eitaa logo
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
381 ویدیو
205 فایل
﷽💫طلبه ای ساده محضر اساتیدعظیم القدر @abedini ⚡لیسانس نرم افزار ⚡ارشدمهندسیIT با پایان نامه برگزیده کشوری درجشنواره علامه حلی ⚡دکترای عرفان اسلامی zil.ink/salehi786 💠پاسخها @Salehi786 📲نرم‌افزار @SalehiApps ✅تدریس @Shia_erfan و @Sania_Ashar @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
◽️٢ 💥پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: در هر نبردي اين دعا را خواندم، به بركت آن، بر دشمنانم پيروز شدم. هم چنين فرمود: «هر كه اين دعا را بخواند در چهره اش نور اوليا خواهد بود و هر سختي برايش آسان و هر آساني شدني خواهد گرديد.» 🔸 🔸حاج شیخ جعفر ناصری، در مورد دعای صحیفه: 💥عارف گرانقدر حضرت آیت ­الله ­کشمیری (قدس سره) سفارش زیادی به خواندن این دعا می­ کردند و میفرمودند: اگر انسان بتواند با شرایط این دعا را بخواند  آثار و برکاتش زیاد و محسوس خواهد بود که برخی از شرایط آن از این قرار است: 💥 *هر شب قبل از خواب در حالی که معده را سبک نگاه داشته، با وضو در اطاقی ساکت با لباسی پاک و دور از چیزی که ذهن را مشغول نماید دو رکعت نماز حاجت بخواند و بعد این دعای صحیفه را بخواند و سپس تسبیح حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بخواند و با یاد خدا به بستر خواب رود (البته باید بستر خواب هم پاک باشد) و فاصله ­ای بین خواندن این دعا و خواب نباشد و مناسب است هر شب یک مرتبه این دعا را بخواند ولی شبهای جمعه پنج مرتبه، و مدتی مداومت نماید تا صحیفه اعمال او پاک شود، و مستعد زیارت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در خواب گردد.* 🔸 🔰متن دعای شریف صحیفه (سبحان)🔰 💥 *بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيم* *سُبحَانَ اللهِ العَظِیمِ و بِحَمدِه،* *سُبحَانَ اللهِ العَظِیمِ و بِحَمدِه،* *سُبحَانَ اللهِ العَظِیمِ و بِحَمدِه،* 💥سُبحَانَهُ مِن إِلَهٍ مَا أَملَکَهُ، منزه است او، خدایی که چه برترین حکمران است 💥وَ سُبحَانَهُ مِن مَلِیكٍ مَا أَقدَرَهُ، و منزه است او، حکمرانی که چه قدرتمندترین است 💥وَ سُبحَانَهُ مِن قَدِیرٍ مَا أَعظَمَهُ، و منزه است او، قدرتمندی که چه عظیم‌ترین است 💥وَ سُبحَانَهُ مِن عَظِیمٍ مَا أَجَلَّهُ، و منزه است او، عظیمی که چه باشکوه‌ترین است وَ سُبحَانَهُ مِن جَلِیلٍ مَا أَمجَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مَاجِدٍ مَا أَرأَفهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن رَءُوفٍ مَا أَعَزَّهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن عَزیزٍ مَا أَکبَرَهَ، وَ سُبحَانَهُ مِن کَبِیرٍ مَا أَقدَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن قَدِیمٍ مَا أَعلاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِن عَالٍ مَا أَسناهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن سَنِیٍّ مَا أَبهاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن بَهِِیِّ مَا أَنوَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مُنِیرٍ مَا أَظهَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن ظَاهِرٍ مَا أَخفاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن خَفِیِّ مَا أَعْلَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن عَلِیمٍ مَا أَخْبَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن خَبِیرٍ مَا أَکرَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن کَرِیمٍ مَا أَلطَفَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن لَطِیفٍ مَا أَبصَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن بَصِیرٍ مَا أَسمَعَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن سَمِیعٍ مَا أَحفَظَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن حَفِیظٍ مَا أَملاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مَلِِیِّ ما أَوفاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن وَفِیٍّ ما أَغناهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِن غَنِِیٍّ ما أَعطاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مُعْطٍ مَا أَوسَعَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن وَاسِعٍ مَا أَجوَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن جَوَادٍ مَا أَفضَلهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مُفْضِلٍ مَا أَنْعَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مُنْعِمٍ مَا أَسْیَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن سَیِّدٍ مَا أَرحَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن رَحِیمٍ مَا أَشَدَّهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن شَدِیدٍ مَا أَقواهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن قَوِيٍّ مَا أَحکَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن حَكِیمٍ مَا أّبطَشَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن بَاطِشٍ مَا أَقوَمَهُ، و سُبحَانَهُ مِن قَیُّومٍ مَا أَحمَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن حََمیدٍ مَا أَدوَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن دَائِمٍ مَا أَبقاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن بَاقٍ مَا أَفرَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن فَردٍ ما أَوحَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن واحدٍ ما أَصمَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن صَمَدٍ ما أَملَکَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مِن مالِکٍ ما أولاهُ، وَ سُبحانُهُ مِن وَلیٍّ ما أَعظَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن عَظیمٍ ما أَکمَلَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن کامِلٍ ما أَتَمَّهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن تامٍ ما أَعجَبَهُ، وَ سُبحانَهُ مِن عجیبٍ ما أَفخَرهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن فاخِرٍ ما أَبعَدهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن بَعیدٍ ما أَقرَبَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن قَریبٍ ما أَمنَعَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مانِعٍ ما أَغلَبَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن غالِبٍ ما أَعفاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن عَفوٍّ ما أَحسَنَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مُحسنٍ ما أَجمَلَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن جَمیلٍ ما أَقبلَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن قابلٍ ما أَشکَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن شَکورٍ ما أَغفَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن غَفورٍ ما أَکبَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن کبیرٍ ما أَجبَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن جبّارٍ ما أَدیَنَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن دَیّانٍ ما أَقضَاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن قاضٍ ما أَمضاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن ماضٍ ما أَنفَذَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن نافِذٍ ما أَرحَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن رَحیمٍ ما أَخلَقَهُ، 👇👇👇
◽️٣ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ خالِقٍ ما أَقهَرَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قاهِرٍ ما أَملکَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَلیکٍ ما أَقدَرَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قادِرٍ ما أَرفَعَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَفیعٍ ما أَشرَفَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَریفٍ ما أَرزَقَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رازِقٍ ما أَقْبَضَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قابِضٍ ما أَبسَطَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ باسِطٍ ما أَهداهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ هادٍ ما أَصدَقَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ صادقٍ ما أَبداهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بادئٍ ما أَقدَسَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قُدُّوسٍ ما أَطهَرَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ طاهِرٍ ما أَزکاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ زَکيٍّ ما أَبقاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ باقٍ ما أَعوَدَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُعیدٍ ما أَفطَرَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ فاطِرٍ ما أَرعاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ راعٍ ما أَعوَنَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُعینٍ ما أَوهَبَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ وَهَّابٍ ما أَتوَبَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ تَوَّابٍ ما أَسخاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَخيٍّ ما أَبصَرَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَصیرٍ ما أَسلَمهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَلیمٍ ما أَشفاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شافٍ ما أَنجاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُنجٍ ما أَبَرَّهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بارٍّ ما أَطلَبَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ طالِبٍ ما أَدرَکَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُدرکٍ ما أَشَدَّهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَدیدٍ ما أَعطَفَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُتَعَطِّف ما أَعدَلَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عادلٍ ما أَتقَنَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُتقِنٍ ما أَحکَمَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ حَکیمٍ ما أَکفَلَهُ، وَ سُبحانهُ من کَفیلٍ ما أَشهَدَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَهیدٍ ما أَحمَدَهُ، *وَ سُبْحَانَهُ هُو الله العَظیم وَ بِحَمدهِ وَ الحَمدُ للهِ وَ لا إلَهَ إلّا اللهُ وَ اللهُ أَکبَرُ وَ للهِ الحَمدُ وَ لا حَولَ وَ لا قَوَّةَ إِلّا بِالله العَليِّ العَظیم، دافِعِ کُلِّ بَلیَّةٍ وَ هَوَ حَسبي وَ نِعمَ الوَکیل.*💥 🔸🔸🔸 📚مهج الدعوات، صفحات ۷۹ و ۸۲ تا ۸۴ 🔸دعای شریف صحیفه (سبحان) https://hadith.inoor.ir/hadith/281876 http://akhlagh.ziaossalehin.ir/content/12618 🔸 🌷التماس دعا برای ظهور مولا🙏 🔸 @Salehy
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮 دعای شریف صحیفه (سبحان) به ویژه برای ایّام البیض 🔮 hadith.inoor.ir/hadith/281876 @Salehy
مطالب خوب کانال زندگی شهیدانه👇تذکریست که ما را قدرشناس خون شهدا نگهدارد http://eitaa.com/shahidaneh110 نمونه پیامهایشان👇(کانال یکی از دوستان خیلی خوب ما و از شاگردان موفق استاد عابدینی است)
هدایت شده از زندگی شهیدانه
🌸شهید صلاح غندور، باید شبیه به نیروهاى لحدى و اسرائیلى می شد تا بتواند از محل ایست و بازرسی عبور کند، لذا باید از لحاظ چهره و لباس خود را به آنان شبیه مى‏ کرد. 🌸قرار بر این بود که لباس افسران و نظامیان آنتوان لحد را پوشید و محاسنش را نیز تراشید. هنگامى که با ماشین ریش‏ تراشى محاسنش را کوتاه مى‏ کردم، دستم صورت او را لمس کرد، ناخواسته اشک در چشمانم حلقه میزد. دست‏هایش را بر چشمانم کشید و اشک‏هایم را پاک کرد. حالِ مرا که دید، چند لطیفه‏ ى خنده‏ دار و بامزه تعریف کرد تا مرا بخنداند. 🌸در آن لحظات، نکته‏ى جالبى برایم تعریف کرد. از یک فیلم ایرانى “بلمى به سوى ساحل” گفت. در آن فیلم، چند تن از نیروهاى سپاه براى نفوذ به مواضع نیروهاى دشمن در خرمشهر، لباس سربازان عراقى را بر تن مى‏ کنن و محاسنشان را نیز مى‏ تراشن و در لحظه‏ تراشیدن ریش، از چهره‏ جدید همدیگر خنده‏شا مى‏ گیرد و با هم به مزاح و خنده مى‏پردازند. 🌸از من یک نوار کاست قرآن درخواست کرد تا در لحظات قبل از عملیات به آن گوش بدهد. یک دستگاه بى‏ سیم هم براى ارتباط رادیویى با فرماندهى عملیات طلب کرد که به او دادند. بعد میان دوستانش نشست و در حالى که همرزمان، او را غرق در بوسه مى‏ کردن و اشک از دیدگانشان جارى بود، منتظر فرمان عملیات شد.مشتاقانه در میان اشک و خنده، سه صلوات فرستاد، برخاست و رو به تصاویر حضرت امام خمینى(ره)، حضرت آیت‏ اللَّ خامنه‏ای و شهید سید عباس موسوى، سلام نظامى داده، از این‏که تا ساعتى دیگر نزد بزرگ رهبر خویش خمینى کبیر خواهد بود، ابراز خوشحالی ‏کرد. دوستان یکى – یکى او را در آغوش کشیدند. مى‏گریستند و مى‏خندیدند.
شب۲۳ ماه رمضان: در سجده ۲۲۵ مرتبه👆
شب۲۳ ماه رمضان: در سجده ۲۲۵ مرتبه👆 (ص٨١٠ کتاب مفاتح الغیب استاد صمدی آملی، به نقل از نکته ٧٩۲ کتاب هزار و یک نکته آملی، و ایشان نقل دستورالعملی از علامه طباطبایی و ایشان از آیت الله سید علی قاضی) 🔸ترجمه و توضیح 👇 🌐 eitaa.com/salehy/1493
بسم الله علامه حسن‌زاده آملی از علامه طباطبایی و ایشان از آیت الله سیدعلی قاضی 🔸 🔸کتاب هزار و یک نکته، نكته ٧٩٢ : 🔻" يكى از مشايخم (علامه طباطبایی) رضوان الله تعالى عليهم از شيخ خود (آیت‌الله سید علی قاضی)، اين دستور را حكايت فرمود كه: 👌من قال فى الليلة كج (کج=23) من 3/6 ش 1/2 ه 2/6 ر 1/1 ا 2/4 ل 2/4 ل 1/1 ا 1/2 ه (= "شهر الله")، بعدد طيهار (عدد ابجد طیهار = ٢٢۵ مرتبه) : 🌟«يا طُهر يا طاهِر يا طَهور يا طَيْهُور يا طَيْهار» ساجداً، نَزَلَتْ عليهِ الملائكة و طَهَّرَتْهُ تَطهيرا (مجرب جدا). بايد به معنى نزول ملائكه توجه داشت." 🔸 🔸 ترجمه و توضیح: 🔻 هرکسی بگوید در شب ٢٣ از شهر الله (ماه مبارک رمضان) به تعداد ٢٢۵ مرتبه (که ابجد ذکر طیهار است)، کل این👇 ذکر را 🌟«يا طُهر يا طاهِر يا طَهور يا طَيْهُور يا طَيْهار» در حالت سجده، ملائکه الهی (که در شب قدر نازل میشوند) بر روح آن ذاکر نازل شده و او را (با اثر این اسماء الهی) پاک و طاهر می‌کنند، چه تطهیر و پاک کردنی. و این دستوری بسیار مجرب است. باید به معنی نزول ملائکه توجه داشت (که با هر بار ذکر هرکدام از این اسماء الهی، ملائکه ی موکَّل بر آن که تجلی دهنده‌ی اثر آن هستند، با محل نزول و صدور این اذکار که روح و جان ذاکر و گوینده‌ی این اذکار است، اتحاد وجودی می‌یابند، و اتحاد ذکر و ذاکر و مذکور محقق میشود، در این تجلی و تنزّل ملائکه الهی برای تجلّی این اسماء خاصّه‌ی طهارت روحانی یافتن در شب های قدر). 🔻درست است که وقت خاص دستور در نیمه شب منتهی به سحر شب ٢٣ ماه رمضان المبارک است، ولی انجام این ذکر در تمام شب‌های قدر ١٩ و ٢١ و ٢٣، و حتی در تمام شب‌های دهه‌ی سوم ماه رمضان، دارای اثر خواهدبود، که گل و شکوفه ی ویژه‌ی آن در شب بیست و سوم است. 🔸 🔸دو نکته دیگر درمورد اذکار فوق👇 🔻برای دقت در تعداد گفتن در سجده، میتوان از یکی از دو روش زیر استفاده کرد (با توجه به اینکه هر انگشت ۳ بند دارد و در هر دستمان میشود ۱۵ بند، و «۱۵*۱۵=۲۲۵») : 1⃣در سجده، برای هر بند از انگشتان دست راست، یک دور کامل ذکر را به تعداد ۱۵ بند دست چپ بخوانیم، و بعد برویم به بند بعدی از دست راست و یک دور ۱۵ تایی برای آن، و همینطور تا آخرین بند از دست راست، که میشود ) 2⃣به نام و نیت هرکدام از ۱۴ معصوم + حضرت معصومه بعنوان شماره پانزدهم (علیهم السلام)، به ازای هر کدام، یک دور بندهای دست راست را که ۱۵ بند هستند اذکار را بگوییم، و بعد به نیت معصوم بعدی همینطور تا ۱۵ بار ۱۵ تایی بشود ۲۲۵ بار. 🔸 🔻طَیْهور و طَیْهار، صیغه های مبالغه هستند به معنای شدت طهارت. بمانند واژگان دَیْهور و دَیْهار (مبالغه در دهر) که در ادعیه منقول از علامه کاشف الغطاء آمده است. ایشان غبار نعلین استادشان علامه بحرالعلوم را با حنک عمامه اش پاک می‌نمود. علامه طهرانی هم در ص٢٠٠ از رساله سيروسلوك منسوب به بحرالعلوم به معنای این اذکار اشاره کرده اند. دعای ذیل (در ادامه) هم که شامل اسماء «دَیهور و دَیهار» و اسم اعظم عبری «اهیه اشر اهیه» است بسیار عجیب در اثر است. 👇👇👇
🌟«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ أَللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ المَكْنُونِ الْمَخْزُونِ، السَّلامِ المُنْزِلِ المُقَدَّسِ الطّاهِرِ المُطَهَّرِ، يا دَهْرُ يا دَيْهُورُ يا دَيْهارُ، يا أَزَلُ يا أَبَدُ، يا مَنْ لَمْ يَلِد وَ لَمْ يُولَدْ، يا مَنْ لَمْ يَزَلْ، يا هُوَ يا هُوَ يا هُوَ، يا لا إِلهَ إِلّا هُوَ، يا مَنْ لا هُوَ إِلّا هُوَ، يا مَنْ لا يَعْلَمُ ما هُوَ إِلّا هُوَ، يا مَنْ لا يَعْلَمُ أيْنَ هُوَ إِلّا هُوَ، يا كائِنُ يا كَيْنانُ، يا رُوحُ، يا كائِناً قَبْلَ كُلِّ كَوْنٍ، يا كائِناً بَعْدَ كُلِّ كَوْنٍ، يا مُكِوِّناً لِكُلِّ كَوْنٍ، اهِياً شَر اهِيّاً (إِهیِه أَشِر إِهیِه)، يا مُجَلِّىَ عَظائِمِ الْأُمُورِ، سُبْحانَكَ عَلى حِلْمِكَ بَعْدَ عِلْمِكَ، سُبْحانَكَ عَلى عَفْوِكَ بَعْدَ قُدْرَتَكَ، «فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ» «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ» أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ محَمَّدٍ بِعَدَدِ كُلِّ شَىءٍ كَما صَلَّيْتَ عَلى إِبْراهِيمَ وَ آلِ إِبْراهِيمَ، وَ بارِكْ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ كَما بارَكْتَ عَلى إِبْراهِيمَ وَ آلِ إِبْراهِيمِ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ.» این👆 دعاییست که در آن خداوند را به بیانات متعدد به حقیقت اسم اعظمش (که مقام نوری حقیقت محمدیه و قلب محمد و آل محمد است) میخوانیم. مرحوم آیت الله سعادت پرور (در رسائل عرفانی ص۱۱۰) و آیت الله طهرانی (در رساله سیر و سلوک ص۲۰۰) از رساله سیر و سلوک منسوب به علامه سیدمهدی بحرالعلوم (رحمة الله علیهم) این دعا را نقل نموده اند، و می‌فرمایند بر سالک است که از مداومت بر آن غافل نگردد. 🔸 👌این شب‌ها، تمام ملائک و ارواح مؤمنین و تقدیرات تمام مخلوقات، همه وارد بر قلب امام عصر و حقیقت نور محمدیه در اسم اعظم وجودشان (ارواحنا فداه) می‌شوند، و به تقدیر و تثبیت و امضای آن خليفة الله و حجت الله و نور خدا میرسند، که قلب او قطب و محور هستی است، و همه بر مدار روح او و طواف قلب او وارد حرم الهی شده و به قرب خدا می‌رسند. پس این دعاها و اذکار و اعمال ما، همه برای تطهیر شدن ملکوتی و یافتن اذن ورود به حرم امن الهی در قلب امام است که او بابِ لقاءالله است و حرم خداست، و هم نزول ملائکه و نزول قرآن و نزول همه مقدرات بر قلب ایشان است، و هم عروج همه ملائکه و همه مخلوقات و صعود همه نفوس انسانی بسوی خدا، در کانال وجودی امام محقق میشود، و همه هستی با قدرت مطلق پرواز روحانیِ امام، و علمِ مطلق عقل قدسیِ امام، و عشق مطلق قلب نورانی امام، به حریم خالص توحیدِ احدیتِ الهی می‌رسند. 🙏پس خود را برای امام خالص کنیم، و با زیارات و عبادات و اذکار و توسلات و قرائت قرآن و استغفار و ... راهی بیابیم به حرم خدا در قلب اولیاء معصوم که همه جمع در قلب امام عصر هستند (علیهم السلام). 🔸 التماس دعا از همه شما مؤمنین و مؤمنات العبد محمدحسین صالحی سه‌شنبه ٢٣ اردیبهشت ٩٩ eitaa.com/salehy/1491 نقل علامه طهرانی eitaa.com/salehy/1492 نقل علامه حسن‌زاده 🔸 @Salehy @Salehi786
بسم الله ذکر «یا طُهر یا طاهر یا طَهور یا طَیْهور یا طَیْهار» 🔸بخشی از مصاحبه نشریه معارف (شماره ۶۸)، با حجت الاسلام والمسلمین @ahmad_aabedi 🔸 🔻نشریه معارف: با توجه به فضای روح افزای رمضان، اگر ممکن است توصیه هایی جهت استفاده بیشتر از این ماه پر برکت برای مخاطبان نشریه بفرمایید. 🔸 : 💫در مباحث عرفانی صوم که نمی توان وارد شد؛ اما نکته ای را متذکر می شوم. دیدنِ فرشته، مخصوصاً جبرئیل(علیه السلام) چیزی است که ممکن است. این مسئله چند راه دارد. شیخ اشراق در ابتدای «حکمت الاشراق» می گوید که اگر کسی فرشته ندیده، یا اینکه تنها یکی، دوبار دیده، راضی نیستم که کتاب من را بخواند! از کسی راضی هستم این کتاب را بخواند که فرشته دیدن برایش عادی شده باشد. حضرت امام خمینی (ره) هم در جایی می گویند که من می خواستم «حکمت الاشراق» را در قم تدریس کنم، میرداماد به خوابم آمد و گفت که درس نگو. از همین جا معلوم می شود که امام خمینی(ره) که می خواسته این کتاب را درس بدهد، یقیناً چیزهایی می دیده است. 💫و اما یکی از راه های دیدن فرشته که قدری سخت است، این می باشد که از شب اول ماه مبارک رمضان تا شب بیست و سوم هرشب صد مرتبه سوره دخان بخواند تقریباً شبی هفت ساعت طول می کشد می تواند فرشته را ببیند. 💫 یک راه دیگر این است که شب بیست و سوم، ٢٢۵ مرتبه این دعا را بخواند: 🌟 «یا طُهرُ یا طاهِرُ یا طَهورُ یا طَیهورُ یا طَیهار» [1]؛ که پنج اسم خداوند دربارة طهارت است [2]. البته شرایطی هم دارد که حتماً باید رو به قبله در سجده باشد، حتماً با وضو باشد، حتماً شکم نه پُر باشد و نه خالی. البته در دعاها وقتی می گویند دعایی را در سجده بگویید و کمی زیاد است، در این موارد می توان رو به قبله، در همان حالت نشسته، مهر را به پیشانی گذاشت و دعا را خواند. 🔸 🔻پی‌نوشت: 💫[1] : دستورالعملی که علامه طباطبایی از استادشان آیت الله سیدعلی قاضی، برای شاگردانشان نقل کردند. 👇 https://t.me/salehi786/4374 https://eitaa.com/ahmad_aabedi/1018 نقل در - مطلع انوار، علامه طهرانی، ج۲، ص۱۱۴ - هزار و یک نکته - علامه حسن زاده، نکته ۷۹۲ - مفاتح الغیب، استاد صمدی آملی، ص٨١٠ - آیت الله مبشر کاشانی: از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد عبدمنافی این نسخه به دست حقیر رسید از قول علامه بزرگوار آیت الله آملی که او از بعض مشایخ خود چنین نقل فرمود: ذکر «یا طهر یا طاهر یا طهور یا طیهور یا طیهار» به عددطیهار که «٢٢۵» مرتبه می باشد چنانچه در شبهای ماه رمضان انجام دهد موجب نزول فرشتگان و تطهیر قلب وصفای باطن است. 💫[2] مشابه این ترتیب اسماء در باب طهارت بخشیدن، در دعاهای ذکر اسماءالله به ترتیب حروف در کتاب مصباح کفعمی اینطور آمده: «اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ يَا طُهْرُ يَا طَاهِرُ يَا طَهُورُ يَا طِيبَ اَلْأَوْلِيَاءِ يَا طَامِسَ عُيُونِ اَلْأَعْدَاءِ يَا طَالِباً لاَ يَعْجِزُ يَا طَاحِيَ اَلْأَرْضِ يَا طَاوِيَ اَلسَّمَاءِ يَا طَلَبَ اَلْغَادِرِينَ يَا طَارِدَ اَلْعُسْرِ عَنِ اَلْيُسْرِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اِفْعَلْ بِي وَ بِجَمِيعِ اَلْمُؤْمِنِينَ مَا أَنْتَ أَهْلُهُ يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ . (المصباح للکفعمی ج١ ص٣۵۴) 🔸 🔻 منبع متن مصاحبه استاد عابدی: 🌐 hawzah.net/fa/Magazine/View/5211/6960/83920 🌐 hawzah.net/fa/Magazine/View/5211/7149/87154 🔸 @Salehy @Salehi786
🌷شب۲۳ ماه رمضان: در سجده ۲۲۵ مرتبه «یا طُهرُ یا طاهِرُ یا طَهورُ یا طَیهورُ یا طَیهار» 🌷 eitaa.com/salehy/1493
🌷بسم الله اثر در شب‌ها و روزهای قدر دستور ١۰۰۰ مرتبه سوره قدر، در شب قدر بیست و سوم ماه رمضان دستور سلوکی روایت امام صادق و امام کاظم (علیهما السلام) توصیه ملاحسینقلی همدانی به شاگردشان میرزاجوادآقا ملکی تبریزی 🔸 🔸در شب‌های قدر، خدا به شما چنان قدر وجودی دهد که خود را از تمام عوالم مثالی متصل (انعکاس عالم ناسوت) و مثالی منفصل (انعکاس عالم ملکوت) به عالم عقل (انعکاس عالم جبروت) و از آن به «عالم روح» برسانید (تنزل الملائکة والروح / تعرج الملائکة و الروح). و در عالم روح ساحت رضای حق را بیابید، و درک روحانی شما، ابقای هر لحظه وجودتان بحق، و درک ذکر قلبتان در وجد حق باشد. 🔸سیر به عوالم مافوق روح، در عوالم سِرّ و خفی و اخفی، دیگر به قدم عبد نیست، و از عالم روح به بعد فقط جذبه امر الهی است و به قدم رب و تصرف حق. و عبدی که در ، وارد بر «قلب امام زمان» و درک «حیات و روح محمدی» بشود، در مدار جذبات الهی در روح حجت الهی قرار می‌گیرد و با روح او بالا می‌رود. 🔸امشب، در شب قدر بیست و سوم ماه رمضان، از پرواز با خواندن ، بهره‌مند شویم، برای انس با در وجود (ارواحنا فداه). 🔸 🔸مرحوم میرزا حسینقلی همدانی در جواب مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، که پرسیده بود «کدام عمل جوارحی را دارای شدیدترین اثر بر قلب، تجربه کرده اید؟» مرحوم ملاحسینقلی می‌فرمایند: "۱.صد مرتبه قرائت در شب جمعه، ۲.صد مرتبه سوره قدر در (بعد نماز عصر). ۳. یکبار در هر روز یا شب داشتن، سجده طویل حدود یک ساعته، یا ۴۵ دقیقه ای، که در آن را بخوانند: «لا اله إلا انت سبحانک إنی کنت من الظالمین»" بعد مرحوم میرزا جواد آقا از استادشان میرزا حسینقلی همدانی (رضوان الله تعالی علیهما) نقل می کند که ایشان فرمودند: "هیچ عملی از اعمال مستحبه را ندیدم که به اندازه این سه عمل تاثیر در قلب داشته باشد." (کتاب مشکاة العارفین (حول شخصیة العارف الکامل المیرزا جواد الملکی التبریزی)، عبدالرحمن حاتم، ص١١٧ و ۱۱۸، چاپ دارالهادی بیروت) 🔸 🔸وقتی که مرحوم میرزا حسینقلی همدانی می فرمایند در اعمال جوارحی چیزی بالاتر از این سه تا پیدا نکردم، چون روایتی از موسی بن جعفر صلوات الله و سلامه علیه است که میفرمایند: "إِنَّ لِلَّهِ یوْمَ الْجُمُعَةِ أَلْفَ نَفْحَةٍ مِنْ رَحْمَتِهِ یعْطِی کلَّ عَبْدٍ مِنْهَا مَا یشاء" نسیم هایی در عصر جمعه می‌وزد؛ نسیم هایی از رحمت الهی که هزار رحمت است. هزار نسیم رحمت است. کی؟ در عصر جمعه. "یعْطِی کلَّ عَبْدٍ مِنْهَا مَا یشاء" خدا از این هزار نسیم رحمت، هر مقدار که بخواهد به بندگان خودش می دهد. به یکی کم می دهد، به یکی زیادتر می دهد. اما "فَمَنْ قَرَأَ « إِنّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةِ اَلْقَدْرِ » بَعْدَ اَلْعَصْرِ یوْمَ اَلْجُمُعَةِ مِائَةَ مَرَّةٍ" پس هر کس سوره قدر را عصر جمعه صد مرتبه بخواند، "وَهَبَ اَللَّهُ لَهُ تِلْک اَلْأَلْفَ وَ مِثْلَهَا" خدا تمام این هزار رحمت را به آن بنده خود می دهد و همین طور مثل آن را چند برابر. یعنی با صد تا سوره "انا انزلناه" انسان می تواند هزار رحمت الهی در عصر جمعه و بلکه چند برابر آن را جذب کند. (بحارالأنوار ج٨٧ ص٩۴) 🔸 🔸حضرت صادق (علیه السلام) فرمودند: " لَوْ قَرَأَ رَجُلٌ لَیْلَهَ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ- إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ أَلْفَ مَرَّةٍ" کسی که در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان هزار مرتبه سوره قدر بخواند "لَأَصْبَحَ وَ هُوَ شَدِیدُ الْیَقِینِ" اگر چنین کرد، مسلما با حالتی که حالت یقینی هست صبح خواهد کرد "بِالاعْتِرَافِ بِمَا یَخُصُّ بِهِ فِینَا" با حالت یقین اعتراف می کند به آن چیزی که مخصوص ما اهل بیت است. یعنی راجع به امر ولایت هست. این یقین بر "بِما یَخْتَصُ فینا"، چه طور دریافت می شود؟ حضرت میفرمایند "وَ مَا ذَلِک إِلَّا لِشَی ءٍ عَاینَهُ فِی نَوْمِهِ" حضرت فرمودند: کسی که شب بیست و سوم، هزار مرتبه سوره قدر را بخواند، (البته باید بسترش هم فراهم باشد؛ یعنی باید آمادگی های روحی فراهم شده باشد، برای هر کسی اتفاق نمی افتد) چنین کسی، در خواب چیزی به او نشان می دهند که اثرش می شود "یقین بر حقیقت مختص بر ولایت ما". (بحارالأنوار ج٩۵ ص١۶۵) 🔻 آثار دیگری از سوره قدر را اینجا👇میتوانید بخوانید. 🌐 hawzah.net/fa/Discussion/View/70930/تأثیر-عملِ-جوارحی-مستحبی 🔸 @Salehy @Salehi786
‍ هوالحق 🔶دستور اولیاء الهی: در شب قدر بین الطلوعین هم بیدار باشید!🔶 💐مرحوم آية الله شيخ عبّاس قوچانى، شاگرد سلوكى و وصىّ عارف بالله سيّد على قاضى- رضوان الله عليهما- نقل می‌کردند: ✨«شب بيست و سوّم ماه مبارك رمضانى بود كه ما خدمت مرحوم قاضى رسيديم و ايشان تأكيد بليغ نمودند كه تا صبح، يعنى طلوع خورشيد بيدار بمانيم.» 🔻مرحوم قوچانى می ‏فرمودند: «براى اينكه در بين الطلوعين خوابم نبرد گفتم به صحن مطهّر أميرالمؤمنين عليه السّلام بيايم و در آنجا گوشه ‏اى بنشينم تا خورشيد طلوع كند. به صحن مطهّر آمدم و همين‏طور در ميان صحن قدم می ‏زدم، ولى چون خسته بودم در گوشه ‏اى نشستم و به تفكّر و تأمّل پرداختم امّا غافل از اينكه خستگى ناشى از بيدارى شب مرا به خواب فرو برد. ⚡️يك مرتبه از خواب بيدار شدم و ديدم خورشيد طلوع كرده است و پاسى از آن گذشته است. بسيار متأسّف شدم و بر اين إهمال و كوتاهى، خود را سرزنش نمودم و به خانه مراجعت كردم. 🔻 هنگامى كه طبق معمول خدمت مرحوم قاضى رسيدم، تا چشم ايشان به من افتاد فرمودند: ✅مگر نگفتم مواظب باشيد كه خوابتان نبرد! به واسطه اين غفلت از فيض بزرگى محروم گشتيد. 🔶 📚(منبع: کتاب «نوروز درجاهلیت و اسلام ص۱۸۸) 🔶 @Salehy
بسم الله 🔸 روز لیلة القدر، در فضیلت مثل شب لیلة القدر است. پس در مراقبه و عمل عبادی تلاشتان را در آن حفظ کنید. 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/89121 شناسه حدیث : ۸۹۱۲۱ نشانی : تهذيب الأحکام ج ۴، ص ۳۳۱ 🔸 اِبْنُ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: ⚡«لَيْلَةُ اَلْقَدْرِ فِي كُلِّ سَنَةٍ وَ يَوْمُهَا مِثْلُ لَيْلَتِهَا». 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/440356 شناسه حدیث : ۴۴۰۳۵۶ نشانی : الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۶۵۴ 🔸 وَ رُوِيَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: ⚡صَبِيحَةُ يَوْمِ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ مِثْلُ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ فَاعْمَلْ وَ اِجْتَهِدْ. 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/309522 شناسه حدیث : ۳۰۹۵۲۲ نشانی : تفسير القمی ج ۲، ص ۳۸۵ 🔸 أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَسَّانَ عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ كَثِيرٍ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ (امام کاظم علیه السلام) : ⚡ فِي قَوْلِهِ: «سَأَلَ سٰائِلٌ بِعَذٰابٍ وٰاقِعٍ» قَالَ: سَأَلَ رَجُلٌ عَنِ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ عَنْ شَأْنِ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ وَ مَا يُلْهَمُونَ فِيهَا، فَقَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : سَأَلْتَ عَنْ عَذَابٍ وَاقِعٍ ثُمَّ كَفَرَ بِأَنَّ ذَلِكَ لاَ يَكُونُ، فَإِذَا وَقَعَ فَ‍«لَيْسَ لَهُ دٰافِعٌ `مِنَ اَللّٰهِ ذِي اَلْمَعٰارِجِ» ⚡قَالَ: «تَعْرُجُ اَلْمَلاٰئِكَةُ وَ اَلرُّوحُ» فِي صُبْحِ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ إِلَيْهِ مِنْ عِنْدِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اَلْوَصِيِّ. 🔸 @Salehy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نماهنگ زیبای *مسافر* (با لهجه مازندرانی، و زیرنویس فارسی) 🌹به مناسبت سالگرد بازگشت شهدای مدافع حرم از خان طومان 🎤با صدای حاج رضا بذری 🔺محصول ماوا mawa.ir 🔸 @Salehy
چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما.mp3
21.58M
🔰 چالش‌های معرفتی مواجهه با تجربه‌های نزدیک به مرگ در صدا و سیما ▫️لایو مشترک دو صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و تا ابد زندگی در اینستاگرام با موضوع "چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما" برگزار گردید که در آن جناب استاد امینی نژاد به ارائه نظرات خویش پرداختند. ▫️در این برنامه - که نگاهی داشت به برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی که از شبکه چهارم صدا و سیما پخش می شود - نظرات اهل معرفت نسبت به مرگ و مسائل پیرامونی آن و نیز تجربیات تجربه‌گران بررسی شد. ⏱ زمان: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه 💿 حجم: ۲۰ مگابایت 🔹 eitaa.com/nafahat_eri/953 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات 🌐 eitaa.com/nafahat_eri 🔸 @Salehy @Salehi786
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
🔰 چالش‌های معرفتی مواجهه با تجربه‌های نزدیک به مرگ در صدا و سیما ▫️لایو مشترک دو صفحه مؤسسه آموزشی
کامنت بنده ذیل لایو استاد امینی نژاد👇 instagram.com/tv/COtC04aoyOO/ 🔻سلام. ممنون از لایو. البته اگر آقای موزون هم امکان شرکت می یافتند بهتر می‌شد. یکی از آسیب‌هایی که استاد امینی نژاد در لایو امشب اشاره کردند در برنامه همین امروز دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠ رخ داد 👇نقل در اینجا شده instagram.com/tv/COtKCC6hObc/ 🔻می‌بینید که تجربه‌گر محترم آقای محمدحسین نظری یک تحلیل خطای خود پیرامون راحت جان دادن را بعنوان نظری قاطع و عمومی بیان داشتند، که بنده در کامنت زیر در صفحه آقای موزون بزرگوار تذکر داده بودم👇 ✍ سلام آقای موزون بزرگوار به نظر میاد باید بین بخش تجربه خالص و بخش تحلیل‌ها و نظرات شخصی تجربه‌گرها تفکیک کنید، و اینطور کلامی نظری و تحلیلی را به ضرس قاطع بعنوان تجربه عینی و شهودی تلقی نکرده، و از یکبار تجربه جزئی یک فرد، قاعده کلی و عمومی برداشت نکنیم. 🔸ادامه کامنت👇 🌐 eitaa.com/salehy/1506
بسم الله *نقدی دلسوزانه بر برنامه زندگی پس از زندگی* 🔗 eitaa.com/salehy/1504 🔸 💥در مورد این👇نظر تجربه‌گر محترم، آقای محمدحسین نظری، در برنامه زندگی پس از زندگی دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠، پیرامون راحتی لحظه مرگ برای همه نفوس 😳👇 http://instagram.com/tv/COtKCC6hObc/ 🔸 📌مطالبی در نقد علمی آن، که در اینستاگرام و واتساپ هم برای برادر عزیز آقای دکتر عباس موزون هم با عشق و احترام تقدیم شد👇 🔻به نظر میاید باید بین بخش تجربه خالص تجربه‌گر ها، و بخش تحلیل‌ها و نظرات شخصی آنها تفکیک شود، تا مانند اینطور کلامهای نظری و تحلیلی را به ضرس قاطع بعنوان تجربه عینی و شهودی تلقی نکرده، و از یکبار تجربه جزئی یک فرد، قاعده ای کلی و عمومی برداشت نکنیم! 🔻 مطلبی که ایشان (اقای محمدحسین نظری) در برنامه مذکور بعنوان نظر قاطع خود بیان می‌فرمایند که لحظه گذار از بدن و جان دادن برای همه راحت است😳، هم در آیات قرآن و هم در روایات صحیحه فراوان برخلافش هست، که برخی ممکن است حال احتضار سخت و سکرات مرگ سنگین داشته باشند، همچنین در همین برنامه تلویزیونی نیز گزارشهایی از برخی تجربه‌گر ها برخلافش بیان شد که خودش مثال نقضی از یک تجربه عینی، در رد این نظر تحلیلی ایشان است. 🔻 مثلا، لحظات سخت جان دادن و گذار از بدن در تجربه آقای 👇 نقض این بیان آقای است. 🌐 www.telewebion.com/episode/۲۵۶۶۳۵۸ 🔻 ضمن اینکه اساساً در اکثر تجارب مثل همین تجربه گر محترم که نظرشان را دادند، مرگ کامل وقطعی و انصراف تام نفس رخ نداده، بلکه انصراف تقریبی وناقص است، که صرفا با کم شدن تعلق تکوینی نفس به بدن مشاهداتی ایجادشده. لذا آقای نظری حتی مرگ کامل و قطعی را هم هنوز نچشیده بودند که بر اساس آن تجربه شان بخواهند نظری قطعی در مورد حالت نفوس درهنگام مرگ بدهند. 🔸 ✅ *برخی شواهد نقلی* 🔸آیاتی از قرآن کریم، در رد ادعای خطای تجربه گر محترم (آقای محمدحسین نظری در برنامه بیست اردیبهشت زندگی پس از زندگی)، که در این آیات شریفه تصریح شده افراد ظالم به مردم و معاند با حق، علاوه بر جهنم پس از مرگ، لحظات جان دادنشان هم سخت و به همراه عذاب و تازیانه فرشتگان مرگ بر صورت و پشتشان است (برعکس ادعای خطای آقای نظری که گفتن همه جان دادنشان راحت است!) 👇 ✅سوره انفال (آیه ۵۰ و ۵١ و ۵٢) ⚡وَلَوْ تَرَىٰٓ إِذْ يَتَوَفَّى الَّذِينَ كَفَرُوا الْمَلَآئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ (٥٠) ⚡ذَٰلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ (٥١) ⚡كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ فَأَخَذَهُمُ اللَّهُ بِذُنُوبِهِمْ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ شَدِيدُ الْعِقَابِ (٥٢) 💫و اگر ببینی كافران را هنگامی كه فرشتگان (مرگ)، جانشان را می‌گیرند و بر صورت و پشت آنها می‌زنند و (می‌گویند:) بچشید عذاب سوزنده را (آنگاه به حال آنان تأسف خواهی خورد!) (۵۰) 💫این عقوبت اعمال زشتی است كه به دست خویش فرستادید و خدا به هیچ یك از بندگان هرگز كمترین ستم نخواهد كرد.(۵۱) 💫[روش اینان‌] مانند روش فرعونیان و پیشینیان آنان است كه به آیات خدا كافر شدند، پس خدا آنان را به كیفر گناهانشان [به عذابی سخت‌] گرفت؛ زیرا خدا نیرومند و سخت كیفر است. (۵۲) 🔸 ✅ سوره محمد (آیه ۲۷ و ٢٨) ⚡فَكَيْفَ إِذَا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلَآئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ (٢٧) ⚡ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَآ أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ (٢٨) 💫حال آنها چگونه خواهد بود هنگامی كه فرشتگان (مرگ) بر صورت و پشت آنان می‌زنند و جانشان را می‌گیرند؟!(۲۷) 💫این (نوع جان گرفتن) به خاطر آن است كه آنان از آنچه خداوند را به خشم می‌آورد، پیروی كرده و خشنودی خدا را خوش نداشتند، پس خداوند نیز اعمالشان را تباه كرد.(۲۸) 🔸 💎 ادامه 👇👇👇
*نکته پایانی* 🔸البته ذکر این نکته هم بسیار مهم است که همه جان دادن های سخت هم دلیل بر بد بودن فرد نیست، چرا که در روایات صحیحه، مراحلی از پاکسازی اهل ایمان از تعلقات و خطاهایشان را با فشار و سختی به هنگام مرگ معرفی می‌کنند. بعنوان نمونه، حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند👇  🔸 اگر مؤمنی را دیدی که به سهولت از دنیا رفت این از باب آن است که ثوابش را خداوند به تأخیر نینداخت، بلکه عاجلا به او مرحمت فرموده و اگر مؤمنی سخت جان داد به خاطر محو نمودن گناهانش بوده، تا در آخرت پاک و پاکیزه وارد شده و مستحق ثواب دائم و ابدی باشد و اگر کافری به راحتی و سهولت از دنیا رفت به خاطر آن است که حقّ تبارک و تعالی اجر حسنات و اعمال نیکش را که در دنیا انجام داده بدین ترتیب عنایت فرموده تا در آخرت وقتی وارد شد عملی نداشته باشد، مگر آن چه که موجب عذاب و عقوبت است، و اگر کافری به سختی و شدّت جان داد این سختی آغاز عذاب او است که استحقاقش را دارد و خداوند هرگز جور و ستم نمی کند. 🔸قال الصادق ع: مَا کَانَ مِنْ رَاحَةٍ لِلْمُؤْمِنِینَ هُنَاکَ فَهُوَ عَاجِلُ ثَوَابِهِ وَ مَا کَانَ مِنْ شَدِیدَةٍ فَتَمْحِیصُهُ مِنْ ذُنُوبِهِ لِیَرِدَ الْآخِرَةَ نَقِیّاً نَظِیفاً مُسْتَحِقّاً لِثَوَابِ الْأَبَدِ لَا مَانِعَ لَهُ دُونَهُ وَ مَا کَانَ مِنْ سُهُولَةٍ هُنَاکَ عَلَی الْکَافِرِ فَلِیُوَفَّی أَجْرَ حَسَنَاتِهِ فِی الدُّنْیَا لِیَرِدَ الْآخِرَةَ وَ لَیْسَ لَهُ إِلَّا مَا یُوجِبُ عَلَیْهِ الْعَذَابَ وَ مَا کَانَ مِنْ شِدَّةٍ عَلَی الْکَافِرِ هُنَاکَ فَهُوَ ابْتِدَاءُ عَذَابِ اللَّهِ لَهُ بَعْدَ نَفَادِ حَسَنَاتِهِ ذَلِکُمْ بِأَنَّ اللَّهَ عَدْلٌ لَا یَجُورُ. ----------  [بحارالانوار - جلد ۶، ص ۱۵۲] [عیون اخبار الرضا ۱: ۲۴۸] 🔸 👌موفق باشید به توفیق الهی 🙏 🔸 @Salehy @Salehi786
🔸پاسخ آقای دکتر عباس موزون به مطالب ارسالی (و ارسال صوت سخنان استاد امینی نژاد) و نقدی که به مطلب مذکور از تجربه گر محترم (آقای محمدحسین نظری) در برنامه دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠ داشتم👇 🌐 eitaa.com/salehy/1510
بسم الله 🔸پاسخ آقای دکتر عباس موزون به مطالب ارسالی (و ارسال صوت سخنان استاد امینی نژاد) و نقدی که به مطلب مذکور از تجربه گر محترم (آقای محمدحسین نظری) در برنامه دوشنبه ٢٠ اردیبهشت ١۴٠٠ داشتم👇 🔸سلام بزرگوار. دغدغه مندی، محبت و علاقه تان به این فعالیت را قدردانم. خداوند امثال شما را بیفزاید بر زمین. در خصوص تحلیل شخصی آقای نظری ( راحتی مرگ برای همه) ، برنامه تاییدی بر آن نداشت و ندارد. و موضع برنامه در این باره و یا در موارد دیگر به این صورت نشان داده می‌شود که وجود تفاوت ها و حتی تضادها در مجموع تجارب به خودی خود بیانگر واقعیت امر است. برای مثال در همین مورد خاص جان دادن بسیار سخت در برخی دیگر از تجربه گران فصل قبل یا همین فصل (مانند آقای حامد طهماسبی) کاملا بر مخاطب برنامه محرز کرده است که افراد به تناسب سابقه و شخصیت شأن مراحل (از جمله جان دادن) را در آن سو طی می‌کنند. و همچنین تا جایی که بر مخاطب روشن باشد که گزاره ی ارایه شده ی تجربه گر ، تحلیل شخصی است یا روایت خام ، مطلب تجربه گر عرضه خواهد شد، تا دانسته شود که عواقب خروج از بدن برای هر تجریه گری متفاوت و‌ بر تحلیل های شخصی او هم اثرگذار است. چنانکه عذاب الیمی که در جان کندن آقای طهماسبی بود بر تحلیل او نسبت به این مرحله موثر است. اما اگر تشخیص داده شود که تجربه گر تحلیل شخصی را به عنوان بخشی از روایت و گزارش از تجربه ارایه می‌کند قطعا با شرح کارشناسی در همان برنامه بین تحلیل وی و اصل روایت تفکیک قائل می‌شویم. بنابراین دغدغه ی جنابعالی به جاست و ما نیز به آن واقف و قائلیم و تمهیدات لازم برای آن دیده و اجرا شده است. خواهشمندم همچنان ما را راهنمایی بفرمایید و از همراهی برادرانه و دلسوزانه تان بی نصیب نباشیم. بابت همه ی محبت های شما سرور ارجمند، از خداوند منان همه ی الطاف را برایتان استدعا دارم. 🤚🏻🌹✋🏻 اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستودع فیها بعدد ما احاط به علمک 🔸 (پایان پاسخ آقای موزون) 🔻تصویر استناد از پاسخ ایشان👇 https://eitaa.com/salehy/1508 https://t.me/salehi786/4923 🔸 @Salehy @Salehi786
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون با خبر شدیم جناب عارف نامی سامی حاج محمد خلف زاده (الطائی) از اقدم شاگردان حاج سید هاشم حداد (اعلی الله مقامه) پس از عمری مجاهدت در راه حق (سبحانه وتعالی) در سن صد ویک سالگی رخ در نقاب خاک کشید و به لقاء الله پیوست. جسم مطهر آن مرحوم امروز در موکب حسینی شان در مسیر میان نجف و کربلا به خاک سپرده شد. اینجانب این مصیبت را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه اولیاء الهی وپویندگان مسیر توحید تسلیت عرض مینمایم. العبد الفانی محمد صالح الکمیلی 🆔 @komeilyir
هدایت شده از شعله ی طور
ارتحال الولي العارف الحاج محمدعلي الطائي إلى المحل الأعلى "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" اليوم الأول من شهر شوال من سَنَة ١٤٤٢ هـ . ق الموافق ليوم الخميس ٢٠٢١/٥/١٣ م قد أرّخ نهاية الانتظار، للولي الخفي الذي أفنى أكثر من ٨٠ عاماً في الله بالله لله، وأعلن الوصول إلى حدائق ذات بهجة، وتحقّق منية الوصال الأبديّ... الّذي كان هذا الولي العظيم ينتظره طول حياته الطّيبة الّتي جاوزت التّسعين. انتظارٌ سطّر به الحاج أجمل معاني العشق الإلهي، وروى به روايةً قد ألّف صفحاتها من آيات ومناجاة، رواية العبوديّة لربّ السّماء والعشق لسيد الشهداء والإباء ابو عبدالله الحسين عليه السلام . لقد كان انتظار المقدّس الرّاحل لهذا العروج بكامل وجوده، بجسمه الذّابل النّحيف، وروحه الظمأى المكابدة، حتّى حانت لحظة الرجوع إلى الله ... ففي فجر هذا اليوم وفي كربلاء مدينة العشق كما كان يسميها فاضت نفسه الطاهره إنه بقية مدرسة ( استاذ العرفاء الحاج السيد علي القاضي) الحاج محمدعلي عبدالحسين خلف الطائي (محمد خلف زاده) ليلتحق بالملكوت الأعلى بالكل الذي هو منه ،،، فإنا لله وانا اليه راجعون يا راحِلاً وَجَميلُ الصَّبْرِ يَتْبَعُهُ هَلْ من سبيلٍ إلى لُقْياكَ يَتَّفِقُ ما أنصَفَتْكَ جُفوني وهيَ دامِيَةٌ ولا وَفى لكَ قلبي وهو يحترِقُ @sholeye_toor
▪️امشب شب اول قبر بخوانیم برای عارف بالله (حاجی الطائی)، که ایشان هم الان در ملکوتِ کربلا و محضر مولا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ما را یاد کنند و در قیامت شفیعمان باشند🙏 🔴 : ▪️*برای مرحوم «محمدعلی خلف زاده الطائی» ابن «عبدالحسین»* 👇👇👇 🔸 : « در رکعت اول یک مرتبه سوره حمد و #۲_مرتبه سوره توحید (قل هو اللَّه) و در رکعت دوم یک مرتبه سوره حمد و #۱۰_مرتبه سوره تکاثر را بخوانند.» و بعد از سلام نماز بگوید: « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ *محمدعلی ابن عبدالحسین* » 🔸 🔸 : «بعد از حمد آیت الکرسی، و رکعت دوم بعد حمد #۱۰_مرتبه سوره قدر»، بعد نماز : «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ *محمدعلی ابن عبدالحسین* » 🏴 🔴 @Salehy
🏴السَّلامُ‌ عَلَيْكَ‌ يَا أَباعَبْدِاللهِ الحُسَیْن🏴