eitaa logo
انتشارات زحل
121 دنبال‌کننده
427 عکس
101 ویدیو
20 فایل
مدیر مسئول: دکتر مهدی فرمانیان 🔹صفحه انتشارات در تلگرام @zohalpublications 🔹سایت انتشارات www.zohalpub.com ارتباط با ما: @m2shojaie 🔹کانال انتشارات در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
نـاله‌های آتـشین دارد مـدیـنه داغ زین العابدین دارد مدینه مانده بر لب نغمه‌های دلنشینش پاره پاره گشته قلب نازنینش ◾️شهادت امام سجاد (ع) تسلیت باد ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (چهل و نهمین برنامه) 🔹فِي سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿۲۸﴾وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿۲۹ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿۳۰﴾وَمَاءٍ مَسْكُوبٍ ﴿۳۱﴾وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ ﴿۳۲﴾لَا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ ﴿۳۳﴾ 🔸در [زير] درختان كنار بى‏‌خار (۲۸)و درخت‌هاى موز كه ميوه‏‌اش خوشه خوشه روى هم چيده است (۲۹)و سايه‏‌اى پايدار (۳۰)و آبى ريزان (۳۱)و ميوه‏‌اى فراوان (۳۲) نه بريده و نه ممنوع (۳۳) ▫️ سور مبارکه: واقعه ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان 🔹استاد احمد الرُزَیقی (۱۹۳۸-٢٠٠٥م.) در حدود ۲۳ سالگی، در پی مشاهده اشتیاق شدید جمع زیادی از مردم شهرش به شنیدن تلاوت‌های مرحوم عبدالباسط با آنان همراه و از صوت و تلاوت او شگفت زده و جذب قرآن شد و در نتیجه، مسیر زندگی‌اش دگرگون گردید. 🔻از آن پس زندگی خود را وقف قرآن کرد و به حفظ قرآن و آموختن قرائت آن روی آورد و به سرعت مراحل پیشرفت را طی کرد و با پشتکار و به یاری موهبت صوتی خدادادی به یکی از چهره‌های شاخص قرائت بدل شد. 🔻در عرصه توفیقات قرآنی از ۱۹۷۴ وارد اذاعه قرآن شد که به شهرت عمومی او در مصر انجامید و به قرائت قرآن در محافل مصر مشغول و بعدها قاری مسجد سیده نفیسه قاهره شد. 🔻استاد رزیقی آنگاه که به یکی از شخصیت‌های مشهور قرائت مصر تبدیل شد از سوی کشورهای مختلف از جمله ایران برای قرائت دعوت و قرائات بسیاری را در آن کشورها اجرا کرد. 🔻 رزیقی در سامان بخشی به جامعه بزرگ قراء مصر نيز فعاليت‌هاى ارزشمندى داشت و سرانجام با كوشش‌هاى او شورای نقابت قراء قرآن مصر تشکیل شد. بعد از موفقیت در این امر دبیر آن شد که تا پایان عمر ادامه داشت؛ نشان درجه یک کشور خود را دریافت کرد و نشان ها و هدایای بسیاری از دیگر کشورهای اسلامی نیز دریافت کرد. آری به همت و کوشش به هرچه خواهی کماهی رسید. 🔻رزیقی از جهت سبك قرائت در چارچوب مکتب منشاوی تلاوت می‌کرد. به ویژه که صدای او نیز به منشاوی‌ها شباهت بسیار داشت. یعنی از صدای بم و قوی و خوش تحریر و پرحجم برخوردار بود و در مکتب منشاوی بسیار استادانه و جذاب تلاوت می‌کرد. صدا و سبک تلاوت‌های او از جهات مختلف بسیار هماهنگ با این مکتب بزرگ و جذاب تلاوت است؛ در نغمات، تحریرهای ریز و درشت، زیر و بم صدا و ظرائف تلاوت. باید او را در عداد منشاوی‌ها جای داد. 🔻در این صبحگاه مبارک جمعه به آیات نورانی قرآن با صوت جمیل و آسمانی رزیقی از سوره مبارکه واقعه گوش فرا می‌دهیم. التماس دعا. 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
🌐 (چاپ اول) 🔹 ابن عربی:‌ تحلیل‌های عقلی در فصوص الحکم / نوشته سیده مریم موسوی‌زاده و سیده زهره سیدفاطمی/ انتشارات زحل / تابستان ۱۴۰۳ 🛒 خرید اینترنتی با تخفیف ویژه 👇 http://B2n.ir/EBNE-ARABI 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
🔹به‌نظر می‌رسد ابن‌عربی درفــصوص‌الــحـکم، مــحـتـوای تجربه‌های عرفانی خود را با روش‌های گوناگون تبیین کـرده‌است. یـکی از ایـن روش‌ها، تحلیل‌های عقلی است که ابن عربی به پشتوانه حجم معتنابهی از اصطلاحات مشترک با فلسفه، باورهای عرفانی خود را در مسائلی مانند وجود و عدم، وحدت وجود، تنزیه و تشبیه، حرکت، حدوث و قدم و جوهر و عرض توجیه کرده‌است. 