٤باب حادی عشر عصمت امام برهان حفظ شریعت.mp3
5.21M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی #دروس_فارسی
حجت الاسلام علي قربانی
⏪جلسه چهارم
💢موضوع:
شرح باب حادی عشر
⬅️امامت
⬅️عصمت امام
⬅️برهان حفظ شریعت
⏱زمان: ۲۲ دقیقه
⭕️حجم: ۶ مگابایت
#باب_حادی_عشر
#علم_کلام #امامت
#علامه_حلی #فاضل_مقداد
#علی_قربانی
┏━━✨💐💐✨━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━┛
🌟روز پنجم جمادی الاولی سال پنجم یا ششم هجری؛ سالروز ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها است
لذا به همین مناسبت، نظر شما را به مطالعه #مقاله ذیل جلب مینماییم:
💠نگاه اجمالی بر زندگانی و #فضائل و القابِ حضرت زینب سلام الله علیها
⭕️دوران زندگانی حضرت #زینب سلام الله علیها را میتوان به پنج دوره مستقل، تقسیم نمود.
🔻در برخی از کتب تاریخی آمده است: حضرت زینب سلام الله علیها در دوران کودکی خود، خواب هولناکی میبیند و آن را برای جد بزرگوارش تعریف میکند و میگوید:................هنگامی که #رسول خدا صلی الله علیه و آله این خواب را از آن حضرت شنید گریست و فرمود:.....................
‼️آموزش #قرآن کریم و تفسیر آن، به زنان کوفه توسط حضرت زینب سلام الله علیها از نکات جالب توجه در زندگی این بانوی شریفه است.
✅ #عصمت حضرت زینب سلام الله علیها در کلام امام صادق علیه السلام
✅احتجاج امام صادق علیه السلام به فعل حضرت زینب سلام الله علیها
و بسیاری نکات خواندنی دیگر
✍🏻 #علی_قربانی_امیرآبادی
📌 جهت مطالعه این مقاله و #دانلود فایل پی دی اف آن کلیک نمائید👇
https://b2n.ir/u86395
🆔 @alhaqaeq_org
نگاه-اجمالی-بر-زندگانی-و-فضائل-و-القابِ-حضرت-زینب-سلام-الله-علیها.pdf
649.3K
مقاله:
نگاه اجمالی بر زندگانی، فضائل و القاب حضرت زینب سلام الله علیها.
فایل pdf
شخصی از آیتالله بروجردی پرسید: امام جعفر صادق از چه نظر در شیعه اهمیت دارد به جز امامت ایشان؟!
ایشان فرمودند: آن بزرگوار، بنيانگذار فقه شيعه و از عالمترين امامان شيعه هستند...
شخص پرسید: شکی نیست که ایشان عالم و امام بودند، امّا آيا كتابی كه نگارش ايشان باشد و ميزان "علم" وی را آشكار سازد موجود است؟
آیتالله گفتند: نه، خودشان كتابی ننوشتهاند، ولی بيش از ششهزار دانشجو داشتهاند...
شخص پرسید: پس چرا كتابی ننوشتهاند؟! زیرا از ارسطو كه بيش از دوهزار سال پيش میزيسته، كتاب "ارغنون"، و از افلاطون كتاب ١٢ جلدی "جمهوريت" بهجا مانده كه ميزان علم آنها را آشكار میسازد، چطور در مورد ايشان اينگونه نيست...؟!
آیتالله گفتند: خلفای ظالم هیچوقت اجازهی نگارش به ايشان نمیدادهاند...
شخص پرسید: پس با اين جو اختناق، چگونه ششهزار دانشجو داشتهاند؟! و خلفای ظالم جلوی ارتباط ایشان با مردم را نمیگرفتند؟!
آیتالله گفتند: من هم نمیدانم...!! ولی از امام صادق احاديث بسياری بهجا مانده است!
شخص پرسید: در كجا مانده؟
آیتالله جواب دادند: در كتاب بحارالانوار شیخالاسلام علامه محمدباقر مجلسی رضوانالله تعالی و چند كتاب ديگر...
شخص پرسید: علامه مجلسی در چه قرنی میزيسته؟!
آیتالله گفتند: حدودا ٤ قرن پيش...
شخص پرسید: او از كجا به "علم" امام رسيده؟! در حالیکه از ایشان هیچ نوشتهای بهجای نمانده...
چگونه گفتههایش را جمعآوری کرده؟! در حالیكه حدود ٩ قرن بينشان فاصله زمانی بوده و كتابی از امام هم در دسترس ایشان و دیگران نبوده...
یا مثلا نهجالبلاغه که گفته میشود گفتار حضرت امیرالمومنین علی (ع) است و نگارنده آن محمدبن حسین بنموسی معروف به سیدرضی است، در حالیکه ایشان چهارصد سال بعد از حضرت علی (ع) میزیسته؟!
بدون هیچ منبع صحیح و مکتوبی از کجا فرمایشات ایشان را جمعآوری کردهاند...؟!
آیتالله گفتند: نمیدانم...!
پ.ن ۱
واقعیّت این گفتگو به کنار ولی در اصل این موضوع تفکر کنیم...
پ.ن ۲
خرافهپرستانِ دینباور، همیشه در اینگونه موارد پاسخی ندارند و فقط سفارش میکنند که زيادی كنجكاوی نكنید...
هرکسی هم که زیاد سوال کند و بخواهد در این مورد حرف خلاف میل علما بزند بلافاصله تکفیر میشود، او را ملحد و کافر و زندیق اعلام میکنند و مسلمین سادهدل را بهجان او میاندازند و خونش را میریزند و...
پ.ن ۳
در زمانهای زندگی میکنیم که در آنسوی زمین؛ دانشمندان ناسا با استفاده از تلسکوپ جیمز وب در حال رصد پیدایش آفرینش در ۱۳ هزارمیلیارد سال قبل هستند، اما در این سو ممدقلی و حسنعلی دارقوزآبادی از قم؛ با انگشت شصت و ترازِ بنّایی ماه را نمیبینند و تاریخ و تقویم را دگرگون میکنند...!!
جهل همیشه هم قند در چای زدن برای حلال شدن آن یا اختراع غسل ترتیبی جایگزین غسل ارتماسی نیست...!
بسته به رشد دانش انسانها؛ جهالت ایشان هم آپدیت میشود، چرا که نمیخواهند چیزی را که تمام عمر باور داشتهاند کنار بگذارند...
تموم شد رفت...
.
اگه دوست داشتید برای دیگران ارسال کنید که؛ درد جهالت و نابخردی کاش حدومرزی داشت...
با سلام
این متن را که یقیناً فرمایشات مرجع عالی قدر جهان تشیع آیت الله العظمی بروجردی نیست، بلکه ساخته و پرداخته یک شخص آتئیست است؛ زیرا:
اولاً:
امام صادق علیه السلام بنیانگذار فقه شیعه نیست، بلکه مروج دین پیامبر رحمت است ايشان به عنوان امام ششم شيعيان، از جهت سیاسی در موقعیت خاصی قرار گرفت اند که امکان تبیین و تشریح معارف دین برای آن حضرت بیشر از امامان دیگر فراهم بود، برای همین احادیث زیادی را به دوستداران خود نقل نموده است.
ثانیا:
اما اینکه آیا ایشان کتاب مستقلی نوشتهاند یا نه؟ اگر هم کتابی داشته باشند. چیزی در این مورد به ما نرسیده است.
گذشته از اینکه تنها با داشتن کتاب، نمی توان بر علمیت فردی حکم نمود؛
زیرا عالم بودن شخص گاه به وسیله سخنش و گاه نوشته هایش و یا حتی با انجام عملی برای مردم آشکار میگردد. مثل آنکه متخصص پزشکی به واسطه ی اعمال جراحی تخصص و علمیت خود را برای جهانیان بروز و ظهور میدهد.
ثالثاً:
ناگفته پیداست، کتاب، تنها وسیله ی انتقال علم از یک شخص به شخص دیگر نمی باشد. البته برای انتقال علم، راه های دیگری نیز وجود دارد، مثل: ۱-تربیت شاگرد. ۲-بیان شفاهی مطالب به دیگران و...
امام صادق علیه السلام شاگردان بسیاری را آموزش دادند که عدد آنها توسط مورخان شیعه و سنی ۴ هزار نقل شده است.
رابعاً:
اما اینکه، این شخص احادیث امام صادق علیه السلام را تنها در کتاب بحارالانوار مرحوم علامه مجلسی منحصر کرده است، اشتباه فاحشی است؛ زیرا شیعه قبل از علامه مجلسی کتابهای فراوانی که متضمن روایتهای مختلف از امام صادق علیه السلام است را جمع آوری نموده است.
از جمله آن کتابها، بصائر الدرجات مرحوم صفار قمی و محاسن مرحوم برقی، کافی مرحوم کلینی، غیبت نعمانی، و کتابهای شیخ مفید و شیخ صدوق می باشد.
همه این کتاب ها پر از احادیث امام جعفر صادق علیه السلام میباشد و نویسندگان این کتابها چندین قرن قبل از مرحوم مجلسی میزیستند و حتی قبل از این نویسندگان نیز محدثین فراوانی احادیث امام جعفر صادق علیه السلام را جمع آوری نموده اند و تعداد کتب آنها به ۴۰۰ اصل میرسد. اما متاسفانه جز تعداد ۱۶ اصل اکنون در دست ما نیست و بقیه در طول زمان از بین رفته است.
خامساً:
اما آنچه که در مضامین فرمایشات امام صادق علیه السلام وجود دارد، ریشه در علم لدنی و خدا دادی دارد؛ زیرا بسیاری از رازهای هستی و شگفتیهای دنیا را برای مردم تبیین نموده است. برای دانستن این مطلب کافی است تا کتاب توحید مفضل یا کتاب امام صادق علیه السلام مغز متفکر جهان اسلام را که نوشته دهها پروفسور غربیست، مطالعه نمایید.
سادساً:
اما آنچه در مورد نهج البلاغه ذکر کرده است که مرحوم سید رضی در قرن پنجم آنها را از کجا آورده و بدون ذکر سند به امام علی علیه السلام نسبت داده است، باید به جهل این گوینده خندید یا گریه کرد؟! زیرا سخنی بدون علم بیان نموده است. آری چنانچه قبلاً نیز بیان کردیم فرمایشات اهل بیت علیهم السلام در قالب کتابهایی توسط علمای پیشین جمع آوری شده بود و مرحوم رضی کلماتی را که از امیر مومنان علی علیه السلام جنبه بلاغی و ادبیات آن ظهور و بروز داشت را در قالب یک کتاب جمع آوری نمود و نام آن را نهج البلاغه گذاشت.
ناگفته پیداست، بسیاری از خطبهها و نامههای امام علی علیه السلام که در نهج البلاغه ذکر شده، در کتابهای قبل از ایشان، همچون کافی و بصائر و غیره نیز آمده است. هرچند مرحوم سید به جهت متن بسیار قوی که مطالب نهج البلاغه دارد از ذکر سند آن خود داری نموده است.
امروزه محققینی درصدد جمع آوری اسناد نهج البلاغه برآمدند و الحمدلله که بیش از ۹۵ درصد از نهج البلاغه دارای سندی متقن و محکم است.
سابعاً:
در پایان این نوشتار که معلوم است شخصی آتئست، این شب نامه را بجهت تخریب دین نوشته است؛ می گوید:
علما و دین، ضد تفکرند!!
در حالی که دین اسلام، یک ساعت تفکر را بالاتر از ۷۰ سال عبادت می داند.
پرسشگری، دستور قرآنی است. خداوند تاکید میکند چیزهایی را که نمیدانید از اهل علم بپرسید.
ثامناً:
دین و تخصصهای علمی با همدیگر تناقض و دوئیت ندارد، بلکه در راستای هم هستند. علمای بزرگوار اسلام و شاگردان امامان از بزرگترین مخترعین محسوب میشوند که زکریای رازی یکی از آنهاست.
#امام_صادق علیه السلام
#علامه_مجلسی
#شبهه #پاسخ
#یادداشتهای_علی_قربانی
┏━━✨💐💐✨━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━┛
خاطرات عمر از جنگ احد 😁
قال: خطب عمر يوم الجمعة فقرأ"آل عمران"، وكان يعجبه إذا خطب أن يقرأها، فلما انتهى إلى قوله:"إنّ الذين تولوا منكم يوم التقى الجمعان"، قال: لما كان يوم أحد هزمناهم، ففررتُ حتى صعدت الجبل، فلقد رأيتني أنزو 👈🏼كأنني أرْوَى👉🏼
📚تفسیر طبری ج 7، ص327
ترجمه:
عمر در روز جمعه هنگام خطبه خواندن، سوره آل عمران را مىخواند تا رسيد به اين آيه: «آنان كه روز برخورد دو لشكر به شما پشت كرده و گريختند » سپس گفت: روز اُحُد پس از آن كه شكست خورديم، من فرار کردم 😂و از كوه بالا مىرفتم به طورى كه احساس كردم كه همانند 👈🏼بز كوهى👉🏼پرش و خيزش دارم..😂😂
🐐
ابن تیمیه(👺) در تمجید از تفسیر طبری می گوید :
وأما التفاسير التى في ايدى الناس "فأصحها" « تفسير محمد بن جرير الطبرى» فانه يذكر مقالات السلف 👈🏼بالأسانيد الثابتة وليس فيه بدعة ولا ينقل عن المتهمين👉🏼
از بین تفاسیری که در دست مردم است تفسیرطبری از همه صحیح تر است . تاریخ گذشتگان را با اسناد ثابت نقل کرده و بدعتی در آن نیست و از راویان متهم به دروغ هم چیزی نقل نکرده است.
📚كتب ورسائل وفتاوى ابن تيمية ، ج 13 ص 385 ،
❌ ضمنا خدایشان در آسمان است یعنی مخلوق و بت است ❌
۵ باب حادی عشر طرق تعیین امام.mp3
5.77M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی #دروس_فارسی
حجت الاسلام علي قربانی
⏪جلسه پنجم
💢موضوع:
شرح باب حادی عشر
⬅️امامت
⬅️طرق تعیین امام
📌نکته:
این بحث خیلی مهم و کاربردی است. در این فایل به این سوال پاسخ داده شده، اگر فردی امروز مدعی مهدویت شود، چگونه این ادعا راستی آزمایی شود؟
⏱زمان: ۲۴ دقیقه
⭕️حجم: ۵/۵ مگابایت
#باب_حادی_عشر
#علم_کلام #امامت
#علامه_حلی #فاضل_مقداد
#علی_قربانی
┏━━✨💐💐✨━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━┛
💥آقای عبدالحسین طالعی خبر دادند:
ترجمه کتاب ضیاء العالمین
در ده جلد کار شده و آماده چاپ است.
۶باب حادی عشر افضلیت امام.mp3
5.14M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی #دروس_فارسی
حجت الاسلام علي قربانی
⏪جلسه ششم
💢موضوع:
شرح باب حادی عشر
⬅️امامت
⬅️افضلیت امام
⏱زمان: ۲۱ دقیقه
⭕️حجم: ۵ مگابایت
#باب_حادی_عشر
#علم_کلام #امامت
#علامه_حلی #فاضل_مقداد
#علی_قربانی
┏━━✨💐💐✨━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━┛
دروس حوزوی؛ روش یا محتوا؟
✍علی محمدی هوشیار
برخی از طلاب محترم چنین تصور دارند که دروس حوزوی در پی ارائه محتوایی برای طلاب است تا با ارائه آن به جامعه، امور دینی مردم را اصلاح کنند.
طبق این دیدگاه و پس از پایان مقطع تحصیلی؛ وارد جامعه می شوند و با اتفاق عجیبی مواجه می شوند و آن این است که آموخته هایشان را برای جامعه مفید ندانسته و نیاز جامعه را مطابق با دانش خود نمی بینند.
اگر طلاب محترم، از ابتدای تحصیل؛ دیدگاه خود را اصلاح کنند و به دروس حوزوی نه با چشم یک #محتوا، بلکه به نگاه یک #روش بنگرند، دیگر بار با چنان مشکلاتی مواجه نخواهند شد.
دروس علمی حوزه، از پایه اول تا پایان مقطع خارج فقه و اصول؛ تماماً علوم روشی هستند و فضلا با آموختن روش استنباط و منطق فهم، باید به سراغ متون دینی رفته و تولید محتوا کنند.
لذا در این صورت، پس از تسلط بر علوم حوزوی، توان تولید محتوا در آنان حاصل خواهد شد.
از سویی؛ این نگاه نسبت به دروس حوزوی، نه تنها خسته کننده نخواهد بود، بلکه می تواند امید را در طلاب زنده کرده و به آنان این نوید را بدهد که شما ضمن آشنایی با ابزار استنباط و نحوه بکار گیری آن در فهم دین، تبدیل به یک نظریه پرداز شده و می توانید در بطن جامعه موثر و مفید باشید.