eitaa logo
فلسفه و عرفان
4.9هزار دنبال‌کننده
499 عکس
215 ویدیو
342 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
نامت بماند تا ابد ای جان ما روشن ز تو @AGLOESHG
🌀صلوات شیخ محی الدین ابن عربی بر پیامبر صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلهِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی سیِّدِنا و نبیِّنا أصْلِ الوُجُودِ و عینِ الشّاهِدِ وَ المَشْهود ، أوَّلِ الأوائلِ و أدَلِّ الدّلائل و مَبْدءِ الأنوارِ الأزَلیِّ و مُنتَهَی العُروج الکَمالی ، غایه الغایات ، المتعین بالنِّشآت ، أبِ الأکوان بفاعِلیّه و أمِّ الإمکان بقابلیّه ، المثل الأعلی الإلهی ، هَیُولی العَوالِمِ الغَیْرِ المُتَناهِی ، روحُِ الأرواح و نور الأشْباحِ ، فالق إصباحِ الغَیب، دافِع ظُلْمه الرَّیْبِ ، مُحتَدِ التِّسعه و التِّسعین ، رحمهً للعالمین ، سَیِّدِنا فی الوُجود، صاحبِ لواء الحَمدِ و المَقامِ المَحمُودِ ، المُبَرقَعِ بالِعماء ، حبیبِ الله ، محمَّدٍ المصطفی ، صَلَّی اللهُ علَیه و سلّم «درود و تحیّات بى شائبه حضرت خداوند و فرشتگان او و حمل حمل‏ کنندگان عرش او و جمیع عالم آفرینش علوى و سفلى، بر سیّد و آقاى ما و پیغمبر ما باد؛ که اوست اصل حقیقت هستى و عین هر شاهد و نفْس هر مشهود؛ اوّل اوائل موجودات است، و استوارترین دلیل از دلائل بر هستى ذات، مبدأ انوار مجرّده ازلیّه است، و منتهاى سیر در معارج کمالیّه؛ پس او مبدأ المبادى و غایة الغایات است که در هر نشائه ای از نشآت، متعیّن به تعیّن خاصّى است؛ به جهت واجدیّت جنبه فاعلى، پدر معنوى همه موجودات است؛ و به جهت واجدیّت قابلیّت فیض که جنبه قابلى و نفسى است، مادر معنوى عالم امکان است؛ پس در فاعلیّت مَثَل اعلاى الهى است، و در مرتبه قابلیّت هیولاى عوالم نامتناهى؛ روح ارواح است، و نور اجساد و اشباح ظلمانى؛ شکافنده چراغ غیب است، و زداینده ظلمت شکّ و ریب؛ اصل و بنیاد اسامى نود و نه گانه خداست، و رحمت‏ رحمانیّت حضرت حقّ بر تمام عالمیان؛ سیّد و آقاى ما در حقیقت عالم هستى، صاحب لواء حمد است و دارنده مقام محمود، مستور و پوشیده است به حجاب عِماء؛ حبیب خدا مُحَمّد مُصطفى که درود و صلوات غیر متناهیه بر او (و آل او) باد».  📚المناقب @AGLOESHG
فلسفه و عرفان
نامت بماند تا ابد ای جان ما روشن ز تو @AGLOESHG
النبوّة هی اخبار عن حقایق الاهیة عن معرفة ذات الحق و اسمائه و صفاته احکامه و هی علی قسمین: نبوة التعریف و نبوة التشریع فالاولی هی انباء عن معرفة الذات و الصفات و الاسماء و الثانیة جمیع ذلک مع تبلیغ و الاحکام و التادیب بالاخلاق و التعلیم بالحکمة و القیام بالسیاسة و تخص هذة بالرسالة نبوت از حقایق الهیه خبر میدهد به صورت شناخت ذات حق و اسما و صفات و احکامش و بر دو قسم است : نبوت تعریف و نبوت تشریع نخست از شناخت ذات و صفات و اسما خبر میدهد و مرحله دوم همه آنها به اضافه تبلیغ احکام و تادیب به اخلاق و تعیین کلمات قیام به سیاست و ... و این امر به رسالت اختصاص دارد . 🔹ملاعبدالرزاق لاهیجی
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
