هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
سیر حرکت دو ولایت الهی و طاغوتی در عاشورا.mp3
9.42M
🎙بشنوید |سیر حرکت دو ولایت از نقطه شروع خود به سمت کمال خود. حرکت ولایت اللهی ها از ظلمت به نور و حرکت ولایت طاغوتی ها از نور به ظلمت ها.
اگر قومی از تاریکی ها به سمت نور در حال حرکت باشد و یا بالعکس و قرار شد قوم دیگر جایگزین قوم قبلی بشود حرکت خود را از صفر شروع نمی کند بلکه ادامه دهنده را ه قبلی می شود. به همین دلیل است که فاصله نور و تاریکی ها با گذر زمان از همدیگر بیشتر می شود.
@herishirazi
هدایت شده از انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
❇️ #رویکردینوبهواقعهکربلا
قسمت نخست
🌿 «و بذل #مهجته فیک لیستنقذ عبادک من #الجهاله و حیره الضلاله»
ترجمه: «و حسین(ع) خون قلب مطهرش را بذل نمود تا بندگان تو را از (هلاکت) #جهل و گمراهی #نجات بخشد.» (زیارت اربعین، امام سجاد(ع))
🔳سؤال این است که واقعه گرانسنگ کربلا واقع شد با این خسارات عجیب و بزرگ که بزرگتر از آن قابل تصور نیست! آن هم در حالی که از قبل نسبت به پایان خسارتبار آن آگاهی کامل وجود داشت؛ به چه دلیل؟
▫️چرا امام حق(ع) و حجت خدا از #خسارات این واقعه بسیار خسارتبار بلکه #خسارتمحض جلوگیری نفرمودند؟
▫️از دست رفتن جان های بندگان والای خدا که بهتر از آنها یاری برای خدا در روی زمین نبود مگر #خسارت کمی بود؟ اسارت و دربه دری و ... به کنار!
🔳یعنی سید الساجدین(ع) آن امام حکیم و ناطق بالحق می فرمایند این واقعه مهیب و دلخراش در طول تاریخ رخ داد برای یک #دستاورد از جنس معرفت؟
به تعبیرات امروزی ما برای کسب یک #تجربه؟
برای یک #رشدفکری؟
🔳 کدام #معرفت و تجربه و کدام #نتیجهفکری به این سنگینی و بزرگی که جز با ریختن خون پدر بندگان خدا قابل انتقال نبود؟
▫️به علاوه آن کدام #تفکر کشنده و مهلک ای است برای بشر و برای وحی و شرع که نجات بخشی (استنقاذ) از آن، ذبیحی چون ابالفضل العباس و علی اکبر و اسارت خاندان عصمت و اهل بیت وحی را می طلبد؟
🔳 ثانیا برای چه کسانی؟
اینها دردهای سنگینی است که عمق جان و پایگاه اندیشه انسان را به تلاطم وا می دارد.
▪️گریستن بر بی توجهی و نشناختن و بازخوانی نکردن #تجربهمعرفتیکربلا به ویژه در عرصه خطیر اجتماعی و سیاسی و تمدنی سزاوارتر است از گریستن بر مظلومیت اباعبدالله در میدان کربلا!
▪️گریستن بر #ابترماندنانتقالپیاممعرفتیامام به نسل ها و جماعت امروز جامعه اسلامی ما که در معرض رقم زدن کربلاهای دیگرند:
و از جمله داریم همین امروز در عاشورای این زمان، #کربلاهایی از جنس همان کربلای 61 هجری را با عنوان #تجربهبرجام با شباهت های فراوان (که خواهیم گفت) #تجربه می کنیم!
البته برداشت نشود که قصد بنده تحلیل مسائل روز است! خیر!
موضوع سخن عمیقا دینی است و رویکردی عمیق به مصیبت کربلا
یا دقیقتر: #عبرت_معرفتبخش_کربلا
▫️قصد حقیر مرثیه سرایی نیست
بلکه کشف آن #جهالت ویژهای است که امام(ع) برای نجات از آن باید به #شهادت برسد و تا خون حجت خدا بر زمین نریزد فهم نمی شود!
▪️ضمن تسلیت مصیبت خیانت عملی #غیرانقلابیون دیروز (کوفی) در برابر اقدام #انقلابی امام(ع) نکاتی در این باب و با عنوان «رویکردی نوین به واقعه کربلا» برای تأمل دقیق و کامل پاسداران فکری، فرهنگی و تمدنی انقلاب های اسلامی به تدریج و به شرط حیات تقدیم خواهیم نمود.
انشاالله به بیان دقیق معلم انقلاب، #حسینیشویم تا جلوی تکرار کربلا را محکم بگیریم.
این سخن ادامه دارد...
@IslamicRevolutionaryAnalysts
❇️ #رویکردینوبهواقعهکربلا
قسمت دوم
▪️تسلیت و ننگ بر جهالت #مسلمانانغیرانقلابی کوفی
▫️که با #سازش با #ضدانقلاب راه را بر شکل گیری تجربه #خسارتمحض کربلا و شهادت #رهبروپیرواناسلامانقلابی گشودند.
▫️هرچند که خود نیز از ضربات مهلک این خیانت نظری و عملی بی بهره نماندند؛ وقایع خونباری همچون حره، شمشیر حجاج و هزینه های هنگفت ذلت و خواری ای که #فرجامسازش وهمراهی با ضدانقلاب بود.
◽️و حمدوسپاس خدای را بر طلوع آفتاب عالمتاب #انسانیت از افق کربلا؛ که در اوج آن مصیبت دردناک و بینظیر تاریخ، ارزشهای #خودعالی انسانی و الهی را در تابلویی بی نظیر ترسیم نمود.
▫️و همزمان بطلان عملی، #خسارتمحض و مهلکبودن تفکر سازش و #انظلام (ظلمپذیری) غیرانقلابیون مسلمان در برابر جریان ضدانقلاب را اثبات کرد.
▫️که تا ابد این نور و ظلمت، راه گزینش حق از باطل و #انقلابیگری از #سازشکاری را بسیار آسان نمود.
◽️شاید این باشد جلوه ای از معنای سخن زین العباد(ع) در زیارت اربعین که فرمود:
🌿«و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من #الجهاله»: و حسین(ع) خون قلبش را فدا کرد تا بندگان خدا را از جهالت (مهلک) نجات دهد.
▫️و آن پیشبینی صادقانه اباعبدالله(ع) که فرمود:
🌿«هرکس از یاری من سر باز زند روی خوشی و #سعادت را نخواهد دید.»
▪️و اینگونه شد که #اسلامکوفی غیرانقلابی #منفور جریانانقلابیاسلام به رهبری خاندان وحی شد.
◾️سرزنش #کوفیان همان سرزنش #غیرانقلابیون طول تاریخ اسلام است
▫️همان ها که #امروز هم هستند از صدر تا ذیل و #برجامخسارتبار میوه درخت اندیشه و عمل و هنر آنهاست؛
و کوبیدن بر طبل شکسته و دریده #مذاکرهبادشمن: #شعارتاریخی شان؛
و به شکست کشاندن انقلابها از طریق #وابستگیاقتصادیبهدشمن: هنر همیشگی شان؛
🔳از شناساندن و ابلاغ #پیامکربلا لحظه ای دریغ نکنیم.
▫️بزرگترین مصیبت سیدالشهدا امروز #غفلت از هدف و راه اوست و #سرگرمشدن صرف به #ظواهر که در جای خود بسیار لازم هم هست و شورانگیز و معرفت بخش!
▪️اما همه آن سفارشات به ظاهر عزاداری قطعا و به حکم عقل و حکمت باید برای انجام #هدفشهادت باشد و الا فلا.
▫️ #هدف شهادت را #امامسجاد(ع) پیامرسان انقلابیون به ما رساندند و فریاد زدند:
▪️و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من #الجهاله!!
🔳پیامی که #هدفاصلی شهادت امام(ع) انقلابی شهیدمظلوم ما #ابلاغآنپیام بوده است!
▫️چه درست گفت علی شریعتی:
آنانکه مانده اند باید #کار_زینبی کنند وگر نه #یزیدی اند!!!!
🔳 #زینبکبری دختر امام و خواهر امام انقلابیون چه #خطبهالهی در شهر غیرانقلابیون -کوفه- خواند و آن رجاله های نامرد را به چه #صفاتی به تاریخ شناساند؟
🔳ما نیز باید با منطق و اندیشه و قدرتبیان همان کنیم که #زینب کرد و لاغیر.
🔳باید که #حسینیبمانیم تا اتمام کار ابیعبدالله(ع) و تحقق انقلابجهانی
این سخن ادامه دارد...
🔘 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✅ ما در برابر ولى عصر و امام زمان (عج) از ياد او غافل و از مشكلات مبارزه و رنجهاى او فارغ هستيم...
🔶استاد علی صفایی حائری(ره):
همانطور كه #وحشت از لشكر شام و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زياد، خيلىها را در تاريخ از حسين عليه السلام و عاشورا و كربلا جدا كرد و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند؛
#وحشت از قدرت و ابر قدرت امروز كه نظم نوين را فرياد مىزند و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدك مىكشد و از تمامى راههاى تبليغى و رسانههاى جهانى و ماهوارههاى مسلط و تصويرهاى مسموم بهره مىبرد،
#وحشت و طمع از اين قدرتها و وادادگى در برابر آنها و سر نهادن بر فرمان آنها و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر(عج)، از #وحشتاهلكوفه كم ندارد.
و راستى كه بركت روز حسين عليه السلام مىتواند، ما را به #بيدارى بكشاند و با #يارانى كه در محاصره افتادهاند و انتظارهاشان به نااميدى رسيد و هيچكس به يارى آنها نشتافت تا آنجا كه در روز تاسوعا دوست و دشمن #تنهايى را باور كرد و دشمن تصميم به تمام كردن كار گرفت،
با #يارانى كه بدون انتظار نتيجه و با يقين به شكست اينگونه استوار ماندند،
با اين #ياران و اصحاب حسين عليه السلام به مقايسه بكشاند.
ما مىبينيم كه آنها در #محاصره و ضعف بدون اميد به نصرتى و ناصرى و بدون انتظار نتيجه و چشم داشت از پيروزى و مزد و سپاس و ستايشى اقدام كردند و بر يكديگر سبقت گرفتند.
و در اين طرف مىبينيم كه ما در برابر ولى عصر و امام زمان (عج) از ياد او #غافل و از #مشكلاتمبارزه و رنجهاى او فارغ هستيم و در ميان اشتغالات شلوغ و لهو و لعبهاى خودمان براى او جايى نگذاشتهايم و اقدامى نمىكنيم و هزار توجيه داريم و دستاويز بدىهاى افراد و بى اعتنايى دوستان را و يا خوبى حريفان و نظم و انضباط و قدرت و سرعت و صنعت و ثروت و رفاه و سرخوشىهاى بىامانشان را داريم.
