eitaa logo
❤عشـــق مـن مهــــدی❤
1هزار دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
104 فایل
🔸مهـــــدویت 🔸اخــبارظهــــور و منطقه 🔸حدیث واخلاق 🔸️خانواده مهدوی کپی از کانال ازاد است اقا تنهاست. حرفی اگر بود👇 https://harfeto.timefriend.net/17283860346838 ارتباط با مدیر @Yamahdibeia تبادل نداریم👌
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مسموم شده و به شهادت رسیدند... سید مرتضی رازی، عالم قرن پنجم هجری در ترجمه‌ی کتاب بحرالانساب (منسوب به اَبی‌مِخنَف رضوان الله علیه، عالم و مورّخ نامی شیعه) می‌نویسد: ◼️ «امام زادگان بیست و سه نفر بودند که با حضرت فاطمه (معصومه) علیهاالسلام از بغداد روی به قم نهادند و چون به شهر قم رسیدند، مُلحدانِ ساوه خبر یافتند و روی به شهر قم نهادند و با امام زادگان در آمدند (جنگیدند) و بسیار محاربه کردند و آخر الامر حضرت فاطمه خاتون را در شهر قم شهید کردند و آن بیست و سه نفر امام زادگان را نیز در شهر قم شهید کردند...» [۱] علّامه سید جعفر مرتضی عاملی رحمة الله علیه، مورّخ معاصر شیعه می‌نویسد: ◼️ «گفته شده در ساوه دسیسه کردند و به حضرت معصومه سلام الله علیها سم دادند؛ به همین خاطر، حضرت جز مدّت اندکی زنده نمانده و شهید شدند.» [۲] 📜منابع: [۱] بحر الانساب، نسخه خطی، تالیف ابی‌مخنف، با ترجمه فارسی سید مرتضی رازی، عالم بزرگ شیعه در قرن پنجم، ص۹۲ [۲] الحياة السياسية للإمام الرضا عليه‌السلام (سید جعفر مرتضی عاملی)، ص۴۲۸
AUD-20201125-WA0166.mp3
5.15M
غم دوری از رضا سخته ولی..‌ 🎙کربلائی حمید علیمی؛ به مناسبت شهادت حضرت فاطمهٔ معصومه سلام اللّه علیها/ «یاٰ فاٰطِمَةُ اِشْفَعىٖ لَناٰ فِى الْجَنَّةِ، فَاِنَّ لَکِ عِنْدَاللّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْن»🤲
شهد دیدار رضــــا را نچشیدی بانو از غم هجرِ امامت چه کشیدی بانو ▪️لحظه‌های آخر، نگاه معصومانه‌ات را دوخته بودی به سمت طوس؛ چشم به راهِ همان عزیزی که زهر فراقش، زمین‌گیرت کرده بود؛ منتظرِ همان غایبی که به شوق دیدنش، آوارهٔ بیابان شده بودی؛ مگر می‌شد رضایت دهی به ندیدن "رضا"یت؟! مگر منتظر، تا گمشده‌اش را نبیند آرام می‌گیرد؟! 🏴شهادت حضرت معصومه سلام اللّه علیها تسلیت؛ «اَلسَّلامُ عَلَيْکِ يَا بِنْتَ وَلِیِّ‌اللَّهِ، السَّلامُ عَلَيْکِ يَا أُخْتَ وَلِیِّ‌اللَّهِ، السَّلامُ عَلَيْکِ يَا عَمَّةَ وَلِیِّ‌اللَّهِ، السَّلامُ عَلَيْکِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ‌اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه»
⚫️امام صادق علیه‌السّلام: همهٔ شیعیان من با شفاعت او (حضرت معصومه سلام اللّه علیها) وارد بهشت خواهند شد. 📚بحارالانوار ج۶۰ ص۲۱۶ «یاٰ فاٰطِمَةُ اِشْفَعىٖ لَناٰ فِى الْجَنَّةِ، فَاِنَّ لَکِ عِنْدَاللّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْن»🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 🥀مهدے جان.. هر ڪہ شد پابند عشق💞ٺ در جهان از همہ عالم بِبُرد ناگهان نام تو حاجٺ😍 روایش می ڪند اے همہ داروندار آسمان❤️ 💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚 🌤 🤲 @zohornzdikhst
✨ ما در کنار دختر موسي(ع) نشسته‌ايم 🕯 عمريست محو او به تماشا نشسته‌ايم ✨ اينجا کوير داغ و نمک‌زار شور نيست 🕯 ما روبروي پهنه دريا نشسته‌ايم ✨ (س) تسلیت باد
