فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 تقويم نجومی 🗓
🍃🌷به سهشنبه خوش آمدید🌷🍃
☀️ ۵ آذر ١۳۹۸ خورشيدی
🎄 ۲۶ نوامبر ۲۰۱۹
🌙 ۲۸ ربیع الاول ۱۴۴۱ قمری
🌺امروز از دشت شادی
💟و مهربانی یک طبق
🌺گل لبخند آورده ام
💟تا هدیه کــنــم
🌺به لب های شما
💟لبخند بزنید چون که
🌺سزاوار عشق و محبت
💟شـــادی هستـیـد
🌺پس با شادی کردن از
💟زندگی لذت ببرید
🌹روزتون قشنگ گلهای زیبا🌹
1_78994090.mp3
966.7K
🔸ترتیل صفحه ۸ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
🔸مقام : ماهور
☘️☘️☘️☘️
1_78994392.mp3
1.98M
🔸ترتیل صفحه 8 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
┅┅═•❥◎•🌺•◎❥•═┅┅
🔻چند ایه درباره اخر الزمان🔻
☑️وقتی که در نزد خدا معلوم است
🔶«شیطان گفت: خدایا به من مهلت ده تا روزی که مردم برانگیخته شوند. خدا گفت: به تو مهلت داده شد تا روزی که وقت آن معلوم است.»
📚ایه ۳۶ سوره حجر
🔶 «بگو حق آمدنی است و باطل از میان می رود؛ به درستی که باطل رفتنی است.»
📚ایه ۸۱ سوره اسرا
🔶 «و بی تردید آنان را غیر از عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب از (در دنیا) میچشانیم، باشد که (از فسق و فجور) برگردند.»؛
📚ایه ۲۱ سوره سجده
┅┅═•❥◎•🌺•◎❥•═┅┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┄┄┅═✧❁🥀❁✧═┅┄┄┄
🔻 #غـوث 🔻
☑️از القاب خاصه امام زمان (عج) غوث به معنای پناه و پناهگاه است.[۱]
🔰در توسل جستن به ائمه علیهم السلام گفته اند:
🛑هرگاه شمشیر به محل ذبح تو رسید(کنایه از #کثرت_گرفتاری و بی پناهی )به حضرت حجت (علیه السلام ) استغاثه کن ؛به درستی که تو را درمی یابد و او غیاث المستغیثین است.
♦️بگو:"یا صاحب الزمان! انا مستغیث بک".
♦️یا بگو:"یا صاحب الزمان اغثنی! یا صاحب الزمان ادرکنی!".[۲]
📚۰۱نجم الثاقب،باب دوم.
۰۲نجم الثاقب،باب نهم.
┄┄┄┅═✧❁🥀❁✧═┅┄┄┄
1_137981019.mp3
30.61M
*🎤 تحلیل جامع و راهبردی از آینده آشوب های کشور*
*✅ پیش بینی فتنه بنزین و پیدا و پنهان آن در سال 96*
*👤 علیرضا پورمسعود*
*💢 نقش جریان نفوذی در صدا و سیما در فتنه 98*
*💢 نقش منافقین و نیرو های نفوذی در دولت و جریان انحرافی احمدی نژاد در فتنه97_98*
*💢 نقشه طرفداران جریان انحرافی در حوزه علمیه برای به خیابان کشیدن قشر مذهبی در اعتراضات*
*💢 پیروزی احمدی نژاد در انتخابات 88 با دو قطبی هاشمی احمدی نژاد*
*💢 هدف جریان انحرافی ایجاد دوقطبی احمدی نژاد لاریجانی است*
*💢 کسی که داد عدالت خواهی دارد ، باید بیاد بگه دفتر ولنجکش رو از کجا گرفته*
*💢 سفر استانی و کلیپ های منتشر شده از احمدی نژاد برای پوشاندن مطالبات مردم از ناکارآمدی دولت و انحراف افکار عمومی*
*💢 هدف جریان انحرافی حصر احمدی نژاد است و عواقب آن*
*💢 سیاست کهنه انگلیس برای قرار دادن مردم در مقابل مردم*
*💢 تغییر دادن مطالبات مردم از دولت به انقلاب اسلامی و رهبری*
*💢 تفکر انقلابی مشکل ندارد ، ساختار دولت مشکل دارد*
*💢 اگر ماشین هامون مشکل دارد ! سردار هاجی زاده را یک دوره رئیس ایران خودرو و سایپا بگذرارید*
*💢 پروژه فروپاشی از درون و تجزیه ایران*
*💢 عدالت خواهی احمدی نژاد ، عدالت خواهی خوارج گونه است*
*💢 قبول کنیم من و تو نمایند گان انقلابی انتخاب نکردیم*
*📌 29.2 مگابایت*
#بنزین #گرانی_بنزین #بنزین_روحانی
5d90bc377e8c6b15dae041ec_6680757826247588150.mp3
3.42M
#استاد_رائفی_پور
دست پنهان امام زمان علیه السلام در دوران غیبت
حتما شنیده شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا ساختمان اتحادیه اروپا نیمه کاره رها شده⁉️
آیا تصمیمات ابلیس توسط صهیونیزم جهانی به اجرا در میاد و شیطان پشت سران اتحادیه اروپا مخفی شده ⁉️😳
حتما ببینید و نشر دهید
✨💫✨💫✨💫✨
💢سوال :
✳ حکم ساخت، خرید و فروش و نگه دارى مجسمه، عروسک و جاندار چیست؟ ✳
1⃣- حکم ساخت خرید و فروش عروسک از حیوان کامل یا حیوان ناقص چیست ؟
2⃣- حکم ساخت یا خرید یا فروش مجسمه از حیوان کامل یا ناقص چیست؟
3⃣- حکم ساخت حیوان روی چوب به صورت تراشکاری و تراشیدن چیست؟
✅ پاسخ: 👇👇
🔺🔺🔺🔺
✍ آیت الله خامنه ای: ج1-3) فىنفسه مانعى ندارد.
✍ آیت الله مکارم شیرازی: ساخت، خريد، فروش و نگهداري مجسمه بنابراحتياط واجب حرام است، مگر در مواردي که جنبه اسباب بازي داشته باشد.ویا نقوش برجسته که در گچکارى و کنده کارى و قلمکارى و مانند آنها دیده مى شود.
✍ آیت الله سیستانی: ساختن مجسمه جاندار ـ بنا بر احتیاط ـ حرام است، ولی خرید و فروش آن مانعی ندارداگرچه نگهداری آن مکروه است. و اما نقاشی جاندار جایز است.
✍ آیت الله وحید خراسانی: ساخت آن واجرت گرفتن برای ساخت آن حرام است ولی خرید وفروش آن مکروه است.
✍آیت الله شبیری زنجانی: 1و2- اگر بدون هیچ قیدی عروسک حیوان به آن گفته شود، ساختن آن جایز نیست ولی خرید و فروش اشکال ندارد.
3-بنابر احتیاط جایز نیست.
✍ آیت الله فاضل لنکرانی: 1- ساختن عروسک از حیوان کامل یا ناقص حرام است ولی خرید و فروش آن مکروه است.
2- ساختن مجسمه حرام است و فرقی بین کامل و ناقص مجسمه نیست، خرید و فروش و نگهدارى مجسمه مكروه مى باشد ولی حرام نیست.
3- با توجه به سوال جایز نیست.
#احکام_مجسمه_ساخت_نقاشی
*ء*-----------------*ء*
📚 منبع:
استفتاء از سایت مراجع عظام
----------------------
سوالات دیگران هم هستند پس به اشتراک بذاریم👌
1_135551858.mp3
7.52M
•═•••🍃••◈🥀◈••🍃•••═•
🔰چطور است که مردم از سهمیه بندی بنزین خبر نداشتند اما اشرار و آشوبگران و ضدانقلاب از قبل آماده بودند؟
🛑 تبیین #آشوبهای اخیر در سخنرانی #روشنگرانه #حجتالاسلام والمسلمین #مسعود_عالی
✔️ #دانلود_واجب✔️
♦️ #نشر_حداکثری
•═•••🍃••◈🥀◈••🍃•••═•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #واقعیت_محض
👈 با دیدن این کلیپ تمام حقایقی را که نباید بدانید، متوجه خواهید شد...
#شوک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند «خواب پریشان»
قسمت سوم
مستند خواب پریشان که آبان ماه امسال در ۸ قسمت از سیمای مرکز قم پخش شد، به چگونگی شکلگیری فرقه #احمدالحسن در عراق میپردازد.
احمدالحسن کسی ست که ادعا میکند #سید_یمانی موعود است
و طرفدارانی دارد پرچم شان هم «البیعة لله» است.
#یمانی_دروغین
#داعش_شیعه
اگر در روایات به دجال بصره برخورد کردید منظور همین احمدالحسن می باشد
💐 اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى
#وقت_سلام
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهیدِ
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
✨﷽✨
✅ سبک زندگی امام رضا علیه السلام
✍نماز اول وقت: روشش این بود که بر خواندن نماز در اول وقت اصرار می کرد؛ به طوری که تأخیرانداختن بدون عذر نماز را جایز نمیدانست.۱
روزی در خراسان و هنگام نماز، امام به ابراهیم بن موسی فرمود: «اذان بگو.» او از امام اجازه خواست که صبر کند تا همراهان هم برسند. حضرت فرمود: «خدا تو را بیامرزد. نماز اول وقت را بدون عذر تأخیر نینداز و نمازت را اول وقت بخوان. » ابراهیم بی معطلی بلند شد و اذان گفت و آنها نماز را اول وقت خواندند.۲
راز تأکید بر خواندن نماز در اول وقت را چنین بیان می کرد: «مردم نماز را در سه حالت میخوانند: بعضی ها اول وقت، بعضی ها آخر وقت، بعضی ها هم بین اول و آخر وقت . آن کس که اول وقت نماز بخواند رضوان الله شاملش می شود . کسی که وسط وقت می خواند مشمول عفو خدا و آن کس که آخر وقت می خواند مشمول غفران الله می شود . مطمئناً اول وقت بهترین زمان است۳
📚۱. فقه الرضا (ع)، ص ۷۱
📚۲. بحار الانوار، ج۴۹، ص۴۹
📚۳. فقه الرضا (ع)، ص ۷۱
【السلام علیک یا امام رضا(ع)】
عشق و عرفان:
(قسمت پنجم)
تبرئه ملاصدرا و سایر عرفا، از تهمت جواز همجنس گرایی و شاهد بازی :
حکیم ملاصدرا بر مبنای حدیث :" ان الله جمیل و یحب الجمال"(کافی، جلد ششم) می فرماید که: " این عشق کمک به آرامش و یکپارچگی وجودی انسان می کند و از فضائل است"، در تایید سخنش ده ها حدیث در محبت معصومین(علیه السلام) به کودکان و نوجوانان و همسران و فرزندانشان است که واضح است.
به عنوان نمونه :
۱-موسیبن عمران عرضه داشت: پروردگارا افضل أعمال در نزد تو کدام است؟ پروردگار فرمود: دوستداشتن کودکان؛ چرا که خلقت آنها دستنخورده و مبتنی بر توحید و یگانگی من است. فلذا اگر آنها را (در همین کودکی) بمیرانم به واسطة رحمت خود داخل در بهشتشان میکنم.(مناقب آلأبیطالب،ج ۱۰۱، ص ۱۰۵)
۲- امام الصادق علیهالسلام : خداوند عزّوجلّ مرد را به واسطة محبّت شدیدی که به فرزند خود داشته باشد، مورد رحمت قرار میدهد.(همان، ص ۹۱)
۳-عن النّبیّ صلّىاللهعلیهوآلهوسلّم:«أَحِبُّوا الصِّبیانَ وَ ارْحموهُم.» کودکان را دوست بدارید و بر آنها ترحّم نمائید(همان، ص ۹۲، ح14)
ملاصدرا دلیل اینکه مشایخی در اوایل سیر و سلوک خود، دستور به این نوع عشق می دادند را همین می داند؛ اما هیچ تاییدی نمی کند.
وی می فرماید :
"و برای همین دلیل برخی از مشایخ و بزرگان عرفان پیروان خود را امر می کردند که اول این راه باید عاشق شوند."
اما بعد از این ملاصدرا، در هشداری می فرماید که: " مراقب باش که این عشق مرز بین شهوت و عشق الهی است و مبادا لغزش نمایی!"، این سخن مخاطبش همه ی آن هایی هستند که مرز محبت به همسران خود را با شهوت نادرست و عشق الهی تشخیص نمی دهند.
بعد ،سخنان دیگران درباره ی عشق را نقد می کند؛ آخرین سخنی را که نقد می کند که اصل بحث ما اینجاست، سخنی است پیرامون اینکه عشق نوعی اتحاد با معشوق است؛ بعد ملاصدرا در این باره بحث می نماید که این اتحاد از نوع جسمانی نیست بلکه این نفوس آدم ها هستند که با هم مرتبط می شوند و اتحاد می یابند نه اجسام. در این باره مثالی از لیلی و مجنون می زند که لیلی به مجنون می گوید که من پیش تو آمدم و مجنون می گوید که مرا به تو نیازی نیست من با عشق تو هم آغوشم!
آنگاه دوباره ملاصدرا در تایید این سخن که عشق رابطه ی نفسانی است نه جسمانی ،برای اینکه هم مثالش مورد درک عامه باشد و هم جسارتی نباشد، مثالی را از رساله اخوان الصفا می آورد که متنش قسمت آخر از تقطیعات بود؛ ملاصدرا می گوید عده ای گفته اند:
". . . زمانی نهایت آرزوی عاشق برآورده می شود که به او نزدیک شود و با او هم صحبت گردد و با حصول این مطلب چیز بالاتری را می خواهد و آن این است که آرزو می کند ای کاش با معشوق خلوت کرده و بدون حضور شخص دیگری با او هم صحبت گردد و باز با برآورده شدن این حاجت می خواهد که با او هم آغوش گشته و او را بوسه باران کند و با این حال آن شوق اولیه و سوز و گداز نفس بر جای خود باقی است. . . .
در این متن می فرماید که بعد از همه ی این ارتباطات عاشق و معشوق، باز هم سوز و گداز باقی است و ملاصدرا این را نشان از ارتباط نفسانی در عشق می داند ،نه اینکه گوشت و پوست ارتباطی با عشق داشته باشند. جالب است که با رجوع به رساله ی اخوان الصفا متوجه می شویم که ملاصدرا(رحمة الله علیه) حتی کلماتی را هم برای رعایت ادب کم کرده است.
این همه گفته شد تا این دو نکته ی روشن گردد:
الف- اگر دقت کرده باشید این قسمت آخر که ذکر شد، اصلا جدای از آن، بحث عشق جوانان نورسیده بود؛بلکه این کلمات ملاصدرا از رساله ای دیگر و پیرامون رابطه ی عاشق و معشوق به طور مطلق(نه ارتباط جنسی با هیچ جوان و بچه ای) و برای شاهد به استدلالی است. پس اینکه با تقطیعی این شاهد استدلالی را که ملاصدرا برای مساله ای دیگر ذکر نموده به اول بحث بچسبانیم همان نتیجه ای می شود که عده ای احتمالا از روی قصد انجام داده اند.
ب- و از طرفی آن عشقی که ملاصدرا درباره ی جوانان می گوید، از نوع عشق شهوانی نیست و جنس آن مثل هر محبتی بین مادر و فرزند یا استاد و شاگرد است.
که البته ملاصدرا از حیث چهره ی زیبا و سیرت نیکو به آن توجه ویژه نموده است.
آخرین مطلب در این فصل از کتاب شریف اسفار این است که: متّحدشدن دو جسم محال است و اتّحاد از خواصّ امور روحانیّه است. طرح این بحث به مناسبت نقل کلام بعضی از حکماست که عشق را «إفراط شوق به اتحاد» تعریف نمودهاند. مرحوم صدرالمتألّهین رضواناللـهعلیه بعد از نقل این تعریف میفرماید: این گفتار گرچه پسندیده است ولی مُجمل است و نیاز به تفصیل دارد، باید مشخّص شود که این اتّحاد کدام یک از اقسام اتّحاد میباشد؟
ادامه دارد...
#عشق_و_عرفان