فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 روستایی عجیب و خارق العاده در فرانسه که تمام ساکنانش مسلمان شیعه شده اند.
🌸 معتقد و منتظر ظهور امام زمان ایستاده اند!
🔹توصیه می کنم با سبک زندگی و چگونه مسلمان و شیعه شدن این روستا آشنا شوید!
🔹شک ندارم تاکنون از این روستا کمتر کسی مطلع بوده است!
#امام_زمان
#منتظر_ظهور
📺 کانال تخصصی شیعه شناسی
@shiastudyir
🌸🌸🌸
متن عربی و ترجمه فارسی خُطبَه و خِطابَه غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری)- خط مشکی.pdf
791.6K
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ آلِهِما وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ
متن عربی و ترجمه فارسی خُطبَه و خِطابَه غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری) - خط مشکی
دانلود خط رنگی
فایل اصل کتاب
فهرست
متن عربی و ترجمه فارسی خُطبَه و خِطابَه غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری)- رنگی.pdf
794.5K
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ آلِهِما وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ
متن عربی و ترجمه فارسی خُطبَه و خِطابَه غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری) - خط رنگی
دانلود خط مشکی
فایل اصلی کتاب
فهرست
عن زيد بن حارثه مولى رسول اللّه - صلّى اللّه عليه و آله و سلّم - قال : « لمّا كان اللّيلة الّتى فيها رسول اللّه على الانصار بيعة الاولى . فقال : اخذت عليكم بما اخذ اللّه على النّبيّين من قبلى ان تحفظون بما تحفظوا انفسكم و تمنعونى فيما تمنعوا انفسكم و تحفظوا على بن ابى طالب بما تحفظوا انفسكم فانّه صدّيق الاكبر يزيد اللّه به دينكم و انّ اللّه اعطى موسى العصا و ابراهيم النّار المُطفِئَة و عيسى الكلمات الّتى كان يحيى بها الموتى و اعطانى و هذا و لكلّ نبى آية ربّى و الأئمّة الطّاهرين آيتى من ولده لن تخلوا الارض من الايمان ما بقى احد من ذرّيته و عليهم تقوم القيمة . »
از زيد بن حارثه ، غلام رسول اللّه (صلی الله علیه و آله) نقل شده: « آن شبی كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از انصار بيعت نخستين خود را گرفت نبى (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) فرمود: به آنچه که خداى تعالى از پيغمبران قبل از من بيعت گرفت ، من از بیعت گرفتم ؛ به اینکه مرا حفظ کنید آنچنانکه خود را حفظ می کنید و مرا منع کنید به آنچه خود را منع می کنید و علی بن ابی طالب علیه السلام را حفظ کنید آنچنانکه خود را حفظ می کنید چرا که علی بن ابی طالب علیه السلام بزرگترین تصدیق کننده من می باشد که خداوند به واسطه او بر دین شما می افزاید
همانا خدای متعال 👇
👈به حضرت موسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) عصا را داد تا (از نیل بگذرد و ابزار ساحران را ببلعد)
👈و به حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) آتش بی حرارت و سرد داد ( تا از آتش سوزان نمرود نجات یابد)
👈و به حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) کلماتی داد که به و اسطه آن مردگان را زنده می کرد.
👈و برای من و این (علی بن ابی طالب علیه السلام) [هم]عطا کرد و برای هر پیامبری ، آیه و نشانه پروردگارم هست و ائمه طاهرین از فرزندان علی بن ابی طالب (علیه السلام) ، آیه و نشانه من می باشند و تا زمانی که یکی از ذریه و نسل او (علی بن ابی طالب علیه السلام) باشد زمین خالی از ایمان نمی گردد و با پایان امامت آنان قیامت برپا می شود.
