eitaa logo
ظهور بسیار نزدیک است
15.3هزار دنبال‌کننده
15.2هزار عکس
17.8هزار ویدیو
381 فایل
💓 از غدیر تا ظهور 🙏 با شما حرف خواهیم زد از : 🌹 یاایتها النفس المطمئنة 🌼 ارجعی الی ربک 🌼 راضية مرضية 🌼 فدخلي في عبادي 🌼 وادخلي جنتي 👈 کپی آزاد 🔸 موسسه جنبش پیشوازان دولت کریمه 🔸 تبلیغات تبادلات 🔹 @mahdeyar314 🔸کانال دیگر ما 🔹 @zoh110hor
مشاهده در ایتا
دانلود
*┄┅═✧❁﷽❁✧═ 👀آیا خلوت کردن دو نامحرم در یک مکان جایز است؟ 🔹 @zoohor59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚖ در حال تقسیم بود 👥 دو زن نزد او آمدند. به هر دو آنها یک اندازه از بیت المال داد! 🔰 زن عرب گفت: من عرب هستم و زن دیگر غیر عرب است، چرا به هر دو ما به یک اندازه از بیت المال می دهی؟ 💠 علیه السلام پاسخ دادند: ای زن عرب! به خداوند قسم هیچ برتری بین فرزندان (عرب) و فرزندان (عجم) وجود ندارد حتی به اندازه بال یک مگس... 📚 برگرفته از کتاب وسائل الشيعة، ج۱۵، ص۱۰۷. 📚 أنساب الأشراف، ج۲، ص۱۴۱‌. 🔹 @zoohor59
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* 👌 امیر بیان علیه السلام: 👈 هرگاه کردی، جایی(برای ) . ♦️غررالحکم، حدیث 3977♦️ 🔹 @zoohor59
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* 👌 امیر بیان علیه السلام: 👈 هرگاه کردی، جایی(برای ) . ♦️غررالحکم، حدیث 3977♦️ 🔹 @zoohor59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚖ در حال تقسیم بود 👥 دو زن نزد او آمدند. به هر دو آنها یک اندازه از بیت المال داد! 🔰 زن عرب گفت: من عرب هستم و زن دیگر غیر عرب است، چرا به هر دو ما به یک اندازه از بیت المال می دهی؟ 💠 علیه السلام پاسخ دادند: ای زن عرب! به خداوند قسم هیچ برتری بین فرزندان (عرب) و فرزندان (عجم) وجود ندارد حتی به اندازه بال یک مگس... 📚 برگرفته از کتاب وسائل الشيعة، ج۱۵، ص۱۰۷. 📚 أنساب الأشراف، ج۲، ص۱۴۱‌. 🔹 @zoohor59
╠✰✰↬🌜💎🌛↫✰✰╣ ■ رابطه حضرات معصومین با حضرت زهرا ■ ✅ الگوی نمونه ⇱ امام زمان علیه السلام در یکی از نامه هایشان می‌فرمایند: 『 وفی ابنة رسول صلی الله علیه و آله لی اسوة حسنة』 【 در دختر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله برای من الگوی نیکویی است】① ✅ یاور خوب ↫ پیامبر اکرم(ص) از حضرت امیرالمؤمنین، علی(ع) درباره حضرت فاطمه زهرا علیها السلام پرسیدند، حضرت پاسخ دادند: 『 نعم العون علی طاعة الله』 【 [فاطمه علیها السلام] خوب یاوری در راه اطاعت و بندگی خداست】② ✅ عزیزترین مردم ⇱ پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: 『فاطمة اعز البریة علی』 【فاطمه علیها السلام عزیزترین مردم در نزد من است 】 ③ 🌀 فاطمه نورچشم و میوه دل من🌀 پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: 『 ان فاطمة بضعة منی و هی نور عینی وثمرة فؤادی』 【 فاطمه علیها السلام پاره تن و نور چشم و میوه دل من است】 ④ 📚 منابع: ① بحارالأنوار، ج 53، ص 180 ② بحار الأنوار، ج 43، ص 117 ③ الأمالی، شیخ مفید، ص 259 ④ الأمالی، شیخ صدوق، ص 486 ادامــــــــه 🏃دارد.... ➖➖➖➖➖ ➖➖➖➖➖ 🔹 @zoohor59
