eitaa logo
انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی حوزه علمیه جامعه الزهرا سلام الله علیها
412 دنبال‌کننده
436 عکس
91 ویدیو
48 فایل
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعة الزهرا سلام الله علیها
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣توجه توجه با سلام و احترام اعضای محترم لطفاً به تاریخ ها توجه بفرمایید تا فرصت بهره‌مندی از دست نرود.
💠 گروه حدیث‌پژوهی پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم السلام برگزار می‌کند: ✨ وب معنایی در پژوهش‌های حدیثی؛ معرفی نرم افزار ثقات (محصول مشترک موسسه همتا و موسسه معارف) 👨‍💼 ارائه دهندگان: 🔸 حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شهبازی 🔹 حجت الاسلام والمسلمین وحید عابد 📅 زمان: چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۴۵ 📍مکان: گلزار شهدا، مجتمع امام خمینی ره ، نمایشگاه مشکات ✔️ از همه پژوهشگران و علاقه‌مندان عرصه حدیث و هوش مصنوعی دعوت می‌گردد تا در این نشست حضور به هم رسانند. 🔸لینک جلسه به صورت آنلاین
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🌀 كرسي علمی ترويجي:«اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی» 🎙با حضور: ⏰ زمان: یک شنبه 17دی ماه 1402 به نقل از 👈اندکی اندیشه ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
💢 کرسی علمی ترویجی «اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی» (قسمت ۱ از ۲) ✅ این نشست با حضور جناب آقای سبحان نقدی پور (پژوهشگر اخلاق فناوری اطلاعات) به عنوان ارائه کننده، حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی (عضو هئیت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث) بعنوان ناقد، و حجت الاسلام مهدی عزیزی (معاون پژوهش موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام) به عنوان مدیر جلسه در ساعت ۱۳ یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام و با همکاری پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار گردید. در ابتدای این کرسی علمی آقای نقدی پور با اشاره به اینکه در عصر حاضر، کارکرد و اهمیت فضای سایبری بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد که این فضا در کنار محاسن اخلاقی، مشکلات اخلاقی نیز به دنبال داشته است از این رو باید با تبیین ارزش ها و اصول عام اخلاقی فضای سایبری به رفع این چالش ها کمک کرد. اینکه ما فضای سایبری را به طور کلی آزاد رها کنیم خلاف عقل است، و اینکه در مقابل آن به شیوه سلبی ایستادگی کنیم نه امکان پذیر خواهد بود و نه عاقلانه، بنابراین روش عاقلانه مواجهه با این فضا، انتخاب برخورد فعالانه در مقابل فضای مجازی و سالم سازی محیط سایبر، و احیای ارزش ها، هنجارها و اخلاقیات در فضای مجازی است. ✅این دانش آموخته حوزه علمیه، گفت تبیین اصول و قواعد پایه و عام اخلاقی فضای سایبر موجب کمک به اخلاقی شدن فضای مجازی می شود و تاکید کرد که این هدف به واسطه تبیین وظایف اخلاقی تمام افراد مرتبط با فضای مجازی اعم از تولیدکنندگان و ترویج دهندگان محتوای مجازی، کاربران و استفاده کنندگان از محتوا و نهادهای حاکمیتی متولی فضای مجازی به دست می آید. ایشان در ادامه با توجه به تعریف کلی واژه اصول، تاکید کرد که اصول اخلاقی، باید ها و نبایدها، تحسین ها و تقبیح ها، و اموری است که هیچ گاه در نظام اخلاقی استثناء نمی خورند و همیشه حتی در تعارضات اخلاقی پابرجا هستند، بنابراین منظور از اصول اخلاقی فضای مجازی، سلسله قواعد و معیارها، بایدها و نبایدهای کلی رفتار انسان در فضای مجازی است که برای تنظیم رفتار اخلاقی تمام مرتبطان با فضای مجازی مشخص شده است. بنابراین به اصول و ارزش های اخلاقی عام فضای مجازی که مشترک بین تولیدگنندگان و ترویج دهندگان و کاربران هست ، اصول پایه و عام اخلاقی فضای مجازی گفته می شود. ملاک انتخاب اصول عام اخلاقی سایبر اصولی است که می تواند عمومیت، اهمیت، ضرورت و کاربرد بیشتری برای مرتبطان فضای مجازی داشته باشد. برخی از این اصول عبارت اند از: 🔸1. اصل «عدالت». در سه عنوان جزیی رعایت عدالت در تولید محتوا، رعایت عدالت از سوی کاربران، و رعایت عدالت از جانب نهادهای متولی فضای مجازی. 🔸2. اصل «امانت داری». اگر افراد پایبند این اصل نباشند و در بیان واقعیات و یا در نقل جملات صحیح در فضای مجازی، خیانت در امانت کنند این پدیده باعث به هم ریختگی جامعه و از بین رفتن اعتماد به یکدیگر و حاکمیت می شود. تضعیف امانت داری، موجب تجاوز به حقوق مادی و معنوی افراد و جوامع می شود. 🔸3. اصل «پرهیز از ضرر رسانی». که شامل پرهیز از ضرررسانی در تولید و ترویج محتوا ، ضرر رسانی کاربران و استفاده کنندگان، و پرهیز از ضرررسانی نهادهای متولی فضای مجازی می شود. 🔸4. اصل «شرح صدر». فعالیت در این فضا، جلوه گاه نظرات و رفتارهای گوناگون است که گاه مخالف و متضاد با یکدیگر است. این امر مشکلاتی را برای افرادی که ظرفیت شرح صدر آنان ضعیف است، ایجاد می کند که به غیر اخلاقی شدن فضای مجازی کشیده می شود. 🔸5. اصل «حفظ حریم خصوصی». اهمیت حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی، بسیار بیشتر و مهم تر از فضای حقیقی است. از این رو همه مرتبطان با این فضا اعم از کاربران عادی و تولیدکنندگان محتوا و افراد و نهادهای سیاستگذار و برنامه ریزی درباره این فضا باید به طور جدی به آن توجه کنند. 🔸6. اصل «حساسیت به ترویج فضائل و جلوگیری از رذائل». این اصل در واقع همان اصل «امر به معروف و نهی از منکر» است که در ادبیات دینی ما بیان شده و یک وظیفه همگانی محسوب می شود. ... ادامه دارد
💢 کرسی علمی ترویجی «اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی» (قسمت 2 از ۲) ✅در ادامه این کرسی آقای رحمتی بعنوان ناقد ابتدا برخی از نقاط قوت این بحث را خاطرنشان کرد، از جمله: توجه به موضوع اخلاق فضای مجازی به عنوان موضوعی نوپدید و کم کار شده، توجه به طرح بحث از دیدگاه اسلام، توجه به کارکرد دوگانه فاوا، توجه به لزوم مواجهه فعالانه نه انفعالی، تاکید بر لزوم نگاه واقع بینانه و ایجابی به اخفا (اخلاق فناوری اطلاعات)، تاکید بر لزوم تبیین وظایف اخلاقی مرتبطان، و تاکید بر لزوم تقدم اخلاق بر قانون. ✅عضو هئیت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث در ادامه موارد زیر را به عنوان برخی از نقدهای وارد به بحث ارایه کرد: 🔹 الف) عدم جامعیت اصول: بدین صورت که گفته شده اصول عام یعنی اصولی که « عمومیت ، اهمیت، ضرورت و کاربرد» بیشتری دارد. یکسری اصول مانند عدالت، امانت داری و پرهیز از ضرر زدن به دیگران، شرح صدر، حفظ حریم خصوصی، حساسیت نسبت به ترویج فضائل و رذائل مطرح شده ولی در مقابل اصول و ارزش های دیگر مثل ایمان، تقوا ٬ اخلاص که برای همه مرتبطان کاربرد دارد ذکر نشده اند در صورتیکه برخی از این اصول مانند ایمان جزو ارزش های پایه اخلاق اسلامی است. 🔹ب) عدم تعریف دقیق اصول: با توجه به وجود تعاریف مختلف از اصول، از آنها تعریف دقیقی انجام نگرفته است. ایشان بعنوان مثال در مورد تعریف «اصل عدالت» گفت گاهی اصل عدالت بعنوان انصاف ، و قسط کاربرد دارد. عدم تعریف دقیق هر اصل اخلاقی موجب شده که بیان مصادیق هم با مشکل مواجه شود یا مواردی که جزو مصادیق هر اصل است ذکر نشود. مثلا تفاوت گذاشتن بین افراد توسط مدیران یک گروه یا باقی گذاشتن و حذف آنها توسط مدیر گروه از مصادیق عدم عدالت می باشد. 🔹ج) باقی ماندن در کلیات و عدم ذکر مصادیق درست و دقیق برای اصول اخلاقی ذکر شده. 🔹د) اکتفا به سطح گزارشگری و توصیف و عدم فراروی به سطح تحلیل و نقد: مثلا به چالش هایی مانند تزاحم اخلاقی (بین مراعات حقوق افراد و حقوق جامعه(مطرح شده در بحث عدالت) یا حریم خصوصی، یا عدم تبیین محدوده رعایت شرح صدر از سوی کاربران عادی یا نهادهای حاکمیتی، یا عدم بررسی اخلاقی مواردی که شخص به طور خودخواسته حریم خصوصی خود را در اختیار دیگران میگذارد ، یا موارد اختلاف درباره مفاهیم یا مصادیق اخلاقی بودن یا نبودن یک رفتار (مثلا گران کردن اینترنت را کاربران ظلم و تضییع حقوق خود بدانند ولی مسئولان شرکت های ذیربط آن را از مصادیق عدالت می دانند) توجه نشده است. 🔹هـ) عدم تعیین ممیزات و مزایای نگرش اسلامی و غیراسلامی به این اصول: با توجه به عنوان این کرسی مشخص نمیشود که کدام از این اصول مختص نگرش اسلامی و متمایز از دیدگاه غیر اسلامی هستند. ✅در پایان این نشست، آقای رحمتی پیشنهاداتی برای تکمیل بحث ارائه شده مطرح کرد، از جمله : تقویت وجه تحلیلی و توجه به چالش ها، فرارفتن از سطح استنادی و توجه به رویکرد فرآوری و تولیدی به آموزه های اخلاقی اسلام، توجه به عوامل و زمینه های نادیده گرفتن این اصول از سوی مرتبطان، چگونگی تشویق و ترغیب مرتبطان به مراعات این اصول، چگونگی جبران ضررها و حقوق ضایع شده به واسطه بی توجهی به این اصول، معرفی امکانات و کارکردهای خود فضای مجازی برای اجرایی کردن هر یک از این اصول اخلاقی، و بالاخره تبیین نسبت اخلاق و قانون در بحث از فضای مجازی.
هوش مصنوعی یا بدن مصنوعی؟ 💧 می‌توان گفت برنامۀ پژوهشی و عملیاتی در پی ساختن حیوانات مصنوعی است (یا دست‌كم چیزهایی كه به نظر می‌‌رسند حیوان‌اند). بسیاری نیز معتقدند هوش مصنوعی فعالیت ساختن اشخاص مصنوعی (artificial persons) است (یا دست‌كم چیزهایی كه به نظر می‌رسد اشخاص‌اند). هدف برنامۀ ، ساختن اشخاص مصنوعی است، ماشین‌هایی كه تمام توان‌های ذهنی انسان‌ها را، شامل ، دارند. بنابراین هدف هوش مصنوعی قوی، ایجاد ذهن‌مندی واقعی در ماشین است. (بنگرید: مدخل هوش مصنوعی، دایرةالمعارف اینترنتی استنفورد). ⚡️ اكنون از چالش‌های پیش روی هوش مصنوعی قوی صرف‌نظر می‌كنیم و فرض می‌كنیم تحقق آن ممكن است. زین پس مراد از هوش مصنوعی، هوش مصنوعی قوی است. بر این اساس: ☄️ برخی محققان در برآن‌اند كه موافق مبانی ، سخن گفتن از هوش مصنوعی خطاست (یعنی دقیق نیست و كاربردی مجازی یا تسامحی است)، و باید از بدن یا مغز مصنوعی سخن گفت. 💥 مطابق حكمت متعالیه، ذهن‌مندشدن فرایندی جسمانیة الحدوث است، یعنی آنگاه كه بدن انسانی مناسبی شكل می‌گیرد، ذهن‌مندی در آن تحقق می‌یابد و موجود انسانی بدن‌مند و ذهن‌مند حاصل می‌آید. پس هوش‌مندی امری متحقق در/به‌نحوی مرتبط با بدن است. اگر تقسیم اشیا به طبیعی و مصنوعی درست و واقعی باشد، تنها می‌توان بدن مصنوعی ساخت، و تحقق بدن (یعنی جسمی كه قابلیت ذهن‌مندشدن را بالفعل دارد) همان و تحقق ذهن‌مندی در/مرتبط با آن بدن، همان. (دربارۀ علت و چگونگی این تحقق نیز نظریاتی عرضه شده است.) پس برای آنكه هوش‌مندی محقق شود، باید بدنی ویژه را فراهم آورد. نمی‌توان مستقیماً و بی‌واسطه هوش‌مندی را ایجاد كرد، بلكه باید از راه ساختن بدن متناسب بدان دست یافت. ☄️ بر این اساس پرسش از امكان هوش مصنوعی قوی، به این پرسش باز می‌گردد: آیا می‌توان جسمی، با قابلیت‌ها و پیچیدگی‌های لازم، ساخت كه هوش‌مند شود؟ به نظر نمی‌رسد محال باشد. ☀️ بنابراین اگر هوش‌مندی واقعاً در هویتی فیزیكی روی می‌دهد، نباید آن را به‌معنای دقیق کلمه، «مصنوعی» دانست، زیرا هوش‌مندی یا موجود نیست، یا واقعاً به‌نحوی برخاسته از/متحد با بدنی جسمانی است. پس هوش‌مندی همواره نامصنوع است. هوش‌مندی لازمۀ طبیعی جسم‌مندی مناسب است، بدین معنا كه اگر جسم مناسب ذهن‌مندی یا هوش‌مندی موجود باشد، ذهن یا هوش ناگزیر، با موجود بودن علل خاص خودش، موجود می‌شوند و برساخته بودن یا مصنوع بشر بودنش بی‌معناست. آنچه مصنوع بشر است، مغز یا بدن مصنوعی است. پس هوش نمی‌تواند مصنوع باشد، و تنها جسمی كه زمینۀ بروز و ظهور هوش‌مندی است، می‌تواند مصنوع بشر باشد، پس باید از بدن یا مغز مصنوعی سخن گفت. 💦 به نظر می‌رسد چندین دسته از نظریات ذهن-بدن با این تصویر می‌توانند همراه شوند، ازجمله: جوهری، ، ، همه_روان_دار_انگاری و نظریۀ نفس-بدن صدرایی. به‌طور كلی این تصویر با ناتقلیل‌گرا و نیز با اعتقاد به در مورد رابطۀ ذهن و بدن، سازگار است. 🖊 رضا درگاهی‌فر به نقل از👈 فلسفه ذهن ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
🌱 ما در علم و تحقیق نخبه‌های برجسته‌ای داریم مثل شهید شهریاری، رضایی‌نژاد، علیمحمدی، احمدی روشن، اینها نخبگانی بودند در وادی علم و تحقیق که بسیجی‌وار کار کردند. آن روزی که درها را به روی ملت ایران خواستند ببندند که محصول این رادیوداروها به دست مردم نرسد و جمهوری اسلامی دچار مشکل بشود و گفتند: «نمی‌فروشیم» که این مرکز تهران تعطیل بشود، اینها هم مشغول کار شدند، تلاش کردند که بعد آمدند به ما گفتند که توانستیم بیست درصد را تولید کنیم، بعد هم آمدند به ما اطلاع دادند که ما لوله‌ی سوخت و صفحه‌ی سوخت را هم ساختیم؛ دشمن {متحیر} ماند. این کار، کار بسیجی بود؛ این کار کار معمولی نبود. سخنرانی مقام معظم رهبری ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ 📌«ظهور اتفاق می‌افتد ولی مهم‌تر این است که ما کجای این ظهور باشیم!» 💠۲۱ دی سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن، یادشان گرامی باد. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 جلسه سیزدهم 📆پنجشنبه ۲۱ دیماه 📌به نقل از کانال بحث تفسیر، فقه و اصول ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
🌐 دختری با کاپشن صورتی و گوشواره قلبی در یوتیوب ممنوع شد 🔹تنها چند روز پس از وایرال شدن تصاویر هوش مصنوعی در مورد یکی از قربانیان جنایت کرمان، یوتیوب انتشار تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی را که شبیه‌سازی کودکان فوت‌شده و قربانیان فجایع باشند، ممنوع کرد. 🔹این پلتفرم ویدیویی به تازگی سیاست آزار و زورگویی سایبری خود را به‌روز کرده و محتوایی که «به‌طور واقع‌بینانه افراد خردسال یا قربانیان وقایع خشونت‌آمیز مرگ‌بار را شبیه‌سازی می‌کنند» ممنوع اعلام کرده است. 🔹آیا در صورتی که حادثه‌ای تروریستی در کشور‌های غربی رخ دهد و فجایعی مشابه پدید آید، این سیاست تغییر خواهد کرد؟ تجربه‌ای که از سال‌ها عملکرد دوگانه گوگل و سایر شرکت‌های فناوری غربی حاصل شده است، چنین می‌گوید. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
💢🔰 آموزشی هوش مصنوعی و کاربرد آن در علوم انسانی ــ اسلامی 🔸دکتر سید امیر سخاوتیان رئیس دانشکده مطالعات بنیادین هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی قـم؛ 🔸دکتر مصطفی قبائی عضو هیات علمی و مدیرگروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی قم 🗓 یکشنبه 24 دی 1402ساعت 9 جلسه حضوری: 📍قم، پردیسان، نبش میدان علوم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سالن حکمت 🌐 جلسه مجازی: https://skyroom.online/ch/rihu/edu1 لینک کوتاه خبر : https://ainews.ir/?p=17440
منظور از پرامپت نویسی چیست؟ پرامپت نویسی یافتن مناسبترین کلمات برای رسیدن به بهترین نتیجه هنگام دریافت اطلاعات از هوش مصنوعی است. پرامپت دستوری است که به هوش مصنوعی ارسال می‌کنیم تا به خواسته‌های ما پاسخ دهد. ابزارها و چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند چت GPT مجهز به NLP یا سیستم پردازش زبان طبیعی هستند. یعنی آنها می‌توانند از نوع حرف زدن و نوشتن ما یاد بگیرند و به سؤالات و درخواست‌های ما پاسخ دهند. با این وجود ما هم باید بدانیم که چطور درخواست خود را بیان کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. درست نوشتن پرامپت می‌تواند باعث شود تا اطلاعات درستی را از هوش مصنوعی یا چت بات دریافت کنیم و با پاسخ‌های بی سر و ته و نامرتبط مواجه نشویم. به فرایند انجام این کار پرامپت نویسی گفته می‌شود. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنوبات ! اولین ریز ربات زنده، خودترمیم شونده و  با قابلیت تولید مثل! از زنوبات‌ها می‌توان در پاکسازی پسماندهای رادیواکتیو، جمع‌آوری میکروپلاستیک‌ها در اقیانوس، حمل مواد دارویی در بدن تا حرکت در عروق خونی و کندن پلاکت‌های فاسد، استفاده کرد. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
1⃣ اگه نیاز به محتوا و تیتربندی برای مقاله ات داری 2⃣ اگر میخای پاورپوینت و در مورد تحقیقت درست کنی و وقت زیادی هم نداری 3⃣ اگه بازم محتوا برای پایان نامه ات میخای داخل سایت jenni بشو و با استفاده از این آموزش مقاله با هدینگ ایجاد کن ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