مناقب مرتضوى ( فارسي )، محمد صالح الحسينى الترمذى ( كشفي ) متوفى 1060 هـ ق ، ص ١٥0
روى عن زيد بن خارجة مَوْلَى رسول اللّه [صلی الله علیه و آله] قال: لما كان الليلة التي فيها أخذ رسول اللّه على الأنصار بيعة الأولى فقال: أخذت عليكم بما أخذ اللّه على النبيين من قبلي أن تحفظوني بما تحفظوا أنفسكم و تمنعوني فيما تمنعوا أنفسكم، و تحفظوا علي بن أبي طالب بما تحفظوا أنفسكم فإنه الصديق الأكبر، يزيد اللّه به دينكم، و إنّ اللّه أعطى موسى العصا، و إبراهيم النار المُطْفِئَة ، و عيسى الكلمات التي كان يحيي بها الموتى، و أعطاني هذا، و لكل نبي آية ربي و الأئمة الطاهرين آيتي من ولده لن تخلو الأرض من الإيمان ما بقي أحد من ذريته و عليهم تقوم القيامة.
از زيد بن حارثه ، غلام رسول اللّه (صلی الله علیه و آله) نقل شده: « آن شبی كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از انصار بيعت نخستين خود را گرفت نبى (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) فرمود: به آنچه که خداى تعالى از پيغمبران قبل از من بيعت گرفت ، من از بیعت گرفتم ؛ به اینکه مرا حفظ کنید آنچنانکه خود را حفظ می کنید و مرا منع کنید به آنچه خود را منع می کنید و علی بن ابی طالب علیه السلام را حفظ کنید آنچنانکه خود را حفظ می کنید چرا که علی بن ابی طالب (علیه السلام) بزرگترین تصدیق کننده من می باشد که خداوند به واسطه او بر دین شما می افزاید
همانا خدای متعال 👇
👈به حضرت موسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) عصا را داد تا (از نیل بگذرد و ابزار ساحران را ببلعد)
👈و به حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) آتش بی حرارت و سرد داد ( تا از آتش سوزان نمرود نجات یابد)
👈و به حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) کلماتی داد که به و اسطه آن مردگان را زنده می کرد.
👈و برای من این (علی بن ابی طالب علیه السلام) را عطا کرد و برای هر پیامبری ، آیه و نشانه پروردگارم هست و ائمه طاهرین از فرزندان علی بن ابی طالب (علیه السلام) ، آیه و نشانه من می باشند و تا زمانی که یکی از ذریه و نسل او (علی بن ابی طالب علیه السلام) باشد زمین خالی از ایمان نمی گردد و با پایان امامت آنان قیامت برپا می شود.[1]
در زیارت امام علی (علیه السلام) ، از امام صادق (علیه السلام) ، حضرت امیر المؤمنین علیه السلام «آيَةً لِرِسَالَتِهِ» آیه و نشانه رسالت نبی اکرم صلوات الله علیه و آله معرفی شده است.[2]
[1]شيخ حر عاملى، محمد بن حسن (المتوفی 1104 ق)، إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ؛ ج2 ؛ ص335- بيروت، چاپ: اول، 1425 ق.
[2] ابن مشهدى، محمد بن جعفر المتوفی 610 ق، المزار الكبير (لابن المشهدي) ؛ ص220- قم، چاپ: اول، 1419 ق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از پیغمبر هم نقل شده که فرمود: خدا به موسی سلام الله علیه یک عصایی داد که به زمین میزد دریا کنار میرفت، علامت نبوّت بود. به حضرت ابراهیم سردی آتش را داد، علامت نبوّت بود. به حضرت عیسی کلماتی یاد داد، مرده زنده میکرد، علامت نبوّت بود. «وَ أَعطَانِی هَذَا عَلِیّاً».[۶] به من علی را عطا کرده است. «إنّ لکل نبیّ آیه و آیه نبوّتی علیّ بن ابیطالب»، «وَ لِکُلِّ نَبِیٍّ آیه وَ هَذَا آیَهُ رَبّی». آیت نبوّت من است. لذا امام صادق در صلوات خود بر امیر المؤمنین میفرماید: «وَ آیَهً لِرِسَالَتِهِ»،[۷]سلام بر مهمترین آیت نبوّت پیغمبر.
[۶]- إحقاق الحق و إزهاق الباطل، ج ۷، ص ۱۳۱٫
[۷]- زاد المعاد – مفتاح الجنان، ص ۴۶۳٫
سایت حامد کاشانی
أسند ابن قرطة في مراصد العرفان إلى زيد بن حارثة أن رسول الله ص بايعنا على أن نحفظه في نفسه و في علي بن أبي طالب و قال أعطى الله تعالى العصا لموسى و الكلمات لإبراهيم و أعطاني هذا يعني عليا و لكل نبي آية و هذا آيتي و الأئمة الطاهرين من بعده آيات الله لم تخل الأرض من الإيمان ما بقي أحد من ذريته و عليهم تقوم الساعة.
از زید بن حارثه نقل شده که سول خدا صلوات الله علیه و آله از ما بیعت گرفت تا خود حضرت و علی بن ابی طالب علیه السلام را حفظ کنیم (حرمت و جایگاه منزلت شان را نگهدارند) و حضرت رسالت فرمودند :
خدای متعال به 👇
👈به حضرت موسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) عصا را داد تا (از نیل بگذرد و ابزار ساحران را ببلعد)
👈و به حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) آتش بی حرارت و سرد داد ( تا از آتش سوزان نمرود نجات یابد)
👈و به حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) کلماتی داد که به و اسطه آن مردگان را زنده می کرد.
👈و برای من و این را یعنی علی بن ابی طالب (علیه السلام) را عطا کرد و برای هر پیامبری ، آیه و نشانه پروردگارم هست و علی بن ابی طالب (علیه السلام) و ائمه طاهرین بعد از علی بن ابی طالب (علیه السلام) ، آیات و نشانه های خدای متعال می باشند و تا زمانی که یکی از ذریه و نسل او (علی بن ابی طالب علیه السلام) باشد زمین خالی از ایمان نمی گردد و با پایان امامت آنان قیامت برپا می شود.[1]
در زیارت امام علی (علیه السلام) ، از امام صادق (علیه السلام) ، حضرت امیر المؤمنین علیه السلام «آيَةً لِرِسَالَتِهِ» آیه و نشانه رسالت نبی اکرم صلوات الله علیه و آله معرفی شده است.[2]
در قرآن خدای متعال فرموده که آیات و نشانه های مرا به بهره اندک نفروشید [و اساسا چیزی نمی تواند جای آیات الهی را پرکند غیر از خود آن] [3]
[1] عاملى نباطى، على من محمد بن على بن محمد بن يونس(المتوفی 877 ق) ، الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم ؛ ج2 ؛ ص85 ، 16 فصل [في أخذ بيعة الناس على أن يحفظ الناس رسول الله ص في أهله]- نجف، چاپ: اول، 1384 ق.
[2] ابن مشهدى، محمد بن جعفر المتوفی 610 ق، المزار الكبير (لابن المشهدي) ؛ ص220- قم، چاپ: اول، 1419 ق.
[3] وَ آمِنُوا بِما أَنْزَلْتُ مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ وَ لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ بِهِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآياتي ثَمَناً قَليلاً وَ إِيَّايَ فَاتَّقُونِ(بقره :2،آیه41) ؛ إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْراةَ فيها هُدىً وَ نُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذينَ أَسْلَمُوا لِلَّذينَ هادُوا وَ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ كِتابِ اللَّهِ وَ كانُوا عَلَيْهِ شُهَداءَ فَلا تَخْشَوُا النَّاسَ وَ اخْشَوْنِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآياتي ثَمَناً قَليلاً وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ. (مائده:5،آیه44).
مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاهُ"
قربون برم خدارو یک بام و دو هوا رو
معنای وَليّ و مولى ، مولا، مولوی ، مولانا ، اولیاء چیست؟
بیشتر اهل سنت استعمال واژه «وَليّ» در رابطه با حضرت علی علیه السلام و جریان غدیر ، به معنای دوست می دانند و این در حالیست که استعمال این واژه در غیر حضرت علی علیه السلام به معنای سرپرست و صاحب اختیار و کسی که باید از او اطاعت کرد می باشد
وَليِّ زن کیست؟ دوستش ؟!
وَليِّ دختر در ازدواج کیست؟ دوستش؟! دوست از جنس دختر ؟ از جنس پسر؟
وَليِّ دَم و اولیاء دَم کیست و کیستند؟ دوستان میت؟!
وَليِّ مَیِّت و تَقَدُّمُ حَقِّ الْوَلِيِّ به شرط وجوب یا استحباب کیست؟ دوست میت؟!
وَليِّ و اولیاء دانش آموز کیست و کیستند؟ دوستش و دوستانش؟!
بزرگان دینی اهل سنت اَحناف(در شرق کشور) به مولوی و مولانا ملقب هستند آیا صرفا دوست مردم اهل سنت هستند؟!
در همه موارد، واژه «وَليّ» و مشتقات آن را اهل سنت به معنای دوست نمی دانند بلکه سرپرست و صاحب اختیار می دانند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاهُ
به اهتزاز در آمدن پرچم "مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاهُ" در ساحل نیلگون خلیج فارس
التَّوَسُّلُ بِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ
اللَّهُمَّ صَلِّ وَ سَلِّمْ وَ زِدْ وَ بَارِكْ عَلَى السَّيِّدِ الْمُطَهَّرِ وَ الْإِمَامِ الْمُظَفَّرِ وَ الشُّجَاعِ الْغَضْنَفَرِ أَبِي شَبِيرٍ وَ شَبَّرَ قَاسِمِ طُوبَى وَ سَقَرَ الْأَنْزَعِ الْبَطِينِ الْأَشْجَعِ الْمَتِينِ الْأَشْرَفِ الْمَكِينِ الْعَالِمِ الْمُبِينِ النَّاصِرِ الْمُعِينِ وَلِيِّ الدِّينِ الْوَالِي الْوَلِيِّ السَّيِّدِ الرَّضِيِّ الْحَاكِمِ بِالنَّصِّ الْجَلِيِّ الْمُخْلِصِ الصَّفِيِّ الْمَدْفُونِ بِالْغَرِيِّ لَيْثِ بَنِي غَالِبٍ مَظْهَرِ الْعَجَائِبِ وَ مُظْهِرِ الْغَرَائِبِ وَ مُفَرِّقِ الْكَتَائِبِ وَ الشِّهَابِ الثَّاقِبِ وَ الْهِزَبْرِ السَّالِبِ وَ نُقْطَةِ دَائِرَةِ الْمَطَالِبِ أَسَدِ اللَّهِ الْغَالِبِ غَالِبِ كُلِ غَالِبٍ وَ مَطْلُوبِ كُلِّ طَالِبٍ صَاحِبِ الْمَفَاخِرِ وَ الْمَنَاقِبِ إِمَامِ الْمَشَارِقِ وَ الْمَغَارِبِ الَّذِي حُبُّهُ فَرْضٌ عَلَى الْحَاضِرِ وَ الْغَائِبِ مَوْلَانَا وَ مَوْلَى الثَّقَلَيْنِ الْإِمَامِ بِالْحَقِّ أَبِي الْحَسَنَيْنِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلَامُهُ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْحَسَنِ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ يَا عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ يَا أَخَا الرَّسُولِ يَا زَوْجَ الْبَتُولِ يَا أَبَا السِّبْطَيْنِ يَا حُجَّةَ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ يَا سَيِّدَنَا وَ مَوْلَانَا إِنَّا تَوَجَّهْنَا وَ اسْتَشْفَعْنَا وَ تَوَسَّلْنَا بِكَ إِلَى اللَّهِ وَ قَدَّمْنَاكَ بَيْنَ يَدَيْ حَاجَاتِنَا فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَ اللَّهِ (قُلْ: اللَّهُمَّ ثَبِّتْنِي عَلَى وَلَايَتِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ).
مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى(1110هـ ق)، زاد المعاد - مفتاح الجنان ؛ ص399- بيروت، چاپ: اول، 1423 ق.