درباره شادروان دکتر احمد #فرديد
مستند تازه را درباره مرحوم دکتر فرديد ديدم. جالب بود. گرچه به آن می توان نقدهایی داشت. من هيچ گاه دکتر فرديد را از نزديک نديدم. اما با برخی دوستان نزديک او آشنایی و رفاقت داشتم. در مرکز دائرة المعارف در آن سال ها يکی از موضوعات گفتگو در "گعده" های علمی مان با استادان و همکاران همين دکتر فرديد بود و احوال و اطوار و آرای گاه عجيبش. از دکتر دينانی درباره اش بسيار شنيده ام و حکاياتی را در دفاترم ثبت کرده ام. از جمله از تماس های تلفونی چند ساعته او با فرديد که گاهی به شش هفت ساعت و بل بيشتر متجاوز می شد و در اين ميان کار به نزاع و دعوا هم می کشيد. اما در مجموع دکتر دينانی نسبت به جديت تفکر او اعتقاد گونه ای داشت. مرحوم دکتر شرف از پيش از انقلاب با او آشنا بود و حکايت های شيرينی درباره اش نقل می کرد؛ از جمله دفتری که در رابطه با فلسفه حزب رستاخيز نوشته بود و دکتر شرف آن را خوانده بود. از ديگران مانند مرحوم زرياب و خیلی های دیگر هم مجموعه ای از حکایات درباره فردید در دفاتر خاطراتم دارم. برای خوانندگان کیهان فرهنگی و بعدها مجله کیان و خوانندگان دکتر سروش، فرديد متفکر قابل اعتنایی قلمداد نمی شد و نمی شود. در همين مستند هم بيشتر مصاحبه شوندگان بيش از آنکه به عمق تفکر او بپردازند به نقد اطوار و احوال او پرداختند. راست است که احوال و اطوار او چندان به مخالفانش و حتی برخی دوستانش خوش نمی آمد. با اين وصف نمی توان فرديد را خواند و جدی بودن برخی از محورهای انديشگی او را نديد. او بسيار خوانده بود و زبان هم خوب می دانست و آدم اهل تأملی بود. در منظومه فکری او (اگر بتوان آن را منظومه ای خواند) پاره هایی هست که قابل توجه است و می تواند آدم را به انديشيدن فراخواند. با اين وصف به نظرم مشکل او شلختگی در فکر و زبان بود. اگر به جای سخن گفتن بيشتر می نوشت به نظرم می توانست به انديشه خود نظمی دهد. اصولا روشنفکرانی از ما که بيش از آنکه بنويسند خطابه را شغل شاغل خود کرده اند از دقت فکری و نظم انديشگی کمتری بهره مندند. نوشتن منضبط را جدی بگيريم...
