🌷 امام رضا(علیه السلام) فرمودند :
🖋 «منتظرین گداخته می شوند، همان گونه که طلا در کوره گداخته می شود، و مانند طلای ناب از ناخالصی پاک می شوند»
☘️ بر مشکلات صبور باشید!
📚 الارشاد ، ص۳۳۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مرگ سرخ و سفید سبب نابودی بسیاری از مردم در قبل از ظهور امام زمان
#اخرالزمان
💢 #حضرت_خضـر و امام زمان(ع)
✴️خداوند متعال خضر را حجّتی قرار داد تا هر که دربارة #طول_عمر امام زمان(ع) دچار شکّ و تردید شود، به ایشان بنگرد و ببیند خداوند بندگانی از طایفة انسانها دارد که چند هزار سال عمرشان از امام عصر(ع) بیشتر است.
✴️علاوه بر این، او در دورة غیبت و پس از ظهور به سان انیسی مهربان و همراهی دلسوز در خدمت امام عصر(عج) خواهد بود
✴️امام رضـا علیه السلام :
«خضر (ع) از آب حیات نوشید و بنابراین تا روز قیامت زنده خواهد بود، او به نزد ما میآید و بر ما سلام میکند و ما صدای او را میشنویم، گرچه او را نمیبینیم و او در هر جا که یاد شود، حضور مییابد. پس هر کس از شما که او را یاد نمود به او سلام کند. او در هنگام حج در مکّه حضور مییابد و جمیع عبادات و مناسک را به جا میآورد و در عرفه، وقوف میکند و برای مؤمنان دعا مینماید و به زودی خداوند در هنگام ظهور قائم ما وحشت و تنهایی او را، به انس مبدّل میسازد و او در کنار حضرت مهدی(عج) حضور مییابد.»[١]
١. کمالالدّین و تمامالنّعمه،ج۲، ص ۳۹۰.
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
«بهترین وظیفه انتظار همان ادب است. ما هر وقتی که حضرت ظهور بکند باید آماده باشیم؛ چطور آماده باشیم؟ اگر بدانیم واقعاً که حضرت می بیند. اینکه دیگر گذشته از روایات فراوان، در آیه سوره مبارکه «توبه» هم روشن است: ﴿قُلِ اعْمَلُوا فَسَیرَی اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ﴾؛ خدا می بیند پیغمبر می بیند. ما الآن در برابر حضرت مسئول هستیم، او امام ماست و در کنار سفره او هم نشستیم: «بِیمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَی». باور بکنیم که امام دارد ما را می بیند؛ این بهترین عامل تزکیه است. »
درس تفسیر ۹۵/٩/٢٠
⭕️ شهادت پرنده سخنگو بر امامت امام زمان
🌕 امیرالمومنین علیهالسلام فرمودند:
مهدی عجل الله فرجه در مسیر حرکت خود به یکی از سادات حسنی که دوازده هزار نفر جنگجو را به همراه دارد، برخورد میکند؛ حسنی در مقام احتجاج برمیآید و خود را سزاوارتر به رهبری میداند. حضرت در پاسخ او می گوید: «من مهدی هستم». حسنی می پرسد: آیا دلیل و نشانه ای داری تا با تو بیعت کنم؟ حضرت به پرندهای که در آسمان در حال پرواز است، اشاره میکند و آن پرنده فرود میآید و در دستان حضرت قرار میگیرد. آن گاه به قدرت خداوند لب به سخن میگشاید و بر امامت حضرت گواهی میدهد.
📗الملاحم و الفتن، ج۱، ص۱۴۹
🌹امام علی(ع):
وقتی مهدی ظهور کرد بایارانش اینگونه بیعت میکند
✳️درامانت خیانت نکنند،
✳️پاک دامن باشند،
✳️اهل دشنام و کلمات زشت نباشند،
✳️به ظلم و ستم خونریزی نکنند،
✳️به خانه ای هجوم نبرند
✳️کسی را به ناحق آزارندهند
✳️،ساده زیست باشند
✳️ برمرکب های گران قیمت سوار نشوند ،
✳️لباس های فاخر نپوشند،
✳️مسجدی را خراب نکنند،
✳️به یتیمان ستم نکنند،
✳️دنبال شهوت رانی نباشند ،
✳️شراب ننوشند،
✳️به پیمان خود عمل کنند،
✳️ثروت و مال خود را احتکارنکنند..
