eitaa logo
@Imam7tom
379 دنبال‌کننده
15.9هزار عکس
14.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
کانال امام موسی کاظم علیه االسلام حاوی مطالب مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
1_141084506.mp3
1.54M
📝چکار کنیم که رذیله های اخلاقی مثل حسادت، غرور، تکبر و اخلاق های بد ديگر را به طور کامل کنار بگذاريم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق و عرفان : (قسمت هشتم) تضاد عقل با عشق: آیا عشق با عقل در تضاد است؟ ادامه... 5. عقل و قلب دو دريچه به سوى شناخت حقايق جهان هستى است كه هر كدام اسلوب و متد خاص خويش را دارند. «عرفا» از آنجا كه به نيروى عشق فطرى، ايمان و اعتقاد دارند، در تقويت آن مى كوشند و ازاينرو معتقدند كه كانون احساسات عالىِ الهى قلبى را بايد تقويت كرد و موانع رشد و توسعه آن را بايد از ميان برد. «فلاسفه» نيز به قدرت عقل ارج مىنهند و معتقدند كه از راه استدلال و برهان و طى راه سخت و پرپيچ و خم آن و دورى از موانع و آفات تعقل، مىتوان به حقايق عالم دست يافت. 6. در باب نيازمندي عقل و قلب به همديگر بايد گفت: قلب و شهود با كمك عقل پرورش يافته، هدايت مىشود و اعتقادات پيشينى خود را از عقل مىگيرد و با استمداد از او، شهود حقيقى و مكاشفه واقعى را از اوهام و القاهاى شيطانى باز مىشناسد. همچنين قلب در تفسير مشاهدات خود از عقل بهره مند مىگردد.(نگا: آموزش فلسفه، محمد تقى مصباح يزدى، ج اول، درس 13). اين عقل برهانى يقينى، با كشف قطعى عرفانى هماهنگى كامل دارد و در حقيقت، آنچه را كه عارف كشف مىكند، حتماً برهانى هم خواهد بود. به بيان ديگر، عقل يكى از موازين شناخت كشف حقيقى است؛ زيرا آنچه را كه عارف پس از شهود خود ارائه مىدهد، از سنخ مفاهيم است و براى احراز صحت و خالصى آن مفاهيم، بايد از ميزان هم سنخ با آن كه همان اصول عقلى است استفاده كرد، تا دانسته شود كه آنچه عارف درك كرده، اوهام و خيالات او نبوده است. و البته در روايات نيز عارف كسى است كه عقل و قلب و تعقل و سلوك عملى او به منزله دو بال تلقى گشته، مكمل يكديگرند؛ حضرت اميرالمؤمنين(ع) مي فرمايد: «[العارف] قد أحيا عقله و أمات نفسه حتى دقجليله و لطف غليظه و برق له لامع كثير البرق فأبان له الطريق و سلكبه السبيل؛ به تحقيق عارف عقل خويش را زنده مىكند و نفس خود را مىميراند و بدن خود را لاغر مىكند و اخلاقش را لطيف مىنمايد. براى او درخشندهاى پرنور درخشيد، سپس درخشندگى آن براى او راه را نمودار مىكند و با همان روشنايى، راه را مىپيمايد».)نهج البلاغه، خطبه 220؛ در اين باب نگا: گوهر مراد، عبدالرزاق لاهيجى، صص 17 - 15 و الاشارات والتنبيهات، ابوعلى حسين بن سينا، ج3، ص 369). 7. در بدو امر گمان مىشود كه «عقل در مقابل قلب» و «شهود مقابل انديشه» است. البته چنين نيز هست ولى آن عقلى كه در مقابل قلب است، عقلى است كه خود را در تنگناى عالم طبيعت، اجسام و عالم كثرت قرار داده كه از آن به «عقل جزيى» يا عقل بشرى و عقل دنيايى تعبير مىكنند. اين عقل، عقلى است كه خود را از مبدأش كه «عقل كلى» يا عقل الهى و عقل آخرتى است، جدا كرده و از اين رو در دام هواهاى نفسانى، دلايل ظنّى، جدالهاى بى پايه و مانند اينها محبوس ساخته است؛ و آنقدر به خود مغرور است كه تنها خود را مستحق اظهار نظر و ابرام و نفى مسائل مىداند. بله، چنين عقلى از ديدگاه عرفا و اهل معنا، مانع شهود حقايق عالم است و به همين جهت به شدّت مذمت شده است؛ چنانكه مولوي تصريح مي كند: «عقل جزوى» كركس آمد اى مقل پرّ او با جيفه خوارى متصل (مثنوى، دفتر 6) اما اگر اين عقل، خود را از اين محبوسات مجازى برهاند و با كسب تقوا، خود را به مبدأ اصلى خود، يعنى عقل كلى و الهى، متصل گرداند، ديگر اين عقل در مقابل قلب نخواهد بود. )در باب عقل جزوى و كلى نگا: تفسير الميزان، علامه طباطبايي، ج 5، صص 270 - 267 و شرح اصول الكافى، صدرالدين شيرازى، ج اول، ص 403 به بعد). پس عقلي كه در آثار عرفاني مانند غزليات مولوي در ديوان كبير و يا ابيات مثنوي معنوي سركوب مي شود، «عقل جزوى» اگر چه در بسياري از موارد به «جزيي؛ دنيايي يا بشري» بودن آن تصريح نشده باشد و به صورت مطلق آمده باشد.
🌺 .قال الامام الصادق ـ عليه السّلام ـ : و المحبّ اخلَصُ النّاسِ سرّاً لله، و اصدَقُهُم قولاً و افواهُم عهداً و ازاكاهُمْ عَمَلاً و اصفاهُم ذِكراً و اعبَدُهُم نفساً.  «بحارالانوار، ج 15، ص 79» امام صادق ـ عليه السّلام ـ فرمودند: انساني كه محب و دوستدار خداست، باطن او از همه مردم خالص تر است، از همگان راستگوتر، در وفاي به عهد از همه باوفاتر، عملش از همه پاك تر، ذكرش از همه صاف تر و روشن تر و وجودش از همه عابدتر مي باشد.🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༻🌸༺ دیدم همه جا بر در و دیوار حریمت جایی ننوشته است گنهکار نیاید 【السلام علیک یا امام رضا(ع)】 ┄┅┅❁💚❁┅┅┄ 🕌 💐 اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
💟بسم الله الرحمن الرحيم 💟 ❣درس چهلم ❣ 💚 محاسبه بیست و سوم : آیه( ۱۹ ) سوره الكهف ، خود به تنهایی دارای اسراریست . یکی از اسرار آن وقوع کلمه ی ( ولیتلطف) در این آیه است ، که ذکر آن رفت . 💟 سرّ دیگر آن این است که در این آیه سه کلمه از ریشه ی ( لبث ) استفاده شده است . 💟 سورة الكهف ۱۸ - ۱۹ ) و كذلك بعثناهم ليتساءَلوا بينهم قال قائل منهم كم ( لبثتم ) قالوا ( لبثنا ) يوما أو بعض يوم قالوا ربكم أعلم بما( لبثتم ) فابعثوآ احدکم بورقکم هذه الی مدينة فلينظر ايهآ ازكى طعاما فلياتكم برزق منه ولیتلطف ولايشعرن بكم أحدا . 💚 معنی : باز ما آنان را از خواب بیدار کردیم تا میان خودشان ( بر سر مقدار زمان خواب) گفتگو کنند . یکی از آنان پرسید چند مقدار در غار درنگ کرده ایم؟ گفتند : یک روز تمام یا پاره ای از آن روز .دگر بار گفتند : پروردگارتان داناتر است ، که چند وقت در غار بوده اید . یکی را از خود با این پولتان به شهر بفرستید طعام پاکیزه و حلال کدام است . و برای شما از آن روزیتان را فراهم آورد . و باید با دقت و ملاحظه رفتار نماید ، تا هیچ کس بر شما آگاهی نیابد . 💟 حال ؛ اگر ارزش عددی این سه کلمه( لبثتم ، لبثنا، لبثتم) را محاسبه کنیم به عدد ( ۲۵۲۷ ) می رسیم . ❣ل=۳۰ ب=۲ ث=۵۰۰ ت=۴۰۰ م=۴۰ در نتیجه = ۹۷۲ ❣ل=۳۰ ب=۲ ث=۵۰۰ ن=۵۰ ا=۱ در نتیجه = ۵۸۳ ❣ل=۳۰ ب=۲ ث=۵۰۰ ت=۴۰۰ م=۴۰ در نتیجه =۹۷۲ 💚 ۹۷۲ + ۵۸۳ + ۹۷۲ = ۲۵۲۷ 💟 حال باید دید که این عدد به چه چیزی اشاره می کند . 💟 گفتم که آیه ( ۲۶ ) سوره الكهف که آخرین آیه ی قصه ی اصحاب کهف است آیه ( ۲۱۶۶ ) قرآن کریم است . 💟 حال اگر عدد ( ۲۱۶۶ ) را از عدد ( ۲۵۲۷ ) کم کنیم عدد ( ۳۶۱ ) می ماند که مساوی است با عبارت ( المسجد الاقصی) . ❣ا=۱ ل=۳۰ م=۴۰ س=۶۰ ج=۳ د=۴ در نتیجه = ۱۳۸ ❣ا=۱ ل=۳۰ ا=۱ ق=۱۰۰ ص=۹۰ ا=۱ در نتیجه =۲۲۳ 💚 ۲۲۳ + ۱۳۸ = ۳۶۱ 💚 ۲۰۲۲ + ۱۴۴ = ۲۱۶۶ سال ۲۰۲۲ للمیلد 💚 ۲۵۲۷ - ۲۱۶۶ = ۳۶۱ المسجد الاقصی 💟 یعنی : در سال ۲۰۲۲ میلادی در مسجد الاقصی . ❣محاسبه بیست و چهارم ❣ 💟 از سوی دیگر می بینیم که عدد ( ۲۱۶۶) چیزی نیست جز حاصلضرب عدد ( ۱۱۴ ) که تعداد سوره های قرآن کریم است ، در عدد ( ۱۹ ) که رمز اصلی قرآن است . ❣۱۱۴ × ۱۹ = ۲۱۶۶ 💟 والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته ❣پایان درس چهلم ❣ ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 بررسی ستاره طارق یکی از نشانه های ظهور به روش علمی 💢 💢 قسمت هشتم 💢 آیا طارق یکی از پنج صیحه است؟ اگر در متن روایات دقت کنیم می بینیم که به چرخش این ستاره دنباله دار در فواصل معین زمانی اشاره شده و از جمله ، حوادث مقارن با آن ، طوفان و هلاک قوم نوح و سپس هلاک قوم ابراهیم (همانطور که می دانید قوم لوط در زمان حضرت ابراهیم می زیسته و حضرت لوط همان آیین ابراهیمی را در این قوم ترویج می نموده که با افزایش گناهان و اصرار بر آن این قوم در یک صیحه هلاک شده اند ) . و بار دیگر این دنباله دار در زمان حضرت موسی و نابودی قوم فرعون ظاهر شده و آخرین بار طبق این روایت در زمان شهادت حضرت یحیی بوده است. لذا می توان گفت که این ستاره در فواصل زمانی مختلف از نزدیکی زمین عبور و باعث پیدایش حوادثی در زمین می گردد. از جمله آن زلزله ، آتشفشان بارندگی های شدید و سیل که در نهایت منجر به مرگ عده زیادی از مردم خواهد شد و تاکید بر این است که آزمایشی برای مومنان و عذابی برای کافران است و در قرآن از آن با نام صیحه یاد شده و در روایات بالا نیز به آن صیحه اطلاق شده . لذا نتیجه می گیریم که طارق دنباله داری است که طلوع آن عذابی برای کافران و بشارتی برای منتظران و مومنان بوده و  از آن به صیحه تعبیر شده است. ادامه دارد ... ➖➖➖➖🍁➰🍁➰🍁➰➖➖➖➖
1_56179304.mp3
13.49M
🎵نهج الولایه اثر ماندگار و بینظیر از علامه حسن زاده آملی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤مجلس صد و سی ویک
5b672189e6dbc58e423e84bb_2865219783399107778.mp3
2.64M
🔴کلیپ صوتی دکتر حسن عباسی 👆👆 🔹برای 16 آذر ، 9دی و... برنامه دارند «سازمان مجاهدین انقلاب» یک جریان مشکوک و منحرف 🔹خطر سازمان مجاهدین انقلاب از رژیم صهیونیستی بیشتر است 🔸از حزب کارگزاران از ابتدا تا الان چیزی جز خیانت ندیده‌ایم 🔹شورای نگهبان، چرا کسانیکه اصل نظام و قانون اساسی را قبول ندارند(سازمان مجاهدین انقلاب، کارگزاران سازندگی، مشارکت، اعتدال و توسعه..) تایید صلاحیت می‌کنید؟
هدایت شده از @Imam7tom
4_5848411968590841328.mp3
5.8M
دعای توسل ، فرهمند ازاد 🙏
1⃣خاکسپاری حضرت رسول اکرم(ص):👇 ✅پس از سه روز که برنامه ی نماز بر بدن پیامبر(ص) پایان یافت. امام علی(ع) جنازه مطهر را در طی مراسمی به خاک سپرد. در حالی که بسیاری از غاصبین خلافت، حتی برای شرکت در نماز بر بدن پیامبر(ص) نیز حاضر نشدند. 📚منبع: الارشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۸۹
2⃣مرحله اول و دوم اتمام حجت امام علی(ع) با مردم مدینه:👇 🔷مرحله اول: قبل از دفن پیامبر اکرم(ص): امام(ع) در اولین اقدام در همان شب غصب خلافت، هنوز جنازه مطهر پیامبر(ص) دفن نشده بود، که مرکبی را آماده کردند، وحضرت زهرا(س) سوار بر مرکب،و دست امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را گرفته بود،و در خانه ی تمامی مهاجر و انصار رفت و حق خود را یاد آوری کرد و پیمان گرفت که همگی فردا صبح برای بیعت با علی (ع) در مسجد جمع شوند، ولی صبح فردا بجز چهار نفر (سلمان ،ابوذر ،مقداد ،زبیر) کس دیگری نیامد.  امام علی (ع) این کار را سه شب تکرار کرد. 🔷مرحله دوم: بعد از دفن پیامبر(ص): حضرت دوباره مثل حالت قبل، شبانه اقدام به رفتن در خانه مهاجر و انصار کرد، که مانند سابق فقط همان چهار نفر به ندای امام(ع) لبیک گفتند. حضرت علی(ع) خود در این رابطه می فرماید : 《فَفَعَلْتُ ثُمَّ حَمَلْتُ فَاطِمَهَ وَأَخَذْتُ بِیَدِ ابْنَیَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ فَلَمْ أَدَعْ أَحَداً مِنْ أَهْلِ بَدْرٍ وَأَهْلِ السَّابِقَهِ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ إِلَّا نَاشَدْتُهُمُ اللَّهَ فِی حَقِّی وَدَعَوْتُهُمْ إِلَی نُصْرَتِی فَلَمْ یَسْتَجِبْ لِی مِنْ جَمِیعِ النَّاسِ إِلَّا أَرْبَعَهُ رَهْطٍ سَلْمَانُ وَأَبُو ذَرٍّ وَالْمِقْدَادُ وَالزُّبَیْرُ وَلَمْ یَکُنْ مَعِی أَحَدٌ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی أَصُولُ بِهِ وَلَا أَقْوَی بِهِ》 🔸پس چنین کردم و سپس فاطمه را برداشتم و دست پسرانم حسن و حسین را گرفتم و به خانه یکایک مجاهدان بدر و پیشگامان در اسلام از مهاجران و انصار رفتم و آنان را درباره حقّم به خدا سوگند دادم و آنان را به یاری خویش فراخواندم، از همه آنان تنها چهار نفر به دعوتم پاسخ دادند : سلمان، ابوذر، مقداد، و زبیر واز خاندانم نیز کسی نبود تا از من پشتیبانی کند. امام علی(ع) این کار را سه شب (و در برخی نقلها چهل شب) تکرار کرد، ولی جز این چهار نفر کس دیگری نمی آمد. حضرت زهرا(س) خطاب به مهاجر و انصار فرمود : 《يَا مَعْشَرَ الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ انْصُرُوا الله! فَإِنِّي ابْنَةُ نَبِيِّكُمْ وَ قَدْ بَايَعْتُمْ رَسُولَ الله(ص) يَوْمَ بَايَعْتُمُوهُ أَنْ تَمْنَعُوهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِمَّا تَمْنَعُونَ مِنْهُ أَنْفُسَكُمْ وَ ذَرَارِيَّكُمْ فَفُوا لِرَسُولِ الله(ص) بِبَيْعَتِكُمْ》 🔸ای مهاجران و ای انصار! خدا را یاری کنید. من دختر پیامبر شما هستم. شما در روزی که با رسول خدا(ص) بیعت کردید، متهعد شدید که از آن چیزی که خود و فرزندانتان را حفظ می کنید. او و فرزندانش را نیز محافظت کنید. پس حالا به بیعتتان با رسول خدا(ص) عمل نمایید. اما هیچ کدام از آنان او را یاری نکرد و پاسخ او را نداد و یاری اش نکرد. و همگی می گفتند : (قَد مَضَت بَیعتُنا لِهَذا الرَجُلِ) کار از کار گذشته است و ما دیگر با ابوبکر بیعت کردیم. امام علی(ع) با این کار حجت را با همه تمام کرد. 📚منابع: ۱)کتاب سلیم بن قیس هلالی، ج۲، ص۸۴۵ ۲)الإختصاص شیخ مفید، ص۱۸۴ ۳)الإمامة والسیاسة دینوری، ج۲، ص۲۲ ۴)ماساة الزهرا(س) عاملی، ج۲، ص۸۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3⃣تهدید اول برای بیعت اجباری امام(ع) با ابوبکر:👇 ✅حضرت(ع) بعد از این جریان مشغول جمع آوری قرآن شد. که هفت روز طول کشیدو در طی این هفت روز، عمر از سوی ابوبکر بر در خانه امام(ع) آمد وامام(ع) و یارانش را برای بیعت با ابوبکر فرا خواند. واز حضرت(ع) خواست که به تحصن خود پایان دهد و بیعت نماید. که در غیر این صورت تهدید به آتش زدن خانه به همراه ساکنانش کرد! امام(ع) قسم یاد کرد که جز برای نماز، عبا به دوش نخواهم انداخت، تا زمانی که قرآن را جمع آوری کنم. پس عمر بازگشت تا جمع آوری قرآن به اتمام برسد. 📚منبع: تفسیر ابن کثیر، ج۴، ص۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🌸بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🌸 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ،وَبَرِحَ الْخَفاءُ،وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ،وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد،اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ،وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنابِحَقِّهِمْ فَرَجاًعاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يامَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ،اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني،السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ ❤️اگرهمگی و برای دعا کنیم،قطعاً،امرشریف ظهوربه زودی، خواهدشد 💐💗الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج💗💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️رحمت الـهی بــه وســعــت، 🌺آسـمــان‌هــا پــهــن است ⭐️الـــهـــی کـــه دلــتــان 🌺بـوسه‌گـاه خورشیـد ⭐️چشمتان ستاره بـاران 🌺دلــتــان كـهـكـشــان نـــور ⭐️گونـه‌هـاتـان بوسه‌گـاه خــدا 🌹شبـ🌙ـتون نـورانـی عزیـزان🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 ‏تقويم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نجومی 🗓 🍃🌷به چهارشنبه خوش آمدید🌷🍃 ☀️ ۱۳ آذر ١۳۹۸ خورشيدی 🎄 ۴ دسامبر ۲۰۱۹ 🌙 ۷ ربیع الثانی ۱۴۴۱ قمری 🌺امروز هرگز 🌼دوباره تکرار نمیشه 🌸خوشبختی منتظرته 🌺پس با یک حال خوب 🌼و یک لبخند ناب برخیز 🌸و از هر ثانیه اش لذت ببر 🌹صبحتون پراز اتفاقات خـوب🌹 🌹امروزتون مبارک دوستان گل🌹
1_81456707.mp3
938K
🔸ترتیل صفحه ۱۵ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : ماهور ☘️☘️☘️☘️
صفحه ۱۵ مصحف شریف سوره مبارکه بقره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ 🌷🍃🌷🍃🌷✨﷽✨🌷🍃🌷🍃🌷 💍 . 💗ازدواج دو بال ندارد، ازدواج چهار بال دارد. 👌رابطه تو و همسرت 👌رابطه تو با خانواده همسرت 👌رابطه همسرت با خانواده تو 👌رابطه خانواده همسرت با خانواده تو 👫ازدواج پیوند دو قوم است، نه دو فرد پس:  . هر کدام از این رابطه ها که خراب شد، امکان مجادله، اختلاف، دعوا و جدایی افزایش می یابد. 🙏