. . 🔴 ... 🔶 با توجه به هشدار تحلیل گران راجع به و راه حل جدید برای فتنه آینده در صورت قطع اینترنت و هشدار دیروز امام خامنه ای (سلام خدا بر او باد) ملت شریف ایران و بسیجی های انقلابی مخلص برای حفظ انقلاب و امنیت ملی آماده باش باشند و گشت محلی تشکیل دهند ‌... در صورت مشاهده موارد مشکوک به اطلاعات سپاه ۱۱۴ گزارش دهید .... ‼️ منافقین مانند گرگ زخمی شکست سنگینی خوردن و در صدد تلافی هستن... ملت ایران دهان منافقین را سرویس کرده بار دیگر هم سرویس خواهیم کرد .... ان شاء الله ‼️ اطلاعاتی که از زم به دست آمده بسیار مهم بوده و عناصر نفوذی زیادی شناسایی شدن اما این ها باعث میشه خیلی ها از لاک دفاعی خود خارج شوند و اینگونه شدن برای انقلاب بهتره 😉. 💠 شبکه نفوذ بعد از شکستهای فراوان برای ایجاد شورش بزرگ ناچار به سوزاندن برگه آخر بازی میشود.... 🔹 @zoho313or 🔹 @zo313ohor 🔹 @zoohor59 🔹 @shiahouse 🔹 @modares14 🔹 @zoohor313
#حدیث_روزانہ 💠🔹امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام⇩ ↫◄ دلت براى تـو سالم نخواهد شد مگـر آنگاه ڪه بـراى مؤمنـان #همـان پسنـدى ڪه بـراى خــود می‌پسنـدى. 📗ميزان الحڪمه، جلد۹، صفحه۵۱ 🔹 @zoohor59
☘️پيامبر خدا صلی الله علیه و آله 🔺خداوند بهشت را بر هر #فحّاشِِ ،بد زبانِ، بى شرمى كه باكى ندارد چه گويد و چه شنود، حرام كرده است. 📙كافي، ج 2، ص 323
🌸 پیامبر (ص): ‌ چه بد بنده اى است #محتکر (احتکار کننده)! اگر خداوند متعال قيمت ها را كاهش دهد، او اندوهگين مى شود و اگر گران كند شاد مى گردد. ‌ 📙كنز العمّال: 9715
👌اینو میدونستی؟ ! ! ☝️ 🌷🌷🌷
✨﷽✨ ✅ سبک زندگی امام رضا علیه السلام ✍نماز اول وقت: روشش این بود که بر خواندن نماز در اول وقت اصرار می کرد؛ به طوری که تأخیرانداختن بدون عذر نماز را جایز نمیدانست.۱ روزی در خراسان و هنگام نماز، امام به ابراهیم بن موسی فرمود: «اذان بگو.» او از امام اجازه خواست که صبر کند تا همراهان هم برسند. حضرت فرمود: «خدا تو را بیامرزد. نماز اول وقت را بدون عذر تأخیر نینداز و نمازت را اول وقت بخوان. » ابراهیم بی معطلی بلند شد و اذان گفت و آنها نماز را اول وقت خواندند.۲ راز تأکید بر خواندن نماز در اول وقت را چنین بیان می کرد: «مردم نماز را در سه حالت میخوانند: بعضی ها اول وقت، بعضی ها آخر وقت، بعضی ها هم بین اول و آخر وقت . آن کس که اول وقت نماز بخواند رضوان الله شاملش می شود . کسی که وسط وقت می خواند مشمول عفو خدا و آن کس که آخر وقت می خواند مشمول غفران الله می شود . مطمئناً اول وقت بهترین زمان است۳ 📚۱. فقه الرضا (ع)، ص ۷۱ 📚۲. بحار الانوار، ج۴۹، ص۴۹ 📚۳. فقه الرضا (ع)، ص ۷۱ ‌‌【السلام علیک یا امام رضا(ع)】
1_133923876.mp3
8.8M
🎵 شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه 👤شارح #استاد_صمدی_آملی 🎤مجلس ششم