✳️ودر راه خدا به شایستگی جهاد نمایند.
✅کابینه دولت امام زمان (ع)با این شرایط و قوانین تشکیل خواهد شد..ان شاالله
📚منبع:الملاحم والفتن،ص١۴٩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️آثار شگفتانگیز ذکر امام زمان بعد از خوردن غذا
بعد از خوردن #غذا این ذکر را بگویید: «اللّهمَّ بارِکْ لِمَوْلانا صاحِبَ الزَّمان»
برای دیگران هم بفرستید تا همگی سفرههامون رنگ #امام_زمان بگیره❤️
#سبک_زندگی_مهدوی
آیه مهدوی «جزء هفتم» قرآن کریم
💠 فلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ
▫️هنگامى که آنچه را به آنها یادآورى شده بود فراموش کردند، درهاى همه چیز (از نعمتها) را به روى آنها گشودیم؛ تا خوشحال شدند؛ ناگهان آنها را گرفتیم؛ در این هنگام، همگى مأیوس شدند؛
📚 سوره انعام، آیه ۴۴
🔅 امام باقر علیه السلام مصداق غافلگیری متنعمینِ غافل را، ظهور امام زمان معرفی کرده اند.
🔅 امام باقر (علیه السلام) فرمودند: حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ، منظور قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه) است.
📚 بصائر الدرجات شیخ صفار ص۹۸
آیه مهدوی «جزء هشتم» قرآن کریم
💠 يوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آيَاتِ رَبِّكَ لَا يَنفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِن قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرًا ۗ قُلِ انتَظِرُوا إِنَّا مُنتَظِرُونَ
▫️آن روز که بعضى از آیات پروردگارت تحقق پذیرد، ایمان آوردن افرادى که قبلاً ایمان نیاوردهاند، یا در ایمانشان عمل نیکى انجام ندادهاند، سودى به حالشان نخواهد داشت. بگو: «انتظار بکشید! ما هم انتظار مىکشیم»!
📖 سوره انعام، آیه ۱۵۸
روایات متعددی منظور از یوم در «یوم یأتی بعض آیات ربک» را در در زمان ظهور حضرت قائم دانسته است.
🔅 در سخنان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام آمده است این آیه شریفه، اشاره به وقایع زمان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه دارد. زراره، حمران و محمد بن مسلم، از امام امام صادق علیه السلام فرمودند منظور از بعض آیات پروردگار، طلوع کردن خورشید از سمت مغرب و خارج شدن جنبندهای (دابه) از زمین و دجال است. در این زمان کسی که بر انجام گناه اصرار ورزیده و عملی طبق ایمانش انجام نداده باشد، برایش ایمان آوردن بعد از وقوع این آیات، نفعی نخواهد داشت. اهل سنت نیز شبیه این دسته از روایات را نقل کردهاند و برخی به قبول نشدن توبه در این روز تصریح کردهاند.
آن هنگام گروهی با دیدن قطعی شدن شکستشان اعلام ایمانشان واقعی نیست نه این که در آن زمان هیچ فردی نتواند توبه کند.
آیه مهدوی «جزء نهم» قرآن کریم
💠 ومِن قَوْمِ مُوسَىٰ أُمَّةٌ یهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ یعْدِلُونَ
▫️و از قوم موسى، گروهى هستند که به سوى حق هدایت مىکنند؛ و به حق (و عدالت) حکم مىنمایند.
📚 سوره اعراف، آیه ۱۵۹
🔅 در روایتی از امام صادق علیه السلام، برخی از مومنین قوم موسی علیه السلام، جزو یاران و یاوران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه خواهند بود.
🔅 امام صادق عليه السلام فرمود: به هنگام ظهور قائم آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم خداوند از پشت کعبه ۲۷ نفر از قوم موسی عليه السلام را جهت پشتيبانی آن حضرت آشکار می سازد. کسانی که هدايت شده و به حق و عدالت رفتار خواهند نمود و نيز هفت نفر از اصحاب کهف به همراه «يوشع بن نون» و «سلمان فارسي رضي الله عنه» و «ابودجانه انصاري» و «مقداد بن أسود کندي» و «مالک اشتر نخعي» همراه آن حضرت خواهد نمود.
