استاد محمدحسین فرجنژاد
💡معاد مادی یهودی (قسمت سوم) 🔦 پس از رنسانس که نفوذ تفکرات یهودی و کابالیستی بر اروپاییان بیشتر و پر
💡معاد مادی یهودی (قسمت چهارم)
🔦 نویسنده سپس استدلالهای فریسیان دربارهی رستاخیز مردگان را از «تورات» آورده و نوشته است: و آنچه آشکار است و خود فریسیان هم نمیتوانند منکر شوند، این است که هیچ جا در اسفار پنجگانهی تورات، دربارهی رستاخیز، به طور شفاف سخن گفته نشده است. افزون بر صدوقیان، فرقهی سامرهایها (شومرونیها) هم منکر رستاخیز مردگان هستند.
🔦 ولی در اینکه این رستاخیز مورد قبول گروهی از یهودیان در کجاست، باز هم اختلاف وجود دارد، نویسنده در اینباره نیز میفرماید: بین نظریات علمای یهود دربارهی مرگ و آخرت، اختلافات بارزی را میتوان مشاهده کرد. دانشمندان یهود دوران اولیه، دوران ماشیح (مسیح موعود یهود) را با جهان آینده یکی دانستهاند.
🔦 طبق نظر آنها، منجی موعود به وضع و نظام فعلی در این جهان پایان داده، نظامی جاودان برقرار خواهد ساخت که در آن افراد عادل و نیکوکار، یک زندگی روحانی فارغ از قید و بندهای جسم را طی خواهند کرد، در حالی که معلمان دوران بعدی، دورهی ماشیح را یک مرحلهی زودگذر، واقع در میان دنیای فعلی و جهان آینده میدانستند.
📚اسطورههای صهیونیستی سینما، صفحه 114، محمدحسین فرجنژاد
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
📋 #نظرسنجی| با سلام و احترام خدمت مخاطبین محترم کانال موسسه رسانه ای استاد فرج نژاد، درخواست داریم سطح رضایت خود را از کانال مشخص کنید:
🌐 EitaaBot.ir/poll/xfjwv
💬 پیشنهادات و انتقادات خود را به آیدی @admin_eeita بفرستید.
#موسسه_فرهنگی_رسانهای_استاد_فرجنژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎥#ببینید|جنگ قومیتی، نژادها و طوایف - بخش اول 👤استاد محمد حسین فرج نژاد 📆24 تیر 1398 ⬇️فیلم با کی
41.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید|جنگ قومیتی، نژادها و طوایف - بخش دوم
👤استاد محمد حسین فرج نژاد
📆24 تیر 1398
⬇️فیلم با کیفیت:
🌐 aparat.com/v/myUG5
#جنگ_هبیریدی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
🏦عطش بیپایان بانکها برای مکیدن خون مردم جهان
💰در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانکهای واسط بین مافیای اروپایی - آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف میکند: «قلب سرمایهداری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهیهای مردم.
💰بدهی مردم، زمانی بیشتر میشود که در درگیریهای محلی مبتلی شوند و در جنگهای محلی، اسلحههای کوچک، کاربرد همگانی دارد و تجارت اسلحههای کوچک، سود سرشاری دارد. ما هم به عنوان بانک، واسط بین اسلحه سازان غربی و خریداران قاچاق اسلحه های کوچک از کشورهای جهان سوم هستیم.
💰اما منفعت اصلی ما از سود سرشار این قاچاق تجارتنما نیست، بلکه هر جا اسلحه بیشتر راه پیدا کند، درگیریها بیشتر میشود؛ هرجا درگیری بیشتر شود، ثبات بههم میریزد؛ هرجا ثبات بههم ریزد، اقتصاد تضعیف میشود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانکها میگیرند و بدهکار سیستم سرمایهداری میشوند.
💰در نهایت هر کس افسار بدهیها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل میکند.» و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، میتوان بر مردم حکومت کرد!
📕مقاله آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی، نشریه خردورزی، مرحوم استاد محمد حسین فرج نژاد
#اقتصاد
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
فضای مجازی 1.mp3
2.37M
📻 #بشنوید| معرفی فضای مجازی و روند آموزش کار در این فضا
👤 استاد محمد حسین فرج نژاد
📆 10 بهمن 1395
#فضای_مجازی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
❓ تعامل رسانه با جامعه به چه نحو است؟
🌐 پرسیده میشود اگر که جامعه اصلاح شود، ماهیت رسانه هم اصلاح میشود؟ به لحاظ منطقی بله زمانی که جامعه عوض بشود رسانه هم عوض میشود اما به کل قرار است که رسانه جامعه را اصلاح کند. جامعه چطور اصلاح میشود؟
⭕️ دانشگاه ما و ساختار آن بویژه در حوزه علوم انسانی غربی است، نظام آموزشی ما در مقطع پیش از دانشگاه هنوز کمبودهای بسیار زیادی دارد، رسانه ما هم که اینطور است، وضعیت بازار ما اعم از اسباببازی، پوشاک، و کالاهای مختلف هم که پر از ایراد است، پس چگونه جامعه عوض خواهد شد؟
♻️ جامعه با معلمان خود، با ساختار آموزشی خود، با صنایع فرهنگی، صنایع پوشاک، معماری و مهمتر از همه نظام رسانهای خود متأثر شده و اصلاح میشود. چه تغییر رویکردی در هرکدام از اینها اتفاق افتاده است که جامعه تغییر کند؟
⚠️ در مقاطعی رسانه مخاطب را به دنبال خود میکشد و در مقاطع دیگر مخاطب رسانه را به دنبال خود میآورد. اما واقعیت این است که رسانه منبع تأثیرگذاری بر روی جوامع است.