عشق و عرفان: (قسمت چهارم) عشق مجازی و حقیقی: تنها آن عشق مجازى كه در دل جاى دارد، مىتواند پلى براى رسيدن به عشق الهى باشد. عاشق بايد به منشأ كمال و حسن معشوق توجّه كند و ديدگاه خود را به آن معطوف دارد و معشوق مجازى را «نمادى» از معشوق حقيقى خويش تلقى كند و او را جلوهاى از جمال و كمال او بداند. اگر در عشق مجازى، عاشق همواره به اين حقيقت واقف شود كه معشوق او «مجازى» است و تنها براى راهبرى او به «عشق برتر و برين» است، مىتواند از اين عشق گذر كرده و به عشق حقيقى و الهى برسد؛ امّا اگر نگاه خويش را بر همان معشوق مجازى محدود سازد و جان و دلش محدود و مسخر و مقيد وى گردد، هيچگاه نمىتواند از او گذر كند و به معشوق حقيقى دست يابد. علاوه بر اين؛ همواره بكوشد و دقّت نمايد كه هنگام برخورد با معشوق مجازى، به ياد معشوق حقيقى افتد و با نگاه او، هجران معشوق اصلى را ياد آورد؛ مانند عشق يعقوب به پسرش يوسف: هرگاه كه يعقوب، يوسف را به «چشم سر» مىديد، به «چشم سرّ» در مشاهده حق بود و چون مدتى مشاهده يوسف از وى دريغ شد، مشاهده حضرت حق نيز از دل وى در حجاب گرديد. از اين رو آن همه جزع و فزع يعقوب در فراغ يوسف، بر فوت مشاهده حق بود؛ نه بر فوت مصاحبت يوسف و آن زمان كه دوباره به ديدار يوسف موفق شد، به سجده افتاد كه دلش معشوق اصلى را ديد.(كشف الاسرار، ج5، ص140؛ در اين خصوص نگا: عرفان اسلامى، صص177 و 178) نتیجه اینکه ، زمانى مىتوانيم عشق مجازى را به عشق الهى و حقيقى مبدل سازيم كه از آن گذر كنيم و به منشا و منبع اصلى و سبب اصيل آن روى آوريم. چشم دريا ديگر است و كف دگر كف بهل وز ديده دريا را نگر جنبش كف ها ز دريا روز و شب كف همى بينى و دريا نى عجب ما چو كشتي ها به هم بر مىزنيم تيره چشميم و در آب روشنيم اى تو در كشتى تو رفته به خواب آب را ديدى، نگر در آبِ آب آب را آبى است كو مىراندش روح را روحى است كو مىخواندش (مثنوى معنوى، دفتر3، ابيات 1270 - 1274)
عشق و عرفان: (قسمت پنجم) تبرئه ملاصدرا و سایر عرفا، از تهمت جواز همجنس گرایی و شاهد بازی : حکیم ملاصدرا بر مبنای حدیث :" ان الله جمیل و یحب الجمال"(کافی، جلد ششم) می فرماید که: " این عشق کمک به آرامش و یکپارچگی وجودی انسان می کند و از فضائل است"، در تایید سخنش ده ها حدیث در محبت معصومین(علیه السلام) به کودکان و نوجوانان و همسران و فرزندانشان است که واضح است. به عنوان نمونه : ۱-موسی‌بن ‌عمران عرضه داشت: پروردگارا افضل أعمال در نزد تو کدام است؟ پروردگار فرمود: دوست‌داشتن کودکان؛ چرا که خلقت آنها دست‌نخورده و مبتنی بر توحید و یگانگی من است. فلذا اگر آنها را (در همین کودکی) بمیرانم به واسطة رحمت خود داخل در بهشتشان می‌کنم.(مناقب آل‌أبی‌طالب،ج ۱۰۱، ص ۱۰۵) ۲- امام الصادق علیه‌السلام : خداوند عزّوجلّ مرد را به واسطة محبّت شدیدی که به فرزند خود داشته باشد، مورد رحمت قرار می‌دهد.(همان، ص ۹۱) ۳-عن النّبیّ صلّى‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم:«أَحِبُّوا الصِّبیانَ وَ ارْحموهُم.» کودکان را دوست بدارید و بر آنها ترحّم نمائید(همان، ص ۹۲، ح14) ملاصدرا دلیل اینکه مشایخی در اوایل سیر و سلوک خود، دستور به این نوع عشق می دادند را همین می داند؛ اما هیچ تاییدی نمی کند. وی می فرماید : "و برای همین دلیل برخی از مشایخ و بزرگان عرفان پیروان خود را امر می کردند که اول این راه باید عاشق شوند." اما بعد از این ملاصدرا، در هشداری می فرماید که: " مراقب باش که این عشق مرز بین شهوت و عشق الهی است و مبادا لغزش نمایی!"