🚩 حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مسموم شده و به شهادت رسیدند... سید مرتضی رازی، عالم قرن پنجم هجری در ترجمه‌ی کتاب بحرالانساب (منسوب به اَبی‌مِخنَف رضوان الله علیه، عالم و مورّخ نامی شیعه) می‌نویسد: ◼️ «امام زادگان بیست و سه نفر بودند که با حضرت فاطمه (معصومه) علیهاالسلام از بغداد روی به قم نهادند و چون به شهر قم رسیدند، مُلحدانِ ساوه خبر یافتند و روی به شهر قم نهادند و با امام زادگان در آمدند (جنگیدند) و بسیار محاربه کردند و آخر الامر حضرت فاطمه خاتون را در شهر قم شهید کردند و آن بیست و سه نفر امام زادگان را نیز در شهر قم شهید کردند...» [۱] علّامه سید جعفر مرتضی عاملی رحمة الله علیه، مورّخ معاصر شیعه می‌نویسد: ◼️ «گفته شده در ساوه دسیسه کردند و به سلام الله علیها سم دادند؛ به همین خاطر، حضرت جز مدّت اندکی زنده نمانده و شهید شدند.» [۲] 📜منابع: [۱] بحر الانساب، نسخه خطی، تالیف ابی‌مخنف، با ترجمه فارسی سید مرتضی رازی، عالم بزرگ شیعه در قرن پنجم، ص۹۲ [۲] الحياة السياسية للإمام الرضا عليه‌السلام (سید جعفر مرتضی عاملی)، ص۴۲۸
AUD-20201125-WA0166.mp3
5.15M
غم دوری از رضا سخته ولی..‌ 🎙کربلائی حمید علیمی؛ به مناسبت شهادت حضرت فاطمهٔ معصومه سلام اللّه علیها/ «یاٰ فاٰطِمَةُ اِشْفَعىٖ لَناٰ فِى الْجَنَّةِ، فَاِنَّ لَکِ عِنْدَاللّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْن»🤲 سلام الله
⚫️امام صادق علیه‌السّلام: همهٔ شیعیان من با شفاعت او ( سلام اللّه علیها) وارد بهشت خواهند شد. 📚بحارالانوار ج۶۰ ص۲۱۶ «یاٰ فاٰطِمَةُ اِشْفَعىٖ لَناٰ فِى الْجَنَّةِ، فَاِنَّ لَکِ عِنْدَاللّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْن»🤲
شهد دیدار رضــــا را نچشیدی بانو از غم هجرِ امامت چه کشیدی بانو ▪️لحظه‌های آخر، نگاه معصومانه‌ات را دوخته بودی به سمت طوس؛ چشم به راهِ همان عزیزی که زهر فراقش، زمین‌گیرت کرده بود؛ منتظرِ همان غایبی که به شوق دیدنش، آوارهٔ بیابان شده بودی؛ مگر می‌شد رضایت دهی به ندیدن "رضا"یت؟! مگر منتظر، تا گمشده‌اش را نبیند آرام می‌گیرد؟! 🏴شهادت حضرت معصومه سلام اللّه علیها تسلیت؛ «اَلسَّلامُ عَلَيْکِ يَا بِنْتَ وَلِیِّ‌اللَّهِ، السَّلامُ عَلَيْکِ يَا أُخْتَ وَلِیِّ‌اللَّهِ، السَّلامُ عَلَيْکِ يَا عَمَّةَ وَلِیِّ‌اللَّهِ، السَّلامُ عَلَيْکِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ‌اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه»
فاطمه ای دیگر.mp3
14.93M
💌 ویژه وفات حضرت معصومه(ع) هیچ هجرتی در طول تاریخ، بی‌دلیلِ آخرالزمانی، و بدون توجه به مسیر نهایی تاریخ، اتفاق نیفتاده است ... ✨هجرت حضرت سلام‌الله علیها به ایران، و به شهر قم، چه نقشی در آخرالزمان و تکمیل رسالت پیامبر اکرم "ص " دارد؟ 🎤 @zohornzdikhst🖤
⚜ آفتاب هشتم را که به غربت تبعید کردند دوباره تاریخ تکرار شد! و "زینب گونه" سفیرِ غُربت و تنهایی امام خویش گشت... چنان‌که از کوثر بی‌کرانِ وجودش اینک قم، مرکز ثقل تشیع و محور جغرافیایی جهان اسلام است. و امروز... ماییم و تنهایی و غربت هزار ساله‌ی آفتابی دیگر... @zohornzdikhst🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 ⚜ شفاعت یعنی چه ؟ ⚜ چگونه کسی می‌تواند شفیع تمام اهل محشر شود؟ ⚜ آیا ما نیز می‌توانیم شفیع کسی باشیم و به قدرت شفاعت‌گری دست پیدا کنیم ؟ چگونه؟ @zohornzdikhst🏴🖤
زیارتنامه‌ی حضرت سلام‌الله علیها @zohornzdikhst
بانوی قم.mp3
12.85M
💌 ویژه وفات حضرت فاطمه معصومه "س" در حــرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها که است ؛ اینگونه باید دعا کـــرد .... 👆 🎤 @zohornzdikhst
⚜ویژه وفات حضرت معصومه سلام الله علیها امام صادق (ع) فرمودند: " هر کس با معرفت به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) برود، بهشت بر او واجب می‌شود. " - از این حدیث مشخص می‌گردد، حضرت دارائیهای انبیا و معصومین را دارند و دارای مقام عنداللّهی اند که ما را تا نزد خداوند می‌رسانند. - اگر هنگام زیارت ایشان، "عارفاً بحقها" نباشیم و ندانیم که در پیشگاه چه مقامی هستیم، نمی‌توانیم تمام بخشهای سلوکی زیارت را درک کنیم. @zohornzdikhst
مهدى جان! من باور دارم كه بعد از مرگ زنده خواهم شد، من به روز قيامت ايمان دارم، روزى كه همه زنده شوند و سر از قبر بردارند. من چه مى دانم كه روز قيامت چه روزى است؟ روزى كه ترس همه را فراگيرد، هر كسى به فكر خودش باشد، مادر از فرزند خود فرار كند، دوستان همه يكديگر را فراموش كنند، روزى كه تشنگى بيداد كند، آتش جهنّم زبانه كشد... همه براى حسابرسى فراخوانده شوند، آن روز همه به پرونده هاى كردار خود نگاه مى كنند، مى بينند كه همه كارهاى خوب و بد آن ها با دقّت ثبت شده است. آن روز، روز حسابرسى است. گروهى كه اهل خوبى ها و زيبايى ها بوده اند، به سوى بهشت حركت مى كنند، كسانى هم كه در دنيا چيزى جز پليدى و سياهى براى خود اندوخته نكرده اند، در عذاب گرفتار مى شوند. من به "پل صراط" ايمان دارم، روز قيامت، پلى بر روى جهنّم كشيده مى شود كه به آن "صراط" مى گويند، همه بايد از آن عبور كنند، اهل ايمان به راحتى و با سلامت از صراط عبور مى كنند و بعد از آن به مهمانى بزرگ خدا مى روند، آن ها به بهشت جاودان وارد مى شوند. ولى اهل كفر و معصيت نمى توانند از صراط عبور كنند، آنان در آتش عذاب گرفتار مى شوند، آنان در آتش سقوط مى كنند. در روز قيامت، از "حقّ النّاس" سؤال مى كنند، اين سؤال در "مِرصاد" خواهد بود، مِرصاد، قسمتى از پل صراط است، در آنجا از "حقّ النّاس" مى پرسند، هر كس كه به ديگرى ظلم كرده باشد و حقّ او را گرفته باشد، بايد آنجا جواب بدهد. اگر امروز حق كسى را پايمال كنم، اگر به آبروى كسى صدمه بزنم، اگر ظلمى به ديگرى بنمايم، بايد بدانم كه در روز قيامت بايد جواب بدهم. خدا از "حقّ النّاس" نمى گذرد، بايد من در آنجا صاحب حق را راضى كنم! آرى! من به بهشت و جهنّم ايمان دارم، مى دانم كه اگر درستكار باشم، سرانجام من بهشت خواهد بود و اگر راه خطا بروم و معصيت و گناه خدا را بنمايم، جهنّم در انتظار من است. بهشت و جهنّم، حقيقت دارد، من اميد دارم كه عاقبت من ختم به خير شود، اهل بهشت باشم، من از جهنّم هراس دارم، من از عذاب جهنّم به خدا پناه مى برم! 🔺🔻🔺🔻💖🔺🔻🔺🔻 https://eitaa.com/zohornzdikhst
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📩 کسی که این حدیث را بشنود هیچ وقت نماز اول وقت را ترک نمیکند⁉️ 🌾حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی
♦️سوال لا اکراه في الدين در دين اجباري نيست پس چرا ما نبايد از دين خارج بشيم واگه خارج شديم بايد کشته بشيم ؟ ❇️پاسخ: 🔺 در جمله «لا اکراه فی الدین» دین اجباری نفی شده است، 👈چون دین عبارت است از یک سلسله معارف علمی که برنامه های عملی را بدنبال دارد و در واقع دین عبارت است از ”اعتقادات“ و اعتقاد و ایمان هم از امور قلبی است که اکراه و اجبار در آن راه ندارد چون کاربرد اکراه در اعمال ظاهری است و اما اعتقاد قلبی برای خود، علل و اسبابی از سنخ خود اعتقاد و ادراک دارد و محال است که مثلاً جهل، علم را نتیجه دهد، و یا مقدمات غیر علمی، تصدیقی علمی را بزاید.👈 با مراجعه به تفاسیر مربوط به این آیه روشن می شود که این آیه در مورد کسانی است که هنوز اسلام را نپذیرفته اند. زیرا شأن نزول آیه در مورد مردی است که غلامی داشت و او را به آوردن اکراه می نمود، وقتی خبر به حضرت رسول اکرم (ص) رسید حضرت او را نهی کرد و اسلام هم در مورد این افراد سخت گیری نمی کند، بلکه با دعوت و تبلیغات اگر اسلام را پذیرفتند که بسیار خوب و الا می توانند با شرایط، همزیستی مسالمت آمیز با مسلمانان داشته باشند که نمونه آنرا شما هم اکنون در کشورمان می بینید. 📌ولی در مورد کسانی که اسلام را پذیرا شوند سپس عدول کنند فوق العاده سختگیر است. چرا که این عمل موجب تزلزل اعتقادی جامعه اسلامی شده و یک نوع بر ضد اسلام محسوب می شود و غالباً دلیل بر سوء نیت است. 🔺لذا اگر کسی زاده باشد و از اسلام برگردد و آشکارا از این بازگشت سخن گوید و در دادگاه اسلامی به ثبوت رسد، اسلام خونش را مباح می شمرد، اموال او باید در میان وارثان مسلمانش تقسیم گردد و همسرش از او جدا می شود و توبه او در ظاهر پذیرفته نیست. ولی اگر واقعاً پشیمان گردد در پیشگاه خدا پذیرفته خواهد بود (البته اگر مرتد زن باشد توبه اش مطلقاً پذیرفته و حکم اعدام ندارد) و اگر پیشمان نشود و توبه نکند ولی در ظاهر سخنی که دلیل بر او باشد نگوید کسی به او کاری ندارد. چنین حکمی برای آنها که از محتوای آن آگاه نیستند ممکن است یکنوع خشونت و تحمیل عقیده و سلب آزادی اندیشه تلقی گردد، ولی اگر به واقعیت توجه کنیم که این احکام مربوط به کسی نیست که اعتقادی در درون دارد 👈👈و در مقام اظهار آن بر نیامده بلکه تنها کسی را شامل می شود که به اظهار یا به تبلیغ بپردازد و در حقیقت قیام بر ضد اسلام کند، روشن می شود که این خشونت، بی دلیل نیست و با مسأله آزادی اندیشه نیز منافات ندارد و شبیه این قانون در بسیاری از کشورهای شرق و غرب با تفاوتهایی وجود دارد که خون افرادی که قیام بر ضد رژیم آنها کنند مباح شمرده می شود. ☑️خلاصه اینکه: 🔻1. این حکم مخصوص کسانی است که مرد و مسلمان زاده بوده باشند. 🔻2. کسانی که در حال تحقیق باشند مشمول این حکم نیستند. حتی اگر نتیجه تحقیق آنها بازگشت از اسلام و گرایش به آئین دیگری باشد مشروط بر اینکه سخنی بر خلاف اسلام نگویند و علناً اظهار نظر نکنند. 🔻3. هر گاه دربرابر کسی که علناً اظهار مخالفت می کند سکوت شود بیم آن می رود که هر روز گروهی مانند در آغاز اسلام به توطئه ای بر ضد مسلمین برخیزند و برای در هم ریختن اعتقادات مردم و قیام بر ضد حکومت اسلامی از طریق اظهار ارتداد وارد شوند و اینجاست که هرج و مرج عظیمی در داخل جوامع اسلامی روی می دهد. به خصوص که کارهای تخریبی معمولاً آثار سریعی دارد. اسلام در برابر این کار ایستاده و عکس العملی شدیدی نشان داده است.