📚 تفسیر عیاشی ج۲ ص۳۲
آیه مهدوی «جزء دهم» قرآن کریم
💠 هوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
▫️اوست كسى كه فرستاده خود را با هدايت و دین درست روانه كرد، تا آن را بر هر چه دين است فائق گرداند، هر چند مشركان را ناخوش آيد.
📚 سوره توبه، آیه ۳۳
🔅 آیهای که امام صادق علیه السلام فرمود تنها مصداق تحققش، زمان ظهور امام مهدی علیه السلام است و حتی برخی مفسرین اهل سنت مانند آلوسی هم به آن اشاره کردهاند.
🔅 امام صادق علیه السلام فرمودند به خدا سوگند! هنوز تأویل این آیه نازل نشده است و تا زمان قیام قائم علیه السلام نیز نازل نخواهد شد. پس زمانى که قائم علیه السلام به پا خیزد، هیچ کافر و مشرکى نمىماند مگر آنکه خروج او را ناخوشایند مىشمارد.
📚 کمال الدین شیخ صدوق ص ۶۷۰
آیه مهدوی «جزء یازدهم» قرآن کریم
💠ويَقُولُونَ لَوْلَا أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ ۖ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلَّـهِ فَانتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُم مِّنَ الْمُنتَظِرِينَ
▫️و مىگويند چرا معجزهاى از جانب پروردگارش بر او نازل نمىشود بگو: غيب فقط به خدا اختصاص دارد. پس منتظر باشيد كه من هم با شما از منتظرانم.
📚 سوره یونس، آیه ۲۰
🔻 در روایات، عبارت "غیب" در برخی آیات به حضرت قائم تفسیر شده است.
👤 شیخ صدوق میگوید "والغیب هو الحجه" یعنی منظور از غیب در این آیه، همان حضرت حجت علیه السلام است.
📚 کمال الدین، شیخ صدوق ج۲ ص۳۴۰
آیه مهدوی «جزء دوازدهم» قرآن کریم
💠 قالَ لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلَىٰ رُكْنٍ شَدِيدٍ
▫️گفت كاش براى مقابله با شما قدرتى داشتم يا به تكيهگاهى استوار پناه مىجستم.
📚 سوره هود، آیه ۸۰
🔅 امام صادق علیه السلام قُوَّة را به نیروی قائم عجل الله تعالی فرجه و رکن شدید را به یاران و اصحاب امام زمان تفسیر کرده است.
🔅 امام صادق (علیه السلام) فرمودند منظور از قُوَّةً، حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و منظور از، رُکْن شَدِید سیصد و سیزده تن یاران او میباشند.
📚 البرهان، سید هاشم بحرانی ج۳ ص۱۲۳
4_5828205032226426756.pdf
3.28M
📥 کتاب درسنامه نقد مدعی یمانی، موسوم به احمد الحسن/پی دی اف ۴۳۰ صفحهای متن کتاب
🔺 این کتاب کاربردی بصورت آموزشی تالیف شده و درسنامهای است در جهت روشنگری و نقد جریان مدعیان یمانی به قلم حجت الاسلام هوشیار نوشته شده است.
آیه مهدوی «جزء سیزدهم» قرآن کریم
💠 حتَّىٰ إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ كُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا فَنُجِّيَ مَن نَّشَاءُ ۖ وَلَا يُرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ
▫️تا هنگامى كه فرستادگان [ما] به آستانه نا اميدی رسیدند و [کفار] پنداشتند كه به آنان [وعده عذاب] دروغ گفته شده، يارىِ ما به آنان رسيد. پس كسانى را كه مىخواستيم، نجات يافتند، و[لى] عذاب ما از گروه مجرمان برگشت ندارد.
📚 سوره یوسف، آیه ۱۱۰
🔅 در روایتی از امام علی علیه السلام، مؤمنان در دوره غیبت زندگی سختی دارند تا اینکه با نصرت الهی (ظهور امام زمان)، در کارشان گشایش میافتد.