، این سخن مخاطبش همه ی آن هایی هستند که مرز محبت به همسران خود را با شهوت نادرست و عشق الهی تشخیص نمی دهند. بعد ،سخنان دیگران درباره ی عشق را نقد می کند؛ آخرین سخنی را که نقد می کند که اصل بحث ما اینجاست، سخنی است پیرامون اینکه عشق نوعی اتحاد با معشوق است؛ بعد ملاصدرا در این باره بحث می نماید که این اتحاد از نوع جسمانی نیست بلکه این نفوس آدم ها هستند که با هم مرتبط می شوند و اتحاد می یابند نه اجسام. در این باره مثالی از لیلی و مجنون می زند که لیلی به مجنون می گوید که من پیش تو آمدم و مجنون می گوید که مرا به تو نیازی نیست من با عشق تو هم آغوشم! آنگاه دوباره ملاصدرا در تایید این سخن که عشق رابطه ی نفسانی است نه جسمانی ،برای اینکه هم مثالش مورد درک عامه باشد و هم جسارتی نباشد، مثالی را از رساله اخوان الصفا می آورد که متنش قسمت آخر از تقطیعات بود؛ ملاصدرا می گوید عده ای گفته اند: ". . . زمانی نهایت آرزوی عاشق برآورده می شود که به او نزدیک شود و با او هم صحبت گردد و با حصول این مطلب چیز بالاتری را می خواهد و آن این است که آرزو می کند ای کاش با معشوق خلوت کرده و بدون حضور شخص دیگری با او هم صحبت گردد و باز با برآورده شدن این حاجت می خواهد که با او هم آغوش گشته و او را بوسه باران کند و با این حال آن شوق اولیه و سوز و گداز نفس بر جای خود باقی است. . . . در این متن می فرماید که بعد از همه ی این ارتباطات عاشق و معشوق، باز هم سوز و گداز باقی است و ملاصدرا این را نشان از ارتباط نفسانی در عشق می داند ،نه اینکه گوشت و پوست ارتباطی با عشق داشته باشند. جالب است که با رجوع به رساله ی اخوان الصفا متوجه می شویم که ملاصدرا(رحمة الله علیه) حتی کلماتی را هم برای رعایت ادب کم کرده است. این همه گفته شد تا این دو نکته ی روشن گردد: الف- اگر دقت کرده باشید این قسمت آخر که ذکر شد، اصلا جدای از آن، بحث عشق جوانان نورسیده بود؛بلکه این کلمات ملاصدرا از رساله ای دیگر و پیرامون رابطه ی عاشق و معشوق به طور مطلق(نه ارتباط جنسی با هیچ جوان و بچه ای) و برای شاهد به استدلالی است. پس اینکه با تقطیعی این شاهد استدلالی را که ملاصدرا برای مساله ای دیگر ذکر نموده به اول بحث بچسبانیم همان نتیجه ای می شود که عده ای احتمالا از روی قصد انجام داده اند. ب- و از طرفی آن عشقی که ملاصدرا درباره ی جوانان می گوید، از نوع عشق شهوانی نیست و جنس آن مثل هر محبتی بین مادر و فرزند یا استاد و شاگرد است. که البته ملاصدرا از حیث چهره ی زیبا و سیرت نیکو به آن توجه ویژه نموده است. آخرین مطلب در این فصل از کتاب شریف اسفار این است که: متّحدشدن دو جسم محال است و اتّحاد از خواصّ امور روحانیّه است. طرح این بحث به مناسبت نقل کلام بعضی از حکماست که عشق را «إفراط شوق به اتحاد» تعریف نموده‌اند. مرحوم صدرالمتألّهین رضوان‌اللـه‌علیه بعد از نقل این تعریف می‌فرماید: این گفتار گرچه پسندیده است ولی مُجمل است و نیاز به تفصیل دارد، باید مشخّص شود که این اتّحاد کدام یک از اقسام اتّحاد می‌باشد؟ ادامه دارد...
