📚معرفی کتاب📚
⚜️عنوان: شیوه های نگارش بروندادهای علمی
🖌نویسنده: سید مهدی طاهری
🖨ناشر: قم، زحل، 1403
📖درباره کتاب:
📌کتاب پیشرو، به آموزش نسبتا جامع شیوههای نگارش بروندادهای علمی با تأ کید بر انواع مقالات، کتاب و گزارشهای پژوهشی، بهویژه پایاننامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا، به صورت کاملا کاربردی میپردازد.
📌مخاطبان این کتاب را اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان همه مقاطع به ویژه تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) و به طور کلی همه پژوهشگران و علاقهمندان به نگارش و تدوین انواع بروندادهای علمی تشکیل میدهند.
📌افزون بر قابلیت استفاده از محتوای کتاب فراتر از محیطهای آموزشی-پژوهشی مانند دانشگاهها و پژوهشگاهها، این کتاب میتواند بهعنوان منبع اصلی و یا کمک آموزشی برای واحدهای درسی روش پژوهش، مطالعه مستقل، سمینارهای ویژه پژوهش و واحدهای درسی که مهارتهای پژوهشی و سواد اطلاعاتی را آموزش میدهند، مورد استفاده قرار گیرد.
📌دورههایی که در این کتاب ذیل عنوان «شیوههای نگارش بروندادهای علمی» به آن پرداخته شده:
دوره علم سنجی، دوره شیوههای تدوین انواع مقالات علمی، دوره شیوههای تدوین پایاننامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا و دوره چکیدهنویسی است که به صورت حضوری در کتابخانه آیتالله العظمی بروجردی و مجازی در بستر وب برگزار شده است.
💠کتابخانه مسجد اعظم
🌐@boroujerdilib
انتشارات زحل
📺 #جمعه_های_قرآنی (شصت و هفتمین برنامه)
🔸وَإِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ ﴿٧﴾وَإِذَا الْمَوْءُودَةُ سُئِلَتْ ﴿٨﴾ بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ ﴿٩﴾
🔹و هنگامی که هرکس [با همسان خود] قرین و جفت شوند [خوبان با خوبان و بدان با بدان] (۷)و هنگامی که از [دختر] زنده به گور بپرسند (۸) به کدام گناه کشته شده؟ (۹)
▫️ سوره مبارکه تکویر
❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان
🔻محمد الصیفی (١٨٨٥-۱۹۵۵م.) از قدماى قاریان مصرى به شمار مىآید. لذا اواخر عمر او مقارن با اوایل نسل طلایی قاریان مصر بود. او هم محلهای قاری و موشح شهیر مصر طه الفشنی بود. با محمد رفعت رفاقتی صمیمی و محکم داشت.
در کودکی و زیر نظر اساتید فن به فراگیری قرائت و حفظ قرآن موفق شد. در ۱۹۰۴ از استان قلیوبیه که مولد او بود برای ارتقای تحصیلات و فن تلاوت به قاهره هجرت کرد. در ۱۹۱۰ از دانشکده شریعت الازهر فارغ التحصیل شد و فعالیت خود را به عنوان قاری در مسجد فاطمة النبوية در محله العباسیه قاهره آغاز نمود.
🔻الصیفی یکی از نخستین قاریانی بود که به سال ۱۹۳۴ در اذاعه تلاوت کرد. وی پس از درگذشت شیخ علی محمود، از اعجوبههای تلاوت، قاری جایگزین او در مسجدالحسین(ع) شد.
🔻شیخ الصیفی به جهت نپذیرفتن تلاوت در کاخ شاه فاروق در شبهای ماه رمضان تحسین شده است، نقل است كه وى گفته بود پادشاه قرائتش را از رادیو گوش کند.
پس از آن، احمد الصیفی چندین تلاوت را در شماری از رادیوهای اروپایی ثبت و ضبط کرد.
🔻وی با قاریان روابط خوبی داشت و انان را تحسین میکرد. لذا نظرات او در مورد شماری از قاریان برجسته هم عصرش در برخی از منابع اینترنتی نقل شده است:
او میگفت که بزرگترین صدایی که در تمام عمرش شنیده، صدای شیخ محمد قهواوی و شیخ منصور بدار است و پس از آن شیخ مصطفی اسماعیل به چشم میآید. درباره صدای شیخ محمد رفعت گفت: «رفعت مانند دیگر صداها نیست که تحت تأثیر قضاوتهای مردم قرار گیرد... او نعمتی از سوی آسمان بود». او همچنین طبق گفته کتاب «الحان السماء» اثر محمود سعدنی اظهار داشت که شیخ سید درویش انقلابی در موسیقی ایجاد کرد و شیخ علی محمود انقلابی در هنر موشحات و شیخ عبدالعظیم زاهر، صاحب صدای حزین و عاطفی است که به دلها میرسد. او همچنین معتقد بود: «تلاوت مطلوب باید با همکاری زبان، عقل و دل انجام گیرد».