📚 وارثان عاشورا، صفحه 90
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مضامین انقلابی در نوحه هیئت
🔹این بار در #شیراز
احتکار حرام است
اختلاس حرام است
مرگ به ظالم
@IslamicRevolutionaryAnalysts
🔘از بین #سهجریان: #انقلابی، #ضد_انقلابی، #غیر_انقلابی؛ #خطرناکترین جریان علیه اسلام، جریان #غیرانقلابی است (نفاق)
@IslamicRevolutionaryAnalysts
🔘 #مأموریتپیامبر: مبارزه با جریان #ضدانقلاب برای ایجاد #انقلاباسلامی
🔘 #مأموریتامام: مبارزه وبطلان تفکر #غیرانقلابی بمنظور اتفاق مسلمین بر #انقلاباسلامی نبوی
@IslamicRevolutionaryAnalysts
🌘 #حسینیهآفاق
آینده تاریخ
بازپخش سخنرانی
#استاداصغرطاهرزاده پیرامون "امام حسین (ع)، زمینهسازِ آیندهی تاریخ"
دریافت فایل:
https://eitaa.com/afaghehekmat
https://sapp.ir/afaghehekmat
#خواص اهل حق دو دسته اند: انقلابی و غیرانقلابی
#نقش_خواص_حق_غیرانقلابی درشکل گیری عاشورا
📙 بیانات رهبرمعظم انقلاب با فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) ۷۵/۰۳/۲۰
@IslamicRevolutionaryAnalysts
💥 کسی که میگوید حضرت اباعبدلله(ع) به #کوفه رفت تا حکومت اسلامی تشکیل دهد، معنای #تکاملگراییِتاریخی را نمیفهمد.
عاشورا ترکیب «ستیز» و «عاطفه» بود، برای #هدایتتاریخبشر.
✔️ استاد مرحوم سید منیرالدّین حسینیِ هاشمی (بنیانگذار فرهنگستان علوم اسلامی قم):
«اينكه میگويند حضرت اباعبدالله(ع) آمده بود حكومت اسلامی تشکیل بدهد (کتاب #شهيدجاويد اين را میگفت)، بهخاطرِ این است که معنای «تكاملگرايی تاريخی» را نمیفهمند.
تكاملگرايی تاريخي، خيلی #عظيمتر از تكاملگرايی #اجتماعی است.
تكاملگرايی تاريخی، باقی میماند بدون اينكه شخص باشد و در همه جريانات تكاملی، موضوع رشد و تكامل قرار میگيرد؛ لذا #گرايش كه الان به حضرت اباعبدالله(ع) در سراسر جهان وجود دارد، قطعاً در سده اول وجود نداشته است.
⬅️ کسی میتواند به #زبانتاريخ صحبت كند كه #ستيز و #عاطفه را بتواند به عالیترين شكل تاريخیاش تركيب كند.
در قضيه عاشورا و جريانات بعدش، كاملاً اين امر، واضح است؛ يك ذره آثار #ذلّت در اُسرا ديده نمیشود؛
⬅️ نه يك ذره هم پايشان را از #مقاومت در برابر دشمن پايين میگذارند، و نه يكديگر را توصيه میكنند به اينكه ابزار #عاطفه نكنيد!
در ابراز عاطفه كردن هم خيلی #شديد هستند! اين با هيچ نظام جنگی كه بخواهد در #وهله، #ساختار بسازد، نمیسازد.
اين را در جاهای مختلف مشاهده میكنيد. اينکه در جنگ، عمروعاص خودش را لخت میكند، حضرت او را رها میكنند، اين دقيقاً معنای #انسانگرايی است.
معنايش اين است كه او ابراز #ذلت میكند و من به آدمی كه ابراز ذلت میكند، ابراز #قدرت نمیكنم!
آيين ما اين است كه #فراری از جنگ را تعقيب نكنيد؛ هر چند يقين داشته باشيد او همين كه توانست فرار كند، دوباره نامردی و نامردمی خودش را به شديدترين وجه ابراز میكند.
اين دقيقاً يعنی باز كردن مشت عمروعاص. يعنی آيين عمروعاص را شكسته؛ نه شخصش را. آيين #خودمحوری را در برابر آيين #ارزشمحوری شكسته.
⬅️ اصلاً شمشير علیبنابیطالب(ع) و حضرت اباعبدالله(ع) میزند برای اينكه ارزش، بر #تاريخ مسلط بشود؛ نه اینکه مثل انقلابهای اجتماعی، ساختاری، در [آن] وهله، ايجاد بشود».
۷۹/۱۲/۶
@IslamicRevolutionaryAnalysts