eitaa logo
❤عشـــق مـن مهــــدی❤
997 دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
8.1هزار ویدیو
104 فایل
🔸مهـــــدویت 🔸اخــبارظهــــور 🔸شــعرودلنوشتہ 🔸حدیث واخلاق کپی از کانال ازاد است اقا تنهاست...😔 🍃اللهم عجـل لولیک الفـرج🍃 ارتباط با مدیر @Yamahdibeia تبادل نداریم👌
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام‌آقـا‌جـان❤️ ❤️ زمان جمڪران منتظــر‌ منبر‌ مردانه توست پرده بردار از این مصلحت طولانی ڪه جہان معبد و‌ منزلگه شاهانه توست.. اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها.
🔹شروع از دوشنبه ای که اول ماه باشد ⚜روز دوشنبه اول ماه شعبان 25 اسفند1399 برای افزایش رزق و برآورده‌شدن حاجات مهم✅ آیت‌الله بهجت رحمه‌الله برای افزایش روزی و برآورده شدن حاجات مهم، ختم سورۀ «واقعه» را به اطرافیان خود توصیه می‌کردند. دستور این ختم بدین شرح است: چون اول ماه قمری دوشنبه باشد، شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله. روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم، چهارده مرتبه بخواند و بعد از تلاوت سورۀ مبارکه، هر روز این دعا را بخواند : يا مُسَبِّبَ الاَسْبابِ وَ يا مُفَتِّحَ الاَبْوابِ اِفْتَحْ لَنا الْاَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي و رِزْقُ عِیالي فِی السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيداً فَقَرِّبْهُ وَ إِنْ كَانَ قَرِيباً فَيَسِّرْهُ وَ اِنْ كانَ يَسِيراً فَكَثِّرْهُ وَ اِنْ كانَ كَثِيراً فَخَلِّدْهُ وَ اِنْ كانَ مُخَلَّداً فَطَيِّبْهُ وَ اِنْ كانَ طَيِّباً فَبارِكْ لي فيهِ وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ يا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ وَ اِنْ كانَ عَلي اَيْدِي شِرارِ خَلْقِکَ فَانْزِعْهُ وَانْقُلْهُ اِلَيَّ حَيْثُ اَكونُ وَ لا تَنْقُلْنِي اِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ. در پنجشنبه‌های میان این چهارده روز، این دعا خوانده می‌شود: يا ماجِدُ يا واحِدُ، يا جَوادُ يا حَليمُ، يا حَنّانُ يا مَنّانُ يا كَريمُ، اَسْئَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثى، وَ تَقْضى بِها دَيْنى، وَ تُصْلِحُ بِها شَأْنى بِرَحْمَتِكَ يا سَيِّدى. اَللَّهُمَّ اِنْ كانَ رِزْقى فِى السَّماءِ فَاَنْزِلْهُ، وَ اِنْ كانَ فِى الاَرْضِ فَاَخْرِجْهُ، وَ اِنْ كانَ بَعيداً فَقَرِّبْهُ، وَ اِنْ كانَ قَريباً فَيَسِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ قَليلاً فَكَثِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ كَثيراً فَبارِكْ لى فيهِ، وَ اَرْسِلْهُ عَلى اَيْدى خِيارِ خَلْقِكَ، وَ لا تُحْوِجْنى اِلى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ (بِكَيْنُونَتِكَ) وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللًّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَىَّ حَيْثُ اَكُونُ، وَ لا تَنْقُلْنى اِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَىْءٍ قَديرٌ، يا حَىُّ يا قَيُّومُ يا واحِدُ يا مَجيدُ يا بَرُّ يا كَريمُ يا رَحيمُ يا غَنِىُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَیِّنَا [هَنِّئْنا-هَيِّئْنا] كَرامَتَكَ وَ اَلْبِسْنا عافِيَتَكَ. ☄ هر چه سریعتر برای دیگران ارسال کنید تا در این ختم عظیم شرکت کنند غفلت نکنید 📚 بهجت الدعا، ص٣۶٢ـ٣۶۴ کسانی که شروع نکردن، امروز باید قضای دیروز رو بجا بیارن یعنی امروز سه بار سوره قرائت میشه.
یک واقعیت تلخ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد روحانی از تصویب نشدن FATF 🔹بهترین مبارزه با فساد، تامین مالی تروریسم و پول‌شویی در منطقه را ایران انجام می‌دهد، اما از بیان آن خجالت می‌کشیم. 🔹۴ لایحه‌ای که دولت به مجلس داد و ایرادات شورای نگهبان هم حل شد، اما یک جای دیگر گیر افتاد. بعد عده‌ای افتخار می‌کنند که این‌ور سال تصویب نکردیم؛ خب چرا نکردید؟
💠 نظر فقها و مراجع معظم چهارشنبه سوری👇 ▪️حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای: علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود. ▪️آیت الله العظمی مکارم شیرازی: منفعت حاصل از خرید و فروش مواد محترقه حرام است. ▪️آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه چهارشنبه سوری یک مراسم خرافی برگرفته از آیین غلط گذشتگان است و در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد، یادآور شد: باید سنت هایی چون دید و بازدید، صله رحم، کمک به دیگران ترویج شود و نباید تسلیم سنت های خرافی گذشتگان شویم. خرید و فروش، حمل و نقل مواد محترقه که به منجر به ایجاد حادثه و مصدوم شدن دیگران می‌شود جایز نبوده و منفعت حاصل از آن نیز حرام است ▪️آیت‌الله العظمی بهجت (ره) : این کارها مشروعیت ندارد. ▪️آیت‌الله العظمی سیستانی: اموری که به جامعه ضرر می‌زند و موجب ایذاء مردم است مانند استعمال ترقه و خرید و فروش آن جایز نیست. ▪️آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) : در فرض مزبور که دارای خطرات جانی و مالی است و موجب اذیت و آزار دیگران است و مخالف مقررات و قانون و نظم جامعه است جایز نیست. ▪️آیت‌الله العظمی میرزا جواد تبریزی(ره): هیچ یک از این امور، رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد تشویق به دنیا و غافل کردن از آخرت است و این که تصور می‌کنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وا می‌دارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت می‌رساند و به حفظ وطن وا می‌دارد ایمان است و بس. ▪️آیت‌الله علوی‌ گرگانی: چهارشنبه سوری یكی از سنت‌های غلط است كه از لحاظ عقلی و شرعی هیچگونه جایگاهی ندارد و از رسوم جاهلیت است و لذا لازم است كه مؤمنین از برپایی اینگونه برنامه‌ها اجتناب كنند. مخصوصاً اگر مشتمل بر محرمات باشد و در صورتی كه موجب وحشت مردم و زیان و ضرر شود، ضمانت هم دارد. ▪️حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: استفتاء جمعی از مردم در خصوص استفاده از مواد محترقه در ایام نوروز: چنانچه این مواد موجب آزار مردم باشد، حرمت آن شدیدتر است و مراسم چهارشنبه سوری از این قبیل است و چون استفاده از این مواد،از مصادیق لهو و اسراف است ،جایز نمی باشد. ✖️تعبیر قرآن تبعیت كوركورانه از گذشتگان، از پدران، مادران، آباء و اجداد است این هم از موضوعاتی است كه قرآن روی آن زیاد تكیه كرده است و آن را منشأ لغزشهای بشر می داند و سخت انتقاد می كند. مثلا می گوید: آنها چنین می كویند: 🔺«انا وجدنا آبائنا و جدنا آبائنا علی امه و انا علی آثارهم مقتدون»؛ اینها می گویند: ما پدران خودمان را بر یك طریقه‌ای یافته‌ایم و ما هم همان طریقه پدران خودمان را می گیریم و می رویم ، و به تعبیر امروز سنت گرائی.
