ذکر یا حیّ و یا قیوم
آیت الله میرجهانی رضوان الله تعالی علیه ذکر مبارک «یا حي و یا قیوم» را زیاد تکرار میکردند و میفرمودند:
منظور از « حي»: امام زنده ، ولی الله الأعظم امام زمان (عجل الله فرجه الشريف) است
و منظور از «قیوم» : اشاره به قائم بودن ایشان «قیام به قسط و عدل»
و گفتن این ذکر هم یاد خدای زنده جاوید است که قیوم همگان و هستی موجودات به ذات مقدس احدیت وابسته است و هم یاد امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🌺🌺🌺🌺
🕌@ziarat_et
مداحی_آنلاین_عشق_عجیب_ملائکه_به_حضرت_علی_منظوری_امام_زاده.mp3
896.2K
♨️عشق عجیب ملائکه به حضرت علی(علیه السلام)
🎙حجت الاسلام #منظوری_امام_زاده
🌺 #عید_غدیر
🌺🌺🌺🌺
🕌@ziarat_et
از غدیر تا انتظار 01.mp3
12.43M
🔹از غدیر تا انتظار
غَـ🌼ـدیر
یه پیغام از طرف خداست!
که حجت رو بر من و شما تموم کرده!
✔️بر من و شما؛
که دلمون سعادت وآرامشی میخواد،
که هرگز، تموم نشه.
حالا پیغامِ خدا چی هست؟
#غدیر
🌺🌺🌺🌺
🕌@ziarat_et
💚حب امیرالمومنین علیه السلام💚
🔹رسول اكرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
اگر تمام مردم دوستدار علي بن ابيطالب (علیه السلام) ميشدند خداوند عالم، جهنم را خلق نمي فرمود.
🔹روزي حضرت رسول اكرم با عده اي از مسلمانان بيرون مسجد نشسته بودند. در اين هنگام چهار نفر سياه پوست تابوتي را به سمت قبرستان ميبردند.
پيامبر به آنها اشاره فرمود كه جنازه را جلوتر بياورند. چون جنازه را نزديك حضرت آوردند. حضرت رسول خدا روپوش را از روي او گشود و فرمود:
اي علي اين شخص (رباح) غلام سياه پوست (بني نجار) است.
امیرالمومنین علیه السلام با مشاهده آن مرد سياه پوست فرمود:
يا رسول اللّه اين غلام هر وقت مرا ميديد شاد ميشد و ميگفت من ترا دوست دارم.
🔹وقتي كه حضرت رسول اكرم اين سخن را شنيد، برخاست و دستور فرمود، كه جنازه را غسل دهند.
سپس لباس خود را به عنوانِ كفن بر تن مرده نمود و براي تشيع جنازه خود حضرت براه افتاد.
در بين راه صداي عجيبي از آسمانها بلند شد. پيامبر فرمود: اين صداي نزول هفتاد هزار فرشته است كه براي تشييع جنازه اين غلام سياه آمده اند.
سپس خود حضرت در قبر رفت و صورت غلام را بر خاك نهاد و سنگ لحد را چيد. وقتي كار دفن غلام به پايان رسيد رسول خدا خطاب به امیرالمؤمنین فرمود:« يا علي نعمتهاي بهشتي كه بر اين غلام ميرسد همه به خاطر محبت و دوست داشتن توست.»
📚کرامات العلویه،ص۱۹و۲۰
#امیرالمومنین_علی علیه السلام
🌺🌺🌺🌺
🕌@ziarat_et
Ghadir Mix-Jafari-01.mp3
10.52M
🎙 سرود عشقم علی 😍
اثر جدید گروه سرود مِهاد
بشنوید جیگرتون حااااال بیاد 😉
به عشق مولا غدیر میترکونیم 💎
🌺🌺🌺🌺
🕌@ziarat_et
10.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹والله والله والله غدیر از اربعین مهمترهست!
#عید_غدیر
🌺🌺🌺🌺
🕌@ziarat_et
مولانا امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند:
🔹«فَمَنْ أَقَامَ وَلايَتِي فَقَدْ أَقَامَ الصَّلاةَ وَإِقَامَةُ وَلَايَتِي صَعَبٌ مُسْتَصْعَبٌ»
🔹هرکس ولایت مرا اقامه کند نماز را به پا داشته است. به پا داشتن ولايت من دشوار و سنگین است و هرکسی تاب آن را ندارد.