🔸مردی به حضور امیرمؤمنان علیه السلام رسید و با ایشان از طولانی شدن حکومت ستم و جور شکایت کرد. امیرمؤمنان علیه السلام به او فرمود: به خدا قسم آنچه شما در ذهن میپرورانید، هرگز محقّق نخواهد شد، مگر آنکه آنان که باطل هستند به هلاکت برسند، و جاهلان، نیست و نابود گردند و با تقوایان، احساس امنیت نمایند و چنین امری به ندرت پیش خواهد آمد، مگر آنکه عرصه چنان بر شما تنگ گردد که حتی جای پای شما در پشت سرتان باقی نماند (کسی از شما پیروی نکند) و ارزش شما نزد مردمان از ارزش مرده در نزد صاحبانش کمتر باشد. در چنین حالتی است که ناگهان نصرت الهی و یاری پروردگار و پیروزی از راه خواهد رسید و خداوند متعال نیز خود فرموده است حَتَّی إِذَا اسْتَیْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّواْ أَنَّهُمْ قَدْ کُذِبُواْ جَاءهُمْ نَصْرُنَا
📚 دلائل الإمامة، طبری ص ۴۷۱
آیه مهدوی «جزء چهاردهم» قرآن کریم
💠 أتَىٰ أَمْرُ اللَّهِ فَلَا تَسْتَعْجِلُوهُ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ
امر خدا دررسيد، پس در آن شتاب مكنيد. او منزّه و فراتر است از آنچه [با وى] شريک مىسازند.
📚 سوره نحل، آیه ۱
🔻در روایات ائمه علیهم السلام منظور از امرالله، به ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه اشاره دارد.
🔅 امام صادق علیه السلام اولین کسی که با قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف بیعت میکند، جبرئیل علیه السلام است... سپس با صدای بلندی که همگان آن را میشنوند ندا میدهد: أَتَی أَمْرُ اللهِ فَلاَ تَسْتَعْجِلُوهُ
📚 کمال الدین، شیخ صدوق ص۶۷۱
آیه مهدوی «جزء پانزدهم» قرآن کریم
💠 وقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا
▫️و بگو حق آمد و باطل نابود شد. یقینا باطل نابود شدنى است
📚 سوره اسرا، آیه ۸۱
🔅 از امام باقر علیه السلام در معنای تفسیر آیه نقل شده، هنگامی که امام قائم عجل الله تعالی فرجه قیام کند، دولت باطل برچیده میشود.
🔰 در بعضی از روایات عبارت «جاءَ الْحَقُ وَ زَهَقَ الْباطِلُ» به قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه تفسیر شده است. امام باقر علیه السلام فرمود مفهوم این سخن الهی چنین است: «هنگامی که امام قائم علیه السلام قیام کند دولت باطل برچیده میشود».
📚 کافی، شیخ کلینی ج ۸، ص ۲۸۷
آیه مهدوی «جزء شانزدهم» قرآن کریم
💠 قلْ كُلٌّ مُّتَرَبِّصٌ فَتَرَبَّصُوا ۖ فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحَابُ الصِّرَاطِ السَّوِيِّ وَمَنِ اهْتَدَىٰ
▫️بگو همه در انتظارند پس در انتظار باشيد زودا كه بدانيد ياران راه راست كيانند و چه كسى راهيافته است.
📚 سوره طه، آیه ۱۳۵
🔅 در روایت امام کاظم علیه السلام، صراط سوی (راه میانه) حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه دانسته شده و هدایت مربوط به کسی است که به طاعت او راه یافته باشد.
📚 بحارالأنوار علامه مجلسی ج۲۴ ص۱۵۰
آیه مهدوی «جزء هفدهم» قرآن کریم
💠 ولَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ
▫️و در حقيقت، در زبور پس از ذکر (تورات) نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته من به ارث خواهند برد.
📚 سوره انبیا، آیه ۱۰۵
🔅 از امام باقرعلیه السلام در یکی از کوتاه ترین روایات موجود نقل شده است که بعد از ذکر آیه فرمودند: "هم نحن" یعنی منظور از آیه ما هستیم.
