eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.3هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.1هزار ویدیو
419 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
🔲بیانیه مهم «تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم» در حمایت از" آیت الله یزدی" 🔶این دیدار می تواند حاشیه امنی برای فتنه گران تفسیر شود! 🔶دفاع از مرجعیت، آن هم از کسانی که تا دیروز تقلید را کار میمون می دانستند، بسیار عجیب است! 🔶متاسفانه افراد ظاهر الصلاح حوزوی که از فقدان شناخت کافی برخوردارند، با فتنه گران 88 و براندازان نظام هم نوا شدند! 🔶تذکرات آیت الله یزدی هیچگونه منافاتی با استقلال حوزه نداشته! 🔲بخش های مهم بیانیه "تشکل اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم": 🔹با کمال تأسف ملاحظه می‌شود که نامه آیت اللّه یزدی، رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به مرجع گرامی آیت اللّه شبیری(دام ظله)، بهانه‌ای شده برای غوغای تازه جریان حامی فتنه 88، نسبت به نظام و تفکر انقلابی حوزه. 🔹جانمایه نامه رئیس محترم جامعه مدرسین تذکر این نکته آشکار است که؛ احترام و سربلندی و مجد امروز حوزه و روحانیت و مرجعیت در سایه نظامی است که پیروان مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) و به‌ویژه علمای فداکار این مکتب، برای تحقق آن رنج‌ها برده‌اند و خون‌ها نثار کرده‌اند. یادآوری این نکته، آن هم از جانب فقیهی که خود از پیشگامان این نهضت است، کجا و چگونه می‌تواند اهانت تلقی شود؟! 🔹این دیدار که معنا و مفهوم آن بر کسی پوشیده نیست می‌تواند به ایجاد حاشیه امن برای چنین افرادی تفسیر شود و صرفاً در چارچوب دیدار با چند شاگرد قدیمی قابل تفسیر نیست! 🔹عجیب است که ادعای دفاع از مرجعیت از جانب کسانی مطرح می‌شود که سابقه آنان مشحون از بی اعتنایی بلکه اهانت به مقدسات دینی و مرجعیت و اجتهاد و تقلید است. کسانی که تقلید را کار میمون می‌دانستند امروز به یکباره مدافع مرجعیت شده‌اند. 🔹مانند هر فتنه‌ای در این صحنه نیز برخی افراد ظاهر الصلاح به دلیل فقدان شناخت کافی از ریشه‌های ماجرا وارد شده‌اند و با اظهار و اقدام خویش، به جای دفاع از حق، به انتقاد از فقیهی غیور پرداخته‌اند که با رعایت آداب لازم، نقدی مشفقانه بر اقدامی قابل نقد وارد ساخته است. جای تأسف است که این افراد هم ناخواسته با کسانی چون حامیان فتنه 88 و رسانه‌‌هایی چونBBC و VOA همنوا گشته‌اند. 🔹لازم به ذکر است که دعوت به نگاهداشت جایگاه نظام و حاکمیت اسلامی، هیچ گونه منافاتی با استقلال حقیقی حوزه از جناح‌بندی‌ها و قبیله‌گرایی‌های سیاسی ندارد. 🔹 تاسف انگیز آن است که کسانی به نام دفاع از استقلال حوزه و حرمت نهادهای آن، چنان نسبت به حاکمیت و نظام اسلامی بی مهری روا می‌دارند که گویی هیچ نسبتی میان حوزه و نظام نیست. 🔹اینان که خود در سایه عزت و عظمت نظام اسلامی از امنیت و احترام برخوردارند آن گونه ناسپاسانه سخن می‌رانند که مصداق روشن بر شاخ نشستن و بن بریدن است. گویی نمی‌دانند که در فقدان نظام اسلامی، هیچ شأن و جایگاهی برای آنان و نهادهای حوزوی سنتی و غیر سنتی باقی نخواهد ماند. اینجا است که باید پرسید أین تذهبون؟ ▪️تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم 🌐رسا 🆔 @feghajat
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنایات وحشیانه #امریکا! مروری کوتاه بر همه جنایات آمریکا در دنیا علیه مظلومان #13_آبان #مرگ_بر_امریکا 🌐 @adyan8
مقاله مذاکره در کربلا.pdf
557.7K
📌 #مذاکره با #دشمن.... بررسی و نقد دیدگاه حسن #روحانی و #سروش محلاتی درباره مذاکره با دشمن با تکیه آنان بر سیره امام #حسین علیه السلام. نویسنده: حجت الاسلام دکتر حامد منتظری مقدم. 👇 🌻 @ahlolbit
📖 ثبت نام تکمیل ظرفیت روش سخنرانی امیربیان 💠 با برنامه جدید آموزشی 💠 💠موسسه تخصصی خطابه امیربیان💠 🗓 ۱۲ الی ۲۰ آبان 🕘 ۹ الی ۱۶ 💠💠💠 https://eitaa.com/amoozesh_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️آخرین انقلاب اسلامی آخرین تحولات میدانی جنوب غرب عربستان/ شکست‌های دومینووار نظامیان سعودی در استان جیزان با صدها کشته و زخمی ✳️نیروهای مقاومت انصارالله با شکست خطوط دفاعی نیروهای سعودی و مزدور در جنوب استان جیزان موفق شدند خود را به کوه «قنبوره» برسانند؛ حدود ۴۰ تن از نیروهای طرف مقابل در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند. ✳️گروهی دیگر از رزمندگان یمنی هم حملاتی را علیه مواضع نظامیان سعودی و نیروهای شورشی در برج «رقعه» در جنوب استان جیزان انجام دادند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند این منطقه را به کنترل دربیاورند. ✳️رژیم سعودی از ترس سقوط دومینوار مناطق در استان جیزان، صدها تن از نیروهای شورشی و مزدور چند ملیتی را با پشتیبانی جنگنده های خود به میدان آورد که باز هم با واکنش قاطع نیروهای یمنی مواجه شدند و حملات آنان برای بازپس گیری مناطق ناکام ماند. 👇 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✴️ دکتر کدخدایی خبر داد: ۲۰ ایراد شرعی و قانونی شورای نگهبان به CFT/ مجمع تشخیص هم به "CFT" ایراد گرفت 💠قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان، ایرادات این شورا نسبت به لایحه CFT را حدود 20 مورد دانست و افزود: همزمان با بررسی مصوبه مجلس درباره لایحه CFT، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این لایحه را بررسی و درباره آن اعلام نظر کرده است. 💠 کدخدایی اضافه کرد: ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه CFT را نیز که شامل عدم انطباق با سیاست‌های کلی است را در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌ایم. 🇮🇷 👇 🌐 @IslamicRevolutionaryAnalysts
4_5803129299460424141.pdf
343.4K
📌سیره سیاسی امام #رضا(ع) امام رضا(ع) با ارائه اندیشه و رفتار #سیاسی خویش، ضمن تبیین و دفاع از نظام ولایت الهی، به نفی حکومت #ظلم پرداخت. نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری 👇👇 🌻 @ahlolbit
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ "انقلابی بزرگتر" 🔴 به مناسبت ١٣ آبان سالروز تسخیر #لانه_جاسوسی #آمریكا 📌 سایر کیفیت‌ها http://yon.ir/a1esl ✅ @EMAM_COM
✴️ دشمن با ما می‌جنگد، اما ما ندای صلح می‌دهیم؟! مرگ بر ، مرگ بر نیست. ادبیات قرآن پر از و است. کسی نباید این ادبیات را از کلام حذف کند. باید معلوم باشد که جنگ داریم. یک موقع يک اندیشه معیوب رفته رفته رسوخ می‌کند. مثلا می‌خواهند برای یک مؤسسه اسم بگذارند، می‌گویند مؤسسه جهادی نباشد. (حالا اگر در خارج مرزها است، می‌گوییم بالاخره تقیه است)، اما گاهی می‌خواهند هیچ اسمی که بوی جنگ و جهاد و امثالهم بدهد اصلا نگذاریم. همه‌اش بشویم صلح. می‌دانید آخر این خط کجاست؟ اینست که با ما می‌کنند، اما ما داریم می‌کنیم. دارند با ما می‌جنگند اما ما ندای صلح می‌دهیم. با شعار صلح مي‌گويند ما با بشریت چه کار داريم؟ می‌گوییم مرگ بر ...، می‌گویند "آقا مرگ نگو، درود بر ...". نه بوی می‌دهد، نه جهاد و ... این رفتار ذره ذره آدم‌ها را می‌دهد و فکر می‌کنند واقعاً همه ما را دوست دارند. بله! ما هم نمی‌گوییم مرگ بر آمریکایی‌ها، اگر هم کسی بگوید، خیلی نادان است. چراکه این اصلاً یک است. نه اینکه من رابطه خوبی با آمریکایی‌ها دارم! ما مگر با قومیّت‌ها کار داریم؟ گاهی آدرس اشتباه، خودش یک اشتباه است. ولی این مرگ بر ها و و جهاد و اندیشه‌ی اینکه اگر کسی بخوابد، او نخواهد خوابید (مَن نام لَم یُنَم عَنه) که در فرمایشات امیرالمؤمنین و سخنان رهبر انقلاب است، باید مورد باشد. حجت_الاسلام_قاسميان 👇 🌐 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✴️ تحلیل امام رضا علیه السلام در اندیشه آیت الله خامنه ای آثار و اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در زمینۀ تاریخ اسلام جزو تاریخ اسلام است و حتی در برخی زمینه ها، می باشند. از آن جمله معظم له به (علیه السلام) در سال ۱۳۶۳ جزو بهترین تحلیل ها پیرامون زندگی سیاسی و اجتماعی امام رضا (علیه السلام) می باشد. به مناسبت ایام شهادت خورشید هشتم آسمان ولایت و امامت، تقدیم می شود: ❇️تشکیل کنگره علمی زندگی امام هشتم ... گام تازه‌ای در جهت چهره تابناک ائمه معصومین (علیهم‌السّلام) و آشنائی با زندگینامه پر حماسه و پر رنج آن پیشوایان عظیم‌الشأن است. باید اعتراف کنیم که زندگی ائمه (علیهم‌السّلام) شناخته نشده و ارج و منزلت جهاد مرارت‌بار آنان حتی بر شیعیانشان مانده است. علیرغم هزاران کتاب کوچک و بزرگ و قدیم و جدید در باره زندگی ائمه امروز همچنان بخش عظیمی از زندگی این بزرگواران را فراگرفته و حیات سیاسی برجسته‌ترین چهره‌های خاندان نبوت که دو قرن و نیم از حساس‌ترین دوران‌های تاریخ اسلام را در برمی‌گیرد با یا و یا بسیاری از پژوهندگان و نویسندگان روبرو شده است، این است که ما از یک تاریخچه‌ی مدون و مضبوط درباره زندگی پرحادثه و پرماجرای آن پیشوایان تهی‌دستیم. زندگی امام هشتم که قریب ۲۰ سال از این دوره‌ی تعیین کننده و مهم را فرا گرفته از جمله‌ی برجسته‌ترین بخشهای آن است که بجاست اگر درباره آن تأمل و تحقیق لازم بکار رود. چیزی که در زندگی ائمه بطور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر است. از آغاز نیمه دوم قرن اول هجری که خلافت اسلامی بطور آشکار با پیرایه‌های آمیخته شد و امامت اسلامی به حکومت جابرانه‌ی پادشاهی بدل گشت، ائمه اهل بیت (علیهم‌السّلام) مبارزه سیاسی خود را به شیوه‌ای متناسب با اوضاع و شرائط، شدت بخشیدند. این مبارزه بزرگترین هدفش تشکیل و تأسیس حکومتی بر پایه‌ی امامت بود. بی‌شک تبیین و تفسیر دین با دیدگاه مخصوص اهل بیت وحی، و رفع تحریف‌ها و کج‌فهمی‌ها از معارف اسلامی و احکام دینی نیز هدف مهمی برای جهاد اهل بیت بحساب می‌آمد. اما طبق قرائن حتمی، جهاد اهل بیت به این هدفها محدود نمی‌شد. و بزرگترین هدف آن، چیزی جز تشکیل حکومت علوی و تأسیس نظام عادلانه اسلامی نبود. بیشترین دشواریهای زندگی مرارت‌بار و پر از ایثار ائمه و یاران آنان بخاطر داشتن این هدف بود و ائمه از دوران امام سجاد و بعد از حادثه‌ی عاشورا به زمینه‌سازی درازمدت برای این مقصود پرداختند. در تمام دوران ۱۴۰ ساله‌ی میان حادثه‌ی عاشورا و ولایت‌عهدی امام هشتم جریان وابسته به امامان اهل بیت - یعنی شیعیان - همیشه بزرگترین و خطرناکترین دشمن دستگاههای خلافت به حساب می‌آمد. در این مدت بارها زمینه‌های آماده‌ای پیش آمد و مبارزات تشیع که باید آن را نهضت علوی نام داد به پیروزیهای بزرگی نزدیک گردید، اما هر بار موانعی بر سر راه پیروزی نهائی پدید می‌آمد و غالباً بزرگترین ضربه از ناحیه تهاجم بر محور و مرکز اصلی این نهضت، یعنی شخص امام در هر زمان و به زندان افکندن یا به شهادت رساندن آن حضرت وارد می‌گشت و هنگامی که نوبت به امام بعد می‌رسید، اختناق و فشار و سختگیری به حدی بود که برای آماده کردن زمینه به زمان طولانی دیگری نیاز بود. ائمه در میان طوفان سخت این حوادث هوشمندانه و شجاعانه تشیع را همچون جریانی کوچک اما عمیق و تند و پایدار از لابلای گذرگاههای دشوار و خطرناک گذراندند. و خلفای اموی و عباسی در هیچ زمان نتوانستند با نابود کردن امام، جریان امامت را نابود کنند. و این خنجر برنده همواره در پهلوی دستگاه خلافت، فرو رفته ماند و به صورت تهدیدی همیشگی آسایش را از آنان سلب کرد. هنگامی که موسی‌بن‌جعفر پس از سالها حبس در زندان هارونی مسموم و شهید شد، در قلمرو وسیع سلطنت عباسی اختناقی کامل حکمفرما بود. در آن فضای گرفته که به گفته‌ی یکی از یاران علی‌بن‌موسی (علیه‌السّلام): «از شمشیر هارون خون می‌چکید». 👇 @IslamicRevolutionaryAnalysts ادامه دارد.
✴️تحلیل امام رضا علیه السلام در اندیشه آیت الله خامنه ای ❇️ هنر امام معصوم و بزرگوار ما آن بود که توانست درخت تشیع را از گزند طوفان حادثه بسلامت بدارد و از پراکندگی و دلسردی یاران پدر بزرگوار مانع شود. با شیوه‌ی شگفت‌آوری جان خود را که محور و روح جمعیت شیعیان بود حفظ کرد و در دوران قدرت مقتدرین خلفای بنی‌عباس و در دوران استقرار و ثبات کامل آن رژیم، مبارزات عمیق امامت را ادامه داد. تاریخ نتوانسته است ترسیم روشنی از دوران ده ساله‌ی زندگی امام هشتم در زمان هارون و بعد از او در دوران پنج ساله‌ی جنگهای داخلی میان خراسان و بغداد به ما ارائه کند،اما به تدبر میتوان فهمید که امام هشتم در این دوران همان مبارزه‌ی درازمدت اهل‌بیت را که در همه اعصار بعد از عاشورا استمرار داشته با همان جهت‌گیری و همان اهداف ادامه میداده است. هنگامی که مأمون در سال ۱۹۸ از جنگ قدرت با امین فراغت یافت و خلافت بی‌منازع را به چنگ آورد، یکی از اولین تدابیر او حل مشکل علویان و مبارزات تشیع بود.او برای این منظور، تجربه همه‌ی خلفای سلف خود را پیش چشم داشت. تجربه‌ای که نمایشگر قدرت و وسعت و عمق روزافزون آن نهضت و ناتوانی دستگاههای قدرت از ریشه‌کن کردن و حتی متوقف و محدود کردن آن بود. او می‌دید که سطوت و حشمت هارونی حتی با به بند کشیدن طولانی و بالاخره مسموم کردن امام هفتم در زندان هم نتوانست از شورشها و مبارزات سیاسی، نظامی، تبلیغاتی و فکری شیعیان مانع شود.او اینک در حالی که از اقتدار پدر و پیشینیان خود نیز برخوردار نبود و بعلاوه بر اثر جنگهای داخلی میان بنی‌عباس، سلطنت عباسی را در تهدید مشکلات بزرگی مشاهده می‌کرد، بی‌شک لازم بود به خطر نهضت علویان به چشم جدی‌تری بنگرد. شاید مأمون در ارزیابی خطر شیعیان برای دستگاه خود واقع بینانه فکر می‌کرد. گمان زیاد بر این است که فاصله پانزده ساله‌ی بعد از شهادت امام هفتم تا آن روز و بویژه فرصت پنج ساله جنگهای داخلی، جریان تشیع را از آمادگی بیشتری برای برافراشتن پرچم حکومت علوی برخوردار ساخته بود. مأمون این خطر را زیرکانه حدس زد و درصدد مقابله با آن برآمد و بدنباله همین ارزیابی و تشخیص بود که ماجرای دعوت امام هشتم از مدینه به خراسان و پیشنهاد الزامی ولی عهدی به آن حضرت پیش آمد. و این حادثه که در همه‌ی دوران طولانی امامت کم نظیر و یا در نوع خود بی نظیر بود تحقق یافت. اکنون جای آن است که به اختصار، را مورد مطالعه قرار دهیم. در این حادثه امام هشتم علی‌بن‌موسی‌الرضا در برابر یک تجربه تاریخی عظیم قرار گرفت و در معرض یک نبرد پنهانی سیاسی که پیروزی یا ناکامی آن می‌توانست سرنوشت تشیع را رقم بزند، واقع شد. در این نبرد رقیب که ابتکار عمل را بدست داشت و با همه‌ی امکانات به میدان آمده بود مأمون بود. مأمون با هوشی سرشار و تدبیری قوی و فهم و درایتی بی سابقه قدم در میدانی نهاد که اگر پیروز می‌شد و اگر میتوانست آنچنانکه برنامه ریزی کرده بود کار را به انجام برساند،یقیناًبه هدفی دست می‌یافت که از سال چهل هجری یعنی از شهادت علی‌بن‌ابی‌طالب هیچ یک از خلفای اموی و عباسی با وجود تلاش خود نتوانسته بودند به آن دست یابند، یعنی می‌توانست درخت تشیع را ریشه‌کن کند، و جریان معارضی را که همواره همچون خاری در چشم سردمداران خلافتهای طاغوتی فرو رفته بود، بکلی نابود سازد. اما امام هشتم با تدبیری الهی بر مأمون فائق آمد و او را در میدان نبرد سیاسی‌ئی که خود به وجود آورده بود، بطور کامل داد. و نه فقط تشیع، ضعیف یا ریشه‌کن نشد بلکه حتی سال دویست و یک هجری، یعنی سال ولایت عهدی آن حضرت، یکی از سالهای تاریخ تشیع شد و نفس تازه‌ای در مبارزات علویان دمیده شد. و این همه به برکت تدبیر الهی امام هشتم و شیوه‌ی حکیمانه‌ای بود که آن امام معصوم در این آزمایش بزرگ از خویشتن نشان داد. برای این‌که پرتوی بر سیمای این حادثه عجیب افکنده شود به تشریح کوتاهی از تدبیر مأمون و تدبیر امام در این حادثه می‌پردازیم. ❇️ از طرح امام رضا علیه السلام مأمون از دعوت امام هشتم به خراسان چند عمده را تعقیب می‌کرد: 🔴1⃣اولین و مهمترین آنها، تبدیل صحنه‌ی مبارزات حاد انقلابی شیعیان به عرصه‌ی فعالیت سیاسی آرام و بی‌خطر بود. همان‌طور که گفتم شیعیان در پوشش تقیه، مبارزاتی خستگی‌ناپذیر و تمام نشدنی داشتند،این مبارزات که با دو ویژگی همراه بود، تأثیر توصیف‌ناپذیری در برهم زدن بساط خلافت داشت، آن دو ویژگی، یکی مظلومیت بود و دیگری قداست. 👇 @IslamicRevolutionaryAnalysts ادامه‌دارد