💠امیرالمؤمنین عليه السلام 🔺اِحذَرْ مَن يُطرِيكَ بما لَيسَ فيكَ فيُوشَكَ أن تَنهَتِكَ بما لَيسَ فيكَ. 🔰از كسى كه تو را بى جهت مدح و ستايش مى كند، پرهيز كن؛ زيرا زود باشد كه بى جهت نيز (توسط او)بى حرمت و آبرو شوى. 📙تنبيه الخواطر : 2/17
🎯 بهترین فرصت،برای امتحان سلام خدمت همه همراهان خوبمون✋ 🌸یکی ازنعمت های خوب خدا و قوای وجودی ما آدم ها قوه جنسی است 👌غریزه جنسی یکی از فرصت‌هایی است که خدا به ما داده تا با اون امتحان بشیم و با مدیریت درست اون به جاهای خوبی برسیم😇 ✅بذار راحت بگم،یکی از محل‌های مهم همین قوه است ❌به خاطر اینکه یکی از ابزارهایی است که شیطون خیلی ازش سوءاستفاده میکنه👹 🏷برای آشنایی با مدیریت صحیح این قوه از امروز در کنار مباحث دیگه بحث زیبای👇 رو مطرح میکنیم ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
1_119936574.mp3
14.12M
#مدیریت_غریزه_جنسی ۱ 🎯کلیاتی در مورد مدیریت غریزه جنسی 🔻عوامل موثر درافزایش و یا کاهش تمایلات جنسی چیست⁉️ ✅ آیا بيماري هایی مثل خودارضایی، منحصر به محدوده سنی خاصی است⁉️ آیا این بیماریها قابل درمانند⁉️ #استادشجاعی ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
1_59306033.mp3
45.2K
*------**---**------* 👌 قرائت بسیار زیبا ♦️نهج البلاغه ،حکمت 64♦️ 👈مردم دنیا مانند....👆👆 ❇️پیشنهاد دانلود😊 🌿💚🌿💚🌿💚🌿💚🌿💚🌿
💠امیرالمؤمنین علیه السلام 🔺اذا قدّمت الفكر في جميع افعالك حسنت عواقبك في كلّ امر 🔰 هرگاه فكر را در همه كارهای خود جلو اندازي، سر انجام های تو در هر كاری نيكو گردد. 📙غررالحکم،باب التفکر
عشق و عرفان: (قسمت ششم) تبرئه حکیم ملاصدرا و سایر عرفا از تهمت جواز همجنس گرایی و شاهد بازی: حکیم ملاصدرا سپس به طور مشروح در مقام پاسخ بر می‌آید و با ارائة شواهد مختلف اثبات می‌کند که اتّحاد بین دو شیء در جسم و جسمانیّات ابداً امکان ندارد و آنچه در حالت عشق تحقّق می‌یابد، اتّحاد نفس عاشق با صورت معشوق است؛ بنابراین اتّحاد از صفات و خواصّ روح و نفس است. وی در قسمت پایانی فرمایشات خود مطلبی را به عنوان شاهد بر گفتار فوق مطرح می‌کند. از آنجا که این مطلب موجب سوء استفادة مخالفین حکمت و عرفان شده است، مناسب است برای وضوح هر چه بیشتر بحث و رفع اتّهامات ناروایی که به ایشان منسوب شده،  عین عبارات اسفار را در اینجا نقل نماییم.