eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️آیا و و قصد داشتند پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله را کنند؟ 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شيعه 🆔 @hagigatshia14
17.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خط بطلانی بر مذهب 🔻با اینکه در برای جلوگیری از نوشتن پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله گفت پس چگونه علمای اهل سنت به خودشان اجازه دادند که کتاب حدیثی بنویسند؟ 🔊 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شيعه 🆔 @hagigatshia14
💢 آیه‌ای که فقط امیر المؤمنین علیه السلام به آن عمل کرد. 🔸آیه نجوا به مسلمانان خطاب می‌کند که قبل از نجوا با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم، باید صدقه پرداخت کنند. بر اساس روایات غیر از امیر المؤمنين عليه السلام، دیگر مسلمانان از انجام این دستور خودداری کردند. به همین دلیل در آیه بعد، خداوند ضمن توبیخ مسلمانان، وجوب پرداخت صدقه به هنگام نجوای با پیامبر صلى الله عليه و آله و سلم را نسخ کرد. 🔸حال این کلام مهم را ببینید: «اگر گفته شود: در دستور به دادن صدقه قبل از نجوا با پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم و همچنین منسوخ شدن این دستور قبل از عمل صحابه به آن، چه فایده‌ای نهفته است؟ می‌گویم: در این کار علاوه بر بیان رحمت خداوند بر بندگان و آشکار کردن منت خداوند بر آنها، برتری، تفاوت و تمایز یک ولیّ از اولیاء الهی - به وسیله‌ی فضیلتی که خداوند آن را فقط به او اختصاص داده و دیگران را از آن محروم کرده - نهفته است، و این ولیّ خدا، همان علی علیه السلام است‌.» کلامی از عَلَمُ الدين أبوالحسن علي بن محمد السخاوی از علمای اهل‌سنت قرن ششم و هفتم (۵۵۸_۶۴۳ ق) در بحث نسخ آیه‌ی نجوا. فإن قيل: أي فائدة في الأمر بهذه الصدقة؟ ونسخها قبل العمل بها؟ قلت: تعريف العباد برحمة الله لهم وإظهار للمنَّة عليهم، وتمييز لولي من أوليائه بفضيلة لم يجعلها لغيره، وهو عليٌّ عليه السلام 📜 نسخه نفیس جمال القراء _ابو الحسن السخاوي، نگه‌داری شده در کتابخانه أسعد أفندی ترکیه، شماره ۱۵ @kashani1395
💢 آیه‌ای که فقط امیر المؤمنین علیه السلام به آن عمل کرد. @kashani1395
💢پول و سرمایه تأثیری در جهت‌گیری نهاد دین نداشته است/ کل پول آموزش حوزه علمیه از یک دانشگاه تهران کمتر است/ هیچ طلبه‌ای از دولت ارتزاق نمی‌کند ✔️حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب: 🔹نهاد دین شامل دو بخش اقتصادی می‌شود؛ یکی وجوهات خیری که مردم برای مصرف می‌دهند یکی وجوهات شرعی که به مراجع می‌دهند، یکی هم موقوفات است. موقوفات باید اقتصاد فعال و پویا داشته باشد. البته موقوفه در ایران حدیث غمباری دارد چون هیچ وقت از آن به درستی استفاده نشده و به بهره‌وری واقعی‌اش نرسیده است. 🔸مردم فکر می‌کنند که حوزه‌های علمیه از دولت ارتزاق می‌کنند در حالی که این باید تبیین شود که هیچ روحانی و عالم دینی از بودجه دولت خرج ارتزاق نمی‌کند و این باید خیلی مشخص و شفاف گفته شود که هیچ طلبه‌ای برای زندگی‌اش و گذران زندگی‌ا‌ش دیناری از دولت ارتزاق نمی‌کند. توجه کنید که بنده از طلبه حرف می‌زنم نه روحانی حکومتی، مثلا روحانی‌ای که قاضی یا استاد دانشگاه است که حقوقش را می‌گیرد فقط لباسش فرق دارد. 🔹دولت گاهی به ساختمان‌‌ها و ساخت و ساز آن‌ها کمک کرده گاهی به هزینه‌های جاری آموزش کمک کرده مثل کمکی که به دانشگاه‌ها می‌کند. کل پول آموزشی حوزه علمیه از یک دانشگاه در تهران کمتر است. 🔸من رقمی که در اقتصاد دین ذکر می‌شود را رقمی نمی‌دانم و کل این رقم عددی نمی‌شود. مثلا سر جمع با موقوفات، خیریه، مبرات و کمک‌ها و... همگی باهم ماهانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این رقم در برابر ارقامی که در بودجه تبادل می‌شود رقمی نیست اما خیلی روی آن مانور داده می‌شود. 👈بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/e97647 🆔 @ijtihad
👀 گناه براى غير گناهكار نيز شوم است. 👈اگر گناهكار را سرزنش كند، به آن مبتلا مى‌شود، 👈اگر از او غيبت كند، گنا‌هكار شود 👈و اگر به گناه او راضى باشد، شريک وى است.
✅مهربانی خداوند حتی بر بندگان گناه کارش پیامبر صلى الله عليه و آله : إنّ إبراهيمَ الخليلَ لمّا رُفِعَ في المَلَكوتِ و ذلكَ قَولُ ربِّي : «وَ كذلكَ نُرِي إبراهيمَ مَلَكوتَ السَّماواتِ و الأرضِ وَ لِيَكونَ مِن المُوقِنينَ» قَوَّى اللّه ُ بَصَرَهُ لمّا رَفَعَهُ دُونَ السَّماءِ حتّى أبصَرَ الأرضَ و مَن علَيها ظاهِرينَ و مُستَتِرينَ، فرأى رجُلاً و امرأةً على فاحِشَةٍ فدَعا علَيهِما بالهَلاكِ فهَلَكا ، ثُمّ رأى آخَرَينِ فدَعا علَيهِما بالهَلاكِ فهَلَكا ، ثُمّ رأى آخَرَينِ فدَعا علَيهِما بالهَلاكِ فهَلَكا ، ثُمّ رأى آخَرَينِ فهَمَّ بالدُّعاءِ علَيهِما بالهَلاكِ فأوحَى اللّه ُ إلَيهِ : يا إبراهيمُ ، اكفُفْ دَعوتَكَ عن عِبادِي و إمائي ؛ فإنّي أنا الغَفورُ الرَّحيمُ الجَبّارُ الحَليمُ ، لا تَضُرُّني ذُنوبُ عِبادي كما لا تَنفَعُني طاعَتُهُم ، و لَستُ أسوسُهُم بشِفاءِ الغَيظِ كسِياسَتِكَ ، فاكفُفْ دَعوتَكَ عن عِبادي فإنّما أنتَ عَبدٌ نذيرٌ ، لا شَريكٌ في المَملَكةِ ، و لا مُهيمِنٌ علَيَّ .[مُهَيمنا عليه : أي شاهدا عليه، و قيل : رقيبا و قيل : مؤتمَنا (مجمع البحرين : 3 / 1895) .]و لا على عِبادي ، و عِبادي مَعي بينَ خِلالٍ .[الخَلَّةُ : الخَصْلَة وزنا و معنىً ، و الجمع خِلال (المصباح المنير : 180) .]ثلاثٍ : إمّا تابوا إلَيَّ فتُبتُ علَيهِم و غَفَرتُ ذُنوبَهُم و سَتَرتُ عُيوبَهُم ، و إمّا كَفَفتُ عَنهُم عَذابي لعِلمي بأنّهُ سيَخرُجُ مِن أصلابِهم ذُرِّيّاتٌ مؤمِنونَ فأرفِقُ بالآباءِ الكافِرينَ ، و أتأنّى بالاُمَّهاتِ الكافِراتِ ، و أرفَعُ عَنهُم عَذابي ليَخرُجَ ذلكَ المؤمنُ .[في نسخة : «ليخرج اُولئك المؤمنون» (كما في هامش المصدر) .]من أصلابِهِم ، فإذا تَزايَلوا حَقَّ بهِم عَذابي و حاقَ بهِم بَلائي ، و إن لَم يَكُن هذا و لا هذا فإنّ الّذي أعدَدتُهُ لَهُم مِن عَذابي أعظَمُ مِمّا تُريدُهُم بهِ ، فإنّ عَذابي لعِبادي على حَسبِ جَلالي و كِبريائي . يا إبراهيمُ ، فخَلِّ بَيني و بينَ عِبادي فإنّي أرحَمُ بهِم مِنكَ ، و خَلِّ بَيني و بينَ عِبادي فإنّي أنا الجَبّارُ الحَليمُ العَلاّمُ الحَكيمُ ، اُدَبِّرُهُم بعِلمي ، و اُنفِذُ فيهِم قَضائي و قَدَري .[بحار الأنوار : 12/60/5 .] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : چون ابراهيم خليل به سوى ملكوت بالا برده شد، و آن فرموده پروردگار من است : «و اين گونه ملكوت آسمان ها و زمين را به ابراهيم نمايانديم، تا از يقين كنندگان باشد»، خداوند ديده او را، آن گاه كه به زير آسمانش بالا برد، چنان نيرويى داد كه زمين و موجودات آشكار و نهان آن را مشاهده كرد. پس، مَرد و زنى را در حال زنا ديد، نفرينشان كرد و هر دو هلاك شدند. آنگاه آن دو نفر ديگر را [در اين حال] ديد، آنها را نيز نفرين كرد و هر دو هلاك شدند. باز دو نفر ديگر را ديد و آنها را هم نفرين كرد و هر دو هلاك گشتند. سپس دو تاى ديگر را ديد و خواست نفرينشان كند كه خداوند به او وحى فرمود : اى ابراهيم! از نفرين بندگان و كنيزان من دست نگه دار؛ زيرا كه من آمرزنده و مهربان و جبّار و بردبارم. گناهان بندگانم به من زيانى نمى رساند همچنان كه طاعتشان سودم نمى رساند. من مانند تو نيستم كه براى خنك كردن دلم آنان را تنبيه كنم. پس، نفرين بندگان مرا بس كن؛ چرا كه تو در حقيقت بنده اى بيم دهنده اى نه شريك در پادشاهى [من ]و نه مراقب بر من و بندگان من. بندگانم در ارتباط با من سه گونه اند : يا به درگاه من توبه مى كنند و من توبه آنان را مى پذيرم و گناهانشان را مى آمرزم و عيب هايشان را مى پوشانم و يا عذاب خود را از آنها باز مى دارم؛ به اين دليل كه مى دانم به زودى از پشت هاى آنان نسل هايى مؤمن بيرون مى آيند و از اين رو با پدران كافر مدارا مى كنم و با مادران كافر با درنگ و حوصله رفتار مى نمايم و عذابم را از آنها بر مى دارم تا آن مؤمن از صلب آنان بيرون آيد و چون از هم جدا شدند، عذاب من درباره آنان تحقّق مى يابد و بلايم در ميانشان مى گيرد و اگر نه آن بود و نه اين (نه توبه كننده بودند و نه از آنان كه فرزندانى مؤمن به دنيا مى آورند) پس، عذابى كه برايشان آماده كرده ام بزرگتر از كيفرى است كه تو برايشان مى خواهى؛ زيرا عذاب من براى بندگانم بر حسب جلال و كبرياى من است. پس، اى ابراهيم! مرا با بندگانم وا گذار؛ چرا كه من از تو، به آنان مهربانترم و مرا با بندگانم وا گذار؛ زيرا كه من جبّار و بردبار و دانا و حكيمم؛ با علم خود آنان را تدبير مى كنم و قضا و قدرم را در ميان آنها به اجرا در مى آورم.
🔸🔶 و تِلْکَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ 💠 ترجمه: و ما این روزها[یِ پیروزی و ناکامی] را [به عنوان امتحان] در میان مردم می گردانیم 📚 قسمتی از آیه 140 سوره آل عمران عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