✅شیخ اکبر محیی الدین بن عربی در کتاب شریف می فرمایند : ✳️« فإنه صلّی الله علیه و آله و سلم و أهل بیته علی السواء فی مودتنا فیهم فمن کره اهل بیته کرهه لأنه واحد من اهل البیت و لا یتبعض حب اهل البیت » . 🔹رسول اکرم و ایشان در واجب بودن مودت و دوستی ما یکسان می باشند پس بنابراین هر کس دشمن یکی از اهل بیت باشد دشمن پیامبر است چرا که پیامبر یکی از اهل بیت است و دوستی اهل بیت قابل تفکیک و تبعیض و تقسیم نیست ( یعنی اگر یکی از آنها را دوست نداشته باشی پس نمی شود گفت اهل بیت را دوست داری چرا که اهل بیت مجموع آن بزرگواران می باشد ) 🔹منظور ایشان از اهل بیت فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد که دقیقا قبل از این جملات به آن در ضمن داستانی کسی که به فرزندان حضرت فاطمه از سادات بدگویی می نموده به آن تصریح دارد. 🔹قبل از این جمله و بعد از بیان داستان شعری را در شأن اهل بیت فرموده است : فلا تعدل بأهل البیت خلقا فاهل البیت هم اهل السیاده فبغضهم من الانسان خسر حقیقی و حبهم عباده 🔶ترجمه شعر : هیچ خلقی با اهل بیت برابری نمی کند و فقط اهل بیت شایسته سیادت و بزرگی می باشند . بغض اهل بیت خسران و ضرر حقیقی و دوستی آن ها عبادت است. 💢کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
‍ 💎 توصیه‌ مهم استاد شهید درباره شیوه صحیح کتاب‌خوانی 🔸انسان کتاب را بار اول به قصد لذّت می‌خواند. در این صورت نمی‌تواند در مورد مطالب کتاب قضاوت کند؛ دور دوم می‌خواند (حتّی قوی‌ترین حافظه‌ها نیازمند است که یک کتاب مفید را لااقل دو بار پشت سر هم بخواند)؛ پس از آن، مطالب را تجزیه و تحلیل و دسته‌بندی می‌کند و هر مطلبی را با توجّه به اینکه از چه دسته مطالب است به حافظه می‌سپارد. 🔸اشتباه است اگر انسان یک کتاب را مانند یک سرگرمی مطالعه کند و قبل از آنکه مطالب کتاب، درست جذب ذهن شده باشد و ذهن فرصت تجزیه و تحلیل پیدا کرده باشد به کتاب دیگر و موضوع دیگر بپردازد؛ امروز کتب تاریخی، فردا روان‌شناسی و پس فردا مثلا کتب مذهبی مطالعه کند، همه مخلوط می‌شوند و حکم انباری بی‌نظم را پیدا می‌کند. 🔸انسان رشید کتاب‌ها و مطالبی را که برای خود لازم می‌داند، جمع می‌کند، آنها را مکرراً مطالعه و دسته‌بندی و سپس خلاصه می‌کند. خلاصه را یادداشت و به حافظه خود می‌سپارد؛ بعد به موضوع دیگر می‌پردازد. 📔 امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص۱۰۶ (با تلخیص)
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
📚 در شرایط کرونایی، پویشی شکل گرفته برای پژوهشگران و کسانی که مشغول نوشتن پژوهش و یا پایان‌نامه هستند. اما ظاهراً محدودیت زمانی هم دارد. 📌سایت‌های مهم و ضروری برای دانشجویان و پژوهشگران:👇 1. ieeexplore.ieee.org 2. acm.org 3. link.springer.com 4. wiley.com 5. sciencedirect.com 6. acs.org 7. aiaa.org 8. aip.org 9. ajpe.org 10. aps.org 11. ascelibrary.org 12. asm.org 13. asme.org 14. bioone.org 15. birpublications.org 16. bmj.com 18. emeraldinsight.com 19. geoscienceworld.org 20. icevirtuallibrary.com 21. informahealthcare.com 22. informs.org 23. ingentaconnect.com 24. iop.org 25. jamanetwork.com 26. joponline.org 27. jstor.org 28. mitpressjournals.org 29. nature.com 30. nrcresearchpress.com 31. oxfordjournals.org 32. royalsocietypublishing.org 33. rsc.org 34. rubberchemtechnol.org 35. sagepub.com 36. scientific.net 37. spiedigitallibrary.org 38. springermaterials.com 39. tandfonline.com 40. theiet.org 💠سایت‌هایی جهت دانلود رایگان کتاب 🔺www.ketabnak.com 🔺www.urbanity.ir 🔺www.98ia.com 🔺www.takbook.com 🔺www.irpdf.com 🔺www.parsbook.org 🔺www.irebooks.com 