دکتر حسن انصاری
@AGLOESHG
الهی سینه ای ده-معتمدی.mp3
7.2M
#مناجات
سیدمحمد #معتمدی
الاهی سینهای ده آتش افروز/در آن سینه دلی وان
ا که سوزی نیست، دل نیست/دل افسرده غیر از آب و گل نیست
دلم پر شعله گردان، سینه پردود/زبانم کن به گفتن آتش آلود
کرامت کن درونی درد پرورد/دلی در وی درون درد و برون درد
به سوزی ده کلامم را روایی/کز آن گرمی کند آتش گدایی
دلم را داغ عشقی بر جبین نه/زبانم را بیانی آتشین ده
سخن کز سوز دل تابی ندارد/چکد گر آب ازو، آبی ندارد
دلی افسرده دارم سخت بی نور/چراغی زو به غایت روشنی دور
بده گرمی دل افسردهام را/فروزان کن چراغ مردهام را
ندارد راه فکرم روشنایی/ز لطفت پرتوی دارم گدایی
اگر لطف تو نبود پرتو انداز/کجا فکر و کجا گنجینهٔ راز
ز گنج راز در هر کنج سینه/نهاده خازن تو سد دفینه
ولی لطف تو گر نبود، به سد رنج/پشیزی کس نیابد ز آنهمه گنج
چودر هر کنج، سد گنجینه داری/نمیخواهم که نومیدم گذاری
به راه این امید پیچ در پیچ/مرا لطف تو میباید، دگر هیچ
وحشی بافقی
کانال فلسفه و عرفان👇
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
مردم به دعا و توجّه و توسّل، بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر نیاز دارند، یک فکری برای این بشود
معتقدم اگر قواعد سختگیرانهای هم در این زمینه گذاشته بشود، مردمِ مؤمن و مسجدیِ ما بیشتر از دیگران به قواعد عمل میکنند
رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با #کرونا : یک سؤال بیپاسخی وجود دارد در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت. من البتّه هیچ پیشنهادی را در مورد مساجد و مراکز دعا و مانند اینها به ستاد ملّی ارائه نمیکنم ــ هیچ پیشنهادی را؛ یعنی من تابع نظر کارشناسی و تشخیص کارشناسی ستاد ملّی هستم ــ لکن میخواهم این را بگویم که مسئلهی دعا و عبادت، بخصوص در ماه رمضان، بخصوص در شبهای قدر که در پیش است، یکی از نیازهای حتمی و اساسیِ مردم است؛ این از یک نظر با نیازهای مادّی تفاوتی ندارد، از یک نظر بالاتر از نیازهای مادّیِ مردم است. مردم احتیاج دارند به اینکه از لحاظ دعا و توجّه و توسّل، بخصوص در مسائل مهم، در قضایا یا حوادث مهم، بتوانند این توسّل و این توجّه و این ارتباط با خدا و خواستن از خدا را داشته باشند؛ [لذا] یک فکری برای این بشود. من حتّی معتقدم اگر قواعد سختگیرانهای هم در این زمینه گذاشته بشود، وضع بشود، مردمِ مؤمن و مسجدیِ ما بیشتر از دیگران به قواعد عمل میکنند؛ یعنی واقعاً اگر گفته بشود مثلاً فرض کنید به این شرط و با این شکل مردم میتوانند در صحنها یا در مراکز یا در مساجد یا در حسینیّهها حضور پیدا کنند، عقیدهی من این است که مردم ــ اینهایی که اهل مسجدند ــ بدقّت مراقبت میکنند.
همان طور که گفتم، من پیشنهادی ندارم و نظر کارشناسی و بررسیشدهی ستاد را معتبر میدانم، منتها توصیهام این است که بررسی این مورد را به کسانی بدهید که اهمّیّت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند؛ اینها بررسی کنند مسئله را و تصمیمگیری کنند؛ هر چه تصمیمگیری کردند، بر عهدهی من و همهی مردم است که بر طبق آن تصمیمگیریها انشاءاللّه عمل بشود. ۹۹/۲/۲۱
@Khamenei_ir
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
🔹 هفدهم رمضان، مصادف با سالروز ولادت شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی
🔸 «ولد الشّیخ رضی اللّه عنه بمُرْسِیَةَ من بلاد الاندلس، لیلة الاثنین، السابع عشر من رمضان، سنة ستین و خمسمائة».
📚 نفحات الانس
@AGLOESHG
فلسفه و عرفان
📖کتاب #المناقب ♦️در فضایل اهل بیت علیهم السلام ✍شیخ محی الدین #ابن_عربی 🔹شرح شیخ صالح موسوی خلخ
سيد #استادم دام مجده گويد اوقاتى كه جلال الدين محمد رومى در سر تربت شيخ (اکبر محی الدین عربی) مشغول #رياضت و استفاضات روحانيه بوده اين شعر را گفته:
اندر جبل صالحه كانيست ز گوهر
زانست كه ما غرقه درياى دمشقيم...