صرفا جهت اندکی تفکر... 💎 فقط یک لحظه تصوُر کنید که چهارشنبه سوری مراسمی مذهبی بود که هر سال به طور میانگین بیش از 10کشته، بیش از 500 نفر مجروح، صدهامیلیون تومان خسارات و این‌مقدار رُعب و وحشت ایجاد می‌کرد. حتما تا حالا شاهد انواع و اقسام تحلیل‌های مذهب‌ستیز به دلیل این مراسم بودیم. شاید آقای دبیرکلِ سازمان ملل هم میانه‌ی چُرت‌زدن‌هایش از این وضعیت ابراز نگرانی کرده بود. 👈اما واکنش‌ها نسبت به این مراسمِ سنتی چیست؟ میگویند سنتی صحیح است! که باید به روش صحیح اجرا شود و اجرای آن به روش کنونی هیج ربطی به بنیان‌گذاران آن ندارد. این نوع تحلیل، حتماً روش صحیحی است اما چرا پای باقی انحرافات و اشتباهات که می‌رسد، شمشیر را از رو بسته و بابت یک مساله‌ی جزئی تمام یک کلیت زیر سوال می‌رود؟ ✅ پاسخ ساده است. ناز و اداهای روشنفکری میگوید به هر چه رنگ دینی دارد، (که اتفاقا همیشه عقلانی و مفید هم هست) با شدت هر چه تمام حمله کن و هر چه که رنگ غیردینی دارد، حتی اگر خرافی و مضر،از آن دفاع و ترویج کن... 🍁حال، این روشنفکری است یا جاهلیت؟
✨🔴🔥پاسخ به چند سوال درباره جشن چهارشنبه سوری🔥🔥 🔴 جشن چهارشنبه سوری از چه زمانی در ایران رایج بوده؟ ✅ پیش از اسلام هم، این جشن در میان رایج بوده. اما در آخر سال نبوده، بلکه 5 روز آخر سال آتش روشن میکردند. (چون تا قبل از ورود اسلام به ایران، اصلا مفهوم "" و روزهایی به نام «شنبه» و «چهارشنبه» و.. نداشتیم.) _____________ 🔴 چرا چهارشنبه آخر سال؟ ✅ برخی محققان آتش افروختن شب چهارشنبه آخر سال را به قیام نسبت می دهند: مختار سردار معروف شیعه وقتی از زندان خلاصی یافت و به خونخواهی شهیدان کربلا قیام کرد، دستور داد شیعیان بر بام خانه خود آتش🔥 روشن کنند و این شب مصادف با شب چهارشنبه آخر سال بود و از آن به بعد مرسوم شد. برخی دیگر آن را به بودن شب چهارشنبه در بین اعراب میدانند که با جشن و سرور 💃🔥میخواستند از نحسی آن در امان بمانند. _____________ 🔴 آیا چهارشنبه سوری، رسمی زرتشتی است؟ ✅ خیر. هر آیینی که آتش در آن نقش دارد نشانه زرتشتی بودن آن نیست. آتش روشن کردن،🔥 رسمی ایرانی بوده نه زرتشتی. چون زرتشتیان برای آتش، تقدس قائلند و پریدن از روی آن را توهین می دانند. زرتشتی ها در کنار آتش، پارچه ای را جلوی بینی و دهان خود می بندند 😷تا بیماری آنها به آتش نرسد! 😐اما ایرانیان در چهارشنبه سوری هنگام پریدن از روی آتش می گویند: «زردی من از تو / سرخی تو از من». و این نوعی توهین به آتش از نظر زرتشتی هاست!🙂 _____________ 🔴 مراسمات سنتی چهارشنبه سوری چی بوده؟ ✅ در هر جای ایران، مراسمات مختلفی برگزار میشده. مثلا : از روی آتش پریدن در جلوی خانه ها، 🔥خواندن ترانه «زردی من از تو، سرخی تو از من»، کوزه های کهنه ⚱را از پشت بام انداختن، اسفند دود کردن 💥و آجیل خوردن، فال گرفتن📖، فال گوش و قاشق زنی🍴 و.. _____________ 🔴ظهور آتش بازی از چه زمانی؟ آتش بازی 💥در شب چهار شنبه سوری در زمان شاه 👑 و به وسیله ها در ایران رواج پیدا کرد. در ابتدا فقط برای سرگرمی شاه این نمایش انجام می شد پس از آن بین مردم هم رایج شد و دستور نمایش آن در میدان توپخانه صادر شد و مردم در آن جا به تماشای آتش بازی می ایستادند و کم کم به شکلی که امروزه اجرا می شود در آمد.🎳💥🔥⚡️ _____________ 🌟بنابراین، جشن سوری، یک جشن شاد قدیمی (و نه زرتشتی) در استقبال از سال جدید بوده که پس از اسلام، از پنج روز آخر سال، در ها برگزار میشده. اما از صد و پنجاه سال پیش، با آتش بازی، آمیخته شده و در سالهای اخیر، با ترقه بازی و.. این جشن مخاطره آمیز و نازیبا شده است. 🌹به امید یک چهارشنبه سوری زیبا، فرهنگ ساز و بدور از هر گونه خطر احتمالی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیر کرمانشاهی - رادیو عقیق.mp3
