فلسفه و عرفان
🔸#تدریس_وتحصیل_فلسفه_به_امرحضرت #ولی_عصرارواحنافداه 🔹 مرحوم آیة الله العظمی شیخ محمّد علی اراکی فر
👆👆👆تحصیل و تدریس فلسفه به امر حضرت ولی عصر علیه السلام
🔹درسگفتار درآمدی بر فلسفه اسلامی 🔹استاد عبودیت
در لینک👇
https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
درسگفتار شواهدالربوبیه
استاد جوادی آملی
در لینک👇
https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
4_5857147614243324382.mp3
9.25M
مست و پریشان توام موقوف فرمان توام/اسحاق قربان توام این عید قربانی است این
🔹 مولانا
🎙حسام الدین سراج
@AGLOESHG
لینک جدید گروه فلسفه و عرفان 👇
https://eitaa.com/joinchat/2338127993C01d7a60817
فقط در اختیار دوستان فلسفی قرار دهید
هدایت شده از فلسفه و عرفان
🌀انسانم آرزوست
ابن مسکویه:
شنیدم از اهل علمی که حکایت می کرد از قاضی جلیل القدر و عالی مرتبه(که در سنین بالا اهتمام به یادگیری هندسه داشت) می گفت به او گفتم چه چیز تورا به یادگیری هندسه واداشت در حالی که باتوجه به سن و شغل تو این کار برای تو خوب نیست و نادانان به ضرر تو سخن خواهند گفت و تو نیز بهره زیادی از این علم بخاطر زیادی سن نخواهی برد و فراگیری این علم زمان زیادی می طلبد و تیز هوشی نوجوانان را می طلبد.
قاضی گفت:وای بر تو چه می گویی
من در خودم احساس دشمنی و نفرت نسبت به این علم و اهلش کردم پس خواستم به هندسه بپردازم تا این علم را دوست بدارم تا نسبت به هیچ علمی و دانشمندانش بغض و کینه نداشته باشم.
[الهوامل و الشوامل، ص١٩٠]
پ ن: مخالفان فلسفه و عرفان باید چنین خود را درمان کنند.
💢کانال فلسفه و عرفان
https://eitaa.com/AGLOESHG
درسگفتار(فایل صوتی) اشارات با تدریس استاد سعادت مصطفوی
و کتب شرح اشارات ایشان در
کانال تلگرام👇
https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
در پیریات بهجای خدا تکیه میکنی/
وقتی رَوی به دوش نبی در جوانیات
🍀معنی زنجانی
@AGLOESHG
4_5951916570140741500.mp3
1.56M
🔊 صوتی | گردانندۀ رسمی فهم از دین چیست؟
🔹نکتهای به نقل از علامه طباطبائی
https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
https://eitaa.com/AGLOESHG
🔆الحمد لله الذي جعلنا من المتمسکین بولایة أمیر المؤمنین والأئمة المعصومین علیهم السلام💐
باده بده ساقیا! ولی ز خُمِّ غدیر/چنگ بزن مطربا! ولی به یاد امیر
تو نیز ای چرخ پیر! بیا ز بالا به زیر/دادِ مسرّت بده، ساغر عشرت بگیر
بلبل نطقم چنان قافیه پرداز شد/که زُهره در آسمان به نغمه دمساز شد
محیط کون و مکان، دایره ساز شد/سَرور روحانیان هو العلی الکبیر
وادی خمّ غدیر، منطقه نور شد/یا ز کف عقل پیر، تجلّی طور شد؟
یا که بیانی خطیر ز سرِّ مستور شد؟/یا شده در یک سریر قَرانِ شاه و وزیر؟
چون به سرِ دست شاه، شیر خدا شد بلند/به تارک مهر و ماه، ظلِّ عنایت فکند
به شوکت فرّ و جاه، به طالعی ارجمند/شاه ولایت پناه، به امر حق شد امیر
مژده! که شد میر عشق، وزیر عقل نخست/به همّت پیر عشق، اساسِ وحدت، دُرست
به آب شمشیر عشق، نقش دوئیت بشست/به زیر زنجیر عشق، شیر فلک شد اسیر
فاتح اقلیمِ جود به جای خاتم نشست/یا به سپهرِ وجود نیر اعظم نشست؟
یا به محیط شهود مرکز عالم نشست/روی حسود عنود سیاه شد همچو قیر
جلوه به صد ناز کرد لیلی حسن قِدَم/پرده ز رُخ باز کرد بدْر منیر ظُلَم
نغمهْ گری ساز کرد معدن کلِّ حِکم/یا سخن آغاز کرد عنِ اللَّطیفِ الخبیر
به هر که مولا منم، علیست مولای او/نسخه اسما منم، علیست طغرای او
سرِّ معمّا منم، علیست مَجْلای او/محیط انشا منم، علی مَدار و مدیر
طور تجلّی منم، سینه سینا علیست/سرِّ انا اللّه منم، آیت کبرا علیست
درّه بیضا منم، لؤلؤ لالا علیست/شافع عقبی منم، علی مُشار و مُشیر
حلقه افلاک را، سلسلهْ جنبان علیست/قاعده خاک را، اساس و بنیان علیست
دفتر ادراک را، طراز و عنوان علیست/سید لولاک را، علی وزیر و ظهیر
دایره کن فکان، مرکز عزم علیست/عرصه کون و مکان، خطّه رزم علیست
در حرم لا مکان، خلوت بزم علیست/روی زمین و زمان به نور او مُستَنیر
یوسف کنعان عشق، بنده رخسار اوست/خضر بیابان عشق، تشنه گفتار اوست
موسی عمران عشق، طالب دیدار اوست/کیست سلیمان عشق بر درِ او؟ یک فقیر
ای به فروغ جمال آینه ذوالجلال/«مفتقر» خوش مقال مانده به وصف تو، لال
گرچه بُراق خیال در تو ندارد مجال/ولی ز آب زلال، تشنه بُوَد ناگزیر
🔹آیه الله غروی اصفهانی کمپانی (ره)
https://eitaa.com/AGLOESHG
مسمط استاد محمد سهرابي.amr
1.72M
🔹مدح مولا
🔹شعر و خوانش
از محمدسهرابی(معنی زنجانی)
@AGLOESHG
درسگفتار حکمت اشراق
استاد یزدانپناه
در👇
https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
فلسفه و عرفان
درسگفتار حکمت اشراق استاد یزدانپناه در👇 https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
مجموعه مصنفات و شرح حکمت اشراق نیز بارگذاری شد
درسگفتار توحید اسماء الهی
استاد آیهالله جوادی آملی
در لینک 👇
https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
🔹درسگفتار عرفان و شریعت
🎙استاد یزدان پناه
۱۴ جلسه
در تلگرام👇
https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
سخنهای بزرگان اگر به صد صورت مختلف باشد، یک باشد. چون حق یکی است و راه یکی است، سخن، دو چون باشد؟! اما به صورت، مخالف مینماید. به معنی، یکی است و تفرقه در صورت است، و در معنی همه جمعیت است. چنانکه امیری بفرماید که خیمه ای بدوزند. یکی ریسمان میتابد، یکی میخ میزند، یکی جامه میبافد و یکی میدوزد، و یکی میدرّد و یکی سوزن میزند. این صورت ها اگرچه از روی ظاهر مختلف اند و متفرّق اند، اما از روی معنی جمع اند و یک کار میکنند.
📚فیه ما فیه