شرح مناقب محيى الدين عربى، سيد صالح موسوى خلخالى، ص: ۳۲
***منظور از #استادم: مرحوم حكيم سید ابوالحسن جلوه می باشد.
@AGLOESHG
4_5879717899312039816.MP3
20.55M
پاسخ های #استاد_وکیلی به شبهات مطرح شده از سوی آقای رحیم قاسمی نسبت به آیتین علمین مرحوم حاج #سید_هاشم_حداد و #علامه_طهرانی که در ماه مبارک رمضان گذشته ضبط شده است (نشر برای اولین بار )
متاسفانه ایشان با رویه ای کاملا غیر علمی و در فضای دور از اخلاق، به تکرار ادعاهای سست خود پرداخته و در برابر پاسخ های مطرح شده حتی یک خط مطلب علمی نیز منتشر ننموده است
امید است که داعیه داران عرفان و حکمت مسیر مخالفان معلوم الحال را طی نکرده و عوض شانتاژ های رسانه ای به بحث های علمی روی آورند
پ ن :
برای استاد رحیم قاسمی احترام زیادی قائلم متاسفانه بعد از دعوت ایشان درباره اختلافات شأن در عرفان عملی با استاد وکیلی نه بصورت مستقیم نه بصورت نشست های انتقادی دو نفره جهت گفتگو درباره اختلافات مذکور بحث را نپذیرفتند و به حاشیه نویسی و کلی گویی در کانال ارزشمند بزم قدیسان پرداختن.
نقل از کانال استادوکیلی
@AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توجه به باطن ماه مبارک رمضان
دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
فلسفه و عرفان
🔹 هفدهم رمضان، مصادف با سالروز ولادت شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی 🔸 «ولد الشّیخ رضی اللّه عنه بمُرْ
كلمه ۵۹۲
🔵مرحوم فقيه بزرگوار آية اللّه آقا سيّد صدر در كتاب شريف المهدى عليه السّلام در معرّفى فتوحات مكيّه شيخ اكبر فرموده است:
الفتوحات المكيّة للعالم العارف المحقّق الشيخ أبي عبد اللّه محيى الدين محمد بن على المعروف بابن عربى الحاتمى الطّائى؛ و الحق أنه كتاب مفيد في بابه لا أظنّ أن يصدر له ثان في عالم المؤلفات.
🔶و جناب استادم آية اللّه علّامه #طباطبائى (رضوان اللّه عليه) صاحب تفسير قويم #الميزان فرموده است: «#محيى_الدّين در فصوص مشت مشت آورده است، و در فتوحات دامن دامن».
🔲و روحانى فاضلى از عالمى بزرگوار برايم حكايت كرده است كه آن جناب فرمود:
من نمی گويم كسى مانند #فتوحات بنويسد؛ من می گويم كسى مدّعى بشود كه بتواند فتوحات را فهرست كند.
هزار و يك كلمه، ج۶، ص: ۳۱۰
@AGLOESHG
فلسفه و عرفان
🔹 هفدهم رمضان، مصادف با سالروز ولادت شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی 🔸 «ولد الشّیخ رضی اللّه عنه بمُرْ
استاد حسن #رمضانی از علامه #حسن_زاده آملی نقل می کنند که فرزند مرحوم آیت الله علامه سید علی آقا قاضی، یعنی مرحوم سید مهدی قاضی، نقل می کردند: مرحوم علامه #قاضی می فرمود: اگر من قبل ها می شنیدم که در بین آحاد رعیت بعد از مقام عصمت کسی به پایه محی الدین بن عربی نمی رسد، الان دارم این امر را مشاهده کرده و می بینم.
@AGLOESHG
در وقت سحر به حال توجه نشسته بودم ، انتقالی روی آورد ، و به تعبیری روح از بدن حرکت ، و اموری مشاهده شده است ، ولکن این امور تیره و آمیخته با الوان و احوال و تعلقات و خار و خاشاک عالم ناسوت طبیعت بوده است ، و انتقال و حرکت روح هم بسیار کند و سنگین بوده است ، و مدتش نیز کم بوده است ؛ فهمیدم که مراقبت کامل و تام نیست ، و به کلی قطع علاقه از کدورات دنیاوی دست نداده است. ای عزیز مهم ترین ذکر مراقبت است که مقام عندیت است و مصاحبت با حق تعالی.
استاد علامه حسن زاده آملی
انسان در عرف عرفان صفحه ۳۳
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
مجموعه مقالاتی از دکتر محمدحسن قدردانقراملکی.zip
14.97M
مجموعه ۳۰ مقاله از دکتر محمدحسن #قدردان_قراملکی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
عناوین مقالات:
1.جایگاه مصلحت در تشریع احکام اجتماعی اسلام
2.امامت علی و توجیه های مخالفان
3.نقش پیامبر در وحی
4.تاملی در ادله عقلی بهاییت
5.جایگاه انسانی زن
6.پلورالیزم دینی ناسازگار با قرآن
7.تناسخ و شبهات دینی آن
8.نگاهی نو به معاد جسمانی
9.اختیار، قانون علیت و دترمینیسم
10.شر ادراکی از دیدگاه صدرالمتالهین
11.امکان تعریف و توصیف خدا
12.تاملی در ادله منکران علم پیشین خدا
13.تاملی در نظریه آفرینش از عدم
14.مبانی کلامی پیشرفت
15.تاملی در ادله عقلی نظریه کسب
16.تاملی در ازلیت فعل الهی
17.توحید وجودی و نظریه وحدت وجود
18.دیدگاه متکلمان در حدوث جهان و نقد آن
19.نقش علم الهی در آفرینش جهان
20.مسأله شر از دیدگاه متکلمان
21.قرآن و پلورالیزم
22.جامعه مدنی، سکولار یا دینی؟
23.نگاهی به یک بیت حافظ در مسأله شر (پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت/آفرین بر نظر پاک خطا پوشش باد)
24.اسلام،قرائت ها و امام خمینی
25.نقد نظری برهان ناپذیری خداوند
26.تبکيت در تبکيت - پاسخ نقد نظريه برهان ناپذيري گزاره ضروری ازلي
27.نگاه اقبال و شریعتی به خاتمیت،صواب یا ناصواب؟
28.اثبات خدا در قرآن کریم
29.جایگاه مصلحت در سیره نظری و عملی معصومان
30.کاوشی در کیفر های اخروی
کانال فلسفه و عرفان 👇
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
بسم الله الرحمن الرحیم
ای عزیز بدان که در بسم الله نکاتی است که باید به آن توجه داشت. کلمهی «بسم» مشتمل بر سه حرف «ب» و «س» و «م» است.
عدد حروف «ب» و «م» ۹۲ است و عدد محمد صلی الله علیه و آله نیز ۹۲ می باشد.
زیرا عدد ملفوظی «م» ۹۰ و «ب» ۲ است.
عدد ملفوظی «س» ۱۲۰، و عدد اسم علیّ علیه السلام وقتی با یاء مشدد خوانده شود نیز ۱۲۰ است.
به این ترتیب کلمه «بسم» اشاره به مقام نبوت و ولایت دارد.
...............
ملفوظی «ب» برابر با «با»
ملفوظی «م» برابر با «میم»
ملفوظی «س» برابر با «سین»
مقدادی اصفهانی (نجم الدین)، شیخ علی، نشان از بی نشان ها، جلد 1، صفحه ۳۷۶
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
51.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرتضی را میمکن بر خود قیاس/زانک در حق غرق بود آن حقشناس
ای پسر تو بینشانی از علی/عین و یا و لام دانی از علی
(عطار)
شب قدر و شهادت حضرت #علی (ع)
در بیان استاد غلامحسین ابراهیمی #دینانی
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر حدیث ”انا النّقطه تحت الباء بسم الله” حضرت علی (ع)
(در بیان استاد ابراهیمی #دینانی)
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
Marefat 9 Shahrivar 1397.mp3
30.02M
صوت کامل برنامۀ معرفت دکتر ابراهیمی #دینانی
9 شهریور ماه ۱۳۹۷
با موضوع
امیرالمومنین #علی علیهالسلام
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب علی دید و به نزدیکی دید...
در بیان استاد ابراهیمی #دینانی
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخن ابن سینا در مورد عظمت حضرت #علی (ع)
استاد ابراهیمی #دینانی
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
درک منزلت مولی المتقین امیرالمومنین #علی علیهالسلام در بیان استاد ابراهیمی #دینانی
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
samsam.m4a
5.11M
▪️خطبه امام حسن علیه السلام در صبح شهادت امیرالمؤمنین
رَوَى أَبُو مِخْنَفٍ لُوطُ بْنُ يَحْيَى قَالَ حَدَّثَنِي أَشْعَثُ بْنُ سَوَّارٍ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ السَّبِيعِيِّ وَ غَيْرِهِ قَالُوا: خَطَبَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ ع صَبِيحَةَ اللَّيْلَةِ الَّتِي قُبِضَ فِيهَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع فَحَمِدَ اللَّهَ وَ أَثْنَى عَلَيْهِ وَ صَلَّى عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص ثُمَّ قَالَ: لَقَدْ قُبِضَ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ رَجُلٌ لَمْ يَسْبِقْهُ الْأَوَّلُونَ بِعَمَلٍ وَ لَا يُدْرِكُهُ الْآخِرُونَ بِعَمَلٍ لَقَدْ كَانَ يُجَاهِدُ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ فَيَقِيهِ بِنَفْسِهِ وَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص يُوَجِّهُهُ بِرَايَتِهِ فَيَكْنُفُهُ جَبْرَئِيلُ عَنْ يَمِينِهِ وَ مِيكَائِيلُ عَنْ يَسَارِهِ فَلَا يَرْجِعُ حَتَّى يَفْتَحَ اللَّهُ عَلَى يَدَيْهِ وَ لَقَدْ تُوُفِّيَ ع فِي اللَّيْلَةِ الَّتِي عُرِجَ فِيهَا بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ع وَ فِيهَا قُبِضَ يُوشَعُ بْنُ نُونٍ وَصِيُّ مُوسَى وَ مَا خَلَّفَ صَفْرَاءَ وَ لَا بَيْضَاءَ إِلَّا سَبْعَمِائَةِ دِرْهَمٍ فَضَلَتْ مِنْ عَطَائِهِ أَرَادَ أَنْ يَبْتَاعَ بِهَا خَادِماً لِأَهْلِهِ ثُمَّ خَنَقَتْهُ الْعَبْرَةُ فَبَكَى وَ بَكَى النَّاسُ مَعَهُ. ثُمَّ قَالَ أَنَا ابْنُ الْبَشِيرِ أَنَا ابْنُ النَّذِيرِ أَنَا ابْنُ الدَّاعِي إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ أَنَا ابْنُ السِّرَاجِ الْمُنِيرِ أَنَا مِنْ أَهْلِ بَيْتٍ أَذْهَبَ اللَّهُ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرَهُمْ تَطْهِيراً أَنَا مِنْ أَهْلِ بَيْتٍ افْتَرَضَ اللَّهُ حُبَّهُمْ فِي كِتَابِهِ فَقَالَ عَزَّ وَ جَلَ قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى وَ مَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِيها حُسْناً فَالْحَسَنَةُ مَوَدَّتُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ.
صبح شهادت امیرالمؤمنین ع امام حسن بن علی ع خطبه خواند و پس از حمد و ثناء و صلوات فرمود:
«دیشب مردی از دنیا رفت که گذشتگان با هیچ کاری بر او پیشی نگرفتند و آیندگان نیز با هیچ عملی به او نخواهند رسید. همراه رسول خدا صلی الله علیه و آله جهاد می کرد و او را به جان خویش، حفظ می نمود. رسول خدا صلی الله علیه و آله او را با پرچم خویش روانه می ساخت؛ پس جبرئیل او را از راست در بر می گرفت و میکائیل از چپ. باز نمی گشت تا خداوند به دست او فتح کند. در شبی از دنیا رفت که عیسی بن مریم به آسمان رفت و یوشع بن نون وصی موسی در گذشت. هیچ دینار و درهمی باقی نگذاشت مگر هفتصد درهم که از سهمش از بیت المالش آمده بود و می خواست با آن خادمی برای خانواده اش بخرد.»
سپس بسیار گریست و مردم نیز با او گریستند. سپس فرمود:
«منم پسر بشارت دهنده. منم پسر انذار کننده. منم پسر آن کسی که به اذن خدا مردم را به سوی خدا می خواند. منم پسر چراغ فروزان و روشنی بخش. من از خاندانی هستم که خداوند ناپاکی را از آنان برده و آنان را پاک نموده است. من از خاندانی هستم که خداوند محبت آنان را در کتاب خود واجب گردانده است. خداوند فرموده است: «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى وَ مَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِيها حُسْناً» پس حسنة، دوستی ما اهل بیت است.»
📚مفید، الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد؛ مؤسسة آل البیت علیهم السلام؛ ج2؛ ص7، و نیز کلینی، الكافي، الاسلامیة، ج1، ص457، ح8 به سند دیگر از امام باقر ع.
مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج3، ص: 246، ابو الفرج اصفهانی، مقاتل الطالبيين،ص:61 به چندین سند، ابن سعد، الطبقات الكبرى،ج3،ص:28 به چند سند. نسائی، خصائص، ص8 و...
(طرقی نیز در کتاب إحقاق الحق و إزهاق الباطل، ج4، ص: 411 از دیگر منابع گرد آمده.)
@AGLOESHG
این نوشته از امیرکبیر نیست.
استاد سیدعلی آل داود، نویسندهٔ کتاب
اسناد و نامههای امیرکبیر، امیرکبیر و ناصرالدّینشاه و... در پاسخ به پرسشی دربارهٔ صحّت انتساب این مطلب به امیرکبیر، نوشتند: «این نامه قطعاً از امیر نیست. نه خطّ امیر است و نه انشای او».
کانال فلسفه و عرفان 👇
@AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذكر مصائب امیرالمؤمنین علیهالسلام توسط رهبر معظم انقلاب
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
🔰 لوح | امیر مهربانیها
🔺️ رهبر انقلاب: کسانی که به فقرا کمک کنند و به خانوادههای مستضعف سر بزنند، زیادند؛ اما آن کسی که اوّلاً این کار را در دوران حکومت و قدرت خود انجام دهد، ثانیاً کارِ همیشهی او باشد، ثالثاً به کمک کردن مادّی اکتفا نکند؛ برود با این خانواده، با آن پیرمرد، با این آدم نابینا، با آن بچههای صغیر بنشیند، مأنوس شود، دل آنها را خوش کند، فقط امیرالمؤمنین علیهالسلام است.
💻 @Khamenei_ir
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG
امیرالمومنین علی علیهالسلام و استقبال از مرگ
همانا، گراميترين مرگ ها كشته شدن در راه خدا است. بدان قسم به كسی كه جان پسر ابو طالب در دست او است، هزار مرتبه ضربت شمشير خوردن بر من آسانتر است، تا در بستر مردن.
#اسوه_حسنه
#شهادت
(هزار و پانصد یادداشت، دکتر مهدی محقق، ص ۳۴۳)
https://eitaa.com/AGLOESHG
https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
t.me/AGLOESHG