📎 دوره دین و سینما، فلسفه و ماهیت سینما با تدریس دکتر حسنی
#سواد_رسانه
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
فضای مجازی 2.mp3
2.98M
📻 #بشنوید| آیا بحث های در مورد سواد رسانه ای لازم است؟ آیا این بحث ها کافیست؟
👤 استاد محمد حسین فرج نژاد
📆 10 بهمن 1395
#سواد_رسانه
#فضای_مجازی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡معاد مادی یهودی (قسمت چهارم) 🔦 نویسنده سپس استدلالهای فریسیان دربارهی رستاخیز مردگان را از «تورا
💡معاد مادی یهودی (قسمت پنجم)
🔦 همینطور که این جملههای «تلمود» گویاست، گروهی از فریسیان، معاد را کاملا مادی و در همان دوران ماشیح میدانند، ولی گروهی اعتقاد دارند که دوران ماشیح، میان این جهان و جهان آینده است؛ گرچه روشن نیست که جهان آینده از نوع دیگری غیر از این جهان مادی و دوران ماشیح باشد.
🔦 شرط پیروزی در جهان آینده در «تلمود»، خواندن و آموزش تورات و به جا آوردن فرمانهای خدای یهود دانسته شده و در جایی دیگر، شرط سکونت در اسرائیل یا علاقهمند کردن فرزندان به آموختن تورات برای بهره بردن از جهان آینده، قرار داده شده است.
🔦 البته قولی هم به بهرهمندی عادلان و نیکان غیر یهود از از نصیبهای جهان آینده و عالم باقی داده شده است، ولی باید مشخص شود که ملاک عدالت و نیکی غیر یهود از منظر یهود چیست؟ وجود باغ بهشت و جهنم هم با طبقههای هفتگانه در تلمود پذیرفته شده است.
📚اسطورههای صهیونیستی سینما، صفحه 115، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
#یهود_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
فضای مجازی 3.mp3
3M
📻 #بشنوید| چه محتواهایی باید به مباحث سواد رسانهای اضافه شود؟
👤 استاد محمد حسین فرج نژاد
📆 10 بهمن 1395
#سواد_رسانه
#فضای_مجازی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📜تاریخ یهود (دوره دهم) 🔘 دوران جنگ های صلیبی که از سال 1091 تا 1394م. تداوم یافت. همراه با افول بغد
📜 تاریخ یهود (دوره یازدهم) - بخش اول
🔘 شوالیه های هم پیمان یهودیان و مسیحیان جنگ طلب، پس از جنگ های صلیبی به کشور خود بازگشتند، گروه های مخفی، دولت در سایه ایجاد کردند و به تدریج اقتدار اقتصادی یافتند؛ «شوالیه های معبد» یکی از همین گروه هاست.
🔘 زمینه های ایجاد تصوف یا عرفان یهودی در همین زمان و در میان بازگشتگان از جنگ های صلیبی و اشرافیت یهود، شکل گرفت و بلاخره در اوایل قرن چهاردهم میلادی با تدوین کتاب «زوهر» به انسجام رسید.
🔘 در همین دوران، مهاجرت بیشتر یهودیان به ایتالیا، جنوب فرانسه، اسپانیا، پرتغال، و روسیه انجام پذیرفت، چرا که این کشورها درحال تبدیل به مراکز مهم اقتصادی بودند. در این عصر، یهودیان که سالها از نظر علمی در فلسفه و عرفان شاگرد مکتب مسلمانان بودند، در انتقال فرهنگ و علوم تمدن اسلامی به اروپا، نقش برجستهای داشتند.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 124
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📜 تاریخ یهود (دوره یازدهم) - بخش اول 🔘 شوالیه های هم پیمان یهودیان و مسیحیان جنگ طلب، پس از جنگ های
📜 تاریخ یهود (دوره یازدهم) - بخش دوم
🔘 همچنین، یهودیان ثروتمند نفوذ گستردهای در دربارهای اروپایی داشتند و اولین زمینه استعمار ماوراء بحار با کمک وام های یهودیان و کشتی های مسافرتی و جنگی یهودیان اسپانیا و پرتغال شکل گرفت.
🔘 واسکو داگاما کیریستوف کلمب و سایر دریانوردان و غاصبان یهودی، سفرهای دریایی سیاسی و تجاری - نظامی خویش را آغاز کردند. در همین سفرها با سرزمین های جدیدی که قرن ها پیش مسلمانان یافته بودند (قاره آمریکا، هندوستان و شرق دور) آشنا شدند و به غصب و تاراج آن مشغول شدند.
🔘 مطالعه فیلم های معروف به وسترن و فیلم های سفرهای دریایی غریبان و ورود همراه با نظامی گری و وحشی گری آنها به آمریکا و هند و شرق دور، در این باره لازم است.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 125
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎥#ببینید|جنگ قومیتی، نژادها و طوایف - بخش دوم 👤استاد محمد حسین فرج نژاد 📆24 تیر 1398 ⬇️فیلم با کی
18.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید|بخش آخر جنگ هیبریدی
👤استاد محمد حسین فرج نژاد
📆24 تیر 1398
#جنگ_هیبریدی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad