eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 شرورترین علمای امت 🔹 امام حسن عسکری علیه السلام در تفسیر خود آورده است: ◾️ [قال] رسول الله صلى الله عليه وآله: شرار علماء أمتنا المضلون عنا، القاطعون للطرق إلينا، المسمون أضدادنا بأسمائنا، الملقبون أضدادنا بألقابنا، يصلون عليهم وهم للعن مستحقون. 🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: بدترین و شرورترین علمای امت من کسانی هستند که راه ما را گم کرده‌اند و به بیراهه رفته‌اند و مانع از رسیدن سخنانمان به مردم شده‌اند که این اشخاص اسمشان به اسم ما نام گذاری شده و به این اشخاص القاب ما را داده‌اند و بر آن‌ها صلوات می‌فرستند در صورتی که این اشخاص به لعن مستحق هستند. 📚 تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، صفحه ۲۷۵، حدیث ۱۴۳ 📃 اسکن روایت: 🌐 http://bit.ly/2ACy2VV 📃 پوستر: 🌐 http://bit.ly/2Acw79D ⬅️مقصود روایت علمای منحرف است. والا علمای خدوم مذهب لائق صلوات آند. صوات خدا بر خادمان علوم آل الله علیهم صلوات الله ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
اهمیت علمای راستین شیعه امام‌ هادی ‌(علیه السلام) فرمودند: لولا من‌ يبقي‌ بعد غيبه قائمكم‌، عليه‌السّلام‌، من‌ العلماء الداعين‌ إليه‌ و الدالين‌ عليه‌ و الذابين‌ عن‌ دينه‌ بحجج‌ اللّه‌ و المنقذين‌ لضعفاء عباد اللّه‌ من‌ شباك‌ إبليس‌ و مردته‌ و من‌ فخاخ‌ النواصب‌ لما بقي‌ أحد إلاّ إرتدّ عن‌ دين‌ اللّه‌ عزّوجلّ، و لكنّهم‌ الذين‌ يمسكون‌ أزمّه قلوب‌ ضعفاء الشيعه كما يمسك‌ صاحب‌ السفينه سكّانها، أولئك‌ هم‌ الافضلون‌ عند اللّه‌ عزّوجلّ. اگر بعد از غیبت‌ قائم‌ شما نبودند علمایی كه‌ مردم‌ را به‌ سوی‌ او مي‌خوانند، و به‌ سوی‌ او راهنمايي‌ می‌كنند، و با برهان های‌ الهی‌ از دین‌ او پاسداری‌ می‌كنند، و بندگان‌ بیچاره‌ خدا را از دام های‌ ابلیس‌ و پیروان‌ او و همچنین‌ از دام های‌ دشمنان‌ اهل‌ بیت‌ رهایی‌ مي‌بخشند، هیچ‌كس‌ بر دین‌ خدا باقی‌ نمی‌ماند. اما علمای‌ دين‌ دل های‌ متزلزل‌ شیعیان‌ ناتوان‌ را حفظ‌ می‌کنند، هم‌چنان‌ که‌ کشتیبان‌ سكان‌ كشتی‌ را حفظ‌ می‌كنند. اين‌ دسته‌ از علما در نزد خداوند دارای مقام‌ و فضیلت‌ بسياری‌ هستند. بحار الانوار، جلد ۲، صفحه ۶، حدیث ۱۲ اسکن روایت: http://yon.ir/AEHZ پوستر یک: http://yon.ir/F8qc پوستر دو: http://yon.ir/53gc درود بر علمای راستین
💠 خطر بدعت‌گذاران و آمیخته شدن حق و باطل ⚠️ بیدار باشیم و فریب اباطیل افرادی که مشتی از حق را با کوهی از باطل تخلیط می‌کند و به اسم دین تحویل می‌دهند را، نخوریم ... 🔹 مولانا امیر المومنین علیه السلام فرمودند: ✨ همانا آغاز پدید آمدن فتنه‌ها، هوا پرستی و بدعت‌گذاری در احکام آسمانی است. نوآوری‌هایی که قرآن با آن مخالف است. پس اگر باطل با حق مخلوط نمی‌شد، بر طالبان حق پوشیده نمی‌ماند و اگر حق از باطل جدا و خالص می‌گشت، زبان دشمنان قطع می‌گردید. اما قسمتی از حق و قسمتی از باطل را می‌گیرند و به هم می‌آمیزند، آنجاست که شیطان بر دوستان خود چیره می‌گردد و تنها آنان که مشمول لطف و رحمت پروردگارند نجات خواهند یافت. 