🔸 قابل توجه اصفهانیها👇
✅ سخنرانیهای #استاد_عابدینی در دهه اول محرم در شهر #اصفهان 👇
🌐 1 https://eitaa.com/abedini/5973
🌐 2 https://eitaa.com/abedini/5969
🔸
@Salehi786
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه قم
🔻پردیس نوآوری ایتا با همکاری مرکز رشد دانشگاه قم برگزار میکند.
🔹بوت کمپ تابستانه پردیس نوآوری ایتا
🔻یادگیری پروژه محور
🔻فرصت استخدام (افراد برتر)
🔻نقشه راه عملی 0 تا 100
🔻شناخت عمیق از نیازمندیهای صنعت
🔻هدایتگری (mentorship) یک به یک و گروهی
🔻گواهی پایان دوره
🔻 امکان گذراندن واحد کارآموزی
🔻با حمایت پیامرسان ایتا
⏰ مهلت ثبتنام تا پنجشنبه ۲۱ تیرماه
🔻مدت دوره برگزاری تابستان ۱۴۰۳
🔻لینک ثبتنام
pardis.eitaa.com/registor-form
🤝روابطعمومی دانشگاه قم🤝
@university_of_qom
روبیکا | لینکدین
#سرآمدی_علمی_تربیت_ولایی_نشاط_معنوی
🔸 سوال یافتند در مورد مطلب پیرامون روایت «زَمَانُ الْمِيزَان»
https://eitaa.com/salehy/3715
https://eitaa.com/salehy/3677
🔸 #پاسخ در ادامه👇
🌐 eitaa.com/salehi786/2773
قیاس مع الفارق است
مگر مردم نصب امام میکنند؟
ضمن اینکه صحبت از شایستگیهای اشخاص و اعلام فضایلشان و جنبهی فاعلیت از جانب آنها نیست
صحبت از تشخیص موقعیت در قابلیت مردم و زمانه است که ناظر به سطح همراهی و قابلیت مردمان میتوان ایشان را رشد داد.
چرا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) از جانب پیامبر (صلی الله علیه و آله) مأمور به صبر شدند؟ (وقتی مردم قابلیت همراهی و حمایت از ایشان را بروز ندادند)
چرا در زمانه حکومتشان افراد خاصی مثل زیاد بن ابی را حاکم فارس کردند؟
البته این به معنای توقف نیست، بلکه به معنای تمنای عمومی و گفتمانی و انتظار در عین شناخت گامهای حرکت اجتماعی برای رشد دادن مردم بسمت شخص مطلوب است. مراحلی را باید طی کرد تا زمینهی ظهور شخص مطلوب ایجاد شود
نه تحمیل
نه تعطیل
بلکه حرکت همراه با مدارا و تکمیل
انتظار الفرج که خودش تحقق ظهور نیست، پس چرا آن تمنای درون انتظار را هم جزیی از همان فرج شمرده اند؟
بلکه بالاتر داریم که:
اِنْتِظَارُ اَلْفَرَجِ مِنْ أَعْظَمِ اَلْفَرَجِ .
https://hadith.inoor.ir/hadith/357094
آیا اگر مردم در زمان امامان معصوم (علیهم السلام) هنوز قابلیت و آمادگی لازم برای تحقق قیام قائم و ظهور نهایی را ندارند (و به تعبیر همان روایت مذکور در آن متن، هنوز «زَمَانُ الْمِيزَان» برای ظهورشان نیست) پس بگوییم که دعا و تمنا و انتظار هم نداشته باشند؟
چرا وقتی امامان معصوم (علیهم السلام) را به قیام دعوت میکردند حضرات نمیپذیرفتند و مثل همان روایت پاسخ میداند که زمانه هنوز «زَمَانُ الْمِيزَان» برای ما نیست
http://hadith.inoor.ir/hadith/119250
قابلیت مردم و بدنه حاکمیت زمانه طاغوت (در زمان شاه) چون قابلیت اخذ فرمان امام خمینی را یافت و همراه امام شد آن روح بلند امام در آنها نافذ و اثرگذار شد
اتفاقا این هنر امام بود که فضای زمانهاش را تشخیص داد
اما در همان زمان، امام میدانست مردم تا حد مشارکت و جمهوری و دموکراسی در این زمانه میتوانند جلو بیایند و هنوز قابلیت اخذ حکومت تامهی ولی فقیه را ندارند (مثل حاکمیت رسول خدا ص و امیرالمومنین ع با نصب مستقیم حکام مناطق و مناصب)، لذا وقتی تشخیص دادند که قابلیت اخذ و پذیرش آن مدل را فعلا ندارند، راه بسوی آن را با فضای مورد پذیرش زمانه در دموکراسی و در قالب نحوه حکمرانی بصورت «جمهوری اسلامی» مطرح کردند
لذا در جواب نامه آیت الله بهجت که گفته بودند نحوه حکمرانی بصورت حکومت اسلامی باشد، و نه جمهوری اسلامی، امام پاسخ فرمودند که هنوز قابلیت عمومی آمادگی پذیرش آن را ندارد
یک حکیم هم نظر به فاعلیت فاعل دارد و هم نظر به قابلیت قابل، تا بتواند بهترین عمل صالح بهنگام را برای هر زمانی مخصوص همان زمان بشناسد و تصمیم بگیرد