eitaa logo
انتشارات زحل
95 دنبال‌کننده
388 عکس
89 ویدیو
15 فایل
مدیر مسئول: دکتر مهدی فرمانیان 🔹صفحه انتشارات در تلگرام @zohalpublications 🔹سایت انتشارات www.zohalpub.com ارتباط با ما: @m2shojaie 🔹کانال انتشارات در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 (چاپ اول) 🔹 الخصال / نوشته محدث بزرگ شیعه شیخ صدوق / ترجمه عبداللطیف راشدی/ قم: انتشارات زحل / جلد دوم / پاییز ۱۴۰۳ 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (شصت و چهارمین برنامه) 🔹فَفَتَحْنَا أَبْوَابَ السَّمَاءِ بِمَاءٍ مُنْهَمِرٍ ﴿١١﴾وَفَجَّرْنَا الْأَرْضَ عُيُونًا فَالْتَقَى الْمَاءُ عَلَىٰ أَمْرٍ قَدْ قُدِرَ ﴿١٢﴾ 🔸پس [در پاسخ درخواستش] درهای آسمان را به آبی بسیار فراوان و ریزان گشودیم، (۱۱) و زمین را به [جوشیدن] چشمه هایی [پر آب] شکافتیم؛ پس آبِ آسمان و زمین برای کاری که مقدّر شده بود به هم پیوستند، (۱۲) ▫️ سوره مبارکه قمر ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان 🔻شکری حسن البرعی ( ۱۹۲۹-۱۹۸۱م.) از قاریان هم‌نسل اسطوره قرائت مصر، مرحوم عبدالباسط است. شیخ شکری به خانواده‌ای قرآنی تعلق داشت. پدر او از قاریان بزرگ زمان خود بود اما به‌سبب عارضه حنجره ‌به‌ناچار قرائت را کنار گذاشت. گویا برادر بزرگ او شیخ محمد البرعی نیز قاری چیره‌دستی بود ولی در جوانی از دنیا رفت. شیخ شکری در عنفوان جوانی در منطقه خود، دقهلیه، مشهور شد و برای قرائت در محافل دعوت می‌شد. در دهه پنجاه میلادی در استان‌های همجوار دقهلیه شهرتی تمام یافت و در مساجد و محافل این مناطق قرائت می‌کرد. 🔻برای درک اهمیت جایگاه این قاری برجسته باید توجه کرد که در این دهه همه قله‌های تلاوت در بهترین شرایط قرائت خود بودند. اَبَرقاریانی چون محمد رفعت، محمد صدیق منشاوی، بَهتیمی، عبدالباسط، شعیشع، حُصَری و مصطفی اسماعیل نه فقط جو مصر که فضای جهان اسلام را جلب هنرنمایی خویش کرده بودند. باری، سربرآوردن شیخ البرعی در میان چنین قله‌هایی نشان دهنده تراز ممتاز هنر قرائت این استاد عالی‌مقام بود. از این رو در کنار قاریان ارشد و پیشکسوت قرائت می‌کرد و همگی مهارت او را تحسین می‌کردند و بر اجراهای زیبای او گواهی می‌دادند. به‌تدریج، او در تمام مصر شناخته شد و شهرت او روز‌به روز افزون گشت. لذا دوست‌داران این استاد مُصر بودند که در اذاعه قرآن تلاوت کند اما او خوش نداشت که در چارچوب‌های معین و محدود و تکراری قرائت کند و به رغم اصرار دوست‌دارانش از تلاوت در اذاعه خودداری کرد. 🔻شکری البرعی در قرائت از محمد السلامه استاد پرآوازه، پیشکسوت و صاحب سبک اثر پذیرفته و به این استاد و سبک او بسیار علاقه مند بود و در منزل او برای استفاده حضور می‌یافت. باوجود این، او که از مواهب صوتی و هنری خداداد بهره داشت، کوشید در عین استفاده از سبک استاد سلامه در قرائت خود مستقل باشد و لذا در ارائه سبک اختصاصی خود کامیاب گردید. 🔻ویژگی همه قاریان برجسته مصر در استقلال سبک و ابداعات روشی اختصاصی در قرائت است. آنان در عین تقید به سنت‌های صائب و لازم قرائت و بهره‌مندی از روش نسل‌های پیش از خود کوشیدند در گلستان تلاوت گلی دیگر با عطرورنگی تازه باشند و برتنوع گل‌های بوستان قرائت بیفزایند. شیخ شکری حسن البرعی نیز در این راه توفیق بسیار یافت و سبک‌وصدای خود را جاودانه ساخت. 🔻شکری البرعی صدایی داشت که در هر سه پرده بم، توسط و فراز توانمند بود و قرائتش در آمدوشد میان این سه سطح از فراز و فرود پرشور و متنوع اجرا می‌شد. افزون برآن در انواع تحریر مهارت داشت و تحریرهای ریزودرشت را در جای خود، استادانه و به‌زیبایی به‌کار می‌گرفت. صدا در دست او چونان موم منعطف بود به‌طوری که می‌توانست از پرده اوج، به‌نحو آنی و ناگهانی، به پرده فرود تغییر حالت دهد و قرائت را چابک و پرنشاط سازد و مستمع را میخکوب هنرمندی خویش سازد. 🔻لحن عالی، هماهنگ‌سازی لحن و معنا و ظاهر و باطن آیات، تنوع در به‌کارگیری نغمات و استفاده از قفلات ابداعی در قرائات البرعی کاملا محسوس است. اینک و در این صببح‌گاه بابرکت آدینه، به یکی از قرائات زیبای این استاد گوش جان می‌سپاریم و جان را به نفحات الفاظ و معانی آیاتی از سور مبارکات نجم، قمر و رحمن عطرآگین می‌سازیم. 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
🌐منتشر شد(چاپ اول) 🔹 کتاب منجی موعود: وظایف منتظران در عصر غیبت / نوشته شیخ علی الشطری العبادی / ترجمه لطیف راشدی / انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۳ 🛒 خرید اینترنتی با تخفیف 🔻🔻 https://b2n.ir/MONJI-MOUD 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ ۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
🔸برای رسیدن به جامعه مطلوب و آرمانی به معنای واقعی نیاز به منجی الاهی وجود دارد و برای تحقق این هدف شرایطی لازم است تا یک رهبر و منجی الاهی در این شرایط بتواند امت خود را به سعادت و خوشبختی برساند و برای تحقق اهداف خوشبختی یک امت تک‌تک افراد امت وظایفی دارد و ما در این کتاب برای تحقق ظهور آن منجی موعود وظایف منتظران واقعی حضرت امام زمان عجل الله فرجه را بیان کردیم. 🔹 کتاب منجی موعود: وظایف منتظران در عصر غیبت / نوشته شیخ علی الشطری العبادی / ترجمه لطیف راشدی / انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۳ 🛒 خرید اینترنتی با تخفیف 🔻🔻 https://b2n.ir/MONJI-MOUD 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ ۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (شصت و پنجمین برنامه) 🔹وَيَقُولُونَ سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنْ كَانَ وَعْدُ رَبِّنَا لَمَفْعُولًا ﴿١٠٨﴾ و می گویند: منزّه و پاک است پروردگارمان بی تردید وعده پروردگارمان [به پاداش مؤمنان و کیفر مجرمان] قطعاً انجام شدنی است. (۱۰۸) 🎤سعیدعبدالصمد زناتی ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان👇👇 🔹سعید عبدالصمد زناتی ( ۱۹۳۰-۱۹۹۰) از قاریانی است که در فضای عمومی اسلامی کمتر او را می‌شناسند ولی او یکی از اثر‌گذارترین قراء مصر است. هم نسل مرحوم عبدالباسط است و در ابتدا به سبک مصطفی اسماعیل تلاوت می‌کرد اما به تدریج با تلاش و تکیه بر نبوغ موسیقایی خود توانست سبکی مستقل و جذاب ابداع کند. 🔻این قاری فروتن و پرهیزگار توانست در روشی تازه و با ادای صوتی خاص خود و ابتکارات لحنی مناسبِ قرآنی، نه تنها صاحب سبک بلکه صاحب مدرسه‌ای در قرائت مصر شود. گویا مصطفی اسماعیل که تقریبا نقش استادی نسبت به وی را داشته به او بشارت آینده ای موفق داده و او را مصطفی اسماعیل دیگری دانسته بود. چنان شد و این گمانه زنی به واقع پیوست و قاریان بزرگ و بنامی چون شحات محمد انور، احمد بسیونی، محمد اللیثی، عبدالفتاح الطاروطی، محمود اسماعیل الشریف، محمود شحات انور، حجاج الهنداوی و...در مدرسه وی تلاوت نموده و سبک تلاوت آنها در چارچوب اصلی قرائت او شکل گرفت. 🔻صدای زناتی اگرچه در تراز صداهای درجه اول هم عصر وی در مصر نبود اما نکته ای که او را متمایز و سبک او را جذاب و قابل پیروی نمود استفاده از نقاط قوت صدای خود و جبران کمی حجم و طنین آن با تعبیه لطافت و حلاوت در آن و با به کارگیری استادانه مقامات و تنوع اجرای آنها و ابتکارات در به کارگیری دستگاه‌ها و مهمتر از همه تلاش در القای معانی آیات بر اساس سبک خود بود. زناتی بابرنامه تلاوت می‌کند. تحریرها را مهار و قفلات را حساب شده اجرا می‌کند. همین ویژگی‌ها سبب شد هنر و سبک او جاودانه شود و بزرگانی در مدرسه قرائت او ظهور کنند که برخی از آنان از مهمترین و مشهورترین قراء مصر به شمار می‌آیند. مرحوم شحات محمد انور که یکی از زیباترین صداهای مصر بود و سبکی جذاب نیز، در سبک و تحریرها و قفلات و تکیه‌های صوتی بسیار از استاد خود بهره برده و، شاید بتوان گفت، یک زنانی ششدانگ است. اکنون یکی از تلاوت های زیبای او را از سوره مبارکه اسراء، حاقه، فجر، حمد و بقره به گوش جان می شنویم و از هنر معنوی او محظوظ می شویم. التماس دعا ▫️ سور مبارکه: اسرا، حاقه، فجر، حمد و بقره 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
🌐 (چاپ اول) 🔹 عقل و دین / نوشته دکتر حسن قنبری / قم: انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۳ 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (شصت و ششمین برنامه) 🔸يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ ﴿٦﴾ الَّذِي خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ ﴿٧﴾ 🔸ای انسان! چه چیزی تو را به پروردگار بزرگوارت مغرور کرده است؟ (۶) همان کسی که تو را آفرید و اندامت را درست و نیکو ساخت و متعادل و متناسب قرار داد، (۷) ▫️ سوره مبارکه تکفیر، انفطار ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان 🔻شیخ محمد منصور محمود الشامی، مشهور به شیخ منصور الشامی الدمنهوری (۱۹۰۶-۱۹۵۹م.) از قاریان متقدم و پیشکسوت مصر به‌شمار می‌آید. دمنهوری منسوب به دمنهور نام شهر زادگاه وی در استان البحیره است؛ شهری که از کودکی در آن نشو و نما یافت و قرآن را در آن فراگرفت و حفظ کرد و به یمن موهبت صوتی و قریحه سرشار و اجراهای ممتازش از همان ایام خردسالی شهرتی یافت و برای تلاوت در مراسم و محافل شهر دمنهور و استان البحیره دعوت می‌شد. 🔻او برای کسب مهارت و دانش بیشتر در اصول قرائت و فنون تلاوت به شهر طنطا سفر کرد و در محضر استادان فن، هنر خود را کمال بخشید. صوت زیبا و مهارت در قرائت تلقینی [القای معانی] مستمعان را شیفته تلاوت‌های او کرده بود و همین سبب گسترش اشتهار او و ممتاز شدن او در میان اقران گردید. 🔻او نخست به‌عنوان قاری مسجد سیدی ضحوه در دمنهور منصوب شد و سپس در بیست و پنج‌سالگی به شهر مهم اسکندریه انتقال یافت. نام دمنهوری به‌ویژه با تحسین شیخ محمد رفعت، استاد بی‌بدیل قرائت، بر سرزبان‌ها افتاد هنگامی که او را به همراهی خویش در اجرای قرائت در یکی از محافل اسکندریه انتخاب کرد و به نبوغ و برجستگی او گواهی داد. از این رو، به عنوان قاری مسجد سیدی ابوالعباس مرسی و نیز رِئیس جمعیتی قرآنی و پس از آن نیز برای سال‌های متمادی به عنوان رئیس انجمن قاریان اسکندریه برگزیده شد. 🔻افزون بر آن، در ۱۹۴۵ به عنوان قاری اذاعه قرآن مصر برگزیده شد و صوت قرآن او را به سراسر مصر و شماری از کشورها که همزمان قرائات اذاعه مصر را پخش می‌کردند رسانید و براثر آن شهرت عام یافت. او که صاحب شخصیتی ممتاز در قرائت بود در جشن باشکوه چهارمین سالگرد ملی شدن کانال سوئز در ۱۹۵۳ و در حضور جمال عبدالناصر همه را از تلاوت پر حلاوت خود بهره‌ها رسانید و جان‌ها را مسحور تلاوت خویش گرداند. 