14.62M
🏳️ (ع) 🌸🍃🌸شور (جشن) | روزی که اومدم دنیا 👏👏👏👏👏👏👏 امیر کرمانشاهی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @zohornzdikhst
a84a40e9-1db8-4e0a-b15a-583e8bdd2879.mp3
7.92M
تولدتولد . . .🎉●° ‌تولـدت‌مبارڪ‌اِۍ ‌تولد‌دوبارھ‌زندگیم
🔴 ویژگیهای اخلاقی منتظران (۳۰) 🔵 پرهیز از گناه بی حجابی 🌕 نهی از بی حجابی در روایات : 🔺 یک گروهی که وارد جهنم می‌شوند، زنان بدحجابی هستند که برای فتنه و فریب مردان، خود را آرایش و زینت می‌کنند. 🔺 برای زن مسلمان، جایز نیست که روسری (مقنعه) و پیراهنی بر تن کند که بدنش را نپوشاند. 🔺 برای زن، سزاوار نیست که هنگام بیرون رفتن از خانه‌اش، لباسش را جمع و فشرده کند. 🔺 بر شما باد بر پوشیدن لباس ضخیم؛ چرا که هرکس لباسش نازک باشد، دینش نازک است. 🔺 هر کس لباس بپوشد تا مباهات و جلوه گری کند خدا رحمتش را از او باز می دارد. 🔺 لباسی بپوش که انگشت نمای مردم نشوی و عزت واحترامت هم محفوظ بماند. 🔺 خدا مردانی را که شبیه زن می‏ شوند و زنانی را که خود را شبیه مرد قرار می‏ دهند ، نفرین کرده است. 🔺 زمانی که دیدید زنانی موهای سر خود را مثل برآمدگی پشت شتر نموده و در میان نامحرمان ظاهر می شوند، به آنها بگویید که نمازشان قبول نیست . 🔺 زکات زیبایی پاکدامنی است.
💠اعمال مشترک ماه شعبان 🔸روزه گرفتن 🔸صلوات فرستادن 🔸صدقه دادن 🔸خواندن مناجات شعبانیه 🔸هر روز هفتاد مرتبه ذکر «اَسْتَغْفِرُاللهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ» گفته شود. 🔸هر روز هفتاد مرتبه ذکر «اَسْتَغْفِرُاللهَ الَّذى لااِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ الْحَىُّ الْقَیّوُمُ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ» گفته شود. 🔸در کل این ماه هزار بار ذکر «لا اِلهَ اِلا اللهُ وَلا نَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوُ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» گفته شود 🔸در هر پنجشنبه این ماه دو رکعت نماز اقامه شود؛ که در هر رکعت بعد از حمد، صد مرتبه سوره توحید و بعد از سلام صد بار صلوات فرستاده شود. 🔸هنگام ظهر و نیمه شب، صلوات شعبانیه که از امام سجاد(ع) روایت شده، خوانده شود. 💐 ارسال مطلب با لینک کانال https://eitaa.com/dashtabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹سلام اربابم میلاد امام حسین❤(ع)اول به شما و به تمام شیعیان جهان تبریک میگم💐 ❣به نیابت از امام زمان عج صد صلوات هدیه به امام حسین علیه السلام ان شاءالله ک سرباز امام زمان عج باشیم ❣ 🌺خدایا خوشحالم که به ما امام حسین دادی😂 @zohornzdikhst
میلاد حسین خون بهاے دین اسٺ این عید،حیاٺ شیعہ راتضمین اسٺ امروز فرشتگان بہ هم مے‏گویند احیاگر آیین محمد این اسٺ (ع)🍃🌺 🍃🌺
مداحی آنلاین - من گرفتار سلطانم - مهدی رسولی.mp3
6.89M
🌸 (ع) 💐من گرفتار سلطانم 💐یاحسین آدیوا قربانم 🎤 👏 👌فوق زیبا