eitaa logo
❤عشـــق مـن مهــــدی❤
978 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
8.5هزار ویدیو
104 فایل
🔸مهـــــدویت 🔸اخــبارظهــــور و منطقه 🔸حدیث واخلاق 🔸️خانواده مهدوی کپی از کانال ازاد است اقا تنهاست. حرفی اگر بود👇 https://harfeto.timefriend.net/17283860346838 ارتباط با مدیر @Yamahdibeia تبادل نداریم👌
مشاهده در ایتا
دانلود
شیخ صدوق از ابراهیم بن ابی محمود، روایت کرد که (علیه السلام) فرمودند: ، ماهی است که اهل جاهلیت، قتال در آن ماه را حرام می دانستند؛ اما این امت جفاکار، خون ما را در آن ماه، حلال دانستند و هتک حرمت کردند و زنان و فرزندان ما را در آن ماه، اسیر کردند و آتش در خیمه های ما افروختند و اموال ما را غارت کردند و حرمت حضرت رسالت را در حق ما رعایت نکردند. مصیبت روز شهادت امام حسین(علیه السلام) دیده‌های ما را مجروح کرده و اشک ما را جاری ساخته است و زمین کربلا تا روز قیامت وارث اندوه و بلای ما است، پس بر مثل حسین(علیه السلام) باید بگریند گریه کنندگان. همان گریه بر آن حضرت، گناهان بزرگ را فرو می ریزد. سپس حضرت فرمودند: همین که محرم می شد، کسی پدرم را خندان نمی دید و تا دهم محرم، اندوه و حزن پیوسته بر آن حضرت غالب می شد. وقتی روز عاشورا می رسید، آن روز، روز مصیبت و گریه او بود و می فرمود: امروز، روزی است که حسین(ع) کشته شد.
🌷 (ع) ✅ جمعي از يهوديان نزد روحاني بزرگ خود، (رأس الجالوت) آمده و از اميرمؤمنان علي (ع) سخن به ميان آوردند و گفتند: (اني مرد، عالم و دانشمند است، ما را نزد او ببر، تا از او سؤال كنيم). آنها همراه رأس الجالوت به قصد ديدار حضرت علي (ع) حركت كردند، به آنها گفته شد كه آن حضرت، در خانه اش است، منتظر شدند تا آن حضرت از خانه آمد. گروه يهودي كه در پيشاپيش آنها رأس الجالوت بود، به حضور آن حضرت آمدند، رأس الجالوت گفت: (آمده ايم از شما سؤال كنيم.) امام علي: آنچه مي خواهي بپرس. رأس الجالوت: پروردگار در چه زماني بوده است؟ امام: خدا از ازل بوده است بي آنكه پديد آيد و او از ازل بدون چگونگي بوده است و هميشه بدون كيفيت و كميت بوده و هست، پيش از او چيزي نبوده و او پيش از پيش است و پايان و نهايت ندارد و پايان را به او راه نيست، او پايان هر پايان است). رأس الجالوت به گروه يهوديان رو كرد و گفت: امضوا بنا فهو اعلم مما يقال فيه : (بيائيد از اينجا برويم كه او (علي عليه السلام) از آنچه درباره اش مي گويند، دانشمندتر و آگاهتر است)