📚 نهج البلاغه، تالیف سید رضی، خطبه ۴۹ 💥 همچنین علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد: ✍ ضرر هیچ طایفه‌ای نسبت به ایمان و اهل ایمان، مثل ضرر ارباب بدعت نیست. زیرا که کفار معروف و چون کفر ایشان ظاهر است، مردم از ایشان احتراز می‌نمایند؛ اما ارباب بدعت چون در لباس مسلمانان‌اند و به تصنع و ریا خود را از اهل خیر می‌نمایند، مردم فریب ایشان را می‌خورند. پس بر علما و غیر ایشان واجب است که اظهار بطلان ایشان بکنند و در خرابی بنیانشان سعی نمایند که اهل جهالت به متابعت ایشان گمراه نشوند. 📚 عین الحیات، تالیف علامه مجلسی، صفحه ۷۲۴، نشر بوکتاب
حسین: فک کنم این روایت هستش👇👇  [اصول الکافی - بَابُ دَرَجَاتِ الْإِیمَانِ - مجلد ۲، صفحه ۴۳]  ۲- أَبُو عَلِیٍّ الْأَشْعَرِیُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَی عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَی جَمِیعاً عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ الْجَهْمِ عَنْ أَبِی الْیَقْظَانِ عَنْ یَعْقُوبَ بْنِ الضَّحَّاکِ عَنْ رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِنَا سَرَّاجٍ وَ کَانَ خَادِماً لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: بَعَثَنِی أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع فِی حَاجَةٍ وَ هُوَ بِالْحِیرَةِ أَنَا وَ جَمَاعَةً مِنْ مَوَالِیهِ قَالَ فَانْطَلَقْنَا فِیهَا ثُمَّ رَجَعْنَا مُغْتَمِّینَ [۱] قَالَ وَ کَانَ فِرَاشِی فِی الْحَائِرِ الَّذِی کُنَّا فِیهِ نُزُولًا فَجِئْتُ وَ أَنَا بِحَالٍ [۲] فَرَمَیْتُ بِنَفْسِی فَبَیْنَا أَنَا کَذَلِکَ إِذَا أَنَا بِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَدْ أَقْبَلَ قَالَ فَقَالَ قَدْ أَتَیْنَاکَ أَوْ قَالَ جِئْنَاکَ فَاسْتَوَیْتُ جَالِساً وَ جَلَسَ عَلَی صَدْرِ فِرَاشِی فَسَأَلَنِی عَمَّا بَعَثَنِی لَهُ فَأَخْبَرْتُهُ فَحَمِدَ اللَّهَ ثُمَّ جَرَی ذِکْرُ قَوْمٍ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنَّا نَبْرَأُ [۳] مِنْهُمْ إِنَّهُمْ لَا یَقُولُونَ مَا نَقُولُ قَالَ فَقَالَ یَتَوَلَّوْنَا وَ لَا یَقُولُونَ مَا تَقُولُونَ تَبْرَءُونَ مِنْهُمْ قَالَ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ فَهُوَ ذَا عِنْدَنَا مَا لَیْسَ عِنْدَکُمْ فَیَنْبَغِی لَنَا أَنْ نَبْرَأَ مِنْکُمْ قَالَ قُلْتُ لَا جُعِلْتُ فِدَاکَ قَالَ وَ هُوَ ذَا عِنْدَ اللَّهِ مَا لَیْسَ عِنْدَنَا أَ فَتَرَاهُ اطَّرَحَنَا قَالَ قُلْتُ لَا وَ اللَّهِ جُعِلْتُ فِدَاکَ مَا نَفْعَلُ قَالَ فَتَوَلَّوْهُمْ وَ لَا تَبَرَّءُوا مِنْهُمْ إِنَّ مِنَ الْمُسْلِمِینَ مَنْ لَهُ سَهْمٌ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ سَهْمَانِ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ ثَلَاثَةُ أَسْهُمٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ أَرْبَعَةُ أَسْهُمٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ خَمْسَةُ أَسْهُمٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ سِتَّةُ أَسْهُمٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ سَبْعَةُ أَسْهُمٍ فَلَیْسَ یَنْبَغِی أَنْ یُحْمَلَ صَاحِبُ السَّهْمِ عَلَی مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ السَّهْمَیْنِ وَ لَا صَاحِبُ السَّهْمَیْنِ عَلَی مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ الثَّلَاثَةِ وَ لَا صَاحِبُ الثَّلَاثَةِ عَلَی مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ الْأَرْبَعَةِ وَ لَا صَاحِبُ الْأَرْبَعَةِ عَلَی مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ الْخَمْسَةِ وَ لَا صَاحِبُ الْخَمْسَةِ عَلَی مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ السِّتَّةِ وَ لَا صَاحِبُ السِّتَّةِ عَلَی مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ السَّبْعَةِ وَ سَأَضْرِبُ لَکَ مَثَلًا إِنَّ رَجُلًا کَانَ لَهُ جَارٌ وَ کَانَ نَصْرَانِیّاً فَدَعَاهُ إِلَی الْإِسْلَامِ وَ زَیَّنَهُ لَهُ فَأَجَابَهُ فَأَتَاهُ سُحَیْراً فَقَرَعَ عَلَیْهِ الْبَابَ فَقَالَ لَهُ مَنْ هَذَا قَالَ أَنَا فُلَانٌ قَالَ وَ مَا حَاجَتُکَ فَقَالَ تَوَضَّأْ وَ الْبَسْ ثَوْبَیْکَ وَ مُرَّ بِنَا إِلَی الصَّلَاةِ قَالَ فَتَوَضَّأَ وَ لَبِسَ ثَوْبَیْهِ وَ خَرَجَ مَعَهُ قَالَ فَصَلَّیَا مَا شَاءَ اللَّهُ ثُمَّ صَلَّیَا الْفَجْرَ ثُمَّ مَکَثَا حَتَّی أَصْبَحَا- فَقَامَ الَّذِی کَانَ نَصْرَانِیّاً یُرِیدُ مَنْزِلَهُ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ أَیْنَ تَذْهَبُ النَّهَارُ قَصِیرٌ وَ الَّذِی بَیْنَکَ وَ بَیْنَ الظُّهْرِ قَلِیلٌ قَالَ فَجَلَسَ مَعَهُ إِلَی أَنْ صَلَّی الظُّهْرَ ثُمَّ قَالَ وَ مَا بَیْنَ الظُّهْرِ وَ الْعَصْرِ قَلِیلٌ فَاحْتَبَسَهُ حَتَّی صَلَّی الْعَصْرَ قَالَ ثُمَّ قَامَ وَ أَرَادَ أَنْ یَنْصَرِفَ إِلَی مَنْزِلِهِ فَقَالَ لَهُ إِنَّ هَذَا آخِرُ النَّهَارِ وَ أَقَلُّ مِنْ أَوَّلِهِ فَاحْتَبَسَهُ حَتَّی صَلَّی الْمَغْرِبَ ثُمَّ أَرَادَ أَنْ یَنْصَرِفَ إِلَی مَنْزِلِهِ فَقَالَ لَهُ إِنَّمَا بَقِیَتْ صَلَاةٌ وَاحِدَةٌ قَالَ فَمَکَثَ حَتَّی صَلَّی الْعِشَاءَ الْآخِرَةَ ثُمَّ تَفَرَّقَا فَلَمَّا کَانَ سُحَیْرٌ غَدَا عَلَیْهِ فَضَرَبَ عَلَیْهِ الْبَابَ فَقَالَ مَنْ هَذَا قَالَ أَنَا فُلَانٌ قَالَ وَ مَا حَاجَتُکَ قَالَ تَوَضَّأْ وَ الْبَسْ ثَوْبَیْکَ وَ اخْرُجْ بِنَا فَصَلِّ قَالَ اطْلُبْ لِهَذَا الدِّینِ مَنْ هُوَ أَفْرَغُ مِنِّی وَ أَنَا إِنْسَانٌ مِسْکِینٌ وَ عَلَیَّ عِیَالٌ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَدْخَلَهُ فِی شَیْ ءٍ أَخْرَجَهُ مِنْهُ أَوْ قَالَ أَدْخَلَهُ مِنْ مِثْلِ ذِهْ وَ أَخْرَجَهُ مِنْ مِثْلِ هَذَا. ---------- [۱]: أی عند غروب الشمس. و فی بعض النسخ [معتمین] بالمهملة، قیل: أی وقت صلاة العتمة. [۲]: أی بحال سوء من الغم «فی». [۳]: فی بعض النسخ [أنا أبرأ]. ارسال شده توسط بازار کتاب http://www.ghbook.ir/Book/2153