🔻وی در قرائت ادایی فصیح داشت و در رعایت تجوید دقیق بود. تحریرهای ممتاز و خاص خود را داشت. در مقامات مختلف تلاوت میکرد.
شیخ صیفی مثل سایر قاریان بزرگ دارای سبک ابداعی و خاص خود بود. گویا تلاوتهای عهد شباب وی در دست نیست. البته در مجموع هم تلاوتهای زیادی از وی وبه ویژه تلاوتهای مجلسی در دست نیست.
🔻در کانال تلگرامی اکبرالقراء درباره سیخ صیفی امده است كه وى نقش مهمی در شکل گیری اتحادیه قاریان یا «رابطة القراء» داشته و خود نیز ریاست این انجمن را بر عهده داشت، و در زمینه کشف و شناسایی استعدادهای نوظهور در زمینه تلاوت قرآن از تبحر خاصی برخوردار بود! و نقش اساسی در معرفی و شناساندن اساتیدی همچون شیخ مصطفی اسماعیل و مرحوم کامل یوسف البهتیمی به جامعه قرآنی مصر ایفا کرد.
🔻صیفی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۵۵ در سن نزدیک به ۷۰ سالگی درگذشت و در روزهای پایانی زندگیاش از احیای شبها کنارهگیری کرد و به خواندن سوره کهف در مسجد امام حسین اکتفا کرد. صیفی به عنوان «قاری، عالم و کارشناس قرائت» شناخته میشود؛ زیرا در دین و زبان قرآن کریم و قرائات عشره تفکر عمیق داشت. قاریان مصری او را به لقب «ابوالقراء» ملقب کردند.
اکنون یکی از تلاوت های مجلسی معدود او را از سور تکویر، انفطار و فجر استماع می,کنیم. سماعا طیبا
👇👇
🎼 به پیوست فایل کامل
#جمعه_های_قرآنی
#محمد_الصیفی
#محمد_جاودان
#انتشارات_زحل
#در_آسمان_اندیشه_با_زحل
✨باما همراه باشید✨
🪐انتشارات زحل🪐
⏮ایتا
@zohalpublications
⏮تلگرام
@zohalpub
🌐 وب سایت
http://zohalpub.com
🌐 #منتشر_شد (چاپ اول)
🔹 روانشناسی دین و دینداری / محمد عبدالفتاح المهدی / ترجمه عبداللطیف راشدی/انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۳
🛒خرید با تخفیف از سایت انتشارات زحل 🔻🔻
https://b2n.ir/RAVANSHENASI-DINDARI
#روانشناسی
#دینداری
#دین
#معنویت
#روانشناسی_دین_و_دینداری
#عبداللطیف_راشدی
🔸سفارش تلفنی:
📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱
📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸
#انتشارات_زحل
#در_آسمان_اندیشه_با_زحل
✨باما همراه باشید✨
🪐انتشارات زحل🪐
⏮ایتا
@zohalpublications
⏮تلگرام
@zohalpub
🌐 وب سایت
http://zohalpub.com
🔹در آموزههای وحیانی و ولایی در حوزه علوم انسانی اسلامی حرفهای ناب و شگرف به ویژه در گرایش روانشناسی اسلامی، داریم که متاسفانه در مجامع علمی به خصوص دانشگاهی که دچار افکار اومانیستی و سکولار شده مورد بیمهری شدید و با تعصب جاهلانه مورد ظلم قـــرار گرفتـه است. برای مقـابـله با ایـن ظلـم بیرحمانه میبایست نخبگان کار منسجم و سیستماتیک انجام دهند که دارای هماهنگی و هارمونی در این حوزه باشد که متاسفانه تاکنون صورت نگرفته است و در گوشه کنار به صورت انفرادی پژوهشگران این حوزه اقدامات قابل توجهی اما هنوز مطلوب نیست انجام دادند که این اثر خروجی یکی از آنها است.
🔹 روانشناسی دین و دینداری / محمد عبدالفتاح المهدی / ترجمه عبداللطیف راشدی/انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۳ (چاپ اول)
🛒خرید با تخفیف از سایت انتشارات زحل 🔻🔻
https://b2n.ir/RAVANSHENASI-DINDARI
#روانشناسی
#دینداری
#دین
#معنویت
#روانشناسی_دین_و_دینداری
#عبداللطیف_راشدی
🔸سفارش تلفنی:
📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱
📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸
#انتشارات_زحل
#در_آسمان_اندیشه_با_زحل
✨باما همراه باشید✨
🪐انتشارات زحل🪐
⏮ایتا
@zohalpublications
⏮تلگرام
@zohalpub
🌐 وب سایت
http://zohalpub.com