eitaa logo
عطـــ🌺ـࢪنـࢪگس
468 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
51 فایل
بِسمَ‌رب‌المَہدے🌱 💢آگاهی! کانآݪ‌وقف‌حضرٺ‌عشق‌³¹³مےباشد 🖐🏻 کپی ازمطالب‌کاناݪ‌با‌ذڪࢪ‌صلۅات‌‌ #جهت‌سلامتی‌وتعجیݪ‌فـرج‌آزاכہ
مشاهده در ایتا
دانلود
"بسمه تعالی" سلام دانشجویان عزیزم ! خان دزد بود، خان نبود! : حسن ابراهیم زاده که بود به خودش گفت: ببینم می توانی به تنهایی «هزار قافله » را لخت کنی؟ حرف خود ایستاد، به تنهایی «هزار قافله » را لخت کرد! عمر دست خود را داغ کرد و گفت: "هزار قافله" تمام شد. می توانی «یک قافله » را سالم به منزل برسانی؟ ! بدتر از این؟! اندیشان عزیزم! و روزگار ما «روز و روزگاری » است که قلی خان های به جایی رسیده اند که در «یک دقیقه » «هزار قافله » را لخت می کنند! و روزگاری است که قلی خان های راهزن مال و ثروت، با جابجا کردن فقط یک عدد در رایانه ها، «مزد» «هزار کارگر» را در یک لحظه به حساب خویش می افزایند. و روزگاری است که قلی خان های راهزن عفت، با تکثیر یک نوار «ویدئویی » «عفت هزاران هزار جوان » را به باد فنا می دهند. و روزگاری است که قلی خان های راهزن دین با نشر یک «شبهه » در «ایمان هزار مؤمن » رخنه می کند. و روزگار ما، نگه داشتن «ثروت »، «عفت » و «دین » از هجوم «قلی خان های مدرن » چون «نگه داشتن پاره گداخته آهن در کف است »  و روزگار ما، روز و روزگاری است که راهزنان «ثروت »، «دین » و «عفت » هر ماه به خزانه قشون «نظم نوین جهانی » درهم و دینار پرداخت می کنند تا حق نمک ارباب «رسانه »ها را که «موجودیت » آنها را در قالب «احزاب » مشروعیت می بخشد ادا کنند. و روزگار ما، روز و روزگاری است که «بلد»های قافله «دولت »ها و «ملت »ها را به سوی «مدنیت غرب »، در واقع، این توحش مدرن سوق می دهند. عزیزان من! دره ای که اگر «صهیونیستی » از فرط خوردن شراب در کشتی تفریحی جان سپارد، «مرد مظلوم سال » خوانده می شود ولی اگر کودکی فلسطینی هنگام واکس زدن کفش «تروریستی » آمریکایی، لکه ای بر جورابش بنشاند «تروریست » خوانده می شود. که «مجسمه آزادیش » برج دیدبانی «حقوق بشر» است. که تنها به قیمت قربانی شدن «بیست میلیون » برده افریقایی قامت راست کرده است. دره ای که ... دانشجویان عزیزم،گرگ دره ای که «مدینه فاضله » نام گرفته است و هر قافله ای که به قصد فرار از ساز و دهل «ماهواره »هایش کوره راهی را در پیش گیرد، قافله «خشونت » و فرار از «تمدن » لقب می گیرد. عزیزان من ، و روزگار ما، قفل توبه را فراروی خان هابسته است. و روزگار و قلی خان های غیرمدرن، همچون «نسیم بیگ » توجیه نکرد و با بافی واقعیت را تحریف نکرد، باور کرد که «دزد است و دزدی حرام ». برآورد من دیگر دزدی نمی کنم، هر کس نان حلال می خواهد با من بیاید. روز و روزگار ما، عزیزانم زمان که به راهزنان «مال » و «دین » و «عفت » می گویی.... فی الارض در تنیده توجیه فریاد برمی آورند: نحن مصلحون بدتر از این؟! دلربای حضرت مهدی عج صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعه ازسریال روزی وروزگاری. وکارگردان،امرالله احمدجو. شده : استاد خوبم! سپاسگزارم استاد خوبم⚘
"بسمه تعالی " سلام دانشجویان عزیزم! ✍یکی از ویژگی های انسان که با حساب های مادی جور در نمی اید تفکیک از است؛ یعنی انسان است و چیز دیگری است و این خاص انسان است؛ زیرا هر حیوانی از صفتش انفکاک ناپذیر است؛ مثلا نمی شود پلنگی را پیدا کنیم که صفت پلنگی و پلنگ بودن را نداشته باشد اما این امکان وجود دارد که انسان هایی یافت شوند که انسانیت نداشته باشند و اتفاقا از این قبیل ادمها به یافت می شود. یعنی اینکه یا از انسانیت یا از این صفت ارزنده بهره اند. سوال؟؟؟؟؟؟ و معیار انسانیت چیست؟ شما بزرگواران؟؟؟؟؟
↩عزیزان دلم خیلی سپاسگزارم از پاسخ های زیباتون 🔴بیشتر تامل کنید ...........