🌹امام علیه السلام فرمودند: مَن شَهِدَ اَمراً فَکَرِهَهُ کانَ کَمَن غابَ عَنهُ، وَ مَن غابَ عَن أمرٍ فَرَضِیَهُ کانَ کَمَن شَهِدَهُ؛ هر کس شاهد و ناظر چیزی باشد و آن را ناپسند شمارد، مثل کسی است که آن جا حضور ندارد؛ و هر کس از کاری غایب باشد، ‌اما به آن راضی باشد، مثل کسی است که حاضر بوده است. (1) شرح حدیث: ♦️یکی از مراحل و مراتب ، «مرتبه ی قلبی» است که کمترین و پایین ترین درجه موضع گیری نسبت به حق و باطل و خیر و شرّ و خوبان و بدان است. همدلی با خوبان، ‌انسان را در زمره ی آنان قرار می دهد. همدلی با بدکاران، ‌انسان را به آنان ملحق می سازد. ♦️اگر در جایی بودیم و کار خلافی انجام می گرفت، در صورت توان باید با اقدام عملی یا «تذکّر زبانی» از آن جلوگیری کنیم. و اگر کاری نمی توانیم انجام دهیم، دست کم در باطن از آن ناخشنود باشیم، نه راضی و خشنود. اگر از بدیها و گناهان افراد بدمان آید و ناراحت شویم، مثل آن است که در صحنه نبوده ایم و خبر نداریم، و اگر در صحنه گناه نباشم، ‌ولی در دل به آن راضی باشیم، ‌گویا با خلافکاران بوده ایم و در گناه شریکیم. ♦️در زیارت عاشورا، کسانی مورد لعن قرار گرفته اند که هر چند در کربلا نبودند و به روی حجّت خدا تیغ نکشیدند و دستشان به خون آن مظلومان شهید آلوده نشد، ‌در دل به کار آن جنایتکاران راضی و از وقوع آن حادثه شادمان بودند. با آنکه در صحنه نبودند، چون راضی به آن بودند، همردیف آن ظالمان به شمار آمده اند: «سَمِعَت بذلکَ فَرَضِیَت بِهِ»(2) ♦️ما از حالتهای قلبی و درونی خود هم مورد سؤال قرار خواهیم گرفت. اگر قلباً طرفدار خوبیها و خوبان باشیم، ‌اجر می بریم و اگر در دل، ‌هوادار معصیت کاران باشیم، ‌همانند آنانیم. جهت گیری اجتماعی خود را حساب شده انتخاب کنیم. 📚پی نوشت: 1. تحف العقول، ‌ص 456 2. مفاتیح الجنان، زیارت عاشورا. منبع: حکمت های تقوی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام جواد علیه السلام)، جواد محدثی.
✍ آیت الله (ره): فردای قیامت که هیچ چیز از انسان نمی خرند اشک بر سید الشهدا(ع) را مثل دانه دُرّی برایش نقد میکنند 📚رحمت واسعه،ص۲۵۷
،این دنیا مجهز به دوربین مدار بستس ... روزی به مرحوم آیت الله «ره» گفتند: کتابی در زمینه اخلاق معرفی کنید . فرمودند:لازم نیست یک کتاب باشد یک کلمه کافیست که بدانی: "خدا می بیند"
✅ هرگاه خداوند براى خانواده‏ اى خير بخواهد، ❶ آنان را در دين دانا می‏كند، ❷ كوچك‏ترها بزرگ‏ترهايشان را احتـرام می ‏نمايند، ❸ مدارا در زندگى و ميانه ‏روى در خرج كردن را روزيشان می ‏نمايد ❹ و به عيوبشان آگاهشان می‏سازد، تا آنها را برطرف كنند و اگر برای آنان جز اين بخواهد، به‏ خودشان واگذارشان می ‏نمايد. [ صلےالله‌علیه‌وآله ] 📚نهج الفصاحه، ح ۱۴۷