🔺www.farsibooks.ir 🔺www.ketabesabz.com 🔺www.readbook.ir 💠سایت‌های مهم علمی-پژوهشی 🔺www.digitallibraryplus.com 🔺www.daneshyar.net 💠بانک‌های اطلاعاتی 🔺www.umi.com/pqdauto 🔺www.search.ebscohost.com 🔺www.sciencedirect.com 🔺www.emeraldinsight.com 🔺www.online.sagepub.com 🔺www.springerlink.com 🔺www.scopus.com 🔺http://apps.isiknowledge.com 🔺www.anjoman.urbanity.ir 💠پایان‌نامه‌های داخلی و خارجی 🔺www.irandoc.ac.ir 🔺www.urbanity.ir 🔺www.umi.com/pgdauto 🔺www.mhrn.net 🔺www.theses.org 💠مقالات فارسی 🔺www.urbanity.ir 🔺www.shahrsaz.ir 🔺www.magiran.com 🔺www.civilica.com 🔺www.sid.ir 💠کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس 🔺www.nlai.ir 🔺www.loc.gov 🔺www.bl.uk 💠دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش: 🔺http://eric.ed.gov 💠اطلاعات عمومی کشورها: 🔺www.worldatlas.com 💠مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی: 🔺www.infolibrarian.com 💠آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸ 🔺www.findarticles.com 💠کتابخانه الکترونیک 🔺www.digital.library.upenn.edu/books 💠رایانه و بانک‌های اطلاعاتی فارسی: 🔺www.srco.ir 💠دانشنامه آزاد اینترنتی: 🔺www.wikipedia.org 💠دسترسي به متن کامل پايان‌نامه‌های 435 دانشگاه از 24 کشور اروپايي: 🔻http://www.dart-europe.eu/basic-search.php 💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه کاليفرنيا: 🔺http://escholarship.org/ 💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه TENNESSEE: 🔺http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148 💠دسترسي رايگان به 1,550,632 مقاله دانشگاهي: 🔺http://www.oalib.com/ 💠دسترسي به پايان‌نامه‌های الکترونيکي دانشگاه ناتينگهام: 🔺http://etheses.nottingham.ac.uk/ 💠دسترسي رايگان به کتاب ها و ژورنال هاي سايت In Tech: 🔺http://www.intechopen.com/ 💠دسترسي رايگان به مقالات علمي، دانشگاه McGill: 🔺http://digitool.library.mcgill.ca/R 💠دسترسي رايگان به مقالات علمي، مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه استنفورد: 🔺http://highwire.stanford.edu/ 💠دسترسي به مقالات و متون علمي پايگاه Proceeding of the National Academy of Sciences ايالت متحده آمريکا: 🔺http://www.pnas.org 👈👈کانال فلسفه و عرفان👇 ‌https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوش دیدم که ملائک همه آیینه به دست ..... 🔹شاهی اردبیلی @AGLOESHG
تمام شروح بدایه الحکمه و نهایه الحکمه در کانال 👇👇👇👇👇👇👇بارگذاری شد https://t.me/PHILO_MYS
درسگفتار نهایه الحکمه استاد رحیقی👇 https://t.me/PHILO_MYS/1149
شیعیان را دیو گردن زد، چرا لال است غرب؟ در شگفتم زان که خود، استاد جنجال است غرب حاکمی هشتاد تن را ناگهان اعدام کرد از چه در سنگینی این غم، سبکبال است غرب؟ پس چرا در خاک ایران قاتلی گر شد قصاص اشک می ریزد؟ ندانم بر چه منوال است غرب؟ نزد او خروارها زشتی نمی آید به چشم گاه با عینک ولی دنبال مثقال است غرب چاک سازد جامه اش را وقت اشغال کی یف در فلسطین گرچه پرچمدار اشغال است غرب در هجوم روس گردد موش، اما در یمن در مصاف کودک و زن رستم زال است غرب شیخ وهابی که باشد؟ شاه ایران از فرنگ نیش کاری خورد، ماری خوش خط و خال است غرب یوسفا خو کن به چاه، از ریسمان بالا مرو سوی مغرب رو مکن زیرا سیه چال است غرب گرچه پیش از انقلاب این خطه را تاراج کرد باز در اندیشه ی تحریم اموال است غرب دل مباز ای شرق بر افسون این سمسار پیر عرضه کم کن گوهر خود را که دلال است غرب هر کجا از کرده ات شد خشمگین، خوشحال باش هم بترس آن دم که دیدی از تو خوشحال است غرب در تو سرسختی چو بیند نرم می گردد ولی نرم اگر باشی سراپا مشت و چنگال است غرب خام منقارش نگردد هر که باشد پخته تر چون کلاغان در کمین میوه ی کال است غرب بر کراواتش میاویزید سست است این طناب جامه ی خود را بپوش، از جنس پوشال است غرب گرچه دارد عشوه های عقل کش چون حوریان در خفا عفریته ای زشت و کهنسال است غرب پیشگویی های او یک یک غلط شد، تکیه کن بعد از این بر وعده ی قرآن، که رمال است غرب مژده ای یاران که پایان ستم نزدیک شد می رسد منجی ز مشرق زان که دجال است غرب. 🔹افشین علا
🌀 صلوات شیخ اکبر محی الدین ابن عربی بر حضرت صاحب الزمان «صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جمیعِ خَلقه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ عَلی سِرِّ الأسرارِ العَلیَّة و خَفیِّ الأرواحِ القُدسِیَّةِ، مِعراجِ العُقُولِ، مَوصِلِ الأصولِ، قُطبِ رَحَی الوُجودِ، مَرکَزِ دائرةِ الشُّهودِ، کَمالِ النَّشأةِ و مَنشَأ الکَمالِ، جَمالِ الجَمیع و مَجمَع الجَمال، الوُجودِ المَعلومِ و العِلمِ الموجودِ، المائِلِ نَحوَهُ الثّابِتِ فی الوُلُودِ ،المُحاذی لِلمرآتِ المُصطَفَویّةِ، المُتَحَقِّقِ بِالأسرارِ المُرتَضَویّةِ، المُتَرَشِّحِ بالأنوارِ الإلهیّةِ، المُربّی بالأستارِ الرُّبوبیَّةِ، فَیّاضِ الحَقائِقِ بِوُجُودِه، قَسّامِ الدّقایقِ بِشُهودِهِ، الإسمِ الأعظَم الإلهی، الحاوی للنَّشآتِ الغَیرِ المُتناهی، غَوّاص الیَمِّ الرَّحمانیَّةِ، مَسلَکِ الآلاءِ الرَّحیمیَّةِ، طُورِ تَجلّی اللّاهوتیَّةِ، نارِ شَجَرَةِ النّاسوتیَّةِ، نامُوسِ اللهِ الأکبَرِ، غایةِ البَشَرِ، أبی الوَقتِ، مَولَی الزَّمانِ، الّذی هُوَ لِلحَقِّ أمانٌ، ناظِمِ مَناظِمِ السِّرِ و العَلَنِ، أبی القاسِمِ محمد بن الحَسَن، علیه الصَّلوة و السّلام» 📚 شرح مناقب ابن عربی، سید صالح موسوی خلخالی، ص171 🔻کانال فلسفه و عرفان 🔻گروه فلسفه و عرفان •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• https://eitaa.com/AGLOESHG
سال نو را به همه دوستان تبریک عرض میکنم امیدوارم سالی پر خیر و برکت داشته باشید
دروس اشارات استاد حشمت پور در👇👇👇👇ارسال شد https://t.me/PHILO_MYS
شرح نمط ۳ استاد سعادت مصطفوی در👇 https://t.me/PHILO_MYS
شرح اشارات کامل علامه حسن زاده در👇 https://t.me/PHILO_MYS
🚩🍃🎤بهشت آدمی باغ نیست، بهشت آدمی ادراک ملایم است و ادراک ملایم آدمی توحید است که این بهشت نقد است. حور العین آدمی یک زن زیبا نیست، این حور العین حیوانی است. علم هم حور العین انسان است. حور العین آدمی توحید است. حضرت سیدالشهداء در دعای عرفه حور العین آدمی را از خدا درخواست کرد. این که عرض می کند: "فارجعنی الیک بکسوة الانوار"،این کسوه انوار یعنی توحید احدی صمدی را از خدا درخواست کرد. این حور العین ها شأن پیامبر اکرم است که به عالم عرضه کرد که آن عبارت از «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، اللَّهُ الصَّمَدُ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ» است که این عبارت از ملکوت اعلی است که اولیاء الله همه از این حور العین بهره می برند و از این بهشت و میوه و حیات بی نهایت و سکر بی نهایت و شفای بی نهایت محظوظ می شوند.✨ - ۲ ۹_۷_۱۴۰۰ ۱۴۰۰ 🕋 @tohideahadi @AGLOESHG
5e57faa49271595f19a5fe85_-4053589742341985974.mp3
3.17M
🌀آیه الحق بهجت رحمه الله 🔷اهمیت سحری خوردن @AGLOESHG
💠 لطیفه ادبی بسیار خواندنی از قرآن کریم. 🔅علّامه حاج ميرزا ابو الحسن شعرانى رضوان الله تعالى عليه در تعليقه ‏اى بر ترجمه نفس المهموم فرموده است: 🔹و من بنده مترجم اين كتاب را با ملحدى اتفاق بحثى افتاد كه ذكر آن فائدت بسيار دارد. 🔸(ملحد) گفت: در قرآن است كه‏ عَلَيْها تِسْعَةَ عَشَرَ (المدثر- 31)، (نوزده نگاهبان بر جهنّم گماشته‏ اند)، اين عدد براى چيست؟ 🔸گفتم: عدد را گاه براى مبالغت آورند و غرض بخصوص آن عدد نيست. چنان‏كه فرمود: إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ‏ (التوبة- 80)، اگر هفتاد بار استغفار كنى براى ايشان خدا آنان را نيامرزد. و در محاورات گوييم: ده بار ترا دعوت كردم به خانه من نيامدى. صد بار ترا نصيحت كردم نشنيدى. 🔸گفت: نوزده عدد اندك است و مبالغه را نشايد. 🔸گفتم: مبالغت در هر جا به تناسب محل است، بر در زندان دو پاسبان بس است هرچند هزار كس به درون باشند، پس نوزده در اينجا مبالغه را كافى است. 🔸گفت: گيرم كه چنين است نوزده چرا اختيار افتاد، ده چرا نگفت؟ 🔸گفتم بزرگتر عددى كه ممكن بود در سياق آيت‏ها آورده شود آورد، زيادتى مبالغت را كه فواصل همه "راء" است‏ "إِنَّهُ فَكَّرَ وَ قَدَّرَ، فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ، ثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ، ثُمَّ نَظَرَ، ثُمَّ عَبَسَ وَ بَسَرَ" و همچنين تا "لوّاحة للبشر، عليها تسعة عشر" (که در آخر همه آیات حرف "راء" است). و در اينجا از عشر تا تسعة عشر هريك را مى‏ فرمود مناسب بود، و "تسعة عشر" (نوزده) بزرگ تر عدد مناسب بود، آن اختيار افتاد. 🔸چون اين بشنيد سخت شگفت آمدش و گفت: بسيار در آيات قرآن تفكّر مى ‏كنيد. 🔸گفتم: قرآن براى همين آمد كه تفكر كنند در آن، قوله تعالى: أَفَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى‏ قُلُوبٍ أَقْفالُها. منبع: هزار و یک کلمه، کلمه 231. @AGLOESHG
📣 مرکز تخصصی آموزش فلسفه اسلامی قم ، سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ✅ مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی قم تحت اشراف از بین داوطلبان حوزوی در مقطع سطح ۲و۳ دانش‌پژوه می‌پذیرد. 📆 زمان ثبت نام: از ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ⬅️ داوطلبان برای ثبت نام می‌توانند از لینک زیر اقدام نموده و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند: http://reg.ismc.ir/rules/248 🔶 اطلاعات تکمیلی را می‌توانید با عضویت در کانال «اطلاع رسانی و راهنمای ثبت‌نام» از طریق لینک زیر دریافت نمایید: @mt_falsafeh @AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بخشی از پیام آیت الله جوادی آملی برای همایش ملی شمس تبریزی: 🔹 مراقب باشید که دیگران بزرگانی را که شناسنامه زمین اند به نام خود ثبت نکنند. بلخ و بخارا را از ایران گرفتند خراسان شرقی را از ما گرفتند. ایران را اربا اربا کردند! @AGLOESHG
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️ ای فیض قدیم بر حُدوث ای همه کُن ای منت تشریف به دنیا ز لَدُن سرمایه‌ی ذات لایزالی با توست ای ظرف بتول، ظرف ما را پُر کُن حضرت خدیجه سلام الله علیها تسلیت @atidpoetry ◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️ @AGLOESHG
حکمرانی اختاپوس دارو و بیماران بی پناه بسم الله الرحمن الرحیم گرانی موریانه ای و سپس افعی وار دارو در کشور،‌ مردم و بیماران را زمین گیر کرده است. آیا روسای قوای سه گانه و وزرا و سایر مسئولان امور سلامت و تامین اجتماعی از افزایش چند برابری داروهای خارجی و گرانی نامعقول داروهای ایرانی خبر دارند؟ آری تلاش شبانه روزی همه عزیزان مأجور است و مقبول اما چرا باید بی سر و صدا به افزایش قیمت دارو در کشور اقدام شود و پس از اعتراض چند روزه تعدادی از نمایندگان مجلس، بدبختی بیماران و مردم بی پناه به فراموشی سپرده شود؟ دارو گران می شود و بیمه زیربار آن نمی رود و آنانکه باید کمر خم کنند، مردم بی پناه این سرزمین هستند. رؤسای محترم جمهور و مجلس شورا و قوه قضاییه، آماری از هلال احمر و کمیته امداد و بهزیستی بگیرید تا بدانید بیماران چه می کشند. یک بار بروید منزل بیماران خاص تا قلبتان به درد آید، شاید فکری برای حکمرانی دارو در کشور بکنید. آیا وضعیت دارو با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تامین اجتماعی منطبق است؟ آیا قوانین کشور و نظارت مجلس، روند رو به رشد قیمت دارو را تایید می کند؟ کشور فاقد حکمرانی دارو است و به عبارت دیگر، اختاپوس دارو و شبکه مافیای متشکل از باندهای مختلف سیاسی برای شما و مردم و بیماران، حکمرانی می کند. مگذارید تجربه امپریالیسم دارو در جهان در جمهوری اسلامی ایران تکرار شود. اجازه بدهید این کمترین شما روسای قوای سه گانه را که مسئول حکمرانی دارو در کشور هستید، به بخشی از عهدنامه مالک اشتر در سفارش به مردم یادآوری کنم. امیرالمومنین روحی له الفداء می فرماید: «أَنْصِفِ اللَّهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ وَ مِنْ خَاصَّةِ أَهْلِکَ وَ مَنْ لَکَ فِیهِ هَوًى مِنْ رَعِیَّتِکَ فَإِنَّکَ إِلَّا تَفْعَلْ تَظْلِمْ وَ مَنْ ظَلَمَ عِبَادَ اللَّهِ کَانَ اللَّهُ خَصْمَهُ دُونَ عِبَادِهِ وَ مَنْ خَاصَمَهُ اللَّهُ أَدْحَضَ حُجَّتَهُ وَ کَانَ لِلَّهِ حَرْباً حَتَّى یَنْزِعَ أَوْ یَتُوبَ» داد خدا و مردم و خویشاوندان نزدیکت را از خود بده، و آن کس را که از رعیت خویش دوست مى دارى، که اگر داد آنان را ندهى ستمکارى، و آن که بر بندگان خدا ستم کند خدا به جاى بندگانش دشمن او بود، و آن را که خدا دشمن گیرد، دلیل وى را نپذیرد و او با خدا سر جنگ دارد. «وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ فَلْیَکُنْ صِغْوُکَ لَهُمْ وَ مَیْلُکَ مَعَهُمْ» و همانا آنان که دین را پشتیبانند، و موجب انبوهى مسلمانان، و آماده پیکار با دشمنان، عامه مردمانند. پس باید گرایش تو به آنان بود و میلت به سوى ایشان. امیدوارم راهکار حکمرانی دارو یعنی حاکمیت نظام مند در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی در عرصه دارو سامان یابد و اقتدار این امر از مافیای دارو به دلسوزان مردم منتقل گردد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۲۲فروردین ۱۴۰۱
4_5936256891746255108.pdf
24.88M
📖اشارات و تنبیهات ✍شیخ الرئیس 🔹با محاکمات قطب الدین رازی 🔹بخش ماقبل‌الطبیعه 🔹نشر البلاغه https://t.me/PHILO_MYS @AGLOESHG
4_5936256891746255107.pdf
26.15M
📖اشارات و تنبیهات ✍شیخ الرئیس 🔹با محاکمات قطب الدین رازی 🔹بخش طبیعیات 🔹نشر البلاغه https://t.me/PHILO_MYS @AGLOESHG