"بسمه تعالی " ✍ دلم در این آیه تدبر کنید: « شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ» ترجمه: موجودات در نزد خداوند کر و لالهایی هستند که عقل خود را به کار نمی بندند."۲۲ انفال" ✍از این ایه کوتاه چند نکته بلند فهمیده می شود که در ذیل به پاره ای از انها اشاره می کنم.......... ❌پیامها: 🔴1. میان شنیدن حق و گفتن حق و تعقل کردن، رابطه متقابل وجود دارد. 🔴2. ناشنوای واقعی کسی است که نخواهد حق را بشنود. 🔴3. گنگ واقعی کسی است که نخواهد حق را بیان کند. 🔴4. نابخرد واقعی کسی است که در رابطه با حق، ناشنوا و گنگ باشد. 🔴5. شنیدن و گفتن و خردورزی، از ملاکهای ارزش انسان در پیشگاه خداوند متعال است. 🔴6. انکه حق را نگوید و نشنود و تعقل نکند، نیست، بلکه حیوان (دواب) است. زیرا در این ایه از این گروه با تعبیر (دواب)، به معنای بهایم و جنبندگان، یاد شده که اشاره به این است که توصیف شدگان به منزله حیوانات هستند و ارزش نام () را ندارند. 🔴7. شنیدن حق کافی نیست، بلکه باید ان را گفت و در ان تعقل کرد. 🔴8. انکه تعقل نکند، نمی تواند حق را بگوید و بشنود. می شوم نظراتتون بیان کنید درباره این آیه ......
به نام خداوند مهربانم... 💦سلام دانشجویان عزیزو دوست داشتنی ام....‌ 💥از پیام های پر مهرتان بسیار سپاسگزارم... 🤔عزیزان چند نکته می خواستم اشاره کنم: 💦ثبت نمرات شما وابسته به ارسال تمام تکالیف دانشجویان عزیز.... 💦فرصت ارسال بعضی از درسها تا اخر اردیبهشت..... 💦بررسی فایل های صوتی شما بزرگواران نیاز به زمان داره...‌ 💦پاسخ به سوالهای غیر درسی باعث خوشحالی من اما الان زمانم خیلی کم... 💦مشتاق بحث های سیاسی هستم در واتساپ فقط بحث می شه نه اینجا.. 💦بحث درمان شناختی رفتاری در وات ساپ..... 💦بحث تعلیم وتربیت سیاسی ، بحث درخواستی شما حتما در فرصت نزدیک.. 💦.بعضی از سوالات درخواستی شما در تخصص من نیست...... 💦سوالات وتحقیقات اساتید دیگر نمی توانم پاسخ بدهم به علت درخواست خودشان..... یا حق⚘
الهی! در شگفتم!!!!!! از آنکه کوه را می شکافد تا به معدن جواهر دست یابد..... خویش را نمی کاود تا به مخزن حقائق برسد........ خدایی را که بسیار مهربان و بسیار بخشاینده و نزدیکترین کس به من حتی از خودم ..... ! حکمت قدم هایی را که برایم برمیداری بر من آشکار کن، تا درهایی را که بسویم می گشایی، ندانسته نبندم، و درهایی که به رویم میبندی، به اصرار نگشایم...... 💥در میان همه دویدن ها و روزمرگی های زندگی، این گروه پناهمان باشد و در سایه آن کمی ، کمی و کمی ..... که معتقدم گاهی یک تلنگر کافیست و امیدوارم که خویش را در خویش زندانی نکنم....... و پرواز را یاد بگیرم قبلا از آن که به پروازمان دهند....‌.‌ نکته ی مهم امشب؛ و تربيت: به گذشته دارد ..... را مينگرد..... و افقهای آينده را در پيشرو دارد...... یا حق⚘
از دانشجویان عزیزم که خیلی اندیشه ورز هستند بسیار سپاسگزارم، پاسخ های قابل تاملی ارسال کردید....... 🌻عزیزان دلم ،سرّ مطلب این است که: : معیار انسانیت و آنچه به انسان شخصیت می دهد مادی و محسوس و همراه با بدن انسان نیست تا هر کسی که بدن دارد آن را داشته باشد بلکه غیر مادی و از سنخ معنویات است. : این اموری که انسانیت انسان را تشکیل می دهند فقط به سعی خود انسان ساخته می شود نه به دست طبیعت، از این روست که می توان انسان منهای انسانیت یافت.
" بسمه تعالی" ، در این آیه تدبرکنید..... قالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا في أَصْحابِ السَّعيرِ : «اگر ما گوش شنوا داشتيم يا تعقل مى‌كرديم، در ميان دوزخيان نبوديم».(آیه ۱۰سوره ملک) ✍در این آیه خداوند از یک سو شنوا و و داده واز سوی دیگر را با دلایل روشن فرستاده است. 💥اگر این دو با هم شوند، انسان تامین است.. -عزیزانم، هنگامیکه انسان خود نمی شنود... چشم خود نمی بیند... عقل خود نمی اندیشد .... تمام پیامبران الهی وکتب آسمانی به سراغ او آیند ، اثری ندارد یک روایت از امیرالمومنین (ع) امده است.... بر آدم نازل شد وگفت : من مامورم که تو را میان یکی از این سه موهبت مخبر کنم تا یکی را برگزینی وآن دو را رها کنی. گفت: آنها چیست؟ در پاسخ گفت: ، و گفت: من را برگزیدم . به حیا ودین گفت : او را رها کنید. گفتند : ما ماموریم جا با عقل باشیم واز آن جدا نشویم. گفت: حال که چنین است به ماموریت خود عمل کنید . سپس به آسمان صعود کرد. 🤔زیبا پسندان ، این لطیف ترین تعبیر درباره ی عقل وخرد ونسبت آن به حیا ودین است. ،اگر از دین جدا گردد ، با اندک چیزی به باد می رودیا به انحراف کشیده می شود ، همچنین که مانع انسان از ارتکاب گناهان است نیز از ثمرات ونتایج عقل وخرد است... یا حق⚘
"بسمه تعالی" سلام بزرگواران! ✍قرآن سند هویت ما مسلمانان ..‌.. یعنی⬅ شناسنامه و هویت جمعی ما امت اسلامی ..... کریم منشاء جهان بینی ما مسلمانان .... یعنی ⬅هر آنچه را که بخواهیم به اسلام نسبت دهیم باید از قرآن بگیریم. 🔴امام محمد باقر (ع) می فرمایند: «خدا چیزی را كه امت تا روز بازپسین به آن نیازمنداست فروگذار نكرده و آن را در كتابش فرو فرستاده و برای پیامبرش بیان كرده است. برای هر چیزی حدی قرار داده است و دلیلی كه به آن راهنمایی كند."بحارالانوار، ج 92 ص 84 " 💦بزرگواران !در آستانه ی انتخاب مهم و حساس، انتخابات ریاست جمهوری هستیم .... خواهم با توکل به خدای بزرگ ها و ملاک های قرآن در خصوص شاخصه های لازم و ضروری یک شایسته برای و جامعه اسلامی از قرآن کریم این چشمه سار لایزال الهی را بیان کنم تا با و در آن به  انتخاب شایسته رهنمون شوید.......
"بسمه تعالی" 🔴 :اولین شاخص یک مدیر اسلامی چیست؟ : ایمان لغوی ایمان :تصدیق و اعتقاد قلبی به کسی یاچیزی است. اصطلاحی ایمان: اعتقاد و تصدیق قلبی به خدا، روز قیامت، کتب آسمانی، ملائکه، پیامبران، ائمه و به تعبیری امور غیب است. هسته مرکزی یک دین و محوری است که همه آموزه‌های آن دین حول آن جمع می‌شود. أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْکِتَابِ الَّذِی نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْکِتَابِ الَّذِیَ أَنزَلَ مِن قَبْلُ وَمَن یَکْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً بَعِیدًا: کسانى که ایمان آورده‏اید! به خدا و پیامبرش و کتابى که بر او نازل کرده است و کُتُب "آسمانى" که پیش از این فرستاده است، ایمان"واقعى" بیاورید. کسى که خدا، فرشتگان او، کتاب‌ها، پیامبرانش و روز واپسین را انکار کند، در گمراهى دور و درازى افتاده است. "النّساء/ 136" ✍تضمین موفّقیّت یک مدیر، اوست که به عنوان اوّلین رکن پایداری شخصیّتی او قلمداد می‌شود. هرگاه این پایه متزلزل باشد.... دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد....... و بهره‌برداری آنها می‌کاهد.. ممکن است نتیجة به بار آورد..... چه ایمان او بالاتر باشد، حصول مطلوب از او مورد انتظار است.   یک مدیر در جامعه اسلامی دل خویش را از توحیدی و الهی تهی سازد.... در گرو  دنیوی و مادّی قرار دهد.... شاهد ظهور و مدیرانی از بطن جامعه خواهیم بود.... ⬅ که از باورهای الهی فاصله گرفته... 💦درنتیجة⬅ناپایداری و سرمایه‌محوری در جامعه به وجود می آید.....
"بسمه تعالی" 🔴 شاخص یک مدیر اسلامی است. ✍پرهیزکاری یا تقوا به فضیلتی در زندگی مذهبی و معنوی گفته می‌شود که دربرگیرندهٔ حالت‌هایی مانند « خدا بودن»، « بودن» و «» می‌شود.   یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا * َیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا: کس تقواى الهى پیشه کند، خداوند راه نجاتى براى او فراهم  مى‏ کند و او را از جایى که گمان ندارد، روزى مى‏ دهد و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امر او را مى‏ کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام مى‏ رساند و خدا براى هر چیزى اندازه ‏اى قرار داده است. "الطّلاق/ 4ـ2". 💦تصمیم‌گیری در اینکه کدام عمل و گفتار ما انسان‌ها با و همراه است، بسی مشکل به نظر می‌رسد، در شرایط گوناگون و نداشتن آگاهی از تمام جوانب، شیوة اتّخاذ شدة مدیریّتی، می‌تواند انسان را با تمایلاتی همراه کند که بر او چیره گشته است و او توجیه‌پذیر گردد و آنگاه عوامل بیرونی ناسازگار با شخصی در جامعه، تبدیل به بروز و ظهور بی‌تقوایی گردد. پرهیزگاران وبه‌ویژه مدیران پرهیزگار، به درجاتی رسیده‌اند که را اصلی تصمیم‌‌های خود قرار داده‌اند، معلول اسباب و عللی است که یا در وجود آنها فراهم شده است و یا خود آن را کسب کرده‌اند. 🔺برخی از پاکیزگی‌ها و نیّات خالص و ناب، از و مادران درستکار برای انسان ساخته و پرداخته می‌شود 🔺آنچه را که با شناخت، و مطالعه در احوال گذشتگان و افراد جوامع به دست مدیران رسیده تا سرمایة کار خود قرار دهند، ⬅دو رکن اصلی و اساسی تقوا و پرهیزگاری در مدیران می‌باشد. 3"
"بسمه تعالی " 🔴 معیار مدیران اسلامی تخصص است. لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ اللّهَ قَدْ بَعَثَ لَکُمْ طَالُوتَ مَلِکًا قَالُوَاْ أَنَّى یَکُونُ لَهُ الْمُلْکُ عَلَیْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْکِ مِنْهُ وَلَمْ یُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ قَالَ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاهُ عَلَیْکُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ وَاللّهُ یُؤْتِی مُلْکَهُ مَن یَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ: به آنها گفت: خداوند طالوت را براى زمامدارى شما مبعوث و"انتخاب" کرده است. : چگونه او بر ما حکومت کند، با اینکه ما از او شایسته‏ تریم و او ثروت زیادى ندارد؟! گفت: خداوند او را بر شما برگزیده است و او را در علم و (قدرت) جسم، وسعت بخشیده است. مُلک خود را به هر کس بخواهد، مى ‏بخشد و احسان خدا وسیع است و (از لیاقت افراد براى منصب‏ ها) آگاه است. "البقره/ 247" نکتة ی شگفت‌انگیز در جملات مورد تفسیر این است که امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید با گروه ارتباط دائمی داشته باش: 🔺1ـ گروه دانشمندان که واقعیّت‌ها را از دیدگاه علمی محض می‌نگرند و آنها را با اصول و قواعدی مستند به و توصیف و مورد تصرّف و تغیّر برای نیازهای مادّی و معنوی قرار می‌دهند. 🔺2ـ گروه حکما که همان واقعیّت‌ها را با و دریافت وحدت‌های عالی‌تر در هستی مورد کاوش، تحقیق و تفسیر قرار می‌دهند. برای آگاهی و اطّلاع از مردم جامعه، که هستند و که باید باشند، از هر دو نوع معرفت دانشی (علمی) و حکمی، به‌ویژه بدان روی که سر و کار تو با انسان‌هاست و مدیریّت آنان را پذیرفته‌ای، ضرورت قطعی دارد.. 🔴مدیران جامعه ‌باید بر عقلی و ذهنی و فکری والایی دست یافته باشند و از مختلف بهره‌مند گردند تا بدون نقص و درخور توجّهی اتّخاذ کنند. 🔴 مطلب دوم اینکه هر مدیر عالمی باید با کردن علم خود و متخصّصان دیگر در اجرایی کردن آنچه که بدان دست می‌یابد و صواب تشخیص می‌دهد، باشد. 4"
"بسمه تعالی " 🔴 شاخص مدیر اسلامی است جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ: که در راه ما "با نیّت" جهاد کنند، قطعاً ایشان را به راه‏هاى خود هدایت خواهیم کرد و خداوند با نیکوکاران است"العنکبوت/ 699" ✍اگربخواهیم را در مدیریّت اسلامی مترادف فردی شخص مدیر در اجرای خاستگاه‌های سازمان تعریف و معرّفی کنیم، تمام مدیر همراه با قدرت قابل پیاده‌سازی و اجراست. ⬅اگر با بی‌قدرتی و ضعف همراه باشد، نتایج بس و بر جای می‌گذارد. ‌باید در کلّیّة زمینه‌های مدیریّت از و تصمیم‌گیری، ، ، ، ، و با اعمال قانون، ، و اصالت بخشیدن به تخصّص را برخوردار باشد. ⬅ در صورت یا این توانایی‌ها، اطلاق کلمة مدیر چه بسا است. 💦همان‌گونه که اکثر افراد جامعه نیز اینگونه‌ هستند و وجه تمایزی با مدیراین چنینی ندارند، بلکه افراد شاخصی از جامعه باید در مراتب مدیریّتی جای گیرند که قادر باشند با بارز و به فردی بر سازمان، افراد و ابزار تولید و سرمایه، نظارت و اِعمال نظر کنند. یکی از ویژگی‌های مدیریّت، قدرت است که باید و انعطاف باشد.... برخی از قدرت‌ها هستند و به ختم می‌شود. 5"
"بسمه تعالی" 🔴# پنجمین شاخص مدیر اسلامی است. فِی النَّاسِ عُیُوباً الْوَالِی أَحَقُّ مَنْ سَتَرَهَا فَلاَ تَکْشِفَنَّ عَمَّا غَابَ عَنْکَ مِنْهَا فَإِنَّمَا عَلَیْکَ تَطْهِیرُ مَا ظَهَرَ لَکَ وَ اللَّهُ یَحْکُمُ عَلَى مَا غَابَ عَنْکَ فَاسْتُرِ الْعَوْرَةَ مَا اسْتَطَعْتَ یَسْتُرِ اللَّهُ مِنْکَ مَا تُحِبُّ سَتْرَهُ مِنْ رَعِیَّتِکَ "نهج‌البلاغه/ ن 53"؛ عیوبی دارند که رهبر امّت در پنهان داشتن آن از همه سزاوارتر است. مبادا آنچه بر تو پنهان است، آشکار گردانی که هویداست، بپوشانی که داوری در آنچه از تو پنهان است، با خدای جهان می‌باشد. چندان که می‌توانی زشتی‌ها را بپوشان تا آن را که دوست داری بر رعیّت پوشیده ماند، خدا بر تو بپوشاند» (دشتی، 1379: 571). ✍در رده‌های میانی مدیران و کارگزاران، بر اثر برخی از که بعضاً مشاهده می‌گردد، برای رقبا و در دست گرفتن مدیریّتی، عیوب افراد که تعداد انگشت‌شماری از آن مطّلع هستند، در سطح جامعه پراکنده می‌شود که با درستکاری و درست‌اندیشی منافات دارد و موجب ناخشنودی خداوند می‌گردد. 💦و صد البته که در کنونی و در این برهه از زمان ما شاهد چشمگیر این پدیده زشت برای از میدان به در کردن رقیبان برای تصدی مناصب مدیریتی در سطح کلان بین المللی و ملی  هستیم . 💥این در صورتی است که حکومت و امارتِ در دست مدیران جامعه، اگر با شایستگی‌های آنان و نداشته باشد، به معنای این است که آن مدیر برای تصدّی این پست و ندارد: اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا...: به شما فرمان می دهد که امانت‌ها را به صاحبان آنها بدهید... "النّساء/ 588." 💦 در نظام اسلامی، امانت الهی است 6"
"بسمه تعالی " 🔴 شاخص مدیر اسلامی است عدالت چیست؟ 🔼عدالت، به‌حسب ، مفهوم ساده‌یی است و همه میگویند و آن را تکرار میکنند؛ منتها در و در عمل، رسیدن به عدالت خیلی است. 🔶همان نکته‌یی که امیرالمؤمنین درباره‌ی حق فرموده است: اوسع الاشیاء فی التواصف و اضیقها فی التناصف. در مورد عدل هم عیناً همین‌طور است؛ چون عدل هم است و اصلاً از هم نیستند. به یک معنا، همان است؛ همان است؛ ✴ تواصفش آسان ..... در عمل، رسیدن به عدالت مشکل .... 🔹حتّی شناختن عدالت و عدالت هم گاهی خیلی مشکل است؛ کجا عدالت ، کجا بی عدالتی... أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى...:‌ کسانى که ایمان آورده ‏اید! همواره براى خدا قیام کنید و از روى عدالت گواهى دهید. با جمعیّتى شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید که به پرهیزگارى نزدیکتر است..."المائده/ 88" 🔵وقتی که عدالت موجب رسیدن به باشد و نیز در دستورهای شرعی برای افرادی مانند و جماعت شرط محسوب شود، معلوم می‌شود که در منصب‌های کلیدی مانند و یک جامعه  بسیار بااهمیت خواهد بود. 💦چنین است که برقراری عدل چنان سنگین و پرمخاطره است که هنگام بیعت گرفتن از امیرالمؤمنین علی(ع) و اصرار بر ایشان، آن حضرت می‌فرماید واگذارید و به روی آورید. ↩ایشان که نشانه‌هایی از عدل الهی را با خود دارند، نیک می‌دانند که اجرای عدالت و برپایی حق چنان سخت است که اکثریّت را برنمی‌تابد که یا باید در محضر بایستد و یا تیز آلودة فردی شقی را به جان بخرد. 🔴اگر بخواهیم  به معنای حقیقىِ خودش در جامعه تحقق پیدا کند، با مفهوم دیگر بشدت در هم تنیده است؛ یکی مفهوم دیگر . 🔸اگر عدالت از و جدا شد، دیگر عدالتی که شما دنبالش هستید، نخواهد بود؛ اصلاً عدالت نخواهد بود. 🔴 به‌خاطر این است که اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به‌کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار میشود؛ خیال میکند چیزهایی عدالت است، در حالیکه نیست؛ و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمیبیند. بنابراین و محاسبه، یکی از شرایط لازمِ رسیدن به عدالت است. 🔴اگر  را از جدا کنیم  ⬅عدالتی که با معنویت همراه نباشد - این هم عدالت نخواهد بود.  که با معنویت و توجه به آفاق معنوىِ عالم وجود و کائنات نباشد، به و و و و تبدیل خواهد شد؛ مثل کمونیستی که شعارشان "عدالت "بود.  واقعیت زندگی آنها مطلقاً نشان‌دهنده‌ی عدالت ؛ درست  عدالت ⬅ در جامعه کنونی می تواند تفاسیر مختلفی داشته باشد.... با بهره گیری از کلام و -بزرگان دینی می تواند به این نتیجه دست یافت که عدالت در دنیای کنونی فراتر از تصور است و و جامعه باید بر این نکته توجه خاصی داشته باشند. 7"
"بسمه تعالی" 🔴 شاخص مدیر اسلامی است قاطعیت⬅ فرایند احساسات، تغییرات، و دریافت کردن بازخـــور صادقانه است. 🔴کارکردهای قاطعیت: پایمال شدن حقوق خود را بگیرد... نامعقول دیگران را رد کند.... از دیگران درخواستهای معقولی داشته باشد.... مخالفتهای نامعقول دیگران، برخورد درست و موثری بکند..... دیگران را به رسمیت بشناسد... دیگران در برابر خود را تغییر دهد... رفتارهای پرخاشگرانه غیرضروری خودداری کند..... هر موردی موضع خود را با اعتماد به نفس و آزادانه مطرح سازد. نه تنها به معناى کردن حقوق دیگران نیست، بلکه حقوق ی افراد محترم شناخته مى شود. قرآن نیز تلویحاً به مسئلة قاطعیّت مدیر توجّه شده است، در آنجا که می‌فرماید: رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ...: (ص)فرستادة خداست و کسانى که با او هستند، در برابر کفّار سرسخت و شدید و در میان خود مهربانند... "الفتح/ 29" قاطعیّت در برخورد با اتّفاق‌ها و رویدادهای حوزة مدیریّتی و یا در مباحث و ، از خصوصیّات اوست. و کارگزاران ارشد و میانی جامعه برای پیشبرد مقاصد و اهداف سازمانی خود، نیازمند به‌کارگیری هستند که تصمیم‌های آنان را بر اساس مبانی مکتوب و غیرمکتوب سازمانی که در آن مدیریّت می‌کنند.. 💦بی‌گمان مدیران موفّق خود را بر اساس و الهی و عرفی اتّخاذ می‌کنند که در نحوة اجرایی کردن آن با مقتضیّات زمان، مکان و شرایط و امکانات موجود به صورت دستورالعمل آن را پیش چشم دارند. باشجاعت و پای‌بندی به اصول می‌توانند تصمیم‌های خو را و بر راه جدید اصرار ورزند این عمل آحاد مردم را توجیه و زیرمجموعه را از پذیرش راهکار اصلح خرسند می‌نماید.... 8"
"بسمه تعالی" 🔴# هشتمین ویژگی مدیران اسلامی است... 🔶⬅ از ماده "شور" است که در لغت به معنای برداشتن و استخراج عسل از کندوی زنبور عسل است. اصطلاحی کلمه "تشاور"، "مشاورت" و "مشورت"⬅ به معنای رای صحیح است. در مواقعی که خودش درباره کاری رای صحیح ندارد، به دیگران مراجعه و از  و آنان استفاده نماید. ⬅  ، و کردن‌ است. و از دیگران یکی از عوامل مهم و مسایل حیانی در تصمیم گیری است. اسلام به مشورت‌کردن در امور فردی و اجتماعی اهمیت زیادی داده است. علی (علیه‌السّلام) می‌فرماید: «راه درست و صواب به دست نیاید مگر با مشورت کردن.» مشورت : ۱. از‌ اندیشه دیگران ۲. از تایید و حمایت دیگران. ۳. از سرزنش دیگران. ۴. افراد صاحب نظر و مؤمن. ۵. فکری مردم. ۶. از استبداد رای. ۷. فرهنگ مشاوره و ایجاد تفاهم. مدیران در هر جامعه ای در پی دریافت بهترین نظرهای علمی و تخصّصی هستند تا راهِ یافتنِ شیوة برتر را بشناسند. با توجّه به بزرگی و اهمیّت تصمیم‌گیری‌هایی که در هر جامعه اتّخاذ می‌گردد، در سطوح مختلف مدیریّتی مشورتی و یا مشاور به استخدام در می‌آیند تا در مواقع لزوم نظرهای خود را با ادّلة قابل دفاع به مدیران ارائه دهند. هرچند تصمیم‌گیری بر اساس که در این جامعه  با آراء مثبت و منفی اعضا اتّخاذ می‌گردد، تمام مزیّت‌های یک تصمیم‌گیری عقلانی را ندارد که با همراه باشد، لیکن زیبندة آن است که فرد، تلفیق، اصلاح و پیرایش موارد مطروحه را بر عهده گیرد و نظری واحد را اتّخاذ کند که در بر گیرندة تمام ابعاد عقلانی و مصلحتی باشد: یَجْتَنِبُونَ کَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ وَإِذَا مَا غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُونَ* وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُواالصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ: کسانى که از گناهان بزرگ و اعمال زشت اجتناب می ورزند و هنگامى که خشمگین شوند، عفو مى ‏کنند که دعوت پروردگارشان را اجابت کرده، نماز را بر پا مى‏ دارند و کارهایشان به صورت مشورت در میان آنهاست و از آنچه به آنها روزى داده‏ایم، انفاق مى‏ کنند"شوری: 38ـ37" 🔵تحقق و تقویت این اصل مشورت از راه‌های گوناگونی امکان‌پذیر است از جمله: 💦 از خود محوری... 💦 در فوائد مشورت... 💦 در آیات و روایات این باب... 💦 نمودن در بعضی امور زندگی... 💦 با تکبر و موانع دیگر برای مشورت‌خواهی.... 💦 یادآوردن شکست‌های گذشته.... 💦 در عوامل موفقیت خود و دیگران... 9"
"بسمه تعالی" 🔴عزیزان دلم !در پایان معیارهای مدیر اسلامی! متعال یک تصمیم خوب را به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) در قرآن کریم این‌گونه بیان می‌فرماید: «پس به [برکتِ] رحمت الهی، با آنان نرم‌خو [و پُر مِهر] شدی، و اگر و بودی قطعاً از پیرامون تو پراکنده می‌شدند. ، از آنان درگذر و برایشان آمرزش بخواه، و در کار [ها] با آنان مشورت کن، و چون تصمیم گرفتی بر خدا توکّل کن، زیرا خداوند توکّل کنندگان را دوست می‌دارد.» ◾طبق این آیه شریفه برای یک تصمیم گیری ایده آل، محور اساسی نیاز است که بدون آن‌ها شما نمی‌توانید یک تصمیم درست و منطقی را اتخاذ کنید: ۱) با افراد شایسته ۲) گرفتن تصمیم منطقی ۳) به خداوند متعال جمله مهم و اثر گذار افراد در جامعه، شرکت در انتخابات و تصمیم درست برای انتخاب منطقی و صحیح می‌باشد. به عنوان یک امر مهم تصمیم گیری برای تک‌تک افراد جامعه است، که هر فرد با درست خود در این مسئله اجتماعی مهم، به سعادت خود و جامعه، کمک شایانی می‌کند 10"
"بسمه تعالی" 🔴سلام به عزیزانی که قصد ازدواج دارید بدانید که: ۱- به قصد ، و یا با کسی ازدواج نکنید و فراموش نکنید ازدواج درمانگاه نیست! چشمتان را باز کنید ببینید آیا با همین خواستگارتان بدون هیچ تغییر و اصلاحی در رفتارش، عقایدش، وضع علمی و مالی‌اش می توانید زندگی کنید یا نه؟ و بر مبنای همین الان، کاملا واقع بینانه ، تصمیم بگیرید. ۲- از سر ، کمک و دستگیری با کسی ازدواج نکنید! ۳- از سر ، و دادن و مشهور شدن، با کسی ازدواج نکنید! ۴- برای (از دیگری)،# تسویه حساب، و یا رقابت و کِنف کردن دیگری با کسی ازدواج نکنید! ۵- از سر ، و یا با "از این ستون تا اون ستون فرجی است" ازدواج نکنید!بلکه ابتدا با تدبیر و اعتماد به نفس مشکلتان را برطرف کنید. ۶- در امر ازدواج اگر قصد دارید همان ابتدا استخاره کنید! خوب است به خانواده ی مقابل هم در ابتدا این را تذکر دهید... ۷-# برای تکمیل تیم یا گروه عروس ها یا دامادهای فامیل با کسی ازدواج نکنید!! (این به فلانی و فلانی میاد... هم تیپ و...) ۸- از انتخاب مسر، خودخواه باشید. (بعد از ازدواج فداکار) ۹- از انتخاب همسر، نسبت به همسر آینده، بدبین و سخت گیر باشید. (بعد از ازدواج خوش بین و آسان گیر) ۱۰- ازدواج با افراد خرافاتی و دارای عقاید عجیب غریب خودداری کنید. ۱۱- علاقمندی های یک طرفه ی دختر خانم ها، بی ثمر است و از عوامل اساسی و موثر در کاهش تدریجی شانس ازدواج آنان به شمار می رود. ۱۲- علاقه مندی های پسرهای زیر ۲۰ سال اعتماد نکنید. دلربای حضرت بقیه الله عج صلوات
📌 کردنِ شما با کسی که از هم نیستید و را دوست ندارید، با این عقیده که: "بعدا به مرور زمان درست می شود" پوشیدن لنگ به لنگ است ؛ همان طور که آن جوراب ، کار آدم را تا وقتی توی کفش است راه می‌اندازد، آن زوج هم در خواب و هم را راه می اندازند. ➖ شما روتون می‌شود با چنین جورابی، بروید مهمانی؟ مثلا ممکن است در اثر مرور زمان رنگ جوراب ها، تون فقط هر روز و میشوند...