🔸 ابن عربی:‌ تحلیل‌های عقلی در فصوص الحکم / نوشته سیده مریم موسوی‌زاده و سیده زهره سیدفاطمی/ انتشارات زحل / تابستان ۱۴۰۳ 🛒 خرید اینترنتی با تخفیف ویژه 👇 http://B2n.ir/EBNE-ARABI 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (پنجاهمین برنامه) 🔹لا يَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ الْأَكْبَرُ وَتَتَلَقَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ هَٰذَا يَوْمُكُمُ الَّذِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ 🔸و هیچ گاه فزع اکبر و هنگامه بزرگ قیامت آنها را محزون نخواهد ساخت و با آنان فرشتگان (رحمت) ملاقات کنند (و گویند) این است آن روز (سعادت) شما که در دنیا به شما وعده می‌دادند. ▫️سوره انبیاء ﴿۱۰۳﴾ ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان 🔹نصرالدین طوبار (۱۹۸۶ _ ۱۹۲۰م.) از نسل طلائی عرصه ابتهال و انشاد دینی مصر است. نام او در زمره قله‌ها و نوابغ مدیحه‌خوانی دینی همچون النادی، طه الفشنی، طوخی، نقشبندی و محمد عمران می درخشد. 🔻عصر و نسل طلايی قرائت، ابتهال و انشاد دینی در مصر از دهه چهل تا هفتاد چنان نبوغ و فروغی از خود نشان دادند که تکرارشان بسیار دور می‌نماید. چه قاریان خلاقی، چه مبتهلان و منشدان مبدعی، چه الحان خوشی، چه صداهای روح افزایی، چه هنرمندان سترگی  که در عرصه هنر قدسی قرائت و انشاد دینی خوش درخشیدند. 🔻شاید قرن‌ها بگذرد و مام روزگار چون آنان را نیاورد و همچنان نسل‌های آینده در هر عصری به نوای ملکوتی آنان جان گیرند و از شنیدن نغمه‌هاشان روشنایی یابند. 🔻طوبار یکی از نوابغ عرصه ابتهال، تواشیح و انشاد دینی همین عصر و نسل است که سبک خاص خود را داشت. از صدایی ملکوتی و سبکی مناسب این صدا برخوردار بود؛ سبک و صدا جفت و جور بودند. صدایی که به گفته اهل فن از اندکی گرفتگی مثبت و رگه‌ای ملایم و ملاحت و حلاوتی ویژه و گیرا و پرتحریر بهره‌مند بود. این موهبت صوتی خداداد که به یمن نبوغ موسیقایی بر روی متن مناجات و مدحت دینی تنظیم و مدیریت می‌شد و در برابر جمعیت مشتاق مؤمنان اجرا می‌شد به آفرینش یک اثر و جلوه بديع هنری مى‌انجاميد و این اثر در تاريخ هنر قدسى ثبت مى‌شد. 🔻طوبار از كودكى به فراگیری قرآن و قرائت و حفظ آن و خواندن اناشید و ابتهالات دینی مبادرت کرد. او که از استعداد ویژه‌ای کم بهره داشت کم کم در منطقه زادگاه خود شناخته شد و بعد توسط یکی از هنرمندان مصری استعداد و نبوغش کشف و همین سبب  شهرت افزون‌تر او شد. 🔻بعدها چندین نوبت در امتحان اذاعه مصر شرکت کرد و سرانجام مهارت و استادی او در عرصه ابتهال و انشاد دینی توسط هیئت داوران پذیرفته شد و اجراهای او از اذاعه انتشار یافت که به شهرت او در جهان اسلام انجامید. 🔻طوبار تسلطی تمام به مقامات و الحان عرصه قرائت و ابتهال و انشاد دینی داشت و بزرگانی چون محمد عمران و محمد الهلباوی نزد وی شاگردی کرده‌اند. 🔻شیخ نصرالدین به هنگام اجرای ابتهال و مناجات دینی در آغاز با پرده پایین صدا و با تأنی شروع به اجرا می‌کرد و پس از چند دقیقه‌ای ادای جملات را سریع تر و از پرده بالاتر صدا و حجم و قدرت بیشتر آن بهره می‌گرفت و با تسریع و تشدید بیشتر این روند هیجان مستمع را مدام افزون می‌کرد و در آخرین مرحله هنر خویش و جان مستمع را به اوج می‌رساند و با تحریرهایی که حقا تمام کننده، به دومعنای کلمه، بودند یک بند/ مرحله از مناجات یا مدیحه‌خوانی را که با فریاد همگانی تشویق و تحسین مستمعان و طنین الله الله آنان همراه می‌شد، به پایان می‌رساند و باز همین شیوه در مرحله بعد اجرا می شد. 🔻اجراهای طوبار با متانت، وقار، خشوع و معنویتی ویژه که لازمه ابتهال و مناجات دینی است همراه بود و اشک مستمعان را جاری می ساخت. بسیاری از اجراهای طوبار مدح حضرت رسول  اهل بیت اوست. مدح حضرت زهرا و مدح حسنین از جمله مدایح مانای اویند، به ویژه مدح حضرت زهرا با شعری از اقبال: هی بنت من؟ زوج من؟ هی ام من؟ باری طوبار در این عرصه بسیار خوش درخشید و کارنامه‌ای ممتاز از خویش به یادکار گذاشت. 🔻طوبار در عرصه تلاوت و قرائت هم دستی داشت اما در این عرصه درخششی همچون عرصه ابتهال و انشاد دینی نداشت، برخلاف مبتهلانی چون نقشبندی، طه الفشنی و عمران که در هر دوعرصه نبوغ داشتند و به اوج رسیدند. 🔻مع الوصف قرائاتی از وی برحای مانده است که  استماعشان خالی از لطف نیست. در قرائت سبك خاص خود را دارد و همراه با حزن و خشوع تلاوت می کند. در این صبح آدینه از استماع مناجات و قرائت او محظوظ می شویم. هنیئا. 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com