🔻الدمنهوری صاحب سبکی ابداعی در تلاوت بود که چندین ویژگی داشت: ۱. اهتمام عالی در ادای بسیار صحیح حروف، کلمات و رعایت احکام و حق و مستحق آنها و تلاوتی دقیقا منطبق بر قواعد تجوید؛ ۲. مهارت شگفت‌انگیز در به‌تصویرکشیدن معانی آیات در اثنای تلاوت از طریق تکیه‎ها و تأکیدهای صوتی و تنظیم زیروبم صوت و به‌کارگیری مقامات و دستگاه‌های صوتی متناسب. برای‌ نمونه او درفضای معنایی بشارت و مژده، محبت و رحمت از مقامات شادی چون مقام کرد و بیات بهره می‌گرفت و آیات ملازم حزن و خشوع را در مقام صبا و حجاز تلاوت می‌کرد که مناسب چنین فضایی هستند و از مقام نهاوند برای تلاوت آیاتی بهره می‌گرفت که همزمان آکنده از شادی و حزن هستند؛ ۳. مهارت تمام در انتقال روان و فوری از یک مقام به مقام دیگر به‌هنگام تغییر مفاد و فضای آیه؛ ۴. استفاده از جوهره صدا و تکیه نکردن بر مانورهای مختلف صدا؛ این ویژگی بر خشوع و روحانیت تلاوت وی می افزود. مجموع این امتیازات و ویژگی‌ها در کنار شخصیت معنوی، خلیق و مهربان، او را به یکی از برترین قاریان نیمه نخست قرن بیستم بدل ساخت و به شهرت و بزرگی بسیار در این عرصه نائل شد. 🔻 دمنهوری افزون بر مصر در کشورهای اسلامی متعددی به قرائت قرآن مبادرت کرده و با هنر آسمانی خویش پیام آسمانی قرآن را بر گوش و جان مشتاقان رساند و نشاند. اینک تلاوت زیبای او را از سور مبارکات تکویر، انفطار، مطففین و انشقاق می شنویم. سماعا طیبا. 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
📚معرفی کتاب📚 ⚜️عنوان: شیوه های نگارش بروندادهای علمی 🖌نویسنده: سید مهدی طاهری 🖨ناشر: قم، زحل، 1403 📖درباره کتاب: 📌کتاب پیش‌رو، به آموزش نسبتا جامع شیوه‌های نگارش بروندادهای علمی با تأ کید بر انواع مقالات، کتاب و گزارش‌های پژوهشی، به‌ویژه پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا، به صورت کاملا کاربردی می‌پردازد. 📌مخاطبان این کتاب را اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان همه مقاطع به ویژه تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) و به طور کلی همه پژوهشگران و علاقه‌مندان به نگارش و تدوین انواع بروندادهای علمی تشکیل می‌دهند. 📌افزون بر قابلیت استفاده از محتوای کتاب فراتر از محیط‌های آموزشی-پژوهشی مانند دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، این کتاب میتواند به‌عنوان منبع اصلی و یا کمک آموزشی برای واحدهای درسی روش پژوهش، مطالعه مستقل، سمینارهای ویژه پژوهش و واحدهای درسی که مهارتهای پژوهشی و سواد اطلاعاتی را آموزش می‌دهند، مورد استفاده قرار گیرد. 📌دوره‌هایی که در این کتاب ذیل عنوان «شیوه‌های نگارش بروندادهای علمی» به آن پرداخته شده: دوره علم سنجی، دوره شیوه‌های تدوین انواع مقالات علمی، دوره شیوه‌های تدوین پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا و دوره چکیده‌نویسی است که به صورت حضوری در کتابخانه آیت‌الله العظمی بروجردی و مجازی در بستر وب برگزار شده است. 💠کتابخانه مسجد اعظم 🌐@boroujerdilib
انتشارات زحل
📺 (شصت و هفتمین برنامه) 🔸وَإِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ ﴿٧﴾وَإِذَا الْمَوْءُودَةُ سُئِلَتْ ﴿٨﴾ بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ ﴿٩﴾ 🔹و هنگامی که هرکس [با همسان خود] قرین و جفت شوند [خوبان با خوبان و بدان با بدان] (۷)و هنگامی که از [دختر] زنده به گور بپرسند (۸) به کدام گناه کشته شده؟ (۹) ▫️ سوره مبارکه تکویر ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان 🔻محمد الصیفی (١٨٨٥-۱۹۵۵م.) از قدماى قاریان مصرى به شمار مى‌آید. لذا اواخر عمر او مقارن با اوایل نسل طلایی قاریان مصر بود. او هم محله‌ای قاری و موشح شهیر مصر طه الفشنی بود. با محمد رفعت رفاقتی صمیمی و محکم داشت. در کودکی و زیر نظر اساتید فن به فراگیری قرائت و حفظ قرآن موفق شد. در ۱۹۰۴ از استان قلیوبیه که مولد او بود برای ارتقای تحصیلات و فن تلاوت به قاهره هجرت کرد. در ۱۹۱۰ از دانشکده شریعت الازهر فارغ التحصیل شد و فعالیت خود را به عنوان قاری در مسجد فاطمة النبوية در محله العباسیه قاهره آغاز نمود. 🔻الصیفی یکی از نخستین قاریانی بود که به سال ۱۹۳۴ در اذاعه تلاوت کرد. وی پس از درگذشت شیخ علی محمود، از اعجوبه‌های تلاوت، قاری جایگزین او در مسجدالحسین(ع) شد. 🔻شیخ الصیفی به جهت نپذیرفتن تلاوت در کاخ شاه فاروق در شب‌های ماه رمضان تحسین شده است، نقل است كه وى گفته بود پادشاه قرائتش را از رادیو گوش کند. پس از آن، احمد الصیفی چندین تلاوت را در شماری از رادیوهای اروپایی ثبت و ضبط کرد. 🔻وی با قاریان روابط خوبی داشت و انان را تحسین می‌کرد. لذا نظرات او در مورد شماری از قاریان برجسته هم عصرش در برخی از منابع اینترنتی نقل شده است: او می‌گفت که بزرگترین صدایی که در تمام عمرش شنیده، صدای شیخ محمد قهواوی و شیخ منصور بدار است و پس از آن شیخ مصطفی اسماعیل به چشم می‌آید. درباره صدای شیخ محمد رفعت گفت: «رفعت مانند دیگر صداها نیست که تحت تأثیر قضاوت‌های مردم قرار گیرد... او نعمتی از سوی آسمان بود». او همچنین طبق گفته کتاب «الحان السماء» اثر محمود سعدنی اظهار داشت که شیخ سید درویش انقلابی در موسیقی ایجاد کرد و شیخ علی محمود انقلابی در هنر موشحات و شیخ عبدالعظیم زاهر، صاحب صدای حزین و عاطفی است که به دل‌ها می‌رسد. او همچنین معتقد بود: «تلاوت مطلوب باید با همکاری زبان، عقل و دل انجام گیرد». 🔻وی در قرائت ادایی فصیح داشت و در رعایت تجوید دقیق بود. تحریرهای ممتاز و خاص خود را داشت. در مقامات مختلف تلاوت می‌کرد. شیخ صیفی مثل سایر قاریان بزرگ دارای سبک ابداعی و خاص خود بود. گویا تلاوت‌های عهد شباب وی در دست نیست. البته در مجموع هم تلاوت‌های زیادی از وی وبه ویژه تلاوت‌های مجلسی در دست نیست. 🔻در کانال تلگرامی اکبرالقراء در‌باره سیخ صیفی امده است كه وى نقش مهمی در شکل گیری اتحادیه قاریان یا «رابطة القراء» داشته و خود نیز ریاست این انجمن را بر عهده داشت، و در زمینه کشف و شناسایی استعدادهای نوظهور در زمینه تلاوت قرآن از تبحر خاصی برخوردار بود! و نقش اساسی در معرفی و شناساندن اساتیدی همچون شیخ مصطفی اسماعیل و مرحوم کامل یوسف البهتیمی به جامعه قرآنی مصر ایفا کرد. 🔻صیفی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۵۵ در سن نزدیک به ۷۰ سالگی درگذشت و در روزهای پایانی زندگی‌اش از احیای شب‌ها کناره‌گیری کرد و به خواندن سوره کهف در مسجد امام حسین اکتفا کرد. صیفی به عنوان «قاری، عالم و کارشناس قرائت» شناخته می‌شود؛ زیرا در دین و زبان قرآن کریم و قرائات عشره تفکر عمیق داشت. قاریان مصری او را به لقب «ابوالقراء» ملقب کردند. اکنون یکی از تلاوت های مجلسی معدود او را از سور تکویر، انفطار و فجر استماع می,‌کنیم. سماعا طیبا 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
🌐 (چاپ اول) 🔹 روانشناسی دین و دینداری / محمد عبدالفتاح المهدی / ترجمه عبداللطیف راشدی/انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۳ 🛒خرید با تخفیف از سایت انتشارات زحل 🔻🔻 https://b2n.ir/RAVANSHENASI-DINDARI 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com