💟" خانمها بخـوانید" ✍در ابتدای هر رابطه‌ای حتما لازم هست كه هدف از رابطه را مشخص كنيد. می‌شنوم كه دختران عزيزم با تعجب از من می‌پرسند:" فكر نكنه می‌خوام خودم را بهش بچسبونم" #و در جواب می‌گويم: "عزيزم، پرسيدن هدف ازدواج به معنی خواستگاری كردن برای ازدواج نيست!" با كسی روبه رو شديد كه با وجود علاقه به شما، ازدواج ندارد و هدفش دوستی هست؛ به دنبال برنامه‌ريزی برای تشويق او برای ازدواج نباشيد و در صورتی در رابطه بمانيد كه هدف شما هم باشد. منتظر ماندن، فقط خودتان را تلف كرده‌ايد و به خودتان و طرف مقابل آسيب می‌زنید! اگر با علم به اين مسئله، تصميم به گرفتيد؛ با خودتان است. ما نمی‌توانيم به صرف در كنار كسی، او را وادار به ازدواج با خودمان كنيم...! دلربای حضرت بقیه الله عج صلوات
به نام خداوند ِ مهربانم⚘ 🌤 سر‌شد‌به‌شوق‌وصل‌تـو‌فصل‌جوانیم هرگز‌نمیشود‌ڪه‌ازاین‌در‌برانیم روزت‌بخیر‌اۍ‌همه‌زندگانیم... 🌱 ! ... به ﺭﺳﻢ ﺁﻥ ﭘﺮﺳﺘﻮﻫﺎﯼ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﯼ ﺗﺎ بیڪران در ڪوچ مرا هم مست باران ڪن ... ﻣﺮﺍ هم روشنایی بخش ... ! چون اقاقیهای بی تاب شب باران ... مرا بی تاب خود گردان ... ! ... ﭼﻮﻥ ﺷﻘﺎﯾﻖ ﻫﺎ ڪه از ﺷﺒﻨﻢ , ﻫﻮﺍﯼ ﻋﺸﻖ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ ... ﻭ ﭼﻮﻥ ﮔﻠﻬﺎﯼ ﻧﯿﻠﻮﻓﺮ ڪه ﺑﯽ ﭘﺮﻭﺍﻧﻪ ﻣﯽ ﻣﯿﺮﻧﺪ ... به ﻣﺎ ﻫﻢ ﺁﻣﻮﺯ ... !ﭼﻮﻥ ﺷﺐ ﺑﺎﺭﺍﻥ ڪ ﻣﯿﺸﻮﯾﺪ ﭘﺮ ﻣﺮﻏﺎﻥ ﻋﺎﺷﻖ را ... ﺑﺸﻮﯼ ﺍﺯ ﺩﻝ ... ﺍﺯ ﺩﯾﺪﻩ،، , از پندار ،،,از گفتار،،از ڪردار ،، تمام آنچه نازیباست⚘ صَلِّ عَلَی مُحَمَّـد مُحَمـَّدوَ عَجِّـل فَرَجَهُـم ؏عَجِّل‌لِوَلیِّڪَ الفَرَج⚘
"بسمه تعالی " ✍همان طور که و تربیت لازم و ملزوم یکدیگرند، همان قدر معلم است و تعلیم می دهد، که مربی است و تربیت می کند و بدون تردید مادر هم است و هم . 🔴در روان شناسی تربیتی ارکان عمده 1- دهنده 2- گیرنده 3_ یادگیری-یاددهی یادگیری-یاددهی یادگیری_یاددهی. یادگیری _یاد دهی. های یادگیری_یاد دهی. 💥در روان شناسی بیش از هر عامل، به گیرنده و یادگیری او پرداخته شده است ... در حالی که و نخستین یعنی ⬅مادر از اهمیت خاص برخوردار است. 💦مادر هم یک است و هم یک ساز و نیازهای خاص خود را دارد. یک موفق ، شایسته و صالح، مادری است که با و ، ها و خود را بشناسد و به انها عمل کند. بدیهی است که هر قدر بزرگ تر و تر باشد (انسان سازی)، عمیق تر و بیشتر ضرورت دارد و عوامل متعدد بر موفقیت و نقش های مادر اثر می گذارد. دلربای حضرت بقیه الله عج صلوات⚘