📚بحار الأنوار، ج۲۶، ص۱
#امیرالمومنین_علی علیه السلام
🌺🌺🌺🌺
🕌@ziarat_et
📖شرح دعای ندبه - فراز بیست و چهارم
وَ سُبْحانَ رَبِّنا إِنْ کانَ وَعْدُ رَبِّنا لَمَفْعُولًا، وَ لَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَكِیمُ؛
و منزّه است پروردگار ما که به یقین وعده پرورگارمان انجام شدنی است، و خدا هرگز از وعده خویش تخلّف نمی کند و او نیرومند حکیم است.
این فراز از دعای ندبه نیز به برخی از آیات مهدوی و تحقق حکومت عدل جهانی اشاره می کند. از بارزترین آنها آیه ۵۵ سوره نور است که می فرماید:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِكُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ؛ خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، وعده داده است که حتماً آنان را در زمین جانشین قرار دهد، همان گونه که کسانی پیش از ایشان را جانشین کرد و قطعاً دینی را که خداوند برای آنان پسندیده است، برای آنان استقرار و اقتدار بخشد و از پی ترسشان امنیّت را جایگزین کند تا (فقط) مرا بپرستند و چیزی را برای من شریک نگیرند و هر کس بعد از این، کفر ورزد پس آنان همان فاسقانند».
🔹نکته ها
۱. بر اساس روایات بسیاری از امام سجاد و امام باقر و امام صادق عليهمالسلام مصداق کامل این آیه، حکومت جهانی حضرت مهدی عليهالسلام است که خداوند وعده داده است در آن روز اهل ایمان بر جهان حکومت کنند.
۲. در قرآن، بارها به حکومت نهایی صالحان تصریح شده است، از جمله سه مرتبه فرمود: «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ؛ اسلام بر همه ی ادیان پیروز خواهد شد». در جای دیگری فرمود:
«أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ؛ بندگان صالح من وارث زمین خواهند شد».
و در جای دیگر آمده است: «وَ الْعاقِبَهُ لِلتَّقْوی» یا «وَ الْعاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ».
۳. مراد از جانشینی مؤمنان، یا جانشینی از خدا در زمین است و یا جایگزینی از اقوام پیشین.
۴. «قُرطبی» در تفسیر خود، درباره ی پیروزی کامل اسلام چند حدیث نقل می کند و می گوید: «در زمین خانه ای نخواهد بود مگر آنکه اسلام در آن خانه وارد خواهد شد».
۵. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در آخرین حج خود در راه برگشت از مکّه (روز هیجدهم ذی الحجه) در غدیر خم به فرمان خداوند، حضرت علی عليهالسلام را جانشین خود قرار داد آیه نازل شد که: «امروز من اسلام را به عنوان دین کامل برای شما پسندیدم؛ رَضِیتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِیناً».
در این آیه نیز وعده ی خداوند پیروزی آن دینی است که پسندیده است: «دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ». و چون کلمه «رضیت» و کلمه «ارتضی» از یک ریشه است؛ بنابراین اسلامی که جهان را خواهد گرفت، اسلامِ غدیر خواهد بود.
۶. اسلام، دین آینده ی جهان است. آینده ی تاریخ به سود مؤمنان و شکست سلطه ی کافران است: «وَعَدَ اللَّهُ ... لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ».
۷. به مؤمنان، امید دهید تا فشار و سختی ها، آنها را مأیوس نکند: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا».
۸. کلید و رمز لیاقت برای به دست گرفتن حکومت گسترده حقّ، ایمان و عمل صالح است: «الَّذِینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ».
۹. دین، از سیاست جدا نیست، بلکه سیاست و حکومت برای حفظ دین است: «لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ ... یَعْبُدُونَنِی».
۱۰. در بیان وعده های الهی، برای باور کردن مردم، بیان نمونه هایی از تاریخ گذشته مفید است. «كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ» یعنی این خلیفه و حاکم شدن مؤمنان سابقه دارد.
۱۱. پیروزی نهایی اهل حقّ، یک سنّت الهی است: «كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ».
۱۲. هدف از حکومت اهل ایمان، استقرار دین الهی در زمین: «لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ» و رسیدن به توحید: «لا یُشْرِكُونَ» و امنیّت کامل است: «لَیُبَدِّلَنَّهُمْ».
۱۳. دست خدا را در تحوّلات تاریخ ببینیم: «وَعَدَ اللَّهُ ... لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ- لَیُبَدِّلَنَّهُمْ».
۱۴. امنیّت در جامعه ی اسلامی، شرایط مناسبی برای عبادت فراهم می کند: «أَمْناً یَعْبُدُونَنِی». آری، ابتدا امنیت، سپس عبادت (هدف نهایی وعده های الهی، عبادت خالصانه خداوند است).
۱۵. عبادت خدا، زمانی کامل است که هیچ گونه شرکی در کنار آن نباشد: «یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِكُونَ».