eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
💡«غالیان» دشمنان دین هستند...! ﷽‌ فقیه عالیقدر شیعه مرحوم مُحقّق کَرَکی(ره)،غالیان را همانند خوارج،داخل در زمرهٔ دشمنان دین دانسته است: «الخوارج و الغلاة و نحوهم داخلون في أعداء الدين» ! 📚جامع المقاصد؛ج۴ص۱۷ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💡«غالیان» کافرند و ازدواج با آنها جایز نیست! 💥مرجع عالیقدر حضرت آیت الله وحید خراسانی(دام ظلّه): ✍بعضى از فرقه ها - از قبيل خوارج و غُلات و نواصب - كه خود را مسلمان مى دانند و در حكمِ كفّارند،مرد و زن مسلمان نمى توانند با آنها به طور دائم يا موقت ازدواج نمايند! 📚رساله توضیح المسائل؛مسأله ۲۴۶۱
💡«غالیان» کافر حَربی هستند و به بَردِگی کشیده میشوند! ﷽‌ فقیه عالیقدر شیعه مرحوم سیّد علی الطباطبائی معروف به صاحب الریاض(ره) غالیان پلید و ملعون را مانند بُت پَرَستان و آتش پَرَستان،مصداق کافر حَربی دانسته و به بَردگی کشیدنِ آنان را جایز میشمرد،اگر چه با مسلمین در حال جنگ نباشند: «لا فرق في جواز إسترقاق الحربيّ بين أن ينصبوا الحرب للمسلمين أو يكونوا تحت حكم الإسلام و قهره كالقاطنين تحت حكم المسلمين من عبدة الأوثان و النيران و الغلاة! و غيرهم. و يتحقّق دخولهم في الرقّ بمجرّد الإستيلاء عليهم سواء وقع بالنضال أو علَى وجه السرقة و الإختلاس،سواء كان المستولي مسلما أو كافرا». 📚ریاض المسائل في بيان أحكام الشرع بالدلائل؛ج۱۱ص۳۱۲
💡«خطبة البیان» بی اَساس است! ﷽‌ مرجع فقید آیت الله خویی(ره) و شاگرد گرانقدرشان مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی(ره) حدیث معروف به «خطبة البیان» - که حاوی عبارات کفر آمیز و مورد استناد غالیان میباشد - را بی اساس دانسته اند: 🔺ما رأیکم بــ«خطبة البیان» المنسوبة للإمام عليّ(علیه السلام)؟ 💥السیّد الخوئي(ره): ✍لا أساس لها ! 📚صراط النجاة؛ج۲ص۴۵۳(مع تعلیقات المرجع الفقید المیرزا جواد التبریزي،و لم یعلّق المیرزا التبریزي علَی جواب أُستاذه) ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💡به روایات خُصیبی ملعون اعتماد نکنیم! ﷽‌ مرحوم مُحدِّث نوری(ره) حُسین بن حمدان خُصیبی(از سَرانِ غُلات و نقل کننده بسیاری از روایات غُلُو آمیز) را از حیث نقل روایت،به شدّت ضعیف دانسته و اعتماد به روایاتی که او به تنهایی نقل میکند و در تعارض با روایات معتبره است را جایز نمیداند: «أنت خبیر بأن الحسین بن حمدان[الخصیبي] ضعیف جدّاً لا یجوز الإعتماد علَی ما تفرّد به سیّما مع معارضته بالأخبار المعتبرة المعتضدة بالشهرة بین الأصحاب». 📚نفس الرحمن؛ص۵۸۰ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💡تبرّی اَمیرالمؤمنین(علیه السلام) از غالیان! 💥عن أَمِیر الْمُؤْمِنِینَ(علیه السلام): اللَّهُمَّ إِنِّی بَرِيءٌ مِنَ الْغُلَاةِ کَبَرَاءَةِ عِیسَی بنِ مَرْیَمَ مِنَ النَّصَارَی! اللَّهُمَّ اخذُلْهُمْ أَبَداً وَ لَا تَنصُر مِنْهُمْ أَحَداً ! ↩️امیرالمؤمنین(علیه السلام) به درگاه خدای متعال چنین عرضه میداشت: خدایا من از غالیان بیزارم همانند بیزاری عیسی بن مریم(علیهما السلام) از نصاریٰ! خدایا آن‌ها را برای همیشه خوار گردان و هیچ کدامشان را یاری نکن! 📓الأمالي للطوسي(ره)؛ص۶۵۰ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💡مبارزه با «غالیان» در اولویّت است! ﷽ مبارزه با غالیان(لعنهم الله) از چنان اهمّیّتی برخوردار است که فقیه بزرگ و نامدار شیعه مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطاء(ره) در بحث «جهاد» تصریح فرموده اند که اگر میان غالیان و دیگر فِرَق مُنتسب به اسلام(حتی ناصبیان) جنگ شود،مسلمانان،فِرَقِ غیر غالی(حتی ناصبیان خبیث) را علیه غالیان یاری میکنند! 🔺«إذا وقعت حرب بین المتشبّثین بالإسلام و بین من لم یتشبّث به من الکفّار،أعانَ المسلمون المتشبّثین؛لأنّ في ذلک تقویة الإسلام. و إذا وقع فیما بینهم،أعانوا من عدا الغُلاة علَی الغلاة،ثمّ غیر المتظاهر بالنصب علَی المتظاهر،ثمّ المتظاهر علَی المتدیّن». 📚کشف الغطاء؛ج۴ص۳۶۵ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
🔺غالیان از نواصب بدترند! 💡بر خلاف ادّعاهای پوچ غالیان،در دیدگاه اهل بیت(علیهم السلام) «غُلُو» نه تنها نشانه معرفت نیست،بلکه عین بی معرفتی و نمونه بارز توهین به خدای متعال و آزار امام معصوم است. در نظر اهل بیت(علیهم السلام) «غُلات» کسانی هستند که عظمت إلٰهی را کوچک شمرده و ضرر و دردسر آنان برای حُجَج إلٰهی،بیشتر از ناصبیان پلید است! 💥عن الإمام الصادق(علیه السلام): ...ما أعجب أقاويل الناس في عليّ(عليه السلام)! كم بين من يقول: إنه ربّ معبود و بين من يقول: إنه عبد عاص للمعبود! و لقد كان قول من ينسبه إلَى العصيان أهون عليه من قول من ينسبه إلَى الربوبيّة! ↩️...چقدر گفته های مردم در مورد علی(علیه السلام) عجیب است! چقدر فرق است بین کسی که او را پروردگار‍ِ معبود میداند و بین کسی که او را بندهٔ گنهکار معبود میداند! و براستی که تحمل قول کسی که نسبت عصیان(گناه) به ایشان میدهد،برای آن حضرت آسان تر است از (تحمّلِ) قولِ کسی که نسبت رُبوبیّت به او میدهد! 📚الأمالي للشیخ الصدوق(ره)؛ص۱۶۵ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
🌟 کلامِ امام عصر (عجل الله فرجه) خط بطلانی بر عقیدهٔ غُلات و مُفَوضه 🔻شیخ طوسی (ره) روایت کرده: «در زمان غیبت صغری، شیعیان دربارهٔ بحثِ "تفویضِ خلق و رزق" به اهل بیت علیهم السلام با یکدیگر اختلاف کردند، در نتیجه از وکیل امام "محمّد بن عثمان عمری" درخواست کردند و گفتند پاسخ این مطلب را از حضرت مهدی (عجل الله فرجه) برایمان بپرس؛ سپس از طرف حضرت مهدی (عجل الله فرجه) در پاسخشان توقيعی آمد كه به اين ترتيب است: 👈🏻 تحقيقاً خداوند متعال است كه اجسام را خلق كرده و ارزاق را تقسيم كرده است، به جهت اينكه نه جسم است و نه در جسمی حلول كرده، چيزی شبيه او نيست و شنونده و داناست؛ و اما امامان (عليهم السلام) از خداوند مسألت می‌کنند و حقّ تعالی خلق می‌كند و آن‌ها می‌خواهند و خداوند متعال رزق می‌دهد. يعنی خداوند متعال بخاطر بزرگی حقِ ايشان درخواستشان را اجابت می‌فرمايد.» 📓الغیبه، طوسی (ره)، ص ۲۹۴ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
؟ مقدمه سازی کلمه ای است که بار معنایی خاصی را در بر دارد. و به چند نوع می توان تصور نمود: ۱_گاهی مقدمه سازی به صورت علت و معلول است. مثل اینکه بگوییم: علت گرم شدن خانه روشن بودن بخاری است. پس اگر بخاری خاموش بود خانه گرم نمی شد. اگر کسی ادعا نماید که فلان کار ما علت ظهور امام زمان علیه السلام است. و اگر ما این کار را نمی کردیم حضرتش ظهور نمی کردند. این یعنی احتیاج حضرت به مقدمه سازی ما. و تا زمانی که ما علت را به وجود نیاوریم معلول حاصل نمیشود. انحطاط این اعتقاد فاسد از آموزه مهدوی روشن تر از آن است که بخواهیم دلیلی ذکر نماییم. چنانچه امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه معتقد باشد كه امام به آنچه در دست مردم است احتياج دارد كافر شده است. 📚منبع: الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص۵۳۷ ۲_گاهی مقدمه سازی به صورت شرط و مشروط است. مثل اینکه کسی بگوید: شرط روشن ماندن آتش وجود اکسیژن است. پس اگر اکسیژن نباشد؛آتشی نخواهد بود. اگر کسی ادعا نماید که فلان کار ما شرط ظهور امام زمان علیه السلام است. و اگر ما این کار را نمی کردیم حضرتش ظهور نمی کردند. این یعنی احتیاج حضرت به مقدمه سازی ما!!! و تا زمانی که ما شرط را به وجود نیاوریم مشروط حاصل نمیشود. و این نیز در آموزه های مهدوی باطل است. رسول الله صلى‌‌الله‌‌ عليه‌‌وآله فرمودند: مَهدى از ما اهل بيت است و خداوند امر(ظهور) او را اصلاح می‌‌كند. و در بسیاری از روایات مهدویت امر که به صورت رخ خواهد دهد؛ و امر ناگهانی نیازمند مقدمه سازی نیست. در روايتي ديگر كميت شاعر، از امام باقر عليه السلام در مورد وقت ظهور امام دوازدهم مي پرسد قُلتُ: فَمَتی یَخرُجُ یَابنَ رَسولِ اللّهِ؟ قالَ: لَقَد سُئِلَ رَسولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله عَن ذلِکَ، فَقالَ: «إنَّما مَثَلُهُ کَمَثَلِ السّاعَةِ لا تَأتیکُم إلّا بَغتَةً». گفتم: ای فرزند پیامبر خدا! او کِی خروج می‌کند؟ فرمود: «از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در این باره پرسیدند، فرمود: "مَثَل او، مانند قیامت است 📚منبع کفایة الأثر: ص ۲۴۸، بحار الأنوار: ج ۳۶ ص ۳۹۰ ح ۲. دانشنامه امام مهدی عجل‌الله فرجه بر پایه قران، حدیث و تاریخ - جلد ۸، صفحه ۸۹ و در دسته ای از روایات این گونه آمده است که خداوند امر فرج را یک شبه محقق خواهد نمود.(بدون مقدمه) المهدي منا أهل البيت ، يصلح الله له أمره في ليلة. 📚منبع: كمال الدين وتمام النعمة، ص۱۵۲ از این مطالب بطلان بافته های برخی ها که گفته اند: قبل از ظهور امام زمان علیه السلام !! رخ خواهد داد، واضح می‌گردد. ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
ماجرای زن جزامی و شفای به برکت اهل بیت علیهم السلام و ورد في هذه السنة من واسط خبر عجيب، جاء به كتاب ابن وهبان الواسطي: يذكر قصة عجيبة و هي: أن امرأة عندهم في نهر الفصيلي أصابها الجذام حتى أسقط أنفها و شفتيها و أصابع يديها و رجليها، و جافت ريحها، و تأذى أهلها بها، فأخرجها زوجها و ولدها إلى ظاهر المحلة على شوط منها، و عملوا لها كوخا فكانت فيه، و لا يمكن الاجتياز بها من نتن ريحها، و إنما كان ولدها يأتيها برغيفين يرميهما إليها، فجاء يوما فقالت له: يا بني، باللَّه قف حتى أبصرك و جئني بجرعة ماء أشربها. فلم يفعل و هرب. و كان قريبا من الموضع جوبة ماء الكتان، فحملها العطش على قصدها، فتحاملت فوقعت عندها فأغمي عليها، فذكرت بعد إفاقتها أنها رأت رجلين و امرأتين جلوسا عندها فأخرجوا لها قرصين عليهما ورقة خضراء، و جاءوها بكراز فيه ماء و قالوا لها: كلي من هذا الخبز و اشربي من هذا الماء. قالت: فكل ما أكلت عاد القرص كما كان إلى أن شبعت، و شربت من الكراز ماء لم أشرب قط ألذّ منه. فقلت: يا سادتي، من أنتم؟ فقال أحدهم: أنا الحسن، و هذا الحسين، و هذه خديجة الكبرى، و هذه فاطمة الزهراء، ثم 106/ ب أمرّ الحسن/ يده على صدري و وجهي، و الحسين يده على ظهري، فعادت شفتاي و أنفي و نبتت أصابعي، و أقاموني فسقط مني نحو ثلاثين كهيئة صدف السمك، فأقبل الناس من البلاد لمشاهدتها و التبرك بها. ذكر من توفي في هذه السنة من الأكابر. 📚منبع: نام کتاب : المنتظم في تاريخ الأمم و الملوك نویسنده : ابن الجوزي    جلد : 16  صفحه : 218 فی الحوادث سنة اربع و سبعين و اربعمائة ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
؟ مقدمه سازی کلمه ای است که بار معنایی خاصی را در بر دارد. و به چند نوع می توان تصور نمود: ۱_گاهی مقدمه سازی به صورت علت و معلول است. مثل اینکه بگوییم: علت گرم شدن خانه روشن بودن بخاری است. پس اگر بخاری خاموش بود خانه اینقدر گرم نمی شد. اگه کسی ادعا نماید که فلان کار ما علت ظهور امام زمان علیه السلام است. و اگر ما این کار را نمی کردیم حضرتش ظهور نمی کردند. این یعنی احتیاج حضرت به مقدمه سازی ما. و تا زمانی که ما علت را به وجود نیاوریم معلول حاصل نمیشود. انحطاط این اعتقاد فاسد از آموزه مهدوی روشن تر از آن است که بخواهیم دلیلی ذکر نماییم. ۲_گاهی مقدمه سازی به صورت شرط و مشروط است. مثل اینکه کسی بگوید: شرط روشن ماندن آتش وجود اکسیژن است. پس اگر اکسیژن نباشد؛آتشی نخواهد بود. اگه کسی ادعا نماید که فلان کار ما شرط ظهور امام زمان علیه السلام است. و اگر ما این کار را نمی کردیم حضرتش ظهور نمی کردند. این یعنی احتیاج حضرت به مقدمه سازی ما!!! و تا زمانی که ما شرط را به وجود نیاوریم مشروط حاصل نمیشود. و این نیز در آموزه های مهدوی باطل است. رسول الله صلى‌‌الله‌‌ عليه‌‌وآله فرمودند: مَهدى از ما اهل بيت است و خداوند امر(ظهور) او را اصلاح می‌‌كند. و در بسیاری از روایات مهدویت امر که به صورت رخ خواهد دهد؛ و امر ناگهانی نیازمند مقدمه سازی نیست. در روايتي ديگر كميت شاعر، از امام باقر عليه السلام در مورد وقت ظهور امام دوازدهم مي پرسد قُلتُ: فَمَتی یَخرُجُ یَابنَ رَسولِ اللّهِ؟ قالَ: لَقَد سُئِلَ رَسولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله عَن ذلِکَ، فَقالَ: «إنَّما مَثَلُهُ کَمَثَلِ السّاعَةِ لا تَأتیکُم إلّا بَغتَةً». گفتم: ای فرزند پیامبر خدا! او کِی خروج می‌کند؟ فرمود: «از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در این باره پرسیدند، فرمود: "مَثَل او، مانند قیامت است 📚منبع کفایة الأثر: ص ۲۴۸، بحار الأنوار: ج ۳۶ ص ۳۹۰ ح ۲. دانشنامه امام مهدی عجل‌الله فرجه بر پایه قران، حدیث و تاریخ - جلد ۸، صفحه ۸۹ و در دسته ای از روایات این گونه آمده است که خداوند امر فرج را یک شبه محقق خواهد نمود.(بدون مقدمه) المهدي منا أهل البيت ، يصلح الله له أمره في ليلة. 📚منبع: كمال الدين وتمام النعمة، ص۱۵۲ از این مطالب بافته ی برخی ها که گفته اند قبل از ظهور امام زمان علیه السلام !! رخ خواهد داد، واضح البطلان است.