✅✅ بسمه تعالی ◀️ انجمن علمی ادیان و مذاهب حوزه با مشارکت معاونت علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام‌ برگزار می‌کند: ✅کارگاه مدیریت پژوهش و توسعه‌ی شایستگی‌های مدیریتی پژوهش گروهی 📌استاد محترم: حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل هادی منش مدرس ارشد کارگاه‌های پژوهشی در کشور 🔗به صورت حضوری و نیمه حضوری همراه با صدور گواهینامه معتبر ✅شرکت برای عموم طلاب و دانشجویان آزاد است. ⏰آخرین مهلت ثبت نام: روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ 🕰زمان برگزاری: پنج‌شنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ (۱۴۰۲/۱۰/۲۸) و روز جمعه (۱۴۰۲/۱۰/۲۹) از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و از ساعت ۱۵ تا ۱۹ 🏛مکان برگزاری: سالن همایش‌های مجمع جهانی اهل بیت علیهم نشانی: بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶ مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام ☎️تلفن تماس (عصرها ساعت ۱۸ تا ۲۰): ۰۲۵۳۲۹۰۷۹۸۲ ◀️ثبت‌نام از طریق https://formafzar.com/form/laier 📌آیدی تماس ضروری: @Dr_zdp53 کانال اطلاع‌رسانی انجمن ادیان و مذاهب حوزه https://eitaa.com/Communityinformationchannel
🔖 *لزوم استقرار متاورس در بستر هیومن‌ورس* 🔸 مجرایی برای همسویی متاورس با منافع بشریت 🖌 طیبه بابایی 🔹 پیشرفت و تکامل متاورس اکنون بیش از گذشته شتاب گرفته است. عناصر متاورس ابزار قدرتمندی برای پیشبرد تحول جامعه هستند. در این میان، کسانی که متاورس را توسعه می‌دهند و از آن اعتبار کسب می‌کنند، مسئول تأثیرات منفی آن بر بشریت نیز هستند. 🔹 شکی نیست، بهره‌مندی از فناوری‌هایی مانند متاورس تنها در صورتی ممکن است که سلامت زندگی و حیات اجتماعی بشر دچار آسیب و بحران نشود. اگر انسان‌ها به این درک برسند، می‌توانند اولویت‌های سرمایه‌گذاری را به درستی تعیین کنند. اولویت‌ها باید اخلاق و ارزش‌های مشترک در متاورس و هیومن‌ورس را همسو و هماهنگ به پیش ببرند. 🔹 کسب‌وکارها از مجرای هیومن‌ورس می‌توانند، استراتژی‌ها و فعالیت‌های خود را برای همسویی و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها در راستای منافع بشریت مدل‌سازی کنند. به زعم برخی متخصصان، هیومن‌ورس فراتر از یک کاربر و راهنما، مدلی تجاری و قابل تحقق برای کل بشریت ارائه می‌دهد. 🔻 بسیاری از متخصصان معتقدند، همزیستی مسالمت‌آمیز و همسویی میان متاورس و هیومن‌ورس می‌تواند شکل بگیرد؛ اما لازمه موفقیت در این راه حرکت صادقانه و پرهیز از طمع و سوداگری است. کسب‌وکارها باید بدانند، مسئول بررسی تأثیر خود بر بشریت هستند و لازم است، نوآوری‌هایی مانند متاورس را بر مدار انسان و طبیعت طراحی کنند. 👈 مشاهده متن کامل این یادداشت در [زاویه](https://zaviehmag.ir/?p=16247) 🆔 @zaviehmag
🔰نشست علمی: "چالش ها و فرصت های هوش مصنوعی در تبدّل موضوعات فقهی" 💠ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا خادمیان 🔹ناقد اول: حجت الاسلام والمسلمین حجت الله بیات 🔸ناقد دوم: حجت الاسلام والمسلمین مهدی جعفرزاده 🔻دبیر نشست: حجت الاسلام والمسلمین داود حجازی فر 🗓زمان:پنج شنبه 28 دی ماه 1402 ⏰ساعت: 10 الی 12 🏢مکان: بلوار جمهوری، کوچه 8، پلاک 52، مرکز موضوع شناسی احکام فقهی 📞تلفن هماهنگی جهت حضور در نشست 025-32936045 - 129 🎥پخش زنده در پیام رسان ایتا به نشانی زیر @Mozooshenasi1