💠 وقتی حکومت بدست امیرالمومنین رسید، مردی از یمن برای بیعت با ایشان آمد و هنگام بیعت ایشان را چنین خواند: سلام بر تو ای پیشوای عادل، ماه شب چهارده، شیر دلیر، قهرمان دلاور و مردی که خدا او را بر همه جهانیان برتری داد... 👈 این مرد ابن_ملجم بود... 🔥 داستان چشم چرانی او و دلفریبی قطام بله قطام ( یک نامحرم ) می دانید که... 📘استفاده شده از منبع :تاریخ خمیس: 281؛ خوارج: 102 خدایا عاقبت ما را ختم به خیر کن که با هیچ نامحرمی ارتباط نگیریم و قلبمان را سیاه و تاریک نکنیم که راه را به اشتباه طی نکنیم..😓 ✅ دوری از نامحرم 🍃 شهید ابراهیم هادی یکی از این مردان پاکیزه شناخته شده چون از نامحرم دوری کرد و پاکدامنی پیشه کرد 🍃 و خدا هم خوب پاداشی بهش داد هر چه گمنام تر کار کرد و از گناه دوری کرد خدا هم به وقتش ، آن را برای مردم آشکارتر و پر رنگتر کرد ، و عزتی ابدی و ماندنی ، در دنیا و آخرت نصیبش کرد. سیدمهدی
، سلام را فراموش کنیم، چه حکمی دارد؟ ✏️ اگر نمازگزار پس از تشهد، سلام نماز را فراموش کند، سه صورت دارد: 1. موقعى یادش بیاید که صورت نماز به هم نخورده، و کارى که عمدى و سهوى آن، نماز را باطل می‌کندانجام نداده باشد؛ در این صورت سلام را مى‌گوید و نمازش صحیح است. 2. موقعى یادش بیاید که صورت نماز به هم خورده [مثل این‌که با دیگران سخن گفته باشد]، ولی کارى که عمدى و سهوى آن نماز را باطل می‌کند انجام نداده باشد. در این صورت نیز نمازش صحیح است، البته بنابر نظر برخی از فقها،در این صورت، بنابر احتیاط واجب، باید نماز را دوباره بخواند. 3. موقعى یادش بیاید که صورت نماز به هم خورده و کارى که عمدى و سهوى آن، نماز را باطل می‌کند انجام داده باشد؛ در این صورت، بین مراجع تقلید اختلاف نظر است؛ گروهینماز چنین فردی را صحیح می‌شمرند و گروهی آن‌را باطل می‌دانند. 🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃 (مَحرم) اقتدا می‌کند، زن چگونه (کجا) باید بایستد؟ ✏️ 1. اگر مأموم یک مرد باشد، مستحب است طرف راست امام بایستد.[1] اگر یک زن باشد، مستحب است در طرف راست امام، طورى بایستد که جاى سجده‌اش مساوى زانو یا محل ایستادن امام باشد. 2. اگر مأمومین یک مرد و یک زن، یا یک مرد و چند زن باشند، مستحب است مرد طرف راست امام و باقى پشت سر امام بایستند. 3. اگر مأمومین چند مرد یا چند زن‌ باشند، مستحب است پشت سر امام بایستند و اگر چند مرد و یک یا چند زن باشند، مستحب است مردها پشت سر امام و زن‌ها پشت مردها بایستند. 4. گفتنی است؛ در این مسئله فرقی نمی‌کند که زن و مرد با هم مَحرم باشند، یا نباشند. 🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃 _خیر؟ 📚 آیت الله خامنه ای ✏️ اگر غسل جنابت بوده است لازم است برای نماز وضو بگیرد،غسلهای دیگر هم کفایت از وضو نمی کند .
‍ ✍ آیت‌الله (ره): محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا(ع) به مقام توحید برسد. شریان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا(ع) است و پیشکار این فضیلت هم حضرت عباس(ع)است.
پرسش: ؟ "به امام (ع) گفتم: مردی از پیش شما می‌آید که به دروغ معروف است و سخنی می‌گوید که ما آن را ناروا می‌دانیم. امام فرمود: «به تو می‌گوید که من گفته ام شب، روز است و روز شب؟!» گفتم: نه فرمود: «حتی اگر این را به تو گفت که من آن را گفته‌ام باز هم تکذیبش نکن که همانا مرا تکذیب کرده‌ای!»" منابع: 📗البرهان في تفسير القرآن، ج ۵، ص ۸۶۰ و 📚بحار الأنوار، ج ۲، ص ۲۱۱ پاسخ: قدیمی‌ترین منبع این حدیث، کتاب بصائرالدرجات منسوب به صفّار (معاصر کلینی) است که متن عربی را به صورت زیر آورده که تفاوت فاحشی با متن بالا دارد: ... قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ الرَّجُلَ لَيَأْتِينَا مِنْ قِبَلِكَ فَيُخْبِرُنَا عَنْكَ بِالْعَظِيمِ مِنَ الْأَمْرِ فَيَضِيقُ بِذَلِكَ صُدُورُنَا حَتَّى نُكَذِّبَهُ قَالَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَ لَيْسَ عَنِّي يُحَدِّثُكُمْ قَالَ قُلْتُ بَلَى قَالَ فَيَقُولُ لِلَّيْلِ إِنَّه‏ نَهَارٌ وَ لِلنَّهَارِ إِنَّهُ لَيْلٌ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ لَا قَالَ فَقَالَ رُدَّهُ إِلَيْنَا فَإِنَّكَ إِنْ كَذَّبْتَ فَإِنَّمَا تُكَذِّبُنَا. 📚 منبع: بصائر الدرجات، ج‏1، ص: 537 ترجمه حدیث بالا: به امام صادق (ع) عرض کردم: "جانم به فدایت! گاهی کسی از سوی شما نزدِ ما می‌آید و مطلبی عظیم می‌گوید که سینه‌های ما آن را بر نمی تابَد تا جایی که می‌گوییم: «دروغ است» حضرت فرمود: مگر از سوی من برای شما حدیث نیاورده است؟! گفتم : چرا. فرمود: آیا می‌گوید روز، شب است و شب روز است (تناقض صریح می‌گوید)؟ عرض کردم: خیر فرمود: پس آن را به ما ارجاع بده (نه اینکه بگویی دروغ است) زیرا اگر (سخنِ ما باشد و ) بگویی دروغ است، در واقع ما را دروغگو نامیده‌ای. در اینجا چند نکته مهم هست: 1- در متن این روایت نمی‌گوید که راوی، "معروف به دروغگویی" بوده است. 2- در این حدیث، سخن درباره کسی است که در زمان حیات امام (ع)، مستقیما از سوی ایشان آمده و مطلبی نقل کرده یعنی "واسطه‌های متعدد" و "فاصله زمانی قابل توجه" در میان نبوده است. 3- در این حدیث، بحث درباره مطلبی است که گرچه پذیرشش برای مخاطبان دشوار است اما نمی‌گوید که " شب ، روز است" یعنی حاوی "تناقضِ آشکار" نیست. تا اینجا دیدیم که متن قدیمی حدیث در کتاب بصائرالدرجات، با روایت فارسی که در پرسش مطرح شده تفاوت‌های فاحش و معناداری دارد. اما این تفاوت فاحش از کجا آمده است؟ پاسخ اینست که متن روایت در بصائرالدرجات، چند قرن بعد در کتاب "مختصر البصائر" که درباره هویت و وثاقتِ مؤلفش تردیدهای جدی وجود دارد با دو تحریف مهم نقل شده است: نخست اینکه به جای عبارت "الرَّجُلَ لَيَأْتِينَا مِنْ قِبَلِكَ " (گاهی مردی از سوی شما می‌آید)، نوشته‌اند: "يَأْتِينَا الرَّجُلُ مِنْ قِبَلِكُمْ يُعْرَفُ بِالْكَذِب‏" (مردی که معروف به دروغگویی است از سوی شما می‌آید)!! دوم اینکه عبارت "فَإِنْ قَالَ لَكَ هَذَا إِنِّي قُلْتُه‏" در آغازِ جمله پایانی حدیث افزوده شده که معنایش اینست که "حتی اگر گفت: من گفته ام (روز، شب است) باز هم تکذیبش نکن" (مختصر البصائر، ص: 233) متأسفانه مؤلفانِ کتاب‌های البرهان و بحارالانوار که چند قرن پس از مؤلفِ مختصرالبصائر می‌زیسته‌اند این متنِ تحریف‌شده را از او نقل کرده اند ولی با منبع اصلی، مقابله و مقایسه نکرده، توجه خواننده را به تحریفاتِ ایجاد شده جلب ننموده‌اند. البته مجلسی (ره) در بحارالانوار در ج 2 ، ص 187 متن اصلی را نیز نقل کرده بود. خلاصه: در حدیث اصلی حضرت نفرمودند که هر روایتی برایتان آوردند لزوما باید قبول کنید بلکه فرمودند: "اگر خلاف مسلّمات نیست، نگویید دروغ است". یعنی (در زمان حضور معصوم ع)، "روایتی که برای شما نقل شده، هرچند برایتان سنگین به نظر می‌آید باز هم اگر چند درصد احتمال صحت دارد، آن را رد نکنید بلکه به ما ارجاع بدهید که تکلیف آن را روشن کنیم" طبعا در زمان غیبت که امکان ارجاع دادن روایت به خود امام (ع) نیست و باید آن را فعلاً فقط به قرآن ارجاع دهیم و در هر موردی که به نتیجه قطعی نمی‌رسیم توقف کنیم و روایت را ردّ یا تایید نکنیم. نکته دیگر اینست که احادیث دیگری داریم که ما را به "سنجیدنِ حدیث با قرآن و سنت پیامبر (ص)" توصیه می‌کنند: ... فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ لَا تَقْبَلُوا عَلَيْنَا مَا خَالَفَ قَوْلَ رَبِّنَا تَعَالَى وَ سُنَّةَ نَبِيِّنَا (ص) " ... پس از خدا بترسید و آنچه با سخن خداوندگارِ ما و سنتِ پیامبرمان (ص) ناسازگار است ولی از ما نقل می‌شود نپذیرید" (رجال الکشی، ص 224).
سلام امام زمانم✋🌸 ای دیدنت بهانه ترین خواهش دلم دست ادب به سینه ی بیتاب می زنم شبت بخیر حضرت آرامش دلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 🍃جانم فدای نام شما 🍂قربان آن شما يا صاحب‌الزمان🌸 🍃جان ميدهم بخاطر ديدنت😍 🍂دل عاشقٍ يا صاحب‌الزمان✋ 🌸🍃 🌹🍃🌹🍃 @zohornzdikhst
آیت الله بهجت رحمة‌الله‌علیه: استادم سيدعلي قاضي را در خواب ديدم به او گفتم چه چيزي حسرت شما در دنياست كه انجام نداده ايد. ايشان فرمودند: حسرت ميخورم كه چرا در دنيا فقط روزي يك مرتبه زيارت عاشورا ميخواندم. وحشتناك ترين لحظه زماني است كه انسان را در سرازيري قبر ميگذارند. شخصي نزد امام صادق(ع) رفت و گفت: من از آن لحظه ميترسم. چه كنم؟ امام صادق (ع) فرمودند: زيارت عاشورا را زياد بخوان. آن فرد گفت چگونه با خواندن زيارت عاشورا از خوف آن لحظه در امان باشم. امام صادق فرمود: مگر در پايان زيارت عاشورا نميخوانيد، اللهم ارزقني شفاعة الحسين يوم الورود؟ يعني خدايا شفاعت حسين(ع) را هنگام ورود به قبر روزى من كن. زيارت عاشورا بخوانيد تا امام حسين (ع) در آن لحظه به فريادتان برسد. 🖤@zohornzdikhst🖤
سلوک در مکتب روضه_3.mp3
12.35M
۳ افزایش آمار توبه ها و کاهش آمار بزهکاری‌ها در ماه محرم، نشان از اثرپذیری مستقیم ، در این مجالس دارد! بطوریکه برخلاف سایر مکاتب معرفتی که در آنها فقط عقل اقناع میشود؛ در مکتب روضه، عقل و قلب، باهم اقناع شده، و شخص بسرعت مسیر تا را طی میکند ... 🖤@zohornzdikhst🖤
🥀﴿واقعه روز چهارم محرم﴾🥀 در این روز عبید الله بن زیاد مردم کوفه را در مسجد جمع کرد و ضمن سخنرانی انها را برای جنگ به امام دعوت کرد. و انها را تشویق نمود. 🌱 شب چهارم متعلق به فرزندان حضرت زینب و حر و مسلم علیه السلام است و شهادت این عزیزان را مورد توجه قرار می دهد.
🏴 س 4345: آیا هر نوع شادی کردن هر چند با گوش دادن به سرود های شاد و موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری اهل بیت معصومین (علیهم السلام) حرام است؟ ✅ ج: شایسته نیست مؤمنان در ایام عزای اهل بیت علیهم السلام به شادی بپردازند و اگر به گونه‌ای باشد که عرفاً توهین به حضرات معصومین علیهم السلام محسوب شود باید از آن اجتناب❌ شود.
اڪرم صلے الله علیه و آله فرمودند: ✍ ثَلَاثٌ مَن ڪُنَّ فِیهِ فَاِنَّ اللهَ تَعَالَے یَغفِرُ لَهُ مَا سِوَے ذَالِڪَ:مَن مَاتَ لَا یُشرِڪُ بِاللهِ شَیئاً وَلَم یَڪُن سَاحِراً یَتَّبَعُ السَّحَرَهَ وَلَم یَحقِد عَلَے اَخِیه. 👈سه چیز است ڪه در هر ڪس باشد خداوند همه گناهان او رو می بخشد: هر ڪه بمیرد و شریڪے براے خداوند قرار ندهد؛ جادوگر نباشد و از جادوگران پیروے نڪند؛ و نسبت به برادر خود ڪینه توز نباشد. 📚 نهج الفصاحه/ص195/ح1278 💐 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
🏴 ✍️ حضرت امام علیه السلام فرمود: هر کس که به یاد مصائب ما بیفتد و برای آنچه با ما شد بگرید، روز قیامت در درجۀ ما، همراه ما خواهد بود. و هر کس مصیبت ما را به یاد دیگران بیاورد و بگرید و بگریاند، روزی که چشمها گریانند، چشمش گریان نخواهد بود. و هر کس در مجلسی که در آن امر ما زنده می شود بنشیند، روزی که دل‌ها می میرند، دلش نخواهد مرد! 📚 بحار الأنوار ، ج ۴۴ ، ص ۲۷۸ 📚 الأمالي (للصدوق) ، ص ۷۳
🌑😓 ، مشروبش را ترک می کرد مرحوم آیت الله تولایی خراسانی، در سخنرانی خود در مدرسه مجتهدی تهران در دهه اوّل صفر سال1396 قمری، خطاب به طلاّب علوم دینی می فرمود: حضرت رضا علیه السلام مرقوم فرمودند: «كُنْ مُحِبّاً لآِلِ مُحَمَّدٍ وَ إِنْ‏ كُنْتَ‏ فَاسِقاً، وَ مُحِبّاً لِمُحِبِّيهِمْ وَ إِنْ كَانُوا فَاسِقِين»‏ حضرت در بخش اوّل نوشته خود مرقوم فرمود: دوست دار آل محمد باش، اگرچه فاسق باشی. این گوهر گران‌ بهای محبّت آل محمّد را از دست نده، و لو اعمال صالحه نداری. حضرت در بخش دوم می فرمایند: «وَ مُحِبّاً لِمُحِبِّيهِمْ وَ إِنْ كَانُوا فَاسِقِين» دوستداران آل محمد را هم دوست بدار، و لو آن ها فاسق باشند. عجیب است. در اوائل عمر طلبه بودم ولی خشک. از این جوان های سر گذر بدم می آمد. می نشستند قاپ بازی و پاسور بازی می کردند، گاهی چاقوکشی می ‌کردند، از این کثافت ‌کاری ‌هایی که این باباشمل های سر چهارراه‌ ها می کنند. سر گذر ما در محلّه نوغان مشهد فراوان بودند. نوغانی ها اراذل ترین مردم خراسان و چاقوکش بودند. من از آنها راستی بدم می آمد، و آنها را فاسق می دانستم. ولی از این ‌طرف، همین افراد، دهه محرم که می شد، بی ‌داد می ‌کردند، مخصوصاً از شب هفتم به بعد که آب به روی اهل بیت بسته شده است، این ‌ها غوغا می کردند و تا ساعت یک بعد از نصف شب، در هوای سرد، در هوای گرم، لخت می‌ شدند، سینه می زدند، زنجیر می‌ زدند و هیاهوی عجیبی راه می انداختند. یکی از بابا شمل های مهم نوغان، بچه خان حبیب علی اکبر بود. او دوره سال مشروبش ترک نمی شد، امّا هلال محرم که آشکار می‌ شد، تعطیل می کرد. می گفت: دهه محرم است، از این گه ‌ها نمی ‌شود خورد. تعطیل می‌ کرد. دو تا دستمال ابریشمی ‌داشت، می آمد منزل مرحوم شیخ مرتضی بجنوردی. پای منبر می نشست و تا می گفتی: السلام علیک یا ابا عبدالله! آن‌چنان اشک می ریخت که من طلبه قسیّ القلب از گریه او به گریه می افتادم. دستمالش خیس می شد و می انداخت بالای سماور تا خشک شود. روزی دو دستمال از گریه چشم او خیس می شد. سالی هم یک گوسفند، نذر آش شله قلمکار می کرد، و در همان خانه شیخ باید خودش گوسفند را توی دیگ بیاندازد. عاقبة‌ الامر، همین محبّتش به امام حسین علیه السلام او را روانه کربلا کرد، توبه کرد، و چند سال آخر عمرش، ریش گذاشت، مشروب نمی ‌خورد، نمازش ترک نمی‌ شد. به برکت محبّت به امام حسین با یک دیانت تمام عیار از دنیا رفت. بله من این بچه‌ ها را می دیدم که از روز هفتم محرم به بعد، شب‌ها خود کشی می ‌کنند. ساعت یازده شب به بعد کسی نیست که ببیند، امّا این‌ها همین طور حسین حسین می‌ کردند، به سینه ‌شان می‌ زدند و سینه شان کبود می شد. دو بعد از نصف شب، ته کوچه، ته خیابان، با آن زنجیر، خودشان را خون آلود می‌ کردند، آن‌جا ریائی نیست، خودنمایی نیست، پولی نیست. فقط به عشق امام حسین علیه السلام بود. بنده این روایت را که نگاه کردم اصلاً صفحه وجودم عوض شد، نسبت به تمام این ‌ها محبّت پیدا کردم که الان هم آن محبّت را عمیق دارم و تا دم مرگ خواهم داشت، زیرا اینها محبّ آل محمد هستند. نشانه محبّتشان هم همین است. این فداکاری ها به چه انگیزه ‌ای است؟ پول به آن ها می دهند؟ مقام به آن ها می دهند؟ خیر. کسی اینها را می بیند؟ نخیر. نیمه شب، ته کوچه، به پشتشان می ‌زنند، به طوری که خون آلود می شود ، به سینه ‌هایشان می زنند، به طوری که خون آلود می شود. همین لات ها، همین چاقوکش ها، از جیب خودشان پول در راه امام حسین علیه السلام خرج می‌ کنند. محبّت که دیگر شاخ و دم ندارد، این‌ها آثار محبّت است و به حکم این فرموده، وقتی روایت را خواندم عوض شدم. این‌ها محبّ آل محمد هستند، و لو فاسق باشند، و من باید آن‌ها را دوست داشته باشم، چون حبّ محبوب خدا، حبّ خداست. اینها محبّ امام حسین علیه السلام هستند، و محبّت اینها، عین محبّت به امام حسین است. (سخنرانی های مدرسه مجتهدی، سه شنبه، شب سوم صفر 1396 قمری) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
❣ 💞 بـا «ظهور» حسيـن(ع) و مـا بـا «غـيبـت» تـو امـتحـان شـديــم، 💞بـہ راستے ڪداميڪ سخـت تـر اسـٺ!!! ظهور.... يـا غيــبـٺ؟! امیدغریب های تنها کجایی!