👈🏼👈🏼 ضرب و شتم بخاطر یک سوال!! (1) 💡بررسی مقوله علم خلفا و گوشه‌هایی از خلق و خوی خلیفه دوم! 🔻مردى نزد آمد و گفت : ما را ملاقات كرد و از ما تفسير آياتى از را پرسيد و گفت : خداوندا! كارى كن كه من بتوانم قرآن را تفسير كنم. روزى در اثنايى كه عمر نشسته بود و با مردم نهار مى خورد، صبيع كه لباس و عمامه‌اى پوشيده بود، سر رسيد... سپس گفت : يااميرالمؤ منين ! معناى آيه : «وَالذّارِياتِ ذَرْواً فَالْحامِلاتِ وِقْراً» چيست ؟ عمر گفت : واى بر تو! تو هستى كه مى خواهى تفسير قرآن بدانى ؟! آنگاه او را برهنه كرد و چندان تازيانه زد كه عمامه از سرش افتاد. سپس ديد كه او موى سرش را بافته و به دو سوى آويخته است . به همين جهت گفت : به خدايى كه جان عمر در دست اوست ! اگر ديدم سرت را تراشيده‌اى سرت را از بدنت جدا مى‌كنم! سپس دستور داد او را در خانه اى حبس كنند. هر روز او را از خانه بيرون مى‌آورد و صد تازيانه مى‌زد !! و چون حالش خوب مى‌شد ، صد تاى ديگر مى زد!!! آنگاه او را سوار شترى كرد و روانه بصره نمود. و به فرماندار خود نوشت كه نشست و برخاست مردم را با وى ممنوع كند و به منبر برود و به مردم اعلام كند كه : صبيع طلب علم نموده ولى به آن نرسيده است ! صبيع بدبخت ، بدينگونه ميان مردم و قوم خود پست و خوار شد تا بدرود حيات گفت.در صورتى كه قبلاً بزرگ قوم خود بود. 📚 تاريخ ابن عساکر ج23ص410 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
هدایت شده از علی
https://www.instagram.com/p/CXOC2whLCFW/?utm_medium=share_sheet اگر امام خامنه ای به من بگوید به اولی دومی سجده کن میکنم اگر بگوید به پیامبر توهین کن میکنم!!!!
هدایت شده از علی
بدون ماسک است‌.
هدایت شده از علی قربانی
نقد مطالب جناب آقای احمد فرحانی.mp3
6.52M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی 💢موضوع: نقد مطالب طرح شده غلو آمیز راجع به ولایت فقیه 👈نظریه ی عصمت ولی فقیه 👈نظریه اصول دین بودن ولی فقیه 👈ازلی و ابدی بودن ولی فقیه ⏱زمان: ۲۷:۱۰ ⭕️حجم: ۶/۲ مگابایت ‌┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
هدایت شده از حامد کاشانی
این سخنان یکی از اساتید حوزه است اما به نظر من خیانت به انقلاب، ولایت فقیه و اسلام است. این فرد باید برای تمهید تمسخر و تخریب رهبری و نسبت ناروا به مرحوم امام محاکمه شود. ما برای ولی فقیه جان می‌دهیم، اما به هیچ وجه مقام معصومان را به اَحَدی نسبت نمی‌دهیم. غلو کج اندیشان از تقصیر مقصران زیان‌بارتر است. @kashani1395
هدایت شده از کانال مهدی نصیری
نمونه ای از نظریه پردازیهای جدید در باب ولایت فقیه @nasiri1342
هدایت شده از علی
•| ولایت مطلقه فقیه |• 🌐 ولایت مطلقه فقیه جزء مفاهیم حقیقی و اصول دین است لذا ازلی و ابدی می‌باشد. 🖼 🌙 🆔 @farhani_ir
هدایت شده از حامد کاشانی