود خواهد داشت، همیشه بشریت مخاطب تعلیم و تربیت و تزکیه‌ی پیغمبر اکرم است. ✏️ پیغمبر همین طور که در آن روز مردم را به دوری از بتها و شکستن بتها دعوت کرد، امروز هم همین خطاب وجود دارد. اولین بت هم بت خود ما است، بت درون خود ما، بت نفس ما. اول خودمان را باید اصلاح کنیم. اول جامعه‌ی خودمان را باید اصلاح کنیم. ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ 🌷 Farsi.Khamenei.ir@ziafat_andishe
⭐ رهبر انقلاب: ما هم مورد خطاب بعثت نبی مکرم اسلام هستیم / امام بزرگوار بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد از مردم مجاهدت را مطالبه کرد، مردم هم اجابت کردند 🔹️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید مبعث: ✏️ پیغمبر امروز دارد دعوت میکند ما را. همه‌ی ما را. امّا دعوت شونده اجابت نکند اتفاقی نمی‌افتد. آنچه که در انقلاب ما اتفاق افتاد این بود که دعوت شونده‌ها اجابت کردند، امام بزرگوار سخن پیغمبر را، بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد از مردم مجاهدت را مطالبه کرد مردم هم اجابت کردند. این حرکت عظیم اتفاق افتاد این کار بزرگ انجام گرفت. ✏️ پیغمبر دارد الان دعوت میکند ما را. ما همان آخرینی هستیم که لمّا یلحقوا بهم. ما باید اجابت کنیم. در روز عید مبعث، سالگرد مبعث به این نکته باید توجه کنیم که ما هم مورد خطاب بعثت نبی مکرم اسلام هستیم. اگر ما هم عمل نکنیم می‌شویم مثل همان. مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا. ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ 🌷 Farsi.Khamenei.ir@ziafat_andishe
الله اکبر الله اکبر الله اکبر 💎۲۲ بهمن تجلی عید غدیر انقلاب است. ✍اگر در غدیر ولایت امیرالمومنین به عالم ابلاغ شد تا شریعت محمدی صلی الله علیه واله به اکمال رساند ونعمت بر عالمیان تمام گردد، میتوان گفت که ولایت فقیه را خمینی عزیز در ۲۲ بهمن به عالَمِ در خواب رفته و پاپس کشیده از عهد دینیِ اصیلِ خود عرضه کرد تا دوباره اسلام به اصیل ترین سرآغاز خود رجوع کند.؟ ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفت وگوی شبکه BBC در مورد این جمله از امام خمینی : 🔹️انقلاب اسلامی اعجاز بزرگ قرن است. 🎙امام خمینی دنبال بود ولی تعریفش از آزادی زن با تعریفی که غرب داشت فرق می کرد. جامعه غربی هنوز این را حل نکرده است.در واقعیتِ جامعه ایران ، اکنون زن وارد صحنه شده و۶۵ درصد جمعیت دانشگاهیان زن هستند. بنابراین به راحتی نمی توان از بیرون برای ایران فرمول صادر کرد.. ✍در‌عصر سلطنت رسانه ای غرب ، چگونه میتوان تلاوت آیات الهی را ندید ،آن گونه که دیگر افتاب حقیقت ،پشت ابرهای جاهلیت مدرن ،پنهان نمانده و این گونه اعجاز انقلاب روح الله دررعالم طنین انداز گردیده‌. ✅@ziafat_andishe
باید اکنون قران خواند ؛ اما با طنین روح الله: إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِيَصُدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ فَسَيُنفِقُونَهَا ثُمَّ تَكُونُ عَلَيْهِمْ حَسْرَةً ثُمَّ يُغْلَبُونَ وَالَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ جَهَنَّمَ يُحْشَرُونَ ﺑﺖ‌ﭘﺮﺳﺖ‌ﻫﺎ ﺣﺎﺿﺮﻧﺪ ﻫﻤﮥ ﺍﻣﻮﺍﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﻨﺪﮔﻲ ﺧﺪﺍ ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﻠﻪ، ﺧﻴﻠﻲ ﺯﻭﺩ ﻫﻤﮥ ﺍﻣﻮﺍﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی ﺑﺮﺍﻧﺪﺍﺯی ﻧﻈﺎم ﺍﺳﻠﺎﻣﻲ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ؛ ﻭﻟﻲ ﻧﻪ‌ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻫﺪﺍﻓﺸﺎﻥ ﻧﻤﻲ‌ﺭﺳﻨﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﻣﺎﻳﮥ ﺣﺴﺮﺗﺸﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺳﺖ‌ﺁﺧﺮ ﺷﻜﺴﺖ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺭﻧﺪ. ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺑﺖ‌ﭘﺮﺳﺘﻲ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻨﺪ، ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺩﺳﺘﻪ‌ﺟﻤﻌﻲ ﺑﻪ‌ﻃﺮﻑ ﺟﻬﻨﻢ ﺑﺮﺩﻩ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻧﺪ. (٣٦ انفال)
توصیف امام در آینه رهبری: .....نکته‌ی بعد، نکته‌ی مهمّی است؛ آن نکته‌ این است که ما از خودمان سؤال میکنیم که امام این کارهای بزرگ را به پشتیبانی و کمک کدام عاملِ سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری انجام داد؟ آن عاملی که توانست به امام کمک کند و امام را در این میدان پیش ببرد و او احساس خستگی نکند و بتواند این کارهای بزرگ را انجام بدهد و این کوه‌های بزرگِ موانع را از سر راه بردارد، چه بود؟ امام، عامل کمک‌کننده‌ی سخت‌افزاری نداشت؛ نه پول داشت، نه ابزار تبلیغی داشت، نه رادیو داشت، نه خبرگزاری داشت، نه هیچ‌کدام از سیاستهای دنیا از او حمایت میکردند و [به او] کمک میکردند. عامل سخت‌افزاری امام، یک صفحه‌ کاغذ بود که بیانیّه در آن بنویسد، یک تکّه نوار بود که صدای او را ضبط کند و به گوش این و آن برساند؛ عامل سخت‌افزاری و کمک‌کار سخت‌افزاری نداشت؛ هر چه بود، در کمکِ عامل نرم‌افزاری امام بود؛ عامل نرم‌افزاری امام چه بود؟ این مهم است. این عامل نرم‌افزاری را میتوان با بیانهای مختلف بیان کرد. من امروز دو عنوان را، دو تعبیر را از این عامل کمک‌کننده‌ی به امام انتخاب کرده‌ام و اینها را میخواهم مطرح کنم؛ آن دو عامل عبارت است از «ایمان» و «امید». آن چیزی که امام را در این راه پیش برد، او را قادر کرد که این تحوّلهای عظیم را در سطح کشور، در سطح امّت، در سطح جهان برای طول تاریخ به وجود بیاورد، عبارت بود از او و او؛ ایمان و امید. 🔹️بیانات رهبری(۱۴۰۲/۰۳/۱۴) ✅@ziafat_andishe