📚 تفسیر البرهان سید هاشم بحرانی ج۳ ص۸۴۸
آیه مهدوی «جزء هجدهم» قرآن کریم
💠وعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ...
▫️خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كردهاند، وعده داده است كه حتماً آنان را در اين سرزمين جانشين قرار دهد...
📚 سوره نور، آیه ۵۵
🔺در خصوص این آیه روایات متعددی از اهل بیت علیهم السلام وجود داردکه مصداق آیه، امام قائم علیه السلام است.
امام صادق علیه السلام در معنای این آیه شریفه فرمودند "قَالَ نَزَلَتْ فِي اَلْقَائِمِ"
📚 الغیبه شیخ نعمانی ج۱ ص۲۴۰
آیه مهدوی «جزء نوزدهم» قرآن کریم
💠إن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ
▫️اگر بخواهيم، نشانه اى از آسمان بر آنان فرود مىآوريم، تا در برابر آن، گردنهايشان خاضع گردد
📚 سوره الشعرا، آیه ۴
🔅 از امام صادق علیه السلام نقل شده: این آیه درباره قائم آل محمد صلی الله علیه و آله نازل شده که اسم او از سوی آسمان اعلام خواهد شد.
ایشان فرمودند منادی از آسمان نام صاحب امر عجل الله تعالی فرجه را به عنوان صاحب امر ندا میدهد و میگوید (حالا که مشخص شد امر به دست چه کسی است) دیگر جنگ برای چیست؟
📚 الغیبه شیخ نعمانی ج۱ ص۲۶۶
آیه مهدوی «جزء بیستم» قرآن کریم
💠 أمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ ۗ أَإِلَـٰهٌ مَّعَ اللَّـهِ ۚ قَلِيلًا مَّا تَذَكَّرُونَ
▫️یا کسی که دعای مضطر را اجابت می کند و گرفتاری را برطرف می سازد ، و شما را خلفای زمین قرار می دهد آیا معبودی با خداست؟! کمتر متذکّر می شوید!
📚 سوره نمل، آیه ۶۲
🔅 امام صادق علیه السلام فرمودند منظور از این آیه قائم آل محمد صلی الله علیه و آله است و سپس قسم خوردند که منظور از "مضطر" امام قائم است که ظهور و عا میکند و سوء برداشته میشود.
📚 البرهان سید هاشم بحرانی ج۴ ص۲۲۵
آیه مهدوی «جزء بیست و یکم» قرآن کریم
💠 قلْ يَوْمَ الْفَتْحِ لَا يَنفَعُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِيمَانُهُمْ وَلَا هُمْ يُنظَرُونَ
▫️بگو روز پيروزى، ايمان كسانى كه كافر شدهاند سود نمىبخشد و آنان مهلت نمىيابند
📚 سوره سجده، آیه ۲۹
🔅 از امام صادق علیه السلام روایت شده، روز فتح و پیروزی روزی است که دنیا بر روی حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه گشوده میشود. این روایت علاوه بر کتب شیعه، توسط قندوزی حنفی هم نقل شده است.
📚 ینابیع الموده قندوزی حنفی ج۳ ص۲۴۶
آیات مهدوی «جزء بیست و دوم» قرآن کریم
💠 ولَوْ تَرَىٰ إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ وَأُخِذُوا مِنْ مَكَانٍ قَرِيبٍ وَقَالُوا آمَنَّا بِهِ
▫️و ای کاش می دیدی هنگامی را که [ کافران ] وحشت زده اند گریزی نمانده است و از جایی نزدیک گرفتار آمده اند. و می گویند به او ایمان آوردیم
📖 سوره سبا، آیه ۵۱ و ۵۲
🔅 روایاتی در خصوص این آیه وجود دارد که ارتباط آن با ظهور را روشن میسازد. امام باقر علیه السلام فرمود منظور از آمنّا به حضرت قائم و کفروا به که در ادامه آیه آمده است منظور منکرین امام قائم علیه السلام است.