صدرالمتألّهین می‌فرماید‌:  (= و بدین سبب که مطلوب، اتحاد با صورت روحانیّه است نه جسمانیّه، اگر فرض شود که برای عاشق غایت تمنّای او که نزدیک‌شدن به معشوقش و حضور در مجلس صحبت‌ اوست، میسور گردد، بیش از این را آرزو می‌کند که مجالست با وی بدون حضور احدی می‌باشد؛ و اگر تمام اینها میسّر و امکان‌پذیر گردد و مجلس از اغیار فارغ شود، عاشق تمنّای معانقه و بوسیدن می‌نماید؛ اگر آنهم میسّر و ممکن گردد ،با همة این احوال شوق به حال خود باقی و حرقت و سوزش نفس همانطور که بوده است برقرار خواهد ماند؛ بلکه شوق و اضطراب رو به فزونی می‌گذارد، همچنانکه شاعری از عشّاق گفته‌است: ۱- من با محبوبه‌ام معانقه می‌نمایم، و لیکن نفس من پس از معانقه باز اشتیاق به سوی او دارد ؛ و مگر امکان دارد از معانقه هم به او نزدیک‌تر شد (که من شوق آنرا دارم) ؟! ۲- و دهانش را بوسه می‌زنم تا حرارت من تسکین یابد، اما در اثر این برخورد هیجان درونیم زیاده می‌گردد. ۳- گویا غلیان آتشِ قلبِ مرا هیچ چیز چاره نمی‌نماید مگر آنکه دیده شود که دو روح یکی شده‌اند. و سبب لِمّی این مسأله این است که در حقیقت محبوب، نه استخوان است و نه گوشت و نه هیچ یک از أعضاء دیگر بدن. بلکه به طور کلّی در عالم اجسام چیزی وجود ندارد که نفس اشتیاق به آن داشته باشد و هوای آن را در سر بپروراند؟ آنچه هست صورت معنوی و روحانی می‌باشد که در غیر این عالم موجود است.) آنچه نقل شد عین کلمات مرحوم ملاصدرا در اسفار بود که ما بدون هیچ تصرّفی آنرا نقل نمودیم. اکنون می‌گوییم هر کس به مدّعای آن مرحوم دقّت کند و با توجه به آن، عبارات فوق را مطالعه کند و مهم‌تر از همه انصاف را رعایت نموده و تهمت‌زدن و إسقاط شخصیت مرحوم ملاصدرا را و امثالهم را دور از انصاف می داند. منبع: aliniki.blog.ir
1_133925494.mp3
6.66M
🎵 شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه 👤شارح #استاد_صمدی_آملی 🎤مجلس هفتم
1_56563243.mp3
6.2M
🎵 بشنوید| خاطره علامه طباطبایی درباره #جن‌گیری که متنبه شد! 🔸این آقا چون پیوسته بود به دریا،‌از لج آن روز به خواسته جن‌ها هیچ توجه نکرد... #علامه_حسن‌زاده_آملی
🔺 إنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها 🔰 اگر نیکی کنید به خود نیکی کرده اید، و اگر بدی کنید به خود بدی کرده اید. 📙قسمتی از آیه 7 سوره اسراء
1_59233864.mp3
2.49M
#مدیریت_غریزه_جنسی ۲ 👁چشم... مهمترین و موثرترین ورودی نفس، برای تحریکات و افزایش تمایلات جنسی است. 🔻ارتباط میان چشم، و تمایلات جنسی رو بشناسیم، و مدیریت کنیم. #استادشجاعی ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