📚تفسیر عیاشی ج۲ ص۵۷
آیه مهدوی «جزء بیست و سوم» قرآن کریم
وَلَتَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِینٍ
▫️و قطعاً پس از چندی خبر آن را خواهید دانست
📖 سوره ص، آیه ۸۸
امام صادق علیه السلام فرمودند این آیه «عِنْدَ خُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ» یعنی هنگام خروج قائم عجل الله تعالی فرجه است.
📚 کافی شیخ کلینی ج۸ ص۲۸۷
آیه مهدوی «جزء بیست و چهارم» قرآن کریم
💠وأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا
▫️و زمين به نور پروردگارش روشن گردد
📖 سوره زمر، آیه ۶۹
🔅از امام صادق علیه السلام نقل شده است که بعد از ظهور امام قائم علیه السلام زمین به نور پروردگارش روشن شده و ظلمت از بین میرود.
🔻در بعضى از روايات اهل بيت علیهم السلام به قيام حضرت مهدى علیه السلام تفسير شده در حقيقت نوعى تطبيق و تشبيه است و تاكيدى بر اين معنى است كه به هنگام قيام مهدى علیه السلام دنيا نمونهاى از صحنه قيامت خواهد شد و عدل و داد به وسيله آن امام به حق و جانشين پيامبر صل الله علیه و آله و نماينده پروردگار، در روى زمين تا آنجا كه طبيعت دنيا مىپذيرد حكم فرما خواهد شد.
📚 تفسیر نمومه آیت الله مکارم شیرازی ج۱۹ ص۵۴۵
آیه مهدوی «جزء بیست و پنجم» قرآن کریم
💠 سنُرِیهِمْ آیاتِنَا فِی الْآفَاقِ وَفِی أَنفُسِهِمْ حَتَّیٰ یتَبَینَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُ
▫️به زودی نشانههای خود را در افقها و در نفوسشان به آنها نشان خواهیم داد تا برایشان روشن شود که او حق است
📖 سوره فصلت، آیه ۵۳
از امام صادق علیه السلام نقل شده است که در مورد "حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ" فرمود "ذَاكَ قِيَامُ اَلْقَائِمِ" یعنی منظور قیام قائم علیه السلام است.
📚 کافی شیخ کلینی ج۸ ص۱۶۶
آیه مهدوی «جزء بیست و ششم» قرآن کریم
💠 واسْتَمِعْ يَوْمَ يُنَادِ الْمُنَادِ مِن مَّكَانٍ قَرِيبٍ يَوْمَ يَسْمَعُونَ الصَّيْحَةَ بِالْحَقِّ ۚ ذَٰلِكَ يَوْمُ الْخُرُوجِ
▫️و روزى كه منادى از جايى نزديک ندا مىدهد، به گوش باش. روزى كه صیحه را به حق مىشنوند، آن روزِ خروج است.
📖 سوره ق، آیات ۴۱ و ۴۲
در حدیثی از امام صادق علیه السلام، از صیحه به معنی نام امام زمان از آسمان و یوم الخروج به رجعت یاد شده است.
📚 تفسیر قمی علی بن ابراهیم ج۲ ص۳۲۷
آیه مهدوی «جزء بیست و هفتم» قرآن کریم
💠 اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا
▫️بدانید خداست که زمین را پس از مرگ، زنده می گرداند
📖 سوره حدید، آیه ۱۷
🔹ارباب عالمین، حضرت سید الشهداء علیه السلام فرمودند خداوند با نهمین فرزند من که امام قائم است، زمین را زنده میکند.
📚 کمال الدین شیخ صدوق ص۳۱۷
آیه مهدوی «جزء بیست و هشتم» قرآن کریم
💠 هوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
▫️اوست كسى كه فرستاده خود را با هدايت و دین درست روانه كرد، تا آن را بر هر چه دين است فائق گرداند، هر چند مشركان را ناخوش آيد.
📖 سوره صف، آیه ۹
🔹این آیه در خصوص فائق آمدن اسلام بر تمامی ادیان هیچگاه تاکنون محقق نشده است از طرفی ما یقین به راستگو بودن خداوند داریم. علاوه بر روایات شیعه و اعتراف مخالفین شیعه مبنی بر دلایت این آیه بر موضوع ظهور و مهدویت، اصلا آیه جز با تفسیر به ظهور